- Csak semmi szimmetria: flegma dizájnnal készül a Nothing Phone (3)
- CMF Phone 2 Pro - a százezer forintos kérdés
- Milyen okostelefont vegyek?
- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Keretmentesít a Galaxy S25 FE
- CMF Buds Pro 2 - feltekerheted a hangerőt
- One mobilszolgáltatások
- Magisk
- iPhone topik
-
Mobilarena
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
alphamooncam
őstag
válasz
Tamoo #162334 üzenetére
Ez az egész crossover, lomha szub egy nagy BS szerintem.
Ha van egy gyors, tranzienseket pontosan lekövetni képes szubom, akkor minek egy olyan másik szub mellé, ami meg nem képes mondjuk gyors szub 80Hz feletti tartományában lévő frekvenciák tranzienseit lekövetni, nem egyszerűbb felengedni a gyors szubot addig, aztán minden szépen el van intézve?
A demo EQ APO képnél a teljes 80Hz-alatti ( megjegyzem 120 Hz helyesebb lenne ) tartomány van ráengedve a frontokra ( feltételezve, hogy azt később levágják róla ) abból nem derül ki, hogy később co.szub milyen frekvenciasávért fog felelni, 20-120, vagy 80-120 ( ezek elméleti értékek a szemléltetés kedvéért ), mert nagyon nem mindegy.
Ha az előbbi, akkor még a fő szub tranzienseit is elrontja, ha utóbbi, akkor "csak" 80-120Hz közötti tartomány lesz fos.
Egyszerűen nem látom benne a logikát.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Tamoo #162332 üzenetére
Jójó, utólagos magyarázattal már érthető, hogy hogyan lehet 8.1 csatornából 8.
1,5*csatornát csinálni külső eszközökkel.Az még mindíg nem világos számomra, hogy mi a célja a crossover szubcsatornának, mit nyerek vele? Meg ez mibe kerül?
Nem egyszerűbb felengedni a szubot, szóljon amennyire csak lehet? Minek ezt bonyolítani?
Az a problem a *.1,5 csatornával, hogy a váltások nem lesznek simák, és lehetnek olyan frekvenciák, amik egymás ellen, vagy dupla hangosan szólnak, tetőzve a az időzítési, fázis problémákkal.
Lelked rajta, csináld meg aztán számolj be róla. Sok sikert, remélem tényleg sikerül és élvezheted.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Tamoo #162301 üzenetére
Azért nem hallhattál róla, mert házimoziban szinte senki nem replikálta, leginkább azért, mert csak PC képes rá, és ott is veszítesz vele egy csatornát (az amúgy is kevésből), ha nem kevered össze a levágott mélyeket, hogy valamelyik kimeneten egy második proci vágja tovább. A csatornahack igazából ennyi, ha a beépített (amúgy fázishibás) crossoverre lenne építve, de körvonalakban a ReaPlugs crossoverrel (amit ide bevetnék, ha így használnám) is ugyanez:
-
Dorian
félisten
válasz
Tamoo #162298 üzenetére
Èpp Fapacit foglalta össze nemrèg:
"Nagyobb membrán -> nagyobb mozgó tömeg -> nagyobb közegellenállás -> nagyobb tehetetlenség. Ez eddig a negatív oldal, de azt is vegyük észre, hogy a nagyobb hangszórókon jóval erősebb motor is van, ami általában jól ellensúlyozza a felsorolt hátrányokat. Maradnak a pozitívumok: nagyobb membránfelület -> nagyobb hangnyomás -> nagyobb érzékenység -> alacsonyabb határfrekvencia. Ezekhez persze még jön a magasabb ár is, szóval a kérdés elég összetett."
Egyszòval a hangsugárzò minősègètől függ az egèsz. A Dali Concept 16 cm-es mèlye is sokkal lassabb volt, mint a T12 30 cm-ese, annál meg gyorsabb egy nagyobb de jobb.
-
BBéci
legenda
válasz
Tamoo #162291 üzenetére
Egyéni ízlés dolga, hogy nem kedvelem a nagyméretű hangszórókat. Vannak kivételek, mint például a Focal Grande Utopia 40 centise, ám az a hatalmas egyéb méretek miatt indokolt. Ugyanakkor szubládáikban a legnagyobb hangszóróméret a 13 colos.
Sok elismert gyártó nem készít még szubládákat sem 14 colosnál nagyobb hangszóróval. A JL Audio megállt 13,5 colnál, akinek kevés, választhatja a dupla hangszórós változatokat. A REL csak a limitált darabszámú, 6500 fontba kerülő No.25-be tesz 15 colost, az összes többi 12-es és nekik is van duplázottjuk.
Az ultra high end MBL 400000 eurós rendszerében, amiből a hangsugárzók ára több mint 200000 euró, 2 db szub-oszlop adja a mélyhangokat, mindkettőben 6 db 12 colos hangszóróval. Lehetne nagyobból kevesebb, de nem véletlenül álltak meg 30 centinél. [link]
Bárkik bármit mond, tapasztalatom és számos gyártó tervezőinek hitvallása szerint a 12 col az a méret, amiben optimálisan ötvöződik a mélyátvitel és a gyorsaság, pontosság, részletező képesség.
Volt nálam Velodyne DD15, ami összességében tetszett, de közel sem okozott akkora élményt, mint az SPL 1200 Ultra. Teszteltem itthon más 15 colosokat is, autómban volt ugyanakkora, sőt, Magnat Agressor is ami 24 colos. Végül mekkorát választottam? 12 colost, éppen a fent leírtak miatt.
A "velős megjegyzéseknek" ez a magyarázata.
Természetesen, akinek a 18 colosok hangja tetszik, használjon olyat.
Valamint soha nem becsültem le az olyan szubládákat, mint amilyen neked van. Sőt, talán elkerülte a figyelmedet, éppen azt írtam, hogy magamnak is alighanem olyat választanék, éppen a zseniális ár/érték arány miatt. De csakis 12 colos hangszóróval. -
BBéci
legenda
válasz
Tamoo #162280 üzenetére
Közben gondolkoztam és rájöttem, félreértetted a fillérkufircolást.
Arra értettem, hogy szánalmas elkezdeni boncolgatni, hogy melyik alkatrész mennyibe kerül és mennyi a gyártó, importőr, kiskereskedő haszna. Annyi amennyi, nem kötelező JL Audio terméket venni. Én is csak álmodozom róla, de egy pillanatig sem agyalok a fentieken. Számomra is jelentős tétel 100000 Ft, pláne ennek többszöröse. Ezért beérem azokkal, amiket tesztelek, például az egy hónapja nálam lévő reflexes Klipsch-sel. Viszont tisztában vagyok azzal, mennyivel jobbak voltak és remélhetőleg lesznek is a rendszeremben. Ha vennem kellene, alighanem én is az általad választott útra lépnék. Hacsak nem esne be valami extra engedményes vétel. -
BBéci
legenda
válasz
Tamoo #162280 üzenetére
Rendben.
Viszont ha meg tudnál hallgatni egy JL Audio Fathomot, akkor jelentősen megváltozna a véleményed, egészen másként látnád a szubládás világot. Azt elhiszem, hogy a feléből/harmadából kiváló hangot lehet kihozni, de hogy ugyanolyat, azt kizártnak tartom. Nem mellesleg olyan elképesztően mesteri a kivitelezése és a kinézete, hogy elé leülve órákig lehet csodálni.
Nem mellékesen az önbemérője is csúcskategóriás. -
Dorian
félisten
válasz
Tamoo #162227 üzenetére
Na igen, a kioltás olyan dolog, amit nem igazán lehet elektronikusan korrigálni. Leggyakoribb, hogy a hangfal mögötti falról visszaverődő negyedhullám okozza. Megoldás lehet a falfelület kezelése, és/vagy frontok esetében azokat esetleg el lehet húzni annyira, hogy a kioltás 80 Hz alá essen, és azt a tartományt úgyis a jól elhelyezett mélynyomó adja majd le.
-
-
alphamooncam
őstag
válasz
Tamoo #162217 üzenetére
Koncert az nem zene
hallgatás?
Az emberi hangtartományban 400-4000Hz között 400ms. lenne az ideális, mert kb ezt hallanánk természetesnek.
400Hz alatti nagy energiájú hangnak szerintem ennél rövidebb lecsengési idő lenne az ideális, hogy ne egy nagy maszatot, (Basszus és a dob sávok folyton versengenek a hallhatóságért ) katyvaszt halljunk, 4000Hz fölött meg kb. mindegy mert ott már jelentősen kisebb energiák vannak jelen.
-
python1
veterán
válasz
Tamoo #162216 üzenetére
Az integrálhatóság miatt is jobb, mert valamivel gyorsabb, és jobban illeszthető a kis membránfelületű dobozokzoz, leghamarabb a centersugárzónál hallani az előnyöket. Tehát magát a sugárzót hallod gyorsabbnak, a szobában a lecsengési idők maradnak, míg nem kezeled őket akusztikailag. De nálad nincs nagy probléma ezzel, sokan örülnének ilyen értékeknek.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Tamoo #162203 üzenetére
Igen, ezeket.
20-40-80Hz-nél látod a rezonanciát?
30-60-120Hz-nél?75dB-es átlag hangnyomáshoz 150-180ms idő tartozik.
Hallásunk átfogása emlékeim szerint olyan max. 40dB körül lehet zenehallgatáskor, de a spektrum diagram (szín) skálája is ekkora értékekkel dolgozik, mutat ( jobb oldalon ) .
A mérés szerint, fent írt rezonanciacsúcsokon 600 ill. 400ms is eltelik, amíg már nem lesz hallható a hang.
Ez nagyon-nagyon sok, már ha komolyan veszed a zenehallgatást. Filmnél nem annyira zavaró, de ott sem kimondottan jó.
Nincs köze hozzá, de amikor itthon játszom a dinamikával, akkor a leghosszabb lecsengési idő, amit beállítok az 300ms, de átlag inkább 120-150ms.
Azt gondolom, hogy egy 300ms már jó érték lehet.
-
ctrlaltdel13
őstag
válasz
Tamoo #162203 üzenetére
Sok tényezős ez is.
Adott hangnyomáson nézve, a zártnak nagyobb utat kell megtennie, viszont mivel zárt, ezért a vákum végett gyorsabban alap helyzetbe ál a membrán.
Viszont erős motor kell hozzá ami meg is tudja mozgatni a membránokat.
Nagyobb hangnyomás eléréséhez vagy membrán felületet, vagy kilengést(löketet)kell növelni.
De egy adott löket hossz után, szerintem a zárt is "lassú" lesz, ilyenkor jön a nagyobb membrán kisebb lökethossz.Reflexes-nél mivel nyitott, lassabban áll vissza a membrán, viszont nagyobb membránnal kisebb kilengéssel is meglesz az adott hangnyomás.
Így kvázi egyforma gyors mint egy zárt.Szvsz.
Javítsatok ha rossz az elgondolás, csak logikusan próbálom megközelíteni. -
python1
veterán
válasz
Tamoo #162203 üzenetére
Nálad a szubot profi mérnök alkotta meg, verejtékes munkával.
Egyébként, tényleg a szoba határozza meg a lecsengési időt, de a hangsugárzóból jövő gyorsaságot már a kialakítása határozza meg, és a használt hangszóró minősége. Én most a készülő mozimhoz, gondos tervezéssel készítem a hangsugárzókat, tulajdonképpen falat készítek, melyben 30cm-es hangszórók kapnak helyet a vászon mögött. Tehát az egész szoba adja az egységet, teljes falfelületek adják az akusztikus elemeket. Kíváncsi leszek az így elkészített mozi-nappali hangjára, ha egyszer végre elkészült. -
alphamooncam
őstag
válasz
Tamoo #162200 üzenetére
Szerintem a szoba búgásához nem sok köze ahhoz, hogy zárt, vagy reflex, avagy más tipusú a hangsugárzód. Annak a szoba módusokhoz van köze.
Amire Te gondolsz az az, hogy a hangszórók hogy vannak méretezve, mekkora a "visszahúzóerejük", - értsd ekkora erőre van szükségük a kónuszuk alaphelyzetből való kimozdítására,- és ezzel egyidőben mekkora erő igyekszik azt visszatéríteni az alaphelyzetbe.
Ezek alapján a gyártók ajánlásokat tesznek, hogy mely termékeik valók zárt, és melyik nyitott rendszerekbe.
Amennyiben nem sikerül jól a méretezés, úgy előfordulhat, hogy a kelleténél tovább, hosszabb ideig tart a "lecsengés".
De ez így önmagában megint kevés, mert ez is nagyban függ a meghajtó erősítő minőségétől is, mennyire tudja "megfogni" a hangszórót.
Lehetne még erről bőven beszélni, de túlságosan bőnek érzem ide most ezt a témát most.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Tamoo #162168 üzenetére
Amíg Apo-val kísérletezgettem, volt alkalmam kipróbálni ezt az X-Curve-t is.
Megjegyzem, nekem nem jött be ! ( ...hogy lekonyul a teteje ) Őskori szabvány maradvány, ami azért jött létre, hogy ne kelljen havonta javíttatni a magasakat a mozikban.
Szerintem csak arra jó, hogy ne a teljes pompájában, hanem megcsonkítva "élvezhessük" a mozit. Otthon ennek semmi értelme.
Lassan fél éve már nem PC a forrásom, hanem RPi4-LibreElec, és nem használok semmilyen szobakorrekciót.Ami mégis van az az alap alapja, a hm processzoron DN-700AV, a hangsugárzók késleltetését, és egymáshoz történő hangnyomás szintjét állítottam be, és ezzel is elégedett vagyok.
Van, hogy visszafelé lépdel az ember... -
alphamooncam
őstag
válasz
Tamoo #162149 üzenetére
Hagyjuk ! A Te beállításaidról beszélgettünk, ami nyilvánvalóan sem nem Atmos, sem nem a DTS "HD", mert azok nem mennek, és nem is mehetnek EQ APO-n.
Örülök hogy jók lettek a beállításaid, csak rákérdeztem valamire, ami nem illett a képletbe. Ennyi.
Köszönöm, hogy megosztottad, ebből is tanultam.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Tamoo #162144 üzenetére
Void ! Köszi a tájékoztatást !
Tamoo !
EQ Apo parancsokat elemezve szemembe ötlöttek az utolsó utasítások.
Nem igazán értem miért volt szükséges a surroundokra érkező hangok 100Hz, alatti tartományának mélynyomóra történő átirányítása.
Ez valahogy furi nekem. Megy a surroundokra egyáltalán valami 100Hz alatt?
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Tamoo #162118 üzenetére
Tök jó lett, a subsonic filtert viszont kapcsold ki, és megmarad a sub alja. A többié mindegy, azok úgyis korábban elvágódnak.
(#162119) alphamooncam: A fázistémát kicsit rossz irányból fogtátok meg a következő pár kommentben. Amiről te beszélsz, az a hagyományos biquad EQ. Ez egy egyszerű kettős visszacsat, azaz 3 mintából működik, és ebből már következik, hogy lényegében egy spéci simítás, tehát a fázis szétbarmolása adja a spektrumbeli eredményt. Ezek azok a szűrők, amiket a nagyon belépő vagy minimális korrekcióra tervezett EQ-k (legkisebb Audyssey, subok, illetve egyszerűbb manuális EQ-k) használnak.
Mivel teljesen valós dimenzióban (idő) működnek, már elméletben kizárhatod a lehetőségét, hogy bármilyen módon fázishelyes EQ-t csinálj, függetlenül attól, hogy mennyire meredek. Na, ilyet bármilyen valamirevaló EQ nem használ, a belépőket kivéve nem létezik olyan szobakorrekció, ami ilyenekkel működne, akkor sem, ha ezt mutatja a felhasználó felé, pl. MiniDSP, Emotiva, StormAudio, stb. A valóságban valamit trükköznek, pl. időben visszafelé is végrehajtják (ezzel a fázistorzítást késleltetéssé alakítva), vagy belefordítják egy FIR-be, ahol már működik, amiről a következő bekezdés szól.
Fourier dimenzióban minden a feje tetejére áll, egy mintahalmazon lényegében azt csinálsz a hullámokkal, amit akarsz. Viszont egy hátrányos kötöttséged van, hogy ez csak körön működik. Képzeld el egy kör köré csavart, adott frekvenciájú és amplitúdójú hullámok összegeként a bemenetet, és ezeket a köröket egyesével méretezheted (amplitúdó, hangerő), és tekergetheted (fázis), az összegből pedig előáll a módosult jeled. A probléma, hogy nem körön vagyunk, hanem folytonos időben, erre szolgál egy egyszerű csalás, ez a hibrid konvolúció.
A konvolúció önmagában annyit jelent, hogy minden egyes mintát a következő adott mintaszámú jövőben minden pontra az oda meghatározott mértékben keversz. Ezzel lehet termeket szimulálni, visszhangot generálni, fejhallgatót virtualizálni, stb. A hibridség azt jelenti, hogy olyan konvolúciós mintákat generálunk, amiket alkalmazva tetszőleges EQ-t kapunk. Ezeket a mintákat az előző bekezdésben leírtak alapján nagyon könnyű kitalálni: Fourier térben kezdünk, a kör közepére (a mintahalmaz két végétől legtávolabb) leteszünk egy impulzust, majd tetszőlegesen formáljuk. Tök mindegy, mit csinálsz vele, a fázis csak akkor változik, ha piszkálod, és nyilván nem akarod. Egy gond van vele, mégpedig ez:
Minél hosszabb a konvolúció, annál messzebb kerül a tüske. Logikus gondolat, hogy legyen rövidebb, viszont azzal a részletesség esik: Fourier térben lineáris az eloszlás, és még szimmetrikus is: ez a 16384 minta hosszú szűrő csak 3 Hz pontosságú. Ez a Cavern szintjén (ebből vannak amúgy az előző minták is, lineáris fázis módban) vállalhatatlan, 0.7 Hz-es felbontástól lesz elfogadható a 20-30 Hz-es tartomány, de a valós korrekció 0.2 Hz körüli. Akár 0.2 Hz alatt rajzolhatsz 100 dB-es eséseket, nem lesz változás a fázisban, bármit is rajzolsz.
Ha a kezdeti impulzust belépő jelnek rakod, mondván, hogy attól nem lesz késleltetés, de a hatása csak megmarad, már tönkre is tetted az egész generálást, mert a kör csak el lett forgatva, és az impulzus visszaköszön a konvolúció másik végén. Van azonban egy módszer, amivel a pre-ringing teljesen átdobható az impulzus másik oldalára, ez a minimum fázisú spektrum. A fázis nem lesz tökéletes, de nem lesz benne sehol törés, mint a mezei szűrők hatására, egy folytonos vonal lesz. Itt tudsz róla alaposan olvasni. Az előző impulzusok eltranszformálva 0-ba:
Fázismintákat a linkelt PDF-ben találsz, de nem lesz benne átfordulás. És amitől ez az egész olyan nagyon hatékony, az a PC nyers ereje. A legtöbb AVR-be épített bemérő örül, ha eléri a 2048 mintát (kb. 12.5 Hz-es pontosság), míg az EQ APO 100k felett indul. Ez a különbség ég és föld az alsó tartományban, amire az ember a leginkább érzékeny, és mégis pont erre nem tud figyelni a legtöbb bemérő, mert egyszerűen gyenge hozzá, és már a mérés is erre megy rá sokszor.
Az akusztika közel nem tökéletes megoldás. Egy pontos mérés és behemót filterszett olyan szinten ágyúval verébre módszer, hogy közel tökéletes szobákon is olyan változást okozhatsz, mintha egy nagyságrendet ugrottál volna felszerelésben. Vegyük példának a Dreamcinemát, remek akusztika, ultra-high-end házimozis elektronika, olyan szép grafikonok, hogy elég lenne 10-20 VEQ/csatorna, és mégis, miután a Dirac helyett előkerült egy 10-20 másodperces méréssel a PC, volt olyan trailer, amit a tulaj tátott szájjal nézett végig. Másodszor már azért kellett mennem, hogy Cavern legyen a szobában.
És akkor még jó szobába, minőségi cuccra került az az EQ. Az erőnek ereje tényleg mindenre megoldás, hallottam már olcsó PC-s szettet ilyen módon Electrákat verni, a belépő feletti mozis cuccokat pedig olyan szinten közel lehet hozni egymáshoz, hogy már határozottan nehéz megkülönböztetni rendszereket. Basszuscsapda már jobb kommersz rendszerekhez sem kell, mert ott a Harman vagy a Dirac multi sub csodája, ezt a többi elem szükségtelenné válása is követni fogja.
Csak ugye miért tennél bele egy közepes PC-s procit és 65k-s konvolúciót egy AVR-be, ha ezzel garantálnád, hogy nem lenne hallható különbség köztük a jövőben lényegében soha? Üzletileg semmi értelme. Na, az open source fejlesztőket ez nem érdekli, csak a tapasztalatszerzés, és hogy fejlődjön az ipar. Ezért open source a teljes PC-s házimozi ökoszisztéma, ahol cég ebben az évezredben még nem tudott labdába rúgni. Nézz rá a KODI-ra, MadVR-ra, ffdshow-ra, Equalizer APO-ra, SVP-re, és még sok másra. Ezek a termékek a kategóriájuk objektív és szubjektív csúcsai, és őket is csak PC-s alternatívák követik a sorban. Azt még a legelvakultabb házimozisok is elismerik, hogy PC-nél szebb kép nincs, csak általában túl soknak találják azt a 3 telepítőt futtatni, ami ehhez kell. A hanggal pedig a helyzet ugyanez.
-
BBéci
legenda
válasz
Tamoo #162139 üzenetére
Elfogadom, hogy ezek remek dolgok, de engem nem vonzanak. Inkább annyi akusztikai elemet pakolok a szobába, amennyire szükség van. PC-nem teheti be a "lábát" a nappalimba. Kivéve mondjuk a Dirac beállítását, de olyanom nincs és ahogy kinéz, nem is lesz.
Mindenki olyan úton jár, ami számára szimpatikus. -
BBéci
legenda
válasz
Tamoo #162134 üzenetére
Nem ítélkeztem, nem írtam semmi konkrétumot, csupán általánosságokat említettem.
A szememben azok már túlzott mértékű "belenyúlások", a lehető legkevesebb híve vagyok. Optimalizálni kell az elhelyezést és az akusztikát.
Nálad például a cserépkályha biztosan jókora hendikep, ami adott, no meg a többi, amivel tisztában vagy, ezért kényszerülsz durva korrekcióra.(#162133) Quetz
"Eddig is ajánlott volt haladó szinten kézzel korrigálni a hangfalak illesztését"
Érdekes, erről nem tudok. Részemről nem ajánlott. -
Quetz
őstag
válasz
Tamoo #162122 üzenetére
100Hz-nél látok egy hatalmas beszakadást a sub+hangszóró görbéden, ami nem látszik se a SUB, se a hangszóró méréseken. Ez arra enged következtetni, hogy a mélynyomó és a hangfalak egymás ellen dolgoznak. Néztél már olyan grafikont, ahol a sub, center illetve sub+center görbék voltak kirakva?
-
alphamooncam
őstag
válasz
Tamoo #162120 üzenetére
"Szabadon rajzolható EQ ("hibrid konvolúció"-ként működik), csak a frekimenetet befolyásolja, a fázisokat nem bántja. "
Pont az a lényeg, hogy ha az EQ-zás során a szűrő meghaladja a 6dB/oktáv meredekséget, az hallható fázistolást, torzítást eredményez. Ez a szabadon rajzolhatóságnak látszólag ellentmond.
El kéne olvasnom ennek a "hibrid konvolúciónak" a leírását. Van erről valami konkrétum a dokumentációban?
-
alphamooncam
őstag
válasz
Tamoo #162118 üzenetére
Ezek nagyon szép frekvencia válasz eredmények, amiket látok. Grat!
Hogy teljes legyen a kép esetleg energiaeloszlási (REW spectrum) és/vagy vízesés diagrammot is közzé tudnál tenni?
Mennyire nyúl bele a FÁZISBA ? Konzervatív felfogás szerint 6dB/oktáv-nál nagyobb meredekségű szűrő, már észlelhető fázishibákat okoz. Lehet tudni, hogy nálad milyen szűrőket alkalmazott?
-
zsoika
addikt
válasz
Tamoo #162033 üzenetére
Kötelező a prot II. venni ,vagy elég a sima [link]
?
Ahogy látom csak a táska és az állvány hiányzik.
Gondolom a programot is adják az olcsóbb verzióhoz is.
Kérdésem még ,hogy az XTZ miki nem usb -s ...csak a hangkártyán keresztül tudom összekötni géppel REW mérés esetén ... vagy kell hozzá egy átalakító, esetleg másik kábel. -
xerobyte
aktív tag
válasz
Tamoo #162012 üzenetére
Akkor ha jól értem, akkor az XTZ programban csak barkácsolni fogok tudni dobozonként.
Ezzel szemben a REW-ben az XTZ mikrofon ugyanúgy működni fog, mint az UMIK-1?
Tehát lényegében azt kell eldönteni, hogy az XTZ csomagban lévő állvány, táska és a fapados program (amit valszeg nem fogok sokat használni) megér-e plusz 30 eurót szemben az UMIK-1el, ami ha jól látom annyival tud többet, hogy omnidirectal és a REW felsimeri (indít egy mini varázslót, ha be van dugva programinduláskor). -
python1
veterán
válasz
Tamoo #161911 üzenetére
Oppá, na ugye, hogy ugye, nem hiába koptattam a billentyűket a PC-s korrekciózás miatt.
Ugye ehhez hozzá kell tenni, hogy ez nem csak EQ-zás, a center és szub ami a legfontosabb két eleme a mozinak, egymáshoz való fázikésés korrekciózása is.
VoidXs egy igazán jó arc, és igen okos programot hozott létre, nem igazán van még a legnagyobb nevek mellett sem ilyen, talán a Trinnovnál láttam hasonlót, de annál feljebb nincs más a porondon.Sok sikert neki! -
arcitec
addikt
válasz
Tamoo #161661 üzenetére
Igen a súly többek közt azért is számít,hogy ne tudjon elmozdulni. Nem véletlen találták ki az SVS Sound Path gumi talpakat, ami nagyon jó, tökéletes. Csak hát +25eft, ahelyett, hogy egy jó kabinet és megfelelő talpakkal, nem az a kemény mütyür ami van. Vagy a 25et-os path-ot kellene gyárilag hozzá adni. Hiába semmi sem tökéletes. Lehet az ELAC SUB 2070 ezért is sokkal jobb. Egy időben kacsingattam is felé, amikor még egész jó áron adták, lehet arra kellett volna cserélni.
-
spiky03
veterán
válasz
Tamoo #161561 üzenetére
Gratula itt is a szubhoz!
Ez ugyan mekkora helyisegbe lenne eleg?
40 nm-en magallna a helyet?
Nalam ekkora a nappali+konyha terulete es ugye egybe kell nezni oket, hiba csak kb 30 nm-en van a nappali
Megerne nekem is lecserelni a 2 db Cantont?
Mert nem erzem annyira a melyet mint pl a mozikba, hogy remeg alattam a szek.
Igaz amiota gyerek van a haznal azota csak este 8 utan van filmezes/sorozatozas az is -55 dbes hangeron csak.Lehet, hogy ezert?
-
mettek
addikt
válasz
Tamoo #161544 üzenetére
Most vettem avr-t mert megadta magát a yamaha procim és ennyiért nem találtam másikat. Avm60 meg 8802-nek lett volna értelme de nem fogok és nem is tudok 1milliót kiadni érte. Ugyhogy vettem egy nad 758-at amivel elégedett is vagyok miután a szubot is sikerült jól beméretni. Most hirdetem a primare végfokot de gondoltam megtartom ha ki tudom használni....így viszont akkor marad eladásban.
-
BBéci
legenda
válasz
Tamoo #161392 üzenetére
Amennyiben a nem optimális akusztikai körülményeket sikerült két darabbal áthidalni, lehet, hogy az a jobbik megoldás. Ha nincs akadálya a lehető legjobb helyre tenni az egy darab szubládát, akkor nagy eséllyel inkább előrelépés lesz.
(#161391) mettek
Igen, de a T-12 kiváló szubláda, nálam 22 négyzetméteren jól szerepelt, bár némi pusztító erőt hiányoltam belőle. Na de mikor van arra szükség? -
Quetz
őstag
válasz
Tamoo #161085 üzenetére
Ezt egyébként rengetegszer félremagyarázzák, mintha az egész film alatt ez menne:
Ha valaki megnézi a Driver c. film bankrablós jelentét, ahol sokáig csak egy óra ketyegést hallani, hogy aztán hirtelen a másodperc tört része alatt 30dB-t ugorjon a hangerő... ez teljesítmény leadásban 1000x szorzót jelent. Ha valaki megteheti, akkor ezekre a dinamika csúcsokra érdemes tervezni. Ez olyan mintha a vidámparkban ülnél a hullámvasúton.
-
#09634560
törölt tag
-
-
válasz
Tamoo #156063 üzenetére
PC VGA kimenetéből mindig látja kapja jól a jelet itt nincs probléma. Viszont drágalátos Oppo 203 HDMIjéből a jelet a ugyanabba vagy másik AVR source injébe használva már csak akkor kap jelet, ha áramtalanítom mindkettőt, ki be dugdosom a kábeleket, majd újra be és nem mindig. Múltkor 35 percet szívtam így. Ez nem okoz így örömet és ezt a hobbyt dobni meg nem szándékozom. Más baja nincs, de HDMI panel vagy switching probléma ez. Érdekes jelenség, ha a PC be van kapcsolva és először onnan adom a jelet neki majd onnan váltok az Oppo bemenetére, akkor 80%-ban jó.
Így se mindig, de eleinte így van a legkevesebb szívás vele.
-
Mosqu!to
addikt
válasz
Tamoo #156026 üzenetére
Más kereskedőnél hallottam a két hangfalat, persze ez is lehet az oka, hogy egyik jobban tetszett a másiknál (eltérő helyiség, eltérő erősítő/kábelezés..)
Több helyen is próbálkoztam a letét ellenében hangfal elhozással, de elzárkózott mindenki, így jobbhíján a bemutatótermek végigjárása maradt. Ha esetleg valakinél lapul egy Gold 200-as pár, én szívesen összeeresztem 204f-fel
-
bajnokpityu
félisten
válasz
Tamoo #156018 üzenetére
Detto.. mai napig nem leptek semmit elore, jo nekik ugy. Viszont hallottam az uj monitor audio goldot, nagyon jo lett. Jobb a femdomosnal is,es a ribbonosnal is.
Ha nem lenne elektra mozim, akkor ebbol elgondolkodnek egy szetten.Xar ugy volt, hogy otodaron jobban szolt, mint a szomszed taylor acoustic.
-
-
Dorian
félisten
válasz
Tamoo #154392 üzenetére
Még atmos mennyezeti védőcsövezésben gondolkodom, de sok minden szól ellene.
- amíg ez az erősítőm fel nem dobja a bakancsát, úgysem cserélem le
- de addig is nézegethetném a két lukat a plafonban
- a mennyezetre viszont biztosan kell hangcsillapító panel a jó szobaakusztikához, és valószínűleg azoknak a helye egybe esne, nyilván a jó akusztika élvez előnyt
- az sr és sr back magasságát is a klasszikus 7.x-hez terveztem. -
BBéci
legenda
válasz
Tamoo #154148 üzenetére
Létezik egy angol kifejezés: one note bass. Tehát egyhangú, vagyis unalmas.
A többivel egyetértek.(#154146) mettek
Irtózatosan rossz hasonlatot találtál ki, mert azonos, vagy hasonló összegért kapható zárt és reflexes szubládák között nincs akkora hangnyomás különbség, mint egy 55-65 colos tv és 3 m széles vászon között. -
python1
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Formula-1
- Csak semmi szimmetria: flegma dizájnnal készül a Nothing Phone (3)
- Medence topik
- Fájdalmasan gyenge kijelzőt válaszott a Switch 2-höz a Nintendo
- Nagyon erős ajánlattá kezd válni a SteamOS
- Milyen videókártyát?
- Apple MacBook
- CMF Phone 2 Pro - a százezer forintos kérdés
- TCL LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Gigabyte H610M i5 12400F 32GB DDR4 512GB SSD Intel ARC A770 16GB Rampage SHIVA 650W
- Bomba ár! Dell Latitude 5500 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Olcsó Laptop! Új akkumulátor! Dell Latitude E6540 : I7 4600M / AMD HD8790M / 8GB DDR3 / 128GB SSD
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest