Hirdetés

Hozzászólok Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    A valaszokbol ugy tunik, mintha egy elektromos autozassal kapcsolatos weboldal/forum kozossege valaszolt volna. Mivel eleg tavol al egy reprezentativ felmerestol, sok haszna nincs. Mintha a Ferrari klubban kerdeztek volna meg, hogy milyennek tartjak a klubtagok a Ferrarit.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • axioma

    addikt

    válasz Tigerclaw #1 üzenetére

    Felteszem a felmeres azert keszul, hogy azoknak a preferenciait ismerje meg, akik amugy hajlanak a temara, olvassak az adott oldalt... akik ugyse akarnak e-autozni, nem mind1 hogy mit mondanak, melyik indokkal miert nem?

    Amugy meg at lehetne vagni a legnagyobb gordiuszi csomot (hatotav-para) egy valodi range extenderrel (foleg ha hitelt erdemlo" km-ara'ny is leolvashato lenne).

  • mrlujoak

    veterán

    "Az ellenoldalra a többség a magas vételárat tette, de viszonylag sokan hiányolják a nyilvános töltőpontok mennyiségét, a jelenlegi járművek hatótávját és töltési idejét"

    ...mint ha visszarepültünk volna 100-120 évet...

    Akkoriban az automobil, mint olyan volt az útálat tárgya...
    Hangosak, zajosak, drágák...
    Igen, drágák voltak, akkoriban a tehetősebbek vettek automobilt.
    Benzinkutak se voltak, sőt...
    Bertha Benz 1888-as útján például egyáltalán nem volt benzinkút. Mégis nekiindult híres útjának.

    ...és mily meglepő, az akkori időkben a fogyasztás is az egekben volt, így a hatótáv kicsi.
    Ráadásul a tankolás is sokkal hosszabb ideig tartott.

    Tessék elfogadni, hogy változik az autózás.
    Jönnek az újabb akkutechnológiák, amik nagyobb energiasűrűséget adhatnak majd, gyorsabb töltéssel.

    A lítium alapú akkuk is mennyit fejlődtek, még így az olaj érdekek hátterében is.
    Elég, ha csak a mobilokat nézzük.

    Egy 20 évvel ezelőtti Li-Ion akkuhoz képest (ami volt párszáz mAh-s, lassú töltővel) már többszörös kapacitású akkukat pakolunk az amúgy energiaéhesebb eszközeinbe, és töltjük sokkal gyorsabban.

    Sony Xperia™ 10 II Dual; Sony WI-C310; Navitel R600 - menetrögzítő kamera (dashcam) - Sony STRAVIS képérzékelővel

  • MrPetya19

    addikt

    válasz Fiery #4 üzenetére

    Jó, csak ugye már nem gyártják sajna.
    De mondjuk az új C Merci phev egy gyengébb motorral simán elmehetne annak.

    ,,Az Epöl térképei Kelet-Európában sivatagot mutatnak." Bog

  • axioma

    addikt

    válasz Fiery #4 üzenetére

    Az van (parome, nekem ion), de az nem igazi range extender. Ott egyreszt tudja a motor is hajtani a kereket kozvetlen (me'g ha nem is teszi a legtobbszor), masreszt 30+ literes tankja van es siman elmegy csak benzinnel mindenfele korlatozottsagi erzes nelkul. A mi peldanyunkat hazahoztak Hollandiabol, ment vele ket hetig a kereskedo, es egyszer se dugta be. En ezt nem szeretnem elektromos autonak hivni, akkor sem, ha a parom meg 1800 km-t megy vele a benzinmotor bekapcsolasa nelkul (ugy ertsd hogy napi 50 ha ingazik), es akkor is a kocsi TMK-ban kotelezi ra hogy kapcsolja be a benzinmotort, 1x lehet elhalasztani, tobbszor nem. Nyilvan mi is hasznaltuk Berlin oda-vissza amikor nem tudott aramot kapni 2000km alatt (pedig 2x is "dobtam be" penzt kulfoldi toltobe de egyszer nem sikerult aramot csiholni, feladtuk), de ez igy nagyon egy keplekeny kategoria, es az 50-65km napi ta'v mar a Balatonig se eleg. De me'g mindig ez volt az a lehetoseg hogy varosban elektromos, csaladi nyaralasnal meg nem rosszabb mint a benzines.

    En a BMW i3 rex vonalra gondoltam, 9 liter tank (de lehetne akar 5liter), maga az akku is 200+ km, de ha barmi okbol nem elerheto a toltes, mehet vele a user ugy, hogy kozben a benzinmotor (ott egy bmw motorkerekpar motorja, lehetne me'g annal is szogegyszerubb ha lenne jelentos igeny a konkret csak ratermelos kategoriara) termeli az a'ramot az akkura.

    [ Szerkesztve ]

  • adamssss

    veterán

    Sajnos még mindig ott tartunk, hogy masszívan teszt fázisban vagyunk és a gazdagok fizetnek jelenleg, hogy majd nekünk egyszer lehessen e-autónk.
    Bevallom nagy reményeket fűzök a Toyotához. Egyrészt a Mirai baromi jó autó, illetve a japóknak már több mint 20 éve van tapasztalatuk a hibriddel ami részben ugye e-hajtás.

    Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

  • axioma

    addikt

    válasz adamssss #7 üzenetére

    A toyota prius vonal tenyleg zsenialis (I-es volt is, 2001-ben gyartott, azert az me'g elozte korat de mi nyilvan tizensok evesen vettuk), de pont nem abban, ami az elektromos autoknal szamitani fog, hanem elsosorban pont a hibridseg (valto es energiairanyitas).
    Egy aygo-t megneznek full elektromosban az biztos. De sajna boritekolhato hogy mindenhol a suv-ok jonnek elobb, ami a zoldseg megcsufolasa...

  • klambi

    addikt

    Hááát nem is tudom... nekem ez még ahogy feljebb kolléga is említette, inkább teszt fázis. Magyarországi realitást nézzük... mi eléggé messze vagyunk attól, hogy csak a jelnlegi autópark 10%a elektromos legyen.. 15 éves autókkal járunk átlagban, DPF-et meg egrt offolnak... (remélem értitek az utalást). Jelenleg úgy érzem 2., 3. autónak lehetne venni kizárólag városban. De! A töltőállomások kevés száma (pláne keleti országrész) valamint a töltési idő eléggé szűkiti a felhasználási kört. Sokan elfelejtik a súlyát az akksiknak... ha a jelenlegi energiasürüséggel a felére lehetne csökkenteni a pakk súlyát már az is nagy előrelépés lenne... van még itt bőven fejlesztni.. Valamint a jó öreg nóta, valahol azt az elektromosságot is meg kell termelni, a nagy zöld németek is eléggé sok szén erőművet használnak... nem is beszélve, hogy mennyire fel kéne javítani az elektromos hálózatot a brutális felvételhez a rengeteg autó miatt... bőven jó még az a belső égésű!

    "Mond szépen angolul: Gyors róka!"

  • klambi

    addikt

    válasz klambi #10 üzenetére

    sry a mobilos type nem az erősségem

    "Mond szépen angolul: Gyors róka!"

  • MrPetya19

    addikt

    válasz klambi #10 üzenetére

    "A töltőállomások kevés száma (pláne keleti országrész)"
    Meg a déli. Igazából így az M1-M7 kivételével alig van töltő pálya mellett pl.

    ,,Az Epöl térképei Kelet-Európában sivatagot mutatnak." Bog

  • LurkerSheik

    aktív tag

    válasz klambi #10 üzenetére

    Igen sajnos a kontrollalhatatlan dpf, egr off jobban ellenorizheto egy szeneromuben is. Ez megint csak arra billenti a merleget pl.
    hiaba szerel barmilyen eszkozt a gyarto a kocsiba h megfeleljen a normaknak ha a gari ido utan par evesen mar a kutyat nem erdekli es jobban szennyez mint egy alapbol nem ilyen normara felkeszitett.

    a szeneromuvek meg idovel kivalthatoak majd hatekonyabb megujulo energiabol szarmazo eromuvel.

    nekem pl jo lenne egy hibrid/elektromos meloba oda vissza 10+10km *5 munkanap.

    There is no QuALiTY without U and I. ||| A gyerek szájából...

  • M5Norbi

    őstag

    válasz klambi #10 üzenetére

    Na igen a magyar realitás sajnos nem az új e-autó.
    Jobb esetben az új suzuki swift hitelre vagy rosszabb esetben a herélt 530D visszatekerve 600 ezerről. Nyilván ez a két véglet.
    Persze ezek az emberek is megdolgoznak a zöld jövőért mert akinek dolgoznak nagyvállakozó az persze Teslával jár és a jövő hírnökének hiszi magát. :DDD

    Érdekesek ezek a hatásvadász cikkek. Minden héten egymásnak feszülhetnek a villanyegyház fanatikus hívei és a csakaszomszédbaelég és lemerül és az akkuelpusztul holnapra evangelistái.

    És úgy hogy mindkét mondanivalóban van igazság.
    Az igazság meg valahol félúton. Nem nem kell még azonnal sátánnak tekinteni és holnap bezúzni a belsőégésű motorokat.
    És igen a villanyautó lesz a jövő csak nem holnap hanem néhány év múlva.
    Addig még jobb akkuk lesznek rövidebb töltéssel nagyobb hatótávval.
    Addigra megoldódik az újrahasznosításuk na meg lesz idő felkészíteni az elektromos hálózatot is.

    Aztán vagy így lesz vagy nem :R

    [ Szerkesztve ]

    "Az embereket mindenre meg lehet tanítani, két kivétellel: józan ész és jómodor". by H_M_CS

  • Aprósólyom

    őstag

    válasz mrlujoak #3 üzenetére

    Ezeket az infókat hol lehet olvasni?
    Egyáltalán nem volt hangos az első autó sem. [link]
    Mivel kis teljesítményű volt, biztos hogy nem is fogyasztott sokat, még ha szar hatásfokkal üzemelt, akkor sem.
    Drágák voltak először igen, de 20 éven belül megjelent a Ford T model, azt pedig vették mint a cukrot. Hogy lehet így benzines autók utálatról beszélni? 20 éven belül mindenki pálforduláson ment keresztül?
    Az EV-t meg 100 éve utáljuk? Nem, dehogy.
    Senki sincs az EV ellen, hanem egyszerűen mind a vásárlók, mind a mérnökök tisztában vannak a korlátaival. Ennyi, nem több.
    Hatalmas átalakításokat kell eszközölni az infrastruktúrán, hogy hirtelen nagy mennyiségű EV lepje el az utakat. Ha emberek tömegei kezdenének el olcsó EV-ket használni munkába járásra, akkor a villamos hálózat nem bírná. Vagy fizetni kellene a szigetes napelem telepítést, hogy mindenki töltse otthon. Na de amikor nem tudjuk hatékonyan tárolni az energiát? Haza megy télen a munkás, estére nem lesz nap, nap közbeni energiatárolásra van szüksége. A rendszerbe való betáplálás sem megoldás. A rendszer sem tudja tárolni. A közlekedésnek az egyik legnagyobb energiaigényű terület. Hogy tároljunk annyi energiát? Az megoldás lehet, hogy mindenki kisebb, energiahatékonyabb közlekedési eszközre, vagy tömegközlekedésre váltana, de a válaszadókból látszódik, hogy inkább elektromos autóval járnak, ami legalább 12-13kWh energiát igényel 100km-enként. Csak Magyarországon, ha jól rémlik autóból 1,5 van. Ezekből rohadt nagy számok jönnek ám ki. Nem hiába, nehezen tudjuk elhagyni a szénhidrogéneket, mert nagyon nagy az energiasűrűsége. A fejlett államok energiaigénye pedig hatalmas.

  • Noukoum

    addikt

    válasz M5Norbi #15 üzenetére

    Érdekesek ezek a hatásvadász cikkek. Minden héten egymásnak feszülhetnek a villanyegyház fanatikus hívei és a csakaszomszédbaelég és lemerül és az akkuelpusztul holnapra evangelistái.

    Akarod mondani tudatlan buta emberek (akik legtöbbször belsőégésű motor fanatikusok) baromságterjesztéséről beszélünk, ami bizonyos embereknek nem tetszik. Teljesen más dolog hogy egy tesla csoportban mi zajlik, mert ugyanez megy a dízelcsoportban csak a másik oldalról. Itt viszont nem kéne terjeszteni a hülyeséget, mert az terjed a legkönnyebben.

    És úgy hogy mindkét mondanivalóban van igazság.

    Bár lenne…

    Az igazság meg valahol félúton. Nem nem kell még azonnal sátánnak tekinteni és holnap bezúzni a belsőégésű motorokat.

    Ilyet senki nem is mondott.

    És igen a villanyautó lesz a jövő csak nem holnap hanem néhány év múlva.

    Nem értem miért mindenki csak a jövővel jön, mikor teljesen korrekt alternatíva a villanyautó, sőt! Megérteném ha egy Renault Zoé 40 millió forintba kerülne hogy igen igen, ez csak a jövő. Nem, ez a jelen is.
    Arról nem az autógyártók tehetnek hogy Magyarországon sokaknak csak a használt autó az alternatíva.

    Addig még jobb akkuk lesznek rövidebb töltéssel nagyobb hatótávval.

    Folyamatosan fejlődik az egész, de a vásárlóknak jelenleg jó kompromisszum a villanyautó. Ha nem lenne, nem vennék..

    Addigra megoldódik az újrahasznosításuk na meg lesz idő felkészíteni az elektromos hálózatot is.

    Nem kell megoldódnia annak ami meg van oldva. Nem lesz hirtelen 100 millió teljesen elhasználódott akkumulátor amit újra kell hasznosítani. Hálózat meg folyamatosan fejlődik, bár vicces hogy a villanyautózás elmúlt 10 évében sokkal nagyobb energiaigénye lett az embereknek függetlenül a villanyautóktól. Érdekes módon nem omlott össze a hálózat. De majd pont a csúnya villanyautóknak nem lesz elég energia.
    Na meg majd az az elektromos áram is fog tűnni folyamatosan amit felhasználunk azért hogy benzin meg gázolaj legyen a kutakon. :N

    [ Szerkesztve ]

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • M5Norbi

    őstag

    válasz Noukoum #17 üzenetére

    Akarod mondani....

    Ha megengeded eldöntöm mit akarok mondani :)
    Szerintem mindkét csoportban vannak buta emberek. Nyilván ezek a hangos kissebbség. De ez az élet más területén is így van legyen szó bármitől.

    Bár lenne...

    Azért az ritka hogy csak az egyik oldal mondandójában legyen igazság. Az hogy van aki képtelen elfogadni hogy más ember mást lát jónak az más kérdés.

    Ilyet senki nem mondott...

    De olykor azért az az érzése az embernek hogy a sötétzöldek már holnaptól kitiltanák a bolygóról a belsőégésűeket. Aztán aki villanyautós az felsőbbrendűen autózhat akinek nem telik rá az tömegközlekedjen. Csakhát sok embernek az nem alternatíva.

    Nem értem...

    Persze hogy sok esetben jó alternatíva. Annak aki meg tudja fizetni. De az jogos hogy aki megteheti az váltson. Azon hogy a legtöbben nem tudják még megvenni azon nem tudom mit nem érteni.

    Folyamatosan fejlődik....

    Igen így van. Mégvpár év és teljesen kompromisszummentes lesz bár már most is sok esetben elfogadható.
    De azért lássuk be nem csak azért veszik. És a legutolsó szempont a környezetvédelem.
    Kíváncsiság, kivagyiság, én indítom a jövőt, ingyenbparkolás, olcsóbb fenntartás, menő ahogy megy ,nem büdös elég széles a paletta.

    Nem kell megoldódnia...

    Magad írod hogy fejlődik a hálózat. Akkor mégsincs még megoldva. De mire kell meglesz szóval ez rendben van.
    Hirtelen nem lesz folyamatában keletkezik majd. De ez viszont már megoldott ha jól tudom újrahasznosítással.

    De én nem vitázom csak leírtam amit gondolok. Nem állok egyik pártján sem. Szeretem a dieselemet, vidéken középtávra járok bele tökéletes így. De ha majd meg tudok venni egy jó villanyautót akkor megteszem. :))

    "Az embereket mindenre meg lehet tanítani, két kivétellel: józan ész és jómodor". by H_M_CS

  • axioma

    addikt

    válasz M5Norbi #18 üzenetére

    Csak erre a reszre reagalnek:
    "De azért lássuk be nem csak azért veszik. És a legutolsó szempont a környezetvédelem.
    Kíváncsiság, kivagyiság, én indítom a jövőt, ingyenbparkolás, olcsóbb fenntartás, menő ahogy megy ,nem büdös elég széles a paletta."
    Egyreszt a kivagyisag/en inditom a jovot csak az uj e-autoknal lehetseges, de szerintem egyelore tobb a tamogatasi kvota ellenere a nem uj hanem hasznaltan behozott.
    Masreszt a nem budos az pont kornyezetvedelem:)
    Harmadreszt olyan elkepzelhetetlen, hogy dugozni nem akarok pofekelve? Igen, draga is hogy az allo auto eszi a benzint, de az bele volt kalkulalva, engem tenyleg zavart amikor olyan munkahelyem lett hogy napi szinten kellett sokat dugoban menni, hogy kipufogok.
    Az ingyenparkolas meg az olcsobb fenntartas az mar csak a "kene egy e-auto" utani lepes volt, hogy "van mar ertelme az e-autonak". Korabban, mikor nem parkolosbol nem parkolosba jartam es napi 2x5km-t, en akkor is vettem volna kicsi elektromost, de nagyon draga mulatsag lett volna. Igy most mar racionalis is.
    A "meno ahogy megy" biztos van akit izgat, en inkabb azt emelnem ki, hogy - amig a tobbseg belsoegesu - a relativ dinamikussagaval az en vezetesi stilusom mellett ugyanaz a manover biztonsagosabb, igy osszessegeben biztos kicsivel rovidebb is az ut, de sokkal inkabb szamit a kevesebb stressz a manoverezesek soran.

  • M5Norbi

    őstag

    válasz axioma #19 üzenetére

    Persze nyilván én sarkítva írtam ezekről :)

    Egyértelmű hogy a te írásodból az jön le hogy ez a jó hozzáállás és követendő pelda.
    Én örülök ha ez terjed.

    "Az embereket mindenre meg lehet tanítani, két kivétellel: józan ész és jómodor". by H_M_CS

  • Noukoum

    addikt

    válasz M5Norbi #18 üzenetére

    Akarod mondani....
    Ha megengeded eldöntöm mit akarok mondani :)
    Szerintem mindkét csoportban vannak buta emberek. Nyilván ezek a hangos kissebbség. De ez az élet más területén is így van legyen szó bármitől.
    Véleményed természetesen lehet. Ellenben a villanyautópártiak zöme tisztában van a tényekkel és nem utálja a belsőégésű autókat. A benzin és dízelautópártiak zömében nem látják a valóságot és utálják a villanyautókat. Ebből érthető miért is utóbbiak generálják a feszültséget.

    Azért az ritka hogy csak az egyik oldal mondandójában legyen igazság. Az hogy van aki képtelen elfogadni hogy más ember mást lát jónak az más kérdés.

    Ne haragudj de abban nincs igazság ha valaki hülyeségeket beszél. A hsz egészét kell nézni, nem kielemezni minden egyes szót hogy hátha találunk valami értelmeset is benne. Ez nem így működik.

    De olykor azért az az érzése az embernek hogy a sötétzöldek már holnaptól kitiltanák a bolygóról a belsőégésűeket. Aztán aki villanyautós az felsőbbrendűen autózhat akinek nem telik rá az tömegközlekedjen. Csakhát sok embernek az nem alternatíva.

    Ez baromság. Nincs ilyen. Csak a dízelmajmok találják ki, illetve forgatják ki a szavakat. Ugyanis arról van szó ha majd x év múlva kitiltják a belső égésű autókat akkor ha nem akarsz villannyal járni akkor járjál tömegközlekedéssel. De ez nem holnap lesz hanem évtizedek múlva. Azért vicces ez a sötétzöld baromság amit kitaláltak mert a magyar villanyautó tulajok jelentős része használ belső égésű autót is. Ezért kéne utánanézni a dolgoknak nem mindent elhinni amit egyes emberek írnak.

    Persze hogy sok esetben jó alternatíva. Annak aki meg tudja fizetni. De az jogos hogy aki megteheti az váltson. Azon hogy a legtöbben nem tudják még megvenni azon nem tudom mit nem érteni.

    Én sem tudom mit nem lehet azon érteni hogy aki nem tudja megvenni az nem veszi meg, ennyi. Az majd megveszi 10-20 év múlva használtan vagy majd akkor ha csak azt lehet használni. Vagy majd akkor sem. Ettől nem lesz sz@r a villanyautó, sem itthon objektíven drága. Sok pénz, ahogy az összes új autó is az.
    Ráadásul nincs is eladatlan villanyautó mennyiség hogy ez gond legyen. Miért hisztiznek azok a benzin/dízelfanok akik amúgy sem vennének villanyautót hogy drága? Értelmes ember aki 1millióért vesz használtautót az látja hogy nincs elég pénze villanyautóra és így nem azt vesz. Ennyi. Nem terjeszt baromságokat…
    Én sem járok ferraris csoportokba hogy sz@r drága a Ferrari mert csóró vagyok hozzá. Érdekes, mi?

    Igen így van. Mégvpár év és teljesen kompromisszummentes lesz bár már most is sok esetben elfogadható.

    Nem tudom nálad mit jelent a sok esetben elfogadható. Egy új villanyautó a magyar emberek 90%-nak tökéletes lenne ha kilenne építve az infrastruktúra. Nyilván akkor kilenne, 14000 villanyautóban még kicsi az üzlet.
    Kompromisszummentes? Mit jelen ez? Szerintem sosem lesz ilyen autó, legyen az villany benzin dízel. Problémák mindig lesznek, ezért lenne jó hogy ne a baromságok legyen előtérbe helyezve.
    De azért lássuk be nem csak azért veszik. És a legutolsó szempont a környezetvédelem.

    Nem a legutolsó, általában 2.-3.
    Addig engem nem érdekel míg ezzel kevésbé szennyezi a környezetet és városban nem szennyez.

    Kíváncsiság, kivagyiság, én indítom a jövőt, ingyenbparkolás, olcsóbb fenntartás, menő ahogy megy ,nem büdös elég széles a paletta.

    Ezt nem teljesen értem.

    Magad írod hogy fejlődik a hálózat. Akkor mégsincs még megoldva. De mire kell meglesz szóval ez rendben van.
    Hirtelen nem lesz folyamatában keletkezik majd. De ez viszont már megoldott ha jól tudom újrahasznosítással.

    Mert ez nem így működik, folyamatosan fogják fejleszteni. Akkor kéne megoldódnia, ha nem lenne kiépítve hálózat. Pl. 2015-ben nem lehetett átjárni az országot, nézd meg most mi a helyzet.
    Ugye senki nem gondolja komolyan hogy 4 millió autóhoz elegendő töltőt lefognak pakolni 14e autóhoz?
    És ismétlem, nincs mennyiségű villanyautó ami tudna jönni az országba csak nem veszik meg. Nincs. Majd ha lesz akkor természetesen javulni fog a töltőhálózat is.

    De én nem vitázom csak leírtam amit gondolok. Nem állok egyik pártján sem. Szeretem a dieselemet, vidéken középtávra járok bele tökéletes így. De ha majd meg tudok venni egy jó villanyautót akkor megteszem. :))

    Ezzel semmi gond nincs. Miért is lenne?
    Azzal van a baj mikor sokan eszetlenül terjesztik a hülyeséget, én meg nem győzöm takarítani utánuk a sz@rt. És nem nem az a gond hogy nem lehet leírni a negatív dolgokat, mert továbbra is elmondható hogy itthon a társasházban lakóknak akik nem tudnak tölteni azoknak elég nagy kompromisszum a villanyautó. (Főleg kis aksis autóval) És sorolhatnám. Csak könyörgöm baromságokat ne, vagy ha valaki kijavít akkor jegyezzük meg. Van már elég troll aki mindig bebüfögi a hülyeségét, ne álljunk be a sorba. És ez nem neked szól. :R

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • mrlujoak

    veterán

    válasz Aprósólyom #16 üzenetére

    Sok könyv, dokumentum sorozat, ami az autózással foglalkozik...

    A gyalogláshoz, lovagláshoz, lovaskocsikhoz képest az akkori automobilok bizony hangosak és büdösek voltak (nem nem a lócitrom)...
    ...és nem, nem csak a tömeggyártás beindulásáig utálták a fémszörnyeket...

    A Ford T modell tökéletes példa. Mi most az elektromos autózás T modelljére várunk.
    Ami olcsósítja az elektromos autózást.
    Ami tömegekhez juttatja el.

    Az itt (is) leírtak alapján én azt látom, nem is akarják sokan.

    Sony Xperia™ 10 II Dual; Sony WI-C310; Navitel R600 - menetrögzítő kamera (dashcam) - Sony STRAVIS képérzékelővel

  • k-adi

    veterán

    Ön vezetett már elektromos járművet?

    Meglepő, hogy nem 100% az igen válasz, tekintve mennyi "szakértő" van mindig az eautós cikkek alatti kommentszekcióban :C

  • MrPetya19

    addikt

    válasz k-adi #23 üzenetére

    Biztos sok a metró, villamos és troli vezető. ;]

    ,,Az Epöl térképei Kelet-Európában sivatagot mutatnak." Bog

  • M5Norbi

    őstag

    válasz Noukoum #21 üzenetére

    Jó úgy látom azért sokmindenben egyetértünk legfeljebb másképp fejezzük ki.

    Max engem nem zavar annyira ha valaki hülyeséget terjeszt. Ha valóban hülyeség akkor úgyis rá fognak jönni a többiek is.
    Szóval ezen nem biztos hogy megéri felhúzni magad :)

    "Az embereket mindenre meg lehet tanítani, két kivétellel: józan ész és jómodor". by H_M_CS

  • Uzi74

    senior tag

    A villanyautózás szerintem ott tart, ha a családban több autó is van, abból elég ha egy nem elektromos - a hosszú utakra vagy ha vontatni kell nagyobb tömeget.
    Amennyiben a családban egy autó van, nagyobb akkus phev a legjobb választás.
    A mindennnapi 50 km rohangálásra már a legkisebb akkus BEV is bőven elég. Sokszor úgy érzem feleslegesen nagy az akku az autómban, mert az igazán hosszú utakra úgyis a benzinest viszem (400 km+) - 700 km-en 2-2,5 órával gyorsabb mint egy BEV. Amennyiben a nagyobb töltési sebesség általános lesz, csökkenhet ez a különbség - de a rizikó hogy nem lesz szabad gyorstöltő még megmarad..
    Adózási megfontolások és a jó gyorsulás szerintem is nagyobb súllyal esik a latba a vásárlóknál mint a környezettudatosság. (de végülis mindegy, lényeg hogy növekszik a számuk)

  • Noukoum

    addikt

    válasz Uzi74 #26 üzenetére

    Itthon nagyon kevesen tesznek meg ilyen hosszú utakat. Évi 3 alkalomra teljesen felesleges a phev, aki meg sokat megy és ilyen hosszú távokat azoknak legtöbbször még inkább a belsőégésű az ideális.

    [ Szerkesztve ]

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • MrPetya19

    addikt

    válasz Noukoum #27 üzenetére

    Mi csak 200-250km-t teszünk meg rendszeresen, és hétközben meg Bp. De a 250-el is az a baj, hogy a célállomáson nem nagyon tudunk tölteni, se a pályán mert ott sincs töltő.

    ,,Az Epöl térképei Kelet-Európában sivatagot mutatnak." Bog

  • Noukoum

    addikt

    válasz MrPetya19 #28 üzenetére

    Azért elég ritka az a szituáció hogy valaki úgy megy 200-250 km-t hogy nincs a célhelyen valamilyen töltő.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Uzi74

    senior tag

    válasz Noukoum #29 üzenetére

    Elmész ügyfelhez, nem feltételen van gyaloglási távolságra töltő az irdodához - ha van is általában AC töltő, ami 3-4- óra alatt max félig tölti fel mire indulnál haza...

  • Noukoum

    addikt

    válasz Uzi74 #30 üzenetére

    Milyen ügyfélhez? Lemész vidékre a szülőkhöz vagy elmész kirándulni.. átlagról beszélünk még mindig.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Uzi74

    senior tag

    válasz Noukoum #31 üzenetére

    Az új autók kétharmada céges vásárlás, ezért nagyon is releváns az üzleti használat. Ha az átlag megengedhet magának 10m-es új autót, akkor persze tévedek :)

  • Noukoum

    addikt

    válasz Uzi74 #32 üzenetére

    Cégesnek autónak meg aztán tényleg teljesen felesleges a plugin, mert nem töltögeti senki sem. Ugye mennyire releváns az üzleti használat? :N
    Ha az átlag megengedhet magának 10m-es új autót, akkor persze tévedek
    Mert aztán a 10 milliós plugint megtudja venni a magyar átlag.. Akkor mit vesz a magyar? Ja külföldről behozott használt autót? Ami lehetne villany is.
    Ne azzal magyarázzuk már meg a plugin értelmét hogy a csóró magyar nem tudja megvenni a hasonló árú villanyautót..

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • MrPetya19

    addikt

    válasz Noukoum #31 üzenetére

    Kiránduló helyen kérdés mennyire van töltő.
    De pl nálunk a nyaralóban sokáig tartana a 2,3kW-al feltölteni.
    A céges autónál persze kérdés, hogy komolyan veszik, és pl raknak töltőket a parkolóba, vagy csak megveszik az autót, aztán le se szarják, hogy mit csinálsz vele.
    De ugye itthon érdekesen állunk azokhoz a dolgokhoz, amik nem a sajátunk.

    ,,Az Epöl térképei Kelet-Európában sivatagot mutatnak." Bog

  • Uzi74

    senior tag

    válasz Noukoum #33 üzenetére

    Ismerek olyat, aki cégautóval 80%-ban elektromosan jár. Több cég támogatja az otthoni töltést is. A probléma ott van, ha csak korlátlan benzinkártyát adnak az autó mellé, akkor nem érdekelt otthon tölteni - de ez nem a phev-k hibája.(tudom volt felmérés, hogy nem volt általános a sok töltés, nem véletlenül kell majd a valós fogyasztást rögzíteni az EU-ban az autóknak a jövőben, hogy ez kiküszöbölhető legyen). Én csak annyit állítok, hogy egy phev-t lehet környezettudatosan is mozgatni - elektromos autóval, ha nincs mellette másik - sokszor komoly tervezésre és türelemre van szükség, még Németországban is vannak fehér foltok (pl A94, alig van gyorstöltő)
    És speciel a rokonok szerintem rámunnának, míg a nettó 84 KWh-s akkum feltöltöm náluk 16A/230V/1 fázison :)

    [ Szerkesztve ]

  • Noukoum

    addikt

    válasz MrPetya19 #34 üzenetére

    AC töltő rengeteg helyen van, sokórás program alatt elég sok energia beletud menni.
    Nyaralóba pedig gondolom fel lehet rakni egy falitöltőt ha nagyon kéne. Egyébként a 2.3 kw sem annyira gáz, péntek és szombat este töltitek (ez kb 12+12 óra) és benne van 50+ kWh energia.
    Céges autónál pedig egyáltalán nem veszik komolyan ugyanis nem azért veszik mert zöld hanem jellemzően a kedvezmények miatt.

    Uzi74:
    Én is ismerek sok mindenkit. Kb 10/9 aki egyáltalán nem tölti villannyal, de lehet hogy 9.5+. Itthon. Tankolókártya van ahogy te is írod. A villanyautónak sem hibája hogy Magyarországon nem tudják megvenni újonnan sokan. Itt a technológiáról beszélünk, nem az adott helyzetről ami itt vagy ott van. A plugin a co2 kvóta szüleménye, amivel nem hogy javítunk a helyzeten hanem konkrétan rontunk.. Ami elég szomorú. És az nem érv hogy “hát lehetne villannyal is használni, de nem tesszük”. Ettől nem leszünk előrébb, ugyanúgy belsőégésű autóként használjuk őket. Csak ahelyett hogy az akkumulátort beleraknák a villanyautóba, csak ott áll a pluginban és senki nem használja.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • axioma

    addikt

    válasz Noukoum #36 üzenetére

    De, hasznalja az is, aki nem tolti - igaz joval kisebb %-ban, kb. mint a regi priusok: regeneral, kisut.
    Amugy mienk nalunk levo elettartama alatt 1.5 liter per 100km evett [plusz villany], es ebben 1000km-nyire elmentunk es vissza ut is volt nulla tolthetoseggel. Elettartamra 2.3l az atlag. Az mennyire nem zold?

    Amugy most talaltak a nemetek lelohelyet, ami litiumbol jo ideig eleg lesz meretu.

  • MrPetya19

    addikt

    válasz Noukoum #36 üzenetére

    Sajna az áramhálózat fejlesztése kéne elég erősen.
    Meg ugye mi van ha be kell ugrani a városba valamiért stb.
    De az igazi gond, hogy nagy villanyautó csak SUV van (ami pazarlás) és azok meg nagyon drágák pl egy Ceed, Octavia PHEV-hez képest.

    axioma
    Az is gond, hogy sok gyártónál a phev sose volt igazán hibridnek tervezve, így lemerült akksival elég sokat ettek. De már van fejlődés, meg persze terjed a gyorstöltés is köztük, meg az akksik energiasűrűsége is nő.

    ,,Az Epöl térképei Kelet-Európában sivatagot mutatnak." Bog

  • Noukoum

    addikt

    válasz axioma #37 üzenetére

    De miért hozol fel egy olyan példát amiben elektromos árammal töltöd mikor a felhasználók nem töltik azzal? Ahhoz nem kell 10 kWh aksi hogy régi priusként működjön az autó..
    Eddig sem a litiium volt a gond, csak a sajtó írta ezt az emberek meg elhitték.

    MrPetya19: Ez a para csak annak áll fent aki nem használ villanyautót. A mostani autóknak már bőven használható a hatótávja elsődleges autónak is. Áramhálózat folyamatosan fejlődik, 5 éve átjárhatatlan volt az ország és alig voltak utcai töltők.
    Pazarlás a Suv csak azzal elmész 200km-t tisztán, a pluginnal meg nem. Most az hogy drágább-e azt ki kell számolni.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Uzi74

    senior tag

    válasz Noukoum #36 üzenetére

    Lehetne filozifálni sokáid a dologról, akit én ismerek és meg tudja venni újonnan villanyautót, annak nem 1 autó van a csalában, van mellette ICE vagy PHEV is (1 kivétellel, de ott is sok évig volt a model S mellett egy diesel BMW, majd jött model 3 - de anyóséktól el lehet kérni egy kombi toyotát nyaralásra) Aki néhanapján külföldre is megy nyaralni, síelni, ritkán vállalja be a kényelmetlenségeket - a bizonytalanságot és a megnövekedett utazási időt (meg a pszichés hatást, egyrészt hogy mindenki elmegy melletted, másrészt te leszel a hibás, ha sír a gyerek :) ). Lehet mondani, hogy egy hétre lehetne akár bérelni is, de nem sokan választják azt az utat.
    Ez fejlődhet a töltőhálózat fejlődésével, de jelenleg inkább rosszabb lesz a helyzet - gyorsabban nő az eautók száma mint a gyorstöltőké - tapasztalatből mondom jobban tele vannak, mint előtte (a városi AC-kra es kifejezettem igaz). Igaz egy EQS-el már talán bevállalnék nagyobb távokat is akár 1 töltéssel.
    Egyetlen autónak viszon sok esetben látok phev-t. Céges esetben szimlán nem benzinkártyát kellene mellé adni, hanem valahány KWh jóváírást havonta és máris más lenne a mix. Belvárosokban csak elektromos üzemmód zóna is kijelölhető lenne. Privát esetben meg eleve olcsóbb töltögetni és úgy közlekedni (főleg az újabbak, amik közel 100 km-et elmennek - tényleg ritkán kellene benzinmotorrral menniük) 1 phev lábnyoma szerintem kisebb mint egy BEV + ICE, még ha kevesebbet is megy az ICE.

  • MrPetya19

    addikt

    válasz Uzi74 #40 üzenetére

    "1 phev lábnyoma szerintem kisebb mint egy BEV + ICE, még ha kevesebbet is megy az ICE"
    Jelenleg kb a PHEv a legjobb ebből a szempontból, arról nem is beszélve, hogy egy autó kevesebb helyet foglal, mint kettő.

    ,,Az Epöl térképei Kelet-Európában sivatagot mutatnak." Bog

  • Noukoum

    addikt

    válasz Uzi74 #40 üzenetére

    Az hogy két autó van az nem azért van mert a villany alkalmatlan egyedülinek hanem mert eddig is 2 volt vagy pedig vettek egy kis városit a belsőégésű mellé.
    Amit leírtál “hibák” abból kb annyi igaz hogy azok megfognak előzni akik nem tartják be a sebesség határokat. Mekkora tragédia.. :))
    Jó poén ez a bérlés, de az a 24 kWh-s leafhez való. Rég nem ott tartunk.
    Nem nő gyorsabban az e-autók száma mint a töltőké itthon.
    Kwh jóváírás. Mint a mesében. Még mindig nem a környezetvédelem miatt vesznek plugint. Jó lenne már egyszer az életben megérteni hogy a környezetvédelem tényeken alapul, nem pedig lehetőségeken. Magyarul baromi jó lehetne a plugin, de valóságban nem jó.
    100km-t… Ja. Nyáron városban 50-60km-nél járunk bruttó 13 kWh aksiból. Összehasonlításként egy alap model 3 bruttó 55 kWh-ból nyáron városban 400-450km. 4-ed annyi aksiból 8-ad annyi hatótáv. Sokatmondó.
    1 autót meg teljesen felesleges összehasonlítani kettővel.
    Értem én hogy én globális dolgokról beszélek, ti meg arról hogy a magyar megveszi 3 milláért a használt amperát és szinte villannyal használja és mennyire jó. A magyarnak talán jó, egyébként sajnos nem az.
    Most abba bele se gondoljunk hogy mi lesz 10-20 év múlva ezekkel a pluginokkal ha már nem lesz zöldrendszám, és mondjuk a töltés is majd annyi lesz ac-n annyi mint a benzin, otthon pedig valamivel olcsóbb. Ki a franc fogja töltögetni mindig ahelyett hogy sokszáz km-t elmenne egy tankolással? Lesz egy csomó belsőégésű (vagy hibrid) autónk, a sok “zöld” plugin-hibridből. Fantasztikus. Ahelyett hogy minden évben legyártanánk +x villanyautót.
    Sokkal bonyolultabb ez annál mint hogy a magyar mit tud megvenni.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Uzi74

    senior tag

    válasz Noukoum #42 üzenetére

    "Az hogy két autó van az nem azért van mert a villany alkalmatlan egyedülinek hanem mert eddig is 2 volt vagy pedig vettek egy kis városit a belsőégésű mellé." Neki mernél vágni Horvátországnak családostul elektromosan nyaralási csúcsidőben vagy karácsonykor vagy egyéb frekventált időszakban bevállalnál egy München-Budapestet? (bízva, hogy pl. St. Valentin nincs fullon?)
    "Nem nő gyorsabban az e-autók száma mint a töltőké itthon." - hosszú távra csak olyan HPC
    töltőket tervezel, ahol több mint egy 150KW+-os CCS van egymás mellett, nehogy lyukra fuss - mennyi ionity vagy nagyobb töltőpark is nyílt mostanában Mo-on?
    "Kwh jóváírás. Mint a mesében" tudok céget, ahol céges phev mellé jár átalányban valamennyi
    "Még mindig nem a környezetvédelem miatt vesznek plugint." az emberek pénzügyi megfontolások, kényelem, teljesítmény alapján fognak venni mindig is (nagy átlagban le****ják a környezetvédelmet, ha nekik is fel kellene áldozniuk valamit). Pénzügyi paramétereket tudod befolyásolni, árakkal-ösztönzőkkel-adókkal - meg jó termékekkel.
    "Amit leírtál “hibák” abból kb annyi igaz hogy azok megfognak előzni akik nem tartják be a sebesség határokat." - ABRP-vel ha játszadozol kicsit, a tervezés sok célpontra 130 kmh alá jön ki optimálisan , főleg télen.. (autótól-célponttól függő) Személy szerint az ABRP-t szoktam futtatni menet közben, össze tudod vetni a SOC-t és a becsült SOC-t és feljebb vagy lejjebb állítani a tempomatot ennek függvényében. A másik téma, kérdezd meg a feleséged melyik autóval akar menni, ha 2-3 órával tovább tart az út, aztán meglátod mennyire mese :)
    "100km-t" - w206 c-klasse jön, x5 hibrid már kapható... - azok igaz nem is 13KWh-s akksik
    "Ki a franc fogja töltögetni mindig ahelyett hogy sokszáz km-t elmenne egy tankolással?" - ha elég drága a benzin fogják töltögeti, németek csak idén 10c-el növelik az adót és ez a tendencia - szvsz. az emberek tartósan szinte csak a pénzzel motiválhatók lustaság ellen
    "10-20" - akkorra várhatóan az átlagos akkukapacitás és/vagy a töltési sebesség-hálózat elég lesz, hogy valóban egyedüli autó legyen. (150-200KWh), szvsz jelenleg még nem tartunk ott.

  • axioma

    addikt

    válasz Noukoum #39 üzenetére

    Az Ampera csoportban [nem en nezem csak hallom] mindenki ezzel jatszik h mennyi nem-benzint tud...
    Az lehet, h a kamu-zold rendszamost nem arra vettek h toltsek, ettol me'g nem kene minden hibridesre rahuzni...

  • axioma

    addikt

    válasz Noukoum #42 üzenetére

    erste most akcioban uzemanyagkartyat ad, es hibridnek e-toltest... benzinesre a legkevesebbet, full ev duplat talan
    Amugy ilyen hulyeseget h a hibridbol benzines lesz az a problema... Amennyiben a hibrid helyett benzinest vett volna, eleve az lenne vegig... most csak ha elhinnem h az lesz a hibridbol akkor se all meg az erv, de nem [ampera el se indul nagyakku nelkul pl.]
    Sztem eldontotted h szar, es a valosag masik bemutatasa [szamok, logikus ervelesi lancok] ugyse ingatnak meg benne...

  • Noukoum

    addikt

    válasz axioma #44 üzenetére

    Nem húzom le, egész egyszerűen az a baj hogy belsőégésű autók helyett plugint gyártunk és ugyanúgy használjuk mint a belsőégésűt.
    Amperára írtam is hogy itthon azért veszik mert spórolni akarnak és sokkal alacsonyabb a vételára mint egy nagyobb akkus villanynak.

    Igen ha belsőégésűt vett volna plugin helyett az aki sosem fogja töltögetni akkor több villanyautót tudnának gyártani.
    Eldöntöttem hogy sz@r? Mi van? Én tényeket írok, azt hogy te mit írsz azt szerintem te sem tudod.
    Komolyan gondolod hogy az amperások akkor is kínlódnának a töltögetéssel ha ugyanannyiba kerülne mint az benzin? Hát akkor miről beszélünk.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    addikt

    válasz Uzi74 #43 üzenetére

    Neki mernék természetesen.
    Minek szeretnél rengeteg ionity töltőt itthonra? Hova szeretnél menni? Budapest nekem +200km , Balaton +250km 1 töltéssel leérnék simán. Bécs +450km 2 töltéssel leérnék simán. És nem kategóriában a legjobb elektromos hatótávot kínáló autókról beszélek hanem pici id3, peugeot 208e amik 45 kWh aksival rendelkeznek. Persze nem azt mondom, töltőből sosem elég. De 5 éve nem volt átjárható az ország, mostmár bőven az. És a villámtöltő ezért kell.
    Tudok olyan céget meg felejtsük el. Van 10 cég, van 100 cég. 1db az semmi, az arány a lényeg.
    Tehát mivel lesz@rják a környezetvédelmet ezért nem is lesz töltőkártya. Pont erről beszélek.
    Miért tartana 2-3 órával tovább? Honnan szeditek ezeket basszus? De komolyan. Az asszony lesz az első aki sír hogy álljunk meg. Csak úgy szólok.
    Tehát jön egy autó, meg kapható az x5 ami 87km-t tud a wltp szerint 24!!! kWh órányi bruttó akkumulátorból. Fantasztikus. Milyen jó hogy ez is benzinnel fog menni.. :))
    Hát kíváncsi leszek hogy mennyire fogják tölteni, ha már Németország ott 3-szor annyiba kerül az otthoni áram mint nálunk. Ami tény hogy picit luxus azért plugint gyártani mert a magyaroknak majd jó lesz használtan.
    200 kWh.. Azért hogy tudjak menni 1000 km-t egyseggel amit az életben nem fogok megtenni. Kösz de nem.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • axioma

    addikt

    válasz Noukoum #46 üzenetére

    Te tudod, akinek nem is volt soha hibrid a tervben, hogy mi mit vettunk volna, ha nem Amperat? Hat ezt lehet tenynek beallitani, de nekem meg lehet azt mondani, hogy nagyon nem az.

  • Uzi74

    senior tag

    válasz Noukoum #47 üzenetére

    "Neki mernék természetesen." - kiváncsi vagyok mennyi idő alatt érnél le pl. Zadarba. Nincs nagyon 100Kw+-os töltőből, kettő meg szinte sehol. Ha minden jól menne is legalább 2 óra+ töltési idővel kellene számolni - és reménykedni nincs más eautós a környékeden...
    "Miért tartana 2-3 órával tovább" - München-Budapest távon 680 Km ekkkora különbséget szoktam mérni, 120-130Kwh-t kell töltenem útközben, csak a töltési idő közel 2 óra (3 megállással, 2-vel hosszabban kell) - 8 óra alá még nem sikerült hozni, télen 8,5. (iPace) És szerencsémre St Valentin nem volt tele sosem, annak ellenére, hogy a superchargerre már sokszor várnak és teslások is átjönnek az ionity-ra. Ez szabadságolások kezdetén csak rosszabb, néztem a foglaltságát az appban.
    Benzinessel 6 óra alatt szokott lenni a táv, de 10%-al a megengedettnél gyorsabban 5 óra alá is be lehet hozni - ilyenkor megállás nélkül is el lehet lenni, max 1 gyors pisiszünet..
    Mikor még az Ionity 8Eur-ba került töltésenként akkor legalább olcsóbb volt elektromosan menni és megvacsoráztam a várakozás alatt a különbségből, most már ez az előny sincs (sőt 79c Kwh árnál már fordított a helyzet).
    "Van 10 cég, van 100 cég. 1db az semmi, az arány a lényeg." ha feltesszük, hogy cégautót senki sem tölt, akkor is kifut a tipikus céges lízing 3 év után, a közetkező magánszemély tulaj már fogja nézni mi mennyibe kerül és a saját pénztárcájának kedvez...
    " Azért hogy tudjak menni 1000 km-t egyseggel amit az életben nem fogok megtenni." autópályán jó lesz az 600-nak, 30Kwh/100 km-el . Ha hívna a természet, az nem egyenlő 40 perc töltéssel azért.

  • Noukoum

    addikt

    válasz axioma #48 üzenetére

    Elmondtam. Arra picit luxus ennyi plugint gyártani hogy a balkánon jó lesz használtan.

    Uzi74:
    kiváncsi vagyok mennyi idő alatt érnél le pl. Zadarba.
    Hát ha neadjisten véletlen odakeverednék évente egyszer akkor kibírnám hogy lassabban érek oda. Te minden nap Zadarba mész?
    Nincs nagyon 100Kw+-os töltőből
    50 kWh is megfelel a célnak.

    Benzinessel 6 óra alatt szokott lenni a táv, de 10%-al a megengedettnél gyorsabban 5 óra alá is be lehet hozni - ilyenkor megállás nélkül is el lehet lenni, max 1 gyors pisiszünet..

    Na hát megint itt tartunk. 680 km minimum 2-3 megálló bármilyen autóval. Nem nepper vagyok hanem ember. Megengedettnél többel?….
    Tehát az ilyen kabaré szintű max 1 pisiszüntetet felejtsük már el. És abba bele se menjünk hogy ki mikor megy 700 km-t egyáltalán. Mondanom sem kell, nem az átlag. De ha évente egyszer (vagy többévente egyszer) véletlen odakerülne akkor kibírja azt hogy pl. a balkánon nagyon rossz a töltőhálózat. Vagy azt hogy meg kell állni 150-200 km-enként “kényszerből” pihenni. Meg hogy be kell tartania a szabályokat. Ezek tényleg szörnyű kompromisszumok ám. :))De valóban, mennyivel jobb a plugin már, hiszen ott egyseggel kijutok Münchenbe. Minden álmom ez, amit a villannyal nem tudok megtenni.
    Mikor még az Ionity 8Eur-ba került töltésenként akkor legalább olcsóbb volt elektromosan menni és megvacsoráztam a várakozás alatt a különbségből, most már ez az előny sincs (sőt 79c Kwh árnál már fordított a helyzet).
    Azért a 37 forintos otthoni bruttó kWh óra ár mellett ilyen sírást leadni. Jó hogy nem fizessenek azért mert villannyal jársz….
    ha feltesszük, hogy cégautót senki sem tölt, akkor is kifut a tipikus céges lízing 3 év után, a közetkező magánszemély tulaj már fogja nézni mi mennyibe kerül és a saját pénztárcájának kedvez...
    Semmi nem garantálja azt hogy olyan ember fogja használni utána aki tud fix helyen tölteni. Ezzel kár is kalkulálni.
    autópályán jó lesz az 600-nak, 30Kwh/100 km-el . Ha hívna a természet, az nem egyenlő 40 perc töltéssel azért.
    Nem minden autó eszik 30 kWh-t száz km-n pályán, főleg hogy nem tudsz végig 130-cal menni, főleg nem télen. Ezt sem tudom honnan szedted.
    Teljesen felesleges kommunikálni ha ilyen idióta érveket hozunk fel minthogy 700 km egy pisivel… Ezért nem jó a villany, ezért kell gyártani plugint…. Meg jönnek ezek a 30 kWh fogyasztások. Mi eszik ennyit a kis aksis id3? Ja hogy a nagy suvok télen 140-nel talán? Nem az volt hogy az drága? Döntsd már el.

    [ Szerkesztve ]

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

Hozzászólok Aktív témák

Hirdetés