- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Bemutatta az Apple az iPhone 16e-t
- Honor 200 Pro - mobilportré
- iPhone topik
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Új hozzászólás Aktív témák
-
longwild
aktív tag
Sziasztok!
Tudnátok ajánlani jó programot, ami képes egy OBJ file import által előállított objektum térfogatának számítására?
3ds Max is jónak űnik, de a számítási algoritmusa valahogy nem konzekvens eredményeket hoz...Illetve megtennétek, hogy esetleg Ti is importáljátok az OBJ fileokat és megnézitek a térfogatait, amit linkelek?
[ Szerkesztve ]
-
Rayyy
senior tag
Az miért lehet, hogy a Forest Pack objektumot a két render szerver nem számolja Vray distribute-ban, csak az én helyi gépem? Fent van minden gépen ugyanaz a verziószámú Forest Pack és működik is, mert kipróbáltam minden gépen külön.
-
longwild
aktív tag
Köszönöm!
Egyébként találtam maxscriptet is, mely Vertex ID alapján megadja a pontos koordinátát.
Közben adódik másik kérdés is:
amorf testek összeforgatására van valamilyen jó megoldás?Tegyük fel, hogy van egy amorf testünk. Ebből készítünk egy másolatot, melyen mindenféle műveletet végzünk. Ezen műveletek miatt a test módosul, koordináta rendszere is elmászik.
Viszont van 4-5 jól azonosítható pontja, mely megegyezik az eredeti test hasonló pontjaival. Ezen pontok transzformációja alapján (ezen pontok egymásra igazítása alapján) megtudhatnám azt a metódust, amely az egész testre alkalmazva fedésbe hozná a két testet.
Remélem érthető, amit írtam.
Szóval van erre valamilyen megoldás?
[ Szerkesztve ]
-
longwild
aktív tag
Sziasztok!
Ismét erre vagyok, egészen belejöttem a szoftver használatába... Amire nekem kell, végülis elég eredményesen tudom használni.
De
Újabb kérdés adódott:
- hogyan tudom egy adott vertex pontos koordinátáit meghatározni?A modell alapjában egy obj file-ból lett importálva, azaz ha kijelölök egy pontot, annak a pontos koordinátája (szerintem) valahol megtalálható kellene legyen...
-
MrRL19
senior tag
-
mad1
veterán
Nekem az kellene ahol be lehet allitani a plane -t meg a fenyeket.
ctr+x el az also savot tunteti el,es nekem a jobb oldali kezelo felulet kellene. -
mad1
veterán
Hali,eltunt a program jobb oldali kezelo felulete...Melyik bill prancsot nyomtam le?Vagy melyikkel hozhato vissza?
-
pikszel
addikt
válasz
longwild #7081 üzenetére
Az STL check módosítóval könnyen megtalálod a háló hibáit, az említett összetett objektummal és azon belül a megfelelő művelettel pedig eléred amit szeretnél.
[ Szerkesztve ]
-
Rayyy
senior tag
válasz
longwild #7079 üzenetére
Esküszöm, szívesen segítenék, de csomó dolgot nem értek...
- külterület felülete?
- feltölteni?
- valós objektummá konvertálni?
- stagere importálva?
- mi számít hibának... a lyukak?
Ha van két objektumod, amik egymásba érnek, akkor például úgy kaphatod meg a közös részt, hogy Compound object / proboolean / intersection.
Úgy érzem, hogy rossz programot választottál. Szerintem neked Autocad kéne. -
longwild
aktív tag
Sziasztok!
Szorgalmasan töltöttem az elmúlt pár napot
Viszont kérdések és (vélt) problémák még mindig vannak.
.obj forrásból dolgozom, mely egy külterület felületét adja meg (surface?). Ezen surface elvileg tartalmaz hibákat, melyeket a cap holes segítségével javítok.
1. Honnan tudhatom, hogy valóban vannak hibák a surfacen?A surface hibáinak javítása után feladat, hogy a surface formája által megadott mélyedést feltöltsem kb vízszintesen, ameddig csak lehet, majd a feltöltés térfogatát meghatározzam.
2. Erre ismét a cap holest használtam -valószínűleg nagyon amatőr módon-, ami nagyjából létre is hozta a kívánt eredményt - ránézésre. Van esetleg más megoldás is erre?Ha ez megvan, akkor módosítom a surfacet valamely pontján, eljátszom a fentieket ismét rajta és végül meg kellene határoznom a különbséget, illetve a különbség objektumot is elő kellene állítanom. Ez az, ahol most elakadtam, mert gyanítom az egész surfacet a cap holes után még fel is kellene töltenem, vagy valós objektummá kellene konvertálnom stb. Ezek nélkül a jelenlegi állapotban az előző és új állapotú surfacet egy stagere importálva hiába vonom ki egyikből a másikat, csak annyi lesz az eredmény, hogy a kisebb térfogatú eltűnik, a nagyobb változatlanul ott marad - de a cél a különbség objektum lenne.
3. Mi lehet a megoldás?Ha segít nektek a megértésben, adhatok obj filet is, de csak privátban.
-
longwild
aktív tag
Sziasztok!
Én szívesen olvasnék egy összefoglalót, de van a 3d szerkesztgetés környékén pár alap probléma. Ide nem tudsz írni olyan általános összefoglalót, ami miatt ide járnak a magamfajta fogalmatlanok. Hogy értsd: motoros topicba jó az összefoglaló egyes modellek típushibáiról, jó alkatrészforrásokról, jó szerelőkről. Számítógép ház topicba jó az összefoglaló hűtési eredmények oldalainak linkjeivel, mérettáblázattal stb. Ezek kézzelfogható dolgok.
A (virtual) 3d pedig olyan, hogy elindítom a szoftvert, betöltök valami modellt és "na jó, most ezt vagy azt kéne csinálni vele... hogyan tudom?". Átlag embernek, mivel nem kézzelfogható a 3d, sok tanulás kell ahhoz, hogy egyáltalán értelmeset tudjon kérdezni (szakemberek, azaz a Ti szemetekkel nézve). Már eleve a szakzsargon is több, mint amit megérthetnénk.
Szóval ötletnek jó, lehet, hogy segítene is valamit, de how-to összefoglalót nem lehet írni. Ide pedig a legtöbben szerintem épp ezért néznek be...
[ Szerkesztve ]
-
Rayyy
senior tag
Persze, az egyértelmű... a nyak is ki van mérve és le van modellezve és a címke is. Szóval a mérettel nincs baj. Úgy voltam vele, hogy behúzom a vektoros alakzatot > garment maker > bend és csókolom, ott van az üvegen, UV-zni sem kellett, kész. Aztán rájöttem, hogy Bend-del nem lehet megcsinálni, akármit bűvészkedek a gizmo-val. Mindenképpen nyújtja a poly-kat és ahhoz, hogy ez jól kijöjjön, a címke mesh-nek egyáltalán nem szabad méretet változtatnia behajlítás közben... ahogy a való életben is csak hajlik, nem pedig nyúlik. Amúgy már ráhazudtam, szóval maga a projekt kész, ki is ment ügyfélnek, csak most próbálom kideríteni, hogy én vagyok ilyen nyomi vagy ez tényleg ilyen bonyolult
-
Rayyy
senior tag
Nem értem, hogy miért lenne egyszerűbb kimetszeni és kiteríteni ezt a formát, amikor már megvan, csak rá kell tekerni... kiterítés alatt pontosan mit értesz? Unwrap?
Igaziból arra irányul a kérdésem, hogy a Bend-en kívül meg lehet-e máshogy is tekerni ezt a formát... valami elegáns megoldás után nyomozok. A Bend akkor lenne jó, ha a gizmo-ja lehetne kúp alakú... de nem lehet. -
Rayyy
senior tag
Csak én érzem úgy, hogy kéne a topiknak egy Összefoglaló, amiben van sok hasznos link és tanács abszolút kezdőknek?
Persze, ne csak a szám járjon, írjam is meg, mi?Lehet, hogy valamikor csinálok egy vázat és szétküldöm itt pár embernek, de nem tudom, hogy mi a hivatalos menete a dolognak.
[ Szerkesztve ]
-
pikszel
addikt
válasz
longwild #7061 üzenetére
Úgy is megoldhatod a dolgot, hogy a medret poligon alobjektum módban elvágod a képzeletbeli vízszint síkjának mentén (Slice pane poligon módban vagy Slice modifier), törlöd a felesleget és ezt kupakolod be a Cap holes módosítóval.
[ Szerkesztve ]
-
longwild
aktív tag
válasz
pikszel #7060 üzenetére
Szia!
Köszönöm a választ!
Elkezdek majd vele játszani, ugyanis épp a lényegre tapintottál rá... Épp az lenne a vágyam, hogy egészen pontosan meg tudjam mondani, hogy az adott modelbe milyen mennyiségű víz (egyéb anyag) férhet el (térfogat számítás).
Biztosan lesznek majd még kérdéseim, ugyhogy jövök majd
Jött is egy kérdés: a képzeletbeli medence negatívjának képzéséhez, ha jól értem, először az eredeti medence modellt be kellene fednem. Ennek a burkoló modellnek az előállítását hogyan szoktátok végezni?
[ Szerkesztve ]
-
pikszel
addikt
válasz
longwild #7059 üzenetére
A boolean műveletekre keress rá. Azzal meg tudod oldani a dolgot, és ha pontos méretekkel dolgozol, akkor pár adatot meg is tudhatsz, mint pl. felület, térfogat.
-
longwild
aktív tag
Sziasztok!
Remélem, hogy a problémámban tudtok segíteni és a megfelelő topicot találtam meg a kérdésemhez. Abszolut kezdő vagyok, ezt fontos tudnotok.
Igazából 3D modellezési alapkérdésnek tekintem, mert valószínűleg sokszor találkoztok ezzel - szerintem.
Tegyük fel, hogy adott egy model, mely egy furcsa formájú medencét ábrázol. El lehet készíteni azt az "inverz" modelt, ami ebbe a formába illik pontosan és kb a medencében lévő vizet reprezentálhatja?
-
Rayyy
senior tag
Először is: hogyhogy nem a főállásban ezzel foglalkozó barátodat kérdezed?
Ha csak Max és Vray lett telepítve, az általában nem szokott elég lenni, van egy csomó plugin, script, ami még kellhet, hogy egy scene jól működjön... tipikus hiba, hogy ha több gépen dolgozik egy ember, akkor az egyikre elfelejt valami apró kiegészítőt telepíteni és nem érti, hogy miaf...
Aztán például lehet, hogy exclude-olt objektumok maradtak a scene-ben, mert úgy kaptad meg, hogy teszt-beállítások lettek elmentve.
Globális gamma beállítások?
Esetleg resetelni a vray-t és elölről beállítani?
Kipróbálni egy újonnan létrehozott scene-t, hogy azt csinálja-e rendesen... nekem ezek jutnak eszembe. -
Assdak
őstag
Sziasztok!
Nem vagyok szakértője a témának, csupán egy barátom kért meg, hogy segítsem ki, mivel nálam a HW adott, pár renderrel. Telepítve lett egy 2014-es max és egy 3.0s V-ray.
A probléma, hogy rendereléskor, olyan mintha nem renderelne mindent, csupán pár objektumot, a többi egy nagy feketeség marad.
A barátom, főállásban ezzel foglalkozik, ezért gondolom a modell elviekben jó, így esetleg valamilyen beállítás probléma lehet.Van esetleg valakinek ötlete?
Köszi!
-
zolee0808
csendes tag
.
[ Szerkesztve ]
-
zolee0808
csendes tag
Sziasztok. Várunk mindenkit szeretettel facebook oldalunkon ahol ingyenesen kaptok egy teljes oktatást magyarul a fotorealisztikus rendereléssel és szabályokkal kapcsolatban fényképészeti tényezőkkel alátámasztva feladatokkal, segéd videókkal. Nulláról kezdődik a tanfolyam így az is megérti, aki még sosem látott V-Ray-t.Az oldal csak a V-Ray-re specializálódott. Ezen felül naponta teszünk fel tippeket, trükköket illetve ha bárkinek bármi segítségre van szüksége állunk rendelkezésére. Célunk a V-Ray tanítása, ismertetése. Az oldalt itt érhetitek el: https://facebook.com/vray5srw/
Jó tanulást!
[ Szerkesztve ]
-
Rayyy
senior tag
Az létezik, hogy a 2015-ös Max-nek egyenként kell megmutatni minden egyes fájlt az asset manager-ben, ha megváltozott egy hálózati mappa neve és nem találja a bitmap-eket?
-
#90336768
törölt tag
Sziasztok! Lenne egy kérdésem...elég kezdő vagyok a programba és nemtudom, hogy, hogyan kell megcsinalni....remélem ti tudtok segíteni...hogyan tudom azt megcsinalni, hogy a karaktar tudjon pislogni és a száját is szépen tudja mozgatni?
-
Speeedfire
félisten
Jól értem, hogy ez a licensz azt mondja, hogy lehet kereskedelmi forgalomba is hozni az adott "terméket"?
-
Lenry
félisten
-
Vendu
csendes tag
Sziasztok!
Nekem egy nagyon kezdő kérdésem lesz.
Ezt az autót akarom megnyitni, de hibaüzenetet ír ki, meg fehér az egész.
http://tf3dm.com/3d-model/audi-r8-car-65522.html
V-ray-t felraktam, de nem tudom, hogy jól van-e beállítva.Ha valaki segít azt nagyon megköszönném.
-
Lenry
félisten
ki érez magában akkora lelkesedést, hogy pénzért csinálja a fentieket? => dolgozzatok nálunk
-
SzK50
csendes tag
válasz
Cesc444 #7032 üzenetére
Hát pont az üveggel foglalkoztam a legkevesebbet. Kicsit szégyellem is kitenni, de ez van. Igazából csak az volt fontos, hogy különböző fényviszonyoknál is elfogadható legyen, mert meg akarom forgatni a placcot, és közben villogni fognak a lámpák, mint valami vásári buliban. Komoly történet van ám a kép mögött!
-
Cesc444
újonc
Rendben akkor maradok a mostani háttérnél és elvégzem az általad javasolt modosításokat. Vray kamerát nem használtam még, általában simán nézetablakot renderelek.
U.i.: Nagyon frankó a renderelésed.
Megkérdezhetem hogy az autó szélvédőjénél milyen materialt használtál? Esetleg egy képet tudsz küldeni a beállításairól?
[ Szerkesztve ]
-
AKG
tag
Mindig elcsodálkozom a hozzászólásaidon
Olyan számodra természetes dolgokat közölsz,amiket szerintem semmilyen szakképzésen nem tanítanak.
Ebből is látszik,hogy ha valaki zsigerből érzi a programot.
Esetleg oktatást nem vállalsz?
Ha igen,jöhetne privátban a feltételrendszer! -
SzK50
csendes tag
válasz
Cesc444 #7029 üzenetére
Nincs mit, nagyon szívesen. Viszont egy nagyon fontos dolgot nem mondtál még, hogy hagyományos kamerával, VRay kamerával, vagy csak simán nézetablakot renderelsz, mert nagyon nem mindegy. Azt nem ajánlom, hogy más háttérrel kísérletezz, inkább használj kisebb ablakot, alacsonyabb beállításokat, de nagyon fontos, hogy azzal a környezettel próbád ki a beállításokat, amit a végén is használni fogsz. Az a rohadt autó, meg sok minden más is minden irányból tükröződik. Egy fehér fallal csak az időt vesztegeted. Időben találd meg a megfelelő környezetet a képhez, ez nagyon fontos! A Light Cache Subdivs nem elírás, a munka vége felé, ha nagy lesz a kép, még a 2000 is kellhet.
[ Szerkesztve ]
-
Cesc444
újonc
Még egyszer köszi az ötleteket!
Próbáltam mindent úgy csinálni ahogyan leírtad már amennyit értettem belőle. A Lámpa és légbeömlő közötti dudort már kijavítottam, az csak modellezési hiba volt. Az Adaptive subdivision használata nem jött be, 1-2 helyen elmosódtak tőle a részletek. A szélvédőn látható erős tükröződést 2 darab VRayLight okozza. A fénybeállításokat egy youtube videó alapján csináltam, egyébként összesen 4db VRayLight van a scene-en. A Light cache subdivs értékénél először azt hittem elírás volt az 500, mert a standard érték 10szeresét adtad meg. Kipróbáltam de egy idő után meg is állt a renderelés, jó 20 percig semmit nem csinált(ilyen korábban még sosem fordult elő). Másodszor már nem próbáltam meg mert nem akartam még 1 órát várni.
A tükröző anyagos résznél nem értettem mire gondolsz, VRayLightMtl-t meg nem is használtam eddig. Textúráknál mindenre a sima VRayMtl-t használom, nagyon az alapoknál vagyok még. Úgy döntöttem amíg csak kísérletezek addig lecserélem a kocsi környezetét és egy sima fehér fal előtt fogok variálni a beállításokkal.[ Szerkesztve ]
-
SzK50
csendes tag
válasz
Cesc444 #7027 üzenetére
Akkor kicsit tovább menve:
Tükröző anyagoknál ha a RGlossiness kevesebb mint 1, akkor a Subdivs 10 - 20 körüli, vagy még magasabb legyen, a BRDF: Fix dark glossy edges után pipa, ha VRayLightMtl-be képet raksz, és a D.I. be van kapcsolva, akkor ott is a Subdivs minimum 16 - 32 legyen, VRayLightoknál, a fentieknél a padlót vedd ki a tükröződésből, mert csúnya, legyen Invisible, Sampling Subdivs: 16 v. 32, a padlón lévő lámpákat süllyeszd bele a padlóba, ha nem akarod törölni, és vedd vissza annyira, hogy ne égjen be a kaspónál, (a rács se emelkedjen ki a járófelületből!), Render GI: Irr.map. - Lc., Medium, Irradiance map Subdivset 50-ről 100-ra, vagy 150-re, Light cache Subdivs értékét minimum 500-ra vedd. Egy próbát megér, ha az Antialiasingban kipróbálod az Adaptive subdivisiont, nem olyan rossz az, hagyj alapon mindent benne, ha javít a dolgon, akkor észre fogod venni. Nem tudom, mi tükröződik az autó üvegen, de egy kis blurt tegyél rá. Van egy "vánkos csücsök" elöl a lámpa és a légrács között az íven, szerintem azt is ki kéne javítani. Hajrá, szép lesz ez![ Szerkesztve ]
-
Cesc444
újonc
Lecopyztam a beállításaidat de sajnos így se lett jobb az összkép. Megmondom őszintén az írásod bevilágítással kapcsolatos részét nem is nagyon értettem mivel nagyon kezdő vagyok a világítás és renderelés terén. Úgy látom újból neki kell hogy essek a tutorialoknak hogy legalább az alapfogalmakkal tisztában legyek...
De azért köszönöm a segítséget! -
SzK50
csendes tag
válasz
Cesc444 #7023 üzenetére
Próbáld ki azt is, hogy nem a Gamma/Lut Setupnál kapcsolod be a korrekciót, hanem a render ablakban, a Color mappingnél tekered fel a Gammát 2,2-re, zajos képnél ez szokott segíteni. A recézettség oka konyha nyelven az, hogy 1: túl nagy a fényerő különbség, 2: túl kicsi a távolság a világosabb és a körülötte lévő sötétebb pixelek között, az élsimító eljárásnak nincs elég "tere", hogy átmenetet képezzen. A Size a mintavétel nagyságát adja meg.
[ Szerkesztve ]
-
SzK50
csendes tag
válasz
Cesc444 #7023 üzenetére
1/4 Adaptívval is sokkal szebben kéne kinéznie, más van itt elszúrva, az Area is maradhat. Első lépésként kapcsold be a Sub-pixel mappinget a Color mappingben. Aztán: Global DMC - Adaptive amount 0,85 de inkább 0,75! Min samples 8 - 16, Noise treshold 0,01. Nálam 4/32 a legrosszabb esetben is elég szokott lenni, ki kell kísérletezni. Ha nagyon makacs a beégéseknél a rece, jobban jársz, ha utómunkában tünteted el, rengeteg időt megspórolsz vele. Ja, és ha ugyanazt a HDRI-t használod a bevilágításnál, mint a reflection csatornában, kis blurt adjál neki feltétlenül! De inkább csinálj két mapet, egyet a világításnak, egyet a reflectionshöz. A fényforrások éles szélei is kicsesznek az emberrel a tükröződésekben, de erre is van megoldás.
-
-
Cesc444
újonc
Az adaptive image sampler max subdiv értékének növelése nem hozott változást, viszont rájöttem hogy azért volt rossz a vonalélesség mert be volt jelölve az "Get resolution from MAX" rublika. Ha ezt kikapcsolom és beállítom a felbontást 1024*768ra akkor javul a vonalélesség viszont nő a zajszint, homályosabb lesz a kép. Szóval van még ezen mit dolgozni...
Mindenesetre köszönöm az eddig kapott tippeket!
-
pikszel
addikt
válasz
Cesc444 #7015 üzenetére
Most nem tudom megnézni és legalább egy éve nem használtam v-ray-t (inkább FinalRendert), így nem vagyok benne biztos, hogy független egymástól a két beállítás, de mi van akkor, ha bekapcsolod a vray saját pufferét (Frame Buffer) és ott kapcsolsz élsimítást?
+ annak az autó körüli spotlámpa gyűrűnek nem sok értelmét látom a növény felesleges és irreális megvilágításán és a renderidő növelésén kívül.
-
Cesc444
újonc
Sziasztok!
Valaki meg tudja mondani miért lehetnek pixelesek a renderelt képeim? Hiába állítom át a felbontást mindig ugyanaz az eredmény...
(Vray-t használok)
-
Rayyy
senior tag
Hell!
Most realizáltam, hogy ez a Millió Forintos program nem tudja animálni azt, ha én egy polygont egy Working Pivot mentén szeretnék elforgatni? Beállítom a WP-t és megnyomom AutoKey-t, mire a Pivot visszaugrik a polygon közepére... ez gáz.
Vagy valamit elrontok.
Egy egyszerű doboz összehajtódást szeretnék.[ Szerkesztve ]
-
Guresz
tag
Sziasztok!
Rendereléshez kellene egy kis segítség mert kezdő vagyok a témában és a tutorialok se nagyon segítettek.
Hogyan tudok VRayMtl-al olyan üveg texturát csinálni hogy az teljesen átlátszó legyen és ne torzuljanak az üveg mögött található tárgyak? Autó szélvédőjét csinálom és úgy néznek ki az ülések mintha egy üveggolyóban lennének.[ Szerkesztve ]
-
repvez
addikt
Tudja valaki ,hogy lehetne visszaállitani az eredeti poziciójába vagy legalább is kideriteni, hogy melyik tengely mentén mennyivel van eltérés a gizmonak?
Mert már próbáltam a pivot pontot is állitgatni meg lenullázni a tengelyeket, de valamiért a symmetry modositó gizmója egy bizonyos fokban eltér és igy hiába probálom az X tengely mentén tükrözni a modellem felét nem pont ugyan abban a pozicióba kerül a másik oldalon.
ÉS mintha a bounding box is el lenne csabarodva a tárgy körül.
Egyszerüen nem jövök rá, hogy mit és hol kéne visszaállitanim, hogy jó legyen , enélkül viszont nem tudok továbbhaladni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Szólánc.
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Interactive Brokers társalgó
- Linux kezdőknek
- Elkezdte felszámolni a GPU-s PhysX támogatását az NVIDIA
- The First Descendant (PC, PS4, PS5, XO, XSX)
- Külpolitika
- OLED monitor topic
- Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...