- Xiaomi Smart Band 10 - a hetedik napon megpihen
- Yettel topik
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Motorola G86 - majdnem Edge
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- iPhone topik
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Szivárognak a Vivo X300 kameraadatai
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
lionshamlet
senior tag
válasz
tirszin #7051 üzenetére
Oh, köszi.
Igen, az ég olyan mintha be lenne égve, vagy csak nekem tűnik úgy?Csak a szaturaciot illetve az rgb görbét módosítottam.
A fák feketében a távolban, na azt még nem próbáltam módosítani.
Premier proval keszult a szín kalibrálása, ebben merre is tálalom a high tone setupot?
Mert akkor arra is raugrok -
lionshamlet
senior tag
válasz
tirszin #7031 üzenetére
Köszi.
- premier pro
- lightroomEzt a 2 programot hasznalom.
Képek szerkesztésénél - ahogy írod is - általában a kéket es a zöldet probalom korrigalni en is.
Illetve a technikam az hogy megy minden auto korrekciora es ezek utan igazitom a black/white párost es a szaturaciot
Ez általában elfogadható vegeredmenyt produkal, de azert lehetne jobb is.
Illetve most probalgatom az autokorrekcio helyett a lutokat alkalmazni.
De ezek inkabb instabarat filtereknek tűnnek túlnyomó részben.A premier proval pedig még bőven az ismerkedes fazisaban vagyok.
-
Tomdriver
őstag
válasz
tirszin #6808 üzenetére
& Fuhur
Köszönöm a válaszotokat.
Webshopos vásárlás esetén is van csere lehetőség, nem csak az elállás? Én nem olvastam ilyent a HFSZ-ükben, de lehet ezt törvényileg kötelezi őket, mint pl. face to face vásárlás esetén a 3 nap cseregarancia?
OK, persze az a fair ha leírom a hibát, de azért van néhány "dörzsölt" kereskedő, aki simán szervízhez hajt ezzel. Mire tudok hivatkozni?
-
duni84
aktív tag
válasz
tirszin #6755 üzenetére
szerintem (#6754) forceberg azt próbálja mondani, hogy ha legközelebb az utolsó pillanatban veszed észre, hogy a drón előtt van egy akadály, akkor ne fékezz (hátramenet utasítást küldesz a drónnak), hanem kerüld ki, mert az hamarabb van. sportokban és közúti közlekedésben is ugyanez a legjobb módja az ütközés elkerülésének: ne az akadályt nézd, hanem a menekülőutat, aztán térj ki előle. hamarabb/kisebb helyen megvan, mint a fékezés.
-
Erwinke
aktív tag
válasz
tirszin #6751 üzenetére
Nem ez számit. : ) Megtörtént és kész. Jobb nem lesz attól, h mennyit késik v mennyit sem. Értem én, h a parancsot megkapja szinte azonnal. Viszont azért mire a rotorok elkezdenek másként forogni az azért idő. Próbáld ki, h mész előre aztán átváltasz hirtelen hátra. Még fog előre menni 2 - 3m-t mire elkezd hátra menni.
Találtam 3D nyomtatott dokut. Úgyh ismerősöm este nyomtat másik kart aztán szétkapom. Ha valakit érdekel, akkor szivesen küldök majd képeket róla.
Köszi az infókat mindenkinek. -
Statikus
senior tag
válasz
tirszin #6586 üzenetére
pld. biciklis futárzöld nem ezt mutatja... Amikor zöld van az autóknak, akkor jármű, amikor pirosra vált akkor párhuzamos gyalogosként teker át a zebrán, amikor nem lehet balra kanyarodni, akkor zebra feléig gyalogos, majd elfordítja a bicajt balra... sorolhatnám, én ezekről beszélek.
És igenis kellenek szabályok, csak amíg egyre többen vannak a primitív agyatlanok, akiknek ne mondja meg senki, hogy mit és hogyan csináljanak, majd aki be akarja tartatni, felelősségre vonni ő lesz a hülye, addig elég nehéz bármit is elérni.
Ha pedig az általad felhozott közlekedési példát nézzük, elég szégyen, hogy úgy van jogsija valakinek, hogy nem tudja a körforgalmat megfelelőien használni, bár ez is az elkorcsosulást mutatja. Foci, tévé, sör és ne pofázzon senki...
-
válasz
tirszin #6558 üzenetére
Egy barátom csinált egy 40 másodperces spot-ot, nagyjából a Duna felett a Szabadság híd - Erzsébet híd között repülve estefelé egy AIR-el. Leragasztotta a LED-eket is rajta, végeredményben csak a képernyőre hagyatkozva repült. A Szabadság hegyről indította az AIR-t, de mesélte, hogy alig repült egy pár perce azonnal megtalálták, pedig akkor már messze járt a drónnal. Be kellett menekülnie a bokrok közé és ott kushadva reptette a villanymadarat.
Én is jártam már úgy, hogy mezőgazdasági területen vetést repültem be, aztán csak azt láttam, hogy ott parkol a kocsim mellett a polgárőrség Duster-e. Azt hittem kiváncsiskodni jöttek, de elkezdtek b@sztatni, hogy miért, meg ki engedte meg... Felhívtam a föld tulajdonosát, hogy akció van, aki odagurult egy bazi nagy traktorral és biztosította a botcsinálta önkéntesrendőröket, hogy nem kell majd a nyugdíjjal törődniük, ha azonnal nem takarodnak el a földjéről
De volt olyan, hogy én is berepültem a fél Badacsonyt és semmi nyünnyögés nem volt (pedig akkor PONT kértem légtérhasználatit; alig vártam, hogy valaki belémkössön, de semmi...) meg volt, hogy Komáromban, határterületen repültem be építkezést, de ott is csak integettek a határőrök, semmi fegyverropogás, meg légvédelmi rakéta....
-
Gelner
tag
válasz
tirszin #6349 üzenetére
Köszi, igen valószínűleg :) a falunak készült és ők ratapadva keresnek dolgokat, fotós vagyok így nem volt nehéz kitalálni mikor kell felvenni, bár idő hiányában 1 órával korábban indultam. A Kamera mozgás és a dront programozott úton automatán engedtem el, így térképen pc előtt nem volt nehéz. De köszi
-
NvidiaRTX
őstag
válasz
tirszin #6290 üzenetére
Igen egyetértek.
A zsebben elférő könnyű drónhoz vegyen egy 400g-os nagyméretű tabletet amihez majdnem külön táska kell szállításnál.Még az Air 2-höz sem használom a Tab S6-ot mert akkor dobhatom a kukába a kompaktságot.
Alapból a DJI nem is ad rá lehetőséget, hogy ekkora tabletet bele tudjak rakni a távba.
Még ők sem gondolnák azt, hogy egy ekkora gépet valaki tablettel használna.A 120k-t még én is sajnálnék belefeccelni ebbe az egészbe.
Fentebb írtam mi lenne az optimális megoldás. -
-
sonye
senior tag
válasz
tirszin #6195 üzenetére
Köszönöm a tippet!
Hogy tudom megnézni, hogy az air kamerája jó-e? A boltban nem fogják engedni.
Vagy elhozom, megnézem, ha nem tetszik, akkor viszem vissza?
Nagyon szomorú, ha tényleg az a helyzet, hogy a kamerákat ilyen módon szerelik össze. közel 400 ezres eszközökről van szó.Remélem kifogok egy jó AIR példányt. Az új féle táv, meg a plusz szenzorok miatt is teszik.
El is adtam a pro-t, pedig nagyon a szívemhez nőtt, mert egy stabil jószágnak éreztem.
-
P3Dr0
senior tag
válasz
tirszin #6113 üzenetére
Ezzel most lelomboztál
Azt hittem a mavic 2 ennél már komolyabb az oldalso és felső szenzorok miatt.....
Valószínűleg a cpu sebesség nem elég azért vannak ezek a obstacles limitaciok mint a 30fps/60fps vagy a sport módban való szenzor nélküli repülés. Pedig logikusan az lenne a jó ha sport módban lenne leginkább aktiv védelem de lehet a nagysebesség, nagy felbontás , nagy fps hez már egy desktop pc kéne,hogy repüljön akkora számítási kapacitást igényelne a művelet -
jilian
addikt
-
Tomjack
tag
válasz
tirszin #6114 üzenetére
Igen de Air 2 be lehet normál módba is kapcsolni az apas 3.0, nem úgy mint s többszenzoros társaiba.
Illetve én úgy tudom de a többiek kijavítanak hogy a kamerát is használja 3d érzékeléshez (jelentsen ez bármit). Ezért kerülgeti jobban de hajmeresztő módon is a távolabbról még látható ágakat amit közelebb érve már a kamera nem lát. -
P3Dr0
senior tag
válasz
tirszin #6102 üzenetére
Jogos! Én is bevittem erdőbe de ez az APAS 3.0 hajmeresztő dolgokat művel. Ami a legnagyobb baj,hogy oldalt és felül nincs szenzor. Így főleg fák alatt hamar törés a vége mert ha keresztbe van egy akadály nem lesz rest a drón emelkedni vagy az APAS nak köszönhetően oldalra mozdulni ahol sajnos nincs szenzor....
En ki is kapcsoltam az APAS.t es csak az előre-hátra szenzor érzékelést használom. Ha akadály van inkább lebegjen mint sem hogy törje magát. Szenzorok nélkül ez a követés sűrű helyen inkább hazárdírozás mint sem feature szerintem -
-
NvidiaRTX
őstag
válasz
tirszin #5472 üzenetére
Na most már a végén azt is megmondják mire használjam a drónomat.
És ahhoz mit szólsz, hogy van hogy beváltok sport módba és egy akkut csak úgy simán kirepülök, hogy 1db képet nem készítek el.
Csak úgy össze vissza repkedek a fejem mellett 70-el mert fun.
Ha mindenben az értelmet meg a "valamit" akarod megkeresni akkor abba belebolondulsz.
Mindenki más, mindenki másban találja meg a "lelket".
Volt olyan, hogy egy földön lévő tárgyról úgy vettem fel videót a drónnal, hogy átváltottam ATTI-ba és manuálisan a kezemmel húztam a drónt balra jobbra míg ő tartotta a magasságot. Meglepetésemre tökéletes felvétel lett. -
Fuhur
kezdő
válasz
tirszin #5472 üzenetére
Én nem haragszom. Neked nem tetszik. OK. Nekem pedig szép emlék. Valószínű, hogy sok mindenben különbözünk. Nekem a házam tele van mindenféle "kacattal" amiről sok szép régi emlék jut eszembe. Neked valószínű mindez felesleges lom. Nekem sok drónom van neked egy is sok (Te mondtad). Én magam szórakoztatására is repítek, Te pedig csak "közérdekből". És még sorolhatnám....
Mellesleg nézelődhetsz a linken látható nevem alatti többi 3D modelljeim között....Persze csak ha érdekel
Egyébként mindkét modellben van érdekesség csak hát nem mindenki számára. Aki 3D-zik az észreveszi:
- A japán kis pihenőben például az, hogy a modell belülről is nézhető nem triviális. Persze nem is varázslat, csak úgy mondom...
- A tengerparti dologban pedig túl azon, hogy nekem most is tetszik, a vízfelszín kérdése érdekes. Már csak azért is, mert maga a módszer nem teszi lehetővé a víz vagy más homogén felület rekonstrukcióját....itt mégis jópofán mutat.
-
*Ropi*
félisten
válasz
tirszin #5449 üzenetére
Tényleg, ezt a nagyobb feszültség - kisebb áram részt kihagytam a számításból.
Nem a nagy feszültségek miatt érdekes az akkuk szigetelésének a vastagsága (mert egyébként is a végletekig vékonyítják őket, hogy minél nagyobb kapacitást zsúfoljanak bele az adott térfogatba), hanem a zárlatveszély miatt: vékonyabb szigetelésnél még csak ütés sem kell, mert egy erősebben kifejtett nyomás is drasztikus hatású lehet adott esetben.
-
Geller72
veterán
válasz
tirszin #5364 üzenetére
"Ezzel együtt sztem nem jó érv az, hogy azért csinálok valamit, mert a másik még nagyobbat vét szórakozásból a környezetünk ellen. Hisz, ha mindenki így gondolkodik, határozottan rossz irányba megy az emberiség!! Valakiknek lépni kellene azért a másik irányba is!"
-Nem érvként hoztam fel, hanem hasonlatként.
. Eléggé más a két dolog.
.
A pénz mindig is nagyobb úr volt és lesz is, mint a racionális gondolkodás, viselkedés. És ezt most nem ránk értem, hanem a globális szereplőkre, akik tehetnének érte/ellene. A telekocsi lehetne kötelező érvényű is egy városi forgalomban, nem csak egy opció. Mehetnének rengetegen vonattal, busz/autó helyett..és még sorolhatnánk sokáig. De hiába, mert radikális változás itt nem lesz. Nem hogy egy darabig, hanem soha. Beszélünk róla, jól mutat a médiában is, meg tehetünk logót a face hátterünkre, akármit..mégsem lesz ez másként nagy volumenben. Én a magam részéről tisztában vagyok vele, hogy hol a határ, hol tudom, vagy tudnám, akarom ezt rám vonatkozóan szabályozni a kedvező(bb) irányba. A legtöbben ugyanúgy tudjuk, mégis teszünk rá. A buszmegállóban ugyanúgy az arcomba fújják a füstöt, mint azelőtt, hogy ezt törvényileg tiltották volna. És ugyanúgy felháborodik a paraszt, ha szóvá teszem neki. Ez egy másik országban megint máshogy van. Van, ahol betartják - ha máshogy nem - tiszteletből ezt még akkor is, ha törvény nem kötelezné rá őket. Egy harmadik, EU-s országban semmi tiltás nincs, ott bagózol, dobod el, ahol éppen akarod. s ezt pont ott, ahol az Eu-s törvényeket hozzák.. Milyen érdekes. Sokszor mondtam, hogy minden embert elküldenék legalább 4 évre, minimum 4 különböző országba élni, dolgozni, lakni, tanulni. Lehet,hogy a legtöbb emberen ez nem változtatna semmit, de azokon egyébként sem változtatna semmi.
Drónozás? Én személy szerint örülök neki, hogy van végre egy hobbim, ami úgy-ahogy érdekel, leköt és van is rá időm, vagy ha nincs sok, az a kevés is elég néha.
Az emberiség ezeknél a rossz szokásain kívül is rossz irányba ment és menni is fog mindig. De míg a dinók több száz millió évig voltak itt, rólunk ez nem mondható majd el. És erről valószínűleg a legjobban mi tehetünk, ha nem vesszük figyelembe a véletlen eseményeket. Részemről nem szeretnék a földön az a generáció lenni, aki megéri a "világvégét".
. (Nem, annyira nem is vicces..)
-
Geller72
veterán
válasz
tirszin #5323 üzenetére
Szerintem az öncélú drónreptetés nagyon messze van pl. egy forma egyes futamhoz, ahol maga a futam és a futamra el és hazajutás milliószor károsabb, mégis egy szükséges "rossz". Egy szénerőmű, "biomassza" erőmű is sokkal károsabb, mégis működik több évtizede és még fog is. A mi egoista repkedésünk ilyen "konkurensek" mellett szerintem bőven belefér. Persze a nulla az általad megfelelő érték, én gondolom, de ez nyilván lehetetlen.
"Sejtésem szerint, a userek 90+ százaléka nem valaki másért repked."
-Szerintem meg nézőpont kérdése, hogy akik "másért" repkednek, az mennyire hasznos, vagy éppen hasztalan.. Hogy pl. én repülök 20 percet anélkül, hogy bármit is rögzítenék, te meg csinálsz egy 5 perces vidit, amit 50 ezren megnéznek és csak azért kapcsolják be a 200W+-t zabáló gépszörnyüket/65"-os TV-vel, hogy a te vididet megnézzék éppen. Vagy ahelyett, hogy 1 órát repülök, ki is verethettem volna offroadon 40 liter benyát a V8-ból.. Vagy elmegyünk a haverokkal, kiugrani egy Mi8-ból, ami megzabál 500 liter kerozint, míg felvisz minket négyezerre.
. Minden csak nézőpont kérdése. De ha most eláll az eső, elmegyek bicajozni, ok? .
.
-
Fuhur
kezdő
válasz
tirszin #5323 üzenetére
Nem! Pont ott tatunk, ha valamit nem értünk akkor azt a dolgot negatív kontextusba helyezzük. Én semmi mást nem akartam, csak annyit, hogy rengetegen vagyunk és szinte végtelen sok célból használhatjuk az eszközöket. Ami nekem fontos az a másiknak lényegtelen. De ettől még nem kell haszontalannak, károsnak, meggondolatlannak satöbbi aposztrofálni.
Az önfeledt repkedés is ok, mert az nem céltalan hanem éppen annak aki ezt végzi egy hasznos időtöltés mert kikapcsolódik, szórakozik, pihen... egyszerűen jól érzi magát tőle.
Hányan vannak, akik felülnek a motorra és "csak" motoroznak egyet. Magam szoktam repülni (nem repíteni) és csak saját élvezetemre. Akkor most kössem fel magam a tékozlásért?
Megint mások -hogy visszatérjünk az akku használatra- racer drónoznak. Ott aztán puffadnak az aksik és mennek is hamar a kukába (képletesen kuka, szelektív gyűjtő, nehogy ez legyen a fogás az írásomba). De ez sem tékozlás szerintem. Én most kezdem próbálgatni és örökre amatőr maradok a témában de nagyon tetszik. Szórakoztatják ezek a srácok, lányok magukat és a nézőket egyaránt.
Szóval kicsit elfogadóbbnak kéne lennünk szerintem. -
NvidiaRTX
őstag
válasz
tirszin #5314 üzenetére
Valahogy ezzel én is így vagyok ezért sem lesz nekem több 2 akkunál.
Az egyikkel a helyszínen fel lehet mérni a terepet a másikkal meg el lehet készíteni a felvételt.
Egy bizonyos magasságban olyan szinten lát mindent a drón, hogy nem kell ahhoz 3-4 akku hogy valamit berepüljek. Hála a nagy szenzorméretnek akár bele is lehet nagyítani a videóba ha esetleg túl magasan készült a felvétel és akkor sem fog sokat romlani a minőség.
A városrész ahol lakok kocsival bejárni sok idő, de drónnal meg van kb 5 perc alatt.
~10 perc a full rep idő ha elsőre tudom merre akarok menni a területen. -
Geller72
veterán
válasz
tirszin #5290 üzenetére
..Egy racerrel ha kimegyek, ott van egy szatyor akkum. Mindegyikhez. 3-4-5-6S-en. Kicsi, nagy, nagyobb, még nagyobb. Ha Dji géppel megyek repülni (egyik mindig nálam van, ha kocsival vagyok, vagy motoron) van úgy, hogy egy képet/videót sem lövök el. Én nem filmkészítésre használom. Vagyis arra nagyon ritkán. A 3 akku egy Phantom/MP esetén max nettó 1 óra. Ha kimegyek a prérire, nem azért megyek, hogy 20 perc után hazamenjek, ha már egyszer olyan messzire elmentem.
. Ki, mire használja a gépét. Tedd át FPV-re a kamerát és mindjárt más a perspektíva, olyan, mintha rajta ülnél. Majdnem olyan, mint egy racer, csak sokkal lassabb. De 60-70-el is lehet krúzolgatni..
-
Grillo
őstag
válasz
tirszin #5290 üzenetére
Én múltkor ellőttem a P4 három akksiját, utána a Sparkkal még kettőt, és még kellett volna.
De a P4hez a 3 szinte mindig elfogy, mondjuk céges melókra.Most viszont szerintem belövök egy Air 2-t is, mert ide ez is elég volna, nem kell a bőrönddel futkozni, és a P4 meg mehet másik kollégához. A hatótáv fontos, de a súly nem, ha nagy szél van, akkor nem repülök max.
-
BEndre34
tag
válasz
tirszin #5290 üzenetére
Sajnos nem annyit, amennyit szeretnék.
Mivel mindíg is szerettem a szép épületeket, helyeket, azok miatt vettem a P4-et, mert így a "szeles" hegytetőn is nyugodtabban tudok repülni. Viszont elég nagy darab, és a legutóbb sikerült túl nehéz útvonalat találni, ami egy kisebb géppel jobban (de főleg biztonságosabban) teljesíthető lett volna. Igen, 3 akku van hozzá és 2 mindíg "elfogy" mire végzek. A 3. a tartalék, hátha hazafelé meglátok valamit, ami érdekel (volt már rá példa). Igaz, mindezt csak a saját érdeklődésem miatt, hobby szinten csinálom, de ha tehetném (főleg idő és anyagiak) minden nap mennék. Hiába "kicsi" az ország, így is sokat kell egy-egy, érdekes téma miatt utazni + akkor még ott a gyaloglás a témáig (legutóbb 2 óra volt a "séta" 600-as szintemelkedéssel). Így ha már ott vagyok, inkább pár képpel többet készítek, hála a pót akkuknak. -
Fuhur
kezdő
válasz
tirszin #5290 üzenetére
nekem az Inspire 1-hez 7 aksim van. Igaz, hogy ez 2 gépen osztozik. Mostanában már nem dolgozom velük, de amikor valamit mérek (szoktam kísérletezgetni) akkor gyakorlatilag mindet elfogyasztom.
A Mavichez csak 3 van, de az általában elegendő. Ezzel szoktam utazni és ha látok valamit fotózok. Általában 3D rekonstrukciókhoz használom és ahhoz kb a 3 aksi elég.
A Phantomokhoz szintén van 4 aksi ami 2 gépen osztozik. Ezeket manapság ritkán használom és itt a 4 aksi általában soknak mutatkozik. Főleg hőkamerás képekhez használom mert ezekre vannak felrakva. -
válasz
tirszin #5290 üzenetére
Szerintem ez sok mindentől függ. Én sem drónozok sokat, de ha egyszer kimegyek, akkor legalább 2 akkut ellövök. Ez annak a függvénye, hogy ki mire, és hogyan használja a drónt. Szerintem van olyan, akinek még a 3 is kevés ha egyszer kimegy és nem a terepen akar tölteni akkut.
-
válasz
tirszin #5204 üzenetére
Az ólomsavas aksikat ne keverjük bele, mert azokat meg feltöltve kell tárolni.
A technológia sokat változott, lásd nem gyorsan önkisülő NiMh cellák.
A 10%-ot úgy nézd, hogy az Air aksija, amikor 1%-ot írt, akkor volt 3,5V-on(ezt mértem), tehát még bőven az aksi mélykisülési ingerküszöbe alatt van a kijelzett 10%.
De lehet csinálok erre is egy mérést, meg majd egy év múlva is, hogy mennyit változott.
A Sony teló meg SW-ből úgy csinálja, hogy megtanulja, hogy mikor kelsz, aztán csak addigra tölti fel, hogy minél kevesebbet legyen magas töltöttségen az aksi. -
NvidiaRTX
őstag
válasz
tirszin #5112 üzenetére
Ha APS-C méretű szenzor kell akkor veszel szépen egy DJI Matricsét azt ráaggatod a Nikon D500-adat.
Az kéne még nagyobb szenzor egy játék méretű Mavic-be hogy aztán 700k legyen az ára.
Gondolkodjatok már...
Műanyag... mert a DJI gépei nem műanyagok mi? Azok a használat közben szétrepedő olcsó hulladékok ugyan olyan műanyagok mint a Skydio-n vagy a FIMI-n.
Azért nem kell kiverni a DJI-ra.. macskura egy cég az és csak a bevétel számít nekik.DJI gépet csak is használtan és féláron! De még úgy is túlzás az áruk.
-
Geller72
veterán
válasz
tirszin #5099 üzenetére
Én szinte egyáltalán nem használom. Sokkal többször zavarna mint amennyi haszna van. Nekem RTH-ban sem kell. Eleve úgy van beállítva, hogy adok egy tuti biztos magasságot, így nem is kell neki semmit kerülgetni. Felmegy a megadott magasságra, egyenes vonalban hazajön és leszáll vagy átveszem és leszállok.
-
válasz
tirszin #5024 üzenetére
Szerintem ilyenkor jobb megoldás az automata csatorna váltás - elméletben mindenképp. Viszont, én mindig fixen használom, inkább menjen kevesebbet, stb., de ne váltson on-the-fly (szó szerint) csatornát, mert akkor egy pillanatra biztosan szakad a kapcsolat, kimarad a kontroll, és ha nincs mázlid, vissza sem tér. Bizonyítani nem tudom, de van egy sanda gyanúm, hogy sok Spark emiatt repült el úgy 1 éve. Volt, hogy minden napra jutott egy bejegyzés a FB csoportban, és mindenki dinamikus frekin használta, volt ki EU, míg mások USA szabványban. Miközben én repültem vele városban, P2P átlövések között, stb, mégpedig a legfrissebb szofttal, amit sokan okoltak az elszállások miatt. Tuti recept nincs, de nekem ez eddig bevált.
-
válasz
tirszin #5019 üzenetére
"Ahol van egyéb ilyen frekvenciájú jel, ott csak az segítene, ha erősebb elektromágneses hullám jönne a drónról!"
Sajnos az sem. A moduláció, az interferencia, a kisugárzás iránya, a zavaró tényező pozíciója a drón és a táv viszonylatában, az overlappelt csatornák miatt még pusztán az adóteljesítmény növelése, ezzel együtt a jelszint emelése sem jelent egyértelmű minőségi javulást a kapcsolatban. Ha átrepülsz egy pont-pont WLAN kapcsolaton keresztül, két antenna között, és elég közel vagy az egyikhez, nincs az a jelerősség, ami kihúzná a drónod a csávából, még akkor is, ha mindketten betartjátok a CE adta törvényi korlátokat. Nem mindegy, hogy ugyanazt a teljesítményt mondjuk közel 360 fokban szórjuk le, vagy egy szűk 6-8 fokos nyílásszög mellett. Na de hagyjuk is, mert ez itt már nagyon off.
-
peetpr
újonc
válasz
tirszin #5017 üzenetére
Ebben az esetben az elméleted azt feltételezi, hogy a két eszköz (gép és a távirányító) teljesítménye ugyanaz.
Gondolom a táv fejlesztője azt gyanítja vagy tapasztalta, hogy a távirányító a gyengébbik kettő közül.
Ezt egy teszttel lehetne eldönteni, ha van valakinek ilyen upgardelt cucca.
Ha a gép wifije az achilles sarok, akkor valóban nem sokat ér a cucc... -
válasz
tirszin #5017 üzenetére
Igen, azt sokan elfelejtik, hogy a WLAN kétirányú kapcsolat, nem elég az egyik oldalról jónak lennie a jelerősségnek, a túloldalon is meg kell lennie ugyanennek. Itt annyiban változik a kép, hogy ha a távirányító érzékenysége is javul esetleg (vagy már eleve jobb, mint amit az EU szabványa indokolt volna, mert mondjuk fizikailag valóban több kilométerről is képes venni a drón adását), akkor nőhet a távolság még a leírtak ellenére is, hiszen a távirányító akkor is veheti a jelet, ha a drón adóteljesítménye változatlan maradt.
-
NvidiaRTX
őstag
válasz
tirszin #4949 üzenetére
Hmm ez érdekes.
P4P akku:
Próbáltam csak úgy poénból rátölteni a 95%-os akkura, de nem indult el a töltés az akku még csak fel sem villant. (8 töltéses akku)Mevik 2 Zoom:
Én P módban full gázon előre+fel gyakran kaptam ezt a Full terhelés üzenetet.
Ez mennyire volt baj? Sport módban soha nem mertem kipróbálni. -
Colo313
kezdő
válasz
tirszin #4941 üzenetére
Mostanra végig mentem mindhárom akksin, amit a fly more combohoz kaptam. Nem hiszem, hogy mindhárom hibás lenne, bár nyilván kizárni ezt sem tudom.
Használat után mindig kivettem a dronból és a 3at egyszerre a töltőjére tettem, ha csak kettőt használtam, akkoris mindhárom benne volt. Ha tudtam, hogy másnap is repülni fogok, akkor le se húztam, ha tudtam hogy csak 1 hét múlva, akkor feltöltve eltettem a táskába, majd repülés előtt felórával rádugtam megint.
Azóta olvastam mindenfélét, hogy hogyan kéne tölteni, de mindenki mást mondd... :D
Viszont kb 5-2-2 töltés van az akksikban, ugye nagyjából 1 hónapja használom, nem hiszem, hogy ennyire kevés feltöltés befolyásolna benne bármit. Nyilván, ha csak nem hibás mindhárom... :D -
MR007RM
addikt
válasz
tirszin #4761 üzenetére
Ne is mond, mondanám témánál vagyunk inkább ne menj ki. Én elutaztam(menekültem egy időre) a balcsin lévő nyaralónkba egyenesen panelből, és nem vittem magammal a drónomat. Már egyre jobban bánom amellett hogy tudom miért mentem munkaidőben le. Simán tudnék elmászni csomó helyre úgy hogy alig vannak emberek odakint. Nem tudok dűlőre jutni magammal.
-
TXT
őstag
válasz
tirszin #4716 üzenetére
Koszonom.
Mennyi a valos hatotavja az itthon vasarolt Mini-knek gyari allapotban (tehat ilyen booster nelkul)? Lattam egy bemutato tesztet, ahol 1250m-ig kepes volt venni a jelet nyilt, akadalymentes, sik terepen. De ezt tudja mindegyik, vagy ez valami “kiveteles” peldany lehet?
Mondtak olyat is egy masik forumon, hogy az EU-ba erkezo modellek gyengitett verziojuak es ennek a toredeket tudjak csak gyarilag. Ez letezik? -
BEndre34
tag
válasz
tirszin #4710 üzenetére
Szia!
Fényerő - elvileg - a részletes leírásban benne kell, hogy legyen (2019-es iPad 7th esetében 500 nits). TAB3-at meg se néztem, mert az a RAM miatt OFF. Sajnos nem hiszem, hogy tükröződésre lenne bármilyen értelmes adat/teszt, inkább a fényerő és felbontás (utóbbi esetében nekem elég a HD, mert filmet is azon nézek) alapján tudsz választani.
Ismerősöm - oktat, fejleszt, épít - szerint Apple a jó választás és egyrészt pont az általad is írt késés, illetve a csatlakoztatás miatt.
Személy szerint maradok Android, mert a telefon / tablet is az, a gép / laptop pedig win, így nem feltétlenül éri meg váltani (a reflexem amúgy is lassabb, mint az élőkép különbsége) -
BEndre34
tag
válasz
tirszin #4707 üzenetére
Szia! Ugyan nem kifejezetten a kérdésre válasz, de úgy tudom a TAB3 (legalábbis a GT-P5210 model) csak 1 GB ram-al operál. a GO 4 viszont minimum 2-vel megy csak. Legalábbis a P4-nél nekem ez volt a gond, de fél napig tartott, mire rájöttem, hogy emiatt nem volt élő kép (minden más megy, csak élő kép nincs).
Bár ezt a DJI sehol nem írja (legalábbis én nem találtam meg) de miatt vagyok kénytelen új tabot venni a géphez
-
Geller72
veterán
válasz
tirszin #4702 üzenetére
"Osmo Action nem teljesen vág itt profilba."
-De igen. A topicot én hoztam létre és az a neve, hogy Dji topic, nem az, hogy Dji drónos topic pont azért, hogy a dji cég termékeivel kapcsolatos témákat itt megbeszélhessük, úgy hogy nem kell offba tenni sem azt, ami Dji, de nem drónokkal kapcsolatos.
.
-
jozsi252
veterán
válasz
tirszin #4510 üzenetére
Szerintem is pénzkidobás venni itthonról olyan kártyát ami 90MB/s vagy fölötte tud. Ez a 30MB/s is bőven elegendő. Még a legnagyobb felbontásba se tud olyan gyorsan írni a kártyára hogy kevés legyen a 30MB/s. Persze ez mindenkinek szíve joga hogy mit vesz bele, de tartom hogy pénzkidobás.
thomasvold
Gratula hozzá! Sok balesetmentes repülést. Megkérdezhetem hogy ez pontosan milyen márkájú táska? -
válasz
tirszin #4306 üzenetére
3,8V-ra kb. 40%-ot szoktak írni.
3V-ra kisülést még vígan túlél az aksi, az Air 3,5V-nál kapcsol ki.
Sőt, van fotógépbe aksim, amit egyszer véletlenül csont 0V-ra merítettem(rajtafelejtett kisütő-ellenállással), de nem sokkal a kisülés után visszatöltöttem, azóta is él az aksi! -
MR007RM
addikt
válasz
tirszin #4149 üzenetére
"Egyébként honnan jön mostanában oly sok embernél az az ötlet, hogy kiránduláshoz, nyaraláshoz veszek egy drónt? Ahhoz miért nem elég egy jó fényképezőgép, mindössze 1db zoom obival? Sőt sztem jobb is lenne kézből lőni, mert az élmény az emberrel együtt megörökítve lesz igazán értékes. Az üres tájat lefotózni jó magasból, esetleg valahol a távolban pár hangyányi emberrel, nem lesz túl érdekes pár év múlva."
Mert a drónt nem tudod oda irányítani ahová akarod? Akár pár centire az arcodhoz?
És a távoli levegőből hogyan tennéd? Így azért csak színesebb ha lehet.
Én direkt vettem egy akciókamerát a drónomhoz tuning gyanánt. Valszeg tavasszal lesz igazán aktiválva, csak rövid teszt kedvéért lesz kipróbálva a téli időszakban. Nem akarom tönkretenni az akkumulátoraimat sem a drónt. Biciklivel teli drónhátizsákkal lesz sok kirándulásom.Már most tervezgetek, addig meg kiépítem a hardvert.
-
*Ropi*
félisten
válasz
tirszin #4149 üzenetére
"Egyébként honnan jön mostanában oly sok embernél az az ötlet, hogy kiránduláshoz, nyaraláshoz veszek egy drónt? Ahhoz miért nem elég egy jó fényképezőgép, mindössze 1db zoom obival?"
Mert pl. magát szeretné megörökíteni az adott környezetben (pl. tengerparton, ahol közel s távol egy lélek sincs rajtuk kívül akit megkérhetne, hogy lőjön róluk képet, állványt cipelni a géphez pedig több kiló (kivéve karbon, de annak az árát meg inkább beleteszem a nyaralásba
), no meg drónnal sokkal látványosabb látószögeket lehet elérni, stb.)?
-
MR007RM
addikt
válasz
tirszin #4022 üzenetére
Én egy 100MB/s vettem a múltkor a zsibogón az akciókamerámhoz. Teljesen jól veszi a 4K 60fps-t. Jó hát azon a tömörítésen és minőségben amit tud, de teljesen jónak tűnik számomra. Az eladó azt mondta ez olyan 90-100MB/s folyamatos vételre alkalmas.
Vagy próbáljam ki a raw-ot? Azzal már lehet kevés lenne?
-
válasz
tirszin #3935 üzenetére
Majd januárban ha jön a mavic 3 pro, és a Skydio2 is kapható lesz EU-ban akkor a M2P-nak is megzuhan az ára.
De ahogy a DJI mostanában fejleszt nem vagyok biztos benne hogy m3p lesz a következő nálam.
Kezdem azt érezni náluk mint a Xiaominál, hogy kijövünk valami szuper termékkel, aztán rájösz, hogy igen, jó a szenzor, de visszabutították a chip-et, és az igazi az lett volna ha a két termék össze lett volna gyurva. Mindig van valami bosszantó hiányosság.
Lásd Mini, Zoom, Pro... -
MR007RM
addikt
válasz
tirszin #3873 üzenetére
Biztos többet fog fogyasztani, de van miből. A lényeg hogy jobban jöjjek ki vele, mint a gyárival, ami max 15 perc aztán meg csak 10. Innen már nincs visszaút, amit elkezdek mindig befejezem. Kérdezd meg KillHatest
-et hányszor mentett meg laptoptéren, mikor kitaláltam valami egyedit.
A lényeg a végén sikerült.
Az A3 560g
A gyári akku: 162g
a másik: 404g......na jó elkavarodtam, jóval több súly, most már mindegy. Ha látom hogy szenved a drón akkor leállok. De megnézzük!Persze innentől akármilyen akksit odatehetek könnyebbet is, ezt majd átgondolom.
-
MR007RM
addikt
válasz
tirszin #3869 üzenetére
Hagytam a gyári megjött kábelhosszúságot, hogy ha kell tudjam helyezni a drón alatt, legyen helyem.
Az a baj hogy még egy csomagot várok Kínából aminek a segítségével szépen fel tudnám rakni az akkut. Hát holnap nem tudom még hogy tesztelek egyszerre antennát és új akkut, meglátjuk. Még van egy éjszakám ezen elmélkedni.
Jó lenne ha az aksi bejönne mert a látszólagos nagyobb kapacitás mellett még sokkal olcsóbb is.Aztán majd jöhetnek a 6000mAh-s változatok.A gyári töltővel 12.6V -ra töltődött ahogy az meg van írva, ezzel a töltővel.
-
MR007RM
addikt
válasz
tirszin #3837 üzenetére
Már annyi vedeót láttam gopro stb....mielőtt felszállok elindítom a felvételt, aztán utólag ha kell megdolgozom. Egyébként ennél megkapom azt amit kb senki sem akar az audio hangot mellé, motorzúgás és szél süvítés.
Isteni hangot.
Az akkuhoz.....bevallom semmit sem tudok, bár átolvasva kapisgálom mire utalsz. Kockázat és rizikó részemről minden. Megyek az órom után. Meglátom, aztán ha veszítek és túl élem, tovább lépek, ez mind benne van, az ember mindig a saját kárán tanul a legtöbbet.
Zenész vagyok nem értek hozzá csak szeretnék.
KillHates kolléga majd személyesen mond nekem valamit, pár nap múlva meglátogatom, bár még nem tudja.
Olvasok mindenfélét onnan rakom össze a sok okosságot, bár nem a sajátom.
Szar idő van most, talán holnap után lesz videóm az új antennámmal. Addig is a drónomra és mindenkire nagyon vigyázok.
Nem vagyok egyedül a hülye ötleteimmel.Bár kétségkívül pénz igényes......
-
Geller72
veterán
válasz
tirszin #3843 üzenetére
Nekem a 6S-hez ilyen Av kábelt adtak. Ezzel már azt csinálsz, amit akarsz. Én egy VTX-nek adtam jelet róla. Annyiból jó, hogy sok kamerafelfogatónál/gimballnál ez a csati nincs útba, simán bele tudod csatlakoztatni a kamerádba.
-
Geller72
veterán
válasz
tirszin #3842 üzenetére
A delay függ attól is, hogy a videojel-transmission milyen felbontásra van beállítva. Azaz ha 720p-re, akkor kisebb. És valamennyire jó hír, hogy a Mavicnak (Pro/Zoom/2 Pro) kisebb ez az értéke, mint a Phantom sorozatnak pl. A wifis cuccoknak ennél sokkal nagyobb. (!!). (Air/Spark/Mini/Tello).
Sport mód eleve nyílt terepen ajánlott, ahol belátod bőven a repterületet (a szemüveg ezért is jobb a tabletnél). Zsúfolt terepen , ismeretlen helyen és amúgy is a sugárzott jelek miatt is érdemesebb ilyenkor magasabban repülni. Nagyon sokat jelent, ha fizikailag a táv "rálát" a gépre, még nem wifis eszközöknél is. Jelen pillanatban konzumer gépeknél a Mavic Pro/2 Zoom/2 Pro Occusync megoldása a legjobb, és a P4 Pro V2. Utóbbiról nincs tapasztalatom, de twine kolléga erről többet tud mondani annak, akit ez érdekel. -
Geller72
veterán
válasz
tirszin #3837 üzenetére
A kép átvitelt eben az esetben mondjuk analóg módon is át lehet vinni, egy erre a célra készült FPV szemüvegre, vagy bármilyen másik vevőre. A Fireflyhoz eleve adtak ilyen csatit. Azt egy VTX adóra lehet csatlakoztatni és akkor látod a képét a vevőn, ami szemüveg, vagy másik kijelző. A szépséghibája annyi, hogy elég magas így a delay. Egy FPV kamerával nem lenne ennyi. Amúgy nem nagyon veszed észre, mert aki a dji-hoz szokott, annak ez nem észrevehető. Mert annak is rettentő sok, csak nem annyira feltűnő. 100-200ms is lehet. Ez at jelenti, hogy mondjuk a P4 ~70km/h tempónál majd 10 m-t elmegy "vakon". Én ezt az akciókamera+mókolást elengedtem anno. Kell külön gimball is, a távon ezt szabályozni, beállítani kell majd. Csatornákat rendelni, állítgatni hozzá. Aki nem csinált ilyet, annak ez elég sok lesz.
. Az EV komp, meg ilyeneket nagyjából el lehet felejteni. Manuálisan beállítasz mindent, mielőtt felszállsz és kb ennyi.
-
válasz
tirszin #3745 üzenetére
Persze! Van az akkuban valami óra-szerűség és be lehet állítani hány nap után kezdje meg az önkisütést. Nekem 3 napra van állítva, így, hogy nem használom a drónt. Szezonban 10 nap. Addig biztosan sorra kerül és akkor nem ér meglepetés a helyszínen, hogy közben elpunnyadt
-
*Ropi*
félisten
válasz
tirszin #3750 üzenetére
Miért, mekkora méretű ellenállást vártál, mint a régi viccben volt az orosz lehallgatókészülékkel, hogy egy szekrénnyel több van a szobában?
Ilyen szempontból jó, hogy a vezérlő logika is az akkuban van, mert így ha áramtalanítod a cuccot, akkor tényleg feszültségmentes lesz, nem úgy mint mondjuk a fényképezőgépeknél, hogy a ki/be kapcsolójuk nem fizikai kapcsoló csak logikai és kikapcsolás után még a fél gép ha korlátozottan is, de áram alatt van, mert a táp segédköre akív, hogy adott esetben éleszteni tudja a többi részt.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
- Társasjáték topic
- Széles körben elérhető a Seagate HAMR merevlemezcsaládja
- OLED TV topic
- Xiaomi Smart Band 10 - a hetedik napon megpihen
- Feltörték a PROHARDVER!-es regisztrációmat (vagy elvesztettem a belépési emailcímet, 2FA-t)
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Yettel topik
- Konkrét moderációval kapcsolatos kérdések
- PlayStation 5
- Kuponkunyeráló
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad P50 - i7-HQ I 16GB I 256SSD I Nvidia I 15,6" FHD I Cam I W10 I Gari!
- Canon imagePrograf PRO-6100S plotter - szinte új, 582m2 nyomat
- Csere-Beszámítás! Asztali számítógép PC Játékra! I5 12400F / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- AKCIÓ! Apple Mac Studio M1 MAX 2022 32GB 512GB számítógép garanciával, hibátlan működéssel
- Eladó megkímélt állapotban lévő Xiaomi 12T Pro 8/256GB / 12 hó jótállás
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest