Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • soma314

    tag

    válasz _kovi_ #13514 üzenetére

    szó sincs róla, nem bántottál meg, csak azt érzem, hogy ugyanazokat a köröket futjuk
    ahhoz, hogy közelebb kerüljünk a probléma megoldásához, ahhoz több információ kell

    vannak általános troubleshooting módszerek (nem csak számítógép hálózati problémákra)
    ilyen például, hogy ha ki lehet iktatni egy köztes eszközt átmenetileg, akkor kipróbáljuk anélkül a rendszert, hogy meggyőződjünk, hogy az eszközzel van-e a hiba

    ezért kértem, hogy a Cisco router-t kihagyva közvetlenül kapcsolódj egy számítógéppel a kábel-modemre
    nézzük meg akkor mi történik:
    - megy-e arról közvetlenül az internet elérés?
    - milyen IPv4 címet ad a számítógépnek (public-ot, private-ot, azt milyen subnetben...)

    (ezt csípőből tüzelésnek hívják a műszaki diagnosztikában, de például van egy lehetséges scenario a hibára: ha a kábel-modem például a 192.168.1.0/24-es subneten ad ki egy IPv4 címet a Cisco router WAN portjának, akkor default beállítások mellett a router külső és belső oldala is azonos subnetbe kerül. Ez problémás és nem fog működni az internet. Az otthoni router-ek nagy részénél a default LAN subnet a 192.168.0.0/24-es subnet, ezért azonos beállítások mellett egy TP-Link router-nél a WAN port a 192.168.1.0/24-be lóg, mig a LAN portjai a 192.168.0.0/24-be. ekkor semmi gond nincs, még a dupla NAT/PAT is simán működik. Ez persze csak egy feltevés, ehhez kéne tudni, mit oszt ki a kábel-modem!)

    OFF a munkám során is sokszor belefutok olyan (és biztosan a többiek is) hogy kérdezek valamit okkal egy hiba feltárásához és a válaszadó nem a választ adja meg, hanem próbálja megmagyarázni, hogy miért nincs szükségem arra az információra.
    Ekkor vagy türelmesen elmagyarázom, hogy miért van (mint jelen esetben) vagy hagyom főni a levében, hogy ha jobban tudja, akkor oldja meg maga a problémát.
    Esetleg emlékeztetem mennyibe kerülök neki :)

Új hozzászólás Aktív témák