- One mobilszolgáltatások
- Yettel topik
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- VoLTE/VoWiFi
- Mobil flották
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Google Pixel 8a - kis telefon kis késéssel
-
Mobilarena
AMD Radeon™ HD 7950 / 7970 topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Löncsi #12955 üzenetére
A microlag az más. Az az AFR-nél jön elő a scene-ek asszinkron átadásából, bár ezt az AFR-hez használt rutinok megpróbálják optimalizálni. Egyetlen GPU mellett ilyen problémákat a vertikális szinkron okoz, mivel ott a folyamatos megjelenítéshez muszáj a frissítési frekvenciánál nagyobb fps-t elérni. Valamivel kisebb fps-sel időközi képkocka duplázás van, mert az új képkocka nincs kész. Ha 60 fps-ről beszélünk, akkor 50-60 fps közötti sebességgel ez akadásnak fog tűnni. Ha az fps érték közelebb van a 30-hoz, akkor is létezik a jelenség, de jóval többször következik be, így az akadásokat folyamatosnak érzékeli az agy. Baromira egyszerű ezeknek az általános magyarázata.
Sőt, még megoldások is vannak rá. Az egyik az, hogy ha az fps a frissítés alá esik, akkor ki kell kapcsolni a vertikális szinkront. Ennek a hátránya, hogy így elveszted azt, amiért bekapcsolod, vagyis a kép meg fog törni. A másik megoldás jóval kedvezőbb. Ez egy virtuális vertikális szinkron. A dedikált GPU-ből a képkocka először az IGP memóriájába kerül, és ott fut egy olyan algoritmus, ami felel a szinkronért. Ezzel a megoldással a kép sosem törik meg, és még a frissítésnél nagyobb fps-sel is futhat a játék. Ezért virtuális ugye. Ennek a hátránya, hogy kell egy másodlagos grafikus vezérlő a gépbe.
-
ÁdiBá
veterán
válasz
Löncsi #10208 üzenetére
Nem. Ahogy említettem. Radeon teljesen reális pontszámokat kapott.
GTX680 SLi kicsit többre számítottam.3DMARK Vantage.: GTX680 SLi (OC) 53079 / 30589 (i7 2600K 4.6)
3DMARK Vantage.: HD7970 CF (OC) 55800 / 30200 (i7 2600K 4,6)
Különbség elhanyagolható. A kártyák viszonylag azonos sebességet nyújtanak. -
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Bizonyos, hogy feltűnt volna, ha nem az utolsó utáni pillanatban kerül bele a játékba a végleges DX11-es kód. Szóval sok tesztelésre idő nem volt. Az NV-nek leadták, hogy miket kell javítani, csak a program már megjelent. Ezzel tönkretették az NV PN profilozójának karrierjét is, ami nagy kincsesbányának indult, de a DA2 óta pénzért nem kell senkinek, így ingyen letölthető. Ez egy általános bizalmatlanság. Beharangozták, hogy milyen szuper optimalizálást lehet a játékba rakni ezzel, és megtörtént, amire nem számított senki sem. Nyilvánvaló, hogy ezután pénzt nem remélhetnek belőle.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Van ezekre a problémákra megoldás, csak kérdés, hogy a fejlesztés ideje alatt kiderül-e. Az nyilván jelentősen rontotta az esélyeket, hogy a fejlesztést zömében AMD-s gépeken végezték. Senki sem akar egy ilyen hibát az adott játékban, csak ahhoz, hogy ezt javítsák előbb észre kell venni, hogy létezik. Még komoly tesztelés mellett is el lehet nézni ezeket. Persze a kiadás után kiderül, mert a közösség gépparkja jóval eltérőbb, mint amire egy fejlesztőnek lehetősége van, de akkor már a hiba ott van.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Amióta az AMD szerződést kötött a DICE-szal, hogy AMD platformokon fejlesztenek (lassan három éve). A BF3 az első játék, amit Bulldozerre optimalizáltak. A Gaming Evolved partnerprogram nem zárja ki, hogy más rendszeren ne működjön jól, de azt megköveteli, hogy az AMD termékek optimalizálásban részesüljenek. Ezért ad az AMD a partnereknek komponenseket. Ellenben a Bulldozer annyira új volt, hogy nem számítottak rá a fejlesztők, hogy ha erre optimalizálnak, akkor az akadásokat eredményez a Hyper-Threadinges gépeken. Most már tudják, hogy az amit eredetileg csináltak nem ideális.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Manapság ez a menő. Persze felesleges mert ettől nem változik semmi. Ellenben egy gyártó eldöntheti, hogy a termékével mit támogat, és mit nem. Ha az AMD nem akarja a 3rd party programokat, akkor nem dokumentálják az új technikák működését, és ennyi. Vakon senki sem fog dolgozni. Nyilván Alexey zokon veszi hiszen ez a munkája, de nem tehet semmit. Ugyanez Linus esetében is. Ő is zokon veszi a zárt NV drivereket, de max. bemutatni tud. Mondjuk ez az NV-nek is rossz, mert a zárt driverek miatt lemaradtak egy 250-350 millió dolláros szerződésről, ami tízmillió VGA-ról szól Kínába. [link] - valószínű, hogy Linus beszólása sem tett jót, hiszen a legrosszabb cégnek nevezte az NV-t a terméktámogatás szempontjából, ami nem kedvező egy olyan befolyásos ember szájából, mint ő. Ezek után az NV még kevésbé lesz aranyos a Linuxszal, mert ők is tudtak volna mit kezdeni 250-350 millió dollárral.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert a GPU-Boost az egy teljesen más kategória. A GPU számára az nem megterhelő, hogy párszáz MHz-eket lépked, vagy pár MHz-et gyorsan, de ~700-800 MHz-et ugrani már fagyással is járhat. Ez a 2D->3D váltás. Ez okozza a legnagyobb fejtörést a mérnököknek. Mert a váltás túl nagy. Ezért kell a zárás, mert rátervezték, hogy a GTX 680 kibírja a 300-ról 1000 MHz-re való ugrást, de muszáj egy zárást tartani, mert kettőt már nem biztos, hogy kibír. Lehet, hogy vannak olyan lapkák, de nem sok. Minden GPU alkalmaz 2D-3D órajelváltásnál egy időzárat. A kérdés a mennyit. Ezt a mérnökök tesztelik ki, és mondják meg a jó értéket.
Amit látsz a videóban az erre nem mutat példát, mert ez az EVGA FRT működése. Ilyen van az AMD-nél is, csak PowerTune a neve. Ezzel nincs gond, mert sosem fog ~700-800 MHz-et ugrani az órajel, vagyis 3D módból nem fog 2D-be váltani.
A jellemző gond mindig a 2D-3D váltás. Ez óriási teher. Viccesnek tűnhet, de ez egy GPU-nak a legnagyobb próbatétel.(#7935) Löncsi: Megnéztem válaszoltam is rá ebben a hsz-ben.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Fermi eredetileg 20 másodperces zárást használt, csak az NV látta, hogy ez óriási probléma a HTML5-ben gyorsítható tartalmak előretörésével, mert a Radeonok 50%-kal tovább bírják így átlagos webböngészés mellett. Pont azért, mert a fentebb vitatott energiagazdálkodást használják. Erre jött a 285-ös driver sorozat, ami felére csökkentette a zárást. Ennek az eredményéről született egy topik is, ugyanis a kártyákat nem erre tesztelték ki. Lehet, hogy egy részük működik így, de láthatóan egy részük nem. Az újabb driverekben az eredeti energiagazdálkodás nem állt vissza, de nyilván finomabbra vették a gyeplőt. Viszont számos kártyának ez sem jó. Neki például az eredeti energiagazdálkodás kellene, de az NV lezárta az ügyet. Most úgy 30%-kal bírják gyengébben a Radeonok. Ez az NV-nek elfogadható, hiszen 20%-ot faragtak. Akinek meg gondja van próbálja cseréltetni, csak ezt sajnos nem egyszerű, mert random a jelenség.
A Kepler ugyanazt az energiagazdálkodást használja, mint a Fermi, csak sűrűbben vált órajelet. 10 másodperc alatt. Ezt persze ilyenre tesztelték, így itt nem lehet stabilitási gond. "Fix" órajel a folyamatokhoz mindig van. Ha betöltesz egy Flasht, akkor felugrik az órajel köztesre. Ha 3D-t töltesz be, akkor 3D-re. Szóval ezek megvannak mindenhol. A Kepler és a GCN között az a legfőbb különbség, hogy az NV architektúrája még félig szoftveres, vagyis az egyes helyzetekben a szoftver utasítja a hardvert. Ez úgy 500 ms késés a válaszban, de nyilván a parancs ki lesz adva. Az AMD megoldása a PowerTune. Ez egy shaderek szintjén működő órajelvezérlés és terheléskiértékelés. A fő előnye, hogy teljesen hardveres, vagyis az egyes helyzetek kiértékelése és a szükséges parancs kiadása között 10 ns telik el. Emellett a PowerTune 100 ms-onként módosíthatja az órajelet, 3D-módban bármit beállíthat, illetve figyelheti az egyébként szabályozható TDP limitet is, és arra is képes nagyon pontosan reagálni, akár 1 MHz-es állítással. Emellett a Zero Core is egy PowerTune technológia. Legalábbis ez teszi lehetővé, hogy működjön. Emellett van még pár olyan dolog, ami meg tudja előzni a hardver túlterhelését, így még azelőtt beavatkozik a PowerTune mielőtt a GPU lefagyna. Szóval vannak különbségek bőven. Nyilván később az NVIDIA is át fog állni egy teljesen hardveres megoldásra, mert a szoftver reakciója lassú a hardver működéséhez képest.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Megteheted. Játékból kilépsz, majd youtube be. Ezután megnézed, amit akarsz, majd kikapcsol és vissza. Az órajelek megfelelőek lesznek mindig. Csak akkor jelent ez gondot, ha egyszerre akarsz játszani és filmet nézni. Ha ez valós igény, akkor ki is kapcsolhatod a Flashben a Stage Videót. Ekkor ezt is megteheted.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem, pont a hardveres vezérlésbe nincs beégetve szabály. A szoftver dolgozik szabályokból, mert mire a hardvernek utasítást ad addigra félő, hogy lefagy. Ezért kell előre szabályt írni, hogy felkészüljön a driver minden helyzetre.
Ez nem anomália, ezt szándékosan csinálják így. Nem is akarják módosítani, mert akkor a Radeonok elvesztik azt az előnyt a webes fogyasztásban, amit birtokolnak. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem a meghajtó dönt. Az AMD már túllépet a szoftveres vezérlésen. A hardver dönt a PowerTune óta. De amúgy a meghajtó sem jó. Az nem tudja, hogy te most a filmet nézed, vagy a játékot futtatod. A gép nem úgy látja ezt, ahogy te. Neki nincs vizuális érzékelése. Azt látja, hogy vannak igények az erőforrás felé, és azokat úgy kell kielégíteni, hogy a megjelenítés stabil és hibátlan legyen.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Csere-Beszámítás! Olcsó RTX Gamer Laptop játékra! I5 11400H / RTX 3050Ti / 16GB DDR4 / 512GB SSD
- Apple iPhone 14 Pro 128GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- Vidd haza a jövő RAM-ját már ma!
- Apple Ipad Pro 2 gen2 10,5" 2K retina A1709 64GB
- AKCIÓ! Gigabyte H610M i5 12400F 32GB DDR4 512GB SSD Intel ARC A770 16GB Rampage SHIVA 650W
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest