- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Bemutatta az Apple az iPhone 16e-t
- Január 30-tól Magyarországon is kapható a Vivo X200 Pro
- Végre bemutatkozott a Google Pixel 4a
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- iPhone topik
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Viszlát, iPhone SE!
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
Új hozzászólás Aktív témák
-
Toncsi
aktív tag
Nemrég találtam az alábbi oldalra, a free tutorialok is elég komolyak, a 3 premium pedig elég összetett és nincs elszállt ára.
-
g.killer
aktív tag
Sziasztok megvan a 2015-ös változat viszont kéne egy kis segítség az alapok elsajátításában!
Nem tudtok olyan oldalt amin egyértelműen az alapoktól van valami leírás,videó?
Válaszotokat előre is köszönöm! -
rlazol
veterán
Rendergondom van, hátha valaki tud segíteni:
Lofttal hoztam létre egy alakzatot, de nekem most nem a kész alakot, hanem különböző nézetekből a loft alapját képező vonalakat kéne renderelnem.
Minden vonalnál engedélyezve van az enable in Renderer és enable in viewport, két vonalat mégse hajlandó kirajzolni.
Mi lehet az oka? -
lolmanned
csendes tag
-
-
lolmanned
csendes tag
-
rlazol
veterán
Sziasztok!
van egy ölég bonyis scene-m, ebből kell pár képet csinálnom. A gond az, hogy be van állítva egy animáció a scene-re, és a nekem kellő elemek sehol sincsenek egyszerre 1-es opacityn. hogy tudom beállítani, hogy frame rendernél hagyja figyelmen kívül az animációs beállításokat?
-
szabog4
aktív tag
Na sikerült megint zsákutcába jutnom!
Meghülyült a max és most a nem működik a bone-olás!
Rámegyek és most csak az a kis piros rész van kijelölve és a többi nem és nem mozog! Most megakadtam! Segítségre lenne szükségem! A jobb kar emelésekor csak az a piros rész mozog! Miként tudom újrarakni? Próbáltam, hogy kivettem az összes bone elemet és újra 'add'-oltam, de nem működött!
A segítséget köszönöm előre is!
[ Szerkesztve ]
-
szabog4
aktív tag
Üdv!
Egy apró kérdésem lenne! Elfelejtettem miként lehet a mértékegységet átállítani!
Jelenleg méterben van, amekkorában dolgozom 0,100-200 méterben az nem jó, mert nem tartja meg az objectet és zavar, hogy nagyba kell csinálnom, majd kicsinyítenem!Választ előre is köszönöm!
-
snots
tag
Nézd, ha engem kérdezel, akkor elsősorban a formát szeretné látni az ember. Pl., ha én csinálnám ezt a projektet, akkor mondjuk mindenképpen lenne egy álló (egy nagyjból front nézet, de persze azért nem teljesen), illetve egy fektetett (egyazon képen persze, egymás mellé rakva). Megteheted azt is, hogy az egyikre ilyen, a másikra olyan anyagot raksz. (pl. mattabb alufelni, mattfekete, valamilyen réz), vagy akár valamilyen színezett (narancssárga) festék.
Lényeg, ha azt akarod megmutatni, hogy milyen formát/tervet gondoltál ki, akkor muszáj rá valami olyan material, amin a forma kivehető. Egy teljesen tükröződő tárgyon ez némileg nehézkes.
Ha úgy ítéled meg, hogy ez az alap középszürke, 0 tükröződésű anyaggal jön elő leginkább, akkor csináld azzal, de az mondjuk nem feltétlenül túl kreatív.
Ha a "rims" szóval megkínálod a google-t, majd utána elkezded nézegetni a képtalálatokat, akkor rengeteg ihletet meríthetsz a színezéssel kapcsolatban.
[ Szerkesztve ]
-
-
snots
tag
Nem feltétlenül muszáj garázsba rakni, elképzelhető, hogy valamilyen egyszerű, studióvilágításos környezetben is teljesen jól mutatna az egész. Nem akarok ebbe a részébe beleszólni, te dolgod. Lényeg, hogy azt célszerű lenne megoldani, hogy a részletek jobban kivehetőek legyenek rajta, amit egy teljesen tükröződő felület nagyban megnehezít.
-
neko18
senior tag
Nincs benne még egy óra sem
Kb fél óra alatt dobtam össze maxban, aztán gyorsan átküldtem keyshotba, az alapértelmezett anyagokból, hátterekből, fénybeállításokból összedobtam a helyzetet és render.Nyilván meglehet csinálni a helyet is modellekből, nagyon durva fényviszonyokkal, de én inkább az alkatrészekre összpontosítok. Arról valami gyors látványterv és kész. Az ilyen modellek el vannak mentve, ha lesz egy erősebb gépem tuti hogy megcsinálom hozzájuk a 3d garázst is ahová kiteszem őket, és erről valami montázs félét csinálok
Ezeket egyébként most inkább csak gyakorlásnak szánom
-
snots
tag
Ugyanez igaz a "padlóra" is, nem tudom, hogy milyen vegyszerrel takarítják, de hogy fénylik mint a rosseb, az biztos (de legalábbis a felni az tükörként tükröződik rajta).
Ez apróság, de ha már csinál valamit az ember, főleg úgy, hogy benne fekszik pár óra munka, akkor már csinálja komolyan.
[ Szerkesztve ]
-
hhelikopter
tag
Sziasztok!
Gratulálok a munkáitokhoz! Segítségetekre lenne szükségem. Egy 100% pontossággal modellezett kotrókanalat kellene az általam megadott méretben elkészíteni. Sajnos tervrajzom nincs, csak fotóm. A 3d modell nyomtatva lenne. Aki tud segíteni, kérem, írjon privát üzenetet.Íme egy fotó miről lenne szó:
Előre is köszönöm
-
Milo629
aktív tag
Üdv. lenne egy autó modell aminek a hűtőrácsa csak textúrázva van, ezt szeretném kicserélni 3D-sre, de a formájuk / alakjuk nem egyezik. Két "rács" külön, egymáson
Van-e olyan tool / script amivel a 3D-s rácsot be tudom másolni a 2D-s helyére, úgy hogy az alakja a 2D-snek az alakja legyen? Leegyszerűsítve amit szeretnék[ Szerkesztve ]
-
neko18
senior tag
Na leszedtem én is ezt a Keyshot 4 Pro-t, valami eszméletlen jó....
Pofon egyszerű a használata, simán importálom a max fájlokat a progiba.
Tele van beépített materialokkal, HDRIkkel, fénybeállításokkal mindennel
A renderidőről meg ne beszéljünk mikor órák helyett percek alatt végez. -
pakriksz
őstag
lehet valahogy bone-ok nélkül bone szerű működést összehozni?
Az a probléma a boneokkal, hogy csak szabadkézzel lehet megrajzolni, és bár a pozicióját később lehet módosítani a hosszát már nem. Márpedig nekem úgy kéne hogy pont ott vannak a forgópontok ahol a modellen is van. -
atila4
senior tag
-
atila4
senior tag
Huu eddig ez volt a legkomolyabb kihívás. A végére rájöttem, hogy mi a legegyszerűbb megoldás, de mire eljutottam odáig....
-
atila4
senior tag
-
atila4
senior tag
Kipufogó javítva és a hátsó lámpa elkezdve
Még maga a kipufogó lyuk kicsi. Azt majd kijavítom
[ Szerkesztve ]
-
atila4
senior tag
Kész a kipufogó és a körülötte lévő rész
-
repvez
addikt
A multkori gondomon tuljutottam , a smooth group volt a megoldás, csak azt nem tudtam ha a turbo smoothnál nincs bepipálva a smooth group akkor nem ér semmit
Na de egy uj problémám van azt hogy lehet megoldani, ha van egy téglatest és a felső lapját eltávolitva a maradő éleket vizszintesen kiextrudálva egy veremszerüséget kapok eddig nincs is gond, de hogy marad minden él éles ha plusz élt nem vághatok be és a smooth grouppal játszva a kiextrudált részek azonos csoportba a téglatest további oldalai meg külön -külön csoportba téve a sarkoknál problmákat okoz .
-
szabog4
aktív tag
Azt nagyon megköszönném!
Ez viszont nem mostanában lesz kész! Igyekszem összekötni a kellemest a hasznossal!Még van 2 évem leadni, mint diploma munka! (Ezt, ha eljön az ideje felfogom hozni valószínűleg, de lehet makacsságomban 'X' képkockát renderelek le egy nap és összerakom!) Még nagyon messze vagyok attól, hogy kész legyen!
Karakter, Animáció, Fények valós beállítása, Textúra gyártás!2 magos 3800+ proci meg 4gb ddr2 ram valamint a HD5770-nek ez kicsit sok! Gondoltam arra is, hogy a suliba azt a temérdek gépet összekötöm, de ott nincs max csak maya és igazából fogalmam sincs miként tudom rábírni, hogy együtt dolgozzanak a gépek meg sajnos nem használhatom mind... :/ Mert használják órákon a gépeket; max valamelyik hosszabb szünetben!
Láttam már olyan diplomamunkát, hogy én nem adtam volna azt le és szerintem, ha megtudom csinálni ütősre még lehet akár referencia anyag is! (Jó gyakorlás is csak nem tudok vele napi 24 órát foglalkozni :/ )
éééééés, ha már itt vagyunk tudtok esetleg valamiféle ATMOSZFÉRA tutorialt? Nem is tudom, hogy fogalmazzak! Ne csak a semmibe történjen az a valami, hanem legyenek ott porszemek meg hasonló elemek, amik megtöltik a teret 'ÉLETTEL'!
[ Szerkesztve ]
-
szabog4
aktív tag
Üdv mindenkinek!
Lenne egy újabb elméleti kérdésem! Jelenleg, körülbelül 30p 1 képkocka elkészítése és, ha 300 képet kell megcsinálni az körülbelül 150 óra és csak körülbelül 13-15mp csináltam! Na most ez nagyon sok főleg, ha azt nézem, hogy ez alatt egy ajtó kinyitás megy végbe. Jó természetesen nem minden képkocka tart eddig és ez az idő is csak a füst (a fő, ami eltakar egy kisebb utat illetve a mellék, ami a csövekből jön ki tesz ki).
Megoldható, hogy felgyorsítva csinálom és később utómunkával lassítom le! Egyszer megpróbáltam hozzáteszem sony vegas-al és nem tudtam annyira lelassítani, hogy ne legyen észrevehető; szaggatottság volt megfigyelhető vagy pedig túl gyors volt még mindig a videó!
Tudnátok erre egy megoldást esetleg? Pl.: beállítható maxbe, hogy 1/2 sebességgel menjen, de a renderelés után ugyanúgy 1/1 lesz a vidi sebessége és ezt valahogy meg lehet oldani? (...hogy render után is 1/2 legyen a sebesség!)
Elég részletes videót kívánok készíteni és jelenleg 824.063 polyból és 554.213 vertexből áll!
Hozzáteszem, hogy még nagyon nincs kész csak gondoltam mutatom! (...de ezt látjátok is!)Ez viszont elég lassan! (Most rendereltem ki először 800x600, de már látom, hogy a füst elnyújtva a terephez igazítva már nem annyira füst! ...és igen, a fényekkel még fogok foglalkozni
NINCS KÉSZ!)Nem, nem tudok új gépet venni!(...ha esetleg megkérnék szépen valakit, akinek erős gépe van, hogy renderelje ki egyszer, ha kész lesz?
)
[ Szerkesztve ]
-
Met
nagyúr
Ahogy snots is írta, a nagyját blueprint alapján és a fontosabb részleteket nagy felbontású képekről igazítják szemre. Autóknál meg főleg ezekről a részletekről csinálnak külön képeket, első lámpa, hátsólámpa, hűtőrács, esetleg egy légbeömlő stb.
Én is így szoktam, már ha van kép, mert egy régi autóról nem nagyon van[ Szerkesztve ]
-
-
snots
tag
Azért (főleg a mai autokhoz) már annyi óriási (4-5k+) felbontású képet (akár hivatalos kiadványt, akár csak "sima" fényképet) lehet találni, hogy minimális befektetett kutatómunkával a legapróbb részleteket is meg lehet találni. Röviden: referencia képekben nincs hiány.
-
atila4
senior tag
Mai napon a lámpák vannak tervbe.
-
atila4
senior tag
Kasztni kész
-
neko18
senior tag
Azért még tanulok egy picit ezzel a 2010-el. Még kezdő vagyok, szóval gyakorolni-gyakorolni-gyakorolni
Minden nap gyakorlok, remélhetőleg olyan fél év-1 év múlva már elérek egy haladó szintet és akkor feljebb lépekDe az autók érdekelnek a legjobban, abból is a japán gépek
Nagyon csípném ha pl az Assetto Corsaba modolhatnék mire kijön a rendes 1.0
-
szabog4
aktív tag
2009-re semmiképp! Megbánod!
(XP alatt lehet nincs ilyen probléma...)Nekem folyamat összedőlt és volt több óra munka, nincs több óra munka! Véletlenül úgy dönt és vége. Te meg ugye elvagy merülve a modellezésbe és elfelejtesz menteni és beüt a baj! 2014-el semmi bajom. Nem sír, nem nyüszít nem bugzik!
Profik megmondják, hogy miért jobb X, mint Y, de úgy vélem minél újabb annál optimalizáltabb és ezáltal jobb, de ez nem törvényszerű természetesen!
-
neko18
senior tag
-
szabog4
aktív tag
Volt valami olyan beállítás, amivel szerkesztgetted ezt vagy csak rátetted a turbosmoothot esetleg kipipáltad a material opciót és egyből jó lett?
Onnan gondolom, hogy nekem 100%, hogy a lámpa sarka (sárvédő felőli sarok, utolsó kép) nekem tuti elkerekedne, ívelődne. ...valamint az ablakok szögletes sarkai, nálam lekerekedtek!
(volt már erről szó, de na...)Volt, hogy (pont ma) csináltam egy, hogy is mondjam, hogy értsétek egy AJTÓKERETET! (nem az, de az hasonlít rá a legjobban) és ezt kerekíteni akartam, de, amikor ráraktam a turbo-t a középső rés az szinte betömődött!
(Nem várok erre megoldást megoldottam, hogy nem raktam rá)[ Szerkesztve ]
-
atila4
senior tag
Smoth nélkül: (poly szám ott van mindegyiknél)
Smooth-al:
És egy render kép:
-
atila4
senior tag
Már pár hsz-el előbb mutattam a Bmw M3 modellemet, de elromlott a vinyom és elveszett a modell. Már nem volt kedvem előröl kezdeni, ezért neki álltam egy Mercedes-nek
-
neko18
senior tag
Köszönöm szépen, tudom hogy az intel nagyon jó ebben, de nem volt pénzem rá. Ha pénz szeretnék keresni vele később akkor veszek egy jobb intel platformot, de csak hobbi szinten nem pártolok át
Feliratkoztam és leszedtem a 2 fájlt, beteszem és délután csinálok pár tesztet és meglátjuk
-
snots
tag
Illetve továbbgondolva a dolgot, ezzel a teszt scene-nel még jobban járnál, ez lényegesen összetettebb, komplexebb, több kameranézet, több tárgy, többféle shader. Pontosabb eredményeket fogsz vele kapni.
Némi regisztrálgatás után már tölthető is innen:
http://viscorbel.com/interior-lighting-with-v-ray/
(fel kell hozzá iratkozni a hírlevelére a srácnak, de hidd el, azzal csak jól jársz
)
[ Szerkesztve ]
-
snots
tag
Azért ez a dolog ennyire nagyon nem egyszerűsíthető le. Ahhoz, hogy pontosabban lásd, hogy milyen renderbeállításokkal, milyen minőgésben és mennyi idő alatt születik meg egy render, ahhoz ennél azért összetettebb scene szükséget.
Túrtam neked egyet a neten (ingyenes, teszt scene, nyugodtan tölthető):
http://www.aleso3d.com/blog/free-3dsmax-v-ray-scene-for-download/
Mivel az ebben található hotfile-os link már nem működik, ezért használd ezt:
http://www.foro3d.com/attachments/173569d1350385161-escena-completa-gratuita-free_scene_aleso3d.zip
Ezen próbálgasd a render beállításokat, illetve mérd az időket (Solidrocks-szal, a nélkül, stb).
Első körben ne piszkáld magát a scene-t, a fényeket, a kamerát, shadereket, felbontást, semmit, csak csináld meg a teszteket.Az ilyen fajta számításokban az Intel processzorok sokkal jobban teljesítenek, 8 AMD mag ide, 8 AMD mag oda, nem számít. Egy nagyjából hasonló árgategórás 4 magos Intel (i5-ös) állva hagyja. Ezzel mindenki tisztában van, aki ilyen téren mozog. Ha te is ezt tervezed, mármint hogy ezzel fogsz foglalkozni a jövőben, akkor a következő számítógép vásárlásakor már el kell felejteni az AMD-t.
[ Szerkesztve ]
-
neko18
senior tag
Na csináltam pár tesztet, (szerintem) elég sikeresen, de erről kérnék pár véleményt hogy jónak számítanak-e az alábbi tesztek a gépemhez képest
Ha igen akkor innentől ezzel a beállítással lövöm a tesztrendereket, végső rendernek nem használnám (szerintem nem szép a minősége végsőnek). A Solidrocksal is csináltam pár képet, de rosszabb eredmények születtek kb ugyanilyen minőségben. Még csinálok pár tesztet a biztonság kedvéért
Íme a képek:MTL nélkül a kanna, 640x480, a kanna primitivesét növelve:
Materialokkal a 2. megismételve:
Végül az üveg (féleségnek) a felbontását növelve(800x600, 1280x1024):
[ Szerkesztve ]
-
neko18
senior tag
A kritikákat nagyon jól viselem szerintem, nem sértődök be mint a legtöbb magyar ember
Tudni kell kezelni, ha rossz, ha jó. Ha rossz akkor én a miértre keresem a választ, mert lehet hogy olyat mond amit én akkor éppen nem látok és akkor tanulhatok belőle, kijavítom lehetőség szerint, vagy újragondolom, legrosszabb esetben is legközelebb odafigyelek rá
PS-ben is nagyon sok kritikát kapok szerencsémre, és pont emiatt érzem a fejlődésem
Persze a dicséretet is jól kell tudni kezelni szerintem, pl sokan elszállnak és azt hiszik hogy mr nincs hova fejlődniük, pedig szerintem mindig van hova
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Ukrajnai háború
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Bemutatta az Apple az iPhone 16e-t
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Futás, futópályák
- Asszociációs játék. :)
- Le Mans Ultimate
- Január 30-tól Magyarországon is kapható a Vivo X200 Pro
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- További aktív témák...