- QWERTY billentyűzet és másodlagos kijelző is lesz a Titan 2-ben
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Milyen okostelefont vegyek?
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- Mobil flották
- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Motorola Edge 50 Fusion - jó fogás
-
Mobilarena
Gitáros topic ♪♫ eddig összegyűjtött tapasztalataink → itt.
(gitár-, erősítő-, effekt- és húrválasztásról, hangkártyákról)
Új hozzászólás Aktív témák
-
X2N
őstag
válasz
trexgumi #64500 üzenetére
Gondolkodtam rajta, mivel csak 2 erősítő fokozat van így annyira nem fog torzítani az előfok, csak a végfok, ezért van ilyen vintage hangzása, amiket írtak modokat azzal kicsit lehet növelni a gain-t és a közép, magas frekvenciákat ami segíthet hogy a gyári hangszóróval fényesebb legyen a hang. Amit lehetne tenni még hogy a Vox AC30S1-hez hasonlóan egy LND150-el megboostolni bemeneten a csöveket, ezzel torzításba lehetne hajtani őket. Ez ugyanúgy nagyfeszről megy mint az előfokcső, valamivel nagyobb is lesz az erősítése mintha egy pedállal boostolnád. Ezzel már el lehetne érni körülbelül Trainwreck Express torzítását, abban is 3 erősítő fokozat van.
-
X2N
őstag
válasz
trexgumi #64484 üzenetére
Azért tekertem ki a csavart mert így be lehetett látni a fémborítás meg a hangszedő közé, ha rendesen megcsinálták volna már attól is jött volna ki viasz ahogy elkezdtem kitekerni, de ahogy láthatod még a csavaron is alig volt valami. Ide is kellett volna viasz, nem csak a tekercseléshez, mert ez is rezeg(ha megütöd pengetővel hallatszik), és ugyanúgy belehallatszik a hangba ha elkezd rezonálni.
Mi is az a "potting"?
A viaszolás során a hangszedő (általában a tekercs) egy viaszkeverékbe — legtöbbször paraffin és méhviasz keverékébe — kerül, amely beivódik a tekercselés közé, így:
Csökkenti a nem kívánt rezonanciákat
Megakadályozza a mikrofonosságot (amikor a hangszedő úgy viselkedik, mint egy mikrofon, és gerjed)
Stabilizálja a tekercselést, hogy az ne mozduljon el a használat soránMelyik gyártó mikor kezdte?
Fender: Az 1950-es évek Telecaster és Stratocaster modelljeinél a korai hangszedők (pl. Blackguard Tele) nem mindig voltak viaszolva, de később már igen.Gibson: Az 1950-es évek közepén a PAF (Patent Applied For) humbuckerek gyártása során vegyesen használtak viaszolást — sok korai PAF nem volt viaszolt, ezért váltak híressé meleg, nyitott hangzásukról, de hajlamosak voltak a gerjedésre.
A modern hangszedőgyártók szinte kivétel nélkül alkalmazzák a viaszolást, főként élő színpadra vagy nagy hangerőre tervezett modellek esetén. De lehet ma is kapni nem viaszolt Gibson hangszedőket is horror árban, pont a hangja miatt.
-
X2N
őstag
válasz
trexgumi #64106 üzenetére
Kikapcsolt állapotban kimenőtrafó szekunder vezetékeit kell megnézned amik rámennek a hangfal csatlakozókra, földhöz képest kell megmérni a vezetékeket, a legnagyobb ellenállású lesz a 8 ohm-os kimenet, legkisebb a föld.
Amúgy annak a kapcsolásnak semmi köze a Marshall 2061-hez.
-
cucka
addikt
válasz
trexgumi #62077 üzenetére
Jó, próbáltam szemléletes példákat mondani.
Amúgy kézzel is meg tudod mondani a bpm-et, pl. [link] . Berakod a zenét és itt a zene ütemére nyomogatod a billentyűzetet.De a lényeg, hogy rengeteg zene van, amiket nem metronómra vettek fel, tehát csúszkál a bpm.
- Régi, 70-es évek előtti zenék többsége
- Jazz
- Olyan zenék, ahol több rész eltérő tempóban van, mittomén, Bohemian Rhapsody
- Komolyzene, ahol a karmester dolga, hogy a tempót diktálja
- Bármilyen modern hiphop, neosoul akármi, ahol ezeket az egyenetlen botladozós j.dilla beat-eket játsszák. (A legmenőbb dolog amúgy, amikor ezt élőben nyomják, például csekkold ezt [link] )Szóval ha van is egy bpm számod a fenti esetekben, berakod a zenét a daw-ba, és a bpm érték alapján megjelenített ütemek nem fognak feltétlenül egybeesni a zene ütemével.
Amúgy Adam Neely-nek van pár videója arról, hogy hogyan érzékeljük a zenei időt, például ebből sokat lehet tanulni [link]
-
cucka
addikt
válasz
trexgumi #62068 üzenetére
Ezt nem is értem, hogyan kéne kitalálja az mp3-ból a bpm-et?
Mi van, ha egy Led Zeppelint töltesz be, ahol a felvételnél nem használtak metronómot és össze-vissza csúszkál a tempó a dalban?
Vagy berakod az áder_jános_karácsonyi_beszéde.mp3 filet, annak mi a bpm-je?A DAW-ban a projektnek van egy adott bpm-je. Az mp3-ban bármilyen hanganyag lehet, annak nincs bpm-je.
-
KerryVTR
tag
válasz
trexgumi #61673 üzenetére
Én Yamaha HS8-asokat használok kb. 10 éve. Mással nincs tapasztalatom.
Ezen szoktam sokat zenét is hallgatni ezeken. Főleg amikor be tudok ülni nyugodtan közéjük és nem járkálok a lakásban.
Bekötve úgy van, hogy gitár -> Axe Fx -> külső hangkártya (Focusrite) -> DAW -> Yamahák.
De lehet úgy is simán, hogy gitár -> külső hangkártya (Focusrite) -> DAW (VST) -> Yamahák.
Ki hogy használja...Én úgy veszem észre, hogy valósághűbb talán a hangképe, és ezért is használják referenciának stúdióban is, hiszen egy zenét nagyon sokféle rendszeren fogják mások hallgatni. Ha ilyenen van keverve a stúdióban, akkor kevesebb az esélye annak, hogy túvezérelt lesz a felvétel, vagy sok lesz a magas, mély...eseleg kevés.
Arányosabb lesz a zene, ha stúdió hangfalon van keverve, és arányosabban is fog szólni egy "bármilyen" másik rendszeren. Persze nyilván ez ízlés kérdése is, kinek mi a fontos a zenében, meg milyen minőségű cuccon van hallgatva később a zene, stb... -
X2N
őstag
válasz
trexgumi #61675 üzenetére
Teljesen mindegy hogy miért ennyire drágák ha nincs akusztikailag megcsinált szobád a hajadra kenheted bármelyik stúdió monitort. Régen A osztályú végfokok voltak ezekben a stúdiós hangfalakban, azok értek is valamit, manapság már itt is megy a spórolás és D/AB osztályú végfokokat használnak, otthonra ilyet én nem vennék, teljesen felesleges. Rendszerint 2 utas hangfalak, és állíthatóak is ha megnézed a hátlapon. A Genelec-ek vállalhatóak otthonra.
-
cucka
addikt
válasz
trexgumi #61675 üzenetére
Megnézed a kiszemelt stúdió monitor adatlapján, hogy milyen input van, és azt dugod bele.
Jellemzően Balanced XLR, vagy 6.3 TRS szokott lenni. A legtöbb audio interfészen vannak ilyen kimenetek.Amúgy nem annyira drágák, legalábbis hifi hangfalakhoz képest nem drágábbak.
-
cucka
addikt
válasz
trexgumi #61673 üzenetére
Miben más egy studio hangfal , mint egy bármi más hifi ?
Stúdió monitort úgy tervezik, hogy lineáris legyen a frekvenciamenete, és lehetőleg minél részletesebben hallj mindent, ami a zenében történik. Hifi hangfalat úgy tervezik, hogy neked zenehallgatóként minél nagyobb élményt nyújtson.
(Ezek a szempontok nem zárják ki egymást, csak a hangsúlyok mások)Annyit tudok,hogy ezek aktivak, de honnan jön az "aktivítás " ?
Aktív hangfal = bele van építve az erősítő.
Hifi hangfalaknál leggyakoribb, hogy passzívak, tehát kell hozzá egy erősítő hogy szóljon. -
brickm
őstag
válasz
trexgumi #61579 üzenetére
Az axe edit nem csinál gitár erősítő modellezést, csak a fractal eszközön lévő programot szerkeszti. Ahhoz, hogy fractal riged legyen, venni kell fractal hardvert is. Ez mindegyik multis gyártóra igaz, kivéve az IK amplitube és a line6. Nekik vannak csak szoftveres megoldásaik pl a multik mellett.
vegyél egy amplitube5-öt, vagy használd az ingyenes NeuralAmp modelert, én a fractal mellett mindkettőt használom aktívan. -
KerryVTR
tag
válasz
trexgumi #61579 üzenetére
Jah, bocs! Teljesen félreértettem amit írtál!
Szerintem ezek eléggé specifikusak, és ezt bár csak tippelem, de szerintem nem sok esélye lehet annak, hogy a Fractal szoftver kompatibilis legyen bármilyen más nem Fractal cuccal. Ezeket direkt ezekre írkják szerintem, és épp emiatt is stabilak, mert nem kell másra optimalizálni.Sőt, most ahogy olvasgatom, az Axe Edit-en belül is vannak verziók, amik nem kompatibilisek másik Fractal cuccal.
Például az Axe FX III-hoz már az Axe Edit III kell. -
KerryVTR
tag
válasz
trexgumi #61561 üzenetére
Szia!
Nem tudom konkrétan melyikre gondolsz, és melyik szerkesztő programra.
Nekem Axe FX II van. Annak saját hangkártyája ,és saját szoftvere (Axe Edit) van, amibe az effekt láncot szerkeszted. DAW-ba ez a szekesztett hang kerül át, ahol eleve hangkártyaként működik a Fractal. -
Ba cy lus
addikt
válasz
trexgumi #60363 üzenetére
Mikor elkezdtem gitározni, vagy talán pontosabb úgy megfogalmazni, mikor lelkes fiatal voltam, akkor a minél több torzítást gondoltam felelősnek a minél brutálisabb hangzásért. Ma már tudom, hogy ez mennyire nincs így. A DSL1 fejen sem tekerem ki soha maxra. Jobb nem lesz tőle, csak egyre inkább háttérbe szorul a közép. 5-6-osig érdemes azon felmenni a gainnel. Metálhoz! A Studio Vintage meg azt mutatta meg, hogy a sima overdrive is milyen gyilkos tud lenni. A nagyobb plexiken (itt inkább talán a fixed bias-on van a hangsúly) pedig még intenzívebb. Régebben úgy hittem, hogy az overdrive, vagyis ha nincs elég gain/torzítás, csak valami lagymatag izé. Aha, persze.
-
Ba cy lus
addikt
válasz
trexgumi #60335 üzenetére
Melyik tetszik? Van 3 fejem: DSL1, Origin 20, SV20. Ebből az Origin el lesz adva, ha majd egyszer sikerül legyőzni a lustaságom, és meghirdetem.
Időnként azért még előveszem. Mikor most hosszabb szünet után meghallottam, már furcsa volt. Még SD-1-et elékötve sem lesz a mini plexihez hasonló. Pedig youtube-on úgy hallatszik, a valóságban meg nagyon nem. Csupaszon meg pláne nem. Persze ettől még lehet valami jó, csak most már zavar, hogy nem elég feszes a mélye. Alig van olyan beállítás, amin a stratocaster nyaki single coil-ja nem valami búgós izé, nyaki humbuckerről már nem is beszélve. Eddig nem zavart, de látva, hogy az SV20 fejjel mennyivel jobbak, most már igen. Az Originnal tényleg csak tubescreamert/sd-1-et elékötve jó a nyaki pickup. Sokan eleve csak így, pedállal használják, önmagában soha. Én azért szeretem, ha egy erősítő pedál nélkül ("csupaszon") is megállja a helyét.
-
-
X2N
őstag
válasz
trexgumi #60280 üzenetére
Ezt mindenképpen el kéne vinni egy szerelőhöz aki megcsinálja mert így életveszélyes. A bias-olás a legkisebb gond. Fix bias-os automatán biasolja magát. Nagyobb baj hogy lógnak ki a nagyfeszültségű egyen és váltófeszültségű vezetékek a trafóknál.
BP-n én megtudom csinálni neked. Ha kell, Plexit vagy JCM800-ast is csinálhatok belőle.
Mennyiért sikerült ezt beszerezni?Ba cy lus-Szerintem ez egy JMP 1917 PA klón(1973-as) lesz:
Itt a rajza. -
X2N
őstag
válasz
trexgumi #60243 üzenetére
NOS készletek vannak de én nem vennék ilyet. Túl drága és a minősége is megkérdőjelezhető és a csövek is öregednek, attól függetlenül hogy használva volt-e vagy nem, mert a vákuum csökken, a tömítések öregednek és getter hatékonyság csökken idővel.
Igen hallható a különbség. Neked kell tudni hogy mit szeretnél betenni a Marshallba, ha a gyári hang kell akkor bármelyik JJ El34-et beleteheted, ha vintage-ebb hangot szeretnél akkor tehetsz bele például KT-66-ot, ha tiszta hangra fontos hogy ne rottyanjon be a végfok amikor kihajtod tehetsz bele 6550-t, Slash is így használja az övét(JCM800). EL34 típuson belül ekkora különbségek nincsenek, csak a gyártási eljárás miatt tér el minimálisan a hang, a JJ-nél a Sovtek, Tung-Sol, vagy a katonai változatok egy fokkal jobb minőség de nem biztos hogy megéri a felárat. Ha olyan erősítőd van amin külön külön lehet állítani a végfokcsöveknek a bias-át nem kell párba venni a csöveket. Mivel gitárerősítőről van szó és nem Hi-Fi erősítőről így nem annyira kritikus párba válogatott csöveket venni, de mindenképpen be kell biasolni mielőtt beleteszel egy új csőszettet.
Egyébként meg kell kérdezni akivel cserélteted a csöveket hogy mire érdemes cseréltetned a te erősítődben, mert ez is eltérő hogy melyik erősítőbe mit érdemes tenni, ami főleg attól függ hogy mekkora feszültségek vannak az erősítőben, milyen kimenő trafó van benne. -
X2N
őstag
válasz
trexgumi #60241 üzenetére
Végfokcső vagy előfokcső? Van különbség igen. Mivel nem ugyanabban a gyárban készültek, eltérő gyártósoron, eltérő országban, eltérő gyártástechnológiával, a gyártók nem osztják meg egymással a fejlesztéseket itt sem. A TAD az nem gyár hanem a Tube Amp Doctor honlap által válogatott cső, amit ők fel is címkéznek. Párba válogatás, szintén ugyanaz a kérdés, előfokcső vagy végfokcső? Milyen erősítőbe kellene?
Itt egy összehasonlítás, lehet látni a frekvenciamenet sem ugyanaz végfokcsöveknél, és egy csak 1 tulajdonság a sok közül. -
Blindmouse_
aktív tag
válasz
trexgumi #60065 üzenetére
Hát, max segítek keresni galvánüzemet ahol befuttatják arannyal, mert létezik.
Amúgy nálunk az 1000 aprócikkben anno pl kapu mellé vágattam réztáblát, nem kellett megvenni a 2000x1000mm-es táblát hozzá.. de szénacélra mehet simán egy sárga horgany is az olcsóbb.. esetleg rozsdamentes acél szálcsiszolva, aztán esetleg színes lakkal, esetleg fólia? -
Blindmouse_
aktív tag
válasz
trexgumi #59824 üzenetére
Biztos vagy benne? https://makosamp.blog.hu/2009/04/06/a_misztkus_munkapontallitas
-
X2N
őstag
válasz
trexgumi #59567 üzenetére
-Hangerőre LOG potmétert szoktak használni(A-jelölés potméteren), ha lineárist(B-jelölés) használnál hirtelen hangosodna fel a hangerő.
-CTS az egy jobb fajta potméter, Gibsonokban is ez van használva.
-Jó lesz, de nézd meg hogy a potméter menetes része elég hosszú-e, furat méretet, illetve hogy a potméter sapka is jó-e hozzá.
-Killswitch az csak annyit csinál hogy a hangszedő jelét megszakítja vagy leföldeli. Buckethead szokta használni előszeretettel sok számában, nekem is volt régebben, de ha kell ilyen a gitárba akkor érdemes megválogatni a kapcsoló típusát mert nem mind könnyen benyomható és az nem jó, és ez jellemzően nem visszaalakítható dolog mert nagyobb furat kell hozzá a testen is... -
X2N
őstag
válasz
trexgumi #59361 üzenetére
Nem mindegy hogy milyen erősítőtől beszélünk. Még azon belül se hogy tranzisztoros vagy csöves. Ha erre a Bugera-ra gondolsz akkor itt a gyári hangszórót kell megnézni mekkora impedanciája van és olyat csatlakoztatni rá. Attól még hogy az van ráírva a hangszóró kimenetre hogy minimum 4 ohm nem jelenti azt hogy 8-16ohm-os hangszóróval optimálisan fog működni az erősítő(a hangja is más lesz). Tudni kellene a kimenőtrafó paramétereit és akkor lehet biztosan megmondani mekkora impedanciára van tervezve, így találgatás helyett inkább a gyári hangszóró impedanciájával célszerű használni. Más típusú, méretű hangszóróval persze hogy máshogy szól.
-
X2N
őstag
válasz
trexgumi #59355 üzenetére
Nem, a kimenő teljesítmény az állandó, a hangszórók teljesítménytűrése is állandó. Ha 212-es ládában sorba kötöd a 2 hangszórót akkor a 2 hangszóróra jutó feszültség feleződik, ha meg párhuzamos akkor az áram oszlik meg egyenlően.. Én párhuzamosan kötném a hangszórókat így ha az egyik esetleg meghibásodna akkor a másik még mindig ott van loadnak az erősítőnek, nem szakad meg az áramkör, nem lesz baja az erősítőnek. Ahogy elnézem a legtöbb 2x12-es ládát ez a gyakoribb bekötés, 2db 16ohm-os hangszóróval.
-
-
Ba cy lus
addikt
válasz
trexgumi #59181 üzenetére
Másképp nem tud egy ekkora hangszóró, nekem is a Blackstar Fly 3 úgy hangzik. De ha igazán halkan akarok gyakorolni, csak az jöhet szóba. Egy nagyobb hangszórónak magasabb hangerő kell, hogy jól szóljon, mint egy kicsinek. Hiába van csillapítóm a csöves erősítőimhez, a 12"-es hangszórókon múlik a dolog, hogy egy bizonyos hangerő alatt jól tudjon szólni.
-
X2N
őstag
válasz
trexgumi #58886 üzenetére
Legfontosabb kérdés, de miért? Az ENGL-B láda 75x75x36cm-es, viszont az előlap kicsit döntött is. Ha alulméretezed az nem jó, doboz hangja lesz, zárt vagy nyitott ládát tervezel? Döntött vagy egyenes 2x12? Vertical láda lesz? A szokásos dolgokra kell figyelni, ne legyen merőleges, párhuzamos, ha lehet a hangszórókat egymásoz képest is offseteld picit, Én elől töltött hangszórókra szavazok, abban könnyebb hangszórót is cserélni. Lehet a 2 hangszóró közé tenni egy elválasztó fadarabot is az is javít a hangzáson. Tubetown-on találsz láda terveket. De gondold meg mielőtt nekiállsz mert nem lesz pénzügyileg megérős a dolog és kevesen vesznek "gányolt" gitárládát, ha nem tudod megcsinálni profi módon akkor már jobban jársz ha építtetsz.
-
Ba cy lus
addikt
válasz
trexgumi #57849 üzenetére
Gyakorlati szempontból nézve: nekem van itthon Marshall DSL1, DSL5, ezekhez csak 16 ohmos láda megy. Ami persze nem zárná ki a 8 ohmot kettőt sorba kötve, de én csak egy hangszórós ládát akartam lakásba, így hálát adok az égnek, hogy van a hangszórókból 16 Ohm impedanciás is.
-
X2N
őstag
válasz
trexgumi #57813 üzenetére
Van különbség hangzásra. Fejhallgatóknál a nagyobb impedanciásak pl tisztább hangot tudnak mert több a tekercs amit mozgatja a membránt. De pont emiatt nehezebb is meghajtani.
De a kutya valahol itt lehet elásva:
Cost. An amplifier that can deliver current to a 4 ohm load must deliver 4x the current compared to a 16 ohm load. The difference between sourcing 2 amps and 8 amps is substantial from a design and cost perspective.
Másik szempont hogy még a félvezetős erősítők végfoka is bizonyos impedanciára van megtervezve, még ha gyárilag csak a minimum impedanciát szokták megadni... -
topikk
senior tag
válasz
trexgumi #57658 üzenetére
Probald ki, majd meglatod. Hangszoroja / erositoje valogatja. Nekem van egy 5F2A klon 12"-os hangszoroval, neha olyan erzesem van hogy tul sok a mely es motoszkal a kisordog, hogy jobb lett volna a 10". Ezen az erositon nem lehet melyeket allitani csak a magasakat visszavenni.
-
X2N
őstag
válasz
trexgumi #57505 üzenetére
Benne van a nevében is. Végfokcsöveknél lehet állítani a végfokcsöveket trióda és pentóda módba, ilyenkor az történik hogy közvetlenül az anódfeszültséget kapja meg a Screen Grid.
Ezek fognak történni:
-Trióda módban kisebb leadott teljesítmény
-kevesebb harmonikus torzítás(Hifi erősítők)(persze ez függ az üzemosztálytól is, lásd: végfokcső adatlap)-Pentodes (and tetrodes) tend to have a much lower feedback capacitance, due to the screening effect of the second grid.
-Pentodes tend to have higher noise (partition noise) because of the random splitting of the cathode current between the screen grid and the anode
(alacsonyabb jel/zaj trióda módban(ez pl Hi-Fi-nál előnyösebb, azért használnak gyakrabban hifi erősítőkben végfokban pentódákat trióda módban)-Triodes have a lower internal anode resistance, and hence higher damping factor when used in audio output circuits, compared with pentodes, when negative feedback is absent. That also reduces the potential voltage amplification obtainable from a triode compared with a pentode of the same transconductance, and usually means a more efficient output stage can be made using pentodes, with a lower power drive signal.
(rosszabb hatékonyság)-Pentodes are almost unaffected by changes in supply voltage, and can thus operate with more poorly stabilized supplies than triodes.
(érzékenyebb lesz a tápfeszültség stabilitásra trióda módban, ezt úgy kell elképzelni hogy ha ki van hajtva az erősítő végfoka és gyenge tápkör lett beletervezve az erősítőbe mint pl a régi Fendereknél odacsapsz egy powerchord-nak akkor a végfokcső annyi áramot fog felvenni a tápkörből hogy a feszültség le fog esni(mert nincs elég puffer/szűrő kondi hogy kikompenzálja a felvett teljesítményt), ettől a hang "megrottyan"(torzít) ma ezt vintage-esebb hangnak szokták hívni, modern hi-gain erősítőkben ez nem kívánatos dolog.) -
topikk
senior tag
válasz
trexgumi #56996 üzenetére
Sziasztok! Telecaster bridge pickup tema: csak en vagyok bena vagy nem lehet beallitani ugy hogy a hangszedo felulete parhuzamos legyen a hurokkal (ha az utolso bundot lefogom). A hurok is mennek bizonyos szogben, a hangszedo mely oldal alacsonyabban kell legyen - ebbol szerintem sehogy nem jon ki a 6 helyen parhuzamos.
-
Alexios
veterán
válasz
trexgumi #56549 üzenetére
Be kell állítani hogy az interfész bemenete legyen az input, kell valami erősítés/effekt(pl. amplitube), illetve hogy legyen live monitoring. Nem tudom mi a terminológia erre reaperben, de ez annyit tesz hogy élőben visszahallod amit játszol(nem csak felvétel után). Ha viszont nem akarsz felvenni semmit amúgy tök fölösleges a reaper, van az amplitubenak standalone változata is
-
Moleman
addikt
válasz
trexgumi #54370 üzenetére
Ó, akkor valószínűleg valami driverhiány lesz, vagy nem kompatibilis az operációs rendszerrel. Vagy próbáld meg egy másik USB kábellel a géphez dugni, hátha az a baj.
Midi kábelt ne vegyél, az csak ahhoz kéne, ha másik midi eszközzel akarod összedugni, ő USB-n továbbítja a midi jelet a gépbe.
Először azt írtad, hogy az Amplitube már látja a pedált, az is lehet, hogy csak ott nincs jól kiválasztva a bemenet/kimenet.
Itt válaszd ki a technologynál az ASIO-t, az output device-nál pedig a Stompot, onnantól mennie kell, ha a driver rendben van. -
Moleman
addikt
válasz
trexgumi #54341 üzenetére
Mire gondolsz, hogy nem alkalmazza? Működik hangkártyaként, de ha nyomkodod a gombokat, akkor nem csinál semmit?
Én egy FCB1010-et használtam Amplitube-bal, szépen egyesével be kellett állítani, hogy melyik midi csatorna mit vezéreljen, onnantól jól működött. Szerintem ez a Stomp is csak egy midi pedál gyakorlatilag, ennek is meg kell mondani, hogy mit akarsz vezérelni vele.
Jobb klikk, amit vezérelni akarsz, learn, aztán megnyomod a Stompon, amelyik kapcsolót szeretnéd neki. -
arnyekxxx
veterán
válasz
trexgumi #53021 üzenetére
Line6's Support Web Site said:Q: Can I use the PODXT LIVE as a MIDI controller for other devices?
A: Yes and No: While it is not specifically designed as a MIDI controller, the XTLIVE does send out MIDI information when buttons are pressed. You may be able to control external devices in this manner, however you are not able to program the MIDI control messages that the XTLIVE sends out, so it may not be useful for anything but sending program changes. The POD XT LIVE's MIDI implimentation is fixed and cannot be changed. -
chaosmonger
tag
válasz
trexgumi #44279 üzenetére
Említettem már a topicban a Moises nevű telefonos applikációt, szerintem neked pont arra van szükséged.
Bármilyen hangfile-t felbont hangszeres sávokra, és a hangerőt lehet sávonként állítani, tehát bármiből tudsz gitár backing track-et csinálni, egyszerűen lehalkítod benne a gitárt.
A legjobb, hogy nem is kell neki file, egy youtube linkkel is működik, tehát ami ott fent van abból lehet backing track.A sebességet 1 bpm-enként lehet állítani benne, tehát tudod vele lassítani ahogy szeretnéd.
Még a hangmagasságot is lehet állítani ha lusta vagy a gitárt hangolgatni, akkor a zenét igazítod hozzá.Aztán a beállított, lelassított ízlés szerinti cuccot kimented wav-ba vagy mp3-ba, azt betöltöd a Cakewalk-ba és még fel is tudod venni ahogy rájátszol.
Link: Moises.ai
-
arnyekxxx
veterán
válasz
trexgumi #44279 üzenetére
1. Pál rájátszik az eredetire ahogy van csak hangosan így azt hallod jobban nem az eredeti hangszert
2. Pál leszedte valahonnan az adott hangszert nélkülöző verziót az eredetiből pl metallica master of ... ritmusgitár nélkül
3. Pál összerakta midiből jól.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Nyaralás topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Parfüm topik
- Linux kezdőknek
- Overwatch 2
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Medence topik
- QWERTY billentyűzet és másodlagos kijelző is lesz a Titan 2-ben
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! HP ZBook 15 G6 munkaállomás - i7 9850H 16GB DDR4 RAM 512GB SSD Quadro T2000 4GB WIN10
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Azonnali készpénzes INTEL CPU NVIDIA VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- BESZÁMÍTÁS! MSI Z370 i5 9500 16GB DDR4 512GB SSD RX6600 8GB Cooler Master MB510L Chieftec 500W
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest