Hirdetés
-
Kipróbáltuk az LG kompakt 4K projektorát, a CineBeam Q-t
ph A szokatlan külsejű, kisméretű vetítő webOS okosrendszert is kapott.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Végre megjelenési dátumot kapott az xDefiant
gp Az érdeklődők már május második felében belevethetik magukat a harcokba.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Foglalt név
addikt
Én most jöttem rá mitől környezetkímélő az elektromos autó! Ezzel biztos nem jutna délben még eszembe, hogy leugrok Rómába
-
Foglalt név
addikt
Sajnos attól félek igazad lesz.
Két lehetőséget látok. A kevésbé valószínű, hogy akkor veszitek észre mennyire szivattátok meg magatokat a hipszterkedéssel, mikor már túl késő és nem lehet visszacsinálni.
Aminek jóval nagyobb az esélye, hogy páran ingatjuk a fejünket, hogy nézzétek meg mit csináltatok, a többség meg boldogan tapicskol a kakipocsolyában és nyalogatja le az ujját.
Kicsiben ez látszik, mikor valaki mosollyal az arcán veszi elő a 2000 eurós széthajtogatós mobilt Én meg megyek veletek ebbe a "kicsi, savanyú, de a mienk" jövőbe... -
Foglalt név
addikt
A minap számoltam egy kicsit és az jött ki, hogy nagyon jó lelkű emberek vannak. Legalábbis az akkumulátoros autóra vonatkozóan nekem nem jött ki, a matek. Havi 1500km-el számolva, 7,5l-es fogyasztást feltételezve a másik oldalról, kb. egyenlőre jön ki az üzemanyagköltség. Azzal a plusz szívással, hogy nem 1,5 hetente kell 5 perc alatt megtankolni, hanem minden nap fel kell dugdosni az autót, a használati értéke is csökken. Az egyetlen előny a fenntartási költség lehetne, de azt az iszonyatos értékvesztés bőven ellensúlyozza.
Szóval aki ilyet vesz, tényleg a bolygót akarja megmenteni, ami dícséretes függetlenül attól, hogy ez a jószándék hova vezet. -
Foglalt név
addikt
válasz cousin333 #242 üzenetére
Napi 2x41km, ebből <90% autópálya. A töltős beálló felára 10eFt, az alapdíj 14eFt, 100Ft/kWh az áram és 25kWh/100km-re saccoltam a fogyasztást, szerintem próbáltam az elektromosnak kedvezni. Így kb. 61eFt lenne az árammal. Benzinből elfogy 112l, 580Ft/l az 65eFt.
Most ránéztem hirtelen mégegyszer a Zoe-ra pl. 30eKm-el, 1/3 áron hirdetik, és egy benzinest eleve fél áron kapok meg, mint egy elektromost. (Ingázós autóról beszélek nem RS Audiról, ezt nem írtam, bocsi.) -
Foglalt név
addikt
Összegezve, vannak olyan körülmények, ahol meg is érheti a dolog. Az azért elővigyázatosságra ad okot, hogy ez már most is csak úgy állja meg a helyét, ha nem tisztán piaci alapon üzemel. Ergo még mindig úgy látom, hogy áll amit korábban írtam, abban a pillanatban, hogy nem egy feltörekvő, a központi narratívába illő, támogatott technológia lesz, hanem elterjed és részt kell vennie a teherviselésben, könnyen megfordulhat a mérleg.
Érdekes, mert ez azon ritka esetek egyike, amikor megéri "early adopter"-nek lenni.u.i.: abban legalább van ráció, hogy minél elmaradottabb vidékről beszélünk, annál nagyobb mértékű a támogatás, hiszen a beszerzési ár, arányosan nagyobb teher önmagában.
[ Szerkesztve ]
-
Foglalt név
addikt
válasz Kamikaze75 #314 üzenetére
Az ID3 ocsmány, de aki életében rendelt már ali-ról bármit, az akkor hiszi el a többit, ha beleült.
Nekem a legnagyobb meglepetés pont a kia-hyundai páros szokta adni.
A Kona-t örömmel adtam vissza, az E-Niro-t majdnem megvettem.
Miközben a Ceed nem tetszett, az i30 majdnem hozta a H Astra szintjét (ami a mai mezőnyben komoly dícséret!).
Szóval ahogy tanult kollégáim szokták mondani: "A papír mindent elbír." (kézimunkás megfelelője: "majd a vakolat elviszi") -
Foglalt név
addikt
válasz hallerlaller #468 üzenetére
Kresz 40. § (5) d
"Tilos megállni: körforgalmú úton, útkereszteződésben és az úttestek széleinek metszéspontjától számított 5 méter távolságon belül, ha a közúti jelzésből más nem következik; az útkereszteződésben az úttorkolattal vagy útelágazással szemben megálló járműre - ha ez a többi jármű bekanyarodását nem akadályozza - a tilalom nem vonatkozik;"
és 9. § (7)
"Zöld fényjelzésnél sem szabad az útkereszteződésbe behajtani, ha azt - forgalmi torlódás miatt - a zöld fényjelzés tartama alatt előreláthatólag nem lehet elhagyni."
Persze ez sem érdekel senkit. -
Foglalt név
addikt
A kresz egy elég jó szabálygyűjtemény. Ennél sokkal kacifántosabban kell próbálkozni, hogy hibát vagy lefedetlen részt találj benne. Az esetek többségében, ha úgy érzed baj van a kresszel, az annyit jelent, hogy számodra nem előnyös szabállyal találkoztál.
Konkrétan erre a példára nézzük a legrosszabb esetet: a másik sávból átsoroló szabálytalan volt. Ezzel neked nem kell számolnod. Te ugye úgy indultál el, hogy a keresztesődéstől számolt 5m-en belül nem állsz meg. Ergo a kereszteződés után van 5m + a járműved hossza. A manőver végén te az előre számolt 5m-en belülre kerülsz az ő járművének a hosszával. Ahhoz, hogy ezzel te a kereszteződésben ragadj és blokkold a keresztforgalmat, az kell, hogy valaki mellőled indulva egy nyerges vontatóval leelőzzön a kereszteződésben.
Ehhez vagy egy elég hosszú kereszteződés, vagy nagyon komoly menetdinamikai hátrány a járműved részéről kell hogy rendelkezésre álljon.
Esetleg csak próbálod tisztára mosni magad, magad előtt, amiért te is erősíted az általad kritizált vezetési kultúrát. -
Foglalt név
addikt
Értettem elsőre is. Azt próbáltam vázolni, hogy miért vagy te is része a problémának. Nem bántani akarlak vele, sima játékelmélet, megéri a többség taktikáját alkalmazni. Ha mindenki pofátlan, te is az leszel, különben csak hoppon maradsz.
Ez azonban nem jelenti azt, hogy a kresz rossz vagy betarthatatlan. Pusztán minél többen nem tartják be, annál hátrányosabb a betartása egyéni szinten. Ezzel azonban a forgalom minősége romlik.
Nem véletelenül lett kitalálva a rendszer, ha nem áll a dugó a kereszteződésben nagyobb az áteresztés. Persze csak összeségében és nem annak az egynek aki befurakszik. Mivel az egyéni haszonszerzést a közös edényből nálunk történemileg jobban elfogadjuk, issza is mindenki a levét.
Más helyeken, ahol az ilyen beragadásért kapsz egy csekket, nem is állnak ennyien a tilosban. Esetenként pár száz euróért szerintem te is inkább biztosra mennél, mert ugye a lámpafigyelő kamerák ezt a helyzetet is tudják kezelni. -
Foglalt név
addikt
Igazad van, de szerintem itt a szabály éppen a közlekedőt próbálja segíteni azzal, hogy rugalmasabban fogalmaz.
Az említett 5 méter, az több, mint öt méter. Ide ugye nem kell centi, ha biztonságosan vezetsz, akkor inkább többet hagysz, mint kevesebbet. Ha bizonytalan vagy, hogy megvan-e akkor úgy veszed nincs.
A kereszteződésnél pont az "előreláthatólag", ami inkább a dinamika felé terel, leveszi rólad a felellőséget, ha valami váratlan történik, pl. hirtelen megtorpan előtted a sor, mert 10 autóval előrébb valaki bevág.
Osztom a meglátást, hogy a felfestések sok esetben segíthetnek és nyújthatnak támpontot (a példában szereplő kereszteződés jelölésének lehetősége szintén része a kresznek). Van amikor azonban erre nem tudsz hagyatkozni, pl. hó fedi, vagy annyira kritikán aluli a fenntartás, hogy aszfalt sincs sok, nemhogy sárga csíkozás
Új hozzászólás Aktív témák
- EAFC 24
- Autós topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Android szakmai topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Yettel topik
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- RAM topik
- További aktív témák...