- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Termékoldal buktatta le a Huawei Watch Fit 3-at
- Nemzetközi piacra érkezik az Amazfit Helio Ring
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Yettel topik
- Realme GT 2 Pro - papírforma
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
Hi-Fi RUSH - Ismét felbukkant a Nintend Switch változat
gp Ezúttal az európai korhatár-besorolás oldalán találkozhattunk a játék adatlapjával, egyre esélyesebb hogy újabb platformra is befut a program.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
SzK50
csendes tag
válasz tobias88888 #6753 üzenetére
tobias88888!
Kapcsolt hierarchia: II. kötet, 847. oldal,
Video Post: II. kötet 1157. oldal
Kinematika: II. kötet 883. oldal
Track view: II. kötet 921. oldal
Reactor: II. kötet 990. oldalTermészetesen Max R3 Biblia
Sok sikert a vizsgához!
-
SzK50
csendes tag
válasz szabog4 #6759 üzenetére
szabog4!
Nem teljesen értek egyet snots-al, az én véleményem az, hogy ha ezekből a könyvekből legalább egyet oldalról oldalra átnéznél, a kérdéseid, (és nem csak a tieid) 60 - 70%-a fel se merülne. A maradék felére pedig magadtól is rájönnél utána. Mégpedig azért, mert ami alap volt akkoriban, az a mai napig nem változott, csak kibővült új lehetőségekkel. Jó tutorokat nézni jó, de a büdös életben nem fogod tudni, hogy a számtalan lehetőség közül miért éppen azt a módszert választotta a tutorial készítője. Csak nagyon hosszú idő után fogsz rájönni, hogy miért rossz egy tutoriál, (rengeteg rossz van a neten), vagy miért zseniális. Boldog - boldogtalan tutorialokat rak már fel a netre, olyan tanácsokat adva, hogy az ember lefordul a székről a röhögéstől. De igazából nem vicces. Viszont ami ezekben a könyvekben van, az tárgyszerű. és az alapokat tekintve a mai napig igaz.
-
SzK50
csendes tag
válasz szabog4 #6771 üzenetére
Nincs rossz szájíz, csak más véleményen vagyunk. Én akkor vettem meg ezt a könyvet, amikor az első kiadás megjelent, és a mai napig a képernyő alatt tartom, mert így könnyebb odébb húzni a monitort, ha útban van az asztalon. Ha gombokért meg tudod venni, akkor vedd meg, aztán majd te eldöntöd, hogy hasznos-e számodra, vagy kitámasztod vele az ágyat, ha kitörött a lába. Sokkal inkább a tanulás módszertanán múlik, hogy milyen ütemben fejlődsz. Tanulni is meg kell tanulni. És nagyon sokan írtóznak az F1-től, csak azt tudnám, hogy miért?
-
SzK50
csendes tag
AKG!
Csak ami a legjobban szemet szúr nekem:
A recés élek, beégett monitorok, a palackok és a bennük lévő anyag, a poharakban lévő valami anyaga, ismétlődő textúrák a falon, természetellenes fények és fény irányok, a fő témán kívüli területek kidolgozatlansága, foltos felületek, csíkozódó mennyezet, a kompizíció elhelyezése, kamera torzítás. És egy picit a kihúzott fiókok is furcsák. Apróság, hogy ami a lábuknál van az asztal alatt, abba bele fognak rúgni. Egy ilyen drága asztalnak is más anyagokat adnék. Szerintem ha ezeket kijavítod, sokkal jobb lesz az összhatás. -
SzK50
csendes tag
válasz szabog4 #6854 üzenetére
Modellezési hiba. Akkor fordulhat elő, ha élt duplikálsz az új formához, nurbs vagy patch felületet alakítasz polygonná, vagy másik modellező programból származik a test, és rosszul lett konvertálva. Ha 3 vagy több vertex úgy helyezkedik el egymáshoz képest, hogy a két legközelebbi távolsága nagyobb, mint a weldelésnél beéllított érték, akkor a felület "kinyílik", vagy a felületek átlapolódnak. Másik gyakori hibaforrás, hogy két egymással határos sík vagy ívelt nurbs vagy patch más arányban van felosztva. Ilyenkor az élek nagyon közel vannak egymáshoz a modell nézetben, de mégis két különálló él, és mivel különböző számú vertex határolja őket, nem is tudod őket egyesíteni.Ha kell, küldök példát képekkel, de azt hiszem, érthető így is.
-
SzK50
csendes tag
-
SzK50
csendes tag
válasz szabog4 #6854 üzenetére
Ja igen, és modellezést "segítő" pluginek és scriptek is tudnak hasonló problémákat okozni. Pédául 6lap fejű csavar anyával, menettel, lekerekített élekkel, mind a 6 oldala külön Element, és ugyanígy az összes lekerekítés, menet, és minden. Ilyen csavarból pár száz meg tudja fekteni a Maxot.
-
SzK50
csendes tag
Szerintem én rájöttem, mi az a konyhapulton található 2 citromsárga négyzet. Az ablakon bejövő fény! Igazam van? Ha igen, akkor az sok mindent megmagyaráz. Vray kamerát használsz? Exposure, White balance nem jó, ha Vray 2x-et használsz, Gamma 2,2, Linear Workflow On. Vray 3-nál kicsit más, de hasonló. De le lehet menni Gammával 1,7-ig is, nem ördögtől való az sem. ISO 100. Ez is lehet egy megoldás, a lényeg, hogy az ablaktól távolodva csökkenjen a fényerő, az a három belógó lámpatest nem okoz ekkora világosságot. A kép nekem azt sugallja, hogy itt betörés volt, és kifosztották a konyhát meg a kisszobát, minden nyitva maradt, csak a műbanánt és a koktélparadicsomot hagyták ott. Na meg a kanapét, de azt nem is csodálom. Zavaró a kék tükröződés a jobb oldali mennyezeti lámpán, a grillezőtől balra az a valami materialban nem igazán sikerült. A rendőrös viccből tudjuk, hogy a hűtőszekrényben mindig ég a villany. Vagy a betörők kihúzták, az is lehet. A kompozíció "leesik", túl sok a mennyezet, a bal oldal üres. Én nem tartom túl sötétnek, a túlexponált, beégett területek jobban zavarnak. Amúgy a konyhapult tök szép, de én biztos nekimennék az előugró tálaló polcnak így ebben a formában, és a mosogatót se tudnám így használni, szoknom kéne a csapot nagyon sokáig. Kiinduló pontnak viszont tényleg nem rossz. A többit snots már leírta.
-
SzK50
csendes tag
AKG!
Ha szín hű akarsz lenni, akkor ne színezz! Ha kellemesek a textúrák, az összhatás is az lesz. Vagy színezz utómunkában, kontrolláltan, sokkal gyorsabb és precízebb. Először csak max 2 fényed legyen, a főfény, és a derítő fény. Vigyázz, a fényerő értékek összeadódnak, beéghet ott, ahova mindkettő odavilágít. Ehhez állítsd be a kamerát és a Color Mappinget, minden mást csak ezután! A Vray Sunnal kapott Sky szép, de eltolja a színeket, használd külön a kettőt, egymástól függetlenül. Én a Max Direct Light-ját használom inkább, hozzá GI Environment 5 és 30 között fehéren, vagy textúrázva. Színezésnél komplementer színeket használj, hátulról kék - szemből sárga, satöbbi. A frontból világított jelenet lapos lesz, jellegtelen, világíts egy kicsit oldalról és fentről, természetesen a kamera szemszögéből nézve.
[link]
[link]
[link]A legteltebb színeket Linear multiply-ban kapod. A leggyakrabban ez megfelel. Ha nagy fényerő különbségek vannak, használd a Reinhard-ot. Vray lámpák fényereje 500 - 1500 Lumen, vagy 25 - 100 Watt szobában, direkt világításnál. Szteradiánt nem ajánlom, sehol nincs publikálva, a Default(image) fényereje meg függ a mérettől, ez nem mindig jó.
[link]
Evermotion fájloknál gyakori az értékek túlhúzása, a hajad kihull, mire lerendereled, érdemes átnézni az anyagok és fények beállításait, nagyon sokat lehet rajtuk egyszerüsíteni, gyorsítani. Minden évben van pár akció, olyankor 50%-os kedvezmény van egy csomó cuccra.
Ne használj ékezetes betűket se fájl nevekben, se mappa nevekben, a Max nem szereti!
Sok sikert![ Szerkesztve ]
-
SzK50
csendes tag
Összedobtam egy hasonló helyszínt, csak a világítás bemutatása miatt. 1 bejövő fény, Target Direct alap 1-en + GI environment 30-on, a 3 belógó egyesével 20W (vonal izzó), meg a hűtőben lévő egyenként 2W, 5 van belőle a dobozban, a közelség miatt összeadódnak, = 10Watt. A kamera ugyanúgy van beállítva mindkét képen. Nem egy referencia kép, de nem is annak készült. Ha VraySky-t használsz alapon hagyva mindent, hasonló fényerőt kapsz, mint a 30-as GI env., csak más színhőmérséklettel. A bejövő fényből kivettem a Speculart, ha becsillanást akarsz, használj egy másik fényforrást bármilyen színnel és fényerővel, de akkor abból a diffúzt vedd ki. (Vagy HDRI).
Az AA és a többi, nem a világításhoz tartozó beállítás szándékosan alacsony a kisebb render idő miatt! Amíg a fényeket babrálod, használj kisebb felbontást, pixelvadászkodni ráérsz, amikor már minden anyag, fény és kamera a helyén van.
[ Szerkesztve ]
-
SzK50
csendes tag
Alakul. A helyiség közepén elhelyezett nagy teljesítményű világítótesteket egyre ritkábban használják lakóterekben. Helyette több, az adott területet megvilágító kisebb fényforrást alkalmazz. Általános világításnak sok helyen a rejtett, indirekt megoldások terjedtek el, vályúk, csatornák, álmennyezeti és oldalfali falmosók, (keress rá: indirect lighting), ezekben a fénycsövektől a LED-ig bármit lehet. Lágyabb, kellemesebb fényeloszlást adnak. Álmennyezetben használtak régebben hálózatszerűen elosztott 12 Voltos spotokat is, de ez is már kihaló félben van.
[link]Használd bátrabban a Bumpot a falakon, surló fényekkel, IES lightokkal baromi jól tud kinézni.
[link]
[link]Ha elkerülhetetlen, hogy nagy méretű Vray light-ot használj, az Affect specular és az Affect reflections elől is vedd ki a pipát. A színhőmérsékletes procedúrát egyelőre hagyd ki, vagy csak nagyon kis teljesítménynél használd, kísérletezni persze lehet. A hatását viszont úgyis ki kell majd korrigálod - részben - az utómunka folyamán.
[ Szerkesztve ]
-
SzK50
csendes tag
Csak most vettem észre, /bocsánat/, hogy nincs beállítva Unit a jelenetben. Olvasd át ezeket is:
[link]
[link]
Az utolsó mondat nagyon fontos: "Lumens are considered to be the best method for measuring accurate light intensity, but it does require realistic surroundings. If your material and camera settings are not physically correct, then default (image) would be the better choice."[ Szerkesztve ]
-
SzK50
csendes tag
válasz ktmduke125 #6890 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
SzK50
csendes tag
Bonyolultabb dolgoknál én azt szoktam csinálni, hogy adok a testnek egy szürke anyagot, aminek az átlátszóságát meganimálom, pl. az 50-ik frémnél teljesen átlátszó, 0-nál átlátszatlan. Így sokkal finomabban lehet az átlátszóságot állítani, mint az Alt+X nyomkodásával, csak a Time Slider csúszkát kell a megfelelő helyre húzni. Az a metódus nem létezik, amit hiányolsz, a legjobban a Classic és a Quad Output közelíti meg a MeshSmooth-ban, de ez nagyon elavult, itt lehet a Stregth és a Relax értékeivel játszani, a NURMS-nál tudsz még Subobject Levelben a pontokhoz és az élekhez odahúzni felületet a Crease és a Weight állítgatásával. A Local Control Control Level sorában állítod be, hogy az Iterations hányadik lépésénél akarod megjeleníteni a Vertexeket vagy éleket.Az Isoline Displayt kikapcsolva megnézheted a valódi felület felosztást.
-
SzK50
csendes tag
Repvez!
Szerintem keversz két modellezési eljárást. Az egyik a NURBS/Spline modelling, vagy felület modellezés. Ebben az eljárásban végig rajzolod a kontúrt, mint a Corelben vagy az Illustratorban, vagy más 2 D-s programban, és a kontrol pontok között kialakított görbék határozzák meg a felület formáját. Itt valóban úgy van, hogy lerakod a kontroll pontokat pontosan a ref képhez igazodva, és az azokat összekötő ívet szabályozod.
A másik a polygon modellezés MeshSmooth-tal, SubD-vel, TurboSmooth-tal, akármivel. Itt nem a Vertexeknek kell a mintaképhez igazodniuk, hanem az éleknek! Igen, kisebb lesz a test a módosító után. Hogy mennyivel, az a referencia test felosztásától függ, tehát a Vertexeket túl kell húzni.
Amúgy egy repülőgép modellezésénél nem kell minden polygonnak négyszögből állnia, mert nem a "bőre" lesz animálva, hanem merev formák, tehát a topológia itt nem akkora mumus. Arra persze itt is ügyelj azért, hogy ha valahol kidudorodik a felület, az élek az ívre párhuzamosan illetve merőlegesen álljanak.
SubD felületek felosztásához segítség, lehetséges hibák:
[link]
Alapok:
[link]
Sajnos textúrázásban nem tudok segíteni ebben a topikban, mert azt már évek óta egy másik programmal csinálom.[ Szerkesztve ]
-
SzK50
csendes tag
Állás ajánlat!
http://epiteszforum.hu/3d-latvanytervezo-munkatarsunkat-keressuk
[ Szerkesztve ]
-
SzK50
csendes tag
válasz Cesc444 #7023 üzenetére
1/4 Adaptívval is sokkal szebben kéne kinéznie, más van itt elszúrva, az Area is maradhat. Első lépésként kapcsold be a Sub-pixel mappinget a Color mappingben. Aztán: Global DMC - Adaptive amount 0,85 de inkább 0,75! Min samples 8 - 16, Noise treshold 0,01. Nálam 4/32 a legrosszabb esetben is elég szokott lenni, ki kell kísérletezni. Ha nagyon makacs a beégéseknél a rece, jobban jársz, ha utómunkában tünteted el, rengeteg időt megspórolsz vele. Ja, és ha ugyanazt a HDRI-t használod a bevilágításnál, mint a reflection csatornában, kis blurt adjál neki feltétlenül! De inkább csinálj két mapet, egyet a világításnak, egyet a reflectionshöz. A fényforrások éles szélei is kicsesznek az emberrel a tükröződésekben, de erre is van megoldás.
-
SzK50
csendes tag
válasz Cesc444 #7023 üzenetére
Próbáld ki azt is, hogy nem a Gamma/Lut Setupnál kapcsolod be a korrekciót, hanem a render ablakban, a Color mappingnél tekered fel a Gammát 2,2-re, zajos képnél ez szokott segíteni. A recézettség oka konyha nyelven az, hogy 1: túl nagy a fényerő különbség, 2: túl kicsi a távolság a világosabb és a körülötte lévő sötétebb pixelek között, az élsimító eljárásnak nincs elég "tere", hogy átmenetet képezzen. A Size a mintavétel nagyságát adja meg.
[ Szerkesztve ]
-
SzK50
csendes tag
válasz Cesc444 #7027 üzenetére
Akkor kicsit tovább menve:
Tükröző anyagoknál ha a RGlossiness kevesebb mint 1, akkor a Subdivs 10 - 20 körüli, vagy még magasabb legyen, a BRDF: Fix dark glossy edges után pipa, ha VRayLightMtl-be képet raksz, és a D.I. be van kapcsolva, akkor ott is a Subdivs minimum 16 - 32 legyen, VRayLightoknál, a fentieknél a padlót vedd ki a tükröződésből, mert csúnya, legyen Invisible, Sampling Subdivs: 16 v. 32, a padlón lévő lámpákat süllyeszd bele a padlóba, ha nem akarod törölni, és vedd vissza annyira, hogy ne égjen be a kaspónál, (a rács se emelkedjen ki a járófelületből!), Render GI: Irr.map. - Lc., Medium, Irradiance map Subdivset 50-ről 100-ra, vagy 150-re, Light cache Subdivs értékét minimum 500-ra vedd. Egy próbát megér, ha az Antialiasingban kipróbálod az Adaptive subdivisiont, nem olyan rossz az, hagyj alapon mindent benne, ha javít a dolgon, akkor észre fogod venni. Nem tudom, mi tükröződik az autó üvegen, de egy kis blurt tegyél rá. Van egy "vánkos csücsök" elöl a lámpa és a légrács között az íven, szerintem azt is ki kéne javítani. Hajrá, szép lesz ez![ Szerkesztve ]
-
SzK50
csendes tag
válasz Cesc444 #7029 üzenetére
Nincs mit, nagyon szívesen. Viszont egy nagyon fontos dolgot nem mondtál még, hogy hagyományos kamerával, VRay kamerával, vagy csak simán nézetablakot renderelsz, mert nagyon nem mindegy. Azt nem ajánlom, hogy más háttérrel kísérletezz, inkább használj kisebb ablakot, alacsonyabb beállításokat, de nagyon fontos, hogy azzal a környezettel próbád ki a beállításokat, amit a végén is használni fogsz. Az a rohadt autó, meg sok minden más is minden irányból tükröződik. Egy fehér fallal csak az időt vesztegeted. Időben találd meg a megfelelő környezetet a képhez, ez nagyon fontos! A Light Cache Subdivs nem elírás, a munka vége felé, ha nagy lesz a kép, még a 2000 is kellhet.
[ Szerkesztve ]
-
SzK50
csendes tag
válasz Cesc444 #7032 üzenetére
Hát pont az üveggel foglalkoztam a legkevesebbet. Kicsit szégyellem is kitenni, de ez van. Igazából csak az volt fontos, hogy különböző fényviszonyoknál is elfogadható legyen, mert meg akarom forgatni a placcot, és közben villogni fognak a lámpák, mint valami vásári buliban. Komoly történet van ám a kép mögött!
-
SzK50
csendes tag
Letölthető fájlokkal és összehasonlításokkal egy érdekes site Max ée Adobe programokhoz, Mac és Windows oprendszerekhez, stb, érdemes körülnézni:
[link]
[link]
[link]
Mac vs PC:
[link]
Vray:
[link]
[link]Ha valakinek van kedve letölteni és letesztelni a saját vagy a cége gépét, hajrá! Esetleg feldobhatná ide az eredményt, biztos érdekes lenne mindenki számára.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Dell notebook topic
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- nVidia tulajok OFF topikja
- Kupon kunyeráló
- További aktív témák...
- Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Eladó gamer PC (i5-11400F/16GB DDR4/500GB SSD+1TB HDD/RTX 2060 6GB)
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X270 - i7-7G I 16GB I 256GB SSD I 12,5" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár HP Spectre Pro X360 G2 - i5-6G I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I Cam I W10 I Garancia!
- DELL OPTIPLEX 3020 - i5/8GB/256GB/GT710