- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Képen az iPhone 17 Pro kétféle akkumulátora
- Vékonyabb házba rejti a Galaxy A17 5G az Exynost
- Yettel topik
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
HThomas
őstag
Igen, de valamiért mégis mindig ezek az érvek jönnek-mennek ezekben a vég nélküli vitákban...
Egyébként tetszik ez a KIA, épp most számolgatom, hogy ha az öregedő Ceedünket cserélném, akkor mire és hogy érné meg. Egy plug-in hibriddel még csak-csak kijön a matek, de pl az EV6 felára túl sok (még), hiába tudnám otthon tölteni. Pedig a nagyobb akksival már egész jól lefedné az igényeinket.
-
HThomas
őstag
Szívás az hogy ahelyett hogy elmenjek a város másik felébe hetente tankolni, ahelyett heti kétszer rádugjam a garázsban az autót töltőre?
Miért kell ilyen demagóg mondatokat leírni? Az emberek nagy része nem a város másik felén tankolja az autóját, hanem útközben útbaejt egy kutat, minimális kitérővel. A másik meg az, hogy nem mindenki tudja a saját garázsában tölteni a villanyautót... érdekes módon, ha valaki panaszkodik a töltésre, mindig az az érv, hogy csak este bedugod a garázsodban... ja, kösz, és akinek nincs, az hova dugja?
Ez az "érvelés" csak tovább hergeli a villanyautó-elleneseket...
-
Foglalt név
addikt
Összegezve, vannak olyan körülmények, ahol meg is érheti a dolog. Az azért elővigyázatosságra ad okot, hogy ez már most is csak úgy állja meg a helyét, ha nem tisztán piaci alapon üzemel. Ergo még mindig úgy látom, hogy áll amit korábban írtam, abban a pillanatban, hogy nem egy feltörekvő, a központi narratívába illő, támogatott technológia lesz, hanem elterjed és részt kell vennie a teherviselésben, könnyen megfordulhat a mérleg.
Érdekes, mert ez azon ritka esetek egyike, amikor megéri "early adopter"-nek lenni.u.i.: abban legalább van ráció, hogy minél elmaradottabb vidékről beszélünk, annál nagyobb mértékű a támogatás, hiszen a beszerzési ár, arányosan nagyobb teher önmagában.
-
Hallosz
senior tag
Aha. Néhány tényt írtam linket mellékeltem, ez nálad a vak hit. Legyen neked.
Érdeklődve fogom továbbra is olvasni a hozzászólásaidat és ha nem bánod, nem reagálok egyikre sem.
Megtisztelnél, ha ettől a hsz-től (mostantól) viszonoznád ezt a gesztust(nem az álláspontod hanem a stílusod miatt)
-
Őszintén nem tudom, mert egyrészt igen, másrészt viszont sokszor azt látom, hogy ezek az emberek valahogy mindig mérgesek, általában a világra, mert szent meggyőződésük, hogy az oka annak, hogy szarul élnek / ilyen-olyan problémáik vannak, az a világ, meg a gonosz gyíkemberek, meg a mittudomén micsodák. Szóval nem vagyok benne biztos, hogy igaz, amit írsz, aki gondolkodik és értelmes, legalább arra rájön, hogy igazából csak rajta múlik a dolog, és a saját problémáját megoldja magának. Mondjuk az tény, hogy ez stresszes, sok belerakott munkát és energiát igényel, szóval ha így nézzük, akár igazad is lehet.
-
HaliGab23
senior tag
Úgy látom továbbra is azt a stílust képviseled, mint korábban és mint minden topikban.
Állítasz valamit, mintha az lenne a Szent Grál.Leírtam korábban, hogy miért nem indul el 1millió autós tankolni üzemanyagtöltő állomásra, nem ismétlem meg.
Ahhoz meg nincs kedvem, hogy a villamos hálózatról írjak, meg mi a különbség bizonyos fogyasztók között.
Azon meg mindig mosolygok, amikor az alábbi komoly érvet írják laikusok:
"Hidd el, mire eljutunk odáig elfogja bírni a hálózat."
-
Hallosz
senior tag
Eszem ágában sincs meggyőzni senkit.
- Én meggyőződést és nem hitet írtam, légyzi olvass és érts.
- lehet, hogy 10 év múlva, sok akkumulátoros autó fog futni az utakon, lehet hogy hidrogénes alig. Hány évtized is kellett a benzin dízel motorok evolúciójához? Szóval messze még az abszolút megoldás.
- Az, hogy MO-n lehet hidrogén hajtású autót venni, látom nálad nem érv.
- A mágnes motorról már ne is beszéljünk.
Hogy mit képviselek és hirdetek, ahhoz ugye nem kell veled konzultálni, hogy jóvá hagyd? -
Hallosz
senior tag
#109 Hallosz: Az élet ilyen, mindig valakinek igaza van és mindig valaki téved. Az akkumulátor nem csak a múlt jelen, hanem a jövő is. Ez van, nincs jobb a hétköznapi eszközökbe.
Végül is egyetértünk, hogy melyiküknek lesz igaza, az majd idővel kiderül.
Jómagam továbbra sem az akkumulátorra fogadok. -
HaliGab23
senior tag
"Ha holnaptól 4 millió elektromos autó közlekedne Magyarországon akkor negyedével nőne meg az ország energiafogyasztása."
Igen, persze.
És nem lenne olyan egyidejűség sem, hogy pl. egyszerre töltené mondjuk 500ezer autós, vagy 1millió.. vagy akármennyi.
Elég ha 1 percig tart egy olyan állapot, amikor 1milliót rádugnak egyidejűleg a hálózatra, ha csak 5kW/autót nézünk is 5000MW (azaz két Paks II) egyidejű igény pluszban.Mivel a töltés több órás, simán lesz egyidejűség.
Pont most jött egy cikk, hogy a Toyota szerint nem kell növelni a hatótávot, mert az kis százalékban van kihasználva (pl. egy 650km-t tudó autóval nagyon ritkán mennek 650km-t) és csak cipeli a súlyt, feleslegesen van benne a drága akku, stb.
Mit jelent ez? Kisebb hatótáv, sűrűbb töltés = egyidejűség.Nem az energiafogyasztás a lényeg, hanem a pillanatnyi teljesítmény csúcsigény!
MWh vs. MW!
-
Peat;)
veterán
"azt állítottam hogy amiatt biztosan nem lesz rosszabb a levegő minősége hogy kevesebb füstös autót adnak el és több tisztán elektromost"
???!!!!
Kevesebb új füstös autót adnak el, de alaptényekkel nem vagy tisztában. A használatban lévő gépjárművek száma növekszik.
Az megy hogy ha kevesebb új autót adnak el, együtt a füstös és együtt az elektromost is véve akkor miből származik a növekmény?[link] - Több a használt, levedlett autó forgalomba hozatala mint az új. Ha szerinted ehhez semmi köze az EU szabályozásnak akkor gratulálok, nyugodtan aludhatsz és harapd a levegőt a főutakon.
-
Hallosz
senior tag
-
Yoshida
aktív tag
De, városban emiatt is rossz a levegő.
Lényeg lustáknak: bringás ha mellékúton megy kevesebb légszennyezés éri, mintha főúton.
Évi 500 milliárd HUF az egészségügy többlet kiadása a légszennyezés miatt (a fűtés is benne van persze, de arra is kezdenek látszódni a lépések, hőszivattyús fűtés meg napelem támogatás formájában, még hőszigetelést kéne támogatni)
-
Peat;)
veterán
A kvóta márka és modell függő amennyire tudom, flotta szinten nézik. Ezért van az hogy a toyota pl árul még 7 személyesből dízelt míg a többi nem.
Amely márkát komolyan érint a kvóta, ott fél-1 millió huf is lehet akár a leallokált büntetés/kocsi állítólag. Ez kinek mi, szerintem nagyon sok. Ez mellett pedig részecskeszűrő és lágy(kamu) hibridek vannak már minimum az új modellekben, amik megint + 0,5-1m a hagyományoshoz képest.Tehát kvóta közvetlenül a büntetés + a beépített plusz cuccok amik csak papíron csökkentik a károsanyagot olyan 1-2m plusz.
És ezért sokszor már 1 literes turbóbenzin jár, ami előreláthatólag a mostani gépjárművek(elektromos, akár dízel) közül a legrövidebb élettartammal rendelkezik.
Azért nagyon sok ez mert az egyébként is hátrányos helyzetbe került piacba még rúg egy utolsót. Így lesz egy kisautó is méregdrága.
Mit csinál a kelet-európai? Megveszi a levedlett 10+ éves német, holland stb autókat.
Tehát van egy kvóta ami miatt nyugaton is kevesebb autót vesznek, csökken az autógyártók eredménye és k+f-re fordítható erőforrása.
Keleten megveszik a használt autót inkább, megint nem az autógyárak eredménye nő.
Szóval van egy intézkedés amitől bezuhantak az eladások, lassul az átállás, romlik a levegő minősége keleten, pl nálunk.
-
PitLee
őstag
Anno hoztak egy szabályt ezek a tökik, ami miatt a nehezebb, nagyobb autók (i lové jú klímaváltozás) kedvezőbb értékeket kapnak a CO2 kvóta számolásakor, mint egy kis kocsi.
Így a kiskocsira pluszban még a co2 bünti is rákerül, ami miatt elszálltak az áraik.Az a vásárló réteg akinek még a régi áron belefért volna, már nem vesz új kicsit, inkább vesz használt kicsit vagy közepest magának.
-
tothmaxy182
őstag
Egy 20milliós autón lehet mondjuk 2 milliós haszot realizálni. Egy 6milliós autón nem. Igény pedig nagyon is lenne rá.
Pl a feleségemnek miért kéne egy 20 milliós 2.5 tonnás autót vennünk, ha csak iskolába viszi egy a gyereket (4km), meg elmegy bevásárolni(2km). Arra egy Fiesta/Corsa/stb méretű autó is tökéletes lenne, de ezek kihalóban vannak (pláne normális áron)
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Tanks - MMO
- ASUS routerek
- Új szintre emeli a csalók elleni védelmet a Battlefield 6
- Tőzsde és gazdaság
- Milyen légkondit a lakásba?
- Mortal Kombat 1 (2023)
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Goddess of Victory:Nikke
- E-roller topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- További aktív témák...
- T15 Gen1 15.6" FHD IPS i7-10610U 16GB 512GB NVMe magyar vbill ujjlolv gar
- Next level racing wheel stand 2.0
- Panasonic Lumix GX80 - makulátlan állapotban, sok extrával
- Eladó ASUS ROG FUSION II 500 + ASUS ROG THRONE QI Kitűnő Állapotban!
- ÚJ Samsung OLED 4K Vision Smart TV-k (2025) - Gyári garanciával, számlával, ingyen szállítással
- Legion Pro 7 RTX 4090-es laptop 999.000Ft-ért, HP, DELL, Lenovo dokkolók 12.300Ft-tól
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 64GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2190, 100% Akkumulátor
- Bomba Ár! Dell Latitude 3190 - Intel N4120 I 4GB I 64GB SSD I 11,6" HD I Cam I W11 I Garancia!
- Apple iPhone 13 Pro / 128GB / Gyárifüggetlen / 12Hó Garancia / 85% akku
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte Aorus B450 R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB ZALMAN I3 NEO 650W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest