- Magisk
- Mobil flották
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Videón a Z Flip7 méretes külső kijelzője
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Outlander
addikt
válasz
Dyrtyho #12419 üzenetére
"meg gyakorlatba hozzá se lehet nyúlni a sérülthöz, max mentőt hívhatsz"
Ez azért nem így van.... köteles vagy elsősegélyt a legjob tudásod szerint elvégezni, mert életet menthetsz.
Az már máskérdés, h nem emlékszel semmire, és/vagy nem mersz segíteni és mentőt hívsz... az én hozzászólásom is erre utalt... csak máshogy értelmezted.
A lényeg az h elmondod amit leírtak és ennyi... ez is minimális, igazából soha nem fogod használni, és már 1 év múlva nem fogsz rá emlékezni és egyébként is a mentőt hívni az ésszerű...
-
Outlander
addikt
válasz
Dyrtyho #12417 üzenetére
Mi lesz éles helyzetben, mikor fröcsög a vér a kis csaj torkából, mert smikelés közben lekoccolta az elötte haladót amitől a szempilla spirál a szemén át szúrta ki a nyaki vér ütő erét?!
Na akkor parázhatnál, h évekkel ezelött mit is írtak le 3 szóban és mit mondtál el 2 ben egy élet únt ursulának.... de most?
-
VegyesTamás
senior tag
válasz
Dyrtyho #12281 üzenetére
tökmindegy szerintem, mert úgyis a vizsgabiztostól függ az egész. Szerintem van olyan vizsgabiztos ami mindkét helyen megfordult már, és ugyanúgy viselkedett. A haverod meg több 100x vizsgázott már, hogy ilyen tapasztalt? Vagy egyszer ő átment a mester utcában és azóta az a kedvence?
Amúgy én is a Mester utcában vizsgáztam, segítőkészek is voltak, nem a buktatásra mentek, de ezt nem lehet leáltalánosítani. Eü-s oktatóm szerint kétféle vizsgabiztos van. Rossz és rosszabb. Tanulni kell én nem a jó vizsgabiztost várni.
-
FET-MEN
veterán
válasz
Dyrtyho #11877 üzenetére
Mindenféleképp manuálissal tanulj meg. Oktatót meg ott kell hagyni ha pakraszt. Próbáld meg nem elhúzatni, de nem is túl alacsonyan váltani. Ha diesel 2100-2200-nál válthatod nyugodtan az teljesen rendben van vizsgán, benzinest meg 2500-3000-nél , de ha elég nyomatékos mondjuk 1.6-os benzines akkor elválthatod azt is 2200-nál. Mivel a vizsgalapon lesz olyan hibalehetőség is hogy túl magas fordszámon működteted a motort.
-
tatabánya
senior tag
válasz
Dyrtyho #11849 üzenetére
te tudod mennyit ölsz bele és mennyire fontos. az biztos, hogy jól jöhet a vezetői engedély... ahogy elnézem itt elég sok a jobb képességű, de én a valóságban is körbenéztem sok-sok olyan ember van aki az 50+ órájánál tart. rekordként egy 116 órás csajszit tudok, persze szülei bírták pénzel PÁV után is csak letelt a 2 év... de kolléga is 84 órát vett azóta napi 40km vezet egy kis faluból ahonnan nincs más, de nem volt még balesete, hiába kellett neki ennyi óra! meg itt vagyok én is 66 órával
a legtöbbje meg aki azt mondja 30 vagy az alatt megvolt vele, biztos lehetsz abban, hogy otthon így vagy úgy de garázdálkodott már
-
feka007
veterán
válasz
Dyrtyho #11833 üzenetére
Hát igen, mondjuk sztem az is számít, hogy nem 17 évesen, hanem 20-21 évesen csináltam. Tuti nem figyeltem volna úgy oda se a Kresz tanulásnál, se a forgalomban 17 évesen. Mondjuk tavaly már simán meg tudtam volna így csinálni, de akkor nem volt kedvem érettségi után vhogy
A legjobb talán középsuli 3. után megcsinálni nyáron-ősszel
-
jerry311
nagyúr
válasz
Dyrtyho #11816 üzenetére
En egy fillert nem adtam egyik vizsgabiztosnak sem.
2 jogositvanyhoz 4 vizsga kellett. Ebbol egy bukas az en szamlamon van, egy meg a vizsgabiztos parasztsaga (oktato szerint is), de hat ez van.
Ha barmelyik vizsgaztato kert volna kenopenzt, akkor adtam volna, persze hangfelvetellel egybekotve, aztan irany a rendorseg. -
-
tatabánya
senior tag
válasz
Dyrtyho #11788 üzenetére
nem érdekelt soha a vezetés most álltam neki 28 évesen, de minek?... emellett nem is ment és mostanra már undorodok tőle, le is álltam egy időre, de mivel már a költségeket nézve 2 ember jogsiját kifizettem be akartam fejezni és, hogy legyen már meg az a qva plasztikkártya
-
harry
veterán
válasz
Dyrtyho #11780 üzenetére
Nem gond, majd belejössz. Pici gáz, kuplung fel, fogásponton megtart, majd teljesen fel. Sőt ha kellőképp lassan engeded a kuplungot, és nincs nagyon leterhelve a kocsi (sok utas, emelkedő), akkor az alapjárat is elindítja (még egy 1.4-es benzinest is), de nyilván könnyebb / jobb, ha adsz egy kis gázt, és lesz ereje a motornak. Persze időre akkor is szüksége van, míg mozgásba jön a kocsi, ezért kell fogáspontnál kicsit megtartani. Mi aránylag korán kimentünk forgalomba, de a biztosabb indulásra csak úgy később éreztem rá.
Nem kell amúgy siettetni ezt a forgalom dolgot, tanulja meg mindenki rendesen kezelni azt a kocsit, kormányozás, iránytartás, lassítás gyorsítás, kanyarodás, ezekhez azért kell pár óra, fölösleges a forgalmat (meg a tanulót) terhelni ezzel. A közlekedéshez nyilván majd az kell, de ahhoz szükséges a kocsi ismerete. -
jerry311
nagyúr
válasz
Dyrtyho #11786 üzenetére
Valaha réges-rég egy messzi messzi galaxisban...
Volt egyszer egy 10+20 vizsgarendszer, ahol 10 órarutinjárműkezelés és sikeres vizsga után lehetett 20 órát vezetni forgalomban, majd abból is levizsgázni.
Elméletileg.
Gyakorlatilag meg oktatótól és tanulótól függött, hogy mikor kezdtek forgalomban vezetni. -
mephi666
nagyúr
válasz
Dyrtyho #11753 üzenetére
nekem azóta hiányzik igazán, mióta megvan a jogsi
tanulás alatt heti 2-3-4 alkalom megvolt a c vectra-val, azóta meg 1-2 havonta kicsi az f astra-val meg a skoda praktik-al... k*rvára hiányzik... de akármit csinálok, akkor is álom marad egyelőre a '95 körüli colt 1.6 glxi
ui: jajjjj, egy ilyen
...esetleg napfénytetővel
-
harry
veterán
válasz
Dyrtyho #11698 üzenetére
Ha ugyanazok a tesztlapok (tehát pl. nem egy program dobálja random), az szerintem úgy nem praktikus, az egész anyagot lefedő kérdéssort csináld inkább. Én tesztprogrammal gyakoroltam, benne van az összes kérdés, ami rossz lett / nem voltam biztos benne, annak a számát kiírtam, és a második körben végigmentem azokon, és így tovább. Már persze akkor, ha már nagyjából képben van az ember, noha tanuláshoz is jól jött, mert voltak magyarázatok.
-
jerry311
nagyúr
válasz
Dyrtyho #11500 üzenetére
Nem olvastam el ujra, de emlekeim szerint oktober 1 utan indult tanfolyamokrol van szo.
degu
Aki 140-nel elhuz melletted annak kb. 15%-kal hosszab a fekutja mint neked.
Aki 40 helyett 50-60-nal megy annak 56% - 125%-kal tobb.
Szerinted melyik a veszelyesebb?
Autopalyan bevallalni nehany plusz metert vagy dupla fekuttal szaguldani 40-es ovezetben?
Ha autopalyan ertelmes kovetesi tavolsagot tart az ember, akkor kb. mindegy hogy 130 vagy 140.
Ha kifut asz auto ele egy gyerek (ami nem eselytelen 50 alatti korlatozasoknal) akkor viszont marhara nem mindegy, hogy 1x vagy 2x a fekut... -
-
-
jerry311
nagyúr
válasz
Dyrtyho #11487 üzenetére
Neked pontosan mi a bajod? Jól van összerakva minden odabent?
30 óra és 580 km, ez kb. 20 km/h-s átlagsebességet jelent. Simán megvan. Hosszútávon, a legnagyobb dugókat is beleszámolva, volt 28 km/h-s átlagom Budapesten, mert naponta ingáztam 18 km-t, nem nehéz kiszámolni, hogy ez kb 38 percet jelentett. Még 5 perc és megvan a 20 km. Ez az egyik.
A másik, ha eddig el lehetett csalni, akkor ezután is. Senki, soha a büdös életben nem kérdőjelezte még meg a napló tartalmát. Ha benne van, hogy vezettél és aláírta az oktató is meg a tanuló is, akkor az úgy történt. Az ellenkezőjének bebizonyítása macerás, nincs erre kapacitása az NKH-nak.
-
máyköl
veterán
válasz
Dyrtyho #11308 üzenetére
Sose azt nézd használtautó vásárlásnál, hogy az első 5 legolcsóbb mennyibe kerül, és annyiért vannak már. Azok szarok.
Én egy Mitsu Colt -ot akarok venni, a második szériásat, amiből van jópár darab 180-220k között, mégis látom, hogy ami normálisabb, az 260-270k, és egyértelműen abba gondolkozom. Az olcsóbbaknak jó eséllyel vannak rejtett hibái, amire a gatyád is rámehet idővel.
-
harry
veterán
válasz
Dyrtyho #11208 üzenetére
Megkülönböztető jelzéssel érkezőnek mindig elsőbbsége van. Utána a lámpák szerinti sorrendben lehet menni. Ezután táblák: védett / alárendelt út (tehát főút tábla / stop-elsőbbség táblák). Táblák nélkül egyenrangú a kereszteződés, jobb kéz szabály van (aki tőled jobbról jön, elsőbbséget élvez, el kell engedned).
Pl. egy kicsit speciálisabb esetre: balra kanyarodó főútvonal, vagyis aki "fent" vagy "jobb" oldalról jönne, azoknak várniuk kell. Ha mindkettő helyről akarnak jönni, akkor kettőjük között szintén a jobb kéz szabály dönt, hiszen egyenrangúak (mindketten alárendelt útról jönnek).Kanyarodási szabályt a legtöbb helyzetben tudni kell alkalmazni. Elsőbbségi sorrend: egyenes haladás, kis ív jobbra, nagy ív balra. Ha valaki kis ívben megy jobbra, azzal jellemzően nem fog másokat "zavarni", így azt sem aki jobbról jön (mert nem keresztezi az útját, mehetnek egyszerre, nem kell elengedi).
Villamosnál, ha az jobbra menne, te egyenesen, akkor az egyenes irány miatt elsőbbséged van. Ha jobbra mennétek mindketten, akkor először a vili mehet, aztán te.Gyalogosnak elsőbbsége van, ha táblával / útburkolati jellel jelölt gy. átkelőhelyen megy át, illetve akkor, ha a közelgő jármű rákanyarodik. Tehát pl. ha kocsival jobbra akarsz menni, de azon az úton átkelnének gyalogosok, akkor elsőbbségük van. Ha előtted, azon az úton akarnak átmenni amin épp haladsz, akkor nincs (nyilván kivéve, ha van lámpa / tábla).
Ha kanyarodó főútvonal van, és pl. balra kanyarodsz, ez ugye kresz szerint egyenesnek minősül, ám akkor is rákanyarodsz a gyalogosra, így azokat el kell engedned.
Lakó-pihenő övezet elsősorban a gyalogosoké, ha nincs járda, mászkálhatnak az úton, és nekik is van itt elsőbbségük.Villamos nem ad jobb kezet, vagyis ha balról jön, akkor is el kell engedni, nem csak jobbról (ilyennel úgysem fogsz találkozni, tuti lesz úgyis tábla / lámpa).
Körforgalomban haladóknak elsőbbségük van.
Műburkolattal nem borított útról / földútról felhajtó járműnek elsőbbséget kell adni az azon haladónak - most ebben nem vagyok biztos, de úgy emlékszem, így van.
Borostyán sárga villogó cuccoknak nincs elsőbbségi joguk, az nem megkülönböztető jelzés.Útszűkületnél az mehet, aki egyenesen tud haladni, nem kell kikerülnie akadályt.
Két irányú, de egy sávú úton, ha szembe találkoznak ketten, annak kell kitolatnia, aki ezt egyszerűbben végre tudja hajtani.Ja még rendőr van, itt az alap annyi, hogy ha háttal/szembe áll, akkor az alapvetően tiltást jelent. Ha oldalt fordul, akkor szabad, de nyilván számítanak a kézjelek is.
Miket hagytam ki?
Mire van konkrétan kíváncsi?
Javaslom amúgy a kresz tesztelő programot, illetve az Allianznak van egy ilyen célú játéka: [link]
-
harry
veterán
válasz
Dyrtyho #10313 üzenetére
Valóban könnyűnek érzem, bár nincs összehasonlítási alapom, nem tudom, másik kocsit nehezebb-e vezetni, de ezeknél a mai autóknál szerintem már nincsenek olyan nagy különbségek úgysem. Vagy legalábbis nálam nem igazán volt szempont a kocsi oktató választásnál sem, legfeljebb annyira, hogy ne legyen túl kicsi (meg mondjuk ne egy 6 méter hosszú kombi legyen, mert amúgy lett volna lehetőség erre is
).
-
harry
veterán
válasz
Dyrtyho #9868 üzenetére
Az első kérdésedet meg is válaszoltad... mivel gondoltam, nyáron valami szüneted van, ősztől megint suli/meló, akkor meg már csak érdemes nyáron lenyomni.
Suli: majd mindjárt megsajnállak, 14-15 körül végezEgyetemi órák, nyilván órarendtől függően, de nem ritkán 18ig vannak, néha reggel 8-as kezdéssel (+házik, otthoni készülés, stb). Egy átlag munkahelyről sem szabadulsz 5 előtt. És van, aki még így is meg tudja oldani, sőt, edzésre jár, háztartást vezet, stb. Értem én, hogy elfoglaltnak érezted magad, csak gondoltam felhívom rá a figyelmed, hogy lesz ennél rosszabb is. És ezért mondtam, hogy érdemes most nyáron végezni vele.
-
harry
veterán
válasz
Dyrtyho #9862 üzenetére
Ha már vettél részt képzésen valahol, akkor úgy tudom kicsit bonyolultabb a helyzeted, ennek nézz utána, nem tudom pontosan mit takar, de rémlik, hogy ha már voltál beiratkozva valahova, nem lehet csak úgy átmenni máshova. Nem tudom, ez 2 év alatt elévül-e, vagy hogy megy, de mielőtt mennél, mindenképp érdemes utánajárni.
Kresz meg 2010ben változott, most azt hogy definiálnád, hogy 'mennyit'? Hány kérdésben, témában, vagy miben? Elmész tanfolyamra, és kiderül, anélkül talán nem is engednek vizsgázni, a korábbi ellenére sem.
Legjobb iskola meg nyilván nincs; jó/rossz oktatót meg mindenhol kifoghatsz, ráadásul ez tőled is függ, adott személlyel hogy tudsz kijönni.Másrészt meg, középsuli alatt hogy lehet elfoglalt az ember? Főleg érettségi alatt... Ha most nyáron nem végzel a tanfolyammal, később szerintem csak rosszabb lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Apple iPhone 14 Pro 128GB, Kártyafüggetlen,
- Huawei P20 Lite 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Honor 400 lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- RAKTÁRSÖPRÉS!!! - Videókártyák, Monitorok, Notebookok, Stb. - Szaküzletből! Számlával!
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone SE (2016), Apple iPhone SE2 (2020), Apple iPhone SE3 (2022)
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest