- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- iPhone topik
- India felől közelít egy 7550 mAh-s Redmi
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- LG Velvet (4G) - megelőzte a híre
- Google Pixel topik
-
Mobilarena
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
v!ct0y
veterán
De lehet. Én a legutóbb már így csináltam. Csak az alap 2GB-os telepítőt kell leszedni hozzá. Azt meg mindig max sávszéllel tölti le. Aztán már csak az alap tartalmakat kell bemásolni a megfelelő helyre. Erre a mappára gondolok: c:\Users\xyz\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalCache\Packages\Official\OneStore\
Ez olyan 300+GB-nyi cucc, de benne van az összes ingyenes csomag.
Ide tölti le azokat a tartalmakat is, amiket a marketplacen vettél meg.
Max annyi kellhet hozzá, hogy egyszer el kell indítani a játékot, hogy létrehozza ezt a mappát. -
energomatt
őstag
Előfordul ilyen eset nálam mondjuk 5-ből egyszer. Ha még nem kaptam meg a leszállási eljárást, akkor a hátralévő távolság függvényében felmérem, hogy mennyire reális a megadott magasság. Vagyis mennyi időm van lesüllyedni a megadott szintre. Ha gyanúsan sok, akkor nem használom a FLC-t, hanem beállítok egy mérsékelt vertical speedet esetleg 1000 láb körülit. Így, ha előszőr 16000-ről 4000-et mondott, majd később 5600-at mond akkor nincs hullámvasút, mert még mindig jóval felette vagyok. Ha viszont már egy Start repülök ott egyszerűbb a helyzet, mert látom az egyes waypontokhoz tartozó magasságokat és tudom egyrészt, hogy milyen parancsok várhatóak, másrészt itt még inkább jól be tudom lőni, hogyan süllyedjek.
-
nonsen5e
veterán
Nálam szintén ilyen.
Meg amikor a STAR közepén vagyok bőven, mondja is, hogy descend 3000, majd 10 másodperccel később climb and maintain FL180. u wot m8? De közben semmi cancel landing clearance, go around vagy bármi (na nem mintha standard missed approach procedúra lenne az FL{sok}).
-
energomatt
őstag
Valaki elég jól összefoglalta a hivatalos fórumon, hogy milyen problémák vannak jelenleg az ATC-vel, így tehát nem beszélhetünk csak úgy "az ATC" hibájáról, mert nem tudjuk, kinek mi a problémája vele ezek közül? Nekem pl. jelenleg elég jól működik. A hangalapú kommunikáció igénye az egy másik kérdés, én személy szerint nem igénylem, azt rábízom a másodpilótára. 2024-ben nem csak ez a program jelenik meg, hanem az új FS is. Nem tudhatjuk, melyik, kinek mit old meg majd.
-
energomatt
őstag
Természetesen mindenre tudok.
Tehát ami biztosan segíthet. Kapcsold ki előszőr a live weather-t. Később ha fut már a szimulátor visszakapcsolhatod. Előszőr a repülőgépet válaszd ki. Ha utólag választod, akkor rak a kifutóra. Szűrők kiválasztása SAT-IFR. Elkészíted a tervet. Szűrő vissza SAT-ra. FLY! -
Csorbi
addikt
Sok más opció nincs.
Live weather down November 10th 2023
-
wollnerd
aktív tag
Nos nem ugrál a headset összevissza, stabilan tartja a pozícióját.
De viszont a már helyes kifejezésekkel sikerült utánanézni és meglelni talán az okot, amit ezen két topicban írnak:
https://forums.flightsimulator.com/t/mouse-in-vr-does-not-align-with-instrument-knobs/373650
https://forums.flightsimulator.com/t/cursor-focal-point-misaligned-in-instrument-views/509571A lényeg, hogy a kurzor pozicionálás a bal szemoldalon van. Hmm.. Érdekeseket írnak hogy csukjuk be ilyenkor az egyik szemünket.. Már akinél, ahol a probléma fennállhat.
Ugyanis, szemüveges vagyok. (egy kicsi szemüveggel használom a VR szemcsit.) és kancsal is a szemem egy picit, a bal szemen elég gyenge, így a "fókusz látásom" a jobb szememmel történik, ergó a headsetben a jobb lencsét látom többségben, a bal lencsét gyakorlatilag nem látom, hacsak nem nézek a szemgolyóimmal balra.
Jó lenne egy beállítási lehetőség, hogy jobb oldalt legyen a kurzor a bal szemoldal helyett, vagy nemtom... Fogalmam sincs, hogy más játékokban hogy oldják meg az ilyesmit.
A szembecsukás tippet megnézem, hátha. -
wollnerd
aktív tag
"Régi Vive-od van?"
Dehogy, HP Reverb G2.Viszont, nem az alap felbontásával, hanem kicsit lejjebb a OpenXR-ben beállítva, 70% Custom render ÉS még a MSFS-en belül TAA-n van, 80%-kal... Lehet nem kéne...? Nálad hogy van?
Most tűnt fel, hogy az aláírásomat nem frissítettem teljesen.Kész -
lo_jo
senior tag
Én nem is szeretem a world mapet használni, nekem nagyon kényelmetlen. Ha van előfizetésed, akkor Navigraph charts, ha nincs, akkor ott van ingyen a LittleNavMap.
A LNM kis tanulást igényel, de szerintem az egyik, ha nem a legjobb ingyenes flight sim add on. Szépen integrálható, pontosan azt látod benne, amit a szimulátorban, AIRAC sync működik, jó a METAR, látod a géped és az AI real time helyzetét, stb. Jól használható tervezésre és követésre egyaránt.
-
Csorbi
addikt
Összekevered a frissítést végző helyet (content manager) és az új cuccok beszerzését (marketplace).
Tudom, hogy a world update-ben az "update" szó megzavarhatja az embert, de ettől ez még egy különálló, ingyenesen beszerezhető cucc, aminek a funkciója az eredeti kinézet "updatelése".
Tényleg hülye a logika, de azért nem kell hozzá agysebészet... -
lo_jo
senior tag
A content managerben a már megvett tartalomhoz érkezett frissítéseket adja, az új mindig a marketplace alatt lesz. Én pl. nem indítottam a legutóbbi óceánia óta, így a content managerben nem volt ott, azt is marketpalce-ből kellett "megvennem". Jó kérdés, hogy nálad hogyan települtek a marketplace-es vásárlás nélkül.
-
-
nonsen5e
veterán
Marketplace > World > World update
Amúgy LHBS-sel elég felemásak az érzelmeim. A környéke érezhetően sokkal jobb mint volt, ahogy maga a pályák is, ugyanakkor a reptéri autogen épületek és a ramp elég kiütnek a photogrammetry környezettől.
(ultra grafika, clear sky)
(ignore az icon pozícióját, slew mode-ban mozgattam fel-alá, hogy rálássak jól az egészre helyre) -
atesz999
tag
4-5 év az nagy idő a játékfejlesztésben is manapság. Még az évente kiadott játékok esetén is észre lehet venni a fejlődést 4 év után, elég csak összehasonlítani az F1 2019-et meg a 23-at. De ugyanez igaz a Forza Horizon-ra is.
A P3D pl 2 évente adott ki új részeket, nah ott pl kevésbé volt látható a fejlődés, mert alapból egy ősrégi engine van a játék alatt, és mégsem morogtak miatt , hogy pénzlehúzás az egész.
Tehát ha tényleg bele adnak mindent, akkor 4 év alatt bőven látható a fejlődés. És aki 4 évente nem tud kiadni 60-100 dollárt egy ilyen játékért mint az MSFS, az inkább ne is játsszon vele. Havi szintre lebontva pár száz Ft. -
solti_imre
tag
Teljesen igazad van - RTX4090 és i7-13700KF előtt én is csak szenvedtem és napokat töltöttem repülés helyett azzal, hogy megpróbáljak a sz@rból pár + FPS-t kifacsarni... De a 128GB RAM is segített. A lényeg: Ne várjuk el egy ZX81-től, hogy futtassa a Commodore64 játékait!
-
fatal`
titán
FS-t még nem volt időm belőni rendesen, de kimaxolni biztosan nem tudod (amennyiben ezalatt a natív 5408x2736-ot, ultrat és fix 90fps-t értünk), autószimulátorok alatt veszett jó lett a 3080 után, ACC-t leszámítva, de 72hz-en az is megy VR EPIC-kel. ASW-vel 45 FPS talán járható, hétvégén megpróbálom belőni.
Persze az egész erősen függ a használt addonoktól is, nagygépest repülsz?
GPU tempóban a 3080-hoz képest nagyjából 2x-es gyorsulással lehet számolni, ami azért elég sok. Ha a következő generációnál megint elérik ezt, akkor az már valóban kompromisszummentes lehet.
-
fatal`
titán
Nem tudom, hogy jönek ide a szintetikus tesztek, mert senki nem beszélt róluk. Én VR-ozok, a vcache miatt ott is gyorsabb az X3D, egyszerűen ez egy ilyen engine, pont a itt számít a legtöbbet. Ez nem az FSX és nem a bulldozer CPU-k.
Ettől még jó az Intel is és olcsóbb, nem is kevéssel.
VR-hoz GPU-ból kizárólag nv.
Persze mindenkinek magának kell eldönteni, ebben egyetértünk. Szerintem zárjuk ezt a szálat
-
fatal`
titán
Nem olcsóbb az AMD.
GPU oldalon én sem vennék AMD-t VR-hoz, CPU oldalon viszont semmi különbség, a cache intenzív cuccokban, mint az MSFS elmarad az Intel.
Ahol a frekvencia számít inkább, ott meg az AMD.
A non-3D CPUknál jobb az Intel, ez az előző generációnál is így volt. Cserébe a 13xxx-ek irdatlan sok áramot zabálnak. Simán játék alatt annyira nem vészes, de ha másra is használod a cuccot, akkor pörgeti az órát rendesen.
Semmiféle fagyás és driver probléma nincsen és nem volt már az előző generációnál se (korábbiakkal nincs tapasztalatom, Intelem volt előtte és lesz is, ha azt tartom éppen jobbnak). GPU esetén voltak gondok, én is lecseréltem az 5700-at annó a pocsék drivere (és az aorus szar venti vezérlése miatt). VR-ban meg pocsékak most a VGA-ik (néhol lassabb a 7900XTX mint a 6900XT).
Az Arrow Lake-kel lehet, hogy majd megint előrelép az Intel, illetve hátha előbb-utóbb ők is raknak 3D stacked cachet a CPU-kra, a verseny jó.
#18532: Jah hát egy meglévő cucchoz képest nyilván.
Ha csak monitoron játszol nem biztos (biztos, hogy nem) érdemes cserélni, ha kiszolgál még.
-
fatal`
titán
Azért tesztelik 1080p-ben, mert CPU teszt és nem GPU teszt. A HUB-nak van egy videója erről, ha nem érted, hogy miért van.
A V-Caches CPU porba gyalázza az Inteleket MSFS-ben. Ez pont az a játék, ahol a sok cache számít. És még kevesebbet is fogyaszt, nem is kevéssel.
Én aztán nem akkor senkit meggyőznit semmiről, aki Intelt akar, használja egészséggel
#18527: Hol kerül a 7800X3D többször annyiba? Bruttó 210k. Alig drágább, mint egy 13700k.
-
lo_jo
senior tag
Azért tesztelik így, hogy ne a GPU legyen a bottleneck. Alapvetően a játékok legnagyobb része GPU heavy, ezért szokták a CPU teszteken alacsony felbontáson futtatni a csúcs GPU-kat. Mit mondana az az eredmény, ahol a GPU limit miatt a legtöbb CPU ugyanarra lenne képes? Semmit. Nem valós használatot mutatnak ilyenkor, de mégis közelebbit a valósághoz, mint a pontszámot kiköpő szintetikus tesztek.
-
BigBlackDog
veterán
-
nonsen5e
veterán
Hasonlót tapasztaltam még egyszer amikor próbáltam ismerősnél.
Az FMC és a műszerek java nettó olvashatatlan, különösen vicces, ahogy az AI próbál kitalálni számoknak kinéző dolgokat a speed tapen, és csak egy vibráló karaktereknek kinézni próbáló massza lesz az eredmény tetszőleges közelségből.
Én sima monitoron próbáltam.Nekem minden tekintetben jobb volt a vizuális élmény natív felbontáson mint bármilyen DLSS vagy más skálázó opcióval.
-
energomatt
őstag
Mondjuk F18-asok nincsenek polgári reptereken. Én őszintén szólva nem nagyon figyelem ezeket, de, hogy fejlesztik majd a programot ebben az irányban is, az remélhető. Jobban zavar, hogy nincs lehetőségem nagyobb forgalmat generálni. Ha növelem az AI forgalmat, az csak abban nyilvánul meg, hogy az ATC folyamatosan kommunikál más gépekkel, amelyek azonban nem láthatóak. Ezért is marad a live mód és a minimális forgalom, főleg napközben.
-
lo_jo
senior tag
Persze, "ízlés" kérdése. Nekem sokkal többet ront az immerzión a rossz ATC, mint az, hogy nincs ATC. Sokszor fordult elő, hogy megközelítés közben FL100-ról vissza akart küldeni FL180-ra, majd valamikor FL140 környékén szólt, hogy akkor újra FL100. Ja és ezt úgy, hogy közben a 2 waypoint között nem volt hegy, cserébe a másodiknál már 8000 láb cstr. Esélyem sem volt még a 10000-re sem leérni, nem hogy a 8000-re. Amikor többször is eljátszotta ezt több megközelítésnél is, akkor döntöttem úgy, hogy többet nyerek az ATC nélküli valóban steril repüléssel, mint amennyit veszítek.
@Freiherr: Tudom, hogy kérhetnék, de amikor épp a STAR közepén vagyok és már a 10000 lábra lassulok, készülök a landing light kapcsolásra és bemondja az ATC a FL180-at, akkor nem fogok nekiállni "vitatkozni" vele, hogy én kérjek alacsonyabb magasságot. Próbáltam korábban egyszer, elég volt, inkább maradok ATC nélkül.
-
lo_jo
senior tag
Én ezért nem használok ATC-t IFR-hez. Vatsimhez még hurkának érzem magam, pedig biztos menne, ha nem eventre vagy nagy tömegbe mennék, de a gyári ATC sokszor katasztrófa. A legrosszabb, amikor szépen számolok egy TOD-et, az ATC meg 50nm múlva kezd csak el "levinni", borul az egész kalkulációm. A probléma az, hogy mintha sokszor nem lenne kapcsolat az ATC és a constrainek között. Ha nem importot csinálok a flight planre, akkor is szépen látszik a sebesség és magasság megkötés az adott STAR esetén, de az ATC erről tudomást sem vesz és alá/fölé irányít. FSHud-ra még nem szántam rá magam, de szerintem az lesz a következő lépés.
Szerk.: amit az irányító mond azt végre kell hajtani, nincs mese
Ugyan nem vagyok pilóta, de ha jól tudom, ez nagyon nem igaz. A végső döntés mindig a pilóta kezében van, ha úgy ítéli meg, felülbírálhatja az irányítást. Persze az nem elég indok, hogy "márpedig én másik STARt megyek, mert úgy kényelmesebb". Viszont az már reális lehet, hogy ha az ATC 4-5k ft/min süllyedést akar és megvétózod. -
energomatt
őstag
Nem a bejelenkezéskor, hanem az érkezés előtt kb, 50-100 mérfölddel. Az FMC-be nem kell előre beírni a STAR-t, de én nem is azt használom, mert Longituddal repülök. . Ilyenkor pedig kiválasztom az előírt eljárást és az útvonalterv e szerint máris módosul és ezt követi az autopilot. FMC-ben is természetesen ugyanez megadható, mert régen PMDG 732-vel repültem az IVAO-n és ez akkor is így működött.
-
-
energomatt
őstag
"Onnantól az ATC is aszerint irányít......." azaz valójában nem az ATC irányít, hanem te irányítottad az ATC-t. Nekem a legérdekesebb rész a repülésben, ha a leszállás előtt kapom meg valamelyik előre nem ismert leszállási eljárást és akkor tényleg történik valami, amire reagálni kell.
-
Simivok
senior tag
Értem. Én a 737-600-at vettem meg, mert az volt jó árban. Nem lehet hogy az a gond, hogy korábban a 737-700 tört verziója volt fent? (hogy kipróbáljam hogy bírja a gép) Mert ez a tört szar csinálta ugyanezeket mint az eredeti... közben újratettem az os-t mielőtt megvettem az eredetit, és a játék egy külön ssd-n van így nem töröltem ki a játék mappáját hogy ne kelljen leszedni újra 100 gigát de nem töröltem ki a mappából a törtet. lehet ez a gond?
-
BigBlackDog
veterán
Hasonlót én is megfigyeltem. GPU OC után Furmark, 3DMark alatt semmi gond nem volt, mindkettő szépen futott, akárhányszor próbáltam. FS2020 alatt meg furcsa hibák jöttek elő. Főmenü legtöbbször betöltött, de pl. a térképen, reptérre zoomoláskor már minden 3. indításkor elszállt a process (hibaüzenet nélkül). Ha itt is továbbjutottam, vagy nem zoomoltam a műholdképes térképre, akkor minden 2. alkalommal a betöltéskor szállt el. Ha sikerült betölteni, akkor meg repülésnél jött a váratlan crash. Mivel nem volt máshol hiba, én is kicsit szkeptikus voltam, hogy ennyire bugos az FS. OC-t visszavettem, azóta nincs probléma.
-
Csorbi
addikt
Hja úgy értettem az eseménynaplóban kerestél rá a hibákra, és az panaszkodott régi driverekre.
BIOS friss? OC tényleg legyen OFF, RAM XMP legyen csak, és minden feszültség auto-n. Ja és a Fast boot-ot is kapcsold ki, ha esetleg nem lenne...
A Windows ugye nem Insider résztvevő?
Ha nézel egy combosabb CPU+VGA+RAM stressz tesztet (pl. OCCT) és ott minden oké, akkor nem valószínű a hw hiba, ez a jobbik eset. -
ToMy_
tag
A "(vagy nagyon ritkán)" kitételből következően én a probléma okát nem szűkíteném le az addon gépekre.
Ha ugyanazt produkálja Asobo géppel is, akkor mással van a gond.
Clean install (akár a windows-t is, ha nagyon ráérsz, up-to-date driverek, up-to-date oprendszer), tesztelés csak Asobo-val, ha oké, akkor jöhetnek az addon gépek, egyesével, tesztelni.
Nyilván ez nem 10 perces meló, de valamit valamiért. -
energomatt
őstag
Ilyen hibák okát, csak tematikusan lehet kiszűrni, nem kis munka árán. (Szerencsére nincs szükségem addon gépekre, bár van néhány raktáron). Mire a hiba oka esetleg kiderül addigra meg lehet, hogy okafogyottá válik. Az upgradek és frissítések többnyire majd úgyis megoldják az ilyen hibákat.
-
energomatt
őstag
-
sheep
addikt
Meglett a megoldás de egy napom ráment, mindig összecsesz valamit az update. Az options/general/camera/cockpit camera résznél a "toggle home cockpit mode" be volt kapcsolva és ezért nem működött az egér. Hogy ez mit takar arról halvány fingom sincs, de a lényeg h megjavult.
-
sheep
addikt
Na az egér műxik, ha esetleg valaki más is belefutna ebbe a bugba vr-ban:
-ha a földgömb nem forog és nem tudsz repteret választani akkor két lehetőség van: a numpad billentyűivel lehet forgatni, vagy a beállításokban az egér default profilt kell beállítani és újra lehet forgatni (contols/preset manager/mouse/reset to default)
-a quick toolbar pedig működik egérrel, csak előtte egy ctrl+0 kombót kell nyomni -
energomatt
őstag
Természetesen a saját tapasztalat az nagyon fontos alap, még inkább, ha az nem néhány hetes. Azonban, ha valaki rendszeresen olvassa a hivatalos fórumot, nagyjából képben lehet, hogy mik azok a problémák amelyek általánosak és ezt a kettőt figyelembe véve bizonyára eredményesebben lehet másokat tájékoztatni. De nyugodtan lehet többféle vélemény ugyanarról, ezek megférnek egymás mellett.
-
energomatt
őstag
Ezt azért nem mondanám. Alapvetően jól működik. Előfordul, hogy hogy a süllyedési fázisban ésszerűtlen módon ad meg magasságot, (süllyedés, emelkedés felváltva) de ez nálam az esetek 10%-ában fordul elő. Ez nem jelent olyan problémát, amit e lehetne kezelni és ami miatt nélkülözni kellene. Bizonyára fejlesztik, annál is inkább, mert szerintem programozói szempontból, talán ezt a legkönnyebb fejleszteni.
-
energomatt
őstag
Nem kell az érkező. induló pályát, eljárást kiválasztani, csak a parkolóhelyet. Az egyrészt életszerűtlen, másrészt unalmasabb, mert túlságosan leegyszerűsíti a navigálást. Főleg, hogy Gudi -nagyon helyesen- ATC irányítást használ. Az irányító megadja az induló pályát, azután pedig az érkezés előtt az érkező pályát és eljárást , ami lehet ILS, lehet, VOR DME, lehet RNAV és lehet visual approach is. Ez a legérdekesebb része az egész repülési folyamatnak. A G3000 remekül programozható, minden lényeges funkció jól működik benne. Erre vonatkozó video oktató anyagok a Youtube-on rendelkezésre állnak.
-
buke
tag
megvan ! még 4 Gb-ot tölt innen. Remélem utánna elindul végre.
sheep: értem, köszi, a cach -t töröltem és újat hoztam létre, a Community könyvtár áthelyezés csak lehetőség ha nem frissülne ... ehhez már nem nyúlnék hozzá,ha eddig nem kellett. Ráadásul kettő ilyen könyvtár van: 1db a felh....app....Roming....packagesben ez üres a másik a valahol a játékban, ahol minden van. A gondom az hogy nem látom a marketplace-ben ezt a free letöltés lehetőséget. -
buke
tag
sheep: köszönöm a reagálást, a Steamről letöltött valami nagyon kicsit aztán jött a játékban a 23 Gb letöltése. Semmit nem láttam a marketplace helyen csak a fizetős dolgokat ehhez az orbx-től.
Mi az a Store ? Valami Microsoft áruház ? A Steamen mit kell tennem, hogy lássam is a játékban ? Eddig nem volt szükség a Microsoftra, ha jött egy nagy update és a Steamen vásárolta meg valaki a programot.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Előrendelhető a OnePlus Pad 3
- PlayStation 5
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Beszántaná a marketingért felelős részlegét az Intel
- Allegro vélemények - tapasztalatok
- Vezetékes FEJhallgatók
- Kerékpárosok, bringások ide!
- OTP Bank topic
- Egy helyre gyűjti az eltérő áruházak játékait a Microsoft
- A látszat ellenére helyesen működik az NVIDIA-féle Resizable BAR implementáció
- További aktív témák...
- Lenovo ThinkPad L15 Gen 2 - 15.6" FullHD IPS - i5-1135G7 - 8GB - 256GB SSD - Win11 - MAGYAR
- Álmodozol egy erősebb gamer élményről? Kamatmentes rèszletre is!
- Szerezd be most az érzékelhető különbséget! Akár 0% THM-re
- Bomba ár! Lenovo IdeaPad 330S-15IKB - i5-8G I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- 130+131+132+133 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest