Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • M5Norbi

    őstag

    válasz Noukoum #17 üzenetére

    Akarod mondani....

    Ha megengeded eldöntöm mit akarok mondani :)
    Szerintem mindkét csoportban vannak buta emberek. Nyilván ezek a hangos kissebbség. De ez az élet más területén is így van legyen szó bármitől.

    Bár lenne...

    Azért az ritka hogy csak az egyik oldal mondandójában legyen igazság. Az hogy van aki képtelen elfogadni hogy más ember mást lát jónak az más kérdés.

    Ilyet senki nem mondott...

    De olykor azért az az érzése az embernek hogy a sötétzöldek már holnaptól kitiltanák a bolygóról a belsőégésűeket. Aztán aki villanyautós az felsőbbrendűen autózhat akinek nem telik rá az tömegközlekedjen. Csakhát sok embernek az nem alternatíva.

    Nem értem...

    Persze hogy sok esetben jó alternatíva. Annak aki meg tudja fizetni. De az jogos hogy aki megteheti az váltson. Azon hogy a legtöbben nem tudják még megvenni azon nem tudom mit nem érteni.

    Folyamatosan fejlődik....

    Igen így van. Mégvpár év és teljesen kompromisszummentes lesz bár már most is sok esetben elfogadható.
    De azért lássuk be nem csak azért veszik. És a legutolsó szempont a környezetvédelem.
    Kíváncsiság, kivagyiság, én indítom a jövőt, ingyenbparkolás, olcsóbb fenntartás, menő ahogy megy ,nem büdös elég széles a paletta.

    Nem kell megoldódnia...

    Magad írod hogy fejlődik a hálózat. Akkor mégsincs még megoldva. De mire kell meglesz szóval ez rendben van.
    Hirtelen nem lesz folyamatában keletkezik majd. De ez viszont már megoldott ha jól tudom újrahasznosítással.

    De én nem vitázom csak leírtam amit gondolok. Nem állok egyik pártján sem. Szeretem a dieselemet, vidéken középtávra járok bele tökéletes így. De ha majd meg tudok venni egy jó villanyautót akkor megteszem. :))

    Ha meghalsz, Te nem tudod, hogy halott vagy, csak a körülötted élőknek nehéz. Na most ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy!

  • M5Norbi

    őstag

    válasz Noukoum #21 üzenetére

    Jó úgy látom azért sokmindenben egyetértünk legfeljebb másképp fejezzük ki.

    Max engem nem zavar annyira ha valaki hülyeséget terjeszt. Ha valóban hülyeség akkor úgyis rá fognak jönni a többiek is.
    Szóval ezen nem biztos hogy megéri felhúzni magad :)

    Ha meghalsz, Te nem tudod, hogy halott vagy, csak a körülötted élőknek nehéz. Na most ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy!

  • MrPetya19

    addikt

    válasz Noukoum #27 üzenetére

    Mi csak 200-250km-t teszünk meg rendszeresen, és hétközben meg Bp. De a 250-el is az a baj, hogy a célállomáson nem nagyon tudunk tölteni, se a pályán mert ott sincs töltő.

    ,,Az Epöl térképei Kelet-Európában sivatagot mutatnak." Bog

  • Uzi74

    senior tag

    válasz Noukoum #29 üzenetére

    Elmész ügyfelhez, nem feltételen van gyaloglási távolságra töltő az irdodához - ha van is általában AC töltő, ami 3-4- óra alatt max félig tölti fel mire indulnál haza...

  • Uzi74

    senior tag

    válasz Noukoum #31 üzenetére

    Az új autók kétharmada céges vásárlás, ezért nagyon is releváns az üzleti használat. Ha az átlag megengedhet magának 10m-es új autót, akkor persze tévedek :)

  • MrPetya19

    addikt

    válasz Noukoum #31 üzenetére

    Kiránduló helyen kérdés mennyire van töltő.
    De pl nálunk a nyaralóban sokáig tartana a 2,3kW-al feltölteni.
    A céges autónál persze kérdés, hogy komolyan veszik, és pl raknak töltőket a parkolóba, vagy csak megveszik az autót, aztán le se szarják, hogy mit csinálsz vele.
    De ugye itthon érdekesen állunk azokhoz a dolgokhoz, amik nem a sajátunk.

    ,,Az Epöl térképei Kelet-Európában sivatagot mutatnak." Bog

  • Uzi74

    senior tag

    válasz Noukoum #33 üzenetére

    Ismerek olyat, aki cégautóval 80%-ban elektromosan jár. Több cég támogatja az otthoni töltést is. A probléma ott van, ha csak korlátlan benzinkártyát adnak az autó mellé, akkor nem érdekelt otthon tölteni - de ez nem a phev-k hibája.(tudom volt felmérés, hogy nem volt általános a sok töltés, nem véletlenül kell majd a valós fogyasztást rögzíteni az EU-ban az autóknak a jövőben, hogy ez kiküszöbölhető legyen). Én csak annyit állítok, hogy egy phev-t lehet környezettudatosan is mozgatni - elektromos autóval, ha nincs mellette másik - sokszor komoly tervezésre és türelemre van szükség, még Németországban is vannak fehér foltok (pl A94, alig van gyorstöltő)
    És speciel a rokonok szerintem rámunnának, míg a nettó 84 KWh-s akkum feltöltöm náluk 16A/230V/1 fázison :)

    [ Szerkesztve ]

  • axioma

    veterán

    válasz Noukoum #36 üzenetére

    De, hasznalja az is, aki nem tolti - igaz joval kisebb %-ban, kb. mint a regi priusok: regeneral, kisut.
    Amugy mienk nalunk levo elettartama alatt 1.5 liter per 100km evett [plusz villany], es ebben 1000km-nyire elmentunk es vissza ut is volt nulla tolthetoseggel. Elettartamra 2.3l az atlag. Az mennyire nem zold?

    Amugy most talaltak a nemetek lelohelyet, ami litiumbol jo ideig eleg lesz meretu.

  • MrPetya19

    addikt

    válasz Noukoum #36 üzenetére

    Sajna az áramhálózat fejlesztése kéne elég erősen.
    Meg ugye mi van ha be kell ugrani a városba valamiért stb.
    De az igazi gond, hogy nagy villanyautó csak SUV van (ami pazarlás) és azok meg nagyon drágák pl egy Ceed, Octavia PHEV-hez képest.

    axioma
    Az is gond, hogy sok gyártónál a phev sose volt igazán hibridnek tervezve, így lemerült akksival elég sokat ettek. De már van fejlődés, meg persze terjed a gyorstöltés is köztük, meg az akksik energiasűrűsége is nő.

    ,,Az Epöl térképei Kelet-Európában sivatagot mutatnak." Bog

  • Uzi74

    senior tag

    válasz Noukoum #36 üzenetére

    Lehetne filozifálni sokáid a dologról, akit én ismerek és meg tudja venni újonnan villanyautót, annak nem 1 autó van a csalában, van mellette ICE vagy PHEV is (1 kivétellel, de ott is sok évig volt a model S mellett egy diesel BMW, majd jött model 3 - de anyóséktól el lehet kérni egy kombi toyotát nyaralásra) Aki néhanapján külföldre is megy nyaralni, síelni, ritkán vállalja be a kényelmetlenségeket - a bizonytalanságot és a megnövekedett utazási időt (meg a pszichés hatást, egyrészt hogy mindenki elmegy melletted, másrészt te leszel a hibás, ha sír a gyerek :) ). Lehet mondani, hogy egy hétre lehetne akár bérelni is, de nem sokan választják azt az utat.
    Ez fejlődhet a töltőhálózat fejlődésével, de jelenleg inkább rosszabb lesz a helyzet - gyorsabban nő az eautók száma mint a gyorstöltőké - tapasztalatből mondom jobban tele vannak, mint előtte (a városi AC-kra es kifejezettem igaz). Igaz egy EQS-el már talán bevállalnék nagyobb távokat is akár 1 töltéssel.
    Egyetlen autónak viszon sok esetben látok phev-t. Céges esetben szimlán nem benzinkártyát kellene mellé adni, hanem valahány KWh jóváírást havonta és máris más lenne a mix. Belvárosokban csak elektromos üzemmód zóna is kijelölhető lenne. Privát esetben meg eleve olcsóbb töltögetni és úgy közlekedni (főleg az újabbak, amik közel 100 km-et elmennek - tényleg ritkán kellene benzinmotorrral menniük) 1 phev lábnyoma szerintem kisebb mint egy BEV + ICE, még ha kevesebbet is megy az ICE.

  • Uzi74

    senior tag

    válasz Noukoum #42 üzenetére

    "Az hogy két autó van az nem azért van mert a villany alkalmatlan egyedülinek hanem mert eddig is 2 volt vagy pedig vettek egy kis városit a belsőégésű mellé." Neki mernél vágni Horvátországnak családostul elektromosan nyaralási csúcsidőben vagy karácsonykor vagy egyéb frekventált időszakban bevállalnál egy München-Budapestet? (bízva, hogy pl. St. Valentin nincs fullon?)
    "Nem nő gyorsabban az e-autók száma mint a töltőké itthon." - hosszú távra csak olyan HPC
    töltőket tervezel, ahol több mint egy 150KW+-os CCS van egymás mellett, nehogy lyukra fuss - mennyi ionity vagy nagyobb töltőpark is nyílt mostanában Mo-on?
    "Kwh jóváírás. Mint a mesében" tudok céget, ahol céges phev mellé jár átalányban valamennyi
    "Még mindig nem a környezetvédelem miatt vesznek plugint." az emberek pénzügyi megfontolások, kényelem, teljesítmény alapján fognak venni mindig is (nagy átlagban le****ják a környezetvédelmet, ha nekik is fel kellene áldozniuk valamit). Pénzügyi paramétereket tudod befolyásolni, árakkal-ösztönzőkkel-adókkal - meg jó termékekkel.
    "Amit leírtál “hibák” abból kb annyi igaz hogy azok megfognak előzni akik nem tartják be a sebesség határokat." - ABRP-vel ha játszadozol kicsit, a tervezés sok célpontra 130 kmh alá jön ki optimálisan , főleg télen.. (autótól-célponttól függő) Személy szerint az ABRP-t szoktam futtatni menet közben, össze tudod vetni a SOC-t és a becsült SOC-t és feljebb vagy lejjebb állítani a tempomatot ennek függvényében. A másik téma, kérdezd meg a feleséged melyik autóval akar menni, ha 2-3 órával tovább tart az út, aztán meglátod mennyire mese :)
    "100km-t" - w206 c-klasse jön, x5 hibrid már kapható... - azok igaz nem is 13KWh-s akksik
    "Ki a franc fogja töltögetni mindig ahelyett hogy sokszáz km-t elmenne egy tankolással?" - ha elég drága a benzin fogják töltögeti, németek csak idén 10c-el növelik az adót és ez a tendencia - szvsz. az emberek tartósan szinte csak a pénzzel motiválhatók lustaság ellen
    "10-20" - akkorra várhatóan az átlagos akkukapacitás és/vagy a töltési sebesség-hálózat elég lesz, hogy valóban egyedüli autó legyen. (150-200KWh), szvsz jelenleg még nem tartunk ott.

  • axioma

    veterán

    válasz Noukoum #39 üzenetére

    Az Ampera csoportban [nem en nezem csak hallom] mindenki ezzel jatszik h mennyi nem-benzint tud...
    Az lehet, h a kamu-zold rendszamost nem arra vettek h toltsek, ettol me'g nem kene minden hibridesre rahuzni...

  • axioma

    veterán

    válasz Noukoum #42 üzenetére

    erste most akcioban uzemanyagkartyat ad, es hibridnek e-toltest... benzinesre a legkevesebbet, full ev duplat talan
    Amugy ilyen hulyeseget h a hibridbol benzines lesz az a problema... Amennyiben a hibrid helyett benzinest vett volna, eleve az lenne vegig... most csak ha elhinnem h az lesz a hibridbol akkor se all meg az erv, de nem [ampera el se indul nagyakku nelkul pl.]
    Sztem eldontotted h szar, es a valosag masik bemutatasa [szamok, logikus ervelesi lancok] ugyse ingatnak meg benne...

  • axioma

    veterán

    válasz Noukoum #46 üzenetére

    Te tudod, akinek nem is volt soha hibrid a tervben, hogy mi mit vettunk volna, ha nem Amperat? Hat ezt lehet tenynek beallitani, de nekem meg lehet azt mondani, hogy nagyon nem az.

  • Uzi74

    senior tag

    válasz Noukoum #47 üzenetére

    "Neki mernék természetesen." - kiváncsi vagyok mennyi idő alatt érnél le pl. Zadarba. Nincs nagyon 100Kw+-os töltőből, kettő meg szinte sehol. Ha minden jól menne is legalább 2 óra+ töltési idővel kellene számolni - és reménykedni nincs más eautós a környékeden...
    "Miért tartana 2-3 órával tovább" - München-Budapest távon 680 Km ekkkora különbséget szoktam mérni, 120-130Kwh-t kell töltenem útközben, csak a töltési idő közel 2 óra (3 megállással, 2-vel hosszabban kell) - 8 óra alá még nem sikerült hozni, télen 8,5. (iPace) És szerencsémre St Valentin nem volt tele sosem, annak ellenére, hogy a superchargerre már sokszor várnak és teslások is átjönnek az ionity-ra. Ez szabadságolások kezdetén csak rosszabb, néztem a foglaltságát az appban.
    Benzinessel 6 óra alatt szokott lenni a táv, de 10%-al a megengedettnél gyorsabban 5 óra alá is be lehet hozni - ilyenkor megállás nélkül is el lehet lenni, max 1 gyors pisiszünet..
    Mikor még az Ionity 8Eur-ba került töltésenként akkor legalább olcsóbb volt elektromosan menni és megvacsoráztam a várakozás alatt a különbségből, most már ez az előny sincs (sőt 79c Kwh árnál már fordított a helyzet).
    "Van 10 cég, van 100 cég. 1db az semmi, az arány a lényeg." ha feltesszük, hogy cégautót senki sem tölt, akkor is kifut a tipikus céges lízing 3 év után, a közetkező magánszemély tulaj már fogja nézni mi mennyibe kerül és a saját pénztárcájának kedvez...
    " Azért hogy tudjak menni 1000 km-t egyseggel amit az életben nem fogok megtenni." autópályán jó lesz az 600-nak, 30Kwh/100 km-el . Ha hívna a természet, az nem egyenlő 40 perc töltéssel azért.

  • Uzi74

    senior tag

    válasz Noukoum #50 üzenetére

    "Arra picit luxus ennyi plugint gyártani hogy a balkánon jó lesz használtan" - Az gyártanak amire igény van, kinek luxus gyártani? Itt az élettartam alatti kibocsátásokról beszéltünk PHEV alatt, milyen arányban lesz a különböző módokban használva - globálisan ez a lényeg, nem? Vegyen inkább ICE-t mint PHEV-t azt mondod tök mindegy? (talán nézegesd spritmonitor.de- n a testvérmodelleket)
    "50 kWh is megfelel a célnak." - ha van szabad jobb mint a semmi. Mégis, mi a fájdalomküszübüd, hány órával hosszabb utat tolerálnál még?
    "Tehát az ilyen kabaré szintű max 1 pisiszüntetet felejtsük már el." - nem sok embert ismerek, aki az autópályaparkolók nagy kedvelője, miért állnának meg gyakrabban, 2-3 óra annyira extrém hosszú?
    "Meg hogy be kell tartania a szabályokat." - sorry, elfelejtettem mindenki milyen szabálykövető állampolgár, különösen az újautóvásárlók, 140 fel sem merül senkiben..
    "Azért a 37 forintos otthoni bruttó kWh óra ár mellett ilyen sírást leadni." hol hallottál sírást? Csak azt mondtam, hogy a másik autó kulcsát rakom el, ha nagyobb távra megyek, - mert nem sok racionális érv van amellett, hogy akkor is az elektromost vigyem.
    Szerintem neked azzal van probémád, hogy megértsd, mindenki máshogy árazza be a saját idejét. Valakinek nem fér bele + 2-3 óra, valakinek meg igen. Meg a célközönség szerinted tényleg nem jár külföldre, vagy csak pár évente ritkán? (vagy inkább repüljön, mert túl sokáig tartana eautóval?)
    Ebből mind az követketik, amit az elejétől mondok - és mindekinél ezt látom a gyakorlatban - --egy bizonyos jövedelmi szint fölött eleve több autó van a családban,
    -több autó esetén az egyik legyen BEV egy ICE/PHEV maradjon meg, akkor jársz a legjobban - megfelő eszközt a megfelelő célra - rövid utakra legyen a BEV felülreprezentálva.
    -Erre te azt mondod legyen csak BEV - én azt mondom azzal van egy sor kompromisszum jelenleg (ezt te is elismered, csak bevállalod )
    "Semmi nem garantálja azt hogy olyan ember fogja használni utána aki tud fix helyen tölteni. Ezzel kár is kalkulálni." - mint fent írtam a spritmonitor.de-n ha megnézed, érdekes módon a hibridek kevesebbet fogyasztanak mint a nem phev társaik, szóval nagy átlagban meg tudod mondani hogy fogják használni. Aki nem akarná töltögetni miért venné magánemberként az drágább phev-t?
    "Meg jönnek ezek a 30 kWh fogyasztások." - üdv a valóságban, a most divatos emeltebb-suv szerű családi méretű autók ennyit esznek pályán (már a megadott wltp is > 20, Etron, eqc, ipace.). [link] Nekem és ismerősöknem is ez szokott lenni, nem katalógusadatokról beszélek.
    Kisebb autók, kisebb légellenállással, gyengébb motorral, idealis időjárással lehetnek 20 körül, de inkább 25 a tipikus

  • axioma

    veterán

    válasz Noukoum #50 üzenetére

    Ha nem tunt volna fel, megismetlem: ketto adatot mondtam, az egyik hogy miota nalunk van 1.5 l benzin jut 100km-re, de azt is hogy elettartamra 2.3 l. De akar azt is megadhatom, hogy amikor mi vettuk, akkor ugy allt 2.8l-en a mutato, hogy aki hazahozta meg furikazott kicsit vele az nem toltotte egy pillanatra sem (ez ugye kapasbol tobb mint 1000km sok palyaval, eleg szepen huzta fel az atlagot).
    Tehat a mi konkret autonkat a megvasarlas elott (az importalot kiveve) is rengeteget hasznaltak elektromos uzemben, meg azota mi is. Hol van a problemad???
    Az ion nem valo hosszu tavra, hosszu tavra valo (nekem kulfold se kell mindenaron, de Mo. csucskeig menjen azert el) auto meg nekem [hasznaltban persze de] draga. Igy meg termeljuk az aramot es toltjuk az autokba, engem nem fogsz megingatni abban hogy ez egy zold dontes is volt a penzugyi erv mellett.

Új hozzászólás Aktív témák