- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Yettel topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A71 - elég ennyi?
- MIUI / HyperOS topik
- iOS alkalmazások
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
Felteszem a felmeres azert keszul, hogy azoknak a preferenciait ismerje meg, akik amugy hajlanak a temara, olvassak az adott oldalt... akik ugyse akarnak e-autozni, nem mind1 hogy mit mondanak, melyik indokkal miert nem?
Amugy meg at lehetne vagni a legnagyobb gordiuszi csomot (hatotav-para) egy valodi range extenderrel (foleg ha hitelt erdemlo" km-ara'ny is leolvashato lenne).
-
axioma
veterán
Az van (parome, nekem ion), de az nem igazi range extender. Ott egyreszt tudja a motor is hajtani a kereket kozvetlen (me'g ha nem is teszi a legtobbszor), masreszt 30+ literes tankja van es siman elmegy csak benzinnel mindenfele korlatozottsagi erzes nelkul. A mi peldanyunkat hazahoztak Hollandiabol, ment vele ket hetig a kereskedo, es egyszer se dugta be. En ezt nem szeretnem elektromos autonak hivni, akkor sem, ha a parom meg 1800 km-t megy vele a benzinmotor bekapcsolasa nelkul (ugy ertsd hogy napi 50 ha ingazik), es akkor is a kocsi TMK-ban kotelezi ra hogy kapcsolja be a benzinmotort, 1x lehet elhalasztani, tobbszor nem. Nyilvan mi is hasznaltuk Berlin oda-vissza amikor nem tudott aramot kapni 2000km alatt (pedig 2x is "dobtam be" penzt kulfoldi toltobe de egyszer nem sikerult aramot csiholni, feladtuk), de ez igy nagyon egy keplekeny kategoria, es az 50-65km napi ta'v mar a Balatonig se eleg. De me'g mindig ez volt az a lehetoseg hogy varosban elektromos, csaladi nyaralasnal meg nem rosszabb mint a benzines.
En a BMW i3 rex vonalra gondoltam, 9 liter tank (de lehetne akar 5liter), maga az akku is 200+ km, de ha barmi okbol nem elerheto a toltes, mehet vele a user ugy, hogy kozben a benzinmotor (ott egy bmw motorkerekpar motorja, lehetne me'g annal is szogegyszerubb ha lenne jelentos igeny a konkret csak ratermelos kategoriara) termeli az a'ramot az akkura.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
A toyota prius vonal tenyleg zsenialis (I-es volt is, 2001-ben gyartott, azert az me'g elozte korat de mi nyilvan tizensok evesen vettuk), de pont nem abban, ami az elektromos autoknal szamitani fog, hanem elsosorban pont a hibridseg (valto es energiairanyitas).
Egy aygo-t megneznek full elektromosban az biztos. De sajna boritekolhato hogy mindenhol a suv-ok jonnek elobb, ami a zoldseg megcsufolasa... -
axioma
veterán
Csak erre a reszre reagalnek:
"De azért lássuk be nem csak azért veszik. És a legutolsó szempont a környezetvédelem.
Kíváncsiság, kivagyiság, én indítom a jövőt, ingyenbparkolás, olcsóbb fenntartás, menő ahogy megy ,nem büdös elég széles a paletta."
Egyreszt a kivagyisag/en inditom a jovot csak az uj e-autoknal lehetseges, de szerintem egyelore tobb a tamogatasi kvota ellenere a nem uj hanem hasznaltan behozott.
Masreszt a nem budos az pont kornyezetvedelem
Harmadreszt olyan elkepzelhetetlen, hogy dugozni nem akarok pofekelve? Igen, draga is hogy az allo auto eszi a benzint, de az bele volt kalkulalva, engem tenyleg zavart amikor olyan munkahelyem lett hogy napi szinten kellett sokat dugoban menni, hogy kipufogok.
Az ingyenparkolas meg az olcsobb fenntartas az mar csak a "kene egy e-auto" utani lepes volt, hogy "van mar ertelme az e-autonak". Korabban, mikor nem parkolosbol nem parkolosba jartam es napi 2x5km-t, en akkor is vettem volna kicsi elektromost, de nagyon draga mulatsag lett volna. Igy most mar racionalis is.
A "meno ahogy megy" biztos van akit izgat, en inkabb azt emelnem ki, hogy - amig a tobbseg belsoegesu - a relativ dinamikussagaval az en vezetesi stilusom mellett ugyanaz a manover biztonsagosabb, igy osszessegeben biztos kicsivel rovidebb is az ut, de sokkal inkabb szamit a kevesebb stressz a manoverezesek soran. -
axioma
veterán
De, hasznalja az is, aki nem tolti - igaz joval kisebb %-ban, kb. mint a regi priusok: regeneral, kisut.
Amugy mienk nalunk levo elettartama alatt 1.5 liter per 100km evett [plusz villany], es ebben 1000km-nyire elmentunk es vissza ut is volt nulla tolthetoseggel. Elettartamra 2.3l az atlag. Az mennyire nem zold?Amugy most talaltak a nemetek lelohelyet, ami litiumbol jo ideig eleg lesz meretu.
-
axioma
veterán
erste most akcioban uzemanyagkartyat ad, es hibridnek e-toltest... benzinesre a legkevesebbet, full ev duplat talan
Amugy ilyen hulyeseget h a hibridbol benzines lesz az a problema... Amennyiben a hibrid helyett benzinest vett volna, eleve az lenne vegig... most csak ha elhinnem h az lesz a hibridbol akkor se all meg az erv, de nem [ampera el se indul nagyakku nelkul pl.]
Sztem eldontotted h szar, es a valosag masik bemutatasa [szamok, logikus ervelesi lancok] ugyse ingatnak meg benne... -
axioma
veterán
Ha nem tunt volna fel, megismetlem: ketto adatot mondtam, az egyik hogy miota nalunk van 1.5 l benzin jut 100km-re, de azt is hogy elettartamra 2.3 l. De akar azt is megadhatom, hogy amikor mi vettuk, akkor ugy allt 2.8l-en a mutato, hogy aki hazahozta meg furikazott kicsit vele az nem toltotte egy pillanatra sem (ez ugye kapasbol tobb mint 1000km sok palyaval, eleg szepen huzta fel az atlagot).
Tehat a mi konkret autonkat a megvasarlas elott (az importalot kiveve) is rengeteget hasznaltak elektromos uzemben, meg azota mi is. Hol van a problemad???
Az ion nem valo hosszu tavra, hosszu tavra valo (nekem kulfold se kell mindenaron, de Mo. csucskeig menjen azert el) auto meg nekem [hasznaltban persze de] draga. Igy meg termeljuk az aramot es toltjuk az autokba, engem nem fogsz megingatni abban hogy ez egy zold dontes is volt a penzugyi erv mellett.