- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- Egy óra, két rendszer
- iPhone topik
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
Hirdetés
-
Mobilarena
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
python1
veterán
válasz
alphamooncam #171555 üzenetére
Ez érthető, de most terjed leginkább, az új processzorok is tartalmazzák már, természetesen nem kell mindenkinek ezután menni. Én sokhelyen jártam hallgatózni, de ahol nem volt esés kb 3perc után szétment a fejem, az egetverő csörömpölés miatt, még a hifiben elmegy 2 hangszóróból, de adott esetben mondjuk 7-ből számomra gyilkos tud lenni. Bár a mostani szórókkal eléggé kellemes a mozi, de az is lehet, hogy csak érzékeny a fülem a túlzott magashangokra.
-
robi-k
őstag
válasz
alphamooncam #171514 üzenetére
Pszichoakusztika.
-
Ijk
nagyúr
válasz
alphamooncam #171373 üzenetére
Megpróbálok jövőhéten szerezni mésik tápot.
De lehet hogy valami HDCP probléma lesz. -
Ijk
nagyúr
válasz
alphamooncam #171369 üzenetére
Splitter tápja elég erős, 15m kábel mögötti projektort gond nélkül meghajtotta. Az AVR kimenettel sem volt gondom eddig, közvetlen róla ment a projektor a 15m kábellel, igaz raktam rá repeatert a projektor előtt, mert 60hz-en néha már eldobta a jelet. De most 1m kábellel volt a splitter az AVR-hez kötve. Most gond nélkül megy úgy reggel óta hogy a iptv box jelét küldtem szét. De amikor az AVR jelét dobtam szét egy idő után össze vissza villogott a splitter input ledje és elment a kép a tv-n, hang persze volt az AVR-en.
Mintha az AVR HDMI outja lenne problémás, de akkor nem értem eddig miért működött splitter nélkül. De érdekes hogy tegnap 2 óra projektorozáskor sem volt gond amikor médialejátszó->AVR->splitter->projektor ment. -
Pszicho
tag
válasz
alphamooncam #171326 üzenetére
Beállítás ügyileg mindent kipróbáltam. A film mkv, amit tud olvasni az USB és magát a filmet le is játssza. Hangot nem ad ki optikai kábelen.
Fejhallgató kimeneten AUX -ra kötve elég jól szól. 2 csatornáról generál 5 csatornát. Ez a maximum, amit ki lehet hozni belőle, az erősítő miatt.
Maga az AC3 hang kódolás is jó.Ezt a fajta kódeket (ViDEO.CODEC...: X264 [DXVA]) nem tudja, viszont mégis megy a film 1080 p minőségben. AC3 és dolby, dolby digitalt is tudná a tv és az erősítő is.
A tv menü beállításán nem lehet annyi dolgot állítani, mint a készülékeden.
Nálam kevesebb opció van, már néztem.A Philips papírjában is az van, hogy a digital in, out kimenet egy külső DVD felvevő csatlakoztatására van, amivel DVD -ről lehet másik DVD re másolni.
Bár én reménykedtem benne, hogy lehet csatlakozni is vele 5.1 forrásra és megy az átvitel, de sajnos nem. Nem mai már az erősítő, akkor még a DVD lejátszók is újnak számítottak mikor vette, nem az 1080 p filmek.Apumé a masina és csak neki segítettem neki, de már nem akar rá költeni.
Köszönöm szépen a segítséget és, hogy időt szántál a dologra.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
alphamooncam #171033 üzenetére
Van ahol egyszerűen lehet kalkulálni-szimulálni, van ahol nem. Nálam pl. nem. De ha lehetne sem vágtam volna bele magamtól a hangolásba. De aki hívott szakembert, annál sem láttam, hogy rezonátort kezdett volna hangolgatni. (Annyi energiát már nem tesznek bele, mert rizikósabb hogy pontosan fog működni.
)
Más:
Én inkább arra biztatok mindenkit, hogy tanuljon-mérjen vagy ha ehhez nincs kedve, akkor hívjon szakembert. Lehet mondani, hogy más sem így csinálta, de attól függetlenül ez a jó tanács. -
Tamoo
nagyúr
válasz
alphamooncam #171023 üzenetére
Egy szűk tartományra rezonátort építeni óriási ötlet akkor amikor az embernek még halvány fogalma sincs, hogy hová kellene hangolni.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam #170989 üzenetére
Na de hogy el is mondjam a lényeget: Leégett ez a gyár, ahol a világ DAC IC-inek több, mint fele készült, ami miatt az autóipar is lepusztult, ahogy a házimoziban is hiány lett. A Denon még valameddig meg tud élni készletről, de a felsorolt modellekből már kb. csak a polcokon lévő darabok garantálják a régi hangképet. A jövőben más DAC lesz azokban a modellekben, próbálják elérni a régi hangképet, és úgy érzik, hogy ez sikerült is valamennyire, szóval jöhetnek az átalakított példányok.
-
ctrlaltdel13
őstag
válasz
alphamooncam #170989 üzenetére
Ebben én is melléd állok.
Ha valaki profi angolból és helyesen is fordít, az nyugodtan le írhatnál ide magyarul🤟. -
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #170980 üzenetére
Ha gondolod, bemásolhatom az eredeti Japán verziót is
Akkor aztán tényleg sírhatnál.
-
Dorian
félisten
válasz
alphamooncam #170983 üzenetére
Akkor lèpd át azt a hsz-t. Ilyen egyszerű.
Tomyka74:
Jò lesz ùgy 120 Hz-en. -
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam #170980 üzenetére
Ez egy pontos idézet egy elég sokakat érintő témában.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
alphamooncam #170758 üzenetére
-
Dorian
félisten
válasz
alphamooncam #170418 üzenetére
A helyzet az, hogy átlagos szobába semmi szükség kW-os erősítőkre, sem pedig nagyon magas érzékenységű hangsugárzóra, ugyanis bőven elegendő lesz átlagos értékű eszközökkel is a (z alacsony torzítású) hangnyomás. Ne felejtsük el, hogy moziról beszélünk: a messze legnagyobb teljesítményt igénylő mélyfrekvenciákat az aktív szub feladata megszólaltatni.
-
python1
veterán
válasz
alphamooncam #170031 üzenetére
Köszi!
Élőben sokkal szebb, így telóról nem annyira jön át, és még hiányos a végleges dizájn is.
Viszont hangja kissé szokatlan, mert nincsenek beforgatva, mozira teljesen rendben, de zenénél zavaró kissé, még dolgoznom kell az ügyön kicsit.Féltem a tölcsérektől, hogy túlságosan eluralkodnak majd a többi hangszóró a hangján, de nagyon szépen illeszkednek, ami azt illeti, lehettek volna 1-el nagyobbak is.
Mindent összevetve, élvezetes lett a hang.
Azért vannak nálam elvetemültebbek is.jambiyya
Igen, 36mm-es (2x18mm) rétegelt lemezből, hogy ne rezonáljon. -
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam #169587 üzenetére
Igazad van, így már mérési hibának néz ki, mert túl halk, de a tendencia jó. Ettől még EQ-val tökéletesen korrigálható a lecsengés is (amit egyébként egyáltalán nem érzékelünk jobban a spektrumnál, csak ha nagyon extrém), lásd az én teljesen kezeletlen szobám:
-
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam #169585 üzenetére
Maradjunk annyiban, hogy az alsó ábrán van olyan pont, ahol az RT60 az 1000-et kaparja.
-
I'am Dony
őstag
válasz
alphamooncam #169448 üzenetére
OK. Rendben. Az irány jó ezt érzem, hallom. Sztem az ment félre neked, hogy amit beraktam
- arcitec részére, hogy kb. el tudja képzelni a dolgot - példának amit kiköpött a REW és felraktam, hogy vhogy legalább szóljon és járatódjon az új doboz, azt véglegesnek gondolhattad. Ez már nem a ládikó ami korábban volt. Ha készen vagyok és kihoztam belőle amit tudok, meg fogom mutatni. -
I'am Dony
őstag
válasz
alphamooncam #169426 üzenetére
Hát nagyon csodálkozom, hogy ezt pont Te írod. Nem is értem.
Mi köze annak amit írtál ahhoz, hogy a 15 dB-es marha nagy kiemeléseket csak EQ-val lehet csökkenteni, ha nem stúdióban ülsz hanem nappaliban? Az ég világon semmi. Ez most semmi másra nem volt jó mint a kákán is csomót keresésre, kötözködésre és rosszindulatra. De nem ülök fel a vonatra. Igen is szerintem örülni kell annak, hogy legalább a marha nagy csúcsok laposodnak és nem kell miattuk visszatekerni a potit, olyan helyzetbe ahol már az egész egyébként alig lehetne hallható. Erre pedig kiváló eszköz a minidDSP vagy bármely ehhez hasonló. Nincs lehetőségem telepakolni a nappalinkat böszme nagy csapdákkal, amik ezt a problémát véglegesen kezelnék, mert ez élettér és nem dekikált szoba. Ebből kell főzni és kihozni a legjobbat amit lehet. Akkor is ha neked nem tetszik vagy találsz kritizálni valót. -
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam #167941 üzenetére
Csinálhatom úgy is, hogy 0-t írok mindkettőbe, és lehúzom a targetet a végtelenségig, majd visszaerősítem. Ugyanaz lesz az eredmény. Ennyit jelent az a két mező, lényegében semmit.
#167942 denesdr: A termikus zaj már 16 biten is meglátszana, bőven 100 dB alá tolva az SNR-t. Ezt a jelenséget a differenciális DAC-k teljesen megkerülik, már csak olyat gyártanak.
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #167928 üzenetére
Ismét nincs igazad, egyszerre van két filter is megadva 40Hz-re: +12 és -9.8. Szerencsére a REW programozója készült az ilyen benézésekre és számolja a szükséges tartalékot, ami az összes filter eredőjéből jön ki: "headroom required: 75.dB at 42 Hz"
-
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam #167936 üzenetére
Többször is mondtam, hogy egy nagyon bizonyos esetben, szinte csak egyetlen frekvencián, de valóban lehet káros az EQ, ebben igazad van. Ugyanakkor minden további helyen, illetve ugyanott zenehangerőn is, csak javít. Éppen ezért tettem a Cavern-be a Valley Correction-t, hogy aki szeretné, az ekkora völgyeket teljesen EQ nélkül hagyhat, és akkor más csakis előnyökről beszélhetünk.
-
-KP-
addikt
válasz
alphamooncam #167936 üzenetére
Remélem azzal is tisztában vagy, hogy kb. az összes fejlettebb gyári szubban is van EQ. Másképp kicsi zárt dobozokkal nem lenne 20-25hz+-3dB, mert már 35-40hz-től esne mindegyik, mint állat.
-
-KP-
addikt
válasz
alphamooncam #167926 üzenetére
Így van, senki nem ért semmit, mindent csak te értesz. A lényeg az, hogy Tamoo fogott egy nagy méretű hangszórót, amit nagy méretű dobozba szoktak tenni. Leszimulálta egy közepes méretű dobozban. Emiatt persze legalul jónéhány dB-t veszít, illetve jó néhány dB-t nyerne, ha nagyobb dobozban használná. De ezt simán visszakompenzálja eq-val, mert a hangszóró röhögve bírja, mind teljesítményben, mind lineáris kitérésben. Ennyi a lényeg. Csőváz.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam #167931 üzenetére
Attól még összevethetetlenül kevesebb károd lesz belőle, mint előnyöd. Amit mondtam, 12 dB-re is érvényes.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam #167929 üzenetére
Ettől még 140 Watt sehova nem lesz elég, még 5 négyzetméterre sem.
#167928 alphamooncam: 63-ról vittem 71-re a legmélyebb beszakadást, ami 8 dB, látszik a grafikonon. Az, hogy a beállítások megengedik a 12-t, nem számít.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam #167926 üzenetére
Az a 140 csak 100 dB-re elég. Mozihoz 115 kell, az ennél a doboznál 140 * 10^(15 / 10) = 4427 Wattra jönne ki.
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #167895 üzenetére
Konkrétan megnéztem és nem ajánlott ilyen értéket.
-
-KP-
addikt
válasz
alphamooncam #167895 üzenetére
Nézd már a grafikont amit belinkelt. Pár száz watt alatt marad egy olyan hangszóróval, ami 1400 wattot bírna egyébként RMS-ben. Ezt is csak egy szűk tartományban.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam #167895 üzenetére
Azért vedd figyelembe, hogy az EQ miatti teljesítménytúllépés az esetek 5%-ára igaz, a maradék 95-re nem, és ebből az 5%-ból 4-nél EQ nélkül is ott van. Nagyon kis tartományon van az a +12, bárhol máshol már nyert azzal, hogy tized-huszad teljesítményen szólal meg, és nem lesz egy massza. Ezt az egyetlen dolgot kiragadni olyan, mintha azért nem tetetnél ingyen sokkal jobb motort az autódba, mert ötösben pontosan 6200 RPM-en fura hangja van. Kb. ilyen szinten ritka, hogy az EQ-ból hátrány ér. Azon az egy kiragadott csonton kívül mindenhol könnyebb munkát ad a subnak a csökkenések miatti kiegyenlítődéstől. Ezért is jobb a lapos frekvenciaválasz (a világon semmilyen tudományos forrás nem hívja menetnek), többször kíméli az erősítőt, mint hajtja ki. A szebb mélyhang kis hangerőn is jobb érzés.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
alphamooncam #167895 üzenetére
Ahhoz képest hogy szokásosnak nevezed, a Cavern sem emel 6dB-nél többet.
Bence felrakott egy olyat, hogy +12dB van benne, Te meg ráugrottál mint gyöngytyúk a takonyra.
Biztos előfordul, hogy önigazolok, de tudok önkritikát gyakorolni. pl. az imént jelentettem ki hogy sajnos az egy UM15 néhány film néhány effektjénél határeset úgy is, hogy nem megyek fel referencia szintig. Ha referencia szinten moziznék meg bőven kevés lenne. Ráadásul ennek nem sok köze van a pozitív EQ-m teljesítményigényéhez. Ha én ezzel elérem a limitet ne mondja nekem senki, hogy a kisebb házimozis szubok nem érik el. Lehet itt kezelt vagy kezeletlen szoba, csepp a tengerben. Kezelt szobába is kell a teljesítmény. De ez is hangszóró függő persze. Egy érzékeny 18"-oshoz nem kell sok. -
BBéci
legenda
válasz
alphamooncam #167895 üzenetére
Jelentős részével egyetértek.
Különösen ezzel: "nem csak előnyei vannak az EQ-zásnak ahogy hívjátok, hanem nagyon komoly hátulütői is".
A sima frekvencia-menet (nem válasz) nem garantálja a fülnek kellemes hangzást. Ráadásul erőszakosan kiváltva/elérve valóban több a hátránya, mint az előnye. -
Tamoo
nagyúr
válasz
alphamooncam #167887 üzenetére
A 12dB boost eléggé extrém, meg hogy azt a teljes tartományra rakod vagy csak egy szűk helyen, nem mindegy. Csak egy apró részletet ragadsz ki a teljes mondanivalóból és azzal akarsz megint önigazolni. Kell a nagy teljesítményű szub különben a brutálisabb effekteknél limitbe futsz. EQ-val is EQ nélkül is. Ezen nem segít a basszuscsapdád. A védelem nem úgy van tervezve, hogy egy ilyen pillanatnyi "túlterheléskor" letiltson, csak kompresszál, különben a házimozi mélynyomók nagy része használhatatlan lenne.
Én is pont ezt mondogattam, hogy még az egy darab 15"-os Ultimax is kevés pl. egy Nolan filmhez, mert Xmax fölé ugrik ahol már nő a torzítás. Persze az átlag filmekben nem sok ilyen effekt van. Ráadásul esetemben az erősítő sincs a szubhoz tervezve védelmet tekintve, észnél kell lenni. Pedig még csak a referencia hangerőig sem tolom fel. Behringer NX ilyen szempontból hülyebiztosabb egy diy szubhoz, hogy a DSP-ben van beállítható limiter. -
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #167887 üzenetére
A felületes válasz: 2^(12/3).
-
Tamoo
nagyúr
válasz
alphamooncam #167885 üzenetére
Én a szubot választom, hangelnyelőt nem túl izgalmas hallgatni!
Először 64x-es teljesítményt írtál, most 5-10x-eset, lassan eljutunk a kb. valós 2x-eshez is?
De amúgy is rossz oldalról közelíted, mert pont a kiemelések megszűnése miatt kell nagyobb teljesítmény, hogy ugyanazt a hangnyomást érjük el. -
Tamoo
nagyúr
válasz
alphamooncam #167883 üzenetére
-
Tamoo
nagyúr
válasz
alphamooncam #167881 üzenetére
Gondoltam, hogy válaszolok rá, de inkább mégsem. Röviden: Nem értek egyet.
Egy krokodilt könnyebben győznék meg, hogy ne akarjon megenni. -
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam #167868 üzenetére
Ezek a kis subok alapból csak kis hangerőn képesek pontosan működni, mert semmilyen szobába nincs elegendő teljesítményük. Kis teljesítményen mindegy, hogyan pofozod, mert lesz tartaléka bőven, nagy hangerőn pedig eleve nem is volt, így nagy kárt nem teszel. EQ-val és nélküle is mindenképp torzítani fog, csak a kérdés, hogy alatta szép lesz-e a hangja vagy sem.
#167870 denesdr: Véletlen, a nickem a Galaxy on Fire 2-höz köthető.
-
denesdr
addikt
válasz
alphamooncam #167871 üzenetére
-
denesdr
addikt
válasz
alphamooncam #167868 üzenetére
Nem kényszerít senki se rá, hogy olyan boosttal használd a rendszered. Nyilván ha eleve lapos lenne a szobai átvitel, az lenne a legjobb.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam #167863 üzenetére
Azonos hangerőn igaz, amit mondasz, de senki nem hallgat 115 dB-en zenét, ami a mozis subok teteje, és ezt rendszeresen megütik a filmek. A legtöbben mozihangerő alatt 20-30 dB-el hallgatunk zenét, így a sub csak az alsó 1-10 Watton dolgozik. Itt a +12 dB-es szinten sincs számottevő torzítás. Ha viszont jön egy fegyver vagy robbanás egy filmben, ahhoz 100-1000x ennyi teljesítmény kell, és belátható, hogy ehhez 1000-10000 Watt is kellhet ugyanahhoz a helyzethez. A legtöbbek házimozija folyamatosan a torzításon túl táncol, de a DSP kompresszora (és ez válasz denesdr-nek is) ilyenkor visszaveszi a jelszintet. Nagyon ritka, hogy egy mozi (akár rendes, akár házi) ezt tisztán tudja teljesíteni. Életemben 2 ilyenben voltam csak, és ha egyszer azt a chest slam-et megérzed, amire ezek képesek, akkor soha többé nem leszel elégedett otthon.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam #167810 üzenetére
Nem, egyszerűen csendben marad, amíg nem jön a következő teljesen jó blokk.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam #167808 üzenetére
Az elejétől fogva azt mondtam neked, hogy veszteséges tömörítéssel (Opus) végezném a tesztet, azt se hallanád. Nyilván nincs értelme veszteségmentessel, azt szerintem te is elismered.
Nem ismertem el, hogy két teljesen azonosan leírt áramköri elem közt van különbség, de azt se mondtam, hogy két eszköz közt nincs. Nyilván durvák vannak, ráadásul látványosan mérhetőek. Ugyanis ahol az egyik erősítőben 40 uF egy kondi, ott a másikban 50, stb. Nyilván van több paramétere, ezért van két 50-es kondi közt is különbség, most csak durva példát hoztam. Ne keverj két teljesen különálló témát.
Nem tudom, hogy jutottál el a katalizátorig, arról se volt szó. A kábel áramot juttat a-ból b-be, miközben az elektronok mechanikai munkája miatt valamilyen szinten csökken a jelszint, szóval behelyettesíthető egy ideális ellenállásnak. Ugyanez érvényes a levegőre, csak sokkal több erő csillapítja az elektronokat, ezért hatalmas feszültség (pl. villám) kell, hogy számottevő vezetővé váljon.
Az S/PDIF tökéletesen korrigál az időbeli különbségekre, különben nem működne egyáltalán. Nem hibajavítás van, hanem hibaészlelés, ami azonnal levágja a hangot, ha átjut egy hibásnak vélt bit (még az se kell hozzá, hogy hibás legyen).
-
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam #167799 üzenetére
A tömörítésnek alapvetően nem szükségszerű velejárója a tónus megváltoztatása.
Igazából az, már csak a sávkorlát miatt is.Fizikai alkatrész cseréjével meg vélhetően megváltozik az is.
Analóg kábelével sem, azok közt a csillapítás a különbség. Kizárólag olyan áramkör nyúl analóg módon a tónusba, aminél a kapacitás faktor.Ha nem így lenne, elég lenne egyfajta kondi, egyfajta tranzisztor, egyfajta ellenállás, meg nem tudom még milyen alkatrészekből áll össze egy szórakoztató elektronika.
Tök jó, hogy leírsz olyan alkatrészeket, amik látványos elektronikai jelenségekkel járnak (kivéve az ellenállás, az nem), de a kábel nem alkatrész, hanem a közeg köztük.Pedig milyen egyszerű is lenne úgy gondolni egy kábelre, mint más szimpla elektronikus alkatrészre, rögtön nem lenne ördögtől való elismerni, hogy az egyik ilyen, a másik meg olyan!
Mert a kábel annyira alkatrész, mint a levegő. Részt vesz a kölcsönhatásban, csak nem aktívan.Ha számodra elfogadhatatlan alkatrész számba venni egy kábelt, hát legyen, de akkor még mindíg ott van, hogy vannak olyan dolgok, amik ( még ) nem írhatóak le ilyen egyszerűen, amiket még nem értünk etc. etc.
Mint például? -
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #167784 üzenetére
Pedig a válasz egyszerű, ha nem hallasz különbséget egy kb 4.5Mbit/s és egy 128kbit/s minta között, akkor nyugodtan hátra dőlhetsz, mert a kábelezés ennél kisebb mértékben változtatják meg a hangot.
-
mpo
veterán
válasz
alphamooncam #167788 üzenetére
Szerintem nem azt, és úgy méred,
mondom ezt úgy hogy nem tudom pontosan mit és hogyan mérsz
Legyen sok pénzed lakásfelújításra és ha jönnek a mesterek, ezt a mondatot, majd nekik is add elő. Autószerelődnél is kipróbálhatod.
Lesz aki otthagy, az ideges meg beléd vágja a szerszámot. -
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam #167794 üzenetére
Nagyritkán lehet egy kábelhívővel beszélni, akár tesztet ledumálni. Imádok ezekre elmenni. Nagyon vicces, majdnem olyan jelenetek szoktak lenni, mint amikor a lebukott ragadozók magyarázkodnak Chris Hansennek, hogy "de hát ez nem is úgy volt". Mindig próbálják egy ideig elhitetni, hogy mennyire hallják, felhoznak képzelt tényezőket, amik miatt most pont nem jön elő a dolog, aztán előbb-utóbb hisznek a valóságnak, hogy csak tippelgettek végig, miközben azt hitték, hogy hallottak bármit.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam #167788 üzenetére
Igen, és a módszer, amit leírtam, a hallástartományon túl is az összes létező alaphang és felharmonikus, ezen kívül az összes egyszerre megszólalni képes (tehát bármely) hang összes létező kapcsolatát egyszerre írja le. Ezért mondtam, hogy amit mérek, az mindent elmond, és bizonyítva van, hogy ha ebben nincs változás, akkor garantáltan semmiben nincs, olyan tulajdonságban sem, aminek még nem adtunk külön nevet, ettől még kimutatja. Neked is fel tudom ajánlani, hogy elküldöm erről a 100 oldalas magyarázatot.
Az ember egyébként közel nem olyan egyszerűen hall, mint alaphang + felharmonikusok. Azt pusztán tónusnak hívják, végtelen más paraméter is színezheti a hangot, és pontosan tudjuk, hogy miket hogyan nyom el a hallás, ezért léteznek az optikai csalódások hangi megfelelői, például a Shepard tone.
A lepkefingos példa arról szólt, hogy azt állítod, hogy a 0.000001 mértékű változást észlelni véled, miközben elismered, hogy a sokkal nagyobbat nem. Ilyen nem létezik, amit észlelsz kis mértékben, azt nagy mértékben is tudod.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam #167784 üzenetére
Szóval nem kiemelkedő a hallásod, de hallasz valamit, amit a világ legjobb hallású emberénél is érzékenyebb műszerek nem, ráadásul úgy sem, hogy a szobát is kivettük a képletből, tehát az sem lehet faktor, hogy akár csak hangosabban fúj kint a szél (ami szintén hallatszódna egy mérésben)?
A tömörítéses teszt azt bizonyítaná, hogy mérhető dolgot hallasz. Ha azt állítod, hogy egy mérhetetlent hallasz, és nagyon egyértelmű, akkor biztos hallod az elemzők szerint látványos különbséget is, nem? Ha ez nem így van, azzal olyasmit állítanál, mint hogy megérzed, ha a szomszéd városban egy lepke a szárnyát csapkodja, de egy 7-es földrengést nem.
#167783 alphamooncam: Szóval a mérési technikám alkalmas kábelek minőségbeli különbségét megmérni, és amennyiben nincs semmilyen különbség, tehát tökéletesen ugyanazok, akkor az ember mégis mást hall? Ez egyre abszurdabb kezd lenni.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam #167781 üzenetére
Sweepből dekonvolvált impulzusválasz, amiről tudományosan bizonyítva van, hogy ha két rendszeré egyezik, akkor ugyanaz a rendszer. Egyezett. Ebből mindent le lehet vezetni, ha van impulzusválaszod, abból bármilyen, akár még nem létező tesztet is el lehet végezni.
A világon semmi értelme sima alaphangtesztnek kábelnél, az csak a kvantálást mutatja ki, ami analóg rendszernek nincs. Nem értem, honnan jött az ötlet.
A lényeg viszont nem ez, hanem a komment második része. Kíváncsi lennék, mennyire mész át a tömörítésteszten, ahol mérhető a változás. Ha sikerül, akkor emberfeletti a füled, és mehetünk tovább a kábelekre, hogy fizikát meghazudtoló-e az a fül.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam #167777 üzenetére
A tudomány próbákon alapul, igen, de erre is megvan az elv. Javaslom, hogy vegyél részt egy kutatáselmélet kurzuson, Magyarországon minden egyetem előadásai nyíltak, be lehet sétálni az utcáról. Ott elmondják, hogy ha valamit igazolni akarsz, akkor úgy kell csavarnod az elfogultságot, hogy a veled ellentétes álláspontnak kedvezzen, ugyanis ha így is igazolod, akkor sokkal erősebb.
Ez például az én kábeles tesztjeimen azt jelentette, hogy a hibahatárt a végletekig csökkentettem: általában azt mondjuk, hogy egy különbség akkor létezik, ha a zajszint felett 10 dB-re (tehát egy 170 dB-es dinamikával működő műszer 160 alatti számoknál hiteles, és akkor az még egy gyenge műszer) észleled a változást. Én 3-ra szoktam csökkenteni, így se volt semmi, soha.
A másik, ami elvem, hogy ha én tesztelek, akkor én hozzá sem nyúlhatok a hardverhez, mert nyilván tudnám, mit tesztelek, mit "kell" hallanom, és ezt nem kockáztatom. A formátumteszteket például szigorúan ABX-el csinálom, ahol csak a gép tudja, mi a helyes, a világon semmi bias nincs. Ezt a tesztet szoktam előszeretettel mutogatni, de te is elkérheted. Adok két WAV fájlt, meg is nézheted, hogy van köztük változás, egyik a 128 kbites Opus, másik a teljesen eredeti 96/24-es zene, mégsem fogod kitalálni a különbséget, mert erre ember nem képes, olyan minőségi a tömörítés. És akkor egy egyértelműen látható különbségről beszélünk a grafikonokon, amiket számszerűsíteni se kell, mert azonnal látni. Kábelnél ilyen sincs, és mégis azt hiszed, hogy változik bármi?
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #167765 üzenetére
Csupán azt mondjuk, hogy jelenleg a mérhető és a tapasztalható értékek sok tizedesjegyig korrelálnak. Valamint azt is állítjuk, hogy az pszichiátria működő tudomány. Számtalan megfigyelés bizonyítja, hogy léteznek a biasok, amik befolyásolják az érzékelést. Ha pedig visszaolvasol a fórumon, látni fogod, hogy rengeteg önjelölt kis isten látogatja, akik abszolút tudás birtokában jelentik ki, hogy az ő fülük minden eszköznél tökéletesebb.
Ugyanezen isteneket hiába próbáltuk megidézni a nyílt kábeltesztelésre, nem voltak hajlandók meghallgatni imáinkat. Csak azután tértek vissza közénk osztani a mannát, amikor beszámoltunk zarándoklatunk eredményeiről és az nem nyerte el tetszésüket. De mit lehet tenni, ha több évtized közös tapasztalat, több tíz millió forint értékben kipróbált AV eszköz után kis csapatunk nem jutott el a mennyek kapujáig és csak a random tippelés statisztikai átlagát hozta.
"Kezdetben vala az ige. És az ige a következő vala: Hé, Te!"
-
python1
veterán
válasz
alphamooncam #167765 üzenetére
Az EQ-zást elveted a kábelekkel való EQ-zást meg nem?
Érdekes számomra mikor kábelekkel akar valaki hibákat elfedni, vagy nemlétező minőséget kihozni a forrásokból vagy végfokokból.
Pontosan erről szólnak a kábelhívők beszámolói, hogy több lett a dinamika, mélytartomány vagy éppen csilingelőbb a magas, és ezek valóban megfigyelhető jelenségek lehetnek, de minőségileg nem hoznak semmit, csak oldalra viszik az embert. -
denesdr
addikt
válasz
alphamooncam #167765 üzenetére
Tényleg csak a diskurzus végett, minden kötekedési szándék nélkül:
Arról már rengeteg mendemondát hallottunk, hogy egyesek mekkora különbségeket hallanak digitális kábelek között, de a bizonyíték, hogy ez a különbség az ő fejükön kívül is létezik, még nem látott napvilágot. Erre szokott jönni a válasz, hogy de hát minek bizonyíték, ha úgyis egyértelműen hallható számukra. Hát pont azért lenne jó a bizonyíték,hogy az említett kiszámíthatóság, tervezhetőség növekedni tudjon.
Pedig elég lenne egy kontrollált vakteszt, de erre meg az a válasz szokott jönni, hogy az nem hiteles, mert a hallgatóság tudja, hogy éppen tesztel és a stressz miatt nem tud megbízhatóan valós különbségeket tenni..
Amúgy meg a hitelesnek mondható vaktesztek eredményei ilyen eszközök esetén konvergál az 50-50% értékhez.Egyébként nem nehéz olyan vakteszt leírást találni, ahol elég volt azt mondani tesztelőknek, hogy éppen más kábelt hallanak szólni, vagy szóbeli információ nélkül azt a látszatot kelteni, hogy kábelcsere történt és máris hallani véltek különbségeket, közben a kábelezési lánc semmit sem változott.
Épp a hetekben jött fel egy ilyen eset az AVX-en és a fórumtagok közül volt aki szinte személyes sértésnek vette, hogy valaki ilyen "átverést" csinál teszt közben, de amúgy a konkrét esethez semmi köze nem volt, nem vett részt benne stb... Ez azért elég beszédes.Részemről ennyi a kábeltéma, én nem látom értelmét belemenni jobban, de ha valaki mégis a kábelekben látja a hifizés célját, felőle tegye, az ő dolga.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
alphamooncam #167765 üzenetére
"Szóval a tévedhetetlenség utópiáját én még mindíg meghagynám az isteneknek..."
Ez jó volt így reggelre Tőled.
Jót nevettem.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam #167695 üzenetére
A kép leírása alapján te az impulzusokat importáltad. Az import/export measured response-t keresed, de ha túl halkan mértél, nem biztos, hogy be tudja tölteni.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam #167690 üzenetére
Két megoldás is van. Egyik az Export curve, amit Ctrl + I tölt be REW-be, és nincs rajt EQ, de a room simulation is jó, ha kiszeded a pipát a dobozból, ami mellette van.
-
alphamooncam
őstag
válasz
alphamooncam #167689 üzenetére
El mondanád pontosan, hogyan kell úgy kiexportálni Cavernből a mérési eredményeket, hogy az csak a csupasz választ tartalmazza - ja és persze a REW számára is emészthető legyen?
Köszi
-
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam #167682 üzenetére
EQ nélkül felkúsztak a magasak 5 dB-t?
Az Impulse_X fájlok akkor jönnek létre, ha szobaszimulációt exportálsz, és gyárilag EQ-zza őket, ha ezt nem kapcsolod ki mellette. -
Tamoo
nagyúr
válasz
alphamooncam #167686 üzenetére
Nem vagy kókler, csak folyamatosan önigazolsz ezzel a semmitmondó grafikonnal.
Ha a rendszered jelenlegi EQ nélküli tudását akarod megmutatni, akkor tedd közzé az mdat fájlt.
Te is írtad korábban, hogy a kettő közt nem csak a "basszuscsapda" hanem a dobozok elhelyezése is változott. Számomra akkor lenne hiteles a dolog, ha nem nyúlnál az égvilágon semmihez, még a mikrofonhoz sem, csak kivinnéd a szobából a monstrumot és úgy mérnél előtte-utána és megosztanád simítás és túlméretezett skála nélkül. Nyilván nem várom el, hogy ezzel fáradj, de ennek lenne értelme. -
Tamoo
nagyúr
válasz
alphamooncam #167684 üzenetére
Elfér csak nem tudom mi értelme ha minden hibát elrejtesz és ezzel próbálod demonstrálni, hogy nincs szükséged EQ-ra.
Erről az jut eszembe, hogy amikor a kókler elmegy rendszert kalibrálni és mutat a megrendelőnek egy grafikont 1/24-es simítással utána meg végeredményként egy Psy simítást hogy ugye mennyivel jobb lett és elkér ötvenezret.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
alphamooncam #167682 üzenetére
Rosszindulat nélkül, de ennek mi értelme van?
Egy teljesen laikusnak esetleg lehet villantani vele, ez ilyen marketing szintű előtte-utánna grafikon, nem mintha Te bármit is el akarnál adni.Max az igazadat.
Aki meg kicsit is kapisgálja a témát az tudja, hogy ez egy nesze semmi fogd meg jól grafikon.
Ne haragudj meg de ezt muszáj voltam leírni. Az egyesítés részét meg nem is értem.
Psy simítással sem látom értelmét grafikonokat mutogatni. -
Tamoo
nagyúr
válasz
alphamooncam #167588 üzenetére
Engedjük el ezt az usb spdif témát szerintem. Megszoktuk már, hogy nem értesz egyet a tényekkel sem.
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #167550 üzenetére
Az Atmos a többség számára Dolby Truehd, az AVR ignorálja az atmos meta adatokat a bitstreamben ha nincs elég hangfal. A film hangját pedig nem azért keverik újra, mert azt gondolták, hogy jobb eredményt lehet elérni, hanem mert a 4k bluray Atmos/DTS:X nélkül ma már szinte eladhatatlan.
A formátumok témakörröl annyit, hogy én még jó DD hangot nem hallottam, amikor mellette elérhető volt DTS vagy veszteségmentes verzió is.
A veled való társalgásról egy régi kedvenc filmem jutott eszembe, lehet meg is megnézem
"Drax: Ne diskuráljunk, inkább ments ki ebből a rút rabigából!
Quill: Egyetértek a két lábon járó szinonimaszótárral.
Drax: Soha többé ne hívj szinonimaszótárnak!
Quill: Ez csak egy metafora.
Mordály: Mindent szó szerint értelmez. A metaforák elrepülnek mellette.
Drax: Semmi sem repül el mellettem. Kivételesen jók a reflexeim. Simán elkapnám." -
Dorian
félisten
válasz
alphamooncam #167550 üzenetére
Tök mindegy, h atmos, ha egyszer az ùjrakeverve true hd-ban is jobban szòl.
Amùgy sztem a bejgliből nem lehet kinőni
-
alphamooncam
őstag
válasz
alphamooncam #167549 üzenetére
Az, hogy egy film hangját rengeteg munkával újrakeverik, az azt feltételezi, hogy az alkotó azt gondolta, hogy lehet "jobb" végeredmény elérni.
Nincs ok-okozati összefüggés a formátumok között, ugyanezt a "jobb" keverést ( frekvencia menetet ) el lehet követni Atmossal és anélkül is, ez csak technikai kérdés.
Az kizárólag az alkotó akármilyen megfontolásának következménye, hogy ez éppen Atmos lett, nem valami más.
A bejgli túlzott fogyasztásra vonatkozó megjegyzésedre pedig tájékoztatlak, hogy számomra a Szilveszter nem különösebben különbözik bármelyik másik naptól, értsd nem iszok több alkoholt, nem bulizok, és főleg nem eszek több bejglit, már régen kinőttem ebből a korból.
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #167547 üzenetére
Azért az ugye még érthető, hogy két különböző hangkeverés szolhat különbözően, és az újabb az lehet jobb?
Vagy esetleg még üt a beigli koma és beszéljünk erről késöbb?
Csak hogy segítsek példával, a Blade 1998-as film. 2012-ben jött ki a Bluray változat DTS-HD Master Audio hanggal. 2020-ban kiadták 4k Blurayen, újra kevert hanggal. Azért ez az új, mert 2020 később van mint 2012. A különbségek elég "látványosak"
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #167541 üzenetére
Kérlek, ne csak olvass, értelmezz is. Az Atmos mix lényege nem az Atmos, hanem veszik a régi mixet, újra keverik majd kiegészítik atmos meta adatokkal. Ennek mellékes következménye, hogy az új Atmos hangsáv még 5.1-en is jobban szól, mint a régi.
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #167535 üzenetére
Az SPDIF régi és elavult. Ez nem vita tárgya, hanem tény. Fallback opcióként használják azok, akik nem tudnak valamilyen okból modernebb kapcsolatot kiépíteni. Az hogy neked nincs igényed DD/DTS hangnál jobbra, az személyes preferenciád, de fentieken nem változtat.
Ma alapvető elvárás, hogy DTS:X/Atmos audiót tudj átvinni a lejátszóból a processzorhoz. Nem csak azért mert az Atmos élmény annyival jobb lenne, hanem sokszor egy Atmos keverés egy új, jobb remixre épül. Ezt pedig akár natív, akár uncompressed pcm formában nem lehet átküldeni SPDIF-en.
-
-KP-
addikt
válasz
alphamooncam #167522 üzenetére
A 80-as évek elején alkották a szabványt nagyjából a cd játszók születésével egyidőben. Szerinted közel 40 év után nem létezik jobb tőle? Vagy 40 év kevés idő ahhoz, hogy valami ne tudja tartani már a lépést az újabb, modernebb dolgokkal? Ez nem feltétlen azt jelenti, hogy rossz lenne. De bizony megvan a limit sztereós és mozis felhasználás esetén is, és azt nem lehet vitatni, hogy manapság inkább számít már elavultnak, mint nem. Persze az vitathatatlan, hogy elterjedt. Épp ezért megtalálható kismillió készüléken és még egy jó darabig velünk fog maradni. A pcm felbontás és csatornák száma is limitált,nincs multi channel pcm, nem lehet hd hangot se átküldeni rajta. Sacd-t, dsd-t ne is említsük. Csupa olyan dolog, amit usb-vel és hálózatos átvitellel megtehetünk.
Szerintem egy modi átvihetné ezt az egész beszélgetést egy sztereós topikba, mert baromira nem ide való. Az sem érdekel, ha törli az egészet a fenébe, személy szerint marhára semmi kedvem erre pocsékolni az időmet.
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #167526 üzenetére
Tessék: PC -> Okto dac8 PRO -> Hypex multichannel végfok.
-
denesdr
addikt
válasz
alphamooncam #167526 üzenetére
Az USB-t csak azért említettem, mert te is felhoztad és szerintem te sem a filmezés, hanem a zenehallgatás szempontjából gondoltál rá.
De kérdezd Tamoot az USB-s moziról, bár ő kihagyta a láncból az AVR-t, ami az esetében teljesen érthető mivel semmi szüksége rá. Atmoshoz persze még kell AVR, de ennek is inkább csak jogi korlátai vannak mint technikai. AVR-hez meg HDMI és kész.Hát.. bocs..
-
denesdr
addikt
válasz
alphamooncam #167523 üzenetére
Filmezéshez (és nem a hangminőség miatt) írta szemétnek, oda már eléggé korlátolt az alkalmazhatósága manapság.
Szerk.: be lettem előzve
SZerk 2.: egyébként meg ha a hangminőséget nézzük, akkor a jól megépítettség sokkal fontosabb minthogy USB vagy HDMI vagy SPDIF. -
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam #167523 üzenetére
Optikán és koaxon nem megy át a PCM sztereó felett, csak stúdiós hardverekkel. Egészen pontosan számszerűsítve a valaha megjelent AVR-ek közül 0 darab ismeri azt a szabványt. PC-n már nem is támogatott, a legújabb hangkártyákon nem igazán van optika, koax meg eleve nem volt.
-
Dorian
félisten
válasz
alphamooncam #167517 üzenetére
Attòl, h te a fejedbe vetted, h "az usb-t nem arra fejlesztettèk ki, ezèrt nem lehet jò" ez mèg hülyesèg marad.
Nálam is egyèrtelműen jobb az USB, pedig a spdif is ùjraòrázott, meg tápolt meg minden.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam #167517 üzenetére
Zenében nem teljesen mindegy, hogy melyik tömörítetlen és hibajavító digitális adatátvitelt választod?
Mozira nyilván szemét lesz az optikai és a koax, mert nem támogat semmi értelmes tömörítést.
-
-KP-
addikt
válasz
alphamooncam #167517 üzenetére
Nézz már utána a tcp/ip működésének és a dlna-nak, te nagyokos. Nem véletlen hogy a cd játszóknak beverte az utolsó szöget a falba a hálózati lejátszás. Ugyanis az egy pufferelt, bitperfekt, hibajavításokkal ellátott adatátvitel. Állítsd szembe ezt az spdif realtime, aszinkron, jitteres, korántsem hibamentes átvitelével. Ha elmész egy hifi kiállításra, már sok éve a szobák 95%-a hálózati lejátszóról zenél, vagy bakelitről. Nem véletlen.
Az spdif elavult már, tetszik, nem tetszik. Sztereóban a hálózati lejátszás köröket ver rá minden szempontból. Házimoziban pedig a hdmi.
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #167477 üzenetére
Ne aggódj, nincs igazad
-
Tamoo
nagyúr
válasz
alphamooncam #167477 üzenetére
A 1.4V az a normális RCA-nál szvsz. Nekem semmi problémám nincs. Ami volt azt földhurok okozta.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
alphamooncam #167437 üzenetére
Amikor az avr pre out-ot mértem az simán kitolt 1.5V-ot és akkor még nagyon messze voltam a maxtól.
#167436 Quetz: A hangszóró ebben a dobozban viszont 600W körül eléri az Xmax-ot ha nincs HPF beállítva 20Hz-re, ha van akkor 800W körül. Az Xmech-et nem tudom mennyi lehet, arra nem találtam adatot. De amúgy a hangszóró RMS terhelhetősége is "csak" 800W, a pillanatnyi 1600.
#167434 spiky03: A piros ne villanjon fel, addig nem lesz gond.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
alphamooncam #167146 üzenetére
Nem vetnék meg egy jó procit, de sajnálom rá a pénzt illetve már hiányozna a PC-s processzálás rugalmassága.
Összetennék?
Ne viccelj. A 4db T.AMP meg a hangkártya használtan együtt annyi volt kb. mint a jelenleg legolcsóbban megvehető belépőkategóriás AVR.
Idén ahogy átvariáltam a dolgaimat, különösen szem előtt tartottam a jó ár/érték arányt és azt hogy lehetőség szerint olcsón pótolható legyen ami csak lehet.#167147 VoidXs: Nem szigszalag.
Ez ilyen átlátszó sötét valami. A zöld ledekből pirosat csinál, de annak a fénye már nem zavar.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
alphamooncam #167132 üzenetére
-
gab1ka
senior tag
válasz
alphamooncam #167132 üzenetére
Ezt a sok vacakolást nem értem mire jó.REW signal generator + spl méter, EQ APO-val pedig csatornák váltogatása és kész is.Ennél még egyszerűbb ASIO4ALL driverrel, akkor apo se kell.Az egész művelet alig pár perc kábelráncigálás meg ki-bekapcsolgatás nélkül.
Amúgy szerintem jóval precízebb és pontosabb képet ad adott csatornáról egy 3-5 pontos sweep átlagot generálni és megnézni hány db-re fekszik fel a crossover pont után, na ez már kicsit tökölősebb, de kábelezni így sem kell.
-
python1
veterán
válasz
alphamooncam #167132 üzenetére
Nem egyszerűbb, ha elindítasz egy tesztjelet az AVR-ben , és a REW-el méred, és ahhoz állítod a csatornákat?
Nem kell külön kábelezgetni, mivel eleve van minden csatornához tesztjel az AVR vagy processzorban. -
Tamoo
nagyúr
válasz
alphamooncam #167122 üzenetére
A sub EQmban 20Hz alatt le van vágva. Bár 15-ig nyugodtan le lehetne engedni az Ultimaxot.
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #167108 üzenetére
Szerintem írd le lépésről lépésre, mire gondolsz, mert egyre érthetetlenebb vagy. Arra is kitérhetsz, hogy egy általános target curve +3.5dB@45Hz csúccsal hogyan fogja javítani azt a filmet, aminek 45Hz-en 10dB hiánya van, és hogyan hat arra, aminek 45Hz-en 6dB plussza.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
alphamooncam #167113 üzenetére
Én értem. Használd úgy ahogy jónak gondolod.
A BEQ pedig az Atomic Blonde-hoz készült. Ha te érted miről van szó akkor tudhatod hogy nem nyírnám ki vele.
Viszont nem fogom használni a 31.9dB-es peak gain miatt, mert az EQ APO így nem alkalmas erre. Csak kíváncsiságból raktam be, hogy mit mutat. -
alphamooncam
őstag
válasz
alphamooncam #167113 üzenetére
...filmek mélyszegénységének helyreállítását célzó szűrőrendszert...
helyesen
...filmek mélyszegénységének elhárítását, mélyegyensúly beállítását/visszaállítását célzó szűrőrendszert...
-
Tamoo
nagyúr
válasz
alphamooncam #167108 üzenetére
"Az én megoldásom általános a basszus visszaállítására"
A te "megoldásod" egy mélykiemelés.
Ami alapból van, minek még több.
--------------------------------------------------------
Visszatérve a BEQ-ra. Nekem az volt az első gondolatom, hogy némi "maradványt" extrém módon felerősítve torzított hanganyagot kapunk alulra ami valószínűleg messze van az eredetitől. Lehet hozzá ad az élményhez, nem próbáltam. APO-ban valószínűleg nem tudom kivitelezni mert túlzottan vissza kellene húznom utána.
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #167105 üzenetére
Amit te írsz, az a house curve. Amit a BEQ csapat csinál az bass restoration. Ez utobbira még rájön a te house curve-d.
Egy house curve nem fog tudni mit kezdeni egy 12-24dB/oktáv high pass filterrel.#167106VoidXs:
Azért mellékelik a grafikonokat, hogy lásd: ez volt és ez lett. A BEQ az advanced usereknek készült, akik eltudják dönteni, hogy megnézik-e a filmet BEQ-val vagy sem. -
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam #167105 üzenetére
Azért azt tegyük hozzá, hogy nagyon-nagyon sok esetben ez nem lowcut. Egyrészt az Atmos sávok hajlamosak AVR-eken undorítóan kevés basszussal megszólalni. Sok a panasz, hogy máshogy szól, mint egy DTS-HD sáv, és tényleg máshogy szól ezeken a szutykokon. Mindeközben csak a dekóder IC selejt, mert PC-n dekódolva és összevetve a tömörítetlen 7.1 hangsávok közt 100% egyezés van.
Ugyanígy rendkívül gyakori, hogy a BEQ hülyeség, lásd Alita. A grafikon eloszlása 20-20k közt az, amit a BEQ csapat vár, csak a nagyon mélyeket húzták fel. Na ezek a hangok soha nem voltak ott, egyszerűen úgy szintetizálták őket, hogy innen induljanak. A mélyebb tartományban különböző torzítások maradványa van, a BEQ-k ezt erősítik.
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #167084 üzenetére
Jól gondolom, hogy ez azon filmek gyűjtőhelye, ahol a filmkészítők a szubbasszus tartományt alulméretezték?!
Ez azon filmek listája, ahol BEQ csapat visszaállította basszust. Valamit megadják a visszaállításhoz szükséges EQ beállításokat is.Nem néztem hány filmről van szó, de első blikkre soknak tűnt, és ennél jóval több filmet lehetne vizsgálni ebből a szempontból.
Amit írtál az értelmezhetetlen. Esetleg arra gondoltál, hogy kevés film szerepel és ennél többet lehetne csinálni?Ha a többségnél megállapítható, hogy "szubszegény", akkor lehet érdemes eleve a szubtartományt megemelni az installáció során, nem pedig flat-re beállítani.
Csak akkor javasolnám a megoldásodat, ha ki akarod nyírni a mélynyomóidat. Végletes példa, de az Atomic Blone kapott egy 24dB-s filtert 50Hz-től. Egyrészt ezt nem tudod kompenzálni +24dB LFE emeléssel, másrészt az 50-80Hz tartomány elég magas ahhoz, hogy az emelés miatt lekoppanjon a mélynyomód és elfüstöljön. -
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam #166963 üzenetére
Gép se tudja megmondani, pont ez a lényeg.
Teljesen össze vannak keverve a csatornák mélyei, és úgy lettek szétosztva, hogy mind a 4 sub a saját leghatékonyabb részén dolgozzon, lehetőleg az adott vágott csatornához minél közelebb, hogy ne csak egy ponton legyen a mély tökéletes, hanem mindenhol. A teljes szobában az LFE hangnyomás egy 2 dB-es tartományban mozog, legyen az a sub mellett közvetlenül vagy a szoba közepén. Ez még mindig egy teljesen kezeletlen szoba. A center kivétel, fontosnak tartottam nem vágni, mert a beszéddel mindig meggyűlt a bajom.
Amit ezzel el akartam mondani, hogy csodát kizárólag elektronikusan tudsz tenni, mert így nem te vagy a fizika szolgája, hanem ő a tiéd. Épp ezért javasolja az összes hiteles audio lap főleg subokhoz a drasztikus EQ-t (lazán fedezte az Audioholics is egy egész napot kitevő írott és videós anyagban), míg a marketingcikkek közlői megmaradtak a "nézd, szép kábel, csillogó dobozban, változást csak mi hallunk, de hidd el, vedd meg, csak 2 millió" szinten.
Igen, valamennyire közelítheted akusztikával vagy valóban hatásgyakorló komponenscserével (pl. tekercs), de az nem lesz tökéletesen az, amit szeretnél (PC-n 1:1-ben átültethető egyik rendszer hangkaraktere a másikra), és nem is lesz ingyen.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam #166948 üzenetére
Ez a simítás egy tökéletes akusztikai környezetben mért hangszóróról mondja meg, hogy az ember hogyan hallja. Egy szobában már erős a kioltások hatása, amiket tökéletesen hall az ember, de ez a görbe közel teljesen elnyom. Var simítás mellett a subom ~95 Hz-es kioltása már 10 dB-s esésként látszik, ami nagyon is hallható, ezt a crossover subokba átvezetve tudtam korrigálni.
A kimaradt két hangszóró a top left/right, csak elírtam array-nek, amikor már nem azok, és inkább levágtam őket.
20 dB csak teljesítményben jelent 10-szeres növekedést (feszültségben már 100-szoros), az emberi hallás inkább 10 dB-enként duplázódik, szóval ez csak 4-szeres. Természetesen ez is sok lenne, ha lenne értelme hangnyomás alapján eldönteni, hogy összeférnek-e hangszórók vagy nem. Még egy AVR is tud 24 dB különbséget összehúzni (+/-12 dB), nekem viszont egyrészt páronként végfokozva vannak, másrészt PC-m van, így számomra egy korrekciónak nincsenek se szoftveres, se hardveres határai. Látod az eredményen, hogy semmi kiugró nincs bennük, egyszerűen össze lettek húzva azonos hangerőre, frontok 85 dB-re, minden más 82-re (Dolby/DCI), teljesen szoftverből.
A sub azért 95 dB, mert ez a szabvány. 10 dB tartaléknak kell benne lennie a main-ekhez képest, tehát ugyanarra a jelre 10 dB-vel hangosabbnak kell lennie. Ezt sehogy nem tudod Cavern-ben átállítani, de pontosan ide mér az összes automata bemérő is, csak eltolják a mérőjelet, és így a görbét 10 dB-vel, én viszont a valóságot mutatom, és a Cavern is úgy mér. A crossover (ha megnézed generálás után) egy -10 dB erősítés után kever át más csatornákról, így ha teljes tartományt vizsgáltam volna ennek a rendszernek a crossover filterével, akkor semmi mást nem látnál, csak 7 egyenes vonalat 20 és 20k Hz közt, illetve egy másik egyenest a sub helyén. Azért nem vele mértem, mert azt akartam bemutatni, hogy pusztán a 8 csatorna (így a 14 hangszóró) önmagában, mindenféle varázslat nélkül, pusztán EQ-val mit tud.
-
ctrlaltdel13
őstag
válasz
alphamooncam #166948 üzenetére
"Elvileg ez a szűrő követi legjobban a hallásunk, azt hogy hogyan hallunk valójában, "
Esetleg ennek mikéntjéről tudnál többet mondani?
-
Tamoo
nagyúr
válasz
alphamooncam #166948 üzenetére
LFE csatornát ha mérnék külön az nekem is +10dB lenne, az leginkább mindenhol +10dB szerintem.
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #166948 üzenetére
Ha 10dB az kétszeres hangosság növekedés, akkor 20dB csak 4x-es, nem 10x-es.
Hogy mik a személyes preferenciáid, az ugye adott, hogy a szakma mit mond róla, az meg szintén. Te otthon reszelgeted magadnak, ők meg évtizedek óta ezzel dolgoznak, amiről évente elismerést is kapnak Oscar formájában. A szakma pedig azt mondja, a mélyeket kisméretű szobákban nem lehet csak és kizárólag akusztikai elemekkel rendbe tenni.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam #166938 üzenetére
Akkor megtisztellek vele én is, ez full EQ nélkül a szobám, puszta káosz:
Viszont megmutatom, mit csinál vele egy EQ:
Nagyon sok durva hibát el lehet nyomni ezzel a psycho smoothinggal, ezért nem javaslom, de egyébként var mellett is vannak ilyen egyenes görbéim, csak itt-ott beszakadnak. Ezt a szintet semmilyen akusztika, basszuscsapda, vagy betontömb a világon nem tudja hozni, és akkor ez még csak a régi Cavern. Ugyanezt kihozod REW-ből, ha adsz neki időt. Az új Cavern viszont már impulzus szinten korrigál spektrum helyett, és meg tud szüntetni kioltásokat, de az még nem stabil.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
alphamooncam #166936 üzenetére
-
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam #166936 üzenetére
Semmi értelme nincs annak, hogy egy EQ-ra építő mozi hangját EQ nélkül vizsgáld. Mintha egy autót csak az alapján vizsgálnál, hogy 1-es sebességben hogy viselkedik.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Építő/felújító topik
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Kutya topik
- Milyen autót vegyek?
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Milyen okostelefont vegyek?
- GL.iNet Flint 2 (GL-MT6000) router
- Renault, Dacia topik
- További aktív témák...
- Lenovo Thinkpad Tablet X1 Gen 3
- LG 27GN800P - 27" IPS - 2560x1440 - 144 hz 1ms - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDR 10
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3043, 94% Akkumulátor
- Dell latitude, precision, xps, magyar világítós billentyűzetek eladóak
- Apple iPhone 12 Pro Max /128GB / Gyári független / 12Hó Garancia / 83% aku
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest