- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Aktív témák
-
zsid
senior tag
válasz
dragonfx #34005 üzenetére
Sztem ez nem nekem akart jönni:-)
Szvsz egy ilyen korú 520ért sok a 1,5milla még akkor is ha jó állapotú(semmi bajom a bmwvel).
Nem kell ahhoz papi/mami,hogy ne legyen szétgyilkolva. Lehet annak a BMWnek kulturált gazdája is,aki valszeg gyakrabban hordja szervízbe,mint a jaszkarizós hülyegyerekek. Láttam már olyan 92es 5öst,ami kívül belül gyári volt és gyönyörű. Persze nem is a helyi ügyeletes streetracer volt a gazdája. -
SaNyEe
aktív tag
válasz
dragonfx #34005 üzenetére
"hajtós verda már persze amit a 150 ló elbír."
Pont ez a baj vele. Le van verve a veséje, szétbagózva a tüdeje, lehet már kicsit agyatlan is, de legalább napszemüvegbe van
Ha messziről látszik egy autón, hogy pedal to metal üzemmódban volt használva akkor marhára felesleges vele foglalkozni. Annyi más van a piacon még. Egy előnye az ára, ha az 1,5M-ig a különbözet rá van költve akkor már viszont lehet jó vétel volna. De ehhez igen komolyan át kell nézni.Nomeg néha olvasgatom a BMW-sek magyar fórumát, ott is egész vicces ami megy esetenként. Mindenki így meg úgy fikázza a fékeket (E30/E36), hogy elmelegednek két három fékezés után.. lassan már 7es BMW-kről kapkodják le a komplett fékrendszereket, hogy autópályán, szerpentineken meg tudjanak állni 250ről, 200ról egymáután 12szer, mert normálisan közlekedni derogál nekik . . .
Tisztelet a kivételnek aki rendezett körülmények közt csapat, vagy normálisan vezet.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
dragonfx #33593 üzenetére
Az, de persze nem a gyari menessel, mert kis buzera van/volt itt-ott
Egy E46 M3 volt az az M Power egyseg, ami 3.2 sor6 24v es 343LE-t general, de ez is nehez, 1650kg alapbol plusz drajvor meg ez-az, azaz szamolsz egy tonnankenti LE-t, akkor annyira mar nem is fuha, 195-200LE/tonna jon ki ra.
Egy PGT-t kb 1000 kg, es mar a gyari csigaval is fel lehet cibalni 170LE-re a stage2, SEB2-s jelu digo csippel es egy a gyarinal nagyobb es jobban a menetszel utjaba rakott intercoolerrel, ez igy kb 50k-bol megoldhato dolog, vmi komolyabb csigaval a stage3, "SEB4.11" jelu chip-l vagy egy irhato ECU-val tovabb is, mindezt meg a gyari toltonyomas emelese nelkul. A stage3 dologhoz hozzavalo hw kb 220k-ba kerul, ha jol utanajar a juzer a dolgoknak, ha nem, akkor tobbe, de az arak altalaban ennyik: 30k a Havassy vagy a Szuromi veztengely bele, 20k az uj nagy intercooler, 90k a masik csiga, ami mindezt mar ellatja eleg levegovel, 30k 4db nagyobb injektor meg 20k a Coupe 2.0 20vT vagy egy Walbro benzinszivattyu, nyomasszabalyzo szelep 10k, plusz a csip-csup dolgok, pl bilincsek, szilikon flexibilis levegocsovek stb, ez a tobbi... es joreszt magad is meg tudod csinalni ezek cserejet, talan a turbo es veztengelyt nem annyira konnyu, mert utobbit pl szopo belapkazni, a csigat meg szögbe beallitni, ha meg nem csinaltal ijet, de a szivattyu, az injektorok, az intercooler es chip csereje az piti ugy. Szerelovel persze ez is dragabb.Ez igy mar 205-210LE-t tud az olasz SEB4.11 jelu chippel a 130LE-s alapvaltozatbol kiindulva egy 1.4 SOHC 8v "Zastava" motorral. Az angol forum pl tele van ijenekkel, gyari szinte nincs is, ott ez nem osszeg, ott sok megveszi a Quaife torsen LSD-t is bele, ami megint ~200k, bar ok ott ezt groupbuy-ban csinaljak es ugy mar nem annyira draga, mert ugy van kedvezmeny
Valos idoben is irhato ECU-val mas csigat is lehet hasznalni es meg nagyobb injektorokat, meg tovabb finomitgatni faragni, E85-re atirni, logolni, ALS-t, NOS-t bele...mindent. Ez a cucc sem annyira draga am, ketszazegynehany USD-be kerul a kit.
OK, ezek igy egyutt mar igencsak kezd osszeg lenni, de lepcsozetesen nem eccerre kikohogve azert nem az. Itthon egy chip-t turbos autoba az ezzel foglalkozo cegek tobbert irnak, mint amibe ez a dobozka kerul. Aztan erre csak radugod notebook-t RS232-n vagy USB-n es mindent allithatsz, nem kell uj chipet iratni megint bele, csak atirod amit akarsz, egy click es mar ugy megy. Minden élő- es kalkulalt adatot valos idoben latsz, ezt logolhatod is, es vissza is jatszhatod lassitva-gyorsitva is. 64kB a FlashRAM van a chipben es 54kB az egesz program, es eleg hozza vmi Win95-t futattni kepes 486 vagy P1-s notebook is
A logolast es a monitorozast programozast mobilnettel valos idoben is lehet latni es csinalni akar az interneten keresztul is igazabol akarhonnanA chiptuning az mar oldschool...
Igazsaghoz hozzatartozik, hogy nem en forsziroztam, hogy nezzuk meg, hanem a kun7 temaja miatt jott elo. Ott ugyanis az volt, hogy fuuu 300Le, en meg poenbol odaboktem, hogy eccer azert csak odaallnek neki kalyhaezusttel, mert gondoltam biztos van kozel 2 tonna -utobb kiderult, hogy 2.3t is megvan az... -, erre jott hogy ha nyerek akkor o 4x fizeti focit nekem. Aztan amikor eppen melo miatt nem voltam, nem birtak kivarni es kiprobaltak a kun7-t a masik havercsavo csigasitott 6gen 1.4iS kuvikja ellen, es az is legyozte, na annal meg a PGT-m elegge jobbat lep, szoval buko volt az ügy. Aztan eccercsak jott ezzel a vassal es hogy na ennek alljak oda, de most... tudtam mennyi nyiha van a kazanfedele alatt, de en kb 1400 max 1500kg-ra tippeltem sulyra, tehat ugy neki allt a zaszlo, es persze huztam is szam... hat en szerintem jobban meglepodtem az eredmenyen utana.
hobizoli
-
VR6-Fan
veterán
válasz
dragonfx #33339 üzenetére
hát nem tudom azért a fosvágenek hajtósabb régi benzinesei, ha a lét minimumot megkapták és nem gányolták szét őket, akkor negyed millio km-t elmennek, de inkább 300e felett komolyabb olaj fogyasztás/erőtlenség/irreálisan magas fogyasztás nélkül..
a sima 1,3 meg társai picivel többet, az öregebb (már nem kamrás azért) dizelek meg fél millát elszoktak gurulni, a szemben ami nem megy el negyed millió km-t megbontás nélkül nem egy túl jó konstrukció..
persze ez erősen szubjektív dolog megint csak...
a fent említett mechanikai hibával semmien turbos kocsi nem megy el mert kb 30sec alatt szét keni a csapágy sort olajzás nélkül...
_Voyage_:azt hogy a szervíz mit mond hagyjuk inkább
-
_Voyage_
aktív tag
válasz
dragonfx #33283 üzenetére
Mondjuk látszik, hogy közöd nincs a Volvo-hoz...
Nem esznek sokat, nem gyengék(ok, nincs M-es BMW konkurensük...), javítás 3 német triász ára alatt van. Csakhogy mai autók közül még az övéké a legkonzervatívabb forma, komfortban mindent vernek(kivéve S-GL merci), minden jól működik bennük, megbízhatóak, stb...
-
Winner_hun
félisten
-
-
#27070592
törölt tag
válasz
dragonfx #32424 üzenetére
Állítólag nem lehet majd kijátszani, "okosba" megbeszélni a vizsgahelyen hogy csont nélkül átmenjen, akkor is ha okádja a füstöt, hanem az NKH szerverére fut be az összes mért adat és ők döntik el hogy átment vagy bukta. Műszaki vizsgával egybekötve. Csökkentik a vizsgahelyek számát is.
-
nemma
addikt
válasz
dragonfx #31971 üzenetére
Hűha, látom finoman próbálod a tudtomra adni, hogy idióták vagyunk.
Amúgy elárulom, baromi nagy titok, két oka is van. Az egyik, hogy szar. Mostanában rengeteg probléma volt vele, ebben az évben kb 250k lett ráköltve, na persze lehet, hogy most jó lesz egy darabig, de van mit csinálni rajta.
A másik ok pedig az, hogy ez automataváltós, barátnőm, meg hát a bátyja is most tanulgat vezetni, hát tanuljanak meg rendesen.diegho: Állat. De tényleg. Persze majd megmondják úgyis, hogy hülyeség olasz autót venni
-
Dare2Live
félisten
válasz
dragonfx #31942 üzenetére
mért lenne kampó?
rengeteg 10+éves swift rohangál 400-500ekmel, tény 300ekm felett már kopik cserélni kell kuplung, kcsapágy.... de melyik kocsin nem? Amúgy is egy átlag Magyar családnak 300.000km az 10+év.az egy de nagy baj vele ez. [link]
és itt egy Yarissal ütközött nem egy 1.5t+os bimmerrel. -
Dare2Live
félisten
válasz
dragonfx #31466 üzenetére
"hát pedig kevés olyan hely van."
akinél nem lehet az sanszosan simlis és én oda nemviszem és szvsz naiv/ostoba aki MOon igen.
Mért is zavarná ha nem simlis, hogy látom, hogy leengedi az olajat, új szürőt bont....?
vagy akár, hogy nem gyömöszöl homokot a tankba csak mert sikerült gariba elsütni a márkaképviselet felé rakat pl porlasztócsúcs készletet és azt most el kell adni...?Integra: Tavaly a narancs luxus busztársasággal mentem ki: Olcsó volt és bazi kényelmes, út 50%át átaludtam, 50%át átolvastam.
Amikor olvastam, hogy uez a cég Magyar városok közt is szeretne járatokat indítani de a Magyar állam ezt nem engedi aszittem felrobbanok. -
-
tibi666
senior tag
válasz
dragonfx #31196 üzenetére
ja, mondjuk egy bmw duplája.
de egy ford ugyanennyi. sok van belőlük, nehéz eladni.ma már egyetlen autógyár sem engedheti meg magának, hogy szart gyártson, mert eltűnik a süllyesztőben. főleg nem olyan szart, ami 150 ezer km után széthullik. láttál már mondeot az út szélén lerobbanva? én még nem. de renault-t sem. viszont e-klasset, meg e39-et már nem egyet...
-
No-kia
addikt
válasz
dragonfx #31153 üzenetére
jaja, az én döntésem, de azért csak kéne hol lakni vhol
csak nem tagadtatom ki magam, meg a fenntartásra már nem lenne pénzem hosszútávon, szval ebben azért kéne a help tőle, nah mostantól szomorú leszek, hogy sok ismerősöm folyton vezet, meg ha vmi baj van itthon csak busszal mehetünk megiilyenek, aztán meglátjuk
deadmeat:
-
No-kia
addikt
válasz
dragonfx #31146 üzenetére
anyunak mondtam hogy ilyet kérek karáácsonyra, évi 10000km-t vezetnék, de nem tetszett neki ez a hátsókerekes BMW dolog, meg 20 éves és majdnem 1 milla, meg mostanáan látott pár drift viedót, majd egyszer veszek egyet, 2. autónak. sztem még most is az e30-as bmw a legszebb
-
-
VR6-Fan
veterán
válasz
dragonfx #29037 üzenetére
akkor meg cs+ a BMW már bocsánat hogy ilyen szart konstrukciójú motort gyártó (és csessze meg a VW és a összes gyártó az alul motorizált, elcseszett kocsijait és motorjait
)
bár szerintem itt nem az alul motorizáltság a gond.
hát nem tudom én 2300 körül fel váltók akár mi van, ha meg 10m után fékeznem kell akkor kirakom üresben, vagy gurulok motorfék üzemben, akkor nincs se befecsi állt egy bizonyos fordulatig, ill féket is kíméled.
8V motor gondolom!? ergo akkor közép tartományba kell hogy fickos legyen, szóval relatíve alul is nyomatékosnak kell lennie, akkor nem értem minek forgatod halálra, lehet ha nem 11l-t hanem mondjuk 9l-t kajolni akkor többet tudnád, használni ill rendbe tudnád tetteni, esetleg gyűlne a pénz a sor 6-ra.
ill ha nincs elég dinamika akkor vissza váltók aztán 4000 fölött úgy is megjön a kraft 7000-ig
váltógtni meg annyira tudni kell hogy ne kelljen 2 évente kuplungot cseréltetni, föleg ha mondjuk városban használod a gépezetet
-
fekeandras
őstag
válasz
dragonfx #29019 üzenetére
Miért?Mivel te többnyire városban jársz ott a te kocsid mennyit is eszik??Gázzal éves szinten egy 200.000 forint körüli összeget (de inkább többet) meg tudnál spórolni.Abból már az éves biztosításod, az adód meg a szervizelésed ki lenne.De igazad van ez tényleg égő mert csak a csóró olcsójánosok járnak gázzal... Ugye?
-
anjani182
őstag
válasz
dragonfx #28921 üzenetére
Természetesen nekem sem tetszik, hellyel-közzel híve vagyok a közel gyári állapotú autóknak, főleg a régebbi modelleknél!
Max. egy igényesebb felni, sötétítés, ültetés, jobb fékek, új kipufogó rendszer, ezeket tudnám elképzelni az autómon, semmi csicsa-micsa!
Pl. mennyi agyon sufnituningolt régebbi Civic futkorászik az utakon, egynémelyik undorító!
-
hobizoli
nagyúr
válasz
dragonfx #28909 üzenetére
A gazuzem messze a legolcsobb perpill, olcsobb a dizelnel is. Nezz egy 2000ccm-s autot, varosban benzinnel fogyaszt 11litert, gazzal 13-t, ugyanez dizelben 8-t.
Akkor most szamold ki mejikkel mennyi egy kilometer, es hozza mennyi mijen koltsegu szopofaktorok jarhatnak.100km benzinnel 3300Ft, gazzal 1950, dizellel 2200.
veteli ar szerint: benzin<gaz<<dizel
koltseg szerint: gaz<dizel<<benzin
emisszio szerint: gaz<benzin<<dizel
szopofaktor: benzin<gaz<<dizelhobizoli
-
fekeandras
őstag
válasz
dragonfx #28912 üzenetére
"nem kell gáz mert felrobban, max. eddig azért nem hallottál ilyenről mert olyan kevés gázos autó van és arra az esély hogy pont oda csapodjon be brutális erővel valami ahol a tartály van tényleg nem sok esély van...de ha bekövetkezik kanyec van"
Skandináv országokban nem kevés gázos autó közlekedik, az összes városi busz gázüzemű. Nyugat európában is rohamosan terjednek. De ha már ütközés. Egy sima benzintank hamarabb fog szétnyílni egy balesetben mint egy gáztartály. Keress egy metszet képet a neten. Ha akkora erővel csapódnak beléd akkor meg már nem tök mindegy milyen kocsival vagy?
"nem mellesleg dinamikátlanabb erőtlenebb lesz az autó a gáztól."
Ok. Gázzal nem lesz 170lóerő csak kb 150. Ennyit bőven megér, hogy ha fele annyit hagysz ott a kúton minden alkalommal mint egy ugyanolyan de szimplán benyás kocsi sofőrje. Nehogy már 150ló ne legyen elég közlekedni. Nem mindenki olyan 'szrítrészer forma.
-
fekeandras
őstag
válasz
dragonfx #28909 üzenetére
Azért ha egy átlag 2.5-3.0 literes benyás kocsi városi fogyiját veszed alapul már nem kicsi a különbség benzin és gáz között. Adott kocsi benzinnel kb 13 literrel tesz meg neked 100kilométernyi távot, míg gázból valamivel többet kér úgy 15 litert.
13x 298 (benzin) = 3874 forint. 39 forint / kilométer.
15x 149 (lpg) = 2235 forint. 22 forint / kilométer.Az gázzal minden egyes megtett kilométerrel spóroltál 17 forintot közben benzinhez képest "óvtad" a környezetet. Nálam ez sem lenne utolsó szempont. Persze ilyenkor egyesek jönnek a dumával, hogy de ez veszélyes. Soha életemben sehol senkitől nem hallottam balesetben felrobbant gázos autótól, olyat viszont már láttam ami kigyulladt és kiégett. A csomagtér is. Akkor sem robbant fel a pótkeréktartály ami benne volt. A másik. Büdös gázszaga van. Ok ez igaz. A benzinnek vagy a gázolajnak talán virág illata van mikor elég? Arról nem is szólva melyik a károsabb. Fogalmam sincs mennyibe kerül jelenleg átalakíttatni egy autót gázosra, de legyen mondjuk 320ezer forint.(aki jobban tudja majd kijavít)
320.000 : 17 = ~18824 kilométer alatt jön vissza az átalakításra szánt összeg. Ha csak keveset mész egy autóval akkor is maximum másfél év alatt megtérül. Onnantól fogva meg hawaii. Széles vigyorral az arcodon hallgathatod a tv -ben a benzin áremelésről szóló híreket.Ha 400 forint lesz a benya a gáz akkor sem fogja elérni a 200-at sem. Sőt...
Szóval nem rossz megoldás az LPG.
-
fekeandras
őstag
válasz
dragonfx #28909 üzenetére
"de ki akar egy gázos autoval járni??"
Az aki olcsón akar autózni de feláll a hátán a szőr a kerepelő dízelektől, illetve nem közömbös számára a környezetvédelem sem. A tartály meg annyit vesz el a csomagtartóból mint egy szubcső. Innentől számomra az sem indok ellene. Mélygarázsban amúgy sem sűrűn parkol az ember.
Aktív témák
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Nyaralás topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- Háztartási gépek
- pr1mzejEE: Viszlát CoD2, CoD4, CS:GO!
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Need for Speed: Rivals
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Milyen NAS-t vegyek?
- További aktív témák...
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2955
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 6/Apple Watch Series 7/Apple Watch Series 8
- Autószimulátor! Leírásokkal, mindenestül, játékkal, kulcsrakészen!
- Acer TravelMate P214 i3-1115G4 12GB 512GB 14" FHD 1év garancia
- Gamer egerek és billentyűzetek kitűnő árakon! Most extra 10% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest