Hirdetés

Ön vezetett már elektromos járművet?

Érdekes felmérést tett közzé a Jövő Mobilitása Szövetség, aminek mintájára most mi is olvasóinkat kérdezzük!

A fenntartható közlekedési megoldások bemutatását és népszerűsítését célul kitűző Jövő Mobilitása Szövetség néhány napja megosztotta első oktatófilmjét a témában, most pedig egy 704 fő visszajelzésére alapozott felmérést mutattak be elektromos járműves témakörben.


[+]

A válaszadókat első körben arról kérdezték meg, vezettek-e már elektromos járművet, itt közel 70%-os volt az igennel reagálók aránya, ám ami még érdekesebb, hogy közülük majdnem mindenki, azaz 95,9% vezetett autót, utána jelentős elmaradással jönnek a mikromobilitási eszközök, mint a roller (32%), a segway (17,9%) vagy a bicikli (29,6%), utánuk a robogó (14,8%), a motor pedig már mindössze 4,5%-on áll az elektromos járművet vezetett felhasználók között is.

Szinte természetes módon túlnyomó többségben pozitív véleménnyel voltak az élményről, 70,7% értékelte 5/5 pontosra az élvezeti faktort, a válaszadók 41,3%-a pedig nagy eséllyel villanyautót venne magának, amikor legközelebb vásárlásra kerül a sor. Az elektromos meghajtású autók mellett a válaszadók túlnyomó részt a helyi emissziómentességgel, a csendesebb, vibrációmentes üzemmel, az alacsony üzemeltetési költségekkel, az otthoni, akár zöld energiás működtetéssel, az alacsony széndioxid kibocsátással érveltek, de volt, aki az  ingyenes parkolást, az állami támogatásokat, vagy épp az értéktartást jelölte meg.


[+]

Az ellenoldalra a többség a magas vételárat tette, de viszonylag sokan hiányolják a nyilvános töltőpontok mennyiségét, a jelenlegi járművek hatótávját és töltési idejét, de sokan örülnének, ha használt elektromos járművekre is elérhető lenne valamilyen támogatás. Az is látszik, hogy a válaszadók egy része nem tudná megoldani az otthoni töltést, vagy épp szűknek tartja még az e-autó kínálatot.

Körülbelül a megkérdezettek 60%-a tudná munkahelyén tölteni a gépjárművet, a maradék 40%-nak azonban nem lenne erre lehetősége. 81,4% választana villanyautót, ha lenne lehetősége munkahelyi töltésre, ehhez képest meglepően kevesen ülnének biciklire, robogóra, rollerre, vagy rendszámos motorra, pedig a válaszadók között egészen sokan közlekednek gyalog, tömegközlekedéssel, vagy épp hagyományos biciklivel vagy rollerrel.

A válaszadók közt túlnyomó többségben vannak a 35 és 54 év közti, egyetemet vagy főiskolát végzett, Budapesten vagy Megyei jogú városban élő emberek, most viszont olvasóinkon a sor: válaszoljanak a kérdőív két alapkérdésére.

Azóta történt

  • Nagyon menő lett az elektromos Opel Manta

    A régi sportautók kedvelőinek valószínűleg egyként indul be a nyálelválasztása a modernizált Manta GSe ElektroMOD láttán, de sajnos van egy komoly baj a képletben. És az nem az elektromosság.

Előzmények