- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- iPhone topik
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Keretmentesít a Galaxy S25 FE
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Honor 200 - kétszázért pont jó lenne
-
Mobilarena
AMD Radeon™ HD 7950 / 7970 topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
deadwing
addikt
válasz
peterm711 #21979 üzenetére
Nem értek egyet.
Lehet akkora teljesítménye, felvehet annyi áramot? Képes rá a kártya? Igen. Továbbá ha nem fogadjuk el a furmarkos mérést, akkor ki fogja eldönteni melyik játékkal mérjen mindenki? Én sem azt mondom, hogy ennyit fog zabálni a kártya játék közben, /igen, elolvastam, mielőtt linkeltem volna/ ez egy abszolút maximum amit fogyaszHAT a kártya extrém körülmények között, és szerintem tápegység méretezés/vásárlás esetén igenis szempont lehet egy ilyen adat is.
Arról már nem is beszélek, hogy a műszered nem fog tudni kimérni olyan áramfelvételt ami csak tizedmásodpercekig tart. Ellenben ha ez sokszor előfordul, egy pont a határra méretezett táp előbb vagy utóbb meg fogja érezni... -
válasz
peterm711 #21996 üzenetére
Nem azt mondtam hogy annyin használd, csak nézzél úgy egy tesztet és nézd meg mennyit kajál úgy, és rájössz hogy igazat beszélünk HSM kollégával!
----------------------------------------------------------------------------------------------------
ricshard444 : Nálam is hasonló volt a helyzet tuningnál ha 80.körül járt a GPU ott már hibázott/fagyott, 70.fölé nem nagyon érdemes engedni a GPU -t ott még viszonylag stabil, de még inkább a ~60.környéke ami kellemes neki! Én is csak ezért cseréltem le a Dual-X hűtést a petire! -
válasz
peterm711 #21993 üzenetére
Nalátod mégis csak rájössz hogy "Az ön készülékében van a hiba"
Nálam is ha 1050/1400.MHz@1,075.v hajtom a 7950 et akkor el szaladgál ~100.W környékén FULL terhelés alatt is, próbáld meg szépen megkínálni 1,30.V -al a GPU -t, meg 1250.MHz el és meglátod hogy egyből 2-3X annyit kajál a VGA!
-
HSM
félisten
válasz
peterm711 #21979 üzenetére
Ez egy teljesen hobby motyó, biztos nagyjából mér valamit, de igen valószínünek tartom, hogy NEM mér pl. cosphi értéket, ami elég fontos lenne meg így mindenféle specifikáció nélkül nem túl meggyőző.
Nálam is egy normális, specifikált mérőeszköz van (Conrad Energy Logger 4000) nem egy ventiszabályzóba épített egysoros kijezős csoda van, DroiDMester kalibrált műszeréről nem is beszélve.Nem hittél nekem, nem baj. Megmértem. Ez a kép alatt, a 7950-em, 1100/1575Mhz-en, 1,3V beállított (1,2V valós) fesz alatt, 1,55V memória feszültséggel a konnektorból potom 490W-ot vett fel, folyamatosan. [link] Ez a gyári Ultimate grafikai beállítás.
Ha kiszámolod, a bemenő 22A és 12V alapján (OSD-n látszik) csak és kizárólag a GPU felvett már önmagában 260W-ot, a kari többi része is még legalább egy 50-es, szóval íme a 300+W-os 7950...A 7970 többi shaderét meg mégtöbb kakaóval kell etetni. Ja, és OC-mentes 3570K-val, minden energiatakarékossággal, stb.
A Tahiti-LE-s logout tesztem számolási módszerével bő 330W-ra adódik a teljes VGA fogyasztása....
Ésszel kell húzni ezeket a monstrum GPU-kat, nem véletlen téptem erről a számat a Logout cikkemben is...
És ez nem power vírus alatti mérés, hanem egy sima játék. Ezen a beállításon már nem hiszem, hogy el merném indítani a Kombustort. -
KAMELOT
titán
válasz
peterm711 #18393 üzenetére
Szeva papa. Ja lassan beírik csak még megvárom míg a gigastore üzletben lemegy 300-ra. Néha bedobnak ilyen 320 körüli akciókat. Jó lenne tudni mikor jönnek a HD8950-ek és persze milyen árral. Hátha talán azt érdemesebb lenne megvenni. Kollégát megkérdem! Kösz az infót!
(#18394) mimic1979: 1,17V és 1150? Az nekem elég. Ramok mennyit tudnak menni? Hát látod! Lassan a 3Gb is már kevés lesz. Már 6GB fog kelleni.
-
-
-
Kapszaicin
tag
válasz
peterm711 #14685 üzenetére
nekem 48-52 között ugrándozik, de nem gáz én nem tartom rossznak! Szomszédnak el se indul a farcry 3. Nekem fullon megy! De nem az okoz élvezetet hogy meglátom az ellenség orrán a takony megcsillanását hanem a játék élmény, melyet dx10ben is lehet élvezni! Nem sok különbség van a dx10 és a dx11 között
-
-
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
peterm711 #14470 üzenetére
Nem is olyan rég volt róla szó.
Write only?
-
haddent
addikt
válasz
peterm711 #14346 üzenetére
Battlefield 3 szvsz. az utóbbi idők egyik legjobban megírt játéka, igényes szép grafika, és elég jól aknázza ki az erőforrásokat, nem csak pocsékol. Nekem ez jött le, még anno GTX460 -al is tudtam vele szépen, highon játszani. Ezzel csak arra próbálok célozni, hogy valószínűleg értelmesen megírt játékokról van szó, és ott nem lesz ilyen probléma
-
Pala
veterán
válasz
peterm711 #14259 üzenetére
Én se csak játékra használom (kiadványszerkesztek, zenét komponálok, grafika, stb.). De ettől függetlenül is törekszem az egyszerűségre, abból sosincs baj. Működik....valahogy.
Érdekesség: én minden szirszart letiltok a BIOS-ban és a Windowsban is, amit nem használok. De szinte szó szerint, minden olyat, ami a rendszer alapvető működéséhez, és az általam használt szoftverek kifogástalan működéséhez nem szükséges. Vírusirtót nem használok, ezt kiemelném (úgy vagyok vele, azokkal csak a gond van).
7970-ből se hiába vettem refkarit. Egy egyszerű, az AMD elgondolásának 100%-ig megfelelő, standard kártya. Semmi gond vele...húzható, mint az állat, minden tweakszofter rendesen kezeli, mindegyik driverrel korrektül működik, teszi a dolgát hiba nélkül.
-
Pala
veterán
válasz
peterm711 #14254 üzenetére
Én nem akarok lehülyézni senkit, nem erről van szó, csak egyszerűen nem értem. Pont ugyanúgy, ahogy te sem.
Mármint hogy miért van az, hogy egyeseknél semmi gond, mások meg szívnak.
Függhet dolog egyéb hardverelemektől is, csakúgy mint attól, hogy ki hány és milyen programot telepít fel a gépére. Én állandóan a minimalizmusra és a túlbiztosításra törekszem, és ennek a két vezérelvnek tulajdonítom, hogy jóformán soha nincsenek gondjaim.
Emlékszem anno Dirt2-nél volt gond egy AMD driverrel; a menüben nagyon szaggatott a játék sok embernél. Nálam nem, ráadásul tök régi drivert használtam (lehet mondani, hogy talán pont emiatt, nade mikor kipróbáltam az aktuálisat, azzal se volt gond).
-
Pala
veterán
válasz
peterm711 #14249 üzenetére
Egyik oldallal se voltak gondjaim, hogy lehet ez? (Az a nagyon kevés, ami mégis, az meg többnyire megoldódott hamar, esetleg user error volt, az meg ugye nem a kártya baja)
NV: berakom a kártyát, driver feltelepít, megy.
AMD: berakom a kártyát, driver feltelepít, megy.
Matrox, 3dfx annak idején szintúgy.Hogy egyesek mi a lópikulát szenvednek itt össze, egyszerűen nem értem...
Rossz drivert akartok látni, vagy bugok tömkelegére vágytok? Akkor szerezzetek be egy Savage 2000-et (meg hozzá egy AGP-s gépet
), na az garantált kínszenvedés a négyzeten!
-
-
-
-
válasz
peterm711 #13507 üzenetére
Pedig az oldalon NAGYON valós eredmények szerepelnek!
Természetesen a fenti képen FurMark alatti fogyasztások(és kizárólag a VGA fogyasztása) szerepel
De ha megnézed a játékok alatti valós fogyasztás maximumát
Akkor sem nagyon változik a helyzet így is a Lightning kajál leg többet az összes 79xx közül. Amúgy én nem is azt mondtam hogy 380.W ot megeszik játék alatt, hanem hogy képes akár 380.W ot megenni és ez nem ugyan az
***************************************************************************************
ZozzHUN igen Seasonic X-760 80+ GOLD és fél gázon 92.% körüli a hatásfoka -
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
peterm711 #12846 üzenetére
Ne tegyél fel új BIOS-t.
Hol tuningolsz? Mert a 3rd party tuningprogram befolyásolja ezt. Nem tudják kezelni a PowerTune-t. Semmiképp se fusson a 3rd party programhoz tartozó beállítás a VGA-ra, mert azt a PowerTune beállítást kell betölteni, ami a Catalystben van. Ehhez viszont az Overdriver modulnak kell aktívnak lennie. Ha fut egy Afterburner, vagy hasonló progi akkor ez már nem lesz így. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
peterm711 #12844 üzenetére
Jóval komplexebb a PowerTune-os rendszereknél a stabilitás, mint régen. Az, hogy nem szemetel, nincs TDR még nem jelenti, hogy nem lesz gond. A PowerTune paraméterezését ugyanis órajeltartományhoz kell szabni.
Milyen az a power control csúszka hiba?Decemberben. Valószínű, hogy az ünnepek idején. De lesz még béta előtte.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
peterm711 #12842 üzenetére
Igazából a gyári OC az mindig lutri. Sajnos ezt én magam is megtanultam sorozatban pár rossz EVGA 8800 GT-vel. Azóta nem veszek gyári OC-s karit, kifejezetten kerülöm. Az a baj, hogy a gyári OC csak egy garanciavállalás a gyártó részéről, hogy ha nem megy, akkor cseréli, de tesztelni nem tesztelik. Ezért lesz az egész lutri, mert szerencse kell hozzá, hogy stabil legyen. Az alapórajeleket a GPU gyártója teszteli, és úgy megy oda a gyártókhoz, hogy biztos jó. Nekem is megszűntek az EVGA-val gondok, ha a gyári OC-t visszavettem az ajánlott órajelre. Ez a gyári OC tipikus problémája.
Nem mondom, hogy megvetendő a gyári tuning, csak kockázatosnak ítélem, de ez minden termékre igaz.
A 12.10-es drivert sosem próbáltam. A 12.11-es bétákat néztem meg (1, 4, 7, 8 és hamarosan a 9-est is kipróbálom). Az 1-es gáz volt, de ez nem is volt publikus, csak az AMD adta oda, hogy nézzem meg. A 4, 7 és 8 teljesen jó. A 9-esre azért vagyok kíváncsi, mert újabb boostokat ígérnek. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
peterm711 #12811 üzenetére
Mi ebből semmit sem tapasztaltunk. Én nem tapasztalok semmit, és a tesztekben sem olvasom ezt. Erős a gyanúm, hogy rossz VGA-t fogtál ki, vagy esetleg tuningoltad, és nem bírta. Mindkettő egyedi dolog. Az előbbit gariban cserélik, míg utóbbira eleve nincs garancia, mert tuning.
Nekem mindegy, hogy mi a véleményed, de egyetlen tesztben sem olvasom azt, amit leírtál. Ezek mind egyéni dolgok. A tényeket a tesztek mutatják. Abból világosan látszik, hogy a compute igényes DX11-es játékokban a Kepler lemarad a GCN mögött. A világon annyi ember van, aki Radeonról GeForce-ra vált, és GeForce-ról Radeonra. Ezek viszont egyéni döntések.
A drivereket nem úgy írják, hogy arra meg arra a VGA-ra jobban, míg a többire nem. Itt architektúrák vannak, és azokra általánosan írják a drivereket. Maga a rendszer logikai működésé egy HD 7700 és egy HD 7900 nincs megkülönböztetve. De ez nem csak az AMD-nél van így, hanem mindenhol. Persze léteznek specifikus hibák, amelyek csak egy-egy terméket érintenek, de ez nem attól van, hogy az adott cég a többire jobban figyel. Általánosan a termékek nincsenek egymástól megkülönböztetve. A különböző architektúrák esetén ez már igaz lehet, de az sem azért van, mert a régebbi architektúra kevésbé fontos, hanem azért, mert arra már elég jó rutinok vannak (legalábbis az évek során azok meg lettek reszelve), míg az új felépítésű rendszeren még lehet reszelni. Korábban említettem, hogy amikor jön egy radikálisan új architektúra, akkor úgy 6-9 hónapos távban érkezik hozzá egy olyan driver, ami jobb teljesítményt kínál általánosan. Ez igaz volt a G80-ra, az R600-ra és most a GCN-re is a 12.11-es béta driverekkel. A Fermire is igaz lett volna, de ott a hardver az eredeti tervekhez képest csúszott hat hónapot, tehát mire megjelent a kártya, akkorra a driver is fejlődött, így már teljes funkcionalitással jelent meg. Ezek megszokott dolgok.
Nagyon fontos, hogy mennyi pénz ölnek a játékokba, mert ma ezzel lehet a termékeket eladni. Az AMD mindig is itt volt lemaradva. A Gaming Evolved az elmúlt években azzal tartotta magát, hogy segítette a fejlesztéseket, de ezt nem úgy tette, ahogy a TWIMTBP. Egyszerűen az AMD annyi pénzt nem rakott bele, csak a fejlesztők munkáját próbálta könnyebbé tenni. Ettől nyilván sikeres lett a kezdeményezés, mert azt adta, amire a fejlesztők vágytak. Ezen Rory Read kinevezése változtatott. Megnövelte a büdzsét, több pénzt adott az technikák kutatására, és elmélyítette a kapcsolatot a fejlesztőkkel, így rengeteg olyan dolgot is implementálnak a játékokba, amit az AMD fejlesztett ki. Amikor azt mondod, hogy az AMD leszarja, akkor annak kapásból ellentmondanak a Gaming Evolved partnerprogram 2012-es változásai.
(#12816) SzlobiG: Abban a tesztben mondjuk review sample játék van. Természetesen a végleges még változik, de már nem olyan sokat. A béta sokkal bénább volt. Egyébként valamivel gyorsabban fog természetesen futni, mint amit ott látsz. Az NVIDIA és az AMD is csinált már drivert az FC3-hoz, de még mindig tesztelik. Szóval lesz majd ott is sebességnövekedés. Ami kedvező, hogy az FC3 jól optimalizált, csak kurva sokat számol. A megvilágítási modell az, ami számításigényes, nem kicsit komplex, de tény, hogy üt.
(#12820) gbors: A HL2 fiaskó már megismétlődött a DiRT Showdownnal. Ne azt várd, hogy az AMD lefizeti a fejlesztőket, hogy fusson szarul GeForce-on. A HL2 sem ezért volt gyenge az FX-en, hanem szimplán technikai okok miatt. A DiRT Showdown is egy új renderelési megvalósítás miatt gyenge a Kepleren. A forward+ lighting rendert egyébként bevetik 2013-as játékban is.
A játékhadsereg pedig eléggé impozáns. Idén: Sniper Elite V2, DiRT Showdown, Sleeping Dogs, Medal of Honor: Warfighter, Hitman: Absolution, Far Cry 3 ... Jövőre: BioShock Infinite, Tomb Raider, Total War: ROME 2, Company of Heroes 2, Carmageddon: Reincarnation, Grid 2
Ennél nem tudom, hogy kellene-e több. Ezekre nem kell várni.
Szerintem te is tudod, hogy a szoftveres támogatás területén nincs nagy különbség. Hiba mindegyik driverben van, de az is igaz, hogy a tesztekben nem írnak hibákról, vagyis az AMD és az NVIDIA is kellően minőségi támogatást kínál. Lehet ezzel takarózni, hogy azért fizettem 30%-kal többet egy fejletlenebb termékért, mert állítólag jobb a driver, de erre nincs reális bizonyíték a független tesztekben. Ez maximum arra jó, hogy megnyugtasd magad, hogy jól döntöttél, aminek nyilván van pszichológiai hatása, de összességében a helyzet ettől nem változik. Amit én szoktam mondani, hogy miután döntött valaki egy termék mellett, utána tök feleslegesen rágja a körmét, hogy jól döntött-e. Vásárlás után ennek nincs jelentősége, csak idegesíti magad, hogy mi lesz ezzel és azzal a játékkal ... lesz, ami lesz egyébként. Régen nyilván egyszerűbb volt, mert nem volt ennyire agresszív az AMD, mint idén. Jellemzően egy Gaming Evolved játék jól futott GeForce-on. Idén ez már nem teljesen igaz. Én például bevallom, hogy aszerint döntöttem, hogy ki milyen AAA játékot hoz 2013-ra. Valami alapján dönteni kellett ugye. Azt nem mondom, hogy pont ez alapján érdemes, de ez is egy szempont.(#12828) daneeeeee: Nem. Ez csak egy használati forma. A legtöbb hiba abból ered, hogy ha tuningolsz. Az AMD nem viccből rakja a Catalystbe az Overdrive modult. A PowerTune specifikációját senki sem tudja az AMD-n kívül, így semelyik 3rd party program nem képes tökéletesen működtetni a PowerTune-os Radeonokat. A tesztekben ezek a hibák, azért nincsenek meg, mert nem nyúlnak 3rd party programhoz. Nálam sincs ilyen gond, de GPUTweak-et telepítve, az alól órajelet emelve kapásból jött a 2D-s villogás. Azt leszedve elmúlt. Viszont ez tuning. Mivel senki sem vállal a tuningra garanciát, így ezt nem is lehet felróni. Én sem teszem. Az Overdrive menüből tuningolva nincs gond. A PowerTune-t a 3rd party programok nem támogatják megfelelően. Erre egyébként az kell, hogy az AMD kiadja a PowerTune specifikációját, és akkor nem kell vakon tuningprogramot írni, de erre kicsi az esély, mert a PowerTune valószínűleg könnyen másolható. Ezt nagyon titokban kell kezelni. Volt egy ARM-os mérnök, akivel erről beszéltem. Ő mondta, hogy elméletben nagyon egyszerű, az amit az AMD csinál a PowerTune-nal, de a gyakorlatban stabilan működtetni félelmetesen nehézen kivitelezhető. Ezért tartja titokban a cég a specifikációkat.
(#12829) haddent: Nem csak a DX11.1, hanem a runtime működése is elég komplex lett. Erről már írok egy mi hogyan működik dologra épülő anyagot. Amennyire rugalmas lett a DX11.1, annyira nehéz érteni a működését egy átlagos felhasználói szemmel.
Egyébként az UAV támogatása az összes shader szinten az baromira géming fícsőr, az NV hiába mondja azt, hogy nem számít. Aztán a gyakorlati oldalon én sem hiszem, hogy bárki kihasználná, maximum akkor, ha az AMD lobbizik. Amire tényleg jól alkalmazható az inkább képminőséget növelő funkció (például irreguláris mélységpuffer teljesen GPU-s implementálása a geometry shader fázisban). Itt az a fő szempont, hogy a képminőséget erősítő fícsőrök nem jutnak el a felhasználók tömegéhez, mert nem forgatható át fps-be az adat. Ha valami gyorsul az kúúl, mindenki elkönyveli, hogy milyen szupcsi. Ha valami lassul, akkor az rossz, még akkor is, ha jelentős előny van képminőségben. -
-
SVLaller
senior tag
-
daneeeeee
aktív tag
válasz
peterm711 #12791 üzenetére
Ezek szerint én baromi szerencsés lehetek GTX 480-ról váltottam márciusban HD 7970-re. Azóta is teljes megelégedéssel használom, driver gondom eddig nagyon kevés volt.
Néhány emlékezetesebb probléma amibe belefutottam: BAC DX11 alatt, GTA4 lassúság, BF3 lassulása és ami nagy szívfájdalmam a mai napi a RAGE szaggatása, mostanában pedig az AC3
Mondjuk azt is látni kell hogy ezek nem éppen a legjobban megírt programokAnnó nyáron GTX680-nal a BAC, GTA4 szintén nem ment jól egyedül abban volt akkor jobb, hogy pengén ment rajta a BF valamint szaggatás mentes volt a RAGE.
A BF3 azóta ki lett javitva, a vörös oldalon is jól megy, a RAGE viszont még mindíg sz@r -
TTomax
félisten
válasz
peterm711 #12791 üzenetére
Ezt én sem irhattam volna szebben... a hátam közepére sem kellett volna 256bitettel szerelt nV aranyáron... nem is vettem meg elöször...de nincs más választásom... ez van.
(#12789) Abu85
Okay,ezt a témát még szerintem elövesszük,de ne legyen igazam... nagyon ne legyen...menjen szépen radeonon is! -
-
-
Reggie0
félisten
válasz
peterm711 #12221 üzenetére
Hat jelenleg az orajelet ugy allitjak elo es osztjak el az IC-ben, hogy van egy szal drot amit rangatnak a tapfesz es a foldeles fele. (illetve van meg rajta sok buffer, stb.). Ezen a droton lognak a modulok es igy kapjak az orajelet. Ennek a modszernek az a hatranya, hogy az aramkor egy elosztott parameteru RC tagkent mukodik, ahol te a kapacitast hol feltoltod, hol kisutod es igy a kapacitasban tarolt energia eldisszipalodik.
A rezonans elosztasnal ezt ugy alakitjak at, hogy az elozo halozatbol egy hangolt RLC rezgokort hoznak letre, ahol a kapacitasban tarolt energiat nem eldisszipaljak, hanem az induktivitas es a kapacitas kozott leng, es a meghajto aramkornek csak a vesztessegeket es a modulok altalt kivett energiat kell potolni. -
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X395 - AMD Ryzen PRO 5 I 8GB I 512GB SSD I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK H310CM i5 8400 16GB DDR4 240GB SSD 1TB HDD GTX 980 4GB Aio Corp Croma CM 600W
- Telefon felvásárlás!! Huawei P20 Lite/Huawei P20/Huawei P30 Lite/Huawei P30/Huawei P30 Pro
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H370 i5 9500 32GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB ZALMAN S2 TG be quiet! 650W
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged