Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Aprósólyom

    addikt

    válasz mrlujoak #3 üzenetére

    Ezeket az infókat hol lehet olvasni?
    Egyáltalán nem volt hangos az első autó sem. [link]
    Mivel kis teljesítményű volt, biztos hogy nem is fogyasztott sokat, még ha szar hatásfokkal üzemelt, akkor sem.
    Drágák voltak először igen, de 20 éven belül megjelent a Ford T model, azt pedig vették mint a cukrot. Hogy lehet így benzines autók utálatról beszélni? 20 éven belül mindenki pálforduláson ment keresztül?
    Az EV-t meg 100 éve utáljuk? Nem, dehogy.
    Senki sincs az EV ellen, hanem egyszerűen mind a vásárlók, mind a mérnökök tisztában vannak a korlátaival. Ennyi, nem több.
    Hatalmas átalakításokat kell eszközölni az infrastruktúrán, hogy hirtelen nagy mennyiségű EV lepje el az utakat. Ha emberek tömegei kezdenének el olcsó EV-ket használni munkába járásra, akkor a villamos hálózat nem bírná. Vagy fizetni kellene a szigetes napelem telepítést, hogy mindenki töltse otthon. Na de amikor nem tudjuk hatékonyan tárolni az energiát? Haza megy télen a munkás, estére nem lesz nap, nap közbeni energiatárolásra van szüksége. A rendszerbe való betáplálás sem megoldás. A rendszer sem tudja tárolni. A közlekedésnek az egyik legnagyobb energiaigényű terület. Hogy tároljunk annyi energiát? Az megoldás lehet, hogy mindenki kisebb, energiahatékonyabb közlekedési eszközre, vagy tömegközlekedésre váltana, de a válaszadókból látszódik, hogy inkább elektromos autóval járnak, ami legalább 12-13kWh energiát igényel 100km-enként. Csak Magyarországon, ha jól rémlik autóból 1,5 van. Ezekből rohadt nagy számok jönnek ám ki. Nem hiába, nehezen tudjuk elhagyni a szénhidrogéneket, mert nagyon nagy az energiasűrűsége. A fejlett államok energiaigénye pedig hatalmas.

    Jevons paradox

Új hozzászólás Aktív témák