- Netfone
- Nothing Phone (1) - nem semmi (2)
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Red Magic 10 Air - gaming telefon is lehet kecses
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Légies iPhone halvány színei
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- 8300 mAh, maradhat?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ck.
addikt
válasz
Mici80 #11666 üzenetére
Szerencsére nem mindenhol van ennyire agyonbonyolitva, ellehetetlenitve a dolog. D-s jogsiig eljutni okoz némi pénzügyi zavart halandoknak, nem árt gazdagnak lenni itthon...
De Angliában pl. B-s jogsi + 2 hónap gyakorlás , vizsga es mar viheted is a buszt.
De pl. Szegeden es par masik városban siman lehet trolizni B-s jogsival, pedig akkora mint egy busz, csak felsővezetékhez van kötve. -
doc
nagyúr
válasz
Mici80 #11687 üzenetére
teljesen mindegy hogy rosszul lett vagy mobilozott, a lenyeg az, hogy ha be van kotve, akkor karcolas nelkul meguszta volna, igy meg kinez egy agyrazkodas, akar bordatores, sot a mellet ert trauma kesobb komoly szovodmenyeket okozhat
ha le kell szedni a mellet mert rakos lesz, biztos baromira fogja vigasztalni hogy "de legalabb nem nyomta az ov a derekamat"
-
FerNandor
őstag
válasz
Mici80 #11679 üzenetére
én nem nyilatkoznék más buszsoförök/emberek nevében.
az biztos, hogy én ezzel a felfogással nem értek egyet.
én amúgy nem a hajnali összeszedö járatokra gondolok, amikor senki nincs az utakon, amikor a példákat írom.kicsit talán túl van misztifikálva ez a dolog. nem egy, de nem is két ember csinálja másodállásként.
-
FerNandor
őstag
válasz
Mici80 #11676 üzenetére
Credot vezettem kicsit, nem egy nagy vaszizdasz. Ezt a dolgot amúgy én másodállásnak gondolom, tervez(t)em, talán azért állok akkor ilyen értetlenül a dolog elött. Na mindegy.
"A telefonálós, könyöklős, számodra leszarom stílusú sofőröket meg ne becsüld alá.
Ők már olyan régóta űzik az ipart, hogy akár csukott szemmel is elvezetnének egy bevett járaton. Ők már annyira érzik a jármű mozgását, hogy 100%-ban tudják azt uralni és mindig tudják mi történik körülöttük.
"
hát azért ez elég szomorú. ök is emberek. amúgy nem egy soför ismerösöm van, tudok a vizsgákról meg mindeneöl. de diplomavédéshez hasonlítani a dolgot szerintem azért kicsit meredek.
van, aki kb úgy viszi az utolsó helyközi járatát haza, mintha közben aludna.. másik meg többet néz a beszélgetöpartnerére, mint az útra. lehet, hogy nagyon jó soförök meg minden, de telefonál közben, kikönyököl a megszokott úton, utassal hátrafordulva beszélget.. de lehet meglepödne, ha valami történne elötte, még akkor is, ha rallyversenyen is tudna indulni a classic-kal és azért ilyet megkockáztatni egy ilyen felelösségteljes munkában..
az meg, hogy kint van a bal könyöke az ablakon és emiatt nem használja az indexet, hát az meg no comment. -
FerNandor
őstag
válasz
Mici80 #11666 üzenetére
köszi. ezt amúgy értem is, csak az elképzelést nem nagyon. mert, ha megcsinál valaki egy C-t, akkor milyen hatalmas tapasztalatokkal gazdagodik az ember a C megszerzése alatt, ha utána nem vezet teherautót, csak simán beadja D-re a jelentkezést?..
és D alatt is ennyi erövel meg lehet szokni a méreteket, mert nem utasokkal vezeti a buszt a tanulási fázisban.
szóval nekem kicsit olyan logikátlannak tünik, inkább csak plusz pénzbeszerzési dolognak tünik.
de az is lehet, hogy rosszul képzelem el a dolgot. -
mephi666
nagyúr
válasz
Mici80 #11654 üzenetére
ez már vagy 10 éve volt és akkor még volt korlátozás... jogszabály írja elő ugyanúgy az övhasználatot, mint a megengedett sebességet... arra akartam utalni, hogy mindkét esetben a szerencsének köszönhetően megúszták a balesetet, de ez nem jelenti azt, hogy ez a pár eset átírná a szabályokat...
ui: magánúton viszont nem érvényesek ezek... mehetne akár 200al, öv nélkül, részegen is az ember, viszont ha baj éri, magára vessen
-
mephi666
nagyúr
válasz
Mici80 #11627 üzenetére
"Mentőtiszt mondta. Az öv is kb 90 km/ó sebességig jó ha be van kapcsolva ütközésnél."
...ja mert fölötte nehezebb a kocsiból/törmelékből összekaparni az áldozat maradványait, mint felsöpörni az úttestről
bizonyos sebesség fölött kb csak a csoda segít, alatta meg jó az az öv
itt is volt, hogy s80as volvoval beszállt a fickó 200al egy kamion alá, belőle se sok maradt ...hiába az egyik legbiztonságosabb autó
-
doc
nagyúr
válasz
Mici80 #11627 üzenetére
Azert hulyesegeket ne terjesszunk mar!
A biztonsagi ov nagy sebessegnel tenyleg nagyot rant, de meg mindig jobb a szeles ov, mintha a torkodra kapod a kormanyt
Idonkent megjelennek ezek a baromsagok, es nekiall valaki terjeszteni, es ilyenkor altalaban jonnek az 'egyszer ismertem valakit aki meselte hogy egy ismerose azert nem halt meg mert nem volt bekotve' jellegu anekdotak...
Nehany km/h sebesseg felett a biztonsagi ov a legfontosabb eszkoz ami az eletedet megvedheti. A legzsak, a karosszeria, stb semmit nem er ha teljes gozzel pofaval elore belezuhansz a muszerfalba (sot, a legzsak mar kis sebessegnel is kepes komoly serulest okozni ha nincs bekotve az ov!)Sokkal többen éltek túl úgy balesete, hogy kirepültek és az út mellett lévő puhább bokrokra estek...
Baromsag. Ha kirepul, akkor jo esellyel vagy mar a kormany es a szelvedo lefejelesenel, de legkesobb a fanak/foldnek csapodasnal eltorik a nyaka, aztan konyec filma... Ha becsatolna az ovet, akkor az megakadalyozna hogy barminek nekicsapodjon, es jo esellyel kis serulesekkel vagy akar karcolas nelkul meguszhatna.
Raadasul arra nagyon minimalis az esely hogy kirepuljon, sokkal valoszinubb hogy a kormanynak csapodva derekban szetroncsolodik.Kamionosok sose kapcsolják be az övet.
Ujabb alaptalan hazugsag.
Ismerek par kamionost, ami azt illeti, apam is kamionozott vagy 30 evig.
Engem mar azert is azonnal lecseszett, amikor menet kozben az utasulesen kikapcsoltam magam hogy hatra tudjak nyulni a kajasdobozert. -
jerry311
nagyúr
válasz
Mici80 #11627 üzenetére
Én hallottam egy emberről, aki 40 éve láncdohányos és teljesen egészséges, a másik tízezer aki csak 20 évig dohányzott és abbahagyta az mind meghalt már. Ha tovább szívják, még biztos ma is énének.
Estem 40 km/h-val biciklivel. Védőfelszerelés nélkül. Elég kellemetlen volt, pedig nem kellett foggal arrébb raknom egy kormányt és utána kifejelnem egy szélvédőt, hogy aztán végre az aszfalton lehessek. Nem fogom kipróbálni 90-nel (vagy többel) a fenti nehezítésekkel együtt.
Arról elárulnál még részleteket, hogyan nyomja el a veséket a biztonsági öv, ami elöl van, a vesék meg hátul? Ez a rész sokkal jobban érdekelne, mint a 10000:1 túlélési esélyű ágyúgolyó mutatvány.
-
jerry311
nagyúr
válasz
Mici80 #11573 üzenetére
Csiganal szereztem 2 jogsit, (igaz lassan 10 eve hogy megvolt az elso), de azota is ajanlom oket mindenkinek.
Sok helyen vannak, sok idopontban, olcsok.
Ha nem tetszik a gyakorlati oktato, akkor masikat kell keresni. Lehet nekem volt csak szerencsem ketszer is, de mindket oktatom hetkoznapi, ertelmes ember volt. Semmi uvoltozes, hulyezes, stb. Jol el is beszelgettunk minden oran. Ezek alapjan en meg mindig ajanlom oket.
Hugom masik iskolat valasztott, nem irom le a nevet mert nincs jelentosege, mert a gyakorlati oktatoval volt gond. Kb. 8-10 ora utan keresett masik oktatot, mert az elso bunkozott is, meg kesett az orakrol (egyszer el sem ment) es meg le is tagadta. Masodik oktatoval siman behozta a lemaradast es szepen, jo hangulatban megtanult vezetni. -
Carlo009
tag
válasz
Mici80 #11571 üzenetére
Egyik haverom a csigavérnél vizsgázott és csak jókat mondott róluk. Lehet szerencséje is volt, mert nagyon rendes oktatót fogott ki! Hallott ő is rossz történeteket, de ez hozzáállás kérdése és oktatófüggő és szerencse dolga! Gyakorlati vezetésnél is rugalmasok voltak, ott vették fel, ahol megbeszélték.
-
harry
veterán
válasz
Mici80 #11573 üzenetére
Továbbra is tartom, hogy mivel a gyakorlatvezetőn van a hangsúly, ezért nem az iskola neve a lényeg: egy "gyengébb" hírű iskolánál is dolgozhat egy rendes, megbízható ember, akinél fel tudsz készülni rendesen, és egy "jobb" iskolánál is lehetnek hanyag emberek. Ha valaki azt mondja, hogy ez az ember a csigánál fel fog készíteni rendesen, akkor nyugodtan lehet odamenni, ezért mondom, hogy nem sulit, hanem gyakorlatvezetőt kell találni.
-
harry
veterán
válasz
Mici80 #11571 üzenetére
Kifejtenéd? Pont ezt írtam az előbb, hogy egy iskolán nincs sok mindent ajánlani, lenyomják az elméletet, a többi úgyis a gyakorlatvezetőtől függ, az meg nem iskolafüggő, hanem adott személy kérdése. Vizsgáztatáshoz megint csak semmi közük. Viszont sok helyszínen, időpontban kínálnak oktatást, no ehhez van - és ez pozitív, házhoz jön a doki, és lehet menni elsősegély okításra is, és az árai is alacsonyak. Esetleg mondom a rövidebb gyakorlati órákat tudom negatívumok közé sorolni. Illetve a nyomott árak miatt lehet nehezebb rendes gyakorlati oktatót találni, de ez megint csak egyénfüggő inkább.
-
mephi666
nagyúr
-
tatabánya
senior tag
válasz
Mici80 #11496 üzenetére
66 órám van összesen, az utolsó órákon többet tanított mint eddig (elég lehúzásszagú) mindent megtettem amit mondott és nem lett meg, a VB arra megy, hogy legalább egyszer találjon rajtad fogást, most beszéltem egyik csajszival a fehérváriaknál ment át a tatabányaiak szívatták össze-vissza...
ugye írtam, hogy kezdéskor közölték, hogy senkit se engedtek aznap még át, kb 6-8 név volt elöttem a faliújságon, tb-n senki se tud vezetni...
(#11501) bandus: összekevered a dolgokat, szerintem nálam türelmesebb ember nem volt a március óta küzdök. nem tudtam elég sűrűn menni az oktatómnál mindig voltak valakik akiknek "sürgős" volt és őket kellett előre venni. zsebpénzt kellett volna neki adnom és akkor én is a fontosak között lehettem volna
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Konica Bizhub C220 - A3 fénymásoló
- Samsung Galaxy Xcover 5 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- KÖZEL FÉLÁR! Apple Magic Keyboard, Mouse, Trackpad, Pencil, Smart Magic Keyboard Folio, Watch szíjak
- HUAWEI MateBook 13 2020 - Kijelző nélkül - I7-10510U - 16GB - 512GB SSD - Win11 - MAGYAR
- Apple iPhone 15 Pro Max - Natural Titanium - Újszerű karcmentes állapotban! 100% akku! Gyári garis!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest