Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Schaf

    tag

    válasz Celtis #73487 üzenetére

    Nem beszéltünk MTOM-ról, ha figyeltél.

    Szándékosan, bár a DJI Mini 2SE, Mini3/3Pro és Mini 4 Pro esetében valószínűleg januártól MTOM kerülhet feltüntetésre.

    Mivel 2024.01.01. előtt a legacy drónok esetben az EASA abban az esetben, ha a gyártó TOW értéket ad meg, azt elfogadja MTOM-nak, ha egyben a gyártó kizárja a hasznos teher függesztésének lehetőségét.

    A 2024.01.01. előtt vásárolt 250g TOW alatti eszközöket egyelőre a nemzeti hatóságok is így kezelik.

    Ahogy az anyagban is van, ez a mai állapot és szabály.

    Azt viszont jó ha mindenki előre tudja, hogy 2024.01.01. után C osztályazonosító nélküli gép a 2023.11.28.-i EASA ismertető szerint a nyilt kategórián túl csak utólag felszerelt távoli azonosítóval repülhet. (Pl. BVLOS vagy 250g feletti MTOM C osztály nélkül emberekhez közel), aminek a felszerelése nem lesz egyszerű, ráadásul TOW növekedéssel is jár.

    Ez pedig azt jelenti, hogy ha egy C osztályazonosító nélküli Minire ilyen jeladó kerül, az bukja azonnal az összes 250g alatti előnyét is.

    [ Szerkesztve ]

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

Új hozzászólás Aktív témák