Hirdetés
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoltan.bagi
csendes tag
válasz DeFranco #23279 üzenetére
Pont így vagyok én is ezzel.
Ebben megerősíti az embert továbbá amikor a már taglalt pofátlanul drága szervizelés minősége (3 esetben is előfordult, egyszer tréler lett belőle) hozza ki a következő hibát. Szakemberhiány van és a meglévők munkája is kifogásolható. Hiába szánnád rá a pénzt, időt, nem garancia a sikerre.
Emiatt inkább próbálok preventív lenni. (Prémium benzin, olajcsere 7-8 ezrenként minden szűrővel, mosás alvázzal max 2 hetente... Persze a további csereperiódusokat is betartva sőt szigorítva.) -
-
zoltan.bagi
csendes tag
Plusz az ABS és/vagy ESP modul szelepeit is lehet meg kell mozgatni diagnosztikai eszközzel. Arról nem is beszélve, hogy a kuplung hidraulika is ugyanabból a tartályból dolgozik, lehet érdemes akkor már azt is, ami viszont be tud "esni", ha nem szakszerűen hajtod végre. A légtelenítő csavarok meg hajlamosak berohadni, ezért csak csillagkulccsal érdemes hozzányúlni. Hacsak nincs sok tapasztalatod, én lebeszélnélek róla.
-
zoltan.bagi
csendes tag
Pont ilyen rámpám van nekem is.
Focuson egyszer használtam, feltolattam rá és a kezdődő rozsdafoltokat kezeltem le.
A Focust azóta eladtam, a Prius meg annyira alacsony és hosszú a lökhárítója, hogy konkrétan nem fér alá a rámpa, így jó eséllyel eladó sorba kerül (a rámpa, nem a Prius ), ha rászánom magam a hirdetésre. (még a papírt sem vettem le róla)
Tapasztalat: jó, masszív. Kellően sokat emel, hogy aláférj. A felhajtáshoz kell egy kis érzék, mert ha nem mész fel egyből teljesen, akkor a meredek részen újraindulni nehézkes.
Kell hozzá továbbá valami megfelelő alátét vagy érdes talaj, mert a túl sima betonon csak lökdösi a kerék.
Mielőtt megköveztek: csak azért vettem Priust, mert hibridet akartam és a Mondeo-ra nem volt keret Eddigiek alapján amúgy csak a fogyasztás és a vezetési élmény (nekem az, kár vitatkozni ezen, vagy bejön vagy utálod) miatt érte meg. Erre sem kell kevesebbet költeni, cserébe a belteret fapadosabbnak érzem, futómű pedig a Fóka után elég kiábrándító. Párszor megbántam, hogy elengedtem a Fókát (az szerintem alulárazott, ahhoz képest mit tud, ez meg túlárazott, így elég fájó az eredő különbség ár-érték arányban)... -
-
zoltan.bagi
csendes tag
válasz molnarpeter #21718 üzenetére
Amúgy mitől megy tönkre jellemzően? Olajcsere hiánya, vagy van benne valami kopó alkatrész (rugó, tömítés)? Puszta kíváncsiság.
-
zoltan.bagi
csendes tag
Nekem 2003-as 1.6 benzinem volt. Vízpumpa-csere után melegedett, kapott új termosztátot (74-est a 82 helyett), de ugyanúgy melegedett. Végül kiderült, hogy a kiegyenlítő és a kupakja szivárgott, nem volt nyomás, elérte/túllépte a 100 fokot és elkezdett ugye forrni/buborékosodni. Innentől oda a hőszállító-képesség.
Szóval egy túlnyomásra tervezett hűtőkör ha nem zárt, akkor azzal trükközni nem lehet.
Nekem csak időnként lengett ki vízpumpacsere után. Visszavittem, akkor cseréltek termosztátot (nem a gyárira ugye, így utána meg nem melegedett), de csak késleltették a dolgot. Utána derült ki a szivárgás, termosztátot meg beszoptam...
Mindig (előtte is) görcsösen figyeltem a mutatót (valóban csak nagyságrendet mutat, de ki lehet írni digitálisan is), így "csak" egyszer szaladt pirosba, utána szépen el is kezdte enni az olajat... (Szelepszár-szimmeringnek valószínűleg nem tetszett...)
Végül beleuntam és eladtam... (Ritka a magyar piacon, de ismertetve az olajfogyasztásos hibát is.) Mindig szerviz után jöttek a hibák, beleuntam a múkuskerékbe. (Kézifékkötél-csere után a hátsó fék állt be, hosszbordás-csere után a görgő csattant el, vízpumpa után előjött ez a melegedés... Besokalltam. Nem is a kocsin, hanem a sz@r szervizeken.)[ Szerkesztve ]
-
zoltan.bagi
csendes tag
válasz kalmanchris #21571 üzenetére
Ha alacsony sebességnél nagy fokozatban közel alapjáraton odalepve nem kezd el rángatni én gyújtás irányba nem mennék. Gyertyát cserélt. Ha rángatna, lehet gyujtokabelt érdemes lenne átvizsgálni, cserélni trafó előtt még.
[ Szerkesztve ]
-
zoltan.bagi
csendes tag
válasz littleguy00 #21568 üzenetére
Alapjárat állító motor/szelep tisztítás volt? Keresőbe: ford (Te típusoddal pontosítva) idle air control valve, IAC, hasonlók. Youtube videó is biztos van. WD-40 vagy valami karbitisztító és kb 2 csavar az egész leszedése.
A fojtószelep után van egy WC papír gurigaszerű cucc, 2 csavarral és egy vezetékkel. Valószínűleg amúgy ez lesz, hidegen még akad, melegen felpuhul a trutyi benne.
Van még egy PCV szelep, amiről megy egy cső, kettéoszlik és bemegy a szívótorokhoz. Az el tud puhulni, kiszakadni, lecsúszni. Youtube: PCV valve, PCV hose. Ez mondjuk inkább magas alapjáratot okoz. Ezekkel kezdeném. Érdemes még a többi vákuumcsövet átnézni.
Jahm és átállnék a 10ezres olajcserére, ha hosszútávon tervezel vele.[ Szerkesztve ]
-
zoltan.bagi
csendes tag
Én klímát mentem töltetni hozzájuk (Kerepesi útra). 20 perc szerencsétlenkedés után kijön, hogy nagy a baj, nincs nyomáskülönbség, nem jó a kompresszor, még a ventillátor sem indul...
Adott egy kontaktot, hogy ők megcsinálják, de zsebbenyúlós. Írtam nekik, kaptam is egy kb 300ezres ajánlatot.
Utána elmentem Czako-hoz fordfocus.hu-s ajánlások alapján, aki 20 perc alatt megcsinálta. Mint kiderült valamiért kiszedték a töltőcsonkot, amit utána betekertek ferdén és szivárgott is. Ezt Czako kicserélte (ragasztani kellett az elcseszett menet miatt, legközelebb valószínűleg klímahűtővel lehet csak cserélni), feltöltötte és ment a klíma.
Kwikfit mellett szóljon, hogy csak egy nyomáspróba árát számlázták ki, ami 2-3 ezer volt. Többet ode nem megyek. -
zoltan.bagi
csendes tag
válasz troll81 #20935 üzenetére
Nyáron adtam el egy 296ezret futott 2003-as 1.6 benzin Ghia ferdehátút 550-ért. (első magyar forgalomba helyezésű)
Számlás (főleg ESS motor) kuplungszett, vezérlésszett, vízpumpa, katalizátor, kipuff flexicső, hosszbordás, gyertyák, akksi, nyári gumi. Mindezek kb 1.5 éve, 20 ezer km-rel ezelőtt. Egyéb apróságok mint szilentek, stabpálca voltak, de azokat kár említeni. Friss műszaki.
Makulátlan beltérrel, küszöbön egy rozsdásodással (amúgy semmi). JE ajtón egy parkolási sérülés. Olajat ette, ezt már a hirdetésben is feltüntettem.
Kereskedők 150-200-at ígértek. Megvolt az utód, nem akartam sokat hirdetni, így az alsó harmadba pozicionáltam. 1 hét után az első érdeklődő elvitte.
Szumma: tele vele a piac, a sok behozott lenyomta az árát. Csalódás eladni, az én szememben nem ennyit ért, de ilyen a piac... Két kocsi luxus lett volna, meg kellett hozni a józan döntést. -
zoltan.bagi
csendes tag
Antennaporladást én egy megfelelő átmérőjű zsugorcsővel orvosoltam.
-
zoltan.bagi
csendes tag
válasz ReFleXx #20777 üzenetére
Sajnos egy kb 10%-os kuplunggal vettem, így muszáj volt párezer km után. Párszor mentünk külföldre is, nem mertem vele játszani.
Nálam sem kopott a szükségesnél jobban. 40 ezret tettem bele, kb 3mm-rel lett vékonyabb az első fékbetét is csak.
Igazából már azt is "hibridesen" vezettem. -
zoltan.bagi
csendes tag
válasz gabor9991 #20771 üzenetére
[Essmotor] számla. (Friss fagyálló + csavarok!!! + vízpumpa = ~73 ezer)
Ha levonod a "felesleget" , ami azért volt, mert időnként nehezen indult, akkor nem sokkal több és van számla, garancia.
A vezérműtengelykerékkel megszívtam, ebben a szériában bakelit volt, amit nem voltak hajlandóak visszatenni, kellett helyette fém, de legalább csak egyet számláztak
Megjegyzem pont ezután kellett visszavinnem: 110 fölött motorféknél felment a vízhőfok.
Cseréltek termosztátot. Gyári 82 helyett 74 fokosra, de utána is rossz maradt. --> Na itt ingott meg a bizalmam bennük is. Csere helyett gondolkodunk... pff... (Télen így jóval gyengébb lett a fűtésem és lassabban is melegedett be.)
Ezután írtam egy panaszlevelet, akkor átnézték rendesen (Leírás valami hasonló: Járó motornál a hűtővízcsövek puhák, összenyomhatók. Ennyi belefért volna előtte is ), s kiderült, hogy a kiegyenlítő kupakja nem zárt, nem volt nyomás a rendszerben. Elöregedett, valószínű amíg nem volt bolygatva még jó volt, de az ennyi km és idő után nem is lenne baj, HA észreveszik. Itt még kiderült, hogy a kiegyenlítő egy része is kissé kifújt felül, mert porózusra öregedett. Illetve a ventim 1-es fokozata nem ment. (A kupak volt a fő ok, a tartály/venti előtte is olyan volt, SOSEM mozdult a mutató középről. A ventivel "csak" az alapjáraton gyenge klíma problémámat oldották meg, amivel meg a klímás nem tudott mit kezdeni. )
Lényeg, hogy 2-szer vissza kellett mennem (anno nyaralás előtt, ahova kocsi kellett) és pattogni, hogy jó legyen, DE legalább lehetett.
Nekem csak az a bosszantó, hogy mind vízpumpa-, mind termosztátcsere után elvárnám, hogy ellenőrzik a rendszer zártságát, ha már hozzányúlnak.
Ennyit a szakszervizről.Sufni: lecserélte a szerelő a hosszbordást, majd kb 5 ezer km után (csereperidóus 160 ezer km/8 év, szóval kb még új volt) elszakadt, mert a vezetőgörgőt nem cserélte, ami el volt öregedve és (autópályán) szétesett. Panasz, garancia nincs, tréler van.
Na ez nem történik meg egy (jobb) szakszervizben, mert tudják, hogy együtt cserélendő.Maszek valószínűleg a főtengelycsavart sem cserélte volna a vezérlésnél. Akinek eladtam a kocsit, neki pont attól térdelt le korábbi Focusa a friss vezérléssel.
2 hónapja adtam el. Remélem, még sokat fog futni!
Szerettem, egy jól vezethető, dinamikus, stílusos, fiatalos autó, jó futóművel. Annyi, hogy én ebből semmit nem használtam ki (totálisan kíméltem, öregurasan vezettem), ellenben a "hátrányaival" szembesültem (kuplungcsere, futóműben az a rohadt sok szilent , városi fogyasztás).
Végül egy Priust vettem, sokkal inkább "sajátomnak" érzem, DE maximálisan jó emlékeim vannak a Fókáról (azért is járok még vissza). Lehet szimplán csak megöregedtem[ Szerkesztve ]
-
zoltan.bagi
csendes tag
[ Szerkesztve ]
-
zoltan.bagi
csendes tag
Nekem a kipufogóklinikán cserélték katalizátorral együtt. Helyén, behajolva a motortérbe, kb 40 perc alatt, mindezt garanciával, műbizonylattal ~55 ezerért.
Csodás varrat volt, még gépész ismerős is elismerte.ui:
engedd már el a kóklereket, rossz olvasni mennyit szívsz azzal a kocsival és a szerelőkkel...
Én egyszer voltam maszeknál, tréler lett a vége a javításnak, nekem ennyi elég volt. Még az essmotor-nál is vissza kellett vinnem a kocsit, pedig ők elméletileg értenek hozzá. -
zoltan.bagi
csendes tag
Van 4db Focus mk1 téli kerekem Ghia felnin, nagyjából mennyit érhet?
Átlagos állapotban vannak, kisebb sérülésekkel. Régi, de alig kopott Firestone téli gumival. (Emlékezetből írva, tárolóban meg kellene néznem mi a valóság )
Köszi! -
zoltan.bagi
csendes tag
válasz ReFleXx #19724 üzenetére
Az ajtók és küszöbök le lettek kezeltetve kb 3 éve, azóta rozsdának nyoma sincs. (kopp-kopp)
A jobb küszöb végén a háromszög az én javításom. Nem vagyok rá büszke, azt hittem nem lesz ilyen csúnya. Előjött pár pötty, vettem "színazonos" javítófestéket Ford-nál és ez lett belőle. Kb 1 éve volt, akkor a dugókat is kiszedtem és a 2 küszöbbe benyomtam egy flakon üregvédőt
Ez az egyetlen problémás rész. (Amennyire én látom.)
Kerékjáratokat -dobbetéteket kiszedve, kitakarítva- kb 2 éve lefestettem hammerite-tal prevenciós céllal. Nem volt semmi komoly, de kapott 2 réteget.
Kategóriájában szerintem elég jó, de nem egy olasz autó.Műszakin azt mondták kár eladni, de berántott a Prius láz... (kár volt kipróbálni) 1 éve próbálom elfojtani, de az inverter/villanymotor zümmögése egy villamosmérnöknek zene
[ Szerkesztve ]
-
zoltan.bagi
csendes tag
-
zoltan.bagi
csendes tag
Tudtok olyan kereskedést Bp-n, ahol viszonylag korrektül vásárolnak fel autót?
2003 1.6 benzin 296 ezerrel az alany.
Az újat ahol venném hybrid-ekkel foglalkozik, így ott nem játszik a beszámolás. -
zoltan.bagi
csendes tag
Nekem egy noname légterelő van, keskeny, az ajtó síkjából alig emelkedik ki. Szerintem jól néz ki, de őszintén szólva nincs sok haszna... (Ehhoz képest elég drága) Jön be valamennyi
levegő, zaj viszont rengeteg. Levegőbefúvás mellett nincs értelme. (Halkabb és tisztább is az.) Én a mélygarázsban használom. Arra jó, hogy 1 hét állás után sincs állott szag az utastérben. Néha nyáron parkolóban jól jön, persze ha valamelyest védett a hely és úgy merem hagyni.
Meg nem bántam, de összességében nem egy csoda, főleg az árához képest. -
zoltan.bagi
csendes tag
válasz diegho #18944 üzenetére
Telefonnal érdemes körbevideózni, s utána meghallgatni. A "sziszegő" hangot nagyon jól kiemeli a telefon, én anno úgy találtam meg a repedést a csövön.
Btw: üresben alatt álló autót is értesz? Gurulva kicsit magasabb az alapjárat, az normális. Ha falsot szív, akkor sokkal, az nem normális
Viszont ha álló autónál csinálja ezt, akkor lehet más a hiba. (alapjárati vagy fojtószelep környéke) -
zoltan.bagi
csendes tag
válasz TigerCat #18909 üzenetére
Én is.
Egy szerelőtől sem várható el, hogy értsen mindenhez. Aki meg csak egy adott típust (vagy párat) lát, rááll a szeme a gyenge pontokra, jobban látja mi mennyit bír. Tapasztalatból is tudják mit "illik" még cserélni, mert visszatéve csak reklamáció lesz.
Persze van egy univerzális SOS szerelőm is, de "komolyabbat" csakis márkaszervizben. -
zoltan.bagi
csendes tag
válasz troll81 #18755 üzenetére
Nekem is vízpumpacsere után jött egy ilyen néha kibillenős rémálom-periódusom. (mániákusan figyelek mindig mindenre és néha ki-kibillent a mutató )
Utána rájöttem, hogy 110 fölött, intenzívebb motorféknél van ez.
Visszavittem, lecserélték a termosztátot. (Pedig a "Csere helyett gondolkodunk" hely volt, élet iróniája.. )
Utána is ugyanez, nyaralás a nyakunkon, vissza ismét, kellően felháborodva.
No ekkor vizsgálták végig úgy, ahogy szerintem vízpumpa- és termosztátcsere után illett volna:
Puhák voltak a vízcsövek, nem tartotta a nyomást. A 16 éves kupaknak valószínűleg a szerviz volt az utolsó kenet. (Ez nyilván nem róható fel senkinek, a zártság ellenőrzése viszont alap lenne.)Még hozzá kell tenni, hogy a kiegyenlítő is porózusra öregedett néhol, azt is cserélték, illetve a venti 1-es fokozata nem ment. Ez előtte is így volt, de sosem volt melegedős baja. Dugóban gyenge volt a klíma, na az megoldódott mondjuk.
Summa: ellenőrizd, hogy van-e benne nyomás. Meleg (de nem forró motornál) szisszennie kell a kiegyenlítőnek, ha leveszed a kupakot. Utána jöhet a szokásos dugulás, miegymás, de ez a zártság nagyon alattomos tüneteket produkál, kiszámíthatatlanul. Utána már olvastam, hogy mások is körbecseréltek mindent mire kiderült, hogy 3 ezer a megoldás
-
zoltan.bagi
csendes tag
válasz DeFranco #18705 üzenetére
Sminktükör még ajánlott a művelethez.
Illetve amíg nem áll össze fejben a rögzítő kis "drót/rugó" működése, addig kár nekiállni. Én a vakon tapogatózós módszerrel kiakasztottam és utána kellett youtube-on visszafejteni, hogy hova való
Ha viszont tudod hogyan kell használni, tényleg csak pár perc.
Hülyén hangzik, de lehet hasznos a jobb (anyós) oldalon "begyakorolni", mert a bal tényleg nem egy sikerélmény... (főleg, ha a műveletsor is ismeretlen)Zsanérok: én grafitos zsírt préseltem be fecskendővel. Már 2 éve, nyikorgásnak nyoma sincs.
Napellenző: az infúziós cső nyert nálam is, könnyebb beszerezhetősége végett. +1 komfortfokozat, hogy városban nem kell 10 percenként visszapattintani[ Szerkesztve ]
-
zoltan.bagi
csendes tag
válasz Sub-ZeRo #18550 üzenetére
Ford Formula 5w30. Látható folyás nincs, napok után sem látok foltot alatta.
PCV tisztításon gondolkozom, illetve a csöve is mintha lágyabb lenne tapintásra, mint új korában. Anno pont azért cseréltem, mert konkrétan "összeszívta" a motor olyan puha volt...
[ Szerkesztve ]
-
zoltan.bagi
csendes tag
válasz troll81 #18533 üzenetére
Ha már felmerült, akkor segítenétek nekem is? 1.6 benzin 2003 293e km (Én jó eséllyel túlértékelném.)
Még nincs 1 éves (~15 ezer km) vezérlészett, vízpumpa, kuplung szett, futóműállítás, kormányösszekötő gömbfej, termosztát, fagyálló, gyertyák, féltengely szimmering, benzinszűrő egyéb apróságok (Essmotors-nál). 2 éve új flexi cső és katalizátor. (~350k számlával igazolhatóan) Számla nélküli dolgok: hosszbordás, feszítő, kézifékkötél, hátsó fékbetétek, első stabpálcák, szelepfedél-tömítés, PCV. 2.5 éves akksi.
Hibák: az olajat eszegeti, valószínűleg szelepszárnál mivel motorfék után látszik csak. Deréktámasz-állító tekerője elforog.Hosszabb távra terveztem vele (mint látszik), de kipróbáltam egy hibridet és magával rántott... Azóta vívódom, de kezdem meggyőzni magam, hogy megérdemlem Persze "elherdálni" sem akarom, hamár rendbevágtam.
-
zoltan.bagi
csendes tag
válasz patomi #18377 üzenetére
Ez a baj az ilyen "spanolós" szakemberrel. Ismered, vissza akarsz menni hozzá, mert feltehetőleg már húzott ki a sz@rból (akár soron kívül). Én egy ilyen után fogadtam meg, hogy csak szakszerviz. Nem vitás, jobbak! (Az utolsó csavarig mindent lecserélték, ami kétes volt.) De nem tévedhetetlenek ők sem, nekem vízpumpacsere után még 2 extra köröm volt ott is, nyaralás előtt, full ráutalva a kocsira... Komolyabb dolgot már csakis ott a gari miatt. Rutin munkára marad a bejáratott szaki 😉 (Utólag belegondolva irreális is lenne elvárni, hogy maszek mindenhez értsen, legyen minden típushoz megfelelő speckó szerszám, tapasztalat hogy mi mennyit bír... A bosszantó az, ha nem ismeri el és nem küld tovább.)
-
zoltan.bagi
csendes tag
Természetesen a maradékot szívesen megosztom, sőt ha valaki eljön érte viheti köszönömért.
Azért nem ajánlottam fel, mert magamat ismerve a beszerzés akármeddig is eltarthat, s nem akarok hitegetni addig senkit
Igazából egy fél métert levágok, hogy legyen esetleges tartalék, meg ha ismerős hasonló helyzetbe keveredne (van a családban még MK1 Focus pl), de a többi tényleg csak felesleg nekem. -
zoltan.bagi
csendes tag
A napellenző-javításhoz innen a PE0604N azonosítójú cső megfelelő?
Nem akarok felesleges köröket futni, na meg betárazni számomra használhatatlan csőből
Így is meg kell vennem 5m-t, pedig kell vagy 5cm -
zoltan.bagi
csendes tag
válasz DeFranco #17742 üzenetére
Ha vezérlést cseréltetsz, akkor már alig van plusz munkaidő vonzata a vízpumpacserének, mert úgyis meg lesz bontva. Nekem is vezérléscserénél látták, hogy kotyog, így azt is cserélték.
Ha nem ismert a futása/kora, fagyállócsere gyakorisága akkor pedig mindenképp cseréltetném. Szívó benzinnek -kisarkítva- a megfelelő kenés meg hűtés kell és kimegy a világból...
-
zoltan.bagi
csendes tag
Intenzív, hosszabb gyorsításnál pályán néha meg-megtorpant. (Gyertyákban 5ezer km sem volt, check engine nem volt.)
Kipróbálta, szegény keveréket jelzett neki a diagnosztika, ami azt mondta, hogy ennek a tünete. Azóta nem volt ilyen. (kopp-kopp) Megjegyzem 1.5 éves (kb 20ezer km) szűrő volt ez, csak Shell-es benzint tankolva. Azóta inkább cserélek, mint idő előtt szivattyúcsere legyen. (A szivattyú is morgósabb volt előtte, de ezt nehéz megítélni milyen a "rendes" hangja.)Harmad alá nemigen engedem a szintet (max negyed, ha nagyon indokolt) szintén a szivattyú érdekében.
-
zoltan.bagi
csendes tag
válasz tboy93 #17721 üzenetére
Lehet felesleges, de igazából párezres tétel, csere meg más művelettel kb ingyenes, mert a szerelőnek 5 perc sincs. (Ez nagyon tetszik az 1-es fókában.)
Amúgy nekem mindig érződött, hogy kell a csere, pedig Shell-en tankolok mindig. Legutóbb a focus "guru" cserélte kérés nélkül mert "érezte", hogy kell.
[ Szerkesztve ]
-
zoltan.bagi
csendes tag
válasz Barni22 #17454 üzenetére
Nyomás van a rendszerben, tuti teljesen zárt?
Dugulás? Hőkamerával esetleg érdemes ránézni.
Hűtő nincs eltömődve kívülről a lamellák között?
Szakember (szakszerűen) végezte a cserét?Miből gondolod, hogy nem nyit a termosztát? (Ezt visszajelzi valahol vagy csak a hőfokból?) Lehet nyitva van csak nem bírja leadni a hőt ha nincs elég menetszél.
[ Szerkesztve ]
-
zoltan.bagi
csendes tag
válasz Anulu79 #17399 üzenetére
Nekem MK1-nél a PCV utáni cső volt megrepedve és azon sziszegett a levegő.
Tipp:
Úgy jöttem rá, hogy csináltam egy videót a motort teljesen körbepásztázva. A telefonos felvétel sajátossága, hogy konkrétan csak előtte hallatszott a hang, ott viszont jobban mint "szabad füllel". -
zoltan.bagi
csendes tag
válasz Tsebacsi #17371 üzenetére
Nekem a kormányösszekötő cseréje előtt csinálta ezt. Macskaköves úton elég bizarrul be tudott rezonálni.
A kereket 9 és 3 óránál megfogva -emelés nélkül is- el lehetett fordítani pár mm-t, s pont ugyanúgy koppant.
Kb 10k (anyag+munka) + 10k futóműállítás volt nekem mindez nyáron. -
zoltan.bagi
csendes tag
válasz gabor9991 #17288 üzenetére
Pontosan! Az volt a baj, hogy rossz volt a kupak és nem volt zárt a rendszer...
Mindenhol azt írják, hogy a termosztátcsere alapból lutri, ezért tartok most egy újabbtól... De ezek szerint a gyáriban lehet bízni.Még megvan a levél, amiben vastagbetűkkel kiemelve írták, hogy 74 fokos kell bele.
Előtte SOHA semmi panaszom nem volt rá. Már szervizbe se szívesen viszem...
Lehet visszaviszem, hogy tegyenek bele egy gyárit. Így akkor végülis 4 kör alatt sikerül abszolválniuk a vízpumpacserét normálisan.[ Szerkesztve ]
-
zoltan.bagi
csendes tag
Hali!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy kinek nagyjából mennyi idő alatt melegszik be a motor? Nyáron kicserélték a termosztátomat és 82 helyett 74-est tettek bele, merthogy az 1.6 benzinbe (2003) az való. (Utána is melegedett. Visszavittem: kiderült hogy a kupak nem zár, szóval nem is kellett volna csesztetni...)
Ma reggel 3 fokban 3km és kb 10 perc volt mire elindult a mutató. 30 perc araszolás után is még visszament piros lámpánál. A 82 fokossal ilyet nem csinált...
Legutóbb az volt gyanús, hogy kb 200km pálya, majd kb 800-900m lejtő (motorfék) után visszament majdnem legalulra...
Télen városban letakart hűtővel járok eleve (Lökhárítón csak, azaz kb 30% felület szabad) így eddig nemigen jött elő, csak most az enyhülés miatt kiszedtem a takarást.
Visszavinném szívem szerint megint, de ha utána meg nyáron a 82-es miatt fog melegedni, akkor nem vagyok előrébb...
Kösz,
Z.ui:
Tudom, hogy a mutató csak nagyságrendi visszajelzés, kiírva a hőfokot az indulás ~50 fok és középre ~80-nál ér. 95-nél meg pont ugyanott van, mint 80-nál -
zoltan.bagi
csendes tag
válasz gabor9991 #16910 üzenetére
Csak "érzésre" írtam, de ezek szerint Te konkrétan tudod, szóval bocs ha félrevezettem valakit!
Nem tudom lett-e bármi előnye, de logikusabbnak tűnt kívül egy párezer forintos szűrő, amit kb 10 perc lecserélni. Bár az tény, hogy idegen kezeknek is pont ilyen egyszerűen elérhető... -
zoltan.bagi
csendes tag
válasz Anulu79 #16898 üzenetére
2003-as 1.6 benzinen a jobb hátsó kerék előtt van. Emelés nélkül alánézve is látni.
Szinte biztos, hogy a tiédben is (hasonló helyen) van és kell is cserélni időnként. Nekem ~2 évig bírta az előző (~25ezer km). Csere előtt nagyon ritkán rángatott, nem volt igazán indokolt, de nem egy nagy tétel a csere. (Főként házilag. Nekem Essmotornál cserélték, ott 7k volt)
Házilag[ Szerkesztve ]
-
zoltan.bagi
csendes tag
Nekem 2003-as ferdehátú amióta nálam van (30k km) 7,4l/100km. Város és pálya vegyesen, pálya javára.
Tapasztalat:
110-120 körül 6.3-6.8l
130 már 7-7.1l
Bp város 8-10Eddigi csúcsok:
Full város télen 11l.
110es nyári Olaszország 5.9lTélen kb 5dl plusz.
Totál nyugodt lábbal kímélem, de nem dízelek vele. Sőt, meleg motorral "terápiás céllal" jól ki szoktam húzatni gyorsításnál.
Essmotor-nál kicserélték a gyári 82 fokos termosztátot 74 fokosra (később kiderült, hogy a kiegyenlítő kupakja nem zárt, így feleslegesen) és azóta több. Na meg 200km pálya után kigurulva 1km-t elindul lefelé a mutató... Előtte nem volt ilyen. 😣
-
zoltan.bagi
csendes tag
válasz zoltan.bagi #16556 üzenetére
Sorry a spam-ért, már nem tudok szerkeszteni.
Itt mondjuk van ellentmondás, hogy kell-e utána olajcsere...
[eszerint nem]
[itt már igen]
Nem túl bíztató, hogy a gyártó infói sem egységesek.[ Szerkesztve ]
-
zoltan.bagi
csendes tag
Saját tapasztalat 2003-as Ghia Fóka: Mindegyik gomb "kétszintű" , mint a fényképezők fókosz/elsütő gombja. "Mélyen" lenyomva van a leírt működés.
[Ezzel] a trükkel működik a távirányítóval is, bár nem nagyon szeretem mert párhuzamosan (amíg hosszan nyomod) még rázár/nyit az ajtókra is 2-3-szor, ami nem hiszem, hogy jó neki a hangból ítélve. (Persze van, hogy ennek ellenére nagyon jól jön, ha csomaggal megpakolva nem kell visszaülni.)
Viszont: ha van légterelő, azzal néha elakadást érzékel és visszahúzza teljesen az egészet. Emiatt mindig körbejárom ilyen zárás után. -
zoltan.bagi
csendes tag
válasz ReFleXx #16555 üzenetére
Engem mondjuk a tulajdonosok számával sikerült meglepnie a rendszernek... (előző tulaj másodiknak mondta/hitte magát)
Óraállást anno már autoszkóppal le tudtam kérni. Most legalább van egy timelapse a kormány kopásáról isMás téma:
[Totalcar]
Sajnos az olajfogyasztás engem is érint... Alapok (PCV, szelepfedéltömítés) cserélve, de érdemi változás nincs. 1.6 benzin, FYDB motorkód (2003-as, 290ezerrel). Essmotornál kaptam egy ~350 körüli ajánlatot generálra, ami nekem sosem térülne meg. Feltételezve, hogy nálam is "csak" kokszos gyűrű okozza a hibát, látjátok értelmét egy ilyen (akár 3-4-szer elvégezve) kísérletnek? [Xado]
Valakinek van tapasztalat? Fő kérdés: tudok ezzel nagyobb bajt csinálni, ártani a motornak? (fellazuló kokszdarab, koksz által áthidalt hézag, vagy azáltal egybentartott gyűrű ) Annyi előzetes ötletem lenne, hogy kettesével fújnám, mindig az alsó pozícióban lévő dugattyúkra, hogy a hengerfejtömítést ne érje. -
zoltan.bagi
csendes tag
Sziasztok!
Focus 2003 1.6 benzin következőt prodokálja: 10-ből kb 3 indításnál csak teker és nem akar indulni. Ilyenkor egy centit pöccintve (tényleg csak egy billentés) a gázon egyből indul.
Olaj, szűrők, gyertyák 5 ezerrel ezelőtt cserélve. Menet közben semmi szokatlan nincs. Hideg és meleg motornál, hosszú és rövid állás után egyaránt jelentkezik. Akksi 1 éves, indításnál sem tűnik gyengének.
Mindig ugyanott tankolok.
Valami ötlet, hogy mit lenne érdemes megnézni?
Köszönöm!
Zoli
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Házimozi belépő szinten
- Okos Otthon / Smart Home
- Villanyszerelés
- Elemlámpa, zseblámpa
- JavaScript topic
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest