- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- iPhone topik
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Keretmentesít a Galaxy S25 FE
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Honor 200 - kétszázért pont jó lenne
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
vigyorgó
tag
válasz
devast #32846 üzenetére
Nekem kényelmesebb lenne spirál bicikli zárat használni, amit fel tudok helyezni a kormányra és két spirál között ráfeszül. Lehet hogy túlvariálom, de azt is figyelembe vettem hogy ha hosszabb a spirál akkor alul ki lehet bújtatni a keréknél. Valószínű én is úgy fogom zárni vele ahogy a képen látható. Majd a gyakorlatban meglátom. Köszönöm!
-
PociAti
őstag
válasz
devast #32665 üzenetére
Igen, a Bluetooth egységet általában a kijelző elektronikája tartalmazza, és ezek a lokációs eszközök (jellemzően) a Bluetooth Low Energy (BLE) technológiát használják.
Miként oldották meg, azt nem tudom, Teslánál és más autóknál az alkatrészek cseréjét utána jóvá kell hagyatni a központi vezérlővel. Roller esetén valószínűleg nem jutottak még el idáig, bár azt se tartom kizártnak, hogy el fognak vagy egyesek már nem így működnének.
És állítólag szétszedni se kell, hogy a kijelző alatt lévő BLE egységet leárnyékold, csak párszor körbe kell tekerni alufóliával, vagy izolációs fóliával. Aztán az egészre rádob egy pulcsit, és feltűnés nélkül eltolhatja az autójáig. Akinek van ilyen lokátor a rollerjében, az letesztelheti magának hány réteget kell köré tekerni, ez hány másodpercig tart, és utána elgondolkodhat rajta mennyire megbízható egy ennyire könnyen leárnyékolható "védelem".
Célszerű lehet a valamely sárvédő környékén is elrejteni még egy jeladót.Nem teljesen haszontalan, mert a tolvajok jelentős része még nem foglalkozik vele.
Redditen különböző esetekről olvastam. Volt akinek a rendőrökkel együttműködésével gyűlt meg a baja. Ellopták a rollerjét, látta hogy pár órával később már a szomszédos állam területén van, de a helyi rendőrök nem foglalkoztak vele, a szomszéd államban lévő rendőrök meg azért nem, mert a helyi rendőröktől nem kaptak értesítést róla, hogy foglalkozni kell vele.
De hazai, vagy bármely európai rendőrrel is hosszasan kellene egyeztetni róla, hogy szerinted ellopták a tulajdonodat és menjenek ide, mert itt megtalálják azt (és nem kamuzol).Vagy amikor a srác beadta a nagyobb rollerjét a szervizbe, az csak nem akar elkészülni, de közben a nyomkövető alapján úgy tűnt, hogy azért aktívan használják. Gondolom a szervizes ment vele pár "teszt kört", és napokon át tesztelgette.
-
PociAti
őstag
válasz
devast #32516 üzenetére
A Xiaomi 5-ös szériától már nem külső gyártóra bízza a rollerek gyártását, hanem házon belül oldják meg.
Korábban az alábbi 3 gyártó készítettet a Xiaomi elektromos rollereit:
- Ninebot (Changzhou) Tech Co., Ltd.
- Brightway Innovation Intelligent Technology (Suzhou) Co., Ltd.
- Shenzhen LEQI Intelligent Technology Co., Ltd.Viszont a Xiaomi Elactric Scooter 5 Max-nál mint gyártó (manufacturer) a
Xiaomi Communications Co. Ltd. van feltüntetve. -
whbear
senior tag
válasz
devast #32512 üzenetére
Nekem Budapest kertvárosi része, mellékutcák, de ha van az embernek egy rendes rollerje akkor messzebbre is elindul már vele, tapasztalatból mondom. Mikor megvettem az M365-öt, gondoltam csak munkába aztán a fél kerületben járok vele. Nagymotorozást már abbahagytam, robogó az van de elavultnak érzem és nem akarok már senki orra alá füstölni és azért hangja is van mégha teljesen gyári is. Ezért keresek valami erősebb rollert ami kompromisszumokkal is de részben kiváltaná a robogót. Súly nem számít, garázsban áll, néha kell autó csomagtartóba berakni ha esetleg munkába mentem vele de estére elered az eső és valaki hazavisz autóval. Szóval a súly nem lényeg, viszont az új KRESZ talán szempont. Igaz úgyis az úttesten járok most is. Szóval egyedül a bukó lehet a gond, amivel az a baj, hogy nem lesz jó az ilyen biciklis rolleres, hanem az E jelzésű rendes bukó ami 35 fokban nem kényelmes, így 40 év tapasztalat után. Szóval ezért a dilemma és köszönök minden segítő információt.
-
whbear
senior tag
válasz
devast #32507 üzenetére
Mantis 10 ECO
Ez majdnem annyi mint az F3 Pro. Persze túl van a kereten, de itt nem annyira kompromisszumos talán a kivitel. -
whbear
senior tag
válasz
devast #32507 üzenetére
Sajnos az olcsósítás igen látványos. Talán az a 200k még reális érte, azért rágódom a témán mert valahogy a műszaki tartalom nem áll arányban az árral. Azért kellene hamarosan döntenem, mert a jelenleg használt M365 akkuja már elég gyenge, de nem akarok már ebbe új akkura ennyit beletolni.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
devast #32446 üzenetére
Számíthat a bowden belső súrlódása, ez kerékpáron is észrevehető volt, amikor teljesen kihúzva, átkentem a huzalt lítiumos zsírral, utána kellemesebb lett a használat. A bowdenbe iktatott kanyarok sem mellékes.
Mivel láttam a beírásod a fékcsere kapcsán, kitérnék pár részletre. Rollernél az egyszerű féknyerget szétszedtem, átvizsgáltam / tisztítottam, megkentem, ami kenhető alkatrész volt és a sima működéshez hozzájárulhat.
A gyors beállítás egyszerű, a féknyereg enyhén lazított rögzítése mellett, ugyanakkor egyik kézzel leszorítva, igazítva, hogy pontosan a megfelelő síkban feküdjön, a féket másik kézzel behúzom. Így a helyére pozicionálja magát, majd a csavarokat meghúzom véglegesre.
Noha a tapasztalatok szerint ez megfelelő, de kipróbáltam később a finomabb beállítást is, amikor a fix oldal biztosító csavarját kioldva, a légrést minimálisra szabályoztam, de ezt meg is kellett ismételni, mert menet közben néha rá is súrolt a féktárcsára, olyan szorosra hangoltam. Lényeg, hogy behúzáskor a féktárcsa hajlása olyan jelentéktelen legyen, amitől biztosan nem képes deformálódni, rugalmassága folytán.
Ahogy elnézem, ezt 1500-2000 km után ráér ellenőrizni és újrafinomítani, a fékbetét kopása miatt.
-
Quent1n
senior tag
válasz
devast #32430 üzenetére
"de ez a fék ez valami katasztrófa." Mitől érzed katasztrofálisnak? Csak mert F3-am van nekem is 100kg-al és nincs különösebb gondom a fékjével, igaz vészfékezni nem kellett még, de nem vészes sem a fékerő sem a fékút. Nem azt mondom, hogy zseniális vagy valami, de azért katasztrófának sem érzem. Nyúlósnak nyúlós, de nem vészes, ha időben hagyom a motorféket dolgozni, akkor nem is nagyon kell használnom. Egyébként ha csere akkor vannak más márkák is amiket rá lehet dobni (Max G2-re is tettek úja, F2 Pro-ra stb), csak mivel még újak ezek, nincs sok tapasztalat.
Emunem#32416: Kijelzőre szerintem felesleges ilyen gumi cucc, hacsak nem felhőszakadásban akarod használni, nem fog beázni. De talán még azt is bírná.
Egyébként mobiltartónak nem volt jó a gyári Segway? Én azt vettem és amellett, hogy kevésbé bumfordi, nagyon jól fogja a telefont.
#32347Enigma1945: "minden a súlypontod hol helyezed el, a lábaid, mert az is segít a csillapításban" Ez amúgy tök alap lenne de megdöbbentő mennyien nem tudnak normálisan rollerezni. Csak állnak rajta merev lábakkal, mintha odaragasztották volna őket. Én, ha kikerülhetetlen kátyú jön, súlypont hátra lábak kicsit rogyasztva, egyből más rajta átmenni (és a rollernek is kellemesebb). Fékezésnél ugyanúgy hátra terhelni. Ugyanaz mint a bringázás, használni kell az embernek a testét.
-
PociAti
őstag
válasz
devast #32430 üzenetére
Az Max G3, nem pedig fordítva írva. Más gyártóknak vannak G3 Max és hasonló nevű rollerei, ezért elég megtévesztő.
Ninebot F3 eredeti fékjével összehasonlítva a fényképeket, a Max G3 fékje szélesebbnek tűnik. (Vagy csak a fotó csalóka, és azonos csavartávolsággal rendelkeznek. Redditen, Telegramon vagy hasonló csatornán kérdezz rá milyen más fék jöhet itt szóba. Nem muszáj a Segway márkánál maradni, talán hasonló áron is kaphatsz jobbat.)
-
PociAti
őstag
válasz
devast #32202 üzenetére
Én nem teszem a kulcscsomót a zsebembe, és másoknak sem javaslom. Főleg rollerezéshez nem. Esésnél, ütközésnél csak fokozná a problémát. (A kulcsok típusától, méretétől függően a ruhának se tesz jót, meg amúgy sem ott a helye. Minden normálisabb táskán van kulcstartó zseb vagy rekesz.)
Jók az ilyen microchipes megoldások, 2017-ben ment nagyot a svéd Epicenter, és hogy náluk csomó alkalmazott beültett a bőr alá valami biztonsági chipet. Rákerestem, hogy milyen chipek voltak, elsősorban RFID-re gondoltam, de amellett NFC is szerepel a cikkekben. Meg hátulütőként, hogy rohamosan fejlődik a technológia és elavulnak ezek a beültetett chipek. -
PociAti
őstag
válasz
devast #32199 üzenetére
Az NFC hatótávja legfeljebb 20 cm.
Nem minden telefonban van NFC. Kártya esetén ha hátizsákodban van, akkor már le kell venni a hátadról, vagy testeddel nekitolatsz a roller kormányának, hátha ezt a bohóckodás sikerrel jár.Csak feltételezem, hogy ennél nagyobb hatótávra vágytak, ami Bluetooth esetén akár 50-100 méter is lehet.
Illetve más adatkommunikáció zajlik, amire az NFC nem képes. Ezért nem elégedtek meg az egyszerű és kézenfekvő megoldással, az NFC-vel.Az AirLock helyes használatát úgy néz ki meg kell tanulni. (Rollerezés esetén a telefon ne legyen "ECO üzemmódban". Nyilván itt egyes szolgáltatásokra gondolok. Gyors elérésű menüvel, profillal, valahogy ez biztos testre szabható, megoldható.)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kazy Computers - Fehérvár - Megbízható?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Mielőbb díjat rakatnának a görögök az olcsó csomagokra az EU-ban
- Microsoft Excel topic
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Path of Exile (ARPG)
- Xbox Series X|S
- Medence topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! AMD FX-8320 8 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! HP ZBook Studio G5 - XEON I 32GB I 512SSD I Nvidia I 15,6" 4K DreamColor I Cam I W11 I Gar
- Samsung Galaxy A04 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell USB-C, Thunderbolt 3, TB3, TB4 dokkolók (K20A) WD19TB/ WD19TBS/ WD22TB4, (K16A) TB16/ TB18DC
- AKCIÓ! AMD Ryzen 9 7950X 16 mag 32 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged