Hirdetés
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Nemzetközi piacra érkezik az Amazfit Helio Ring
ma Elsőként az Egyesült Államokban lehet majd megvásárolni a gyártó első okosgyűrűjét.
-
Jövő hónapban érkezik Apple eszközökre az Assassin's Creed: Mirage
gp Az előzetes információk szerint a játék első 90 perce ingyen elérhető lesz bárki számára, a teljes verzióért természetesen fizetni kell.
Új hozzászólás Aktív témák
-
pikszel
őstag
Szia, nincs telepítve a megfelelő verziójú v-ray, illetve ahogy írtad is egyáltalán nincs telepítve. Ezért kapod a hibaüzenetet, a material missing üzenete pedig egy, az anyaghoz felhasznált de nem meglévő bitmapra utalhat, de általában az ilyen letölthető anyagokhoz csatolják a bitmapokat is, amit be kell tallóznod a megfelelő helyre (pl. diffúz, csillanás, érdesség (diffuse, specular, bump,...)). Általában.
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
pikszel
őstag
A 2-Sided elől vedd ki a pipát, így csak a látható éleket rendereli.
Ha a nem látható éleket is akarod, akkor hozz létre egy Double Sided anyagot, és annak mindkét csatornájára adj meg egy-egy wire-nek paraméterezett anyagot, más diffúz színnel.
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
pikszel
őstag
válasz dregpeter #4034 üzenetére
Nem mindegy, hogy fényes vagy világos.
Ha túl világos, akkor a material editor beállításainál az ambient fényt állítsd be feketére.
Ha nagyon csillog, akkor irreálisan magas a specular érték.„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
pikszel
őstag
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
pikszel
őstag
válasz szabog4 #5992 üzenetére
A Mental Ray a max egyik "beépített" render motorja. A Common fül alatt találod legalul az Assign render gombot és ott tudsz választani. A V-Ray, finalRender, Brazil, Maxwell, stb. renderelőket külön kell telepítened. A hibához sajnos nem tudok hozzászólni, ilyet még nem tapasztaltam.
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
pikszel
őstag
Azt nem hinném, mivel látszólag az alap fekete környezetben van, ott meg nincs mit tükrözni. Bár lehet, hogy mappolt tükröződése van (bitmap van a tükröződés csatornán), de azt még most sem tudjuk, hogy milyen textúrák vannak a modellen.
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
pikszel
őstag
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
pikszel
őstag
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
pikszel
őstag
Az illustrator8-ba mentett állományokkal jól elvan, de még ott is szükség van néha arra, hogy import után vertex alobjektum szinten, mindent kijelölve kapjon egy weld-et, persze a megfelelő tűrést beállítva. Ezután mehet a polygonná konvertálás.
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
pikszel
őstag
válasz pakriksz #6034 üzenetére
A gond az, hogy ha mozgatod lefelé a "meder fenekét" akkor a jelölt rész szétesik? Én a kijelölt polygont extrudálnám lefelé, majd a méretező eszközzel összehúznám. Ha jól értettem a problémát.
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
pikszel
őstag
Az nem lehet egy komoly forma ami 8 vertexből áll , így megértem hogy inkább maxban rajzolod, de ránéznék arra az állományra, ha gondolod. Nekem tökéletesen működik az általam leírt metódus.
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
pikszel
őstag
válasz tejeskifly #6044 üzenetére
A max alapvetően a processzort (rocesszorokat) használja a végső képszámításhoz. A valós idejű render (viewport) és az ActiveShade viszont a GPU dolga. Személy szerint a maxot az 1.2-es verziótól használom és még nem találkoztam olyan szoftverrel ami elcsábított volna. Hajrá!
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
pikszel
őstag
válasz tejeskifly #6046 üzenetére
AfterFX és Max között jómagam vagyok a plugin, így ezt passzolnám, de keress rá nem kizárt, hogy van valami.
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
pikszel
őstag
válasz pakriksz #6060 üzenetére
A cső, ha nem változik a keresztmetszete, elég ha egy szimpla spline. Ahhoz, hogy legyen vastagsága, illetve renderelhető legyen: kijelölöd a görbét > Modify panel > Rendering > Enable in renderer / viewport > Thickness, stb.
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
pikszel
őstag
válasz szabog4 #6065 üzenetére
A gázmaszknak van kiterjedése/vastagsága? Ha nincs akkor 2 oldalú (2sided) material kell neki, de megoldhatod a shell módositóval is, ami vastagságot ad a testnek. Alapesetben a kiszámított képen csak az az oldala látszik a polygonnak, amerre a normálvektora mutat.
Üveg. Mitől lesz üvegszerű? Tükröz, töri a fényt (a vastagság függvényében) és törik. Ez utóbbi most elhanyagolható. Raytrace material kell hozzá ha valós üvegtextúrát szeretnél. A tükröződés (reflection) csatornára mehet egy falloff map, a típusa legyen fresnel. A fénytörés (refraction) tiszta fehér.
Viszont csinálhatsz kamu üveget is, standard anyaggal. A diffúz csatornára ráraksz valami panorámafélét, az opacity-t leveszed ~10-re, a glossyness-t 90 körülire a speculart pedig 150-re tolod fel. Az extended parameters alatt találsz még pár dolgot, amivel játszhatsz, mint: falloff és ior (index of refraction), ami alapesetben 1.5-ön áll, ami az "egyszerű" üveg fénytörési mutatója.„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
pikszel
őstag
válasz szabog4 #6071 üzenetére
1: Morpher módosító például. Itt azért nem árt, ha a két objektum ugyanannyi polygonból áll.
2: Erősen utómunka szagú a dolog.
3: Szintén utómunka.
4: Az anyagok szinte minden paramétere animálható. Bekapcsolt AutoKey mellett pl. a 0. képkockán a tükrözés 0, a 20.-on 100. Próbáld ki, láttatja magát.
5: Smoothing groups (polygon alobjektum), vagy MeshSmooth-nál crease. Itt alobjektum szinten tudod állítani a simítás mértékét.
6: Kijelölöd a lámpát majd, rákattansz az Exclude gombra. Itt befoglalni illetve kizárni tudsz objektumokat a fényhatások alól (fény, árnyék, mindkettő). Úgynevezett dedikált fényeket hozol létre.„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
pikszel
őstag
Neked a Double Sided material kell. Esetleg minden plane-re teszel egy shell módosítót, valami nagyon alacsony "vastagsággal", majd itt bepöttyinted az Override Inner Mat ID-t és Multi/Sub-Object material használsz, 2 anyaggal.
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
pikszel
őstag
válasz pakriksz #6153 üzenetére
Ha ketten mondják, hogy meg lehet oldani, akkor nyilván a program szar ugye? Vagy esetleg te nem értesz hozzá? Ezt nézd, csak a kedvedért csináltam. Arra figyelj oda, hogy a mozgatás/forgatás/méretezés trió egyedi paraméterrel rendelkezik, azaz, ha méretezéshez beállítod a pivot point centert, attól még a forgatás/mozgatás nem áll át automatikusan. Így van ez jól, bár engem is megtréfált néhányszor.
[ Szerkesztve ]
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
pikszel
őstag
válasz pakriksz #6155 üzenetére
Pedig nálad lesz valami bibi, hidd el. Esetleg ránézhetek a max állományra, ha gondolod.
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
pikszel
őstag
válasz pakriksz #6157 üzenetére
Ez ilyen formában valóban nem fog menni. Olvaszd őket össze egy objektummá és a problémád meg van oldva. Ha a textúra miatt aggódnál, akkor miután megtörtént az egyesítés az anyagszerkesztőben katt egy standard anyagra és a pipettával vedd fel az anyagot, ami egy multi/sub-object típus lesz. Ez egyébként egy mozdony?
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
pikszel
őstag
válasz pakriksz #6161 üzenetére
Akkor marad az, hogy objektumonként poly vagy element alobjektum módban, a scale transform type-in ablakban százalékosan megadva. Kicsit tovább tart, de egzakt eredményt kapsz. Ennyit tudtam segíteni.
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
pikszel
őstag
válasz Gizmo86 #6393 üzenetére
Ha csak a HDRI tükröződése kell, akkor a csésze anyag environment slot-jába kell behúznod azt, ha mindenen szeretnéd látni, ami tükröz, akkor az environment beállításainál kell alkalmaznod ugyanezt. Ha világítani szertnél vele, akkor pedig a v-ray GI environment (skylight) override-hoz kell HDRI map-ot rendelned.
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
pikszel
őstag
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
pikszel
őstag
válasz szabog4 #6501 üzenetére
A lámpa paraméterei közt találod a Far Attenuation-t, ahol az End érték az, amivel játszanod kell. Pipa az use és a show ablakba, így azt is láthatod, hogy hol fog elhalni a fényed. Egyébként mik azok a foltok a falon? Standard lámpa? Mivel renderelsz?
[ Szerkesztve ]
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
pikszel
őstag
válasz szabog4 #6503 üzenetére
Ha alap, akkor gondolom mental ray lesz, vagy scanline, de én azokat nem erőltetem. Évek óta v-ray és finalrender, amiket használok.
Egyébként ehhez az effekthez bőven elég egy target directional vagy target spot, amihez árnyéknak shadow map-ot kell beállítani (a sample range értéket kisebbre véve, láthatóan javul a volumertikus árnyék minősége) és ahogy írtam is, ha a far attuenation start és end paraméterét tologatod, látni fogsz egy-egy elmozduló síkot. Na az lesz az, amit keresel.„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
pikszel
őstag
válasz szabog4 #6532 üzenetére
Természetesen megoldható max-ban is a dolog. Az egész animáció nagyrészt drótháló render, masszív utómunkával és sok-sok izzás (glow) effekttel (szerintem trapcode shine). A "semmiből formálódás" is nagyon olyan, hogy csak utómunka, azaz nincs lemodellezve, hanem valamilyen 2d/3d torzítás after effects-ben.
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
pikszel
őstag
válasz szabog4 #6703 üzenetére
A csillogást/csúcsfényt a specular level mappel, a tükröződést pedig a reflection mappel tudod befolyásolni.
Ez lehet procedurális minta és bitmap is. A lényeg, hogy a fekete 0%-ban csillog/tükröz, a fehér pedig 100%-ban teszi ugyanezt.„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
pikszel
őstag
válasz szabog4 #6715 üzenetére
Hogy érted azt, hogy ugyanúgy csillog? Már hogy csillogna? Ahol a bitmap-en fekete képpontok vannak, ott egyáltalán nem csillog/tükröz (a középszürke 50%-os csillanást/tükrözést eredményez), ahogy már egyszer leírtam és ahogy működik is. Ezt a több objektumos részt sem értem. Ez egy gömb egy blinn shader-rel, amin a diffuse slot-ban van a szín, a specular level slot-ban pedig a szürkeárnyalatos kép. Az utóbbi mehet a reflection, valamint a bump slot-ba is és úgy már elég pofás az anyag.
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Netfone
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen notebookot vegyek?
- A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Projektor topic
- ASUS ROG Ally
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- További aktív témák...