- Mobil flották
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Yettel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- iPhone topik
- Érkezik a Samsung Health előfizetés?
- Nem lett arányos a fogyókúra
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sir Ny
senior tag
válasz
Malibutomi #15544 üzenetére
Ők meg nem. Van ilyen
-
Sir Ny
senior tag
válasz
Malibutomi #15542 üzenetére
A második derivált pozitív, az első negatív. Ilyenkor mi van?
(hint: az aktív, játékos gépek aránya csökken folyamatosan, lévén még mindig több, mint az éppen eladott gépek között az arány (az AMD aránya))
http://store.steampowered.com/hwsurvey
az első grafikon, zöld-piros -
daveoff
veterán
válasz
Malibutomi #15512 üzenetére
Majd ránézek én is, ha végre megoldják, hogy ne fagyjon. Pedig jött már patch is, meg driver is, de nem akarja az igazságot. Ideges is vagyok miatta, hogy ezért pénzt adtam...
Mindegy, engem egyelőre nem tud meggyőzni ez az egész, pont ugyanazt érzem, mint Mantle esetében....
-
daveoff
veterán
válasz
Malibutomi #15510 üzenetére
Nem tudom, Hitman-el még nem tudtam játszani, mert mindig kifagy. De gondolom NV-vel ott sem gyorsul a DX12, hanem DX11-el gyorsabb, mint a konkurencia.
-
daveoff
veterán
válasz
Malibutomi #15503 üzenetére
Persze, nem is azért mondtam. De NV-sek legalább ezt is köszönhetjük a DX12-nek, meg hogy lassulnak alatta a játékok, meg hogy olyan portok jönnek, mint a GoW. Szóval amit eddig láttunk a nagy változásból, az kicsit sem kecsegtető a jövőre nézve...
-
Valdez
őstag
válasz
Malibutomi #15407 üzenetére
Mennyi is lenne a Fiji die size 14nm-en? Kb 300 mm2? Az nagy? Szerintem az még mindig csak közepes gpu lesz 14nm-en.
Amiről a pletykák szólnak azok pedig kimondottan kicsik lesznek. -
Valdez
őstag
válasz
Malibutomi #15400 üzenetére
Nyilván, ezért is nem érdemes olyat tippelni, hogy nem kezdenek majd "hatalmas" chippel, akármit is jelentsen ez.
-
Valdez
őstag
válasz
Malibutomi #15374 üzenetére
És még kisebb előrelépés lesz egy 2300 sp-s cucc-cal... amiből ugye kiindult az egész.
-
daveoff
veterán
válasz
Malibutomi #15397 üzenetére
Ja, PC-n igen.
Viszont a maradék 95% is AMD-n játszik.
AMD-nek ez teljesen jó, hogy csúnyan mondva, ennyire elkonzolosodik a piac, talán még rá is játszanak erre ezzel a low level api hisztériával, hiszen mégiscsak az Ő harverük van benne. Az más kérdés, hogy a beígért 1080p@60fps@atom grafika még mindig nem jött össze, és ezekkel a gépekkel valószínűleg nem is fog soha.
-
válasz
Malibutomi #15385 üzenetére
Pedig ez nyilván nem így fog történni - ott van egy standard feature, amivel lehet kvázi ingyen teljesítményt nyerni, azzal élni fognak azok a stúdiók, akiknek a technikai tudásuk megvan hozzá. Persze vigyázni kell, hogy a Maxwell (Pascal?) ne térdeljen be, de az Oxide már most csinált egy jó megoldást erre, úgyhogy ezen nem lesz nehéz túllépni.
Az nVidia szempontjából meg azért ez egy állati nagy kockázat, mert nem lehetnek ott mindenhol. Nyilván élénken él az emlékeikben a Half-Life 2 és az FX-széria szerelmi története, és bármennyire is igyekeznek, arra nincs biztosíték, hogy valaki nem bukkan fel egy olyan játékkal, ami bedönti a kártyáikat. Szóval muszáj lesz nekik is ebben javulni. Egyedül az időhorizont kérdéses. -
Kolbi_30
őstag
válasz
Malibutomi #15385 üzenetére
Volt valami cikk ahol a Vidias faszi azt nyilatkozta le, hogy a vasarloik 70% a grafika beallitasahoz is keves..Szoval a Vidia kartyyak 70% koruli vasarloja retardalt..akkor mit varsz ezektol az emberektol? amugy a jelek szerint valoszinu igazat mondott..
-
válasz
Malibutomi #15374 üzenetére
Ez a két évvel régebbi hogy jött ki?
Amúgy amikor követő pozícióban vagy, akkor az ugyanolyan jó = kevés. Ez minden piacon így megy. Ehhez kell igazítani az új szériát.
-
Valdez
őstag
válasz
Malibutomi #15337 üzenetére
Mi számít hatalmas chipnek 14nm-en? 28-on a Fiji bizonyára annak számít, 14 nm-en szerintem meg közepesnek számítana a 4096 sp.
-
daveoff
veterán
válasz
Malibutomi #15368 üzenetére
Ebben egyet értek, hogy az ms terjeszteni akarja a w10-et, viszont a dx12 előny mutatása már nem számít nekik, elég ha dx12 plecsnis játékok jönnek, nem számít a teljesítmény, elég egy sima marketing szlogennek a dx12...
-
korcsi
veterán
válasz
Malibutomi #15368 üzenetére
Szerintem a játékos réteget sokkal könnyebb W10-re terelni (ráadásul mennyiségük sem annyira jelentős) mint az átlag felhasználót, a váltást ki lehet kényszeríteni dx12 exkluzív tartalmakkal, azok minőségétől (technológiai szempontból) függetlenül.
Amúgy NV-re gondoltam, és itt az MS-nek már nincs ráhatása a dolgokra! -
Sir Ny
senior tag
válasz
Malibutomi #15337 üzenetére
már miért ne tennék?
Az nv már így vagy is 2 éves lemaradásban van tesla-fronton, a gk110 '13 februári
(mondjuk az egy évvel késõbb jött, mint a többi 28nm-s kártya) -
MiklosSaS
nagyúr
válasz
Malibutomi #15293 üzenetére
Igen, az.
-
MiklosSaS
nagyúr
válasz
Malibutomi #15291 üzenetére
Lépcsőkben levette az órajelet a kártya, de @Habugi ajánlott egy programot amivel tartja simán, most rendben van...
-
imi123
őstag
válasz
Malibutomi #15242 üzenetére
Hát remélem azért fordítanak rá elég időt.
Egy alul méretezett hűtés nagyon le tudja a teljesítményt rontani.
Hiába a kisebb csíkszélesség,azért rendesen meg lesz tömve maggal.
Igaz csak spekuláció de ha a kis Pascalban lesz 4000 mag akkor a Polarisban minimum 5000. -
imi123
őstag
válasz
Malibutomi #15238 üzenetére
Igen tudom.
Gyanítom nem ref hűtős Polaris értékelhető mennyiségben már inkább csak év végére várható.
Első körön szerintem sorban állás lesz értük. -
imi123
őstag
válasz
Malibutomi #15235 üzenetére
Hamarosan kiderül.
Első körben úgyis a ref hűtésűek jönnek.Jó esetben év végén lehet belőlük nem ref hűtős.
Addig a Polaris is kijön.Jó kis verseny lesz itt. -
Crytek
nagyúr
válasz
Malibutomi #15210 üzenetére
Most miért mondasz ilyet a store-ra?Tök király semmi baja. A fos enginebe van a 60-as lock nem a store hibája
-
válasz
Malibutomi #15210 üzenetére
frametimeot nem mértek?
-
imi123
őstag
válasz
Malibutomi #15191 üzenetére
-
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi #15174 üzenetére
Driver crashnek tűnik, nincs tuningolva a kártya ?
-
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi #15169 üzenetére
Na akkor legalább ezt sikerült megoldani, korábban az AOTS-nél még nem működött csak asztal állítgatással együtt.
-
TTomax
félisten
válasz
Malibutomi #15150 üzenetére
Ez most melyik bench?
-
válasz
Malibutomi #15144 üzenetére
A windows user könyvtáradban találsz egy "hitman" mappát, abban a profiledata.txt lesz mindig a legutolsó eredmény.
Egy fos ezis... -
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi #15138 üzenetére
Disableden akadozott a benchmark, de akkor sem exclusive fullscreenként indult, sőt legközelebbi indításnál már vissza is állítja sima Fullscreenre (borderless window) még a beállítások menüben is.
-
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi #15136 üzenetére
Az a stuttert szünteti meg, a játék mindenhogy borderless indul ha a DX12 van kiválasztva.
-
daveoff
veterán
válasz
Malibutomi #15129 üzenetére
Egyébként a Division-t érdemes megnézni, eszméletlen milyen részletes a játék, olyan dolgok vannak benne, hogy csak ámulok. Erre a játékra már azt mondom, hogy előrelépés az elmúlt évek játékaihoz képest. És DX11 alatt is egész jól fut mindenen, ahhoz képest milyen hatalmas nyílt terek vannak, milyen részletes grafikával, és milyen effektekkel.
(#15130) rupsz: Jah látom, nézd már meg Szaby eredményeit....
-
válasz
Malibutomi #15088 üzenetére
Hát, erre több válasz is van.
Ha rendes by design DX12 játékról van szó, akkor az gyakorlatilag egy másik motor, tehát túl sok értelme nincs a DX11-et baseline-ként használni.
Ha egy DX11 port néhány extrával, mint amilyen a Hitman is, akkor attól függ, miért nem fekszik. A Fury X-nek pl. nem ideális a Hitman, és kevesebbet is gyorsul, mint a 390X. Általában, ha valamelyik nem-shader kapacitással van baj, akkor az a-c sem fog sokat segíteni, mert optimalizálja az ALU-terhelést, és elmélyíti a szűk keresztmetszetet. Olyan esetben lehet jó a dolog, amikor maga az ALU-tömb felépítése nem jó a játékhoz, mert ott ALU-limit van, de nem kapacitás, hanem kihasználtság - ezen segíthet az a-c.
Ami izgalmas lehet még, az az, amikor úgy ültetnek át compute shaderbe effektet, hogy csökkenteni tudják az igényelt pixeműveletek számát. Ez ütne biztosan a Fijin, viszont nem tudom, mennyire van realitása. És ez is inkább a "másik motor" kategória.
-
cyberkind
félisten
válasz
Malibutomi #15087 üzenetére
Mihez is kéne mérnem egy 970-et?
Az enyém alapfeszültséggel tudja az 1500/8000-ret. -
cyberkind
félisten
válasz
Malibutomi #15084 üzenetére
Na a 970 egész jó helyen van, egy tuningosabb darab simán hozza a 980-at.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Malibutomi #15064 üzenetére
A PCGH tesztjeiben általában a legnagyobb gyári órajelű kártyák szerepelnek az adott sorozatból. Ironikus módon ezek mennek egyébként vissza a gyártókhoz a legnagyobb arányban.
Instabilan lesznek eladva sajnos, mert senki sem teszteli ki a tuningot rajtuk.
(#15066) TTomax: Én azoknál maradok. Túl sokszor égettem már meg magam a gyári tuninggal is. Egyszerűen nem éri meg emiatt szívni.
A kérdés a Fury X-re vonatkozott.
(#15067) Szaby59: 1304 MHz az MSI garanciája.
-
SpongyaBob
veterán
válasz
Malibutomi #15051 üzenetére
Ez a teszt biztosan kamu!
-
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi #15051 üzenetére
Ahhoz képest, hogy a 390/X mennyivel elhúz a 970/980-tól a Fury épphogy beéri a Ti-t, még házon belül is csak 7-15%-kal gyorsabb mint az előd.
"Agyontuningolt" meg 1500 MHz körül lenne, nem 1400 alatt...
A 290 vs 390-ből úgy tűnik, hogy nagyon szeretheti a nagy memóriasávszélt.
-
válasz
Malibutomi #15051 üzenetére
Jólvan... akkor a 980 nagyjából elég lesz. phu...
-
cyberkind
félisten
válasz
Malibutomi #15051 üzenetére
Lehet hogy végre eljön a Fury X ideje, igaz még mindig nem 4K-ban, szomorú vagyok.
-
#35434496
törölt tag
válasz
Malibutomi #15051 üzenetére
Lehet, hogy a Fury x itt már megelőzi a 980 Ti-t
-
Habugi
addikt
válasz
Malibutomi #15044 üzenetére
Na én most mentem tönkre..!
-
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi #15013 üzenetére
És ? A 390, 980 eredmények alapján annak kéne lennie... Az, hogy saját címben valamivel jobb a saját kártyád mint a konkurencia még kilehet magyarázni, de azt magyarázd már meg, hogy sikerült házon belül úgy optimalizálni, hogy a majd 2x annyiba kerülő és elvileg jóval fejlettebb kártyádat majdnem behozza
a két évvel ezelőttiegy két szinttel lejjebbi ?
1440p-n már jól megy, 1080p-n vagy DX11-es limit van, vagy valami gubanc ennél is.Nem értek németül, de valami performance issuet ír AMD-n, nVidián meg crashelt a játék, Steamen csak holnaptól oldják fel úgyhogy ez még nem a release verzióval készült szerintem.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Malibutomi #15007 üzenetére
Ez nem annyira meglepő ezektől a GPU-driven pipeline motoroktól. Ezek DX11-ben is jelentősen eltérően működnek, mint a korábbi DX11-es leképezők.
-
Venyera7
senior tag
válasz
Malibutomi #14948 üzenetére
Elég lassú a gtx 970
-
füles_
őstag
válasz
Malibutomi #14948 üzenetére
Na mi történt a GameWorksszel? A GW-s játékok mostanában elég jól futnak AMD kártyákon
Bár ez a teszt nem nagy durranás.Várok valami komolyabbat aztán asszem beruházok rá
-
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi #14948 üzenetére
Ultran a beépített bench 77 FPS avg. ami kb. semmit nem ér mert van egy 4(!) NPC-ből álló lövöldözés aminél már 40 FPS-re esik be
A pcgh-s bench kb. vicc ennyire nem stabil a játék, de összességében nem rossz. -
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi #14941 üzenetére
Így viszont biztos nem lesz HBM-es kártya nyáron senkinél sem.
-
válasz
Malibutomi #14923 üzenetére
Azért élik meg sokan negatívan, mert vitákban érvként szerepeltek ezek a jóslatok, és olyanokban (ld. Fury életciklus), ahol már a 2-3 hónapnak is volt jelentősége - ráadásul a 2-3 hónap a 20-25-ös jóslás kapcsán inkább lesz 6-8.
De amúgy én is inkább annak a híve vagyok, hogy koncentráljunk arra, ami már közel van - a GoW-nál várjuk a patchet, ill. a Hitmanre nagyon kíváncsi leszek.
-
imi123
őstag
válasz
Malibutomi #14927 üzenetére
Hát én is már a 46-odikat taposom de még úgy tudok lelkesedni mint egy gyerek.
Csak sajnos egyre kevesebb lelkesítő dolog van mostanában.Na de csak pozitívan. -
imi123
őstag
válasz
Malibutomi #14923 üzenetére
Az ilyen türelmes emberek miatt van még az AMD talpon.
-
Egon
nagyúr
válasz
Malibutomi #14916 üzenetére
[/Hiába érkezik a Windows 10 nyáron, a DirectX 12-re épülő játékokra még várnunk kell néhány hónapot. Az Xbox fejese, Phil Spencer szerint az első fecskék 2015 végén landolnak a boltokban. I]
Meg 20-25 AAA cím volt vízionálva egy évvel a DX12 megjelenése után. Mindezt annak tudatában, hogy ugyanezek a megmondóemberek, miután a Mantle-játékok nem jöttek, viszonylag nagy arccal közölték, hogy több év egy AAA-s játék kifejlesztése. Némi konzekvencia nem ártana (már akinek inge)...
-
jsk
senior tag
válasz
Malibutomi #14908 üzenetére
Dx12 only lett volna. Így továbbra is van egy benchmark játékunk AotS, egy patchre várós TR, valamint egy olyan amilyen GoW.
-
Crytek
nagyúr
válasz
Malibutomi #14913 üzenetére
Fable 2 pc-s porttal többre mentek volna az 100000%! Tuti bevétel helyett kikurtak sok $-t az ablakon.
-
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi #14880 üzenetére
min.30 FPS: Titan, 780Ti, 970, 980, 980 Ti-n van meg nV kártyák közül. AMD-n csak a 280X-en ha 1440p-t nézzük, a 280X jó szereplése meg tényleg érdekes meg minden, de az AMD tulajok többsége nem sokra megy vele...
Óriási különbség meg nem hiszem, hogy lesz, mert eléggé be vannak sűrűsödve a kártyák. -
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi #14878 üzenetére
A 770, 950, 960, 780, 780ti is jól megy még 1440p-n is, a 950/960 minimum FPS-ben a 290/Fury kártyákat veri... Szóval ja AMD-n van probléma a GCN 1.0 kivételével a többi kártya elfogadható szinten van még magasabb felbontáson is.
-
#45185024
törölt tag
válasz
Malibutomi #14871 üzenetére
És erre azt mondják hogy vannak a 0 napi Patchek ami sokszor nevetséges hogy 2-3 giga
De vannak olyan játékfejlesztok is amugy akik direkt hagynak a játékban hibát hogyha a warez megszerzi akkor ne legyen végigjátszható és majd az elso héten lejavitva kiadja mondván addig ugyse tudod végigjátszani -
válasz
Malibutomi #14871 üzenetére
A többszázezer ingyenes bétatesztelőre épülő módszertan láthatóan beválik, az emberek panaszkodnak miatta, de jelentős pénzügyi backlash nincs, többek között azért, mert a legtöbb kiadó ráállt erre a módszertanra. Aztán persze néha túllőnek a célon (ld. Arkham Knight), és akkor ott sajog a pénztárca
A last minute módosítások egyébként nagyon veszélyesek, mert amikor a team beállt release üzemmódba, akkor olyanokat hajlandóak átengedni minimális teszt mellett, amiért 2-3 hónappal korábban sírva, ruhájukat tépve követeltek volna teljeskörű regressziós tesztet. Ezt kellett volna megfogni a GoW-nál, mert semmi értelme nem volt vele elsőnek lenni, inkább szolgálna referenciaként.
-
FLATRONW
őstag
válasz
Malibutomi #14838 üzenetére
Igen, azt látni hogy a GCN 1.0 rendben van az 1.1 és 1.2 nincs rendben de legalább valamennyivel jobb az 1.2 mint az 1.1.
NV oldalon rendben van az erősorrend.
Ez a játék egy szemét ebben a formájában -
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi #14832 üzenetére
A 280X GCN 1.0 egy 7970 rebrand.
-
FLATRONW
őstag
válasz
Malibutomi #14829 üzenetére
Igazából nem is a Titan és a 280x viszonya a legnagyobb érdekesség. Az a kérdés hogyhogy a 290 és a 290x előtt van a 280x?
-
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi #14829 üzenetére
Fury tulajként mégis melyik kéne, hogy érdekeljen ?
De a Fury állítólag 1440p és 4K-ba való, a 770 meg nem és oda ahová való (1080p) jól teljesít.
A Keplert évekkel ezelőtt nem DX12 kompatibilisként árulták, nem sírtak azért, hogy nincs kihasználva, ahhoz képest a többség jól teljesít, de az AMD többség nem, főleg nem a csúcs.
290X is gyengébb főleg minimum FPS-ben mint a 280X nem csak a Titán.A Maxwellnél igen tudjátok felhozni a 3.5 GB-t, meg a nincs Asnyc (aztán van), amikor meg a Fury X kerül negatív értelemben szóba hát elintézitek azzal, hogy "elhibázott konstrukció" (besz*rok mekkora kifogás ez
az aktuális csúcskártyára, de azért az nV tulajok lettek "átverve") AOTS-nél még ment a taps
(#14830) gollo91: Miért okozna a HBM ilyet ? Azon kívül, hogy 4 GB persze... A 380X is gyatra, inkább az van, hogy a GCN 1.2 le lett szarva, 4K-n meg még a RAM is kevés, elég nehéz így összehasonlítani, de szerintem a 290X-hez képest is jobb pedig az ugyanaz a GPU.
Kár, hogy nem működik az ukrán trükk, 3000-ért még meg is venném úgysem játszottam az eredetivel, de 10k-t nem ér.
-
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi #14824 üzenetére
Nem, te azt írtad, hogy a GCN jól teljesít a Fury nem GCN ?
A 960, 770 1080p-n ott van ahol kell, de a Fury X sem 1440p-n, sem pedig 4K-n nincs a topon.
"En nem szamolok a Fury-val, egy rosszul sikerult konstrukcio. Nem tudjak kihasznalni rendesen miota megjelent."
Miért is ? DX12-n ez nem több mint kifogás még annak sem jó, a hardver adott, most már az API is. Nem az AOTS benchmarkolgatásba kell eltökölni az időt és a pénzt, hanem igazi játékokba...
(#14826) gollo91 Nocsak, semmi stutter és még értelmes FPS-eket is mutat érdekes...
Ha ennyi különbség lesz az egyes GCN verziók optimalizálása között akkor nagyon jó évnek nézünk elébe, az egyik gyártónál azért kell majd váltani mert "nem tud" dolgokat, a másik gyártónál meg azért mert papíron hiába tudná, 4 féle architektúra revhez nem fognak optimalizálni... -
válasz
Malibutomi #14822 üzenetére
És hová tennéd el a 380X teljesítményét, amit a 280X nagyon csúnyán előz?
Továbbá azt nézem, hogy a fury x 10 fps-el tud többet, mint a 280X (49 vs. 39),ami ~8% előny...A múltkor Szaby írta valahol, hogy a 390/X "azér jó, mer nyóc giga"
... Egyre inkább úgy látom, hogy nem olyan rossz az, bizony-bizony jól jön néha.
Minden esetre én kezdek eljutni oda, hogy a következő kártyám nv lesz, mert mire itt épkézláb dx12 lesz, addigra mindkét gyártónak minden féle alkalmas kártyája lesz hozzá.
-
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi #14822 üzenetére
4k fétise az AMD-nek van nem ?
1440p-n szerinted jól teljesít pl. a Fury X ami 290X-szel egy szinten van és amit a 980 is elver ? Pont az látszik, hogy a GCN 1.0-nél működik (XO ?) de minden más AMD kártya gyengébben megy mint kéne.
-
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi #14820 üzenetére
Ugyanígy akadt a Rise of The Tomb Raider és akad továbbra is, ha Very High a textúra csak nem minden második hanem mondjuk minden 8-10. másodpercben...
+ Eddig még nem láttunk DX12-es játékot és azt, hogy hogyan viselkedik memórialimitnél.280X a 290X előtt is van, nemcsak a Titan előtt
1080p-n viszont szépen beáll.
-
válasz
Malibutomi #14804 üzenetére
Igen tudom, csak a linkelt cikk keveri a szezont a fazonnal, és megint a GameWorks van beállítva a sátánnak.
-
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi #14794 üzenetére
1080p-n akkor miért jó ? 4K-n meg minden összeesik a 6 GB-s Ti kivételével...
Na nem mintha az elfogadható lenne, hogy AMD-n nem fut jól a kód és kész - ez csak egy kifogás, megoldás meg még mindig nincs rá, ha ez lesz az async játékoknál akkor még jobban elpártolnak tőlük. Ilyen szarul még DX11-ben sem sikerült "teljesíteni". Pedig tudjuk DX11 alatt mennyire "nem használták ki" ezt az architektúrát
-
TTomax
félisten
válasz
Malibutomi #14785 üzenetére
Hogyne kellene már rá fejleszteni,egy kezeden meg fogod tudni számolni idén az olyan játékok számát ahol valóban dx12 lesz,és még értelme is lesz futtatni.Évekig fognak még jönni a dx11es játékok,mint ahogy a mai napig jönnek dx9esek.De szerencsére az AMD a 7970el együtt szépen leállt a driver fejlesztéssel is dx11re,ebből adódóan egy 970 megfogja a 290x-et , "paripan" van...persze,csak éppen másfélszer annyiba kerül legyártani.Az AMD nagyon elszámolta magát,évekkel,dehát más választásuk nem volt a sok nyereséges évekből ennyire tellett...
-
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi #14783 üzenetére
Igen pár hónapig-1évig, de nem majd két évvel (valamelyik még több) a megjelenés után, főleg nem mind. Ha ez a helyzet akkor ott korábban alapvető gondok voltak ami általánosságban a driverre vezethető vissza nem pedig egy-egy GPU-hoz köthető optimalizálásokra. A W10-es 15.200-as driverrel enyhült az overhead és elég szépen gyorsult (nem is ez a legjobb szó maradjunk annyiban, hogy stabilabb lett) minden valamennyit, de ha máshol nem is az API overhead tesztben ugyanazon a gépen látható javulás volt (játékokban is amúgy még a 260X-en is érezhető volt)
A DX12/11-es AOTS tesztből meg az jön le, hogy még mindig nem elég, még 4.4-es procival is CPU limitesek AOTS-ben, miközben az nV kártyák nem.Amúgy a 290X ugyanolyan felemás launch lett volna mint az FX ha a 780 Ti után jön ki, sőt megkockáztatom, hogy a hűtés miatt még rosszabb. Látszik is, hogy az nV tanult belőle és hamarabb kihozta a 980 Ti-t (ezzel kb. ellehetetlenítve az FX-et), azért driverek ide vagy oda, más lett volna a leányzó fekvése, ha júniusban nincs egy Ti a tesztben csak egy +350$-os TX (bár lehet akkor ez se 650$ lett volna
)...
És ha annyi ideig kéne a piacon lennie az FX/Fijiből is sokkal többet lehetne kihozni. -
válasz
Malibutomi #14779 üzenetére
Két dolog hibádzik itt:
- Az egyik, hogy továbbra sem látok normális CPU-teszteket a weben. Az i7-5960X-szel végzett VGA-tesztek kevéssé alkalmasak arra, hogy az ilyen eltéréseket kimutassák, a több CPU-t felvonultató tesztek pedig rendszeresen elkövetik azt a hibát, hogy a VGA-s tesztfutamokat használják, és boldogan kihozzák, hogy egy i3 elég egy Titan X mellé fullHD-ben. Ha a tesztek életszerűbbek lennének, jobban látszana, mekkora a különbség valójában - őszintén szólva, én sem vagyok biztos benne, hogy a PC vagy az AotS DX11 mennyire kivétel, vagy mennyire jellegzetes gyengébb CPU-k esetén, viszont az biztos, hogy nekem sikerült pár olyan über-CPU-limites tesztesetet találnom, amiről sehol nem szól a fáma.
- Ha valaki 60 FPS körüli sebességet szeretne, akkor a gyengébb VGA-val tud csökkenteni egy csomó beállítást, viszont a gyengébb CPU-teljesítmény miatt simán megakadhat lejjebb. Itt simán számíthat sokat a driver overhead - ki kéne mérni. Hmmmm... Nincs valakinek kölcsönbe egy 2GB-os 7850-e / 7870-e?(#14777) Habugi: hidd el, más is pont arra gondol, amire én. Húszmillió dolog mellett az embernek néha van egy kis ideje leülni játszani, akkor azt nézi, mivel lehet éppen tolni, nem azt, hogy mi lesz x hónap múlva...
-
daveoff
veterán
válasz
Malibutomi #14779 üzenetére
290X-et nem is feltétlenül a konkurenciához mérten értettem, hanem amit én tapasztaltam vele. BF4 multiban dx11-ben gáz volt amit művelt, átlagosan talán még a 70%-os GPU kihasználtságot sem érte el egy tuningolt i7-el, az fps droppokról nem is beszélek. Én ott kezdtem el aggódni, hogy basszus, ez mi? Beraktam a 980-at, és a kihasználtság kiakadt 99%-on, stabil fps, és tök mindegy volt hogy a CPU húzva volt-e, vagy nem. Ilyen tesztet Te nem találsz a neten, és nem csupán pár fps-ről volt szó. Legutóbb, amikor néztük BF4 multiban, döbbenetes különbség van a 980Ti, és a Fury X között!
Ja, és közben NV jobban fogyaszt, out of box 1,4GHz-es kártyákat dobálnak ki, AMD meg leragadt 1GHz-en, és onnan is inkább lefelé boostol. Pedig Abu erről is miket áradozott, hogy mekkora találmány ez a powertune.
-
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi #14779 üzenetére
Ezzel kb. megerősítetted amit írt, azaz 2-3 évnyi szoftveres munka kellett a kártya (teljes?) potenciáljának kihasználásához.
Ugyanannyira érintettek a kisebb kártyák is, nem fogom megint linkelni az eurogameres képeket, 270X-et annyira visszafogja egy i3 mellett, hogy kb. annyit ér mintha 750 ti-t vettél volna, van, hogy még lassabb is, egy 4+ GHz-es Hashwellel megtámogatva meg rengeteget gyorsul. És pont ezért volt a Mantle esetében is a legnagyobb gyorsulás a low-end prociknál.
Felmerül a kérdés, hogy milyen porcikhoz írták ezt a drivert ? Melyik AMD proci felel meg a 4 GHz Hashwell szintnek ?Mert ha egy i3 ami szálanként erősebb nem tudja kihajtani egy AMD proci még úgy sem fogja.
Tesztekben meg hiába van szinten, ha a többségnek nem egy 4+ GHz-es Haswell/Skylake i7 proci van a gépébe hanem egy jóval olcsóbb amivel az nV drivere sokkal jobb élményt tud biztosítani.
-
daveoff
veterán
válasz
Malibutomi #14776 üzenetére
Azért, mert a Fury-nál tetőzött a dx11-es driver overhead, vagy minek hívjátok. 7970-nél még happy volt minden, egy normális CPU-vel simán kihajtottuk a kartyát, és tartotta is a lépés a konkurenciával, talán még jobb is volt. Aztán jött a 290X, ami még elment, de már látszott, hogy valami nem ok, mert sokkal több van abban a kártyában, mint amit mi megkaptunk belőle, ha érted mire gondolok. Közben a konkurencia kezdett ellépni, mert ott még csak jele sem volt hasonló problémanak. Na Fury-nál kiburult a bili, dx11-ben képtelenség kihasználni a kártyában rejlő lehetőségeket, közben nv-nél még mindig nincs semmi jele ennek, az olló durván kinyílott. Hogy ez miért alakult így, tényleg a dx11 az oka, vagy driveres gond, vagy a gcn felépítése miatt, ezt én laikusként nem tudom megítélni. Okokat lehet keresgélni, de azzal sokra mi nem megyünk. Jönnek az új api-k, talán helyre áll a rend, de az látszik, hogy a nagy felhajtás ezért van. Aztán midenki döntse el melyik irány volt a jobb.
Habugi: Már ne is haragudj de az eszmefuttatásod nem kicsit hangzik bután az informatika világában.
Én nemrég töltöttem be a 33-at...
-
#45185024
törölt tag
válasz
Malibutomi #14767 üzenetére
De kellene !!! Mert az nem mindenkit érdekel hogy amd VS nvidia viták legyenek de az hogy az Új játékokban milyen motor van, mik a hátrányaik, és ezen hogy futnak a kártyák , és mit lehet rajta optimalizálni , sok embert érdekelne... minthogy a másik oldal fikázásait hallgassa az ember.
-
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi #14723 üzenetére
Ő nem alaptalanul "lázad" azon, hogy miért nem "ömlenek",hol van az több tucatnyi cím ami a Fiji launchnál 1 éven belüli intervallumban emlegetve volt, tehát júniusig itt kellene lenniük ?
Egyébként meg a Gears of War DX12-es apira lett portolva, az hogy hogyan fut az más kérdés kb. annyira releváns mint egy bétáról áradozni... De majd meglátjuk a Hitmant meg a Quantumot...
Ha az MS ennyire szarik az optimalizálásra más is így fog tenni, lesz évente 1-2 cím mondjuk Frostbite-tal ami normálisan lesz optimalizálva (de nem azért mert DX12, ők DX11-gyel is meg tudták ezt csinálni) és ennyi évközben meg várhatunk megint a driverekre.
(Btw. hol van a GOW patch / AMD driver ami a hétre volt beígérve ?) -
imi123
őstag
válasz
Malibutomi #14723 üzenetére
De tökéletesen példázza a MS hozzá állást.
Saját rendszer.Saját API.Saját játék.Hulladék minőség..
Mit várjunk ha Ők így állnak hozzá. -
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi #14720 üzenetére
"Hamajd, majd" jön ilyen azt nem az évre kell várni, de még lehet jövőre sem...
-
xxxxxxxxx
tag
válasz
Malibutomi #14688 üzenetére
Igen! Azért hozzá kell tenni 1080p. Nagyobb felbontásban itt komolyabb különbségek lennének! Érdemes rákeresni, de tisztán látszik. Más játékokban is a felbontás növelésével elfogy a 970 gyorsasága. 1080ő ben viszont über- szuper!
-
Venyera7
senior tag
válasz
Malibutomi #14688 üzenetére
Elkezdett az AMD drivereket csinálni?
-
mlinus
őstag
válasz
Malibutomi #14688 üzenetére
látom itt már nem merték berakni a 970OC-t a sok fanboy sírása miatt
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Malibutomi #14655 üzenetére
GameWorks nélkül day1 így működik gyakorlatilag problémamentesen?
Véletlen? Aligha.
-
mlinus
őstag
válasz
Malibutomi #14655 üzenetére
a far cry 4 is ilyen volt ha jól emlékszem.
-
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi #14650 üzenetére
Ez egy elsősorban AMD párti szerző (Nanot is kapott amikor olyan technikailag sokkal jobb oldalak mint a TPU nem...), a valószínűleg "megrendelt" cikknek az lenne a célja, hogy előre kimagyarázza a port a kaka és nem a Furyn kevés a VRAM (mondjuk itt valószínűleg mindkettő igaz
) Nem véletlenül nem tesztelt egy nVidia kártyát sem, de 4 AMD-t igen. Azon sem lennék meglepődve ha a 980 picivel jobban bírná a strapát, nem első eset lenne, hogy megmutatkozik a picivel jobb memóriakezelés. Mondjuk mindegy is, mert 4K-ra a Fury (X) /980 Ti szintű kártyák mennek, azoknak kell jónak lenni, azt mondjuk nem írja 1080p-n mi a helyzet.
(#14651) mlinus Én meg se tudom venni, állandóan hibát ír ki hibakód nélkül...
-
Egon
nagyúr
válasz
Malibutomi #14615 üzenetére
Kösz, ez is valami (előbb-utóbb lesz only dGPU-s adat is).
Ha jól értem, mivel az nV növelte a részesedését, az AMD mindenképp piacot veszített dGPU vonalon (még akkor is ha az APU-kból eredő részesedés-növekedése ezt kompenzálta az integrált vezérlők vonatkozásában).
A kommentek is érdekesek. -
Malibutomi
nagyúr
válasz
Malibutomi #14610 üzenetére
Edit: ez Egonnak ment a Q4-es kerdesre
Ezt talaltam:
-
válasz
Malibutomi #14610 üzenetére
Pixel / BW igényesnek tűnik ez a játék is, a 32 ROP-os kártyák ott vannak egymás hegyén-hátán, ill. a 780-ban meg a raszterizáló tudás lehet a kevés.
-
válasz
Malibutomi #14610 üzenetére
Valami elfogy azokon...
Tippre valószínűleg a shader/compute teljesítmény kevés.
Vagy pedig a sávszélesség (128bit... vs a 256 az AMD oldalán.)Mondjuk a 780Ti jó helye miatt, lehet utóbbi is gyanús.
-
#45185024
törölt tag
válasz
Malibutomi #14571 üzenetére
Ja Pascal miatt fognak majd jobban futni az AMD kártyák az NV supported játékokban, ez mennyire egy beteg világ
Vulcanon nincs lassulásuk viszont a 900 előtti szériák elsorvadnak. De van egy érzésem NV ezen nem fog nagyon tiltakozni (betervezett elavulás ) Ebben viszont AMD segített nekik.
-
válasz
Malibutomi #14571 üzenetére
Feltéve hogy támogatja rendesen...
-
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi #14571 üzenetére
És mibe fogadjunk, hogy lassabbak lesznek AMD-n ?
Most jön majd csak az nV Kánaán, driverből már nem vagy csak minimálisan lehet majd gyorsítani, mehet a játékba közvetlenül a low-level lassító kód. -
imi123
őstag
válasz
Malibutomi #14563 üzenetére
Itt nem kérdés hogy az AMD az erősebb.
Az jobb kérdés hogy azok a játékok a népszerűbbek amik az Nv-nek fekszenek vagy azok amit az AMD-nek.
Majd ha a Battlefield 5 lassab lessz 5-10%-al akkor nagyobb pánik lesz Zöld oldalon. -
daveoff
veterán
válasz
Malibutomi #14563 üzenetére
igen látszik, meg az is, hogy nv-n negatív hatással van a teljesítményre, talán ezt mondták is korábban itt a szakik, hogy így lesz. az viszont érdekesebb, hogy nv async nélkül is ugyanott van, mint amd async-el, vagy talán még gyorsabb is tud lenni némi optimalizációval.
-
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi #14563 üzenetére
Az Async jelen esetben hoz 10%-ot az arra képes kártyán úgy, hogy a másik async off meg szinten van. Még ilyen kiemelt optimalizálás mellett is csak egy hajszálon múlik a dolog... Mi olyan nagy szám ebben ? Ez az a nagy párhuzamosítás ? Egy driverfrissítés hoz ennyit...
AMD-nél az van "felfújva", hogy egy kész/végleges játéknál driverre kell várni, nem pedig egy bétánál mint ez ami még játékként is jelentéktelen
Vagy hetekig nincs normális driver olyan saját címekhez sem mint pl. a Battlefront.
Még a mostani driver notesban is valami corrupted textúra van vagy mi mint ismert hiba... És elég felháborító, hogy a lényeges dolgok javítása hetekig, hónapokig elhúzódik az ilyen szarok - amivel játszanak vagy tízen a többi csak benchmarkolásra használja - meg prioritást élveznek.
Btw. 50%-os akció van rá, aki szeretne
játszanibenchmarkolni most kedvezményesen teheti. -
válasz
Malibutomi #14488 üzenetére
A Hitman alatt korábban is egy igen backend-intenzív motor dolgozott. Miután a Maxwellnek elég durva ROP:MEM aránya van, nem tartom kizártnak, hogy egyes jelenetekben bedől a sávszélesség hiánya miatt. Gondolom ezt driverben majd orvosolják.
Viszont ha ezt összevetjük a mai korábbi eszmecserével, és azzal a lehetőséggel, hogy a Pascalban lehetnek visszalépések a Kepler irányába... Hmmm...
-
válasz
Malibutomi #14488 üzenetére
szerintem inkább optimalizáció. a fury ugyanúgy 4gb, és ugyanúgy a pci-express porton keresztül tud a vramba tölteni.
a computerbase végre csinált összehasonlító teszteket 970vs980 és 290vs390 kártyákkal frametime szerint. igaz 1440p-n, de ott még jobban látszódhatna, ha 3,5vs4gb, vagy 4gb vs 8gb miatt lenne microlag/stutter.
igazából egyértelműen csak a shadow of mordornál lehet látni. minden játékban olyan beállítások mellett teszteltek, ahol a 390 még folyamatos frameratet produkált. -
válasz
Malibutomi #14481 üzenetére
De ez az 1:3 "tudott" dolog? A 4TF DP sebesség hiteles pletykának tűnik, a 12TF SP nekem még csak az "el tudom képzelni" kategória. És persze az is igaz, hogy a 8TF SP igen kevés lenne, a 16 meg nagyon soknak tűnik, de egyik sem lehetetlen, függően az elérhető órajelektől.
-
imi123
őstag
válasz
Malibutomi #14481 üzenetére
Nvidiából kiindulva nem fog 3 lépést előre lépni ha minden lépésből lehet külön kaszálni.
Biztos gyorsabb lesz mint a Maxwell,de én nem várok csodákat. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Malibutomi #14440 üzenetére
A LABS vezetője írta már, hogy még sok effekt van fejlesztés alatt, tehát ezek kimaradtak a bétából. A teljesítmény nyilván változhat, de annyira a DX12-höz alakították ki a motort, hogy a tömegjeleneteknél DX11-ben sosem lesz hatékony. Ez a Glacier verzió akár 300 karaktert is képes mozgatni úgy, hogy egy képen vannak. Erre szükség van, mert az elvegyülés egy alapvető játékelem lesz.
-
TTomax
félisten
válasz
Malibutomi #14436 üzenetére
Màsodjára is leirom, az effektek is a grafika része....
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Mobil flották
- Milyen légkondit a lakásba?
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Home server / házi szerver építése
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- PlayStation 5
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Yettel topik
- EA Sports WRC '23
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! PowerColor Red Devil Spectral White RX 9070XT Videokártya! Bemutató Darab!
- Eladó ASUS Phoenix GTX 1660 OC 6GB (PH-GTX1660-O6G)
- Csere-Beszámítás! Gigabyte Aorus Elite RX 9070 XT 16GB Videokártya! Bemutató darab!
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 Hellhound Eladó!
- Csere-Beszámítás! Sapphire Nitro+ RX 7800 XT 16GB GDDR6 Videokártya! Bemutató Darab!
- Xiaomi 13T Pro 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! Gigabyte H510M i5 10400F 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1080Ti 11GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- LG 27GR95QL - 27" OLED / Limitált LoL Edition / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I5 13400F / 32GB DDR5 / RTX 4070 Super / 1TB SSD
- Gombászkönyvek egyben
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest