-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
hahakocka
őstag
Nekem se dobta be egyszer se pedig 6 éve lassan megvan ez a gép. Kíváncsi leszek majd ősszel, az új gépemnél bedobja e. Az előző Intel NV majd AMD GPU-s gépen bedobta 2015 előtt még. Nem tudom mi alapján dobja be? Eleve ha észlel egy új gépet vagy teljesen új belépést ott nem dobná fel alapból?
-
huskydog17
addikt
Az tök jó, hogy fut, tehát elindul, csak annyira rossz a performance, hogy játszható sebességhez brutálisan le kell butítani mind a grafikát, mind a felbontást (tippre talán 720p minimumon ki tud préselni 20-25 fps-t). Pont emiatt nem támogatott VGA a fejlesztők részéről, nem üti meg a minimumot, mert a minimálian elvárható sebességet sem képes hozni. Az, hogy neked extrém alacsonyan vannak az igényeid, az számodra nagy szerencse, de ettől még irreális elvárás játszható sebességet várni egy olyan játéktól, ami egyrészt csúcstechnológiát vonultatja fel, másrészt nem is támogatja a hardvered. Na most figyelembe véve, hogy 720p rendering felbontáson és minimum grafikán egy RX 580 kemény 14 FPS-t tud kitolni belőle, a Vega56 kb. 18-20 fps-re lehet képes, mivel átlagosan kb 40%-al gyorsabb, mint az RX580. A 15-20 fps a játékosok kb 99,99999%-nak játszhatatlan kategória és a fejlesztők 100%-a szerint is. Te akkor abban a szerencsés helyzetben vagy, hogy számodra ez az ultra alacsony sebeség játszható. Ez a sebesség minden, csak ne normális, a "normális" játszható sebesség ott kezdődik, hogy fix 30 fps.
Egyre több olyan játék van és lesz, ahol a Vega már nem támogatott VGA. Ez azt jelenti, hogy ha még valahogy el is indul a játék és bármilyen technikai problémával szembesülsz, akkor egyrészt nem szabad csodálkozni, másrészt mindenki azt fogja tanácsolni, hogy váltás modernebb hardverre, ami támogatva van. Támogatott hardverrel a fejlesztő kis tudnak segíteni, de ha nem támogatott hardverrel próbálsz supportot kérni, azonnal lezárják a jegyedet azzal, hogy nem támogatott a hardver.
Ez az egyik hátránya, a másik, hogy mivel a nem támogatott hardverekre nem tesztelik a játékokat, így azoknál bárhol bármilyen hiba előjöhet és ha ez megtörténik, akkor nem fogsz tudni mit tenni, nem fogják javítani.
A harmadik, hogy a Vega már külön driver bracnh-ben van, sokkal ritkábban jön hozzá új driver, az sem biztos, hogy a jövőben lesz-e még hozzá, továbbá az új játékokat már nem tudják/fogják "optimalizálni" ezekre a régi architektúrákra, azaz driver szempontból is jelentős hátrányban vagy.Egyre több olyan játék lesz, ami nem fog elindulni, például az új Indiana Jones játék, ami kötelező minimunként DXR-t ír elő, azt nem fogod tudni elindítani sehogy. A piac erre megy, ezért mondtam, hogy Vega-val egyre nagyobb hátrányban leszel, mert egyre több játék lesz számodra játszhatatlan vagy azért, mert nem indul el, vagy mert egyszerűen annyira pocsék a sebesség.
A konzolt pont azért hoztam fel, mert ott gondok nincsenek. Most hiába hoztad fel a Cyberpunk-ot, mint egyetlen kivételes szélsőséges példát, ugyanis egyrészt azt már javították, másrészt az egy nagyon szélsőséges példa, ez nem általános jelenség konzolon. Mivel neked a nagyon alacsony felbontás és sebesség nem gond, ahogy írod, így ebből a szempontból is optimális lenne számodra a konzol, még akkor is ha utálod azokat, ironikus módon jobb élményt adnának a legtöbb játékban, mint a Vega56.
Egyébként a májusban megjelenő Doom sem fog már elindulni Vega-n, mert ott is kötelező lesz a DXR, de már most sok olyan játék van, ahol a Vega még a minimum követelményt sem üti meg.
Nincs azzal gond, ha nem akarsz még váltani, csak akkor nem szabad csodálkozni/panaszkodni amikor egy új játék nagyon rosszul fut, vagy el sem indul miközben a minimum hardvert sem éred el.
Írtad, hogy 45%-os sebesség-növekedés nálad az elfogadható minimum. Például egy RTX 4060 már 50%-al gyorsabb, mint a Vega56, viszont ott több játékban erősen korlátozna a 8GB VRAM. A jövőre való tekintettel én a helyedben majd - amikor esedékes lesz a csere - egy olyan hardvert néznék ami jó erős RT-ben ,mert az a jövő vagyis az RDNA2/3 arch-ot én elfelejteném.
-
-
-
huskydog17
addikt
Alan Wake 2 eredeti minimális GPU igénye a játék megjelenésekor RX 6600 volt, ami jóval erősebb, mint egy Vega 56. A játék kiadója arról nem tehet, hogy egy felhasználó jóval a minimális alatti hardverrel próbálja meg futtatni a játékot és nem működik. Ezért van a minimum gépigény megadva, egyszerűen irreális elvárás volt a részedről, hogy majd Vega56-tal fogsz játszani vele.
Nálad ugyanaz a helyzet, mint hahakocka-nál: ha nem akarsz lépést tartani a technológiai fejlődéssel (jól láthatóan nem akarsz, amivel nincs semmi gond), akkor neked a konzol való, azokon 8-10 évig garantáltan futni fognak a legújabb címek.Amúgy az említett patch után sem támogatja a játék a GCN5-öt, mert RDNA1 lett az új minimum.
Egyre több és több olyan játék lesz/van a piacon, amelyek már el se fognak indulni VEGA-val.
-
-
Hellwhatever
aktív tag
akkor a rajtra is meg lehetett volna oldani.
Nem feltétlen, simán lehet hogy olyan erőfeszítést és erőforrást igényelt ami számottevően befolyásolta volna a rajtot. Ilyenkor sajnos priorizálni kell és azt szállítani ami a legszélesebb vásárlókörben értéket teremt.
Szerintem még így is örvendetes hogy megoldották: már a megjelenéskor is közel 5 illetve 3 éves középkategóriás kártyákat kértek be minimumnak, egyik sem egy megugorhatatlan szint.
-
HSM
félisten
Jössz a játékhoz ajánlott követelményekkel... Ott Vega56-ot írnak? Mert én RX580-at és GTX1060-at látok, aminél masszívan erősebb a Vega-d, úgy szűk másfélszer. Tehát másfélszer erősebb cpu-val kellene indítani...
A szélsőséges CPU limithez kell ez is, hogy van egy igencsak erős GPU-d, és hozzá egy ahhoz képest katasztrófálisan gyenge CPU-d. -
Envo_
aktív tag
Mialatt ezt leírtad már rég levetted volna a grafot minimumra és megnézhetted volna hogy mi a helyzet azzal a beállítással amikor minden moslék ki van kapcsolva.
Hiába írod ide, hogy így rossz, úgy rossz ha nulla energiát fektetsz abba, hogy a problémát feltérképezd, csak ismételgeted ugyanazt a megfoghatatlan dolgot.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
95%? Az nagyon sok. CodeXL-ben kb. a procinak a fele van használva a profilozó szerint.
Remélem nem a feladatkezelő százalékát nézitek. Annak aztán fingja nincs ám, hogy egy program mennyire terheli a procit. Csak azt tudja mérni, hogy meddig fut az idle thread, de attól, hogy ez nem fut, még nem feltétlenül dolgozik a proci. Konkrét profilozóval érdemes ezt megnézni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A proci leginkább multira kell, mert amúgy single-ben lópikula a prociterhelése a BF5-nek. De a multiban is csak a sok useres mapokon számít igazán. A Frostbite 3 aktuális verziójának különlegessége, hogy már az is a GPU-n fut, ami a BF4-ben még lazán a CPU-t terhelte. Ez már nem ugyanaz a motor, mint régen, már GPU-driven pipeline az egész, és ez nagyon kíméletesen bánik a procierővel. Nem véletlenül, a konzolokban nincs sok ebből.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De itt hiába erősíted meg. Nálam például semmi gondja a DX12 módnak. Vaj sima az egész. Igaz nem maximális textúrákat használok, mert nem férek bele a 4 GB-os VRAM-omba a legnagyobbal, de amúgy oké. Érted, hogy mi a gond? Egymást hiába igazoljátok, hogy itt-ott gond van, ha senki sem jelenti nekik, hogy nektek így nem jó, mert például én nem jelentek semmit a DICE-nak, hiszen tökéletesen működik. Ne egymásra várjatok, illetve a szerencsére, hanem adjatok be egy ticketet az EA supportnak.
(#37775) Looserke: Mert az NVIDIA annál a játéknál konkrétan kicserélt egy rakás kódot a driverből, ami bekötést tette hatékonyabbá, de csak egy programverzióval volt kompatibilis (ez amúgy nagyon nem ajánlott optimalizálási módszer az explicit API-khoz). Az akadások, már ha a grafikus alrendszer okozza, akkor jellemzően a memóriamenedzsmentből erednek, DX12-ben viszont a meghajtó egy nagy bináris pacát lát a memóriából. Sok 0-t és 1-est. Zéró esély van arra, hogy bármit is csináljon vele a grafikus meghajtó fejlesztője, mert abból a marha sok 0-ból és 1-esből még a memory layout sem tippelhető meg. Az egyik megoldás erre a HBCC aktiválása, mert az magát a problémát kerüli meg, de ez csak Vega esetében aktiválható. Ugyanakkor, ha nem a memóriamenedzsment okozza az akadást, akkor a HBCC aktiválása sem tud segíteni, mert máshol keletkezik a gond. Ezt egyébként valaki, akinek van hibája megnézheti Vega mellett. Ha a HBCC aktiválásától megjavul, akkor a memóriamenedzsment a probléma. Ha nem javul meg, akkor biztos máshol van a gond.
A DX12 mellett is lehetne egy adott programverzióra olyan rutinokat írni, amelyekkel a már kint lévő játékok is gyorsulnának 10-20%-ot, csak minden patch-hez újra kell írni ezeket, ami annyira aránytalanul magas költség, hogy nem folyamodik egyetlen IHV sem ilyen fajta optimalizáláshoz. Az NV a Hitmanhez kipróbálta, de még egyszer valószínűleg nem mennek bele, hanem hagyják ott a teljesítményt, ahol eredetileg, a játék megjelenésekor volt.
-
Yany
addikt
Steve Burke tényleg nem artikulál szépen, borzasztó sok kifejezést csak elhadar+motyog egyszerre. A videók viszont előosztályúak és a legtöbbet pár snittből letolja, ami elég durva. Legalábbis nekem kismilliós vágás kellett a videóimhoz, igaz, én minden vagyok, csak tapasztalt nem.
-
-FreaK-
veterán
Én viszont nem értelek
Én pont ugyan ezt tapasztalom fordítva.
Nézzünk egy példát:
kijön egy új VGA, lejárt az NDA, özönlenek a tesztek mindenhol. Kíváncsi vagyok, hogy mit tud, utána szeretnék kicsit nézni.
Felmegyek YT-ra, mondjuk a GN oldalára, ha friss a dolog akkor ott van kiemelve az elsők között a VGA tesztje amit keresek, katt a videóra és elkezdem nézni. Ha épp melóban a kaja szünetben vagyok, és öt percem van az egészre, akkor a linkek meg a folyamatosan látható folyamat jelző segítségével oda ugrok a grafikonokhoz és gyors átnézem őket, esetleg meghallgatom, hogy Steve mit fűz még hozzá. Ebben az esetben is kb. 10-15mp alatt ott vagyok a lényegnél.Semmivel nem lassabb mint ha egy weboldal írott tesztjéhez navigálnék el, és ott keresném meg a grafikonokat. Szerintem egy több oldalas, írott tesztben is pont ugyan annyi idő megtalálni a grafikonokat mint egy videóban, hanem több (pl. erőszakos weboldalak, ahogy írtad).
Sőt, mivel jól kitalálták ezt a folyamat jelzőt, még gyorsabb is lehet. Mellette a videóban meg lehetnek még olyan audiovizuális információk, amik adott esetben érdekelhetnek, pl. plusz funkciók képminőségre gyakorolt hatása, két kártya összehasonlítása egymás mellé téve, hogy hogy fut, stb.. van bőven ilyesmi.
Ha otthon vagyok este és van időm, akkor végig hallgatom az elejétől mert ált. érdekes dolgokat mond még el. Ilyenkor több YT csatorna tesztjét is megnézem, ahogy az írott teszteket is adott esetben. Főleg ha nagyon el akarok mélyülni a témában, mert akkor minden létező anyagon átrágom magam
-
-FreaK-
veterán
Ilyennel már találkoztam én is. Ez szerintem semmi más mint pénzszerzési módszer, minimális munkával összedob valami videót, neten talált adatokkal és abban reménykedik, hogy elér egy olyan nézettséget ami után már kap valami lóvét. Szvsz semmi teszt vagy munka nincs a háttérben, leszámítva azt hogy csinált ilyen csicsás grafikont.
Viszont ne ezeket hozzuk már fel példának, ha videós tesztről van, ez kb. a legalja.. írtuk már többen, hogy a pl. a Gamer's Nexus meg néhány nagyobb csatorna videói mögött elég komoly munka van.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 12, Xiaomi Redmi Note 12 Pro, Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
- Azonnali készpénzes GAMER / üzleti notebook felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- Bomba ár! HP ZBook FireFly G8 - i7 I 16GB I 512SSD I 15,6" FHD Touch I Nvidia 4GB I Cam I W11 I Gar!
- HGST HUH721010AL5200 10TB 7.2k SAS HDD, DELL branded, nettó 38000Ft + ÁFA, 1 év garancia
- AKCIÓ! HP Victus 16-R1002NF Gamer notebook - i7 14700HX 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GB WIN11
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest