- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- 5G szintre lépett a Galaxy A0 széria
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Bemutatta az Apple az iPhone 16e-t
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rayyy
senior tag
8 magos a legkisebb TH proci (1900x), de csak akkor éri meg, ha biztosan számolsz bővítéssel, mert a Ryzen 7 2700x konfigban olcsóbb, viszont gyorsabb.
Szerintem jelenleg az AMD TH rendszere nyújtja a legjobb ár/érték arányt 3D-zőknek... a GPU render kérdését most figyelmen kívül hagyva.
-
szabog4
aktív tag
Nemrég újítottam (~2015-10-16) amd 3800+-ról i7 4770k-ra és 4x1gb ddr2 -ről 2x8gb ddr3-ra, nemigazán gondoltam abba, hogy mostanában cserélnék. (DDR4-es alaplapok, akkor még drágák voltak, ezért lett ddr3.)
+16gb ram-ot akarok majd. (Minek kell stimmelnie, hogy működjenek egymással? Mhz-nek?)[ Szerkesztve ]
-
szabog4
aktív tag
Megnézem! Köszönöm!
Használtok GTX 1070-1080 vga-t?
Mennyivel nyújt többet a 80 a 70-nél?
Én hd5770ről váltok, ami mindenképp nagy lépés, de nem vagyok biztos benne, hogy van értelme az 1080-nak. (Most a "ha van pénzed rá, akkor a 1080-at vedd" tanács nem érdekel. Ár/értékbe az 1070 a nyerő.)A képen több polyt tudok megjeleníteni akadás nélkül, ez tiszta sor, de rendereléskor mennyiben gyorsul fel a dolog vagy mi azaz eszköz, ami ki is használja a vasat?
Azt vettem észre, hogy textil anyag szimulálásánál a ramot eszi nagymértékben, renderkor a CPU-t.
GPU-t nem tudom mi terheli.Neten játék teszteket találok meg, olyan render teszteket, ahol pont nem egymást hasonlítják össze. Sötétben tapogatózom. Lehet nem jóra keresek rá. Nyers adatokat GPUbosson láttam, de gyakorlatban érdekel a dolog.
3Ds max 2014-et használok.
Segítségetek előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
PhoebeCat
csendes tag
Ez nyomra vezetett. Köszi.
Bocsánat, elnézést, hogy bosszantottam benneteket, csúnyán átvert az az app amivel figyeltem a procit, a hőmérsékletet jól mutatta, de a proci kihasználtságát nem a pillanatnyi órajelhez képest mutatta, hanem a maximálishoz képest, így már világos, mi is volt itt.
Mégegyszer bocsi. -
Márton
nagyúr
Ok, mindezekből nekem az jött le, hogy felejtős a gpu render.
Nem tragédia, csak rákérdeztem, mert azt hittem máshogy áll a dolog.Ha 15 éve egy P2-300-on ki tudtam várni a DV felbontású rendert, akkor az i7-en csak kibírom majd a fullhd minőségű eredményt is
És ha úgy kérdezem, hogy a preview ablakban való folyamatos munkához milyen vga-t ajánlotok?
Bár gyanítom ugyanaz a válasz: nvidia sok cuda maggal és memóval..
Az a jelenség még mindig megvan, hogy a quadro kártyák a támogatottak és a gaming geforce-ok nem, holott csak driver kérdése lenne?
köszi! -
mad1
veterán
Nekem az kellene ahol be lehet allitani a plane -t meg a fenyeket.
ctr+x el az also savot tunteti el,es nekem a jobb oldali kezelo felulet kellene. -
szabog4
aktív tag
Tisztában vagyok ezzel, csak még nem voltam biztos, hogy az animáció miként fog majd alakulni, ezért mindent kidolgoztam (mert miért ne). Most átmegyek majd (2-3 év után) rajta még egyszer a storyboard alapján és, ami nem kell, azt kiveszem, leegyszerűsítem ect. ect.
[ Szerkesztve ]
-
szabog4
aktív tag
Biztos, hogy van különbség nagy melónál. Én személy szerint csináltam 1 próbát, hogy mennyi idő alatt számol ki 1 képet és 11-12mp körül volt. Nem mérvadó. Nagyszabású rendert nem próbáltam, ott tuti előjön.
Tőlem mehet, akár 1 hétig is.
Lényeg, hogy egyszerre sok modelt a jobb vga sem fog tudni kezelni.
1.400.000 poly van jelenleg, karakterek nélkül illetve a füst, tűz lehet utólag fog belekerülni after effectel. 2 Szintes részletes folyosóhálózat, liftaknával és egy nagy teremmel, fényekkel, lényegébe minden. (100%, hogy ez csökkenni fog, mivel sok részen felesleges, hogy túl részletes legyen, (vezeték 32 szögű) csak anno úgy álltam neki, hogy ez nagyon részletes lesz, bármi áron is.)
[ Szerkesztve ]
-
szabog4
aktív tag
Köszönöm az időt, amit az okításomra szántál!
Vettem egy erősebb CPU-t (meg miegymást ddr2-->ddr3) ég és föld. (Most i7 4770k, régi amd 3800+)
Nem éreztem sebességbeli eltérést render közben, szóval az volt a sanda gyanúm, hogy GPU-ból renderelt, de feltettem itt az erről szóló kérdésem és megtudtam hol lehet átállítani, hát kiderült, hogy CPU-ból renderel, de fura, hogy nem lett gyorsabb.(Függöny szimulációnál jól jött a 16gb ram, kb ennyi előnyt vettem eddig észre.)Írták, hogy csodát nem kell várni.Tehát, ha vga-t vennék, akkor Titan X javallott? (Most Sapphire HD5770 1gb van)
[ Szerkesztve ]
-
szabog4
aktív tag
Összegezve. ha lesz lehetőségem 970 vegyek inkább 780 helyett illetve, ha úgy adódik, hogy lesz megint 780 6gb-os kiadásba, akkor inkább azt? 10-15 között derül ki, hogy megtudom-e venni ebben a hónapban.
Esetleg várható mostanában egy új széria, amitől mindennek lejjebb nyomja az árát némileg?
[ Szerkesztve ]
-
Feri7619
tag
Köszönöm a válaszodat!
Nem teljesen hiányzik az angol nyelv ismerete, de alapozni nem mernék rá. Végül is, már használtam pár évig a 3Ds max-et, tehát annyira mélyen sem kell kezdeni az alapokat, mint aki most találkozik vele először...
Pár perces render alatt azt értettem... hogy amit akkor a gépemmel, egy 133mhz-es Pentiummal 2 napig számoltattam, azt most lehet hogy az i7-es proci egy perc alatt megoldaná, ráadásul mental ray-ben
Ami nekem teljesen idegen, az a mental ray..... de mivel az a max 6-ba tették be először, így a 3D max 7-es magyar könyveb biztos elmagyarázzák...
4ezer ft a könyv, ennyit megér ha a kezelő felületek neve azóta nemigen változott... tehát a menük elhelyezkedését és funkcióját részben megtalálom, ami a hetesben megvoltak. Ami az újítást érinti, megpróbálok majd a yotube- on kiokosodni, viszont említettem, hogy nem profi szinten szeretnék dolgozni vele. Sajnos a tanfolyamok árát láttam... ezért is hoztam fel a témát itt..[ Szerkesztve ]
-
Gus-T.
tag
Szia.
Igazad van, holnap adom le a rendelést.. ez lett, ugyanis szereztem még rá pénzt, cserébe befogom a szám
ASUS SABERTOOTH X99
INTEL Core i7-5820K 3.30GHz 2011-3 BOX
CORSAIR Hydro Series H100i GTX Extreme Performance Liquid CPU Cooler (ez fér a házamba)
CORSAIR 32GB Dominator Platinum DDR4 2666MHz CL15 KIT
EVGA 06G-P4-4995-KR GTX980Ti 6GB GDDR5 SC+PCIE
WD Red Pro 3TB 7200rpm 64MB SATA3 WD3001FFSX
SAMSUNG 256GB 850 PRO SATA3 2,5" MZ-7KE256BW
EVGA SuperNOVA G2 850W
-
Rayyy
senior tag
Igazad van, tényleg elég az 5820K.
[5930 vs 5820]
Reméljük, hogy még nem vásárolt be[ Szerkesztve ]
-
AKG
tag
Köszönöm az építő jellegű kritikákat!
Most tényleg úgy érzem,találtam egy közösséget,ahol nem a negatívum,hanem a segíteni akarás van előtérben.
Nos,mint említettem,tényleg csak tanulás szinten tartok a max-ban,intelligens emberként természetesen tudom,hogy amit eddig elsajátítottam,az nagyon kevés,viszont ahogy írtátok,ha elkezdek valamit,azt szeretem befejezni,a lehető legjobb eredménnyel.
Az solidworks-öt is teljesen autodidakta módon sajátítottam el,és mondhatom,elég magas szinten használom bútorok tervezésére,gyártás előkészítésre.
A gyenge renderelése miatt fordultam a max felé.
A modelleket már sikerül szinte hibátlanul importálni,az ajtónál pl. az sw-ben kényszerekkel hozom össze az ajtót a tokkal,a zsanér a forgáspont,és 0-tól 135 fokig nyílik az ajtó.
Importálás után a max megismeri a forgáspontot,tehát még a pivot point-tal sem kell bajlódnom.
Átvétel után convert to poli,és ha kell,tudok változtatni bármin.
Összességében úgy érzem,hogy a számomra szükséges modellezés része már megvan,erre fektetnék be több energiát,ha mégis szükséges,szerintem menet közben úgyis "megragad" majd a szükséges plusz.
Én is éreztem,hogy az anyaghasználat,fények,kamerák a gyenge pont,igaz én ezt a tutorialt kezdtem nézni,tanulni,és mint látom,Te is ezt ajánlod,igaz ha jól érzem,ez már túl bonyolult egy kezdőnek
Ezért is kértem a segítségeteket,az angol,és sajnos bármilyen idegen nyelv nagyon messze van tőlem.Úgy érzem,46 évesen ez már nem fog változni
Itt legalább magyarul,érthetően magyarázzátok el,mi micsoda,amit természetesen köszönök!
Még annyit,hogy számomra a gyártás előkészítés a lényeg,persze szeretnék olyan gyönyörű képeket összeállítani,amit linkeltetek,de mindig rövid a határidő,a vevő szeretné megkapni a konyháját.
Persze,ha egy ilyen szép fotót tesz elé az ember a leendő bútorról,szinte borítékolható,hogy meg is rendeli,de sajnos meg kell találni azt az időt,amit beleforgat az ember a látványtervbe.Nos,a kép:
Ez egy komplett ház lenne,csak tanulási célzattal tervezve.
Igen,a narancssárga kockák valóban a beszűrődő napfény.Nem igazán találom még,hogy melyik fénynek mekkora erősséget és színt kell adni a kellemes összhatás érdekében.
A kékes tükröződés a tv képernyője,tettem rá egy vray világítást egy bitmap textúrával
A render,pedig ahogy a képen is látni,vray,és solidrocks.Összességében elnézést kérek,az esetleges csapongó írásért,ilyenkor annyi mindent próbálok írni,hogy néha magam sem értem,mi mire vonatkozik.
Folytatom a tanulást,egyenlőre a maxot tovább,és ha ebben már teljesen magabiztos vagyok,akkor jön a photoshop,az utómunkához.Még egyszer,nagyon hálás vagyok a kritikákért,jelentkezem még,ha elakadok.
És ha valakinek solidw-ből kellene segítség,jelezzétek!Köszönettel: AKG
[ Szerkesztve ]
-
bobinko
újonc
Igazság szerint most is modellezek, csak Archicadben! A látvány részével nem szoktam foglalkozni, de ha szükség van rá, akkor Artlantisban készítem a rendereket. A kérdésem az lenne, hogy ha elkészítek egy modellt Archicadben, akkor ha azt átviszem 3Ds maxba, akkor ott tudom még variálni? Nem úgy veszi át mint egy fix tárgyat, hogy pl a falakat már akkor ott nem tudom módosítani, vagy igen?
Köszi a segítséget! -
bobinko
újonc
Köszi szépen a tippet, mindenképpen megnézem a tutoriálokat!
Nem azt mondom hogy itthon nem használják, csak azt, hogy építészeti körökben, itthon népszerűbb az archicad, amivel szerintem nincs is gond, én is nagyon szeretem ezt a progit, egyszerű használni, viszont vannak korlátai, ezért szeretném megismerni a 3ds maxot is! -
blountex
senior tag
Köszi a segítséget, tényleg műkődik.
Ezek a fránya bill kombinációk, ilyen dolgokon úgy ellehet csúszni
Elég kezdő vagyok még sok mindent nem tudok."a(z egyébként, csak Backspace nyomásakor ottmaradó) vertex-eket is"
Tényleg ott maradnak (Edge-nél ez nem látszik), de ha már a Vertexeket is eltávolítom akkor is minden okés. -
AKG
tag
Üdv mindenkinek!
Kis segítséget kérnék tőletek.
Még mindig csak tanulom a 3ds-t,most a v-ray lenne célkeresztben.
Egy tárgyaló szobát készítek,számomra ez a lecke.
A falak,szekrények,falburkolat solidworks-el lett tervezve,onnan importáltam át.
A gondom a textúrákkal,és a fényekkel,árnyékokkal lenne.
Mellékeltem pár képet,hogy lássátok,mi is a gondom.
Elsőnek egy 2100*1440-es felbontással,solidrocks v-ray renderrel,photoshop retussal.Látszik,hogy a székeknek van árnyéka,de az asztalon lévő cuccoknak nincs.
Itt egy nagy kép,a fények elhelyezkedése látható rajta.
Ugyanaz,közelebbről.
Material editor,hogy milyen anyagok vannak a jelenetben. -
szabog4
aktív tag
Én is vizuális típus vagyok, de vannak olyan dolgok, amikhez azért több kell sajnos! (a Programozás pl. vagy a Maxon belül is van 1-2 dolog... valami jelentése mondjuk vagy kihatása, ha épp az ember mondjuk füstöt készít és megnyitja a Particle View opciót...[van 1-2 dolog ott] most hirtelen ez jut eszembe csak!
)
Mik a terveim?
Kicsit olyan szeretnék lenni, mint a reneszánsz ember, pontosítva a polihisztorok, akik minden téren jártasak.
Játéktervezés, ami úgy igazán megfog. Interaktív könyv!A filmekbe a CGI is nagyon érdekel. Talán a belterek lemodellezése nem jön be annyira, de, ha esetleg azt kapnám feladatul megakarom tudni csinálni.
Szakmám: Grafikus; így az Adobe családdal nincs gondom. Kivétel egy-két olyan programjuk, amiket nem használok. ( Audition, Fireworks, Prelude..) Azokkal sincs gond, csak nem használtam még. Kétlem, hogy bonyolult, de nem volt rájuk még szükségem!A Kaposvári Egyetemre-re járok Elektronikus ábrázolás szakra, de az igazából nudli...így a maradék 2 évem is önfejlesztéssel megy el. Tanulmányozom rendert, a különböző materiálok létrehozását, a fényekkel való játékot, a Bone-olást, karakterkészítést.
A diploma munkám még nem teljesen kiforrott a terv, de már készül. Animáció. (Miért nem kiforrott? A render idő miatt nem tudom. Vannak itt segítőkész emberek, akik beszállnának, de 10p is nagyon sok és igyekezek minél kidolgozottabb modelleket készíteni. Lehet csak Trailer lesz!
) Ez mellékes még.
Tudásom talán az 1%, ha eléri. Rengeteg opció van és szinte végtelen lehetőség. Megtudom csinálni, amit meg kell, de az édes kevésnek érzem. Játéknál fontos például, hogy adott polyszámmal dolgozzak és ez az, amit csiszolnom kell többek között. Azért egy élethű víz elkészítése sem csak úgy két kattintás vagy épp a por. Egy erősebb gép sem ártana, de majd idővel.
Most szerzek be egy digitális rajztáblát, hogy a concept art-ba is belekezdhessek meg egyéb más munkák elvégzéséhez is jól jön! Van a szakmába olyan elnevezés, hogy ezermester? Nem tudom, de, majd én létrehozom!
Tapasztalom, hogy egy jelenleg piacképes munka elkészítéséhez rengeteg idő kell és a tudás megszerzése nem egyről a kettőre megy és kicsit nagy fának tűnik a dolog, de valahol el kell kezdeni! Már csak ilyen vagyok.
Egyből autónak nekiállni...saját tervezésnek...ilyet is csak én tudok. Megcsináltam egyszer, majd még egyszer, aztán még kétszer; mindig jobb lett és egyre kevesebb poly, de még mindig nem az igazi. Nem szeretek leragadni mindig egy dolognál. Pihentetem picit, addig mást csinálok, majd visszatérek!
éééééééés mindezek mellé még suvasszam be a társadalmi életet, barátnőt! Idő kevés, de nem hátráltat.
Ahogy Tony Stark mondaná. "Ez lehetne az önéletrajzom alcíme is"
[ Szerkesztve ]
-
szabog4
aktív tag
Köszönöm az időt, amit az okításomra szántál!
Nem akarlak elkeseríteni, de 30 oldallal ezelőtt is itt voltam és olvastam egy hasonlót, amit most írtál le! (Lehet pont te voltál
) ...de ismét kihangsúlyozom! Köszönöm az időt, amit rám szántál!
Egyszerűen felmerült bennem, hogy e könyv megléte nem feltétlen hátrány!A Max help-je jó! Na erről nem tudtam!
Akkor még sem legenda, hogy van olyan program, amibe a 'help' opció hasznos![ Szerkesztve ]
-
szabog4
aktív tag
Toncsi Pontosan!
Hát GRAFIKUS szakmám megvan! Diplomához még 2 év! (Elektronikus ábrázolás/ Animáció) Bár következő évbe van szakosodás még, de MAYA-t használnak azt meg még nem nagyon értem csak egyszer kipróbáltam, de nem MAX!
Maxet modellezésre Maya-t animációra kb ennyi a tudásom, amit itt ti adtatok a fórumon! Tehát nem ártana a Maya-t is megtanulnom majd idővel.
Hát vegyes felvágott a válaszom!
Játékok készítése is nagyon érdekel(Sok ötletem volt már pl. játékmechanikai részen, de minden évbe az újabb és újabb játékok lelőtték és megcsinálták :"D)és a filmekbe a CGI is. A bútoros, lakberendezős dolog annyira nem villanyoz fel, de jó lenne, ha tudnék csinálni olyat is.Alap, hogy nem belekóstolok minden tutorialba aztán adjunk az érzésnek!
ADOBE család ismerettel nem állok nagyon jól, sokat nem használtam. PSt, illut, indesignt, premiert, encoret jól ismerem és minimálisan a dreamet meg az aftert (nem volt szükségem rájuk) a maradékot meg még meg se nyitottam, de nem valószínű, hogy szükségem lesz rá, ha meg igen, akkor megtanulom!
[ Szerkesztve ]
-
szabog4
aktív tag
Kiss Balázs-nak hívják a emberünket!
Mindegy is.
Igazából nem volt kérdésem csak hozzászóltam és kicsit továbbgondoltam a dolgot és ezért is raktam off topicba!
Igen azt tudom, hogy miért könnyebb szörnyet csinálni, mint valós dolgot!
...de a szörnyet is olyanra megcsinálni, hogy az úgy hasson, hogy tényleg ott van a filmben és nem csak gagyin ott van!
TRANSMOPRHERS! :"DSzó se róla ez elég élethű!
DDD Igen ez render!
Jó igaz, ha lenne ilyesmire lehetőség, tutorial, meg ilyen, megnéztem volna! Jó igaz, igaz; sokan dolgoznak rajta és nem egy ember,
de szeretnék egyszer ilyen szintűt alkotni csak magamnak! Természetesen nem nagy dolgot!Nem lényeg igazából nem akartam belemenni!Köszönöm a terjedelmes szöveget/választ, amit nekem szántál az idődből!
Lehet kicsit katyvasznak tűnik a szöveg, de kicsit másnapos és fáradt vagyok!
[ Szerkesztve ]
-
-
neko18
senior tag
Nincs benne még egy óra sem
Kb fél óra alatt dobtam össze maxban, aztán gyorsan átküldtem keyshotba, az alapértelmezett anyagokból, hátterekből, fénybeállításokból összedobtam a helyzetet és render.Nyilván meglehet csinálni a helyet is modellekből, nagyon durva fényviszonyokkal, de én inkább az alkatrészekre összpontosítok. Arról valami gyors látványterv és kész. Az ilyen modellek el vannak mentve, ha lesz egy erősebb gépem tuti hogy megcsinálom hozzájuk a 3d garázst is ahová kiteszem őket, és erről valami montázs félét csinálok
Ezeket egyébként most inkább csak gyakorlásnak szánom
-
-
snots
tag
Illetve továbbgondolva a dolgot, ezzel a teszt scene-nel még jobban járnál, ez lényegesen összetettebb, komplexebb, több kameranézet, több tárgy, többféle shader. Pontosabb eredményeket fogsz vele kapni.
Némi regisztrálgatás után már tölthető is innen:
http://viscorbel.com/interior-lighting-with-v-ray/
(fel kell hozzá iratkozni a hírlevelére a srácnak, de hidd el, azzal csak jól jársz
)
[ Szerkesztve ]
-
neko18
senior tag
A kritikákat nagyon jól viselem szerintem, nem sértődök be mint a legtöbb magyar ember
Tudni kell kezelni, ha rossz, ha jó. Ha rossz akkor én a miértre keresem a választ, mert lehet hogy olyat mond amit én akkor éppen nem látok és akkor tanulhatok belőle, kijavítom lehetőség szerint, vagy újragondolom, legrosszabb esetben is legközelebb odafigyelek rá
PS-ben is nagyon sok kritikát kapok szerencsémre, és pont emiatt érzem a fejlődésem
Persze a dicséretet is jól kell tudni kezelni szerintem, pl sokan elszállnak és azt hiszik hogy mr nincs hova fejlődniük, pedig szerintem mindig van hova
-
neko18
senior tag
Egyenlőre kisebb autóalkatrészek, házon belüli tárgyakat csinálnék. Ha ezekből szereztem egy kis tapasztalatot akkor szeretnék szoba nagyságban gondolkodni, pl megtervezni egy egész szobát, aztán nagyobb házak/autók modellezése. Próbálom minél lépcsősebben csinálni ezt a dolgot, hogy ne menjen el tőle a kedvem, legyen egy picit sikerélményem. Szerintem egy ilyen program esetében nem lehet nem lépcsősen haladni
Egyébként az autók mindig is érdekeltek, szóval az ilyen alkatrészeket szívesen megcsinálom, ha megtudom. Persze nem egyből a legnehezebben megcsinálható modelleket, hanem pl felfüggesztés, kipufogó, kisebb alkatrészeket csinálnék
Talán később csinálok játékokhoz is ilyen modelleket, de ebbe nem tervezek belemenni, ahogy az animálásba sem nagyon
-
neko18
senior tag
Köszönöm, kedvencekbe elmentetem őket, átbogarászom ezeket a tuorialokat, leginkább az interior tutorialok jönnek, be mivel csak kisebb dolgokba tervezek
Megpróbálok pár ilyen pdf-et is beszerezni, remélem megértem. Szeretnék minél gyorsabban fejlődni. De így is több kedvem van a dologhoz mint anno mikor először elkezdtem és ez számomra bíztató
textúrákkal annyira nincs gondom, mert tudom elég jól kezelni a PS-t is, szóval utómunkákat is csinálhatok a renderen
-
BonFire
veterán
Az igazság az, hogy évekkel ezelőtt próbálkoztam a Blenderrel, és csúfos kudarc lett a vége. A Blender a 3D-ben olyan, mint a Gimp 2D-ben. Iszonyat logikátlan, átláthatatlan, egyik verzió még véletlenül sem kompatibilis a másikkal, az internetről letölthető kész modelleket nem tudja beimportálni, tutorial elvétve van csak hozzá, aki meg tényleg vágja, az úgy őrzi a tudást, mint a szent grált. Tököm tele van a freeware meg ópenszósz cuccokkal. Egy életen át kell játszani vele, és szívni. Inkább hajlandó vagyok pénzt kiadni egy kereskedelmi szoftverért, de legyen hozzá rendes közösség, support, tutorial és miegymás.
Ui: Köszönöm a tanácsot, az SP3 frissítés megoldotta a krest!
[ Szerkesztve ]
-
BonFire
veterán
Igazából attól kaptam ihletet, hogy csináltam egy bögre címkét, és meg szerettem volna nézni hogyan is fest majd készen. Illustratorban hengerre rá tudom húzni a textúrát, de jó lett volna egy bögrére. Na, akkor tettem fel, de természetesen még a bögréig meg a textúráig nem jutottam el.
Hátha megtetszik, és akkor komolyan belemerülök. Egyelőre a munkám során nincs rá szükség (bár néhányszor már jól jött volna).
-
BonFire
veterán
Gondolom, ahhoz valamilyen intézmény nappali tagozatos tanulójának kell lenni, én meg nem vagyok az. Egyelőre még nem is tudom, hogy valóban lesz-e rá szükségem a jövőben, vagy megmaradok 2D mágusnak. Amíg a trial lefut, addig próbára teszem, mennyire is érdekel. Mert félelmetesen más, mint a 2D képalkotás.
[ Szerkesztve ]
-
-
asuspc96
senior tag
és a részecskék száma gondolom szoros összefüggésben van az áramlás hitelességével nem ?
vagy hogy mondjam, mekkora eltérésnél veszem észre a kész munkán ?
pl 10 és 12 millió részecske között ? százalékosan is ugyan ennyi lenne az eltérés ?
és ugyan ennyivel is számolna többet ? (százalékban mérve ?)
vagy ezek nem lineárisan összefüggő adatok ? -
Quadro-król én sem, de firepro-ról annál inkább. Nekem csak egy alap V4900-as van, annó 60-ért vettem, de úgy p*csázza az asztali vga-kat,hogy csak na. viszont játékra meg nem annyira jó. Hát ez van, ez is csak azért jó, mert ha már munkára veszi az ember, akkor ne játszani akarjon vele
-
Annerion
csendes tag
Köszi a tanácsokat, most rendesen elbizonytalanodtam, i5 3570-et nézegettem a teszteken mint alternatíva, hogyha cserélem a VGA-t is egy olcsóbb de munkaállomásokba valóra akkor elvileg megvan a fedezet egy jobb CPU-ra.
A módosított konfighoz mit szóltok?
Néha azért szeretnék játszogatni is rajta, így is működik?ALAP: GIGABYTE GA-970A-UD3 helyett: GIGABYTE GA-H77-D3H
CPU: AMD FX-8320 3.50GHz AM3+ helyett: Intel Core i5-3570K 3.4GHz LGA1155
RAM: KINGSTON 8GB HyperX XMP DDR3 1600MHz CL9
VGA: GIGABYTE GV-N760OC-2GD helyett: PNY Quadro K600 1GB DDR3 PCI-E VCQK600-PB vagy HP FirePro V4900 1GB 128bit DDR5 PCI-E
HDD: TOSHIBA 500GB 7200rpm 32MB SATA3
SSD: SAMSUNG 120GB SATA3 2,5"
ODD: SAMSUNG SH-224DB/BEBE
TÁP: FSP Raider 550
HÁZ: Zalman Z11
HŰTÉS: SCYTHE Mugen 4B+E: MODECOM LKM-200
MON: LG 23EA63V-P -
pakriksz
őstag
"Bár ahogy "belelestem" 1-2 teszteredménybe, még az i3-as beelőzi."
jó nagy hulladék program lehet az, a 90-es évek színvonalán programozva
Bár a CAD szoftverekre ez jellemző, elég belterjes világ, és ez látszik is a "színvonalon". Nem értem a gugli miért nem támadja be ezeket az autodeskes majmokat. Az külön száni hogy a CAD szofverek kb a sereghajtók a GPU használatban, pedig hát pont grafikára való[ Szerkesztve ]
-
pakriksz
őstag
ismerem hogy kell, de én nem akartam irányban mozgatni, hanem teljesen szabadon, korlátozás nélkül. Éppen ez volt a gond, hogy mindig kijelölt valami irányt vagy síkot ha fölé vittem az egeret, de mint mondtam már megoldottam.
Az új probléma hogy ezt miért csinálja. Nincs törés a spline-ban, még is furcsán áll a loft.
-
pakriksz
őstag
az volt a probléma hogy működik a constraint. Amikor nem kéne. A bezier pont fölé viszem az egeret (ami egybeesik az y tengellyel, mindig bekapcsolódik a contstraint, így csak y tengelyen tudom mozgatni a pontot. Ha eltűntetem a gizmot akkor csak a grafikája tűnik el, de semmi nem változik, a constraint ott marad.
-
szabog4
aktív tag
Én kérek elnézést!
Régen 2009 maxem volt, de az mindig becrashelt meg hasonlók...meguntam és 2014-el próbálkoztam.
Az autót csak a polyk és vertexek megnézéséig nyitottam meg, de most kíváncsiságból megpróbáltam mozgatni...hát sikerült..nem akadt!AMD Athlon 64 X2 Dual Core 2,1GHz
Sapphire HD5770 vga
4gb ddr2 1033MHz vagy 1066 most nem ugrik be
Windows 7 Ultimate /hackelt; azaz átalakította valamelyik lelkes felhasználó. Elvileg kevesebbet eszik és a játékoknak több szabad 'géperőt' tud felszabadítani...még nem vettem észre semmi érdekeset csak például a külső HDD-t nem ismeri fel csak pörgeti...ilyen apróságok...de legalább a hangot nem kell minden indításkor felraknom, mivel nekem ez a régi win7 professionalnál problémám volt és nem volt rá megoldás, de ez mindegy is/ -
rlazol
veterán
most egy 3850-es Radeon van a gépben, tudtommal nem használok open GL-t és hiába kapcsolom ki-be az triangle opciót
-
rlazol
veterán
Szerintem nekem egyáltalán nincs aerom, mert a kari nem támogatja.
Úgy döntöttem, próbaképp veszek egy másik kártyát, elég sok gondot okoz már az a tény, h a Parhelia-nak megszűnt a terméktámogatása (win7 alatt win vista drivert kell használnom...)
remélem, a kinézett Radeon XFX HD4650 512mb megoldja a problémát. -
rlazol
veterán
átállítottam Software-re, most jó.
Nem tökéletes, mert néha belecsíkoz, de alapvetően jó, használható.
Fura, mert tavaly semmi gondja nem volt a matrox-val... Igaz, lehet, h akkor win XP alatt dolgoztam vele.
Nagyon köszönöm!szerk.: azért most is kilépeget néha...
[ Szerkesztve ]
-
rlazol
veterán
felraktam minden javítást, semmi eredmény.
Amikor elindítom, a következő kép fogad: [link] látszik az asztalom ott, ahol a nézeteknek kéne lennie, mintha átlátszó lenne...A viewportsban nem tudom a drivert konfigurálni: [link] itt már a háttérben futó PS is átlátszik...
frissen letöltve, frissen telepítve minden frissítéssel... ha megpróbálok megnyitni vmit, hibaüzenet nélkül meghal.
-
djfules
tag
Köszi a kimerítő válaszodat!
Nem tudom mi számít fiatalnak én 29 éves vagyok több éve foglalkozom a max-al de csak modellezek még a texturázást és a renderelést csak kóstolgatom, kicsit beleszagoltam a vray-be hogy lássam milyen végeredmény születik a modelleimből, ebből kifolyólag a "dodzsvájpert" már megvolt (csak egy mustang formajaban) és itt jutottam el arra a pontra hogy érdekelne a dolog, hogy mit lehetne még tudni és mit lehetne ezzel kezdeni? Arra gondoltam hogy az itthon megszerzett alapokat továbbépítve egy tanfolyammal talán többre is vihetném. Az otthon megszerzett tudás még nagyon kevés és a további tanulás is lassú és nehézkes tudom mert így kezdtem, de ha érdekel miért ne foglakozzak ezzel?...engem lenyűgöz ez az egész téma. Nem szeretnék itt megállni tanulni szeretnék többet kihozni belőle. A jelenlegi munkahely nem az életcélom és váltanék így hét év után talán egész más irányban indulhatna el az életem fene tudja....most ez érdekel...
Az idő nem számít amíg van munkahelyem és mellette tudok tanulni, talán csak a ráfordított összeg az ami aggazt egy kicsit, viszont ugródeszkának nem lenne rossz úgy érzem. Tehát nem azt várom el ettől hogy kiesek a padból - és jé munkahely! Nem is merek senkit aki ezzel foglalkozik és azt sem tudom mik az elvárások és a lehetőségek.
Egyenlőre annyit tudok hogy érdekel, tudom csinálni (azt azért érzi az ember hogy van-e érzéke a zenéhez és az alapján eltudja dönteni hogy tanuljon-e hegedülni vagy sem). Látom hogy oktatják és valamiféleképpen ezt bizonyítani is tudod ha jártál tanfolyamra, de sajnos ennél többet a témában nem tudok ebből fakad az én naivitásom!
Na de ha már itt tartunk melyik iskola? Lehet kényes kérdés de muszáj megérdeklődnöm ezt is! -
djfules
tag
Igen még most szeretnék tanfolyamra jelentkezni mert nagyon érdekel a dolog. Azért agyaltam a vizsgán mert feleslegesnek tartom a tanfolyamot ha egy egyszerü vizsgán sem felelek meg mert az k.nehéz vagy mert nem értem az englis-t...
Az viszont elszomorít, hogy ennyire nem számít a végzettség egy cégnél, nyilván nagyon sokat jelent a portfólió a tehetség ez alapján látják, hogy mire vagy képes (értem ezt) ..de mivel is igazolod hogy képzett vagy? és hogy részt vettél egy komolyabb 3ds max Pro vagy Massive képzésen! Ha az önéletrajzomat kéne a portfólióm mellé tűzni mit írnék, hogy érdekelt ezért otthon megtanultam a youtubról? Ha megállít a rendőr mit mondok neki ja én tudok vezetni de nincs jogsim? értitek a durva hasonlatot....
Tehát azt mondjátok nincs semmi haszna a vizsgának és nincs is értelme 300ezer Ft költeni tanfolyamra?
Egyáltalán Magyarországon mennyire lehet ezzel munkát találni, főállásban vagy csak maszekban, miben érdemes gondolkodni? -
djfules
tag
Ha már van rá lehetőség akkor 2013 ból vizsgáznék, annak ugyebár van gyakorlati része is ami nyilván nem okoz akkora problémát majd...meglátjuk.
Én Certified Professional vizsgát szeretnék tenni. Akkor azt mondjátok nem vészes nem kell parázzni az angól nyelvű vizsga miatt.... Amit kérnek természetesen úgyis megtanuljuk a tanfolyamon...Köszi a válaszokat!