Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • snots

    tag

    válasz AKG #6185 üzenetére

    Ha nagyon nem találsz senkit, akkor itt is elszórhatod apránként a kérdéseket, majd csak válaszol valaki.
    Egyébként ha az angol nyelvvel nincs komoly gond, akkor elég jó tutorialokat lehet találni. Persze nem egy személyes beszélgetés, de azért sokat lehet belőlük tanulni.

  • Prosector

    addikt

    válasz AKG #6329 üzenetére

    Abban bizom, h majd átvergodom a kezdeti nehézségeken es eljutok oda, h egy alap rálátásom lesz a dolgokra.

    Az a tapasztalatom,ha az ember eljut egy ilyen szintig(az élet bármely teruletén), akkor ez ad 1 loketet ahhoz,h finomitsa/fejlessze/tokéletesitse tovabb a tudását. Ezt az intervallumot ki kell birni,végig kell szenvedni.

    Ezzel nem azt akarom mondani, h onnantol konnyu...viszont ad egyfajta onbizalmat,kis magabiztossagot-"parciális ego"-t, ha ugy tetszik, amivel talán konnyebb az ut hátralévo része.

    Na ebben bizom...

  • atila4

    senior tag

    válasz AKG #6568 üzenetére

    Vray interrior render tutorialokat nézz :)

    Windows 10 / Galaxy S 7 / Asus ROG

  • Met

    nagyúr

    válasz AKG #6717 üzenetére

    Csak kérdezem, a megrendelőknek van igénye fotórealisztikus látványtervekre?
    Mert egy ilyen scene-t rendesen feltextúrázni, bevilágítani és renderelni nem kevés idő.

    [ Szerkesztve ]

    "If in doubt, flat out!" Colin McRae

  • Met

    nagyúr

    válasz AKG #6720 üzenetére

    Az a baj hogy szerintem a legnagyobb cumi a modellek mozgatásával lesz a két program között.
    Esetleg érdemes keresgélni a neten hátha van valami okosság ilyen esetre. De lehet egyszerűbb lenne lemodellezni az egészet tervrajzok alapján mivel a szekrényekből elég csak azt megrajzolni ami látszik.

    Segítségnek itt tudsz tutorialokat nézni.

    Render setuphoz ajánlom a SolidRock programot, nem kell minden egyesével állítgatnod, csak azt hogy mennyire legyen jó minőségű a render a többit ő intézi.

    Magyar leírás szerintem nem nagyon lesz ebben a témában tehát némi angol szükségeltetik.

    [ Szerkesztve ]

    "If in doubt, flat out!" Colin McRae

  • snots

    tag

    válasz AKG #6773 üzenetére

    Összességében kellemes a kép, a padló textúráját nagynak találom, egyébként nem sikerült rosszul. Kár, hogy az ablakot nem dolgoztad túl, pontosabban kár, hogy nincs ott egy ablakkeret, üveggel.

    További kitartó tanulást, várjuk majd a következő képet is.

  • snots

    tag

    válasz AKG #6776 üzenetére

    Így már sokkal tetszetősebb. A fa szálirányokra figyelj oda, ez ebből a nézetből különösen az ajtón szembetűnő. Nem olyan veszélyes, külön kijelölöd az egy szálirányba álló polygonokat, a vízszintesekre is raksz egy UVW Map-ot, utána pedig a függőlegeseken állókra egy másikat, természetesen a száliránynak megfelelően elforgatva. Ha valahol, pl. a keret szélén 45 fokban van a szálirány váltása, akkor oda előbb behúzol egy plusz élet, majd utána választod ki a vízszintes/függőleges polygonokat és mappeled őket.

    Itt egy fénykép, hogy miről is lenne szó, tanulmányozd az ajtót rajta:

    http://www.nidahspa.com/wp-content/uploads/2013/04/Cherry-Hi-rez-Wood-Doors-Version.jpg

  • Met

    nagyúr

    válasz AKG #6780 üzenetére

    Fake, nem látszik a tükörben a kamera :DDD
    Nem sötét kicsit?

    "If in doubt, flat out!" Colin McRae

  • snots

    tag

    válasz AKG #6782 üzenetére

    De, pedig ez rettenetesen sötét, e mellé még kontraszthiányos is, még akkor is, ha éjszaka van. Dolgozz tovább a bevilágításon, otthon is, ha felkapcsolod a villanyt (gondolom), nincsenek sötét, láthatatlan (vaksi :) ) részek a szobában.

    Egyébként lehet, hogy perverz a kérdés, de ha V-ray-jel renderelsz, akkor mit keresnek standard materialok az objektumokon? A standard light-ok (szükség szerint) még csak-csak, feltéve, hogy bekapcsoltad rajtuk a V-ray shadow-t, de standard materialokat ne használj, mert azok nem működnek jól együtt a rendermotorral.

    Rakjál szépen mindenre V-ray materialt, nagy valószínűséggel megoldja a problémát. Az ultra beállítás egyébként egy alaposan túllőtt dolog a SolidRocks-ban, bőven elég a Good is, de "egyszerűbb", ha tanulgatod valamikor a render beállításokat, mert még ha a SolidRocks mellett teszed le a voksot, akkor sem árt tudni, hogy mi miért történik, vagy éppen nem történik a képen. Vannak erre is nagyon jó tutorialok.

    Diffuse-ba és Bump-ba VrayHDRI? Furcsa dolgokat csinálsz, szerintem a modellezés mellett szakíts időt a Vray rendermotor tanulására is. V-ray SUN Shadow bias értéke is enyhén szólva perverz, nem tudom, hogy hogy jött ki az az érték, nézz utána, hogy mire való ez, de leginkább állítsd vissza a default értékre. (cm-nél 0,2-re, méternél mehet 0,0-ra, vagy 0,002-re)

    [ Szerkesztve ]

  • SzK50

    csendes tag

    válasz AKG #6790 üzenetére

    AKG!
    Csak ami a legjobban szemet szúr nekem:
    A recés élek, beégett monitorok, a palackok és a bennük lévő anyag, a poharakban lévő valami anyaga, ismétlődő textúrák a falon, természetellenes fények és fény irányok, a fő témán kívüli területek kidolgozatlansága, foltos felületek, csíkozódó mennyezet, a kompizíció elhelyezése, kamera torzítás. És egy picit a kihúzott fiókok is furcsák. Apróság, hogy ami a lábuknál van az asztal alatt, abba bele fognak rúgni. Egy ilyen drága asztalnak is más anyagokat adnék. Szerintem ha ezeket kijavítod, sokkal jobb lesz az összhatás.

  • snots

    tag

    válasz AKG #6867 üzenetére

    Pár dolgot mindenképpen megjegyeznék a képpel kapcsolatban, előre is elnézést kérek a távirati, érzelem mentesnek tűnő stílusért:

    Egységes dolgok:
    - a kép túl sötét
    - túlzottan sárga színbe hajlik az egész (a jobbról érkező totális narancs szín igencsak rossz hatást kelt a kép többi részén domináló citromsárga színnel)
    - a kép bal oldalán taláható ajtónál nem tudni, hogy mit látunk. Pontosabban fogalmazva, az minden bizonnyal egy folyosó, de ha már nyitva van az az ajtó, akkor ezt célszerű éreztetni valamivel. (kép a falon, belógó kisszekrény, kutyafüle)
    - a konyhapulton található 2 citromsárga négyzetnél nem jöttem rá, hogy mi lehet, de rettenetesen fura
    - nem érezni a kintről érkező fényt, túl erősek a benti fények
    - textúrázásnál a fa szálirányokra figyelj oda, az ajtókon is, illetve a szekrényeken is. Nézd meg pl. ezt a képet (http://thumbs.dreamstime.com/z/wooden-door-19195819.jpg), nagyon jól látszik, hogy a fa szálirányok nem egységesek, "hol" vízszintesek, "hol" függőlegesen, pl. a sarkokban 45 fokban kapcsolódik ezen a konkrét példán). Ugyanez igaz a bútorlapokra is.
    - a shaderek sajnos nem a legjobbak, a fán nem érezni, hogy az fa, a csempén nem érezni, hogy csempe
    - a plafonon (és a falon is) GI foltok találhatóak, ez általánosságban az irradiance map HSph subdiv értékének emelésével, és/vagy az interpolation samples emelésével (ez utóbbival óvatosabban) orvosolható. Az elsőbbi a képre "lőtt" sample-ök értékét növeli, az utóbbi pedig ezen sample-ök elmosását szabályozza.
    - óvatosan az ambient occlusion-nel, jó ha van, de általánosságban csak éreztetni kell a dolgot. Pl. egy erősen megvilágított sarokban igencsak furcsa hatást kelt a contact shadow.
    - a kamerát célszerű szemmagasságban elhelyezni, mivel a legtöbb fénykép is, értelem szerűen, szemmagasságból készül
    - a kamerát vertikálisan shifteld ki, ezt nagyon könnyen, a guess vertical gomb megnyomásával el lehet érni. A függőlegestől eltérő függőleges élek (na, ezt sikerült jól megfogalmazni) erősen bántják a szemet, olyan hatást kelt, mintha dőlne valamerre a szoba.
    - a SolidRocks használata helyett, ha nem is egyszerűbb, de mindenképpen célravezetőbb a beállítások megismerése, az SR egy jópofa dolog, de hajlamos bizonyos beállításokat rettenetesen, vagy éppen feleslegesen túllőni. Egyébként is jó dolog az, amikor tudod, hogy mit és miért állítassz, illetve bizonyos problémák mivel orvosolhatóak.

    Általánosságban ajánlott tutorialok:

    http://viscorbel.com/shop/vray-interior-lighting/
    http://viscorbel.com/shop/creating-old-n-dirty-vray-material/
    http://viscorbel.com/shop/creating-v-ray-materials-vol-3/
    http://viscorbel.com/shop/creating-v-ray-materials-vol-2/
    http://viscorbel.com/shop/creating-v-ray-materials-vol-1/

    Ha ezeket megnézted, és az igazi, elborult, shaderes őrültségre is kiváncsi vagy még, akkor ezt is hozzá lehet csapni:

    http://masteringcgi.com.au/course/mastering-vray/

    Összességében, hogy valami jót is mondjak, az irány jó, és ami még fontosabb, érezhető az elhivatottság, a kitartás és a "tenni akarás". Maga a kép nem rossz, de odafigyeléssel és tanulással tud ez majd még ennél sokkal, de sokkal jobb is lenni majd.

  • SzK50

    csendes tag

    válasz AKG #6867 üzenetére

    Szerintem én rájöttem, mi az a konyhapulton található 2 citromsárga négyzet. Az ablakon bejövő fény! Igazam van? Ha igen, akkor az sok mindent megmagyaráz. Vray kamerát használsz? Exposure, White balance nem jó, ha Vray 2x-et használsz, Gamma 2,2, Linear Workflow On. Vray 3-nál kicsit más, de hasonló. De le lehet menni Gammával 1,7-ig is, nem ördögtől való az sem. ISO 100. Ez is lehet egy megoldás, a lényeg, hogy az ablaktól távolodva csökkenjen a fényerő, az a három belógó lámpatest nem okoz ekkora világosságot. A kép nekem azt sugallja, hogy itt betörés volt, és kifosztották a konyhát meg a kisszobát, minden nyitva maradt, csak a műbanánt és a koktélparadicsomot hagyták ott. Na meg a kanapét, de azt nem is csodálom. Zavaró a kék tükröződés a jobb oldali mennyezeti lámpán, a grillezőtől balra az a valami materialban nem igazán sikerült. A rendőrös viccből tudjuk, hogy a hűtőszekrényben mindig ég a villany. Vagy a betörők kihúzták, az is lehet. A kompozíció "leesik", túl sok a mennyezet, a bal oldal üres. Én nem tartom túl sötétnek, a túlexponált, beégett területek jobban zavarnak. Amúgy a konyhapult tök szép, de én biztos nekimennék az előugró tálaló polcnak így ebben a formában, és a mosogatót se tudnám így használni, szoknom kéne a csapot nagyon sokáig. Kiinduló pontnak viszont tényleg nem rossz. A többit snots már leírta.

  • kisbalázs

    tag

    válasz AKG #6867 üzenetére

    Hello, előre annyit megmondanál hogy mivel renderelted? Sima mental ray vagy esetleg más külső renderelő? Úgy jobban menne a segítség.
    Én ilyeneket csinálok:
    [link]

    Johnny Mnemonic 2021:320gb-t töltött az agyába és majdnem meghalt, inkább pendrive a s?ggébe!

  • snots

    tag

    válasz AKG #6867 üzenetére

    Továbbá még egy általános, örök érvényű jótanács, aminek nagyon sokan nem tulajdonítanak komoly jelentőséget.
    Nézzél mindenhez előképet, elsősorban fényképekről, de akár mások által készített, profi rendereket is.

    Nappali fényben úszó konyha kell, nézzél nappali fényben készült képeket, konyhákról. Elsősorban persze olyat, amelyeket profi fotósok készítettek, magazinokba, vagy weboldalakra.

    Tudod, hogy csempét akarsz rakni a konyha egy részére? Nézd meg, hogy milyen fajták vannak, azok hogyan néznek ki nappali fénynél, keress hozzájuk 4-5-6 előképet, majd ellenőrizd, hogy a rendereden mindez mennyire hasonlít, ha nem eléggé, akkor még nem az igazi.

    Ugyanez igaz a fa padlóra, a belső világításra, meg úgy nagyjából mindenre. Nem tudod, hogy milyen tárgyakkal dobd fel a konyhádat? Szintén előképek keresése a nagyszerű megoldás a dologra. Lakberendezők által, pusztán csak 1-2 fénykép kedvéért, alaposan, átgondoltan berendezett konyhák. Remekül lehet ihletet és ötleteket meríteni, hogy hogyan tedd a konyhádat hihetőbbé, élettel telibbé.

    Mindemellett, ha jól látom, akkor az utómunka teljes mértékben hiányzik a képről. Igazán jól kinéző render általában nincs utómunka nélkül. Az utómunka nem azt jelenti, hogy valaki nem tudja kihozni a szükséges dolgokat a 3D-s programból, az utómunka egy-egy elkészült képnek a szerves része.

    Van, hogy elég egy kis utólagos kontraszt, vagy color balance, esetleg egy vignette, de ennél akár sokkal, de sokkal tovább is el lehet menni a dologgal.

    Pár kedvcsináló videó, régebbről:

    https://vimeo.com/35341467
    https://vimeo.com/37232601
    https://vimeo.com/35584300

    Tudom, hogy mindezt kimondani nagyon egyszerű és megcsinálni már jóval nehezebb, de a legfontosabb, legalábbis szerintem, hogy az ember lássa a megfelelő irányt, tudja, hogy mit akar elérni (esetünkben jól kinéző képeket :) ) és tisztában legyen azzal, hogy ezért körülbelül mit kell tennie, mik azok a dolgok, amikkel még ismerkednie kell, melyik az az irány, amerre a tanulását "terelnie" kell. Tisztában legyen azzal, hogy mi az a jelenlegi szint, ahol tart, milyen területen számít erősnek, vagy megfelelőnek a tudása, illetve melyek azok a területek, ahol bizony erősen fejlődnie kell, vagy egyáltalán, úgymond, elindulnia arrafelé.

    Saját tapasztalatom szerint, az utómunkát célszerű nagyjából a többi (3D-s) tanulással párhuzamosan elsajátítani, fejleszteni. Szó nincs róla, rettenetesen rossz képből (most itt nem erről van szó), általánosságban tekintve, utómunkával sem lehet csodát csinálni.

    [ Szerkesztve ]

  • snots

    tag

    válasz AKG #6872 üzenetére

    A Grant Warwick féle Mastering V-ray-jel valóban az a "baj", ahogy írtam is, hogy ő már egy igencsak emelt szinten közelíti meg a shader készítést, ezt én mindenképpen csak egyfajta kiegészítésnek, a témában való teljes elmélyülésnek szánnám, az embernek általában nincs ideje arra, hogy 1-1 shader előállításával kb. fél-egy órát bajlódjon, még akkor sem, ha akkor az a shader valóban 100%-os fizikai jellemzőket is mutat, ez az esetek túlnyomó többségében egész egyszerűen szükségszerűtlen.

    Ezért is tanácsoltam neked azt, hogy nézd meg azokat a Viscorbel tutorialokat, amiket ajánlottam.
    Azt az email címedből viszonylag könnyen kitaláltam, hogy te nem pusztán hobbi céllal csinálgatod a konyha rendereket, hanem így adod el a megtervezett konyháidat.

    Sajnos az angol nyelv tudásának hiányossága elég erős korlátot szab a tanulás elé, mert lényegében az összes értelmes tutorial angol nyelven található meg.

    A te esetedben úgy gondolom, hogy nem feltétlenül az a tényleges cél (bár persze egyfajta végcélnak jó lehet), hogy olyan konyha rendereket mutass be, amelyek az Evermotion címlapra kerülhetnek, egész egyszerűen egyfajta - úgymond - gyors, de elfogadható végeredményt kell produkálnod, amin a megrendelő látja majd a tényleges végeredményt, ami alapján megrendelheti a konyhát tőled.

    Őszínte leszek veled, az általad leírtak alapján az, hogy igazán fotorealisztikus látványtervet csinálj, még odébb van, úgy érzem, hogy nem is kicsit.

    Ennek fényében például a következő dolgokat tanácsolhatnám neked.

    Dolgozz ki egy jól működő beállítás "környezetet". Vizsgálj meg egy már előre felépített környezetet, vizsgáld meg rajta azt, hogy miként van bevilágítva, erre nagyszerű lehet a nemrégiben megjelent Evermotion Archinteriors vol. 37., ebben konkrétan van egy konyha is.

    http://www.evermotion.org/modelshop/show_product/archinteriors-vol-37/11699/0/0/

    Nyugodtan nyúld le belőle a környezetet (environmentet, külső fényeket, ablakon "beeső" (skylight portalok) fényeket, amibe aztán a saját konyhádat, az ablaknyílásokkal beilleszted, majd ez alapján átrendezed a fényeket. Ezek ezért vannak, és ha ne adj isten meg is veszed, akkor aztán egész bátran azt csinálsz vele, amit akarsz, senki nem fog egy büdös szót sem szólni érte.

    Ha beszerzed az említett Viscorbel tutorialokat, az a videók mellett tartalmaz egy jól felépített shader library-t is, (fa, kő, fal anyagok, stb.) amit minimális átalakítással bármilyen más fa, kő, fal anyaggá átvarázsolhatsz.

    Használj célirányosan minél több, előre elkészített, felanyagozott modellt. Nem feladatod az, hogy a konyhai kiegészítőket (serpenyők, kaják, tányérok, kanalak, törölköző, stb) te magad elkészítsd, ezt, "munkakörnyezetben" (tehát aki nem hobbinak szánja) más sem csinálja meg, mert olcsóbb megvenni ezeket, mint az adott melós tényleges munkaidejét kifizetni azért, hogy valamit megmodellezzen és shaderezzen. Rendgeteg ilyet találsz Evermotion-ben, CGAxis-ben, ModelPlusModel-ben, Vizpeople-ben, stb.

    Ezekből akár ki is gyűjthetsz pár készletet külön max file-okba, ahonnan szükség esetén akár egy komplett kiegészítőkkel teli környezetet beránthatsz bármelyik képedbe, csak a helyére kell tenni a tárgyakat. Egyszerűbben és gyorsabban elérve a megfelelő eredményt, amiven időt és pénzt spórolsz meg.

    A te esetedben célravezető lehet a Motiva Colimo (http://www.motivacg.com/en/colimo/) program beillesztésének a workflow-ba. Ezzel már az elkészült renderen utólag, a kép újrarenderelése nélkül cserélhetsz ki textúrákat, színeket, egészen jó eredménnyel (ugyanis az átlátszó, illetve tükröződő tárgyakban is kicseréli a textúrát/színt). Tehát ha a megrendelő azt mondja, hogy más színű legyen a pult, a padlón pedig másmilyen fából legyen a parketta, akkor a kép újrarenderelése nélkül, tulajdonképpen valós időben küldheted is neki azonnal a következő, frissített változatot.

    Azzal nincsen semmi baj, hogy meg akarod tanulni azt, hogy saját erőből hogyan állíts elő fotorealisztikus rendereket, ez az én szememben mindenféleképpen becsülendő és tisztelendő, ugyanakkor úgy gondolom, hogy azért ezt mégsem 1-2 év múlva szeretnéd elérni, pontosabban fogalmazva, ahogy az lenni szokott, a tényleges jó eredmény mihamarabb kéne (a pénzkereset miatt), ezzel szemben a dolgok valódi megértése pedig egy hosszú, aprólékos folyamat. Ezért is tanácsolom a fent leírtakat.

    A korábban ajánlott Viscorbel-es tutorialokat pedig mihamarabb nézd meg, talán kezdhetnéd ezzel, (http://viscorbel.com/shop/vray-interior-lighting/) mert úgy érzem, hogy ott bizony nagyon komoly hiányosságok vannak. Ez a "citromsárga V-ray plane" az ablakba nem kifejezetten mondható a megfelelő iránynak.

  • SzK50

    csendes tag

    válasz AKG #6872 üzenetére

    AKG!
    Ha szín hű akarsz lenni, akkor ne színezz! Ha kellemesek a textúrák, az összhatás is az lesz. Vagy színezz utómunkában, kontrolláltan, sokkal gyorsabb és precízebb. Először csak max 2 fényed legyen, a főfény, és a derítő fény. Vigyázz, a fényerő értékek összeadódnak, beéghet ott, ahova mindkettő odavilágít. Ehhez állítsd be a kamerát és a Color Mappinget, minden mást csak ezután! A Vray Sunnal kapott Sky szép, de eltolja a színeket, használd külön a kettőt, egymástól függetlenül. Én a Max Direct Light-ját használom inkább, hozzá GI Environment 5 és 30 között fehéren, vagy textúrázva. Színezésnél komplementer színeket használj, hátulról kék - szemből sárga, satöbbi. A frontból világított jelenet lapos lesz, jellegtelen, világíts egy kicsit oldalról és fentről, természetesen a kamera szemszögéből nézve.
    [link]
    [link]
    [link]

    A legteltebb színeket Linear multiply-ban kapod. A leggyakrabban ez megfelel. Ha nagy fényerő különbségek vannak, használd a Reinhard-ot. Vray lámpák fényereje 500 - 1500 Lumen, vagy 25 - 100 Watt szobában, direkt világításnál. Szteradiánt nem ajánlom, sehol nincs publikálva, a Default(image) fényereje meg függ a mérettől, ez nem mindig jó.
    [link]
    Evermotion fájloknál gyakori az értékek túlhúzása, a hajad kihull, mire lerendereled, érdemes átnézni az anyagok és fények beállításait, nagyon sokat lehet rajtuk egyszerüsíteni, gyorsítani. Minden évben van pár akció, olyankor 50%-os kedvezmény van egy csomó cuccra.
    Ne használj ékezetes betűket se fájl nevekben, se mappa nevekben, a Max nem szereti!
    Sok sikert!

    [ Szerkesztve ]

  • SzK50

    csendes tag

    válasz AKG #6872 üzenetére

    Összedobtam egy hasonló helyszínt, csak a világítás bemutatása miatt. 1 bejövő fény, Target Direct alap 1-en + GI environment 30-on, a 3 belógó egyesével 20W (vonal izzó), meg a hűtőben lévő egyenként 2W, 5 van belőle a dobozban, a közelség miatt összeadódnak, = 10Watt. A kamera ugyanúgy van beállítva mindkét képen. Nem egy referencia kép, de nem is annak készült. Ha VraySky-t használsz alapon hagyva mindent, hasonló fényerőt kapsz, mint a 30-as GI env., csak más színhőmérséklettel. A bejövő fényből kivettem a Speculart, ha becsillanást akarsz, használj egy másik fényforrást bármilyen színnel és fényerővel, de akkor abból a diffúzt vedd ki. (Vagy HDRI).

    [L:/dl/upc/2015-02/26/500863_enc4v81qdhek9jpw_akg01_gamma1_blue_max.jpg](IMG:/dl/upc/2015-02/26/500863_enc4v81qdhek9jpw_akg01_gamma1_blue_max.thumb.jpg)(/IMG)[/L]

    Az AA és a többi, nem a világításhoz tartozó beállítás szándékosan alacsony a kisebb render idő miatt! Amíg a fényeket babrálod, használj kisebb felbontást, pixelvadászkodni ráérsz, amikor már minden anyag, fény és kamera a helyén van.

    [ Szerkesztve ]

  • SzK50

    csendes tag

    válasz AKG #6879 üzenetére

    Alakul. A helyiség közepén elhelyezett nagy teljesítményű világítótesteket egyre ritkábban használják lakóterekben. Helyette több, az adott területet megvilágító kisebb fényforrást alkalmazz. Általános világításnak sok helyen a rejtett, indirekt megoldások terjedtek el, vályúk, csatornák, álmennyezeti és oldalfali falmosók, (keress rá: indirect lighting), ezekben a fénycsövektől a LED-ig bármit lehet. Lágyabb, kellemesebb fényeloszlást adnak. Álmennyezetben használtak régebben hálózatszerűen elosztott 12 Voltos spotokat is, de ez is már kihaló félben van.
    [link]

    Használd bátrabban a Bumpot a falakon, surló fényekkel, IES lightokkal baromi jól tud kinézni.
    [link]
    [link]

    Ha elkerülhetetlen, hogy nagy méretű Vray light-ot használj, az Affect specular és az Affect reflections elől is vedd ki a pipát. A színhőmérsékletes procedúrát egyelőre hagyd ki, vagy csak nagyon kis teljesítménynél használd, kísérletezni persze lehet. A hatását viszont úgyis ki kell majd korrigálod - részben - az utómunka folyamán.

    [ Szerkesztve ]

  • SzK50

    csendes tag

    válasz AKG #6879 üzenetére

    Csak most vettem észre, /bocsánat/, hogy nincs beállítva Unit a jelenetben. Olvasd át ezeket is:
    [link]
    [link]
    Az utolsó mondat nagyon fontos: "Lumens are considered to be the best method for measuring accurate light intensity, but it does require realistic surroundings. If your material and camera settings are not physically correct, then default (image) would be the better choice."

    [ Szerkesztve ]

  • SzK50

    csendes tag

    válasz AKG #7031 üzenetére

    Köszönöm, de én csak néhány szegmensét ismerem a programnak, nincs átfogó képem róla. Amit tudok, azt meg úgyis megosztom itt, ha éppen olyan a téma. Amúgy most én is tanulok, csak egy másik programot. :) Sosem lesz vége ennek...

  • Rayyy

    senior tag

    válasz AKG #7130 üzenetére

    Köszi! Én TEKLA-ból kapnám a modellt, megkérdezem, tudnak-e adni stl-t.

    Minden a legnagyobb render!

  • Rayyy

    senior tag

    válasz AKG #7138 üzenetére

    Nem működött az STL sajnos... ami fura, mert egy másik forrásból is ezt tanácsolták. Eddig az IFC volt a legjobb. Lehet, hogy az STL-nek az a baja, hogy rengeteg (több ezer vagy tízezer) objektum van a cuccban külön és több, mint 5 millió poly... nem tudom. Neked mi volt a legbrutálabb scene, amit egyben át tudtál vinni STL formátummal Max-be?

    Minden a legnagyobb render!

  • Rayyy

    senior tag

    válasz AKG #7142 üzenetére

    Köszi a próbát! Az az érdekes, hogy a win10 3D Builder ugyanazt a stl-t, amit a max nem nyit meg, gyönyörűen megnyitja :)

    Minden a legnagyobb render!

Új hozzászólás Aktív témák