- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- iPhone topik
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Poco X6 Pro - ötös alá
Hirdetés
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
Lunar Lander Beyond teszt
gp Nagyon sok évtizeddel az eredeti Lunar Lander megjelenése óta ismét ezen a címen jelent meg Atari logóval egy játék. Vajon mennyit javult a játékdesign a hetvenes évek óta?
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
joshua7
veterán
válasz Atlantis #88548 üzenetére
A Honda meg a Nissan már csinál. A Civic Type-R elég állatnak tűnik, ott az alap már megvan, csak egy kocsi kéne köré, ami kívül-belül nem kelt hányingert. Szigorúan szvsz.
Szerintem csak a Toyota van lemaradva ezen a téren, a Mazda különcködése igen jónak tűnik.[ Szerkesztve ]
Semper Fi
-
Kornel
veterán
válasz Atlantis #88548 üzenetére
akkor elmondom miért nem csinálnak turbos benzinest.
olcsóbb és megbízhatóbb a szívó.
suzuki 1.2 93 LE, az európai gyártók kb. turbóval hozzák ezt a teljesítményt, szívóval biztos nem.
minek egy corsa/fiesta méretbe kis turbós benzines? jó lenne oda egy jó szívó is, de azt nehezebb megtervezni, mint ráakasztani egy csigát valami fosra -
-
giigz
veterán
válasz !Overdose! #88554 üzenetére
Azok is eszméletlen jól fogyasztanak Nagyjából minden értelmes dízel eszméletlen jól fogyaszt
-
bobsys
addikt
válasz Dany007 #88529 üzenetére
Biztons Mondeo? Nalunk ez a Taurus ami a Mondeonal nagyobb es jelenleg igy nez ki belulrol kb 2012 ota (kiveve, hogy a vezeto elotti kijelzo nem a ket ora kozott van, hanem a ba oldalon).
[ Szerkesztve ]
Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
bobsys
addikt
Meg a kijelzo alatti "gombok" is azok, legalabbis egyaltalan nincsen benyomom a gombot erzese az embernek, meg kellett szoknom, hogy ha tul kozel van az ujam akkor siman kikapcsolom mondjuk a legkondit.
A radio alap adatai egyebkent megjelenik a vezeto elotti kis kijelzon is a kilometer ora melett (ha ugy allitod be) es a kormanyrol valtasz csatornat, lepteted a cdt veszed fel a telefont stb.. szoval azt amit mas autoban is.Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
#16514048
törölt tag
-
veterán
Urak, indulunk hetfon horvatorszagba, 1500 km oda-vissza. Sose tettunk meg meg ilyen hosszu utat kocsival, van valami amire nem gondol az ember magatol, es erdemes ra odafigyelni, azon kivul, hogy ne fogyjon el az uzemanyag?
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
DeFranco
nagyúr
válasz bandus #88561 üzenetére
Ne vagánykodjatok, pihenjetek meg óránként vagy 100 km-enként 10 percre. Egy kis torna, vagy egy kávé legyen, érdemes az elejétől betartani, és "előre pihenni", mert a vége húzós lesz.
Legyen bent desztvíz, vonókötél, pótkerék nyomást ellenőrizzétek, legalább egy bitfej készlet meg egy franciakulcs, duct tape, emelő, kerékkulcs. Legyen bent egy vagy két pokróc, kék-sárga betétlap. Utasbiztosítást kössetek, legyen meg az érintett országok autóklub száma ha esetleg valami műszaki hiba van, ne valami random embert kelljen hívni. Energiaszelet, energiaital vész esetére.
Sebességhatárokkal, fizetős utakkal legyetek tisztában, ha nem kék a széle a rendszámnak (EU-s), akkor van, hogy kell H-s matrica a kocsira.
[ Szerkesztve ]
-
neduddki
nagyúr
-
Atlantis
veterán
válasz sasa134 #88550 üzenetére
Na, látom rosszat szóltam. Mindegy, én kitartok a véleményem mellett, hogy alacsony fordulatú nyomaték nélkül már meg lehet b..ni egy motort. Most is kétliteres benzinest hajtok és utálom, hogy ha haladni akarok, akkor el kell forgatni minimum 3-4k-ig, ott meg már leharapja a gatyámat is és visít, mint a nyakon szúrt disznó. Előzésnél se lehet nyomatékból megoldani semmit, a sok traktoros mellett már nem jön ki a különbség, hogy nem 1,4-esben vagyok.
Nyilván stílus kérdése.
Szerintem a turbó már nem olyan új találmány, hogy ne lehessen még a mai fillérbaszós világban is jól megcsinálni.
DeFranco: 100km-enként? Akkor sosem érnek oda. Nekem Makarska irányonként 1 megállással fáradság nélkül meg szokott lenni, akkor a technika is és a legénység is elintézhet minden folyó ügyet. Nyilván kölökkel bonyolultabb.
neduddki: annyit csak kibír, mint az autó többi része, semmit nem az örökkévalóságnak csinálnak már.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
neduddki
nagyúr
válasz Atlantis #88566 üzenetére
HI!
"hogy ne lehessen még a mai fillérbaszós világban is jól megcsinálni." pontosabbana afillerB! ize miat tnem lehet rendesnn ossehozni
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
DeFranco
nagyúr
válasz Atlantis #88566 üzenetére
Ők még nem tapasztalt hosszú távú vezetők, írta is, hamarabb fáradnak, érdemes gyakrabban megállni. OK, mondjuk váltottan tudnak vezetni, legyen 200, whatever. Mellesleg az is tény, hogy az ember kb. 1 órán át tud koncentrálni maximálisan, érdemes utána egy kicsit kizökkenni. 100 csere 100 szünet-csere 100 csere 100 szünet-csere. Legyen akkor így.
Én is kb. 200-anként álltam meg Krakkóból hazafelé, az azért ennek a távnak a fele (sincs) de az M0-án már éreztem, hogy nem vagyok a csúcson.
Persze lehet rambózni 500-600-as etapokkal, de ha tanácsot kell adni, akkor én a biztonságra szavazok. Főleg hogy ez az általad említett táv duplája.
@emvy: nálam alap, hogy van a kocsiban, alapesetben nem kell (meg annak a fele sem amit leírtam) de ha esetleg ne adj isten valami gebasz van, akkor jól jöhet. 350 Ft. Ennyit megér.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
köszi mindenkinek az tippeket!
kocsi dolgai rendben vannak, biztosítás, assistance, miegyéb. utasbiztosítás van a hitelkártyákhoz, de azért kötöttem külön is egy basic szintet. útvonal, fizetés tiszta.
mi úgy gondoltuk, hogy letenyénél úgyis meg kell állni tankolni (ez az út harmada), illetve egyszer még megállunk a következő harmadánál, ez szerintem tartható. a 100 km-t én is kicsit sokallom/kevesellem de persze minden előzetes elgondolást felülír az aktuális állapot.
tényleg köszönöm szépen.
hdman:
bt kihangosító van az autóban[ Szerkesztve ]
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
gaborbol
őstag
válasz bandus #88561 üzenetére
En kb igy szoktam hosszabb utra indulni
Most mar a hutotaskat telepakolva mindennel berakom a hatso ulesre aztan ennyi.
GPS, telefon+tolto, KP az esetleges problemakra, ha valahol bankkartyat nem fogadnanak el, helyszini birsag nem tudom van-e az ut soran.
Kocsi legyen atnezve, gumik, hutoviz, olaj, biztositas,meghatalmazas ha nem sajt az auto, a szokasos szarok amik a kocsiba kellenek horvatba+ ami orszagokon atmentek( nem tudom a hullazsak, kreta, deszka, kukasmelleny, ilyesmi kell-e meg) . 2-3 orankent piheno, vagy akkor ha ugy erzed, hogy faradsz felre kell kicsit allni pihenni, jarkalni, enni, inni.
-
nesa
veterán
-
Kornel
veterán
válasz hobizoli #88578 üzenetére
persze hallottam.
és ahogy párszor már írtam, sokkal szerencsésebb egy hybrid hajtáslánc ilyen célra, mint egy nem optimalizált benzinmotorra rátenni egy csigát, és azzal a dolgok papíron meg vannak oldva.
valóságban nem, mert a gyártók azért csinálják, hogy minél költséghatékonyabban be tudják tartani az éppen aktuális euro normákat, illetve papíron jó fogyasztást érjenek el. valóságban ugyanannyit eszik egy 1.0/1.2 turbo, mint egy 1.6 szívó, papíron meg...
nézd meg mennyit eszik egy yaris hybrid, meg mennyit egy 1.0 ecoboost, meg 1.2 tce és társai.
természetesen most utcai használatról beszélek, normál körülmények között, szerintem bármire elég.
persze akinek versenyezni kell, annak nyilván nem -
ReSeTer
senior tag
Köszönjétek meg Belgiumnak, meg annak a sok marhának aki veszi ezeket a trágyákat.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bandus #88561 üzenetére
Rendszeresen járok Horvátországba, DeFranco-t annyival egészíteném ki, hogy legyen nálatok (ásvány)víz az fontos meg
kukásfényvisszaverő mellény.A sebességhatárokat tartsd be de ott is ráhagynak 10%-ot mint nálunk szoktak de azért ne centizd ki. A pályán ha van korlátozás azt tartsd be mert ott előszeretettel vadásznak a gyorshajtókra (kézi mérő vagy 3 lábúval), havert múlthéten vágáták meg 500kn-ra gyorshajtás miatt. Azt inkább fagyizzátok el mint sem a Yardnak adjátok.
Ha gáz van legyél együttműködő a Horvát rendőrök kemények, nem olyanok mint a magyarok. Simán elveszik az irataid és amíg nem tejelsz nem kapod vissza, angolul szite mind tud.
Lakott területen kívül használj tompított-at (azt nem tudom a nappali menetfényt elfogadják-e) és persze öv mert annak hiányáért is büntetnek keményen.A pályakapuknál tudsz bankkártyával fizetni, ezt erősen ajánlom, mert általában kisebb a sor abban a sávban és középárfolyamon váltják a kn-t így jobban jársz. Ne lepődj meg nem kér pinkódot egyik kártyánál sem csak lehúzzák és kész nyílik a sorompó. Szombatonként van turnusváltás, érdemes máskor indulni (vagy földönkívüli időben (éjjel/hajnalban letolni a Horvát részt) az alacsonyabb forgalom miatt de ez nem érint ha hétfpőn mentek, csak ha esetleg szombaton használnád a pályát ne lepődj meg...
Autópálya díjra itt egy jó kalkulátor (a fővárosi elkerülő pályaszakasz ingyenes ott nem kell fizetned): [link]
100 km-eterenként ne állj meg mert soha nem érsz oda, én általában 600km-t 1vagy max 2 megálással tolom végig pedig nem szoktam sokat vezetni egyben. Ha van tempomatod akkor áldani fogod, hogy anno belett húzva az extra listán ez a tétel.
A kinti morál: Nem annyira nyomulósak mint a magyarok (1-2 állat ott is van persze) viszont az udvariasságot nem ismerik, nem engednek be cserébe nem is várják el, hogy beengedd őket, sőt néznek rád furán ha lemondasz az elsőbbségedről és nem értik mit akarsz.
Hirtelen ennyi intelem jut eszembe...
mod:
Ja de: zöldkártya legyen nálad!
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
DeFranco
nagyúr
irtam mar hogy keves, tevedtem legyen a duplaja
@Munez: rambo vagy, szuper, ilyeneket szoktam latni a kulso meg a leallosav kozott kacsazni amikor bobitaznak pici par mindig van, ugy 10 km-enkent 1. ma is majdnm belemjott egy mert nem tunt fel neki hogy sebessegkorlatozas van a palyan, kicsit elbambult nem nagyon csak ugy 80 kmh sebessegkulonbseggel vagodott majdnem belem. osztrak rendszama volt orkenynel ert utol. szamold ki. es mindig van par ilyen vakeger pedig nem sokat megyek. mind faradt vendegmunkas.
amugy ha per "mindig" mesz akkor gondolom gyakorlott vagy, nekik meg az elso utjuk. ez sem mindegy.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bandus #88574 üzenetére
Jah és hazafelé az utlsó horvát kút Popovec-nél van (ahol írja, hogy 42 km a kövi kút az már a határon innen van) ami azért távolabb van a határtól, ha akarsz hazahozni rendes benyót akkor ott tedd telei a kocsit benyóval. Lehet palcebó de nekem a kinti benyóból 0,5 literrel kevesebbet kér 100-kmerenként. Ha nem vagy lusta mérj egyet te is...
Azzal számolj, hogy ott nem úgy van mint itthon hogy 10 km alatt találsz 2 benzinkutat, ritkásabb a töltőhálózat nem érdemes nagyon kicentizni, a kutak árai között nincs olyan ordenáré nagy különbség mint itthon nem kell annyira figyelni hogy hol tankolsz.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
1980 Mercedes-Benz 280 TE by Zender
és valami egészen más:
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
LógaGéza
addikt
1.4-es szívóbenzin, és 1.4-es PD TDI motorok közül melyik az ajánlottabb?
Konkrétan Lupok között nézelődök most második lehetőségért (ha nem jön össze annyi pénz amennyit tervezek), de valahogy e kettő között nem tudok dönteni...
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
LógaGéza
addikt
Azt láttam, és pont emiatt húzok én is a benzines mellé. Tudom, a dízel nyomatékosabb, de lóerőbe ugyanott vannak. Első kocsival úgyse száguldozni fogok, gyakorlatot megszerezni szerintem teljesen elég lesz.
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
Kornel
veterán
súly/teljesítmény arányt se felejtsd el.
illetve a nyomatékgörbét se.
amiket említesz, régi vágású európai szívómotorok, amik tényleg nem mennek. mondjuk az 1.4 f astra ismerősi körben 5 körül eszik, de lehet csak az a baj, hogy szabályosan közlekedik
ja és a váltóáttétel a másik, ami nem mind1.
egy modern kis köbcentis szívó kis autóba városba/országútra simán jó, szabályosan közlekedni.
hosszabb távra nagyobb kaszniba nyilván nem.
de ettől még simán van létjogosultsága.
pl. mivel közlekednének itthon a kispénzűek, ha nem lenne régi swift? (mivel nem lenne, ha annak a motorját is 240.000 km-re tervezték volna, mint az 1.0 ecoboost-ot)
kérdem én mi értelme van az 1.0 ecoboost-nak, amikor jó lenne egy 1.4 szívó is, ha mondjuk 200 kg-ot csökkentenek a súlyon, és még a fogyasztás is jobb lenne, nem papíron, hanem ténylegesen.
ahogy írtam, egyszerűbb egy csigát ráakasztani, és papíron meg van oldva minden. -
mokus1
addikt
válasz LógaGéza #88587 üzenetére
Ha találsz egy karbantartott 1,4 Tdi-t én azt venném. 4-5 éve napi rendszerességgel használtam és jó kis motor nak tartom. 75 le 200nm? Viszonylag nagy turbólyuk 2000től viszont rendesen húzott de rövidek voltak az áttételek. 5 liter felett nem nagyon kajált városban és sok baja nem volt. Szóval városban nagyon jól élhető, és pályán se akadály.
1,4 benzin azt hiszem vwbe szintén 75 le, barátomnak volt Seat Arosaba(lupo) de nagyon panaszkodott rá, leginkább arra hogy nagyon kultúrálatlan és sokat zabált város 8-9 liter pedig kis motor,kis kasztnival.Ha találnál egy jól karbantartott 1,4 tdi-t én biztos azt választanám.
kornelka: F astraval azt mondom 5 liter kizárt. Édesapám felesége azzal jár nap mint nap és 6,5 a minimum de akkor tojás héjakkal közlekedik és nagyon rendben van a motor. Az se sok nem azt mondom de 5 liter az kizárt.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
válasz LógaGéza #88591 üzenetére
Tök egyszerű, A lupóban mint általában a kétezres évek eleji benzines Volkswagenekben nagyon-nagyon elavult kifejezetten puruttya benzinmotorok vannak. 1.0 50lovas szóra sem érdemes. Még egy lupo méretú bódéhoz is gyenge, nulla nyomaték pörgetni kell hogy vánszorogjon zabál is szépen ergo szar úgy ahogy van. Az 1.4 75lovas már dinamikusabb de ez becsapós mert olyan rövid váltó van alatta, hogy 40km/h felett nyugodtan lehet dugni neki az ötödiket, elbírja. Városban ez jó de ha kiérsz autóútra netán felmerészkedsz vele egy autópályára szabályosan leeszi a fejed amellett rövid úton megőrülsz a 4000rpm felett ordító motortól. Az 1.4 FSI nem lenne rossz de az meg nagyon drága és itthon ritka is mint a fehér holló. GTI szintén. Dízel meg elcsattog városban is 5literrel városon kívül pedig közelebb van a 3literhez mint a 4hez és ott a 200Nm nyomaték is 2000rpm-nél nem kell forgatni. 1.4pd-nek is elég rövid a váltója így minden fokozatban dinamikusabb mindnél kivéve persze a GTI-t. egyetlen említhető hátránya a hangja. 3henger ellenére nem rázza szét az autót a motor egyedül a hangja ami rettenetes de az is csak hidegen és alapjárat közelében. Menet közben fordulaton szépen kisimul nem tolakodó.
-
Kornel
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Automata kávégépek
- Vicces képek
- Crypto Trade
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Path of Exile (ARPG)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen