Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Mezga Aladár

    veterán

    válasz liksoft #3599 üzenetére

    "Igaz, az autógyártók 30 ezerre teszik mára az olajcserét, melyről kezd kiderülni, pont eléri, hogy olajsárral, kopással a garanciális futást még épp kibírják a motorok. Aki sűrűbben cseréli és esetleg adalékolja (ajánlom a molibdén-diszulfidot), annak meg semmi baja a motorral. Miért van ez? (Ja, a Molard paszta gyártását beszüntették. Ez tartalmazott molibdén-diszulfidot mellyel régen a 120-as Skoda vízhőfoka 5-10 fokkal volt kisebb, és 0,5-1 l fogyasztáscsökkenés volt 100-on. De ugye nem véletlen. A beszüntetése, motorba adalékként a gyártói tiltása, és az én használatom se. ;] )"

    A sűrűbb cserét elfogadom, az adalékolást nem. Nem lehet tudni milyen kémiai reakciót okoz az olajgyártó termékével. A 30000 kilométer pedig az elméleti maximum, ami csak csökkenni szokott a felhasználás függvényében. És sokat nem látsz motort belülről, ha úgy gondolod 30 e km alatt olajsár tud képződni, normális minőségű olaj használata esetén.

Új hozzászólás Aktív témák