- One mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy A36 5G - a középső testvér
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Három Pixel 9 jött Magyarországra
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
Új hozzászólás Aktív témák
-
lionshamlet
senior tag
Ok, akkor végulis kihagyom.
Tavaly osszetortem egy p4pro plust, most szereztem egy másikat.
Kapcsolódott is az előző modell kijelzős kontrollerével.
Most újra ismerkedem a drónnal így 1 év kihagyás után.Meg kell néznem milyen fw van rajta, talán még nincs rajta 500m altitude korlátozás
Egyelőre itt tartok
Van vagy 6 akksim a dronhoz, csakhogy simán félretettem őket, asszem 50%-ra voltak merítve.
Este ránezek működnek e még. -
Igazad van, de nem csak erről van szó. Az O4-es jelátvitel sokkal jobb lett, mint az O3 vagy O3+. Nem tudja a régi szemüveg, gondolom nem lehet (vagy nem akarják) upgradelni a goggles 2-t O4-re.
Nagyot fejlődött a hatótávolság és főleg a stabilitás. Nekem van dronehack-es FPV-m Goggles V2-vel ami full rádióteljesítményen megy, de az Avata2 a goggles 3-mal (ugye ez az O4) megeszi reggelire egy erdős, hegyes-völgyes területen. Sokkal stabilabb a jel, és ha el-el is megy, akkor is hamarabb visszajön mint az O3. Nagy bánatom ez szintén, mert a custom Avata1-em, amit az FPV-n kívül a legjobban szeretek (Axisflying kittel) is O3-mal megy...
-
Az a baj, hogy az ilyen kérdés általában akkor hangzik el, ha valaki előre tudottan olyat szeretne csinálni, ami jogi vagy (és) etikai problémákba ütközik...
Ez kárpátisztán... élni ÉS visszaélni!
Engem volt, hogy rá akartak beszélni, hogy nézzek már szét egy terület felett.
A kérést a kérővel együtt elküldtem a picsába. -
.mf
veterán
Voltam X. ker rendőrségen is, nem kell leadni a drónt, beszéltem DJI Supporttal, azt mondják 5-7 nap + szállítás. A gép eredetileg az USA-ban lett regisztrálva januárban...
Elindítottam az önköltséges Repair Applicationt, itt express nincs, de már egyből jött a UPS címke, rohantam is vele befelé a UPS átvevőpontba, hogy még a 16h-s leadási határidőbe beleférjek, 15:45-kor leadtam... Kerek 2 hét van az indulásig, csak hogy ne legyen egyszerű a dolog -
.mf
veterán
Köszi, előbb megvárom, hogy a rendőrség mit mond, náluk kell-e hagyni a gépet (ujjlenyomatok miatt) vagy sem. Ma 2 órát vártam a lakhelyem szerinti kapitányságon, helyszíneltek, nem tudták, mikor érnek vissza... azt mondták, írjak emailt és/vagy menjek be holnap. Ha gyorsan visszakapom a drónt, akkor írok a DJI-nak. Két hét van az indulásig, nagyon a határon van...
Ez csak első ránézésre ennyi kár, a bal hátsó karnál is van repedés a vázon, bár az úgy néz ki, hogy attól, hogy valaki szétszedte és megpróbálta összerakni... A bal első kart ragasztó tartotta bent, hogy ne essen ki.
Én is úgy gondolom, hogy a Care kapcsán is kamuzott, különben már cseréltette volna.Az a durva, hogy úgy hallom a csákó most is hirdet gépeket, még Air 3-t is. Ha reggel nem jön az emailre válasz, akkor bemegyek megint a rendőrségre, amíg még forró a nyom...
Na, amíg ezt leírtam, szóltak, hogy most törölte a többi hirdetést. -
-
THX.
Így nyugodtabban viszem majd be gariztatni, mert ott ugye vagy cserélik a gépet, vagy javítják, de akkor tuti frissítik is. Sajnos az egyik motort indulás előtt kézzel át kell párszor forgatni, valahogy álltában kicsit megszorul. Utána menet közben már okés egyébként, de nem vagyok nyugodt. -
Jó lenne a 120m, csak akkor korrekten le kell szabályozni, ill. megfelelően is kell alkalmazni.
Az a baj, ha jól tudom, a gép végig a felszállási helyet veszi nullának. Mi van, ha szakadék szélénél szállsz fel? Alattad akár több 100 m-re is lehetnek lent dolgok, akár emberek is. Vagy egy videóban mondta a tag, hogy egy emelkedő hegyet nem tud levideózni, mert a gépet nem tudja emelni a hegyet lekövetni. -
twine
veterán
Külön írom, mert megér egy külön hozzászólást...
...hogy mi volt a baj az O3Air Unittal?
Semmi...
"Hogy okuljatok kicsik és nagyok..." (by Regős Bendegúz)
Amellett, hogy imádom a DJI-t, mégis azt mondom, k@pják be
Szerintem ember nem olvashatott annyi manualt, és tesztet végig mint én mielőtt elkezdtem építeni az új raceremet...
Mivel igazán jónak tartom a CLRACING-et,(és a nálam jóval nagyobb tudással rendelkezők is) valamint minimális forrasztással, és könnyű bonthatósággal szerettem volna megépíteni a gépet, ezért "a föld alól", és némi könyörgés árán sikerült beszereznem egy CLRACING F7 HD-t Angliából. Zseniális logikus elrendezés, egymás mellet a DJI és az ESC csatalkozó(ami elég ritka) stb.stb.....aminek , és itt jön a lényeg, dedikált DJI portja van, (Build in 10V/1.5A BEC for DJI)
A DJI O3 Air Unitra mindenhol annyit írnak 7,4V-26,4V között szereti ha tápláljuk.
Gondoltam, akkor ez Így rendben is van, Diatone MAMBA 55A 4in1 ESC....
Betaflight konfigurálás, asztalon minden rendben, ahogy a nagy könyvben megírva de az első emelkedéseknél a kertben dobálta a jelet piszkosul, zuhant a gép egyfolytában.(szerencsére kicsi, minimális magasságból)Antenna csere, adatkábel csere....ÉS egy 35V 1000uF kondi felforrasztása...
Teszt... kertben jónak tűnik, irány a mező...
cca. 400m.re tőlem már kezdett mosolyra húzódni a szám, amikor egy powerloop közben ismét jelvesztés....hibaüzenet, és mindenféle jelzés nélkül blackout...mijjjaf....!?!?!?!?
Szerencsére a legnagyobb kár az volt, hogy az antenna eltört, de már őrjöngtem a "tehetetlenségtől"....
FC DJI portjára rámértem gyönyörűen, tű pontosan adta ki magából a 10V-ot....
És akkor aznap éjszaka találtam a youtube-on két videót, amiből az egyik az általam nagyra tartott Mads Tech csatorna, ahol emberünk pontosan megmutatja, hogy az O3Air unitnak minimum 2A szükséges a biztonságos működéshez....
A DJI ezt SEHOL(!) nem kommunikálta...
Ekkor már meg volt írva, ki volt töltve a case, a DJI szervíz oldalán videókkal, manualokkal, betűre, feszültségre pontosan minden fotókkal illusztrálva, hogy bec0ptam, kérem csináljanak valamit most már ezzel a termékkel...
Csináltak...kaptam egy új Air unitot, új antennát...egyedül csak a kamerát hagyták meg a régi szettből...
Én közben berendeltem egy Diatone MAMBA F722 MK4 FC-t, ami 3A-t ad a DJI portra, így már elvileg baj nem lehet...
Tegnap éjszaka összeraktam, konfiguráltam...ma ha minden jól megy végre rendesen "berepülöm" a gépet délután meló után....happy end lett a történet? Azt hiszem igen...
Rengeteget c0ptam ezzel a projekttel? egyértelműen igen!A DJI-t hibáztatom a szignifikánsan megnövekedett ősz hajszálaim miatt?
Egyértelműen igen....Ennek ellenére még mindig imádom a termékeiket....De b@sszák meg, hogy nem írják sehol a minimális áramerősséget
Figyeljetek rá! -
farkas26
tag
Én a nyár elején szeretnék venni Mini3 prot , most jelenleg Mini 2-őm van, ezt is imádom, de Mini 3-ban benne van minden amit én szeretnék, meg vonz az Rc távirányító is
. A Mini 2-ővel 1 éve repülök nekem ez volt az első és egyben a kezdő drónom is.
Én is szeretném majd kipróbálni a felhők felett való repülést, de még nem mostanában megyünk a hegyekbe az alföldön pedig elég nehéz lenne kivitelezni -
Zoagel
csendes tag
Addig engedem amíg a szememmel látom, arra meg bőven elég az auto mode, illetve ahol sok a wifi, ott a 2,4GHz. 2-3km-r nem akarom elküldeni, 120 méternél magasabbra meg főleg nem. Fék, bokrok mögé ezzel nem csak nem ajánlott, de úgymond tilos is, nem véletlen, ott már nem tudod olyan biztonsággal irányítani mint ahogy az elvárható lenne.
Az itthon vásárolt Miniket nem tudod hack FCC-be tenni, de pl. az az osztrákot, lengyelt már igen, de szerintem többet kockáztatsz vele mint amit nyerhetsz, mert olyan dolgokat produkálhat, ami miatt meg is semmisülhet. Ha csak 5-600m-en belül maradsz nincs szükséged semmilyen turpisságra, én a biztonságot részesítem inkább előnyben. Ha távolabb szeretnék majd egyszer menni, akkor egy komolyabb eszközt fogok megvásárolni, ebben ennyi van elégedjünk meg vele. A jel erőssége nem lesz számottevően jobb ha arra használod amire tervezték, ha túl akarod ezt lépni akkor egy másik eszközzel érdemes próbálkozni. -
Vyndree
őstag
Kínából még a VÁM-ot és a Posta kiszállítási árát is dobd rá, anélkül elvileg meg se kapod. Nekem a 400Ft-os fülhallgató szivacsom így lett volna 2600Ft, persze nem vettem át, küldjék csak vissza a feladónak vagy kenjék a hajukra.
Cipősdoboz, vágtam bele szivacsot oszt jólvan!Ha repülők akkor meg a táskájába teszem, van hozzá szilikon propellervédőm azzal nem lesz baja.
-
Aliendej
tag
Köszönöm a tájékoztatást. Csak magunkat fotóznánk/videóznánk max 10-15 méter magasan olyan helyen, hogy más ne legyen a felvételen, parkokban, tegnerparton és kevésbé forgalmas helyeken. A zsúfolt tereken, belvárosban vagy tömegek közelében természetesen nem használnánk.
Itthon használom a mydronespace appot, minden repülésem regisztrálom és csak akkor repülök ha zöld jelzést kapok az adott időben a megjelölt területre.Egyre több oldalon olvasom, hogy a pilóta nélküli légijárművet az EU-ban lakott terület felett végrehajtott repüléshez eseti légtér kijelölése szükséges. Ez az előírás viszont a pilóta nélküli játék légijárművekre nem vonatkozik. A pilóta nélküli játék légijármű a játékok biztonságáról szóló, 2009. június 18-i (EK) 2009/48 európai parlamenti és tanácsi irányelv alapján játéknak minősülő és 120 g maximális felszálló tömeget el nem érő, adatrögzítő eszközzel fel nem szerelt drón, amely a távoli pilótától 100 méternél nagyobb távolságra eltávolodni nem képes.
A pilóta nélküli légijárművekkel végzett műveletekre vonatkozó szabályokról és eljárásokról szóló, 2019. május 24-i 2019/947/EU bizottsági végrehajtási rendelet vonatkozik: [link] -
Acheron
őstag
Köszönöm az infókat, ez nagyjából összecseng azzal, amit magam is gondolok a témáról.
Alapvetően nem vagyok használ termék ellenes, de vannak dolgok, ahol nem szeretek kompromisszumot kötni. Ezen a területen viszont még csak kevéssé vagyok jártas, így megköszönöm a tapasztalatok alapján érkező véleményeket. -
Azért érdekes módon hiába vártam türelmesen, nem sikerült időben kiküldeni az üzembentartóit, amint megemlítettem a pénz kérdést, 72 órán belül megkaptam. Ebből nekem nem úgy tűnik, mintha ez nem számítana semmit.
Nem az emberekkel van bajom, akik ott dolgoznak, de bevallom őszintén, rohadtul nem érdekel, hogy hányan vannak ott és mennyi a meló. Fel lehet állni, el lehet menni a civil szférába, ha nem tetszik. Addig viszont elvárom, hogy NE 60 napon (jócskán) túl legyen már elintézve egy ilyen ügy, amivel nekünk, drónosoknak csak és kizárólag a nettó szopás volt a nulladik naptól kezdve. Őket sem érdekelte, hogy 5 egész hónapon át nem tudtam repülni, így feleslegesen fizettem a biztosítást, például. A dolog kölcsönös.
-
Schaf
tag
Semmi baj.
Már ne is haragudj, de az had ne legyen az én problémám, ha a fasz rendszerükhöz nincs elég erőforrás.
Azt pedig csak én jegyezném meg, hogy március 8. után JELENTŐSEN csökkent a beadott kérelmek száma. Ezzel együtt a 150e Ft-ot nekem Karácsonykor is kiküldhetik. Természetesen a büntető kamattal és mindennel együtt, ahogy ők szokták. -
lionshamlet
senior tag
Azt megtalaltam, de csak a 2 joy illetve a bal tekercs mozgását lehet vele újrakalibrálálni, azt hittem van valami részletesebb verzio is, ami a kontroller akkumulátor tulajdonságait is részletezi.
Ezt az oldalt mar megtalaltam, csak az a baj hogy a p4-en nem tudsz záridőt allitani.
-
lionshamlet
senior tag
Rendben, koszi.
Ránézek majd, de pontosan hol is tudom kalibralni a kontrollert?Más kérdés: fotóz valaki Vízeséseket?
Hogyan tudnám egy dji P4-gyel fatyolosra-elmosottra megcsinalni a vizesést?
Van nd filterem, de nem akar összejönni, nem mossa el amit el kell.
Olvasom hogy a hosszú záridő a titka, de nemigen mit es hova állítsak. -
Hát hagyjuk. Indítottál egy kijelentéssel ("...nem veszitek észre hogy mindannyian akik folyamatosan jajveszékelnek egyfolytában maguk/magunk alatt kavarják a híg fost....És keltik a pánikot..."), majd amikor felhívtam rá a figyelmedet, hogy azért nem alaptalan pánikról van itt szó, elkezdted kötni az ebet a karóhoz. Kértél indoklást az elején a miértekre, tőlem kaptál. Az, hogy nem értesz vele egyet, egy dolog. Kértél forrást, mi alapján gondolom úgy, ahogy. Azt is kaptál. Nem fogadtad el, mert csak. Pedig, ez én véleményem ugyanúgy 1, mint a Tiéd a sok közül, csak ez alá is lett támasztva.
Ezek után had kérdezzem már meg, miért is írtad le az első kommentedet a témában, pláne offenzív hangnemben? Néhány embert - még ha név nélkül is - pellengérre kaptál, mondván keltik itt a pánikot alaptalanul (pedig az is egy vélemény), majd most a saját véleményed szabadságára hivatkozol? Nem érzel ebben valami fura kettősséget?
Szerintem hagyjuk már ezt a népnevelést itt. Jogod van leírni, amit gondolsz, meg másoknak is. Ha nem tetszik, ott a prémium előfizetés a komment tiltás varázslatos lehetőségével.
Mi pedig itt néhány napig még megemlítjük, hogy a rendszer úgy sz@r, ahogy van jelenleg, és ha kell, kicsit pánikolunk is miatta, hiszen szankcionálásra van már példa (ha csak egyetlen darab is, ami épp elég, hogy ne feltételezés, hanem tény legyen), a jogkövető magatartás követése pedig továbbra is lehetetlen a bürokrácia miatt (ami szintén tény, immáron a második ebben a véleményben).
Abban egyetértünk, hogy aki akart, eddig is legálisan repült, és ezután is úgy fog. Csak, most kicsit nehezebb lesz. A gond az, hogy egyelőre hiába van rá fizetőképes szándék, a feltételek nem adottak, mégpedig pont azon az oldalon, ahonnan egyébként a szankcionálás már megindult (még ha szerinted 1 eset kevés is ehhez).
-
"Mit vetítettek előre az elmúlt hetek? MI az ami alapján azt vizionálja mindenki hogy élve temetnek el, és a dédunokám fizeti a százmilliós birságot?"
Parancsolj!
https://pcforum.hu/hirek/22365/dronok-bemeresere-alkalmas-eszkozoket-fejleszt-a-budapesti-muszaki-egyetem
Jó eséllyel véletlenül költenek ilyen rendszerekre, véletlenül van házmester gomb a weboldalukon, és biztosan nem azért, mert használni is akarják ezeket a lehetőségeket. Márpedig ha használják, találni is fognak potya drónosokat, és onnantól immáron törvény van rá (ezt hadd ne linkeljem már), mi a teendő, nem ejnye-bejnye meg a szerv jókedvének kérdése, mint eddig volt. Hangsúlyozom, most hobbistákról beszélek, nem a felcsút felett reptető oknyomozókról, akiket nyilván eddig is lekapcsoltak ilyen-olyan jogszabály alapján.
Nagyjából ezek miatt gondoljuk úgy itt sokan, hogy vége az eddigi világnak, ami önmagában nem baj. Az viszont felháborító, hogy a törvényes út jelen pillanatban járhatatlan.
-
twine
veterán
Elmondtam a sajátomat....hogy szerintem a közösség magát paráztatja....
Amivel ilyeneket érünk el, hogy az amúgy papírozáson gondolkodó BEndre34 nem akarja elintézni a papírjait, mert valamit félre értett, (Bocs Endre, hogy belekevertelek,,,de jelen esetben fiktiv névként is említhettem volna bárkit) vagy a fotós Jóska vagy a videós Pista nem akar már drónt venni mert azt olvasta megölik érte...
Jót teszünk ezzel ennek a gyönyörű hobbynak? -
Mit nem lehet érteni azon, ami tapasztalati úton lett igazolva sokunk által az elmúlt években (mondat első fele)? Mit nem lehet érteni azon, amit az elmúlt hetek előre vetítettek, és immáron konkrét példa is igazolja (a mondat második fele), előrevetítve ezzel a következő időszakot?
Értem én, hogy sokan túltolják a rinyát, te meg már unod, de mégis mit tegyenek, ha épeszű szabályzás még alig van, a feltételei részlegesek, de már vizsgálódnak a reptetések ügyében? Miről beszéljenek egy szaktopikban, a motorolajról? Esküszöm, nem értem mi a bajod. Eddig mindent jogszerűen csináltam. Úgy teszek most is, mégsem tudok repülni, mert nincs meg a regisztrációm, mert ülnek rajta, holott már régen mindennek olajozottan kellene mennie. A harmadik hónapba lépünk hamarosan, ébresztő! Tapsikolnom kellene, vagy mi a csöcs?!
-
"eddig is szabályszegően repült az emberek 90%-a
"
Igen, csak eddig sz@rt rá a hatóság is, ha csak nem volt valaki nagyon kretén. Na, ez változik most, ez adja a lényegi különbséget, ezért megy a fingreszelés. Kérje számon, csak legyen értelmes szabályzás. A számonkérés meg a spicliztetés már működik, a szabályzás meg nem. 2 hete kértem a Spark regisztrációját e-papíron, semmi. Ma már repülnöm kellett volna. Biztosítást se tudok így kötni, csak ha trükközök. Hétfőn már március van. Miről beszélünk?!
-
BEndre34
tag
Jogos a fenékbe billentés
A regisztrációval és biztosítással valóbban kevesebb lehet a kockázat, bárhol is szállok fel. Csak fene tudja mi igaz a BME által fejlesztett "figyelőre" és egyéb dolgokra (direkt OFF, mert nem vitaindítónak szánom).
Sajnos néha hajlamos vagyok túlgondolni a dolgokat (pro és kontra is), de ilyenkor jó, ha jön valaki (jelen estben twine) és .... kibillent belőle.
Így részemről elengedtem a dolgot és megkeresem az ügyfélkapu kódomat.
(A sz@r szabályozáson amúgy sem tud senki változtatni. Aki tudna, az pedig nem akar.)
-
sunone
aktív tag
A többségben frusztráltságot okoz, hogy bürokratikus akadályokkal nehezítik a jogkövető magatartást.
Ha ma napelem telepítés miatt gerinc magasságban csinálnom kellett volna pár képet a háztetőnkről, akkor törvényt sértettem volna, mivel nem igényeltem 30 nappal korábban légteret, amit amúgy sem kaptam volna meg a 10Km-re lévő főváros miatt.
Persze csak ha.Nem mindenkinek komfortos a szabályszegés. Nem érzem jajveszékelésnek, ha kritikával élünk egy rossz szabályozás felé, és annak változatos formában hangot adunk.
-
Gondolom a Mavic Pro 3-ra számolt a kolléga, de szerintem nem lehetetlen, hogy az is be lesz mutatva, hiszen most hoztam el az Air 2-őt mondván, hogy nem várok a Pro 3-ra...
Btw amint írtam megvettem a gépet pár órája.
Első repülés szombaton lesz majd vidéken, de DJI Care-t a vásárlástól számított 48 órán belül kell venni vagy az hogy működik pontosan? -
BEndre34
tag
Mondanám, hogy hasonló, de talán csak gépek tekintetében. P3 után most P4 van (már egy éve) és imádom, pedig csak a "sima", nem a PRO vagy V2 változat. Viszont tavaly nyáron elkapott az fpv láz.
Jelenleg ott tart a folyamat, hogy sok utána olvasás, YT videó után, néztem a kezemhez távokat és lett egy szinte új Frsky Taranis QX 7. Az első napom már volt, hogy 10 másodpercig nem csaptam oda semminek a szimulátorban a gépet. Ég és föld (egy DJI géphez képest pedig pláne) a ülönbség, pedig az még nem is acro mod volt. Érdekes világ, de nagyon tetszik.
-
twine
veterán
Ami fontos...
Nyilván ez csak egy beszélgetés...sok-sok találgatással...és mindenkinek van róla egy véleménye...
Az enyém egyelőre a fent leírt...(hangsúlyozva, hogy nagyon nagyon szeretem a márkát, és termékeit)
A tiétek más....
A jövő meg majd megmutatja nekünk mi is a valóság -
Ez teljesen fogalmatlan; az idézett pontnál én is elkezdtem írni, hogy jó barát, az tíz százalék plusz ám, amit ha bebuksz, nem lesz jó érzés, még akkor sem, ha csak az említett összegekkel számolunk, de aztán rájöttem, felesleges szájtépés lesz.
Aki meg jaszkarizni akar, az amúgy sem drónt vesz, hanem valami presztizs mobilt, vagy egy lefingott béjemvét vagy kombifócvágent... Az egész komment egy epic fail.
@ El Joe: erős +1.
-
majestic
őstag
Igaza van AuraSync-nek! Ha véletlenül sikerül egy 10-20 km-es sebességgel repülő drónt lelőnie miközben egyszer egy évben véletlenül az illető háza felett 50 méterrel elrepülök, akkor az az én bajom... Nem életszerű amit írsz. Szerintem a drónozók 99%-a nem azért repül bárhová, hogy valakit/valakiket kukkóljon, zavarjon vagy bántson. Egyszerűen repülni szeretne és lehetőleg ott ahol nemcsak egy prérit lehet felvenni, hanem valami látványosságot kapjon lencsevégre. Ha jól vettem ki a korábbi hozzászólásokból, ilyen helyeken eleve tilos repülni...
Amúgy az eredeti kérdésemre nem lenne valami ötletetek: mi van akkor ha a házban, ahol élek feljelent valamelyik paraszt szomszéd? Kijön a rendőrség? Na és? Megkérdi tőlem, hogy én repkedek itt a kertben meg a környéken? A válaszom az lesz, hogy természetesen nem! Akkor mit csinál? Házkutatást tart? Kihelyeznek egy 24 óráz megfigyelő kocsit az utcára? Komolyan kérdezem! Hogy ellenőrzik, hogy mi a helyzet és milyen praktikákat alkalmaznak? Kik illetékesek erre?
-
NvidiaRTX
őstag
Azért ne keverjük össze a szezont a faxommal twine.
Attól, hogy én elrepülök egy nap 10x-er a telke felett még NEM okozok neki anyagi kárt.
Ennek ellenére ő "lelövi" (na persze lelövi ja mintha mindenkinek a szekrényébe légpuska meg sörétes lenne) az én 500k-s drónomat?
Akkor ez így rendjén van?Zavarja őt a drónozásom?
Felsoroljam, hogy engem mi zavar ebben a macskura életben twine?
Mert akkor itt aludnánk...Ki kell nőni ebbel a gyerekeskedésből.. ha akar jelentsen fel és ha elkapnak így jártam.
Tudod miért jelentene fel? MERT NEKI NINCS DRÓNJA.
Irigy, szánalmas, rosszindulatú emberekkel teli világban kell élni sajnos.
A volt munkatársamnak el kellett költöznie a társasházból mert egy szenilis bolond nő állandóan feljelentette őket hangoskodásért akkor is ha otthon sem voltak...
Erről ennyit. -
Nézd! Egyértelmű, hogy ma a drónozás legnagyobb parája a kib@szott légtérhasználati cirkusz, amit a vízfejű EU és a teszetosza kormányunk képtelen normálisan szabályozni a mai napig sem! Egy bürokratikus posztkomcsi paranoid szabályozás van még ma is életben ami lényege nem is a szabályozás, hanem az ellehetlenítés. Ha jól tudom már valamikor 2018-ban volt erre már valami applikáció alapú megoldás, de mivel, nem pénztároslölö holdudvarából patkolta össze valaki így hamvába holt a dolog. Nem rosszindulatból, hanem csak iróniából dobtam fel ezt a témát, azért is írtam léktérhasználatit a légtérhasználati helyett.
A videó tényleg döbbenetes és nagyon profi, látszik hogy horror munka van mögötte. De egyben ihletet is ad sok idiótának akik nagyboldogan reptetni kívánnak majd orrba-szájba ott ahol éppen eszükbe jut ami persze nem szerencsés.
Jó példa erre, hogy egy kis településen lakom, a falu széle felé és néha ott mozgattam meg az Inspire-t; fellőttem 50m magasra és kiküldtem a pusztába (kb. két utca és ott van a világvége) . Sokáig nem is volt gond, aztán (gyaníthatóan a nagy villanymadarat látva) vett valaki egy Phantomot és azzal szórakozik, hogy be-be repül a porták fölé viszonylag alacsonyra ereszkedve (5-10m). Persze ez senkinek sem tetszett és engem is utolért a népharag, mert ilyenkor mindenki paranoid lesz; aztán drón-drón kit érdekel, utálni kell! Esélytelen, hogy felszálljak a kertemből, ki kellett mindig bútoroznom a faluból, ha repülni kívánok. El is adtam a madarat, remélem az új gazdájánál jobban meg fogja tűrni a közösség.
Szóval ne szívd mellre, nem érdemes ilyesmi miatt befeszülnöd, a fenti légtérhasználati cirkusz ugyanúgy a drónozás része mint a zuhanás és egyik sem a kellemeshez tartozik
-
tirszin
senior tag
-
sonye
senior tag
Ez a helyzet elég para, hogy többen egyszerre repkednek melletted.
És én is azt mondom valami szabályozás kell, de a magyaraszka megint félő, hogy olyan csavart rak bele, hogy mindenki rosszul jár.
A tervezet megvan, de az csak terv...
És én szabályok nélkül is azt mondom, hogy csak nagy felelősséggel szabad repülni.
Nem értem azokat sem, akik kilométerekre küldik a gépet.
Én munkára használom, és elég riasztó, hogy egyre több ember vesz gépet és repked mindenfele.
Az elv jó, hogy vizsgázni kell meg légtér engedély applikáció. De az már lehúzás, hogy minden repülésért fizetni kell.
Én azt tartanám korrektnek, hogy legyen vizsga akár egy autónál, aztán lehet menni de csak légtér engedély kéréssel, ami a vizsgázott pilótáknak legyen ingyen használható. -
twine
veterán
Azt nem nagyon értem, miért a drive-os verziót osztottam meg, mikor fent van youtube-on is...
Ráadásul a drive megosztás jogokat el is k.rtam...elnézést...
"Tamásnak" köszönöm, hogy felhívta rá a figyelmem -
jilian
addikt
Egy külföldi videóban láttam a csávó mondta
, hogy pillanatra ki kell kapcsolnia a felvételét mert nem menti el neki vagy valami ilyesmi.
Gondolom van valami idő limit.
Jó persze vágva van de nem is az én biciklizési szokásomhoz van kitalálva.
Erre a tötyögésre tökéletesen megfelel, bár sok értelmét nem látom, semmi izgalom csak a hátadat, fejed búbját veszi, legalább dobott volna egy hasast a foszer....Az, hogy egy kő kemény erdőben lefelé tudjon utánad jönni valami 40-50 kmh-val a fák között, szerintem nem az elkövetkező évtizedben jön gépezet...
De arra hogy az udvaron, mezőn a gyerek élvezkedjen bújócskát, top.AuraSync
Természetesen az lesz majd.
-
BEndre34
tag
Relax
Annyira utálja a DJI márkát, hogy saját bevallása szerint eddig volt neki: Phantom 3 Standard, Phantom 3 Advanced, Phantom 4, Inspire, Mavic 2 Zoom, P4 Pro+ v2.0 Most pedig, a sok, saját - már már fanatikus - kritikája, meggyőződése ellenére..... DOBPERGÉS.... Mavic Air 2
Csak szereti, ha zajlik az élet.Vaaaaagy a DJI embere és így akarja kihúzni belőlünk, esetleg miért váltanánk át másik gyártóra. Ahogy Mátyás király is álruhában ment a nép közé a mesében.
Éljen Mátyás király!!!
-
Nem arra írtam, hogy például a DJI GO /Fly mellé nem jó, hanem maga a MIUI egy határ nagy f*s az állandó memória söprésével (a'la MIUI optimalizáció), meg a nyolckilónyi bloatware shittel, amivel alapból érkezik. BL-t nyitni, rootolni, ROM-ot őzni meg nem akarok csak azért, hogy a sok szemetet kitakarítsam. No offense, hangsúlyozom. Nekem nem jön be, más szeretheti.
-
S.J.
tag
"Elég erősen publikus a fórum... és akkor úgy tűnik eddig még nem futottál bele annyiszor abba ténybe mint én, hogy elképesztően sokan vannak itt read only-ban...
MAgyarország egyik legnagyobb tech portáljáról beszélünk"
azert remelem a miniszterium nem itt dobben ra hogy bizony az emberek 99szazaleka nem foglalja le a legteret, ha fel akarja kuldeni ket fotora a dji mini jet🤣🤣 de barmit kinezek beloluk
-
S.J.
tag
egy belterjes forumon egy hozzaszolas "kiabalas"???
en se inditanek el dront egy rendorauto mellol..ez vilagos
viszont ne csinaljun mar a torvenybol erkolcsot! szepen dronozzon mindenki engedely nelkul, ovatosan, esszeruen.
aki meg 30 nappal elotte bejelenti, fizet, telefonal stb. ne erezze magat jobbnak, erkolcsosebbnek, csak mert betartja ezt a hulye szabalyt.
-
NvidiaRTX
őstag
Igen ki is próbáltam. Először is már ott kezdődtek a gondok, hogy a belépéshez ki kellett kapcsolnom a fészemen a két lépcsős azonosítást mert valamiért nem engedett belépni a GO program hiába engedélyeztem a belépést a telómon a fészbe.
Aztán miután beléptem töltött töltött valamit és egyszer csak elkezdett villogni a kijelző, ki-be kapcsolgatott.
Csak a távirányító ki-be kapcsolása oldotta meg a problémát egyszerűen mondhatjuk, hogy lefagyott a cucc.
Jó a beépített kijelző, de ha azt egy gagyi hardver-el és szoftverrel támogatják meg akkor mit sem ér. -
NvidiaRTX
őstag
A méret, szél és kamera kérdése:
Ha most vennék drónt akkor már tuti a Mavic szériában gondolkodnék főleg a mérete miatt mivel könnyen lehet bárhová cipelni még 3 akkuval is.
Reptetés közben nem feltűnő és minőségi videókat csinál.
Vegyen az 1 colos szenzoros gépet aki azzal a felvétellel pénzt keres ugyan is nem mindig éri meg a nagyobb szenzor...
Most hétvégén vettem fel egy videót a P4Pro-val 100Mbps-el és szomorúságomra azt vettem észre, hogy a nyers felvett videón itt ott a távoli dolgok amik olyan sötétebb színűek szépen bekockásodtak. Nem vicc. A nyers 4K 60FPS videó bekockásodott. (igen elég gyors a felvételhez a mem kari ami benne van)
Amit néztem itt Mavic Air 2 nyers videót egyáltalán nem láttam ilyen fajta "hibát".
Sőt, ámultam attól a fél colos szenzoros felvételtől...
A szél?
Szélben kimenni sincsen kedvem nem hogy drónt reptetni. Egy héten ha van 3 nap szélmentes abból a 3 napból 2-n biztos hogy dolgozok és marad 1 nap a héten amikor azt mondom na most érdemes kimenni drónozni.
A többi napon a fél millás drón a polcon áldigál bent a szobában. Nagyon megéri.
Inkább egy 150-300k-s drón nézegessen addig a polcról mintegy jóval drágább amit nem is használok szinte.
Belinkeltem egy Air 2 extrém szél tesztet az engem meggyőzött, hogy nem igazán kell félteni a cuccot csak ésszel kell használni.
Utálom bevallani de sztem most egy Mavic Air 2 a legjobb választás egy kezdő drónosnak ha van pénze.
A kevesebb pénzűnek meg egy Zino 2-t ajánlok. -
Ugyanezt tapasztaltam én is eddig rövidke drónos pályafutásom alatt.
Csak természetben röpködök, illetve mivel horgászom is, így megesik hogy vízparton is (Duna), ahol azért megfordul 1-2 ember. Egyszer egy horgászat alatt megkérdeztem a közelembe ülőket, hogy nem zavarná-e őket egy kb 10 perces reptetés a fejük fölött. A reakció pont az ellenkezője volt, megkérdezték, hogy nem csinálnék róluk is egy-két képet horgászat közben ha már fönn vagyok.Este 3-4 helyre kellett elküldenem a fotókat.
-
twine
veterán
Azért csak leírom, hogy mindez a tapasztalat úgy jött létre, hogy 2*-3* rantottam be gépeket ugyanígy susnyásba meló közben mint te, csak én sport módban, amikor ugye off a védelem...
vitte majdnem el szélvihar a kis Duna fölött hegyek között a túloldalra úgy ,hogy komoly gépészkedés volt, mire sikerült vissza hozni,a gépet de a végén kézben landolt sérülés nélkül...Ott tapasztaltam meg, hogy a phantom ereje is kevés olykor, hiába húzom lefelé a gépet, majdnem olyan mintha betonon akarnám "lefelé erőltetni", mert olyan szél tolja fölfelé, hogy nem jön le....
Amikor a környéken egyetlen kbsztt kábelnek sikerült úgy nekirepülni, hogy közben úgy figyeltem, hogy annál jobban nem lehet....
EZek az elmúlt pár év alatt hébe-hóba összejött balesetek, vagy baleset nélkül végződött megélt tapasztalatok...
Hál'isten volt olyan is, amikor a 3 napos meló első napjának első repülésénél hiába mértem ki az akácos feletti legalacsonyabb repülési magasságot, sport módban hátrafelé húzva(azért kell ez , mert sajnos előre a phantomnál bele lóg a rotor a képbeszélben sport módban főleg) mégis magasságot vesztett a gép, és az akácosban kötött ki....
Baromi mérges voltam, hogy ugrott a meló, de sérülés nélkül meguszta a phantom...
Miért emlékezetes ezen kívül ez az eset? Mert egy kbsztt. méhészet kellős közepén zuhant a gép a kaptárak mellett...
El elehet képzelni milyen volt a gépmentés részemről, adó vevőt hagytam el, mert úgy futottam a szürke méhfelhő elől a phantommal a kezemben , közben rettegve hogy ne jöjjön még egy versenyautó is, ami elgázol a pcsába....MInd-mind tanított valamire...ami mára tapasztalattá egyesült...
-
Fuhur
kezdő
"Szóval szerintem annyi az alap tétel, hogy úgy repülj, és rögzíts videót, ahogy jó esetben te is ,mint jó érzésű ember elvárnád , hogy a környezetedben repüljenek, és készítsenek felvételt.Akkor a kutyát sem érdekli hogy te "reptetsz" ..."
A lényeget mondtad, amit ha mindenki betartana nem is lenne kérdés ez az egész reptetés! -
twine
veterán
Várom már megint mint a gyerekek a karácsonyt...
Eu "vérházból" rendeltem, naponta nézem a trackinget, merre jár... De már közeledik felém
Nézegetem a dji fpv szettjét egy ideje...
"Nurk-ot" szeretem,,,a nagy nevek közül az egyik kedvencem... Azért ö is eléggé tátotta a száját, az első repülésnél vele... [link] pedig azért ő sem szarral gurigázik az fpv világban...
Szóval kva jó, nagyon tetszik.. De nem érzem hogy ezt most nekem találták ki... Hogy ezen tanuljak...
Neeem....
Sok ez egy kezdőnek szerintem... Ha egy haladó vesz magának egy ilyen szettet, az azt mondom rendben...
De egy kezdő alá egy ilyen szett szerintem erős túlzás... -
Geller72
veterán
Ez elég meredek, annak ellenére, hogy nem annak tűnik, de alacsony a magasság, sok a pozícióváltás (folyamatos
) és a fák, oszlopok elég sűrűn vannak. Ebbe bele kell rázódni.
. Széles FOV-os kammal nagyon nem is kell erőlködnöd a kamerával, minden benne lesz.
. De attól még acróznod tudni kell.
. Beszéltük, Mobula 1s-en, max kettőn, kezdésnek bőven jó lesz. Meg a SIM. :9
-
NvidiaRTX
őstag
Próbáld ki ezt, ennél elég alacsonyan van a kamera talán nem lóg bele a felvételbe a prop.
(#5434) Geller72:
Bocs de ebből semmit nem értettem... semmit. -
Geller72
veterán
7" felett már elég meggyőző. 6" alattiak is simán elviszik, de ott a repidőd nem lenne túl fényes.
. Az a baj azzal, amit írsz, hogy nem csak repülni kell megtanulni (akár stab módban csak), hanem ugye az eksön kam képét nem igazán látod, csak amikor vágod. Így könnyen előfordulhat, hogy csak az aszfalt, vagy a kék ég marad az anyagodon.
. Azt nagyon érezni kell, hogy mit akarsz filmezni, vagy azt a képet is ki kell raknod egy analóg VTX-re és akár egy másik szemcsin nézni. Vagy építesz egy szaros Dji HD FPV cuccost racerre és ennyi.
.
Amúgy próbáltad már a géped FPV módban?
. Ott fix a kamera, ott nem látod a propokat, igaz, fix gimball sincs.
.
Egy 10"-os gépen, de már a 7"-on is kettes propokkal, 5-6 cellán van közel, vagy legalább annyi repidőd, mint a phantommal.
Azért nem szeretek szélben repülni, mert erős szélben mondjuk mész, tolod neki, aztán a fordulóban szépen elszámolod magad. Főleg hátszél utáni ráfordulásnál vannak meglepik, amikor oldalról megtol a korábbi hátszél. Ez fent, FS-ben (Free style) nem annyira zavaró (de, ott is szerintem) de lent, fák közt nyelezve, loop-ok közben elég szar tud lenni, amikor azt hiszed, hogy kiadja, mert kis szélben simán ki is adja, de komolyabb szélben betol a fakoronába pl.
.
-
NvidiaRTX
őstag
Pont ezen gondolkodtam én is.
De sztem úgy értette, hogy a kertből szállt fel vele és úgy ment el annyit.
Amúgy már várom a DroneHungary Air2 távolság tesztjét, annyira akarom látni, hogy hány km-t tud elmenni a semmi közepén.
Egyszer írtam nekik, hogy teszteljék le városban a Mini-t aszonták nincs értelme tudják jól mi lesz a vége. -
-
NvidiaRTX
őstag
Ez kb olyan mint Apple fanatikusnak megmagyarázni miért jobb az Android vagy fordítva.
Nincs értelme mert ha 10 ellenpéldát hozok akkor arra te 10×-er mondasz hasonló szöveget mint feljebb.
Te csak azt látod mit alkotott, én azt nézem, hogy ezt milyen aljas üzlet politikával érte el.Ha most nagyon érdekelne ez a vita akkor én is írhatnék oldalakat mit csinált a DJI pár év alatt.
Ha egyszer majd ráérek leírom én hogyan látom a dolgokat. Majd egyszer. -
twine
veterán
Egyébként tényleg ajánlom a fent említett sorozatot, és az extrákat...
Az utóbbit már csak az inspire munkája miatt is, milyen körülmények között, milyen költségvetésű anyagokhoz használják...
Nem az első werk ahol mutatják a gépet...
Sajnos most fejből nem megy a többi film.... Talán a "Blue Planet 2" höz isInspiret használtak úgy rémlik...
Szóval azért ezeknél a produkcióknál nem szarral gurigáznak na...
Tudod milyen kamerák és felszerelések mellett használják az inspiret?milyen gépek anyagai mellé rakják az azzal gyártott filmeket?? Nézem a werkeket és önkívületben matyizok a gyönyörtől basszus....
Aztán nekik mégis megfelel a dji gépe ami "jelet veszít Lánchíd mellett"
A többi meg tényleg olyan amilyen,,, egy air vagy egy spark vagy a tkm tudja mi...
De azért ilyenekkel dobalozni, hogy ugyanolyan fos a nagygep mint a többi, és nem adnak szart sem a pénzedért csak fekete távot.... Egy picit túlzásnak érzem -
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- E-roller topik
- Autós topik
- Vélemény: nem úgy tűnik, de Lip-Bu Tan most menti meg az Intelt
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- No Man's Sky (PS4, PC, Xbox One)
- LEGO klub
- NTFS, exFAT, FAT32 – Melyiket válaszd és miért?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy S23 Ultra , 8/256 GB , Kártyafüggetlen
- Honor Magic5 Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Honor 400 lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! HP ZBook 15 G6 munkaállomás - i7 9850H 16GB DDR4 RAM 512GB SSD Quadro T2000 4GB WIN10
- Honor Pad X8 64GB, Wi-Fi, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest