Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
válasz
Reggie0 #13211 üzenetére
Pont tegnap olvastam én is ezt, h digitális aláírást is fognak már ellenőrizni.
Gondoltam is, h megosztom, valaki korábban már kérdezte, h mi a firmware újítása, de úgy voltam vele, ez legyen már a módosított szoftvert használók problémája.Mondjuk nem tudom minek kínlódik a Xiaomi.
Ezzel csak azt éri el, h aki módosított szoftverrel akar pár km/h pluszt elérni (az ES, vagy a Ninebot motorja 30-33km/h-nál többel úgyse tud hosszú távon károsodás nélkül menni), az majd valami másik gyártótól vásárol rollert, ami jó esetben már amúgy is alapból 30-35-ös végsebességet enged.Ráadásul szerintem ráérnének ezzel akkor is, amikor már megjelenik valami szabályozás az adott régióra, akkor kiadnak egy firmwaret, lekövetve ezzel kvázi jogkövető magatartásként az adott ország előírásait.
Vagy fogjam fel úgy, h milyen rendesek, h már most bevezetik ezt, h legyen idő megoldást találni a problémára?
-
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #13211 üzenetére
Most sem lehet szabadon firmwaret frissíteni, hanem csak nem hivatalos külső alkalmazásokkal, melyeket nem véletlenül hívnak ScooterHacking Toolkitnek vagy hasonló, hacker kifejezést tartalmazó programnak.
A digitális aláírás kikerülése egy újabb feladat, amit meg kell oldani. -
Somatom
veterán
válasz
Reggie0 #13187 üzenetére
Te tényleg nem érzed, hogy mennyire nonszensz a szitu? A rendőr is pont azt fogja kérdezni, amit mi. Mit kerestél rollerrel a gyorsforgalmin? A különbség köztünk az, hogy velünk ellentétben, neki jogában áll téged elhajtani. Persze, visszamehetsz ügyvéddel, de kétlem, hogy hágáig jutna az ügy.
-
Somatom
veterán
válasz
Reggie0 #13177 üzenetére
A főfaluban születtem, ott is lakok. Van villanyrollerem, villanybringám, egy Simsonom, egy Harley -m, autóm és kamionozok is. Nem nagyon szoktam konfliktusba keveredni, többnyire pozitív tapasztalataim vannak a többi közlekedővel. Igaz, eszembe nem jutna rollerrel, vagy a Simsonnal a gyorsforgalmira merészkedni.
-
-
válasz
Reggie0 #13155 üzenetére
Most ezen mit csodálkozol?
Ha a gondolkodásmódod a logikára épülne, akkor belátnád, h azért nem megyünk rollerrel a reptérre vezető úton, mert feltartjuk az autósokat, mivel a forgalom nagysága, ill. helyszűke miatt nem nagyon lesz lehetőségük arra, h szabályosan megelőzzenek.
Te meg jössz itt vele, h de hát nem tiltja tábla.
Pont az ilyen hozzáállású rolleresek miatt utálja a fél társadalom már jelenleg is a rollereset. :/
Sajnos a videóból nem derül ki, h mennyivel haladt a rolleres, ha csak 25-el, akkor egyértelmű az ostobasága, ha esetleg 45-50-el, akkor meg szintén az a baj vele, h nem akarja elfogadni azt a tényt, h azon az úton aki csak 50-el halad, az bizony feltartja a többit.
A romákat is azért utálja a társadalom jelentős része, mert képtelenek a többségi társadalom ki nem mondott szabályait betartani, együttélni a társadalmi elvárásokkal.
Jelen esetben van másik út is, ami a reptérre vezet, azon közlekedve kevésbé tartjuk fel azokat akik szintén oda mennének, de autóval. -
hito
nagyúr
válasz
Reggie0 #13151 üzenetére
Ok, akkor hajrá! Irány a gyorsforgalmi rollerrel, elektromos rollerrel, csattogós lepkével, görkorival. Bakker, 1x1 sáv, szalagkorláttal, kész életveszély magára és másra nézve is és magyarázkodni kell? Ne haragudj, hogy ezt mondom, de ha így gondolod, akkor neked se való a BKV-n kívül más közlekedési eszköz.
-
hito
nagyúr
válasz
Reggie0 #13149 üzenetére
Nézd, ha ehhez magyarázat kell, az már régen rossz. Szerintem minden jóérzésű emberben megáll az ütő, ha ezt megnézi. Szerinted rendben van? Nem veszélyezteti a saját és mások testi épségét? Szerinted az az útszakasz alkalmas a rolleres közeledésre? Soroljam?
Sajnálom ha nem látod mi a gond ezzel. Te tán bemerészkednél oda ezek szerint?
-
janes1976
őstag
válasz
Reggie0 #12823 üzenetére
Nyilván ez nincs így, de úgy látom nem jött le amit akartam. Nagyon bevett dolog mindent fikázni, főleg Magyarországon. Nincs mondjuk nálad konkrétan 1 termék, mert nem vetted meg, erre lehúzod. Ez így ne is haragudj, de teljesen érthetetlen. Megveszed, majd vagy jót írsz róla vagy rosszat, de legalább kipóbáltad, mert megvetted. Szted ez mennyire normális? Mindig mosolygok ezeken.
Elengedtem a témát.
-
Casseius
tag
válasz
Reggie0 #12789 üzenetére
Autósokkal nekem nagyon ritkán van gondom, Taxisok pedig nagyrészt tényleg más állatfaj, szinte csak rossz tapasztalat velük kapcsolatban.
A másik nem tetsző dolog részemről h sok bringás úgy közlekedik h nem előre néz hanem mindenfelé oldalra, ráadásul kacsázva sokszor hogy még véletlenül se tudd nyugodtan kikerülni, aztán utolsó 3 méteren észrevesz félrerántja a kormányt és anyázik h miért nem vigyázol -
Dave™
nagyúr
válasz
Reggie0 #12676 üzenetére
Ismét sikerült megragadni a lényeget. Egyrészt az én 20km-es szakaszom nem hiszem, hogy reprezentatív az árvizek meg a Duna szempontjából, másrészt hazafele - ha nincs szél egyik irányban sem - mindig több kapacitás marad az akkuban. Ha nem az eltérő domborzati viszonyok miatt van, akkor mitől? Az útvonal tök ugyanaz mindkét irányban, és én sem leszek hazafele 20%-kal könnyebb.
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #12580 üzenetére
Mint a vonatoknál a kalapácsos ember?
Ha rosszul szól, viszik pumpálni.
Viccen kívül, indirekt módon mérhető, dupla motoros roller esetén könnyen:
mind a két kerék fordulatszámát mérni kell, és ha eltér pedig azonos gumik
vannak fent (nem úgy mint nálam jelenleg, de az a legkevesebb), és mindez
nem pont kigyorsítás közben, ahol TC híján kapar az első kerék, ott gáz van.
Azt nem mutatja, ha mindkettő egyformán ereszt. De szimpla defektet igen.Egyébként meg az a tervem, hogy ráhangolódom a 433.92 MHz-re, lopom a
kijelzőnek szánt jelet a saját központi kijelzőmre: tudni fog mindent IS, csak
jó lenne, ha nem tartana nyárig, mire elkészül a sok ötlet: eddig a Hall alapú
sebességmérés, SD kártyára logolás, kommunikáció az egyik akkuval, óra...
A másik akkun más a BMS, más a Bluetooth: még nagyon work-in-progress!
A rádiózáshoz meg ma hoztam cuccot, kíváncsi leszek. Egy gyorsulásmérő
is lesz benne amivel, többekközt a centrírozást tervezem megkönnyíteni.
Aztán csak reménykedem, hogy a LCD napfényben is olvasható lesz max. a
sebesség kijelzőt majd bazinagy számokkal írom ki (érintős panel, végtelen
lehetőség van a GUI-ra, diagnosztikai menük/különböző módok rajzolására). -
maximilian4
addikt
válasz
Reggie0 #12526 üzenetére
Én inkább óvatos vagyok az “erősebb kutya baszik” elv alapján. Ha még nekem van valahol elsőbbségem, akkor is úgy közelítem meg, ha nem adják meg, akkor is meg tudjak inkább állni. Plusz pl. ha kerékpárúton, járdán megyek (mert nincs kerékpárút, az úttest meg alkalmatlan városi rollernek), akkor is leszállok ha pl. zebra keresztezi, nehogy tahónak tartsanak.
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #12464 üzenetére
Az a baj a nagy "jogászkodásban", hogy az autódat ellopó suttyó is azt fogja
mondani, hogy ő nem lopta el, csak egy kicsit autózni szeretett volna vele.
Innentől pedig egész más lesz a történet jogi megítélése. Szomorú... Viszont
rákerestem a kifejezésre, s örömteli, hogy némileg szigorították (Btk. 380. §.)
Mindazonáltal ezek csak a gépjárművekre érvényesek, a roller meg nem az... -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #12462 üzenetére
Hát én qrvára kíváncsi lennék arra a szitura, amikor ül az emberünk a moziban,
elkötik a vasat, de neki ugye nem került ki a látóteréből a GPS miatt, és utána
tud szaladni az utcán.Tolvajkergetőket csak felületesen ismerem, de sajnos
az rémlik, hogy pont beleszaladtak ilyen önbíráskodós garázdaságba párszor...Szerk a szerkre: átírtad a látóteret felügyeletre: ha és amennyiben a tracker az
egész útvonalat lejelenti, akkor végülis elképzelhető (hogy az elkövetőhöz visz),
de látván, hogy a Lime-ok GPS-e mennyire pontos, erre azért nem alapoznék... -
Horn Ákos
csendes tag
válasz
Reggie0 #12456 üzenetére
4 emeletre se szívesen vinnél fel magammal. Zsúfolt pici liftben a rolleres lenne a legutáltabb lény.
Moziban is elég szar lehet sorban állni rollerral, meg bevinni a vetítésre.
De mekibe se viszem be, és egyéb tömött helyekre, ahol gyalog is alig lehet elférni (pl. kisebb patikák, üzletek.)
Tolerancia része, hogy ne te légy az a balfasz, akit mindenki utál.Vagy aki egyetemre jár még, és minden órája máshol van az cipelje végig az egész épület labirintusban? Köszi nem.
-
RockHaRD
addikt
válasz
Reggie0 #12303 üzenetére
Most ott tartunk, hogy megnézték a videókat, amiket csináltam, és elküldtek egy új bekapcsológombot/gázkart.
Nem mondtam nekik, hogy tuti nem az a gond, mert kicseréltem a másikkal, és úgy sem működött. Vagy létezik, hogy a fék kar, és a lámpát kapcsoló kar teljesen más elven működik, és fordítva nem is kellene működnie?
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #12301 üzenetére
Sőt, Bubi állomásnak. Mondjuk most találtam a térképen egyet, kicsit közelebb
a Hallerhez... nade kérem... Ha lemásoljuk a tömegközlekedést (megállók), úgy
mitől lenne előnyösebb a roller bérlése, ha az se oda visz, ahova épp kellene?
"Kicsit elmész mellette, és akkor vissza kell jönni." Nem éri meg a szarakodást. -
Becenick
tag
válasz
Reggie0 #12290 üzenetére
Megkerestem az indexes cikket. Hát komoly a sztori.
Mondjuk fejfájást nem szeretne az ember saját magának. Függetlenül attól, hogy esetlegesen utólag bizonyítékot nyer, hogy igazam van.
Meg ugye ezek egyelőre még csak KRESZ javaslatok. Ki tudja mik lesznek a végső szabályok. -
Becenick
tag
válasz
Reggie0 #12278 üzenetére
Hát ezaz.
De amúgy kb lövésem sincs, hogy ezt vajon a gyakorlatban hogyan próbálnák ellenőrizni?
Sansztalannak érzem. De persze lehet, hogy én gondolom rosszul.
Mindenesetre nem lenne túl pozitív, ha emiatt kellene az embernek újra gondolnia a vásárlását.
Vagy ha épp a megfelelő darabokat kellene "bukni", mert az egy másik szabályozás alá kerül. -
RockHaRD
addikt
válasz
Reggie0 #12235 üzenetére
Ja, elfelejtettem megírni az eredményt. Természetesen így sem működik a cucc. Ami viszont inkább aggasztóbb, hogy a gyártó 4. napja nem válaszol, pedig külön írtam nekik a honlapjukon, és emailen is. A megadott whatsapp szám nincs whatsappban. 99%-ban Paypallal fizetek ilyesmit, persze, hogy ezt pont nem
-
RockHaRD
addikt
válasz
Reggie0 #12230 üzenetére
Közben most láttam, hogy lehet kapni magát az egész ravaszt külön, és eszembe jutott, hogy mindkét oldal csatlakozója megegyezik, ebből következik, hogy most szét kapom az egészet újra, és megcserélem a két oldalt. Ha így sem kapcsol be, akkor jó eséllyel a komplett elektronika adta meg magát. Ha bekapcsol, akkor meg csak kérnem kell egy új kapcsolót.
-
RockHaRD
addikt
válasz
Reggie0 #12202 üzenetére
Meg fogom nézni még ma, köszönöm.
Próbáltam egyébként a gumit is lehúzni, és úgy is nyomkodni, de nem jutottam sikerrel. Az a furcsa nekem, hogyha fel is van töltve 100%-ra az akksi, akkor is egy pillanatra lehetne piros a töltő amikor bedugom, de azonnal zöld ugyanúgy, mintha nem is lenne bedugva
-
-
-
Somatom
veterán
válasz
Reggie0 #12139 üzenetére
Ami azt illeti, én még nem láttam kajaboltban rollert tologató embert. Nem is tudom, hogy fizikailag hogyan lenne lehetséges. Beleállítja a bevásárlókocsiba? A Mammutba sem vihetem be és a piacról is ki van tiltva. Pont ugyanazt tehetem vele, mint a bringával. Lezárom a tárolónál.
-
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #12080 üzenetére
"Es en sehol nem allitottam hogy kerekpar."
Pedig szó szerint idéztelek. Akkori idézetedben kategória választóvonalaként keverted ide a kerékpárokat. Idézem még egyszer azt a mondatodat:
"A modositasi javaslat nem hatalyos, ezert jelenlegi szabalyok pedig 300W-nal huzzak meg a hatart a kerekpar kategoriahoz, tehat jelenleg az a kis roller."
-----
"Ezt ugy ellenorzik pl. az osztrakok ..."
Most akkor Ausztriáról beszélünk, vagy Magyarországról?
Lehet tévedésben voltam idáig, mert azt hittem a hazai viszonyokról, hazai jogszabályokról, hazai, azaz magyar gyakorlatról van szó.------
"A torvenyben legnagyobb teljesitmeny van es nem az, hogy mit mutat a matrica."
Melyik törvényre is hivatkozol? Arra, amelyik még nem jelent meg?
Vagy a erre:
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 168/2013/EU RENDELETE
a két- vagy háromkerekű járművek, valamint a négykerekű motorkerékpárok jóváhagyásáról és piacfelügyeletérőlMert itt elég egyértelmű a helyzet, és pont az ellenkezőjét állítják ahhoz képest, mint amit te írtál:
I. MELLÉKLET
Járműosztályozás
L1e (Könnyű kétkerekű gépjárművek)
7. legnagyobb folyamatos névleges vagy hasznos teljesítmény ( 1 ) ≤ 4 000 W továbbá ...És a magyarázó megjegyzésekből kiderül, miért a folyamatos névlege teljesítményt kell figyelembe venni, amit te jól értem "matrica" adatnak tituláltál.
Magyarázó megjegyzések az I–VIII. melléklethez
(1) Az I. mellékletben szereplő teljesítménykorlátok az elektromos meghajtású járművek esetében a legnagyobb folyamatos névleges teljesítményen, a belső égésű motorral meghajtott járművek esetében pedig a legnagyobb hasznos teljesítményen alapulnak. Egy jármű súlya menetkész tömegével egyenlőnek számít3. cikk
Fogalommeghatározások35. „legnagyobb folyamatos névleges teljesítmény”: a 85. számú ENSZ-EGB-előírás értelmében az elektromos motor kimenőtengelyénél mért legnagyobb 30 perces teljesítmény;
36. „legnagyobb hasznos teljesítmény”: a belső égésű motor legnagyobb elérhető teljesítménye, amelyet próbapadon, a forgattyús tengely vagy az annak megfelelő alkotóelem végén mérnek;
-
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #12059 üzenetére
"A modositasi javaslat nem hatalyos, ezert jelenlegi szabalyok pedig 300W-nal huzzak meg a hatart a kerekpar kategoriahoz, tehat jelenleg az a kis roller."
30-40 hozzászóláson keresztül arról folyt a beszélgetés, hogy az elektromos roller nem SMKP, ezáltal nem az SMKP előírásai vonatkoznak rá.
Most akkor fogjunk bele abba a témába, hogy az elektromos roller nem kerékpár?
Mert amennyiben a roller kerékpár, ezzel bebizonyítottad hogy ennél a járműkategóriánál is 300W-nál van a határ. Már most is, mivel ez egy élő szabály, és a roller is kerékpár.Ha pedig nem kerékpár, és figyelembe vesszük, hogy a kerékpárra a motor csak rásegít, így talán elképzelhető az eltérő motorigény. Tudom hogy a rollert is lehet lábbal hajtani, de nem sűrűn látni olyat, hogy egy 25 km/h-val haladó rollert valaki lábbal hajt. 5-10 km/h felett a rásegítés elveszti a jelentőségét. Valószínűleg ezért (és a piacon meglévő modellek miatt) fogják majd a jövőben 350W-ig a kis kategóriába sorolni a rollerokat.
"Arrol pedig ne is beszeljunk, hogy a 250W a nevleges teljesitmenye a motornak es nem a folyamatosan hosszabb ideig le tud adni."
Ha jól értelmezem, azt szeretted volna kifejteni, hogy a rollereknél nem is a névleges teljesítmény számít, hanem az elinduláskor 1 másodpercig leadott csúcsteljesítmény a mérvadó? Kissé izzadságszagú megállapításnak tűnik. -
válasz
Reggie0 #11981 üzenetére
Igazából ez csak az egyik ok volt
A másik, hogy valamiért - pedig állítólag nincs nyolcas a hátsó kerékben, amit erősít az is, hogy egy ilyen kicsi, és ellenálló szerkezetnek a felépítése is ad némi védelmet - szóval a 120-as tárcsa enyhén, de hozzáért a fékpofához, mert hallatszott is. Szóval gondoltam kipróbálom az újat és bingó, ott nem ér hozzá... tehát minimális deformitás lehet. Igaz az újra vadonatúj 120-as tárcsa is került
Ha nem 5.5 Bar lenne benne hanem 4 alatt, kb át is lyukasztotta volna
Nekem már bőven 5200 km feletti tapasztalatom van
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Telefon felvásárlás! Samsung Galaxy A15, Samsung Galaxy A25, Samsung Galaxy A35, Samsung Galaxy A55
- Samsung Galaxy A40 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Microsoft Surface Book 3 - 15 col, i7, 32GB, GTX1660Ti
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB Rampage SHIVA Chieftec 600W
- Bomba ár! Dell Latitude E7240 - i7-4GEN I 16GB I 256SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged