- Milyen mobilnetet vegyek?
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Nem fogy a Galaxy S25 Edge?
- A Samsung bemutatta az Exynos 2500-at
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Élő adás Utazómajommal és Kerek Istvánnal az AI kapcsán
- Google Pixel topik
- iPhone topik
-
Mobilarena
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
krokk
senior tag
válasz
Celtis #73856 üzenetére
Na ezt akartam én is mondani, hogy ha nem látni akkor...
Amúgy nekem még szerencsére nem volt ilyen gondom. de igazából mivel még kezdő vagyok ezért a távolságra nekem egy fix 500mes limit van belőve. Erdőben fák között /felett repültem már, de szerencsére ezek mind 100-200mes távolságon belül voltak és nem volt semmi gond a kapcsolattal.De mi van ha haver fut a drón alatt egy kamerával és közvetíti felém a drón pozícióját?
VLOS
-
válasz
Celtis #73734 üzenetére
Nem látom, hogy bárminemű rémhírterjesztést folytatnék. Tényeket írtam le.
Amikor elhatároztam, hogy beszerzek egy drónt, körbekérdeztem az ismerős drónozókat, hogy mit ajánlanak. Mindenki egybehangzó véleménye volt az, hogy a DJI a legjobb, de egy csomó helyen nem enged felszállni, ahol a Fiminek és a Parrotnak nincsenek averziói.
Továbbá konkrét drónos rendőrségi ügyem során mondta az egyébként drónokhoz nem konyító rendőr, hogy úgy tudja, hogy a DJI drónok fölött át tudják venni az irányítást.
Most ehhez képest látom azt, hogy a kertemben / szomszéd kertjében a DJI drón a nemzetvédelemre hivatkozik. Ez pedig, függetlenül attól, hogy itt a szakemberek megnyugtattak, egy laikus számára azért elég rémisztő jelenség.
MaCS
-
-
Grillo
őstag
válasz
Celtis #73632 üzenetére
Ez sajnos egy nagyon hosszú téma, de ha mondjuk a szabályozás miatt a drónozók 60 %-a óvatosabb, körültekintőbb, már van valami haszna. Az, hogy egyébként jelentős mennyiségű kitétel nehezen teljesíthető, és sokan emiatt nem repülnek, az a másik dolog. Az, hogy van mondjuk 5%, aki fasz volt, és az is maradt, az meg sajnos az élet területén mindenhol megvan. Természetesen a %-ok hasraütés útján jöttek létre.
Ha valaki szeret vadászni/horgászni, de nincs engedélye, akkor ő a rapsic. Drón esetében nem tudom, van-e hasonló szó, de magyaríthatunk valamit. Szóval nem csak itt áll fenn a szabályozva van, de minek kitétel. -
válasz
Celtis #73632 üzenetére
Nem a drónokra korlátozva a választ:
Számos olyan szabályozás van, amelyik praktikusan betarthatatlan. Mégis kellenek valamilyen szabályok ezekre a területekre, ha elméletben szükségesnek látszik. Egyrészt, mert kell egy elvben övetendő minta, másrészt, mert ha ténylegesen történik valami lekövethető, kell, hogy legyen követendő protokoll.
Ez egy nagyon régi jogi kérdés, amely számos további dilemmát generál.
MaCS
-
-
válasz
Celtis #73542 üzenetére
Kínában garanciális. Valamennyire, a'la Bangood.
Egyébként, amennyire látom, nagyon nem eseti jelenségről van szó, ami azért furcsa, mert az enyém már a V2 kivitel, és a korábbi típushibákat azért javítani szokták.
Különösen, hogy gyanúm szerint szoftveres a probléma.
MaCS
-
Schaf
tag
válasz
Celtis #73487 üzenetére
Nem beszéltünk MTOM-ról, ha figyeltél.
Szándékosan, bár a DJI Mini 2SE, Mini3/3Pro és Mini 4 Pro esetében valószínűleg januártól MTOM kerülhet feltüntetésre.
Mivel 2024.01.01. előtt a legacy drónok esetben az EASA abban az esetben, ha a gyártó TOW értéket ad meg, azt elfogadja MTOM-nak, ha egyben a gyártó kizárja a hasznos teher függesztésének lehetőségét.
A 2024.01.01. előtt vásárolt 250g TOW alatti eszközöket egyelőre a nemzeti hatóságok is így kezelik.
Ahogy az anyagban is van, ez a mai állapot és szabály.
Azt viszont jó ha mindenki előre tudja, hogy 2024.01.01. után C osztályazonosító nélküli gép a 2023.11.28.-i EASA ismertető szerint a nyilt kategórián túl csak utólag felszerelt távoli azonosítóval repülhet. (Pl. BVLOS vagy 250g feletti MTOM C osztály nélkül emberekhez közel), aminek a felszerelése nem lesz egyszerű, ráadásul TOW növekedéssel is jár.
Ez pedig azt jelenti, hogy ha egy C osztályazonosító nélküli Minire ilyen jeladó kerül, az bukja azonnal az összes 250g alatti előnyét is.
-
vandor01
senior tag
válasz
Celtis #73475 üzenetére
a mini ott van a masodik kepen.....
valamint kb a 39/41 es 57/58dik percnel dumalnak rolaSac/kb valami ilyesmi:
amugy semmi nem valtozott...
minden ugyanaz..... A1 kategoria
kamcsis 250g alatti regeles majd uzembetartoi
reptetes:
lakott teruleten legterengedely ha van megfeleo C osztalya (C0/C1)
ha nincs C osztaly? akkor asszem vmi kulonleges muvelet... by putin
ezek a lakott teruleten kivul a mezore nem kell
FPV 120m magassagi hatar es persze spotter es MDS kotelezo
lost ban 120m de csak 40 et ajanlanak mert utanna ugyse lathato rendesenA1 felett van varialas amugy a "szokasos" akadnak bizonytalansagok is
lesznek valtozasok de persze a kornyezet meg nem kesz ra kesz...
azaz nem biztos hogy minden mukodni fog majd
pl 3 ev nem volt eleg a tavoli azonositashoz a 250g felett a remote ID kotelezo...
vagy a lakott terulet fogalmat tisztazni -
Crus
őstag
válasz
Celtis #73345 üzenetére
Igen, van ott egy rubrika, hogy kijelented, hogy 250g alatti és nem végzel vele ker. tevékenységet + kihúzod a kötvény számához írandó részt. Jó eséllyel még most, 2023-ban is át fog csúszni.
De. Ha BÁRMI gebasz van, vagy egy tudálékosabb yard/vadász/erdész rád szál és feljelent, vagy papírfétise van, peres ügy lesz belőle, akkor mindjárt fordul a kocka és kilóg a lóláb, hogy mégis kellett volna rá minden is és veszíteni fogsz garantáltan.
Szokásos átgondolatlan, életszerűtlen magyar szabályozás, ami mögött igazából az van, hogy a Neres lovagokat ne zargasd... főleg, ha Hadházynak hívnak -.- -
Rodzser Mór
senior tag
válasz
Celtis #73009 üzenetére
Én többször a karral szálltam fel, a kiejlzőt nem kell piszkálni (Mavic Mini).
Bal kart le húzom (azaz magam felé) és aztán balra: bekapcsol a propeller. Elengedem a kart. A gép ilyenkor egyhelyeben van még a padlón, de bekapcsol a propeller.
Utána a bal kart előre tolom, ekkor felpörög jobban a propeller és felszáll a gép. Addig a magasságig, amíg nyomom előre a kart. -
Rodzser Mór
senior tag
válasz
Celtis #73009 üzenetére
MIlyen magasságra állsz be a géppel kézbe landoláskor?
Egyes írások szerint az a biztonságos, ha fejmagasság fölött van a gép. Így alulról, biztonságosan lehet megközelíteni a gépet, nem lóg be oldalirányból az ember karja sem, mert felfelé kell a gépért nyúlni. És így a fej is védve van talán jobban.
-
-
trialboj
őstag
válasz
Celtis #72950 üzenetére
De pont azt akartam kérdezni hogy a természetben senki nem kérdezi meg hogy van-e vizsgám, meg engedélyem. A Dji tudja egyedül ha az ő gépükkel repülsz hogy éppenséggel milyen zónában vagy, de nekik gondolom nem szabad visszaélni az információval, csak akkor adhatják ki ha balesetet okoztál és vizsgálat indult, vagy tévedek?!
Ha már a profibb pilóták is azt írják hogy szinte lehetetlen szabályosan repülni, az erdő szélén is akkor tényleg eléggé elgondolkodtató hogy van-e értelme beruháznom egyre. Mondjuk én romániában repkednék de itt sem hiszem hogy sokkal könnyebb lenne.
-
trialboj
őstag
válasz
Celtis #72947 üzenetére
De ezek nem csak ilyen elméletben létező szabályok? Hát a szép dronshotok 90%-a tilosban készült? Minden szebb hely természetvédelmi övezet, és akkor ott csak levegőt venni szabad?
Én is erdőben, erdő szélén, szóval kint a természetben való repkedéshez vennék gépem, de ez nekem új, hogy már a semmi közepén is szabályt sértesz, még akkor is ha minden engedályt megpróbálsz megszerezni előtte. -
Dyraxx
tag
válasz
Celtis #72815 üzenetére
Köszönöm az infókat mindkettőtöknek.
A kilátókkal kapcsolatban még érdekelne, hogy mennyire tudja elveszíteni / visszaszerezni a jelet? Ha ugye körbe reptetem egy kilátó tetejéről, ahol körös körben oszlopok vannak, attól, hogy pár másodpercre elfedi az adót egy vasoszlop, egyik drón sem fog megállni / visszatérni jelvesztés miatt, ugye? És kb hány másodpercet bír ki így jel nélkül? (Mondom, hogy laikus vagyok, na)
A 250 g súlyhatárt valójában csak amiatt kérdeztem, mert azt hallottam valahol, talán itt, hogy egy csomó országba nem engedik be repülőn a poggyászban sem a 250g nettó tömeg (akksi nélkül) alattiakat. Talán itt olvastam. De akkor ahogy duni84 írta, ez nem egy jellemző probléma, csak emiatt nem kell kicsit venni kirándulásokhoz.
Viszont Celtis azt írja, hogy számít a méret a természetben, miközben duni84 pedig azt, hogy a méret simán feláldozható a jobb minőség érdekében. Szóval most megint ott vagyok a méretet illetően, mint az elején.
-
Dyraxx
tag
válasz
Celtis #72809 üzenetére
Köszi a segítséget..
Mindig visszaolvasok, mielőtt kérdezek, de valahogy nem találtam meg a választ. Most sem találom. Hobbi célú dronedeploy, használt drónok, Lidl drón bohóckodásra, pezsgőcipelés, barátnak ajándék nem tudni milyen célra, stb.Lehet hogy másodszor is elsiklottam az általad említett poszt felett?
-
vape1
csendes tag
válasz
Celtis #72806 üzenetére
Köszi!
Használt/"újracsomagolt" mini2 esetén azt honnan lehet kideríteni, hogy van-e DJI Care kötve a drónra?
Most lenne egy olyan, ami az S/N száma alapján [az oldal szerint] júniusban aktiválva lett.
Gondolom a DJI Care ebben az esetben már csak videós próbarepüléssel oldható meg.
Van bármi más hátránya, ha már aktiválták, illetve ez okozhat gondot a későbbiekben? -
Schaf
tag
válasz
Celtis #72755 üzenetére
Mondjuk azt nem árt tudni ha már ajánlgatod az osztrák vizsgát, hogy a Mini esetén a gyártó nem az MTOM-ot hanem a TOW értéket adja meg, ami nem ugyanaz.
A Mini TOW 248g plusz ha felteszed rá a két legcsavarv~dőt, akkor már majdnem 300g.
Szóval a rendeletekben meghatározott 250g MTOM határt bőven túllépi. 😎
-
D.Va
őstag
válasz
Celtis #72713 üzenetére
Na igen, ezért kérdezek butaságokat, nem minden teljesen egyértelmű, még a leírások elolvasása után sem...
Mindenesetre köszi a válaszokat.Az oké hogy 120 méter van a "törvényében", viszont a drón 12 kilométeres hatótávot tud hivatalosan... Tegyük fel h betartom, és nem megyek távolabb, de a drón 12 kilométerre képes, akkor már megint másik kategóriába esik nem?
Az mondjuk elég szopó hogy a nem lakott területek nagy részén sem használható...Egyébként most hogy egész nap reggeltől estig mennek felettünk az ukrán háború óta a helikopterek, repülők..., most szigorodtak, vagy csökkentek a szabad területek?
-
Sirandrish
legenda
válasz
Celtis #72371 üzenetére
A Mavic mini a másik amit néztem, de az mégiscsak 2szer annyiba kerül. Nem elképzelhetetlen hogy idővel valtanék (sőt, ha bejön, akkor tuti) viszont mivel még sosem repültem semmivel, így kicsit félnék egy akkora összegű masinaval gyakorolni.
Viszont ha már említetted. Ha 249grammos dront veszek, annak mi kell a reptetesehez? Regisztrálni azt is kell, nem?
-
Schaf
tag
válasz
Celtis #72330 üzenetére
Parancsolj: [link]
A 250g alattinál még a kezelési kézikönyvet se kell ismerned, a C0 esetében viszont igen. Ez az egyetlen különbség.
Viszont a regisztráció az üzembentartó és az UAS esetén is kötelező, ahogyan a Mydronespace app használata és adott esetben az eseti légtér is.
Bár az is igaz, hogy véleményem szerint az ilyen eszközök pilótájira is ráfér a vizsga. -
Schaf
tag
válasz
Celtis #72246 üzenetére
250g alatt a magyar és az EU jogszabályoknak megfelelően:
1. Nem szükséges kompetencia tanusítvány megszerzése.
2. Hobby cél esetén nem kötelező (Magyarországon, de pl Belgiumban már igen) felelősségbiztosítás kötése.
3. Az Üzembentartó regisztráció és az UAs regisztráció kötelező.
4. A Mydronespace alkalmazás használata és szükség esetén az eseti légtér megléte mindezektől függetlenül kötelező. -
Marci112233
addikt
válasz
Celtis #72296 üzenetére
Nem is néz ki rosszul, és az ára is baráti ahhoz képest amit tud.
Újonnan is meg lehet venni kb 130-140 közt ahogy nézegetem.
Viszont a sok oldal közül rátaláltam hogy Android 6.0 vagy újabb kell neki. Ez nem probléma mert Android 9 van a Samsung Galaxy J3 2017-es telefonomon, viszont az oldalon leírt telefonok közt amik kompatibilisek vele abban nem volt benne a J3. Így ettől függetlenül működne a J3-al is vagy nem? -
kriszbon
őstag
válasz
Celtis #72286 üzenetére
A múltkor én is írtam ilyesmi ügyben ide [link]. Amit javasoltál beírtan, de hozzátettem hogy a jogszabályok szerint nem kell rá.
Na meg minden mezőbe írtam valamit, és elfogadták végre.
Ja a 2 rongyot meg utaltam, mivel 0.3 elején semelyik papíron nem szerepelt hogy kell, meg hova is.Egyébként azt írták a dokumentumban, hogy az "akármilyen" jogszabálynak megfelelően a pilóta nélküli légijármű-rendszer üzembentartójaként, az alábbi adatokkal-Egy számsor_HUN nyilvántartási szám alatt nyilvántartásba vette.
Még ott van kiemelten hogy
Tájékoztatom az ügyfelet, hogy a pilóta nélküli légijármű-rendszer akkor veheti igénybe a magyar légteret, ha a légiközlekedési hatóság nyilvántartásba vette.Érdekesség, hogy nem az eredeti dátumot (03. 0.6)írták a kérvény beérkezéséhez, hanem amikor a hiánypótlás beért.
-
kriszbon
őstag
válasz
Celtis #72241 üzenetére
Na ez az, hogy mik a dron adatai, meg azt se tudom mit írtam akkor(lódítottam).
Az utolsó 2 beírásra hogy beadtam, fogalmam sincs hogy mi az, az előtte levőnek meg beírom hogy saját gyártmány (nevemmel).
Vagy arra a 2-re is azt írjam?
Mee.. ha ugyan azt a papírost kell beadni, bajban leszek hogyan is töltöttem ki fél éve.
A biztosításhoz meg gondol azt, hogy 120g alatti, és nincs rögzítésre alkalmas eszköz, így nem kell(játék kategória) hmm..? -
cd334
tag
válasz
Celtis #71983 üzenetére
Celtis #71983
Ugyanúgy e-papíron, ugyanoda ahova a nyilvántartásbeli kérelmet. Sajnos jobb helyet nem találtam.zolikaDB #71985
Háát egy második Crux3Igazából ezek begyülnek, mert ha repülsz és valami tönkremegy nem akarsz hónapot várni a pótalkatrészre. Nekem a táskámból kb. állandó jellegel bármikor meg tudnék építeni még egy gépet tartalék cuccokból.
Minimum ami kel crux3-hoz szerintem:
- pótváz
- pót FC
- minimum két motor
- pót kamera
- minimum 3 szett vagy több propeller (ezek fogyóeszközök)
- nekem 8db akssim van a 85mm drónhoz
De belátásod szerint. -
El Joe
tag
válasz
Celtis #71952 üzenetére
A regisztrációhoz...
Ma beszéltem velül másodszor telefonon. Február 02-a óta nem sikerült elvégezni a regisztrációt, ami egyébként úgy zajlik, hogy az epapiron beérkezett kérelmet kinyomtatják, illetékes elvtárs aláírja, majd visszaszkennelik Vicc ktegória így a XXI. században. Mondtam nekik, ha most sem megy hagyják a ....ba, mert én is le....om. -
tom_77
tag
válasz
Celtis #71952 üzenetére
Köszi szépen. Pontosan ilyesmi válaszban reménykedtem
Biztos majd egyszerűsödni fog, bár ez Mo. Itt az élet nem egyszerű. Gondolkodom akkor még ezen, ha ez az egész ilyen körülményes még. Vagy bliccelek és hátha nem kapnak el, mert tényleg nem emberek között / feje felett szeretném reptetni
Bár jó lenne külföldi kirándulások során is használni, de gondolom az meg még tovább bonyolítja csak. Lehet marad a földről fényképezés
-
Celtis
veterán
válasz
Celtis #71829 üzenetére
Na, írtam a Légügyi hatóságnak, hogy akkor hol is van a kérdéses információ.
BTW, akinek 60 napon belül nem bírálják el a drón regisztrációt annak nem kell illetéket fizetnie, hanem még ő kap pénzt.
2016. évi CL. törvény [ Ákr. ]
51. § * [A határidő túllépése]
(1) Ha a hatóság
a) határidőben nem intézkedik a 43. § (1) bekezdés a) és b) pontjában meghatározottakról,
b) az ügyintézési határidőt túllépi, vagy
c) az automatikus döntéshozatal, vagy a sommás eljárás szabályait indokolatlanul mellőzi,
az eljárás lefolytatásáért fizetendő illetéknek vagy az illetékekről szóló törvény szerinti közigazgatási hatósági eljárásokért, vagy igazgatási jellegű szolgáltatások igénybevételért fizetett igazgatási szolgáltatási díjnak (a továbbiakban: díj) megfelelő összeget, ennek hiányában tízezer forintot megfizet a kérelmező ügyfélnek, aki mentesül az eljárási költségek megfizetése alól is. -
twine
veterán
válasz
Celtis #71577 üzenetére
Épp ma olvastam hogy;
"A pilótáknak képesítést kell szerezniük, a járványügyi intézkedések miatt azonban a vizsgáztatás szünetel."Ezért aztán javaslom az ausztriai online vizsgát.
Amennyiben nem megy a német, fordítóval is simán meg tudod csinálni Google Chrome alatt10perc.
Ott azonnal megkapod a tanúsítványt.Utána már "csak" a gép regisztrációja van hátra, és az üzembentartó intézése...a kettő között pedig egy biztosítás kötése... Vagy még a regisztráció előtt
már nem emlékszem pontosan a sorrendre, januárban kezdtem intézni...
Igaz ami igaz, ez utóbbi kettő (reg. üzembentartó )
nem túl gyors folyamat, de minél később kezded, annál később kapodSzóval a "jogsit" már csak az azonnalisága, és ingyenessége miatt is érdemes a "szomszédban" intézni
-
vandor01
senior tag
válasz
Celtis #71577 üzenetére
olyanokat kerdezel amiket nagyon is tudsz!!
SAC/KB...
a vasarlastol szamitva a 2db regisztracio 2x1honap plus minus 1-2 het!de dron nem jogsival regisztracioval biztositassal App-al repul
hanem teletoltott aksikkales hiaba is lesz meg mindened HM-ek mindig mindenhol akadnak!
lesnek az abalakon az autobol a kerekparrol es ujjuk remeg a feljentosdi gombon -
cd334
tag
válasz
Celtis #71577 üzenetére
Itt: https://online-kurs.dronespace.at/online-pruefung/
Jelenleg a regisztrációs eljárások átfutási ideje közelít a 60 naphoz.
-
Blizzardking
őstag
válasz
Celtis #71553 üzenetére
Hát ennél kicsivel többet vártam... De oké, tartogatom 🤷🏼♂️
Még annyit megteszek, hogy ilyen őzikeszemeket ragasztok a kopter oldalára, hatalmas szempillákkal, és az egész tárgyalást széttrollkodom és egy bohózatot csinálok belőle, ami valójában az is. A távom szivárvány színű lesz, és azt mondom hogy a 6 éves kislányomtól nyúltam le. A sisakon meg ott lesz a nevem hogy "Alex J. Murphy". Szerencsére opentx alatt bármilyen hangot rá lehet rakni bármilyen eseményre, az enyém azt fogja mondogatni hogy "I love you daddy".Szerk. - Vándor, te George Orwell valami kései leszármazottja vagy? 😂
-
kriszbon
őstag
válasz
Celtis #71543 üzenetére
Nekem nem is kell segítség, úgy értelmezem ahogy akarom, meg ők is.
Reg meglesz, jogsi van, talán még üzembentartóit valahogy elintézem(ha olcsón megúszom).Ha nem megy, átminősítem a gépet önhatalmúlag és kész.
Ha valaki rámhívná a szerveket (ezt majd ki akarom próbálni hogy van-e olyan a közelben), én már rég nem fogok repülni, mert 1db gépet 1db aksit hagytam csak magamnak.
Mire itt kiérnek nekem már csak töltőn van az aksi.
Sehova nem járkáltam eddig sem, meg ezután sem fogok.
Leszáll a gép besétálok a házba és ennyi.Amúgy meg belesz...k a közepébe, mert eddig sem repültem lakott területen, meg ezután sem fogok.
A kert végétől meg szabad zóna van. -
kriszbon
őstag
válasz
Celtis #71536 üzenetére
Nem tudom melyik részére gondolsz ennek a cikknek, de a Tello nem csak sima FPV kamerát tartalmaz, hanem rögzíteni is képes(nem jó példa volt).
A kamerák közötti különbség egyáltalán nem tisztázott dolog.
A kameráról mindenkinek automatikusan az ugrik be hogy rögzít, pedig egyáltalán nem így van.
Ezért van a kutyulás a különböző "hozzáértő" cikkekben. -
SpydeR3412
aktív tag
válasz
Celtis #71536 üzenetére
"nem képes 100m-nél nagyobb távolságra eltávolodni a távoli pilótától" - és akkor ezzel a mondattal meg is szüntették a játék drónok szabályszerű használatát Magyarországon.
Értem én, hogy agyon iskolázás, meg beltenyészet, de kérem szépen, hogy lehet így elfelejteni fogalmazni, vagy ennyi év alatt, nem megtanulni azt.... Bár ha innen nézem, mivel ezek nem is drónok csak Quadkopterek, így nincs joguk semmit megtiltani.
-
vandor01
senior tag
válasz
Celtis #71536 üzenetére
jo ez a drontroll oldal igaz mar december 22-en azokat a kerdeseket boncolgatja mint ami minket meg most is erdekel..... eletelt mar lassan 4honap a kerdeseket elkuldtek a "szerveknek" es aprilis van!!??? ha lettek volna valaszok gyanitom a troll updatelte volna az oldalat....
Na ez a szomoru hogy 4 honap nem volt eleg pl arra kerdesre hogy akkor mi is a lakott terulet dronos szemszogbol??? mert a kreszben a varostabla..... de az a kresz ez meg itt a dron.... ha egy park egy focipalya egy gizes gazos elhagyott terulet minek számit? a varostablan belul... NA arra meg nincs valasz! raadasul 'mydronspace' APp sem segit ebben... FAJA!de meg a kb 18+2ev felkeszulesi ido utan sem megy a dronregisztralas max 1 het alatt hanem 1-2honap...koronkent!
mert ugye 1kor nekik nem eleg mint a EU mas reszen HUNban 2 kor kell!!
lassu de legalabb lehet erte fizetnimeg szerencse az mukodik.. TALÁN??
-
kriszbon
őstag
válasz
Celtis #71530 üzenetére
"A kamera nem azért van a drónon, hogy ott lógjon, hanem a jelét továbbítja és a vételi helyen már tudod rögzíteni."
Szerintem a törvény nem írja hogy máshol mással rögzíted vagy sem.
A gépen van rögzítésre alkalmas eszköz vagy nincs, FPV kamcsikon többségében nincs csak jelet továbbít.vandor01:
A mikrofont ahol van a VTX-en/kamcsin azt inkább hagyjuk, mert motor hangon kívül mást nem hallani.
A "hozzáértő törvényalkotók" úgy gondolják mást is lehet vele rögzíteni.
Az érzékelő megfogalmazásuk meg egy jól eltalált gumi valami, mert nélkülük nem is igen repülne a gép(ki mit akar érteni érzékelő alatt). -
Blizzardking
őstag
válasz
Celtis #71530 üzenetére
Szerintem ez tök egzakt dolog. Van egy szetted. Kopter, táv, sisak. Ha technikailag nem tud rögzíteni, akkor játék. Ha kinyomod sziloplaszttal az sd kari helyét a sisakban, nem áll meg a rögzítés képessége. Vagy leforrasztod az sd slotot.
Vándor ugyanezt gondolom arra válaszként is amit te írtál. Hiába veszi fel valaki hogy whoopozok, a kutyát se érdekli. Ha a cuccom nem alkalmas a felvétel rögzítésére, könnyebb mint a súlyhatár, és nem megy 100 méternél messzebbre, akkor játék, és semmivel nem kell baszakodni.
A 100 méter már érdekes lehet, de szerintem előbb fogok berakni a farpofáim közé egy mikrokapcsolót ami disarmolja minthogy egy petákot is fizessek ezeknek a tetveknek. -
-
twine
veterán
válasz
Celtis #71498 üzenetére
"de a törvényt jellemzően betű szerint kell értelmezni.
Épp ezen vagyok én is...pontosan ezért gondolom azt, hogy a whoop és a képtovábbító eszköz ami rajta van, nem haladja meg a játék kategóriát....
És bizony a törvényben nem az van, hogy felismerhető-e egy személy a készített képen vagy be van-e kapcsolva a rögzítés, hanem azt, hogy van-e rajta adatrögzítő eszköz.
Az adatrögzítő eszköz pontos definícióját kéne tisztázni, de félek, hogy a kamera önmagában az."
Szerintem viszont de...a "törvényben" pontosan ez van...
Azt olvastam , hogy valójában most nem új törvényeket alkottak, hanem a jogalkotó a szabálysértési törvényt és a Büntető Törvénykönyvet módosította...igazította napjainkhoz,,,vagyis a drónokhoz...
Így tehát én azt gondolom, nincs kifejezetten "dróntörvény..." amit nekünk be kell tartani, hanem egymásra épülő jogszabályi halmazok vannak, amiknek meg kell felelni...
Ennek tükrében pedig a fent idézett Péterfalvi Attila dr. adatvédelmi biztos szerint pontosan meghatározható mi minősül adatkezelésnek...
Az ő leírása alapján pedig a whoop kamerák,(talán még ha rögzítenek is f*sdvr-el) nem minősülnek adatrögzítő eszköznek, hiszen végeredményben nincs adat, amit jogosulatlanul kezelnénk....Amennyiben pedig a "parkban" másnak nincs lakóháza, ingatlanja, és (mivel a whoop) 3 perces aksija lehetetlenné teszi a huzamos ideig tartó megfigyelést...eleve lehetetlen a milliós bírságot is kiszabni rá...
Szerintem
valóban lehetne ezt folytatni, de itt szerintem legtöbben nem vagyunk jogászok...
Viszont mint kiderül, eléggé különbözőek vagyunk (hál'istennek)Én ezt az energiát próbálom inkább másra fordítani... mert valóban f*ngreszelésnek érzem....
Csak olyan "rossz ez", mert mindig jön egy válasz(érthetően, hiszen mindenkinek van egy kialakult véleménye amit elmondana), amire az ember úgy érzi megszólították, tehát illik válaszolni -
SpydeR3412
aktív tag
-
vandor01
senior tag
válasz
Celtis #71481 üzenetére
Baromság +1: Hogyan lehet egy épített gépet azonosítani és regisztrálni gyártó, típus és sorozatszám hiányában?
nem kernek semmit! se meret se suly se semmi vmi fantazia nevet csak....
szoval 1-et regel paraszt biztositoz azt a tobbi gep meg lesz a "potalkatresz"
es mindig lehet csereberelni a mocikat a vazat a propellereket az aksit amit epp bepotol a dronos es tesztelni kell!De javítsatok ki, ha én értem félre.
-
SaGaIn
senior tag
válasz
Celtis #71400 üzenetére
Szuper én is most olvastam... Nem is repültem tavaly nyár óta... nehogy baj legyen... most azon gondolkodom eladjam vagy inkább fizessek ennek a "rabló bandának"...
Van egy xiaomi fimi x8 se -m 759g asszem
Erre kb mennyibe fájna az egész hóbelebanc regisztrálásostól jogsistól biztosításostól,
Ha egy évbe mondjuk max 10 reptetést számolnék?Néztem a grupama oldalát de nem adja meg menyibe kerülne a biztosítás mert nincs sorozatszámom.
Ha 30k alatt megúszom egy évbe akkor nem adom el de ha sokkal több akkor inkább repkedjen más...
Akinek hasonló kategóriás drónja van neki mennyiben fájt a dolog?
Még egy kérdés egy tavaly nyáron készült videó miatt lehet bajba kerülni? akkor még nem voltak hatályosak ezek a jogszabályok nem?
-
Szancsó
aktív tag
válasz
Celtis #71374 üzenetére
"megbombáztam volna a hatóságot párszáz ingyenes hasznavehetetlen regisztrációval. Dolgozzanak a pénzükért és a hülyeségükért."
Az a baj, hogy akik a regisztrációt csinálják csak végrehajtók és semmi közük az unatkozó és hülyeségeket kitaláló/tollbamondó/elfogadó egysejtűekhez. Védeni nem akarom őket, nem ismerem őket és a munkájukat, de a tempóval így is vannak gondok: ma jött válasz a január elején (akkor még emailben) beküldött regisztrációs kérelmemre - nem merek tippelni, hogy mikor érnek az egy hónapja, akkor már e-papíron beküldött regisztrációmhoz...
-
vandor01
senior tag
válasz
Celtis #71371 üzenetére
ezert mondom es latom hogy ha nem gyari "komoly" gépet regel az ember hanem vmi kis epitett fost.... whoopot vagy fogpiszkat vagy 5 collost etc.... felesleges mindet regelni!? darabonkent 4100/2000 plus biztositasert.... egyet regel biztositozik a jelentkezo a tobbi gep meg "potalakatresz".... azt mehet a javitas cserebere vaz motor FC propeller ami tetszik...
ezekkel nem dolgozni fogunk epuletek kozott "veszelyes" helyen hanem vmi reten fakat kerulgetni ami lehet 60grammos fogpiszka es akar 500grammos 5 collos is! -
vandor01
senior tag
válasz
Celtis #71369 üzenetére
szerintem mindegyikre kell!
mert pl honnet tudjak hogy arra a gépre mi a biztositasi kotvenyszamod?
mert logikailag a lepesek!
- gepregisztralas
- biztositaskotes
- uzembetartoi regisztralaselvetemultek meg a 90-es evekbren ragadtak le.... vagy olyanokra biztak pl akik a gepjarmu nyilvantartasban vizsgaztatasban jartassak csak a jopelda a dronjogsit ugyanott lehet megszerezni mint a gepjermuvekre a kreszvizsgat! szoval a multevezredi megoldast atraktak a dronokra is..... ami mukodhet is ha a draga dronokat vesszuk figyelembe ugye vmi tobbszzezres felmillas tobbmillas gepeknel? miert is lenne jo?
de mi van a kis szutyok 10-20-30e ft-os kis jatek whoopnal?
mire megjon a regeles mar lehet osszetorik elvesz megsemissul.....azert mondom ezek a dacsamozi keszitesre kepes dronokra gondoltak kozben
pofan jol telibeszartak a modelezoket a jatekos dronosokat etcazert az EU nagyreszen az allam "szolgaltat" nem pedig piizt behajt!
250 grammig pl egy whoop uzemeltetese nem kerul filler extraba sem
csak regeld magad hogy neked van! (ez EU-s eloiras ha van camera)
nincs fizetos gepregisztralas
nincs fizetos uzembetartoi
nincs extra koltseges bizti (a lakasbizti fedezi)
nincs fizetos legteraz allamok lemondtak 250grammig a 120meterig tarto legter kontroljarol
es nem szednek erte piiizt!CSAK az INNOVACIO jegyeben!
persze a vegen lehet nekik van igazuk es majd nyugat koveti az alcsutifarao rendszeret... mert mi van ha mindenkinek lesz 10dronja oranket reptetgetne a 600millios lakossagu EU ezeket a dronokat! lehet elobb utobb mindenki raszokik a legterkontrolra es zsetont szed erte.... a vegen nem a biztonsagrol fog szol hanem a bevetelrol... -
vandor01
senior tag
válasz
Celtis #71354 üzenetére
a torvenyalkoto elkepzelese az hogy:
a gyari gepeket egyenkent kell regelni biztositozni mint egy jarmuvet!
es az epitettre nem gondolt ezert az elozobol kovetkezik hogy azokat is ugy kellene!!
minden mas kerdesre a valasz meg az ablakban.... ok se tudjak sot a maganembereknek meg csak csordogal a regisztralt gepekre az igazolas ez marcius 6-an
mikor mar tobb mint 2 honapja a tovenyalkoto hogy alkotott! -
vandor01
senior tag
válasz
Celtis #71352 üzenetére
szerintem..... a jogalkoto szandeka hogy!
amivel dacsakat lehet felvenni azokat szopassa!
kozben a hobby modelezok meg a jatekmeretu dronok pofan telibe lettek szarva!szoval fokoszaljunk a dacsakra!
erre a jatek meretu dronok nem kepessek azaz nem olyan minosegben meg repido meg tavolsag etc.... dacsarol filmet kiszito dronok nagyobb resze valamilyen gyari epitesu gepezet aminek van tipusa altipusa es nagy esellyel gyariszama...... szoval a torveny alkoto NER-es faszkalapok erre fokuszaltak..... a tobbi meg majd ki fog alakulni!
a gyari gepeket egyenkent kell regelni biztositozni mint egy jarmuvet!
kis, epitett, tejfolos muanyagos, szardarabok... ezek a "fokusz"on kivul estek!
folyamatosan kerdesekkel bombazva vannak a NER-es intezmenyek es nagyurai, rabszolgai de szerintem fingjuk nincs es most vakargatjak a buksijukat tokuket segguket majd az orrukat is!.... ki kell varni mi lesz? mig a hegyek kivajuldjak a valaszokat! -
vandor01
senior tag
válasz
Celtis #71350 üzenetére
Igen tobbeves gondolkozas, egyeztetes a szakertokkel csak az innovacio jegyeben....
a regisztralas 3x ujrainditas utan meg mindig docogosen akadozik......
en azt silabizaltam ki..... a menet korulbelul ez lenne!1. gepregisztralas
2. megjon az azonosito akkor biztositas
3. uzembetart regisztralas a kotveny szammala varialasok!
Gyari gepek eseten.... lehet biztositast kotni a gyari sorozatszamra
es a gepregeles utan a biztositonal lehet modositani
Gyarigep es 250gramm alatt nem kell bizti szoval lehet egyidoben intezkedni
azaz gep regeles + uzembetartoi regeles....Epitett gepeknel
nincs Tipus, altipus, es gyariszam sincs.....
a regisztralasnal nem kernek se meretet se sulyt se semmit.....
az igenyelt adatokra fantazia nevet lehet adni
model: O1G
almodel: Loptok
sorozatszam: 1000 000 0000itt meg kell varni a regisztralas es lehet biztositast kotni.....
majd uzembetartoit is regelniNa de mire is? barmikor javithatom alaktreszt cserelhetek a gepen!
masik prop, masik motor, masik vaz, 4kg-ig 8colltol 35mm es propig ami tetszik!
es mit jelentek be az appba mikor reptetek? megy: O1G lopni milliardot....
ez alatt barmilyen epitett gép lehet! mindig az megy lopni ami a kezembekerul!
szoval egy regelest, egy bizositast, egy idoben csak egy pilota kepes reptetni!teljesen eletszeru példa.... esetleg van 10 db whoopod regelve ... de nem lesz!
mikor repteted oket akkor 2-3 perces reptetes utan cserebereled oket
akkor minden 5 percben masikat jelenetek be az appba most ez majd az!
arrol szol a a reptetes hogy megallas nelkul nyomkodom a telefont
a puszta kozepen -
sunone
aktív tag
válasz
Celtis #71275 üzenetére
"a YT usertől hogyan jutnak törvényesen a videót feltöltő személyazonosságáig?"
Google felé adatszolgáltatási kérés, onnan IP cím, onnan szolgáltatói Log elemzés, utána pedig bekopogtatnak, és vagy vallomást teszel, vagy viszik a pécéket, laptopokat, mobiltelefonokat mert ismeretlen tettes ellen nyomoznak.
(viszik a műszaki cuccokat, mint Szász János rendezőnél, minap) -
vandor01
senior tag
válasz
Celtis #71224 üzenetére
az a szomoru hogy itt vagyunk februar 16 es meg mindig nem tiszta mi a helyzet?
milyen gepet kell biztositani? a torveny azt mondja 250 gramm alatt nem kell
mashol azt irja a reggeltet kell etc.... aztan hany gepet kell biztositani?
persze a biztosito biztositja mindet csak gyozzel fizetni!
80 grammos whoopra?? az evi 3000ft is tulzas!!!
de ha 10-15-20e kell perkalni darabonkent??
na perszeeee..... hobbyra??
munkara persze mas.... 1db-ot mindenkep meg kell csinalnia a munkasembernek!es ha mindez gyorsan lezongorazhato lehetne pl H->P ig el lehetne intezni?
de mar a gep regelest is 3x kezdtek ujra mert elfelejtettek ezt meg azt....szegyen.... nem kepessek nem tudjak de inkabb nem is akarjak
szetvalasztani a munkat a hobby etc.... -
ecaddsell
aktív tag
válasz
Celtis #71221 üzenetére
Ez alapján 250g alatt nem kell biztosítás.
https://legter.hu/blog/dron-torveny-2021-erthetoen-szakertoktol/
Ez valamelyest segít a hobbizóknak, ha a súlyhatár alatt tudsz maradni.Igazából felette is az a szívás, hogy gépenként kell a biztosítás noha a használat messze nem olyan mint pl. autónál ami indokolná ezt (nem egész évben használod akár megosztva, mert még a nagyon megszállottak se reptetnek szívesen hidegben, komolyabb szélben vagy esőben stb; eleve osztrák tananyag alapján utóbbi kettő nem játszik szabályszerű reptetésnél).
-
fape
senior tag
válasz
Celtis #69218 üzenetére
Azt tippelem azért mert valójában ott is külön megy a kettő. Simán el tudom képzelni, hogy más a frekvencia is és pl a videónak kisebb a hatótávolsága, mint az irányításnak. Ha berepülsz egy tereptárgy (pl fa, ház stb) mögé akkor lehet hogy videó elmegy, de irányítani még tudod.
Ilyenkor jól jön, hogy legalább a technikai részével képben vagyok még ha repülni nem is tudok
-
fape
senior tag
válasz
Celtis #69203 üzenetére
Többféle megoldás van:
- Van amikor telefonnal is irányítod a drónt (nincs is külön távirányító) akkor tényleg wifi-n megy (tippre 2.4ghz-n, az 5ghznek még kisebb ható távolsága). Tipikus olcsó kamerás drón.
- Van amikor saját protokoll van a távirányító és drón között és magában a távirányítóban valami trükk. Pl képen amit belinkeltél a távirányítóból usb-n meg telefonba az infó, (videó?). Aszem dji-nak olyan megoldás hogy távirányítóból jön a wifi és azon keresztül a videó a telefon-ba.
- A videónak és az irányításnak külön van minden (tipikus fpv setup), irányítás saját 2,4ghz-n (esetleg 900mhz, vagy 433mhz) a videó ettől teljesen függetlenül 5.8ghz (esetleg 2,4ghz vagy 1,2ghz).Hirtelen ezek ugrottak be, de tuti valamit kihagytam.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Milyen mobilnetet vegyek?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Red Dead Redemption 2 (PC)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Milyen autót vegyek?
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
- PlayStation Plus Premium 24 hónapos előfizetés , egyenesen a Sony-tól!
- Samsung Galaxy A06 128GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- Keresünk dokkolókat
- Samsung Galaxy S23 Plus 256 GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- AKCIÓ! Apple MacBook Pro 16 M4 Pro - M4 Pro 24GB 512GB SSD garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged