- One mobilszolgáltatások
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- VoLTE/VoWiFi
- Mobil flották
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Google Pixel 8a - kis telefon kis késéssel
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#35193216
törölt tag
Én például szoftverfejlesztő akartam lenni már általános iskolás koromban is, aztán persze lettem is, és ennek megfelelően mikor választani kellett gimiben 2 tárgyat emelt szintű előkészítőre, akkor értelemszerűen az informatikát és az angolt választottam, mivel már volt némi elképzelésem a szoftverfejélesztésről, és ezek tűntek leghasznosabbnak, és ezt ma is így gondolom. A matek emelt szintű előkészítőre, ami amúgy másik suliban volt, emellett bejártam volna, de ütközött, így nem tudtam, viszont 12. osztályban bejártam a 11-edikesekére, ahol épp eljutottunk a deriválásig, mikor vége lett az évnek. Így nem tudtam deriválni, mikor egyetemre mentem. Ott aztán az első félévben csak néztem matematikai analízisből, mert az előadásoknak egyáltalán nem volt célja az, hogy bármit is megértsünk, de elvben nem kellett volna eleve tudni a deriválást, mert 1. féléves anyag volt, ahogy az integrálás is, viszont akik eleve tanulták, azok abból a szempontból előnyben voltak, hogy már értették. Végül úgy oldottam meg, hogy egy nyugdíjas profhoz jártam magánórára, így viszont a legjobb ZH-kat írtam a csoportban. De nyilván nekem nem kellett volna infós szakra mennem, hiszen nem voltam előrelátóan matek faktos...
-
#35193216
törölt tag
válasz
Blindmouse #132 üzenetére
A logikát követve pont hogy az lenne elvárható mondjuk egy programtervező informatikus szakon, hogy a programozás alapjaival már tisztában legyen a jelentkező, de azt meg mégsem várják el (és emellett informatika emelt szintű tananyag). Mondjuk a deriválást sem kell alapból tudni, mert oktatják minden hazai egyetemen, persze oktató függő, hogy milyen minőségben.
-
-
Ringman
félisten
építőkaron mi meg mathcad-et tanultunk első félévben. annak se sok értelme volt abban a formában.
később mondjuk jól jött volna - pl 2 félév matek után. bme építőkaros matek nem volt nehéz szerintem (osztatlan képzésben a 4 féléves "B" volt nekünk), csak a szigorlat volt szívás, ahol valami hetvenvalahány tételt kellett tudni - a kettesért (de lehet többet, már nem emlékszem)
matek nélkül meg sok mindent nem lehet mérnökként megérteni. valszám (már csak a biztonsági tényezők - szabványok háttere miatt is), diffegyenlet, deriválás/intergrálás, mátrixok vmilyen szinten való megértése elengedhetetlen.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Hát, görbe alatti területet már számítottam ki kontrolleren, de az meg csak összeadások sorozata. Integrálásra meg ott az analóg elektronikában az R-C szűrő, aztán kész.
Per pill nem is tudok olyat mondani, amihez a papíron kellene integrálni.
Am. a számítógép felépítésénél infón olyanokra gondolj, hogy az ott a processzor, az ott a memória, stb.
Mi fizikán viszont nem tartószerkezeteztünk, hanem a mozgások, meg a termodinamika volt a téma. Na ezek legalább kapcsolódtak a középsuliban tanultakhoz.
JColee: jellemzően ha el tudsz helyezkedni a szakmán belül mint kezdő mérnök, ott is a szakirányodnak megfelelő helyen akkor az azzal fog járni, hogy a fizu nem lesz mérnöki. Pályakezdőként inkább az a jellemző, hogy bármi nagyjából "olyan" munkát elvállal az ember, legalábbis idehaza.
Felsőoktatásban az volt a mondás: szabadidő - jó közösségi élet - jó jegyek, ebből maximum kettőt választhatsz, mert többre nincs idő. Ennek van analógiája a munkára is.
-
66zio
aktív tag
Szabolcs megye. 40 kilométeres körben nincs olyan gimi ahol középszinten tanítanák a deriválást. Nyíregyháza kb 40 kilométerre, ott van egy pár suli, nem tudom ott, hogy megy. De most komolyan, még gyerekként megyünk középsuliba de már szakadjunk el jó messzire az otthontól? Szar a rendszer. Vagy tanítsák és akkor várják el, vagy ne tanítsák de akkor ne is várják el.
-
válasz
CPT.Pirk #135 üzenetére
Ja, másik kedvenc infón. Fizika 1 : épületek tartószerkezetei. Fizika 2 : villamosságtan, de elektromos terek, Ohm törvény, minden egy félévben
Ez azért volt jó, mert fizikából a többségnek fingja nem volt az ellenállás, áram, feszültség fogalmáról. A mechanikáról kicsit több, de az meg annak volt érdekes, aki másfél évvel később CAD szakirányra szakosodott. Hogy ennek miért kellett szerepelnie az szakosodás előtti anyagban?Az általános műveltségről meg annyit, hogy ha bárkinek meg merem említeni, hogy fizikából, matematikából bizony tanulta, mi az a szögperc, áram, feszültség, inch, stb., akkor én vagyok a bunkó mert mikor volt az már
(Közben esetleg fiatalabb nálam
)
@JColee : Infós mérnökök (már végzettségileg) elég sok esetben dolgoznak ilyenben, de csak írtam pár munkakört. Egy villamosmérnök, ha fejlesztő lesz, akkor valószínű fog integrálni, neki nem haszontalan tudás.
De oké, solutions architect leszel valahol, vagy IT manager. Vagy .net fejlesztő.Illetve! Egy igazi mérnök tudja az "alja" munkáját is a szakmának. Előző munkahelyemen a normálisabbjának (villamosmérnökök) nem esett ki a kezéből a dekopírfűrész sem, ha valamelyik gyártósoron olyan faragás kellett.
-
válasz
CPT.Pirk #135 üzenetére
Nálunk is volt gép felépítése alapok, de olyan szinten nem volt az egész komolyan véve... Az egész szakon egy dolgot vettek komolyan, rendszermodellezés, és ehhez a matematika. Főleg, mert a tanszékvezető vegyész volt, és ehhez értett. Azóta ez változott, ahogy tudom, sokkal jobbak már a viszonyok. Mondjuk azt nem tudom, a robotos szakirányon látnak-e a hallgatók fizikailag robotot... mert nekünk nem volt.
Ugyanakkor az adott egyetem egy másik informatikai szakán sem volt ez másképp. Elmélet, úgy ahogy, gyakorlat 0. ott a legtöbbet a Linux oktatás érte, mert azt elég keményen bevasalták. Meg a tanítási gyakorlat, mert ott tényleg oda kellett állni az általános iskolai osztály elé, és teljesíteni.
És akkor ez csak infó. De ugyanezt az "ötletszerűen bizonyos területeket lesz**** másokat keményen visszakérünk" hozzáállást lehetett tapasztalni biológia, kémia, szociológia, nyelvszakok kapcsán.
Van itt baj hallgatói és oktatói oldalon is.
Amúgy nektek nagyon jó, ha tudjátok egy számítógép felépítését, mikrokontrollerekhez, stb. eléggé hasznos, ha van viszonyítási alap. Az tényleg gáz, ha ezt helyből nem tudja egy villanyosmérnök.
@bambano : Engem is az zavar, hogy nincs egymásra épülés. Elmentem a PTE egyik karára tanulni, helyből nyakamba szakadtak a számterek, aritmetikák, algebra. Másik karon meg analízis.
Egyiket sem tanítják középiskolában.
És _semmilyen_ kapcsolat nem volt a középiskolai tananyagokkal. Nem hogy arra nem építettek, hogy egy infó szakon esetleg az emberek többsége amúgy is kocka, és azért tud ezt-azt, teljesen összeszedetlen, kaotikus tananyagot próbáltak ímmel-ámmal tanítani. Kivéve persze a hihetetlen fontos analízist, aminek mondjuk hatalmas hasznát látom, ha elmegyek webfejlesztőnek, vagy local supportnak, vagy szerveradminisztrátornak. -
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
Blindmouse #132 üzenetére
Hehe pedig de. Info2 az word, excell, powerpoint volt a fősulin és noha nem érte el egyik se az ECDL vizsga szintjét, azt nem fogadták el tárgy teljesítésnek, mert hogy "itt azért több kell". Annyi kedvezményt kaptam, hogy lenyomhattam egyszerre az összes vizsgát és akkor nem kellett bejárni többet.
Az infó elméleten meg a számítógép felépítését tanították az alapoktól. Röhögni fogsz, de mindezt Villamosmérnök hallgatóknak és sajnos sokuknak szüksége is volt erre, mert sosem csináltak ilyen dolgokat.
Hcl majd elmeséli, hogy ment ez ugyanott a mérnökinfón.
Az egyetlen értelmes infó tárgy az az Info1 volt, ahol bash-el kapcsolatos dolgokat tanítottak, csak akkor még nem gondoltam, hogy később ez milyen hasznos lesz még.
bambano: ha ez zavarja az egyetemeket, fősulikat, akkor menjenek az EMMI-hez és nyilvános oktatási fórumokhoz, hogy mindenki számára legyen kötelező deriválás középsuliban és gimiben. Addig viszont nincs miről beszélni, mert ilyen alapon a japán nyelv ismerete is elvárt lehet valahol...
-
bambano
titán
válasz
CPT.Pirk #130 üzenetére
te még mindig félreérted. illetve nem is érted félre, csak az álláspontodat az üléspontod határozza meg.
az egyetemen nem az az elvárás, hogy tudjon a diák deriválni. az egyetemen az az elvárás, hogy mikor elsősként első nap belép a kapunk, tudjon deriválni.az, hogy te meg egy-két fórumtársad olyan iskolába járt, ahol ezt nem tanították, minimálisan se jelent semmit abból a szempontból, hogy az egyetemi oktatáshoz ez előfeltételként kell.
ilyen alapon bármit rásózhatnál, hogy tanítsa meg az egyetem, minek erőltetik az általánost meg a középiskolát. pl. tanítsanak az egyetemen olvasni, írni. ja, egyébként a valóságban gyakran ez megy, azért nem ér semmit a magyar egyetemi diploma, mert a 3.5 évre zsugorított képzésben gyakran a gimnáziumi tananyag zömét újra meg kell tanítani. láttam elsőéves egyetemistát, aki a 16/24-ed törtet nem tudta egyszerűsíteni.
-
-
Blindmouse
senior tag
Arról nem is beszélve hogy nem az egyetem dolga megtanítani azt a tudást amit alacsonyabb oktatási intézményekben meg lehet tanulni. Egy bölcsésszakon sem kezdenek el szövegértést tanítani, sem a mérnökinfón word használatot.
Abban viszont egyet kell értenem hogy a magyar felsőoktatás színvonala gáz, ezért pénzt kérni még nagyobb gáz. Valószínű jobban megéri egyből külföldön egyetemet elkezdeni ha ezt bevezetik. -
chewycl
tag
Ezt már be is vezették? Neptun üzenetet kaptam róla reggel, hogy hozni kell majd a hármas szintet.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Jah igen, odáig már nem mentem le. Nem kerestem, mert az én időmben nem volt emelt matek, csak matek fakultáció önkéntes jelleggel a jó matekosoknak.
Viszont amúgy nálunk a fősulin heti 1 elmélet és 1 gyakorlat volt a matekra, ezen kevés óra mellett a félév felét tette ki mindössze a deriválás. Szóval igazán nem nagy kérés a felsőoktatási intézmények felé, hogy tanítsák meg ott a deriválást, ha már elvárják. A diák miután megcsinálta az érettségit nekiáll élvezni a nyári szünetet meg amúgy is tele van a töke az egésszel. Még ha meg is tanult korábban deriválni, szeptemberre már a felét se fogja tudni.
-
66zio
aktív tag
-
bambano
titán
válasz
CPT.Pirk #123 üzenetére
"A 2014-es kerettantervben egy szó sem szerepel a deriválásról. Se a szakközepes, se a gimis tantervben": pontatlanul megfogalmazott állítás. az az állítás ugyanis, hogy egy szó sincs a deriválásról a |tantervben|, nem igaz. Ha azt akarod mondani, amit sejtésem szerint akartál, akkor azt kell írnod, hogy az alapszintű tárgyak tantervében nem szerepel, ugyanis az emelt matek tantervben egyértelműen és világosan benne van, több mondatot is vesztegetnek rá.
Ebből azt lehet levonni, hogy aki nem emelt matekot tanult vagy nem volt matekfaktos, az ne menjen gépésznek, építésznek vagy melyik mérnöki ágról is van szó...
és ez, szerintem, teljesen normális.
-
66zio
aktív tag
Nem kötelező ez így igaz. De ha szegényebb családból származol és nem szegényként akarod te is végigélni az életed az egyetem nagy segítség lehet.
Amúgy értem mit akarsz mondani. Viszont én még mindig nem döntöttem el magamban, hogy ez a terv jó vagy rossz ötlet-e. A világ nem fekete és fehér, hogy aki 3-mas alatt van az csak ellébecolja az egészet. Lehet annyit kell dolgoznia, hogy magát alig tudja fenntartani és még haza is kell adnia. -
MK VII
veterán
Nem kötelező egyetemre járni.. Lehet csak simán dolgozni is! Csak hát qva kényelmes a mai fiataloknak lébecolni 4-6-8 évet az egyetemen.. Természetesen tisztelet a kivételnek. Akik ugye szép számmal akadnak hál' istennek. Szerencsére sok barátom van aki tisztességgel végig csinálta az egyetemet..
-
Ahhoz képest már mindenki ájtís aki fel tud telepíteni egy windózt, meg semmit nem hallott még komolyabb szerverkörnyezetekről. Esetleg ha valami hangzatos állása van, amihez laptopot adnak, és 3 Excelt nézeget rajta.
Szóval ja, amikor lejön a hírekben, hogy sok informatikus kéne, akkor azért mindenki bólogat, hogy jaja számítógépezzen csak a gyerek, csak arról nincs szó, hogy nem a letöltögetéssel lehet pénzt keresni, hanem ha egész nap szervert hackel a kölyök magának.
Azzal is egyetértek, hogy csomó minden nincs tanítva. Nekem kb. adatbázisokból meg Linuxból mondtak újat a felsőoktatásban. A többit azt leginkább a kollégiumban tanultam, ahol a helyi hálót mi üzemeltettük
Ugyanakkor múlt héten volt egy vendégünk egy másik telephelyről, aki gazdasági informatikára jár - biztos inkább gazdaságira, mert a külső monitorán nekem kellett felbontást állítani (a VGA csatit megtalálta magától). Ar arca persze hatalmas volt. -
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
janeszgol #113 üzenetére
Nem tudom, de utánanéztem. A 2014-es kerettantervben egy szó sem szerepel a deriválásról. Se a szakközepes, se a gimis tantervben. [link]
Fősulin a Matek1-en kb. a 6. héttől a halmazok után, na ott tanították.
bambano: ha nincs a tantervben, akkor mi alapján várják el? Tanítsák meg, aztán kérjék vissza...
-
66zio
aktív tag
Azon vitatkozhatunk, hogy jó-e ez a döntés vagy sem, de a te munkás példád rossz.
Egyetem =/= munkahely. Ha az lenne akkor így festene:Van egy munkahelyed ahol nagyon jól kell dolgoznod VAAAAGY ha nem dolgozol jól akkor is tovább kell dolgoznod sőt még fizess is azért, hogy ott dolgozhatsz (ha jól dolgozol akkor kapsz fizetést de nagyon minimálist amiből megélni nagyon nem lehet). Sőt akinek nincs annyi pénze, hogy ezt fizesse az közben dolgozzon egy másik munkahelyen is és közben próbálja a kettőt összeegyeztetni.
Szóval dolgozzon egyszerre két munkahelyen.
Na így lenne helyes a te példád.
(#113) janeszgol
Én is úgy tudom, hogy a deriválás emelt matekos dolog. Tanárunk mondta. Én középszinten tanultam ott nem tanították. Matektagozatos barátomnak igen.
-
#35193216
törölt tag
válasz
janeszgol #111 üzenetére
Igazából a félbehagyósdi a legdrágább szakokon necces. Mondjuk adott egy orvostanhallgató, egy évet már járt egyetemre, pár tárgyat bukott, de nem tudja, hogy a 2., 3. éves tárgyakat meg tudja-e majd csinálni. Ha nem tűl tehetős a családja, akkor egy életre tönkreteszi magát anyagilag, ha rosszul dönt, mert úgy dönt, hogy folytatja, aztán valamiért mégsem tudja elvégezni. Ugyanis 1,2 misi körül van egy félév.
-
-
janeszgol
félisten
Én azt mondom, hogy akit nem érdekel a szak, amire jár vagy túl nehéz, inkább hagyja abba. Akkor nem fog olyan sokat fizetni. Mert akár milyen szakon eltöltött 10+ félév ára elég magas.
-
Én is azt mondtam, hogy jobb a felvételi, de tömegszakok esetében annyira nem számítana. Amúgy felvételin is van, hogy felvesznek mindenkit, aki odamegy, mert kell az ember.
Ahova mérnöki szakra jártam, oda 400 embert felvettek. Aközött mindenhogyan lenne egy csomó hülye.
-
bambano
titán
most a helyeket az alapján töltik fel, hogy mit hazudott az iskolájában az érettségi bizottság. bejut 40, kimarad 400. nem tudjuk, a 40 bejutó a kimaradt 400-hoz képest hogy áll tudásban.
ha az egyetem felvételiztetne, akkor másik 40 jutna be, és másik 400 maradna ki, de legalább aki bejut, az azt tudná, ami az elvárás.
-
-
bambano
titán
válasz
CPT.Pirk #109 üzenetére
ha úgy érzed, hogy a lovon ülve nincs előtted fej, akkor valószínűleg fordítva ülsz rajta.
ha ezek után a fejedhez közel földet is látsz, akkor duplán fordítva ülsz rajta, és akkor nagyon rossz napod lesz.a mérnöki tudományok nem úgy működnek, hogy a megtanulni valót diákosan tananyag volt, nem volt tananyag kategóriákba osztva lógják el, hanem kell a szakmához vagy nem.
"Amúgy a fejpénz miatt nem akarnak nagyon beleszólni a felvettek dolgaiba": rossz válasz. nem arról beszéltem, hogy akiket már felvettek, azokkal mi lesz, hanem arról, hogy kiket vesznek fel. az, hogy csak érettségi van, nincs felvételi, egy ostoba húzása az akkori kormánynak, amelyik eldöntötte.
-
janeszgol
félisten
Pár félreértés van.
Hivatalosan középiskolai tananyag a deriválás. Mindig is az volt és még a mai napig az. Viszont azt is tudom, hogy a középiskolák elhanyagolható százalékában tanítják.A cikkhez: Nincs kikötve, hogy csak a (leendő) szakmádban kell dolgoznod. Ha diplomát szereztél, 20 év alatt csak tudsz itthon annyit dolgozni, amennyit tanultál. Aki viszont nem fejezi be, annak a képzési ideje plusz egy éve van arra, hogy ledolgozza. A visszafizetés: A képzési díj felét kell. Ha ledolgozol belőle, a maradék felét kell. Ez arra is igaz, aki abbahagyja a sulit, tehát nem csak kifut az időből. Azt is ki kell fizetni (a felét).
Ha nem tervezed befejezni, inkább hagyd abba, mert a végszámla magas lesz. -
válasz
Vadmeggy #106 üzenetére
Akkor az egy rosszul szervezett szak volt. Amúgy a tömegoktatás már csak ilyen, írásban lehet számonkérni szinte csak... És ez tényleg nem jó.
Az első szakomon kb. 20-30-an voltunk egy évfolyamon, ott inkább szóbeli volt mindenből. De azon a karon a 100 fős évfolyamokat is szóbeliztették. És az még nem kreditrendszer volt, jobban tanultak az emberek.Amúgy azért na, aki egy 3 körüli átlagot nem hoz össze, az annyira nem biztos, hogy a jövő reménysége. Amit én láttam ennek a két szaknak az elvégzése alatt, hogy aki kicsit is tanult, és kicsit is érdekelte amire jár, annak azért mentek a dolgai, meg utána az szakember lett. Akit meg nem érdekelt az a szak, amire járt, az most "pénzügyi tanácsadó", kaját hord ki, meg benzinkutas. Amikkel nincs gond, csak minek tanult tök mást?
(Azt mondjuk mai napig nem vágom, hogy valaki miért végez el egy bioszt hogy utána az állami adnimisztrációban dolgozzon. vagy egy infót, hogy utána kajafutár legyel - na ezek tök feleslegesen voltak a felsőoktatásban.)Szóval tökéletes megoldás nincs a felesleges emberek kiszűrésére, de ez az egyik lehetséges, lássuk, működik-e.
@Cpt. pirk : Jaja, a kvóta fontos, azt az általad emlegetett műintézmény tömegszakján tapasztaltam is
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Persze. Majd nyilván megtanulja a diák azt is az érettségije mellé, ami nem a tananyag...
Amúgy a fejpénz miatt nem akarnak nagyon beleszólni a felvettek dolgaiba. Te se akarnád kitiltani, ha úgy is kihullik magától max 2-3 féléven belül, mert addig is kapod rá a fejpénzt az államtól.
Vadmeggy: nekünk is volt ilyen tárgy.
-
MK VII
veterán
Én úgy gondolom, hogy az egyetemeket is lehet úgy venni mint egy munkahelyet.. Finanszírozzák azt, hogy tanulsz, de elvárják, hogy akkor úgy tanulj ahogy ők megszabják..
Ha én elmegyek egy munkahelyre akkor elfogadom a feltételeket és úgy dolgozok, hogy hó végén megkapjam a fizetésemet..
Teljesen egyértelmű.
Ha valakinek ez nem megy akkor keres másik "munkahelyet" illetve kirúgják..
Ez is teljesen egyértelmű.Én személy szerint teljesen jogosnak tartom ezt az egészet...
Körül kell nézni az egyetemeken és körülöttük...
Diákok kocsmáznak, drogoznak, nem járnak előadásokra, mert beszakadt a körmük vagy egyéb akármi más indok, alig készülnek vizsgákra és az "Isteni" szerencsében ( nem veszik észre a puskázást ) bíznak , hogy sikerül épp egy ZH...
Természetesen tisztelet a kivételnek...
Viszont aki azért van egyetemen, mert apuci azt szeretné,de ő csak lébecolni akar az igenis fizessen..
Nehogy már az én adómból lógassák a lábukat az egyetemeken ( mellette ) és bukdácsoljanak alig értékelhető szinttel végig, hogy aztán nyelvvizsga nélkül lediplomázzanak jóindulattal és hosszú évek után mikor már minden addigi egyetemista cimbora vagy külföldön van vagy épp alkoholista maradt akkor letesznek egy nyelvet középszinten, hogy hozzájussanak a diplomájukhoz... Nem mellesleg fingjuk nincs ahhoz amit "tanultak"..
És még akkor sem fog nagy valószínűséggel azon a területen dolgozni amit állambácsin élősködve elvégzett hanem kimegy Ausztriába meg Dél Tirolba mosogatni egy síparadicsomba...Szóval ideje volt meglépni már ezt a dolgot...
-
bambano
titán
és akkor pontosan mi is a problémád? megmondták nyílt napon, hogy ne menj oda, mert a tudásod kevés, te odamentél és, nicsak, kevés lett a tudásod?
szerintem ez tök korrekt tájékoztatás volt, ha mindenhol máshol is ennyire jófejek lennének, szebb lenne a világ.
egyébként meg mérnökember tenzorok nélkül, mint a kávé kompletta nélkül.
(#89) CPT.Pirk: "Az meg nonszensz, hogy elvárják a komplex számokat meg a deriválást." szerintem meg tök nonszensz, hogy elvárod, hogy ne szakadjon a fejedre a ház...
szerk2: egyébként a valódi nonszensz az, hogy az egyetemeknek nincs beleszólása, hogy kiket vesznek fel. mert ha lenne, akkor nem lenne ilyen probléma az egyetemi hallgatókkal.
-
Vadmeggy
aktív tag
Megint egy olyan álintézkedés, ami a jelenlegi felsőoktatás színvonalát javítani biztosan nem fogja. Több nagyon nagy tudású professzorom mondta, hogy az érdemjegy soha nem ad korrekt visszajelzést a diák szakmai tudásáról. BME-VIK-en végeztem villamosmérnökként idén nyáron, elég jó rálátásom van a villamosmérnöki/informatikus oktatásra.
Két kezemen meg tudom számolni, hogy hányszor volt szóbeli számonkérés az egész egyetem alatt. Mindent papíron akarnak számonkérni és a tárgyak 90%-ban az a legcélravezetőbb, ha az előző X év példasorát végigoldod és a bemagolod a mintapéldákat. Mindenki így csinálja. Egyik barátom, aki később kezdett, azt mondta, hogy ez bullshit és bejárt az összes létező előadásra, gyakorlatra, azokból próbált készülni, de a vizsgákon mégis elhasalt és átment a Kandóra, ahol 4-feletti átlaga van azóta is.
Saját magunkat csapjuk be, ha azt hisszük, hogy így az adófizetők pénzéből bulizó tróger egyetemistákat fogjuk kiszűrni. Cserébe egy csomó tehetséges jövendőbeli mérnöktől fosztjuk meg az országot, akik az esetleges költségtérítés miatt inkább egy másik könnyebb szakot választanak, vagy elmennek külföldre.
-
buherton
őstag
4.16 korrigált átlag 25 és 28 kredit között, ami azt jelenti, hogy kb 2-5 kredittel kevesebbet is teljesítettél, mint az elvárt. Azaz vagy a mintatanterv rossz, de ami valószínűbb, hogy csúsztál pár tárggyal. Így még mindig nem látom, hogy hol van az igazságtalanság. A feleségem is így járt a mérnök infón, hogy túl későn eszmélt, hogy milyen jó lenne tanulni és hiába voltak négyesei-ötösei a kevés kredit miatt ő sem kapott sokat.
Nem csak az egyetem ad ösztöndíjat
. A másik dolog, amit az egyetemen tanultam, hogy a szemfüleseké a világ.
Ezt már több helyen is tapasztaltam már, hogy valaki csak a tanárt volt képes hibáztatni, hogy bezzeg, ha jobban magyarázott volna, akkor megszerettem/jobban tudtam volna az adott tárgyat. Szerintem ez hülyeség. Az egyetem a valós életre készít fel. Ami azt jelenti, hogy csak rajtad áll a cél elérése és nem hagyhatod, hogy más befolyásoljon. A munkahelyen pedig senki nem fogja az ember szájába rágni, hogy mit hogyan kell csinálni. Ezzel együtt másik három dolgot is megtanultam az egyetemen. Mennyire jó a kapcsolati tőke/a tanárral(főnökkel) való jó viszony, az önállóság, és a keresési/szelektálási képesség. Igen, nekem is volt két prog elmélet tanárom, akiknek az órájára nem jártam be, de évvégén teljesítettem valahogy. Sőt az ő szakirányukra sem mentem miattuk, hanem közeli, de másik szakirányra mentem. Ezzel szemben ma azt csinálom, amit ők tanítottak volna. És? Nem haragszom rájuk, mert ilyenek, de nem állíthattak meg, hogy beágyazott rendszereket fejlesszek. Igen, nekem is volt olyan tanárom, aki nem azt adta le, amit aztán visszakérdezett (rá következő félévben lett meg végül kettessel). És? A való életben is a hivatali politika végett ugyanúgy lesznek köcsög szemét ládák, csak annyi különbséggel, hogy míg az egyetemen a krediteiddel játszanak, addig a munkahelyeden a fizetéseddel vagy rosszabb esetben a munkahelyeddel szórakoznak.
U.i: nem jó ómen, ha állásinterjúkor csak panaszkodsz az egyetemre
. Egyik ismerősöm nem látta be a fentieket, és boldog-boldogtalannak panaszkodik. Azóta sem vették fel sehova.
-
Narxis
nagyúr
A mai fiatalok fele optimistán látja a jövőt a másik felének meg nincs pénze drogokra.
Ez a falfirka annyira de annyira találó erre a szituációra...
-
nagyra
tag
Nem gyerekeknek való... Ja, de akkor adjanak annyi támogatást, hogy legalább alapszinten meg lehessen élni (de legalább tengődni, sosem voltak nagy igényeim).
És most nem arról beszéltem hogy 30 kredit meg kevesebb meg mennyi... De a 4,16 korrigált átlag az eléggé jónak mondható nálunk, és arra adtak 10 500ft-ot. Az semmi ahhoz képest, hogy sok mennyit tanulsz érte (és hogy a legjobbak között vagy, mivel abban a félévben csak egyetlen tárgyam nem lett jeles)!
A végén már annyi ösztöndíjat kaptam, mint más fizetésnek sem
Nem tudom, hogy mennyi lehetett / mikor, de ha megnézed a táblázatot amit feltöltöttem, láthatod, hogy 40 000ft a max. Ez nem ütötte meg még a heti 20 órás gyakornoki fizetésemet sem! És ahhoz, hogy valaki 5,00-ás legyen, nem elég a szerencse és a tanulás.És a 94. hsz-edre válaszolva: én is ugyanígy csináltam meg + ahogy más is elmítette, Wolfram Alpha-val... És igen, senki nem mondta, hogy könnyű az egyetem, de ha esetleg a tanárok értelmesebben magyaráznának (vagy egyáltalán magyaráznának, mert volt, ahol azt hallgattam, hogy a Monk sorozat eredeti nyelven mennyivel viccesebb meg milyen közúti táblák vannak rossz helyen a városban), akkor talán magasabbak lennének az átlagok is, sőt, jobb szakemberek kerülnének ki az egyetemről...
-
mrhitoshi
veterán
Szerencsére ez már változott. Most már a tananyag része a deriválás, akár középfokon akár emelten matekozol. Ha valaki tanult koordinátageometriát, akkor kb egy hangyalépés a deriválás. Szóval helyes, hogy végre ezt elkezdték így. Az integrálás meg más tészta.
(#84) bambano : Nyilván velem a gond, hogy ha a mindenki mögött bölcsészt is feltételezel. Mindegy. Felesleges a bizonyítás, még sok más helyen is, nem csak programozáson. Például nem leszek beljebb, ha tudom a Taylor sorbafejtés bizonyítását, de nem tudom alkalmazni egy hiperbolikus függvényre. Fordítva viszont nincs gond, maximum kiröhög egy matematikus. Az meg sose gond.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
Jim Tonic #96 üzenetére
Nekem a 2 év technikusi volt az, amivel kiestem a matematika dolgaiból, ott nem is volt a 2. évben matematika, mivel h. számítástechnikai műszerésznek tanultunk. Az első évben is csak vicc szinten volt matek.
Mikor aztán a fősulin már nagyon égett a talaj, akkor hagytam a külön tanárt a francba, leültem az akkor még ingyenes wolfram alfa elé, és megnéztem miként csinálja meg az integrálásokat, meg a diffegyenleteket. Aztán nekiálltam és végigoldottam a munkafüzet összes feladatát. Végül elég jó jeggyel végeztem el a matekot, csak hát akkora már volt ott egy dékáni kérvény is közben a sokadik tárgyfelvétel miatt...
A mat3-on meg már semmit nem tanultunk, mapple előtt ment a ctrl + c ctrlc + v az előző galeritől minden órán. -
Mi is halmazelmélettel kezdtünk anno, utána jöttek a komplex számok és a deriválás, de nekünk azért leadták. Igaz, túlzásba nagyon nem vitték, a követelményt viszont igen, de a matek mindig jó szűrőtárgy volt. Én is felkerestem egy tanárt, és kb. 5 óra alatt adta le az anyagot, azaz inkább lámpást gyújtott a fejemben a megértéséhez. Utána már nagyon könnyűnek tűnt.
Aztán 30 felett nekifutottam újra az egyetemnek (MSc.), ahol 3 matek is volt (Analízis II, Diffegy, Sztocha). Addigra én kb. a trigonometriáig mentem vissza tudásban, és be is szedtem az első kettőből a kötelező karókat. Ezért rohadtul nekifeküdtem, és család, gyerek mellett végül újratanultam az alapokat, plusz rá az új anyagot, és végül hoztam őket (5+3). Nyilván azért felejtettem el az alapokat, mert annyira szükség volt rá az évek alatt.
Ezért nehéz nekem megérteni, hogy annak, akinek nem meló és gyerek mellett kell teljesíteni a vizsgákat, miért tartja lehetetlennek a normális átlagot. -
Hasonlóan vagyok én is, infósként baromi sokat deriválok, tényleg. Azt tanították, FTP szerver beállítást, AD ismereteket, Linux clusterezést, szerveralkalmazásokat, PHP-t, ilyen kevéssé fontos dolgokat meg nem. Ezért mondtam, hogy a követelmények mellett a tananyagon is lenne mit gyúrni.
-
A munkahelyemen a diplomával rendelkező, nyelveket beszélő kollegák magyarul és angolul is olyanokat írnak levelekbe, hogy égnek áll a hajam. A nem diplomások még rosszabbak. Mind a két kör olyan dolgokat hisz a világról, vagy nincs tisztában olyan alapfogalmakkal, hogy fogod a fejed.
Ebből le lehet vonni a következtetést, hogy túl könnyű diplomát szerezni. -
CPT.Pirk
Jómunkásember
Nálam szinte minden pont úgy történt, ahogy nagyra is írta, pont úgy csináltam én is az iskolákat ahogy ő.
Az meg nonszensz, hogy elvárják a komplex számokat meg a deriválást. Oké, ezek még egyszerű dolgok, de akkor sem tananyag a szakközépben. Emelt matek szakkörösök deriváltak egy kicsit nálunk, de az csak ráadás volt nekik és ez is csak pár embert jelentett, akik eljártak matek versenyekre...A fősulin ebből az lett, hogy a matek1-en még nem is kezdtük el a deriválást (akkor a halmazok volt a kezdő téma az első pár hétben), de villanytanon már kellett komplex számozni, ezért ott tanította meg a tanárnő őket egy vagy két óra alatt. Ez a téma később elő sem került egyik matek tárgyban sem, bezzeg a parciális diffegyenletek 3 vagy 4 típusa az igen.
Meg lehetett tanulni, még nekem is sikerült, de hogy mi haszna volt? Adták volna le a komplex számokat, az legalább szakmába vág egy villamosnak... -
buherton
őstag
Az élet (ahogy az egyetem is) nem gyerekeknek való. Itt nincs már tankötelezettség. Te vállaltad el, ha nem tetszik, akkor add fel. Én a megye legrosszabb szakközepéből mentem egyetemre. Még hallani sem hallottam sem a deriválásról, sem a komplex számokról, sem az integrálásról. De megtudtam csinálni, mert megakartam. Szerencsére nem kellett korrepetálás. A végén már annyi ösztöndíjat kaptam, mint más fizetésnek sem, így még direkt csúsztattam is magamat, hogy munka mellé legyen egy kis kiegészítés.
A tanulmányi ösztöndíjak pedig egészen korrektek. Az hogy nem tudtad elérni abban a félévben a 30 kreditet, az hadd ne legyen az egyetem hibája.
-
nagyra
tag
A diákok felkészültsége milyen gyenge... Ja, mert nem szivatni kellene őket, hanem TANÍTANI! Én a Miskolci Egyetemre járok (szerencsére már nem sokáig...), megosztom veletek néhány élményemet, gondolatomat...
Műszaki szakközépbe jártam, plusz megcsináltam egy technikusit, így egyértelmű volt, hogy mérnöki szakra megyek. Pedig már NYÍLT NAPon voltak "érdekességek". Például az egyik bemutatón azt mondta egy tanár(segéd?), hogy "ide az jöjjön, aki gimnáziumba járt, aki meg szakközépbe, az menjen dolgozni". Hát a K*rva anyját...
Aztán elkezdődött a gyárilag 3,5 évig tartó szopkodás... Első héten analízis, komplex számok. Csak pislogsz, hogy jaaaa, gyök alatt lehet negatív meg ilyenek, totál érthetetlen minden, pedig ez még a könnyebb része az analízisnek... De semmi baj, aki gimnáziumból jött, az már tanulta... Hát szuper, aki szakközépből, az menjen magántanárhoz (csórók előnyben...). Persze, akkor más tantárgyakból húzd fel magad, szerezz ösztöndíjat! Meg szociális ösztöndíj! Na amikor kaptam az első 2 félévben, havonta 6500ft-ot... A tanulmányi ösztöndíj meg vicc... Feltöltöttem nektek egy képet csak a miheztartás végett. És ez nem sima átlag, hanem korrigált ösztöndíj index! Ami nálunk azt jelenti, hogy ha kevesebb kreditet szereztél, mint 30, akkor is 30-cal osztják a súlyozott átlagot, ha 30 felett, akkor annyival, amennyit megszereztél. Gyerekek, megéri tanulni, nem? Amikor a 4,62-es átlagomra (4,16 korrigált átlag) kaptam havi 10 500ft-ot!!!
Ezeknek köszönhetően a 2. félévben majdnem leléptem az egyetemről, de kaptam némi bátorítást, és kaptam egy heti 20 órás gyakornoki munkát is egy cégnél, így maradtam. Ugyan hétköznapokon kb. reggel 7 és este 6 között ingáztam egyetem-munkahely-otthon között, de most már úgy érzem, hogy megérte. Sőt, 1 éve megkeresett(!!!) egy ismerős által egy cég, hogy dolgozzak már nekik egy projektben, és később ott is maradtam. DE nem azért kerestek meg, mert jeles analízis vagy szigorlat jegyeim vannak, hanem mivel értek is "valamennyire" a szakmámhoz, amire az egyetem kb. nem tanít meg.
-
bambano
titán
válasz
mrhitoshi #82 üzenetére
az ugye megvan, hogy ha tanulnának a mérnökök bizonyítást is, akkor se matematikus szinten tanulnák a matekot? viccnek is rossz.
ha ezt a mindenkit normálisan értelmeznéd, akkor nem az lenne, hogy általánosan mindenki, bölcsésztől matematikusig, hanem mindenki, aki programozásra jogosító diplomát kap. és akkor már jogos lenne elvárni, hogy a fontos dolgokat "mindenki" megtanulja. -
macman507
aktív tag
-
mrhitoshi
veterán
Nem értem a problémát. Ha mindenkinek ugyanolyan színvonalon oktatnák a matekot, akkor mihez kellenének a matematikusok ?
Szerintem teljesen rendben van, ha a mérnök csak használni tudja a matekot, nem pedig alakítani. (még az kellene, hogy a mérnökök bizonyítsanak dolgokat a matekban.)
(#57) Jim Tonic : Húha erős kijelentés.
Kicsit viccesnek tartom ezt, a BME-s VIK-es tapasztalatok után.(#42) hcl: Alapvetően kellene átalakítani a tananyagot. Minden ott megbukik, hogy a közép matek érettségiben nincs deriválás.... Nem nehéz megtanulni, viszont nem fog utána senki se izzadni vele. Sokkal több matek kellene középiskolában, és kevesebb marhaság, mint mondjuk ének, rajz és társai.
-
buherton
őstag
Ez így igaz. De valahol pedig jó, hogy van ilyen rendszer (még ha nem is normális), mert lehetőséget ad olyanoknak, mint pl. az egyik jó ismerősömnek. Szülei egyáltalán nem tudták támogatni, de ő tűzön-vízen keresztül vitte a tervét, hogy villamosmérnök lesz. 2 éven belül vissza is fizette.
-
De még mindig nem értelmezed, amit írtam. Azt írtam, mérnökként elérhető a 1300 dollár, akár kezdőként is. És még csak azt sem, hogy mindegyik, azt meg pláne nem, hogy minden mérnök kezdőként. Olyan dolgot magyarázol meg nekem, amit nem írtam.
Egy normális mérnök egy idő után eléri a 360 ezres fizut, az infósok, villamosok, gépészek akár kezdőként is. Mégis, mi a gond ezzel? Hogyan írjam, hogy ne akarj mást belemagyarázni? -
Ringman
félisten
válasz
Jim Tonic #74 üzenetére
biztosan mindegyik mérnök esetén vannak akik elérik, de pl építőmérnökként nem jellemző, hogy a nettó 240-es fizetés kezdőként. 5 éve bruttó 200 körül lehetett tervezőirodában kezdőként (szerkesztőként) keresni. nem hinném, hogy ez a több, mint a másfélszeresére emelkedett volna azóta.
kivitelezésben többet fizetnek persze, de tíz óra munkáért, minimálbérre bejelentve.erdőmérnöknél sem hiszem, hogy repkednének a nettó kétszázas fizetések.
-
Rive
veterán
válasz
malnabokor #14 üzenetére
...van normális diákhitel rendszer...
Ahogy egyre inkább előtérbe kerül - efféle biz' sehol sincs. Gazdaságilag egy 10+ év felett 'megtérülő' beruházás ma nem finanszírozható. És akkor még nincs képben, hogy a felsőfokú végzettséggel sincs garantálva semmi - magyarán a tanulmányi hitelek ~ fele, harmada mindenképpen bedőlésre van ítélve hosszú távon.
-
leeate
senior tag
Miért nem akkor rögtön már 4,5 felett lesz ingyenes csak az egyetem? Úgy még nagyobb elégtételt vehetne a buta, egyetemet még távolról sem látott, csak az "Élet Iskoláját" elvégző értéktelen emberhalmaz. Nem is lenne belőle baj, hiszen ezek még nyelveket sem beszélnek, ők legalább biztos itt fognak maradni. Majd megoldják valahogy.
-
buherton
őstag
Ilyenkor általában azok vannak a legjobban felháborodva, akiknek vaj van a fülük mögött. A mai világban mindent lehet csak akarni kell.
-
Kékes525
félisten
Aki tanított egyetemen az nagyon jól tudja, hogy a átlagban a diákok felkészültsége milyen gyenge. Nagyon sok konkrét példát tudnék felhozni. Elsősorban nem a képességükkel, hanem az alaptudásuk hiányával és a szorgalmukkal van a baj. A szorgalom hiánya abból is adódik, hogy a tanár a fejkvóta miatt (is) kevésbé szigorú. Ez legalább ösztönzi a diákot a tanulásra.
-
benze
csendes tag
Azt gondolom, hogy a jelenleg érvényben lévő szabályok teljesen elegendőek ahhoz , hogy az embert tanulásra sarkalják heverészés helyett.
-max 6 vizsga/ tantárgy különben jogviszonyt bontanak
-min 30 kredit teljesítése évente különben átkerülés fizetősre
-ha osztott képzést több mint egy, ott eltöltött félév után hagyod abba, az eltöltött félévek számának felét ki kell fizetned , vagy kiválhatod a fizetési kötelezettséget magyarországi munkavállalással
-ha nem végzed el a képzésed a képzési idő másfélszerese alatt , vissza kell fizetned a képzési időd felét
-osztott képzésnél az alap 7 féléven túl még 2-t támogat az állam , a többit önköltségesen kell megcsinálnod
Tavaly írtam alá ezt a remek szerződést. Köszönöm ennyi elég lesz.Akik meg azon hőbörögnek, hogy milyen mérnök az aki kettessel végzi el az egyetemet, azoknak itt van 1-2 példa BME-VIK-ről.
Múlthéten mondta adatbázisok előadó, hogy a tárgyból a 2 zh-ra lényegében 2 féle jegyet adnak, go illetve no go. Létezik 3-4-5-ös is , de a tárgy alapjában véve nem készít fel rá. Ezt értsd úgy, hogy az a kettes ha mindent tudsz.
Ugyanez számításelméletből. Az volt a kettes, ha minden tételt ki tudtál mondani. Aki jobbat akart annak bizonyítani is tudni kellett. Sorolhatnák még itt szoftechet, villanyosoknál EMT, új tantervben jelek és rendszerek 1-t. Ezek mind olyanok, hogy egy kettesér a p****dat a földhöz vered. Elnézést a kifejezésért.Előző 2 félévemben 3,5 felett volt az átlagom, úgyhogy nem mentegetőzöm, de kérdem én ilyen rendszerbe hogy a rossebbe várja el valaki hogy 3-as átlag fölött legyen mindenki különben milliókat fizet. Ez eszetlenség.
-
MCGaiwer
addikt
felesleges ilyet nézni. ez egyrészt országos, másrészt meg átlag.
Nem azt mondtam, hogy mindenki annyit fog keresni, hanem hogy aki jó, simán keres itthon is annyit. Nekem egy ismerősöm se 270ezres bruttóval kezdet gépészmérnökként (arról nem is beszélve, hogy ez szerintem bsc-től számol, egy normális mérnök meg msc-vel kezdődik) -
The Exiled
tag
Na mármost tisztázzunk néhány dolgot...
Én is BME-VIK-re járok, infóra, szóval belülről van egy reális képem hogy milyen a tanulmányi rendszer. Tavaly új mintatantervet hoztak ki újradolgozott tárgyakkal és néhány újjal is. Infón a laborkörülmények azt kell hogy mondjam teljesen megfelelőek voltak eddig, a felettünk lévő évfolyamban voltak eddig problémák, ott is inkább a villanyosoknál, mivel nem volt megfelelő mennyiségű/minőségű laboreszköz, de ez tavaly óta mintha rendeződne. Nálunk spec digit laboron verilogban programoztunk fel kis aranyos logsys paneleket, mindig volt elég, lehett a tanszéktől otthonra is igényelni, ha akartál projekteket csinálni, szabvál tárgyon meg most i7-es gépeken dolgozunk 3ds maxben. Nagyjából ennyit tudnék hozzátenni hogy infón milyenek a laborkörülmények.
Magáról meg a módosításról: Lehet azzal dobálózni hogy bezzeg az usában sincs ingyenes oktatás. Tény,hogy nincs, és egyre több ember kerül lehetetlen helyzetbe mert nem bír ösztöndíjat fizetni, aztán pedig nem győzi visszafizetni a hitelét, és egyre több a társadalmi probléma ebből. Dániában meg mindenkinek (külföldieknek is!!) ingyenes a felsőoktatás és valahogy egy kicsivel fejlettebb állapotban van az ország mint itthon. Arról hisztizni hogy mi a francért kell bárkinek az oktatásba adópénzt fektetnie: Lehet hogy neked nincs gyereked, meg pont leszarod hogy más mit akar kezdeni az életével de az állami szociális rendszer azért van kitalálva mert mindenkinek van szüksége rengeteg dologra, és bizony megesik hogy két embernek másra van szüksége. Lásd, te autót vezetsz neked az adóforintod arra kell hogy a vezetéshez legyen megfelelő infrastruktúra. Én meg egyetemre járok én meg elvárom az államtól hogy adjon nekem inygenes és megfelelő szintű oktatást, hogy legyen jó állásom, amivel többet keresek, ami keresetemből az államnak még több adót fizetek be. ha feltesszük hogy diploma nélkül fixen keresnék havi x forintot, viszont diplomával keresek havi 3x forintot az azt is jelenti hogy nagyjából 3szor annyi adót fizetek be. Ebből azért már illene előbb-utóbb megtérülnie az állam rám fordított befektetésének.
Amúgy meg most konkrétan a mi karunkon 2.17 és 2.3 a kari átlag villanyon és infón. Ha ezt a baromságot bevezetik csak tőlünk az embereknek több mint felét átsorolják. Feltenném azt a költői kérdést, hogy az államnak miért probléma hogyha 3-as átlag alatt végez valaki, de mondjuk Magyarországon versenyképes céget alapít az adott valaki és ezzel is növeli a magyar IT ipart? Mert rengeteg példát lehetne felhozni csak tőlünk, nem is beszélve a többi egyetemről/főiskoláról.
Gondolkodni kéne azon inkább hogy most akarunk hirtelen pénzt látni úgy, hogy elvesszük máshonnan, vagy megtérülő befektetést 5-10-20 éves távlatban.
-
-
bambano
titán
válasz
pixelking #61 üzenetére
"Neked fájó pont": nekem mitől fájna, 46 évesen én már aligha fogok a vikre járni... nekem megtanították anno, a többi meg a ti dolgotok.
"szerintem ezzel az oktatás színvonalát kicsit sem emelnék": és itt hangsúlyos a szerinted, mert ha nem tanultál valamit, honnan tudnád, hogy jó vagy sem? -
pixelking
tag
BME-VIK villanyosként mondom: lehet Neked fájó pont, h nem tanítják a bizonyításokat analon (amúgy nekem 2 éve letolták), azonban szerintem ezzel az oktatás színvonalát kicsit sem emelnék. A probléma inkább ott van, h 3. félévben látok először egyetemi keretek közt oszcilloszkópot, 5-ben meg mikrokontrollert. Vicc, milyen szinten elméleti az oktatás. Ha meg végre eljut az ember a laborba, akkor szembesül az igénytelenül összerakott mérési segédlettel és jegyzőkönyvvázlattal. 2. félévben egy tárgyból végig egy olyan eszközről tanultam, amit egész félév során NEM VOLTAK KÉPESEK MEGMUTATNI (Digit 2 - jó öreg 8085)....
Ha majd a továbbiakban ezért az oktatási rendszerért kell majd fizetni - ahol arra mennek rá, minél több embert préseljenek egy előadóba, ahol egy alulfizetett tanár megtartja az előadásokat, 30-40 fősek a gyakorlatok (de van mikor 100 fős), labor meg minél kevesebb legyen - akkor egyre többen mennek majd ki, már tanulni is (és valószínűleg ott is ragadnak). Miért? PÉNZ. Így a legolcsóbb.....
-
"úgy tanítanak matekot infós mérnöknek, hogy nemhogy nem kell bizonyítást tudni, el se mondják, az a vicc kategória."
És akkor az a másik vicc, hogy ha tudja a matekot, lehet 4-es átlaga, de amikor én végeztem a PTE-n (mind a kétszer) kijöhetett úgy egy informatika tanár, vagy mérnök onnan, hogy alapvető dolgokat nem tudott.Ezért mondtam, hogy mind a két oldal "sáros" . Tele van minden (nem csak az infó szakok, szociológia, építészet, biosz) feleslegsen erősen követelt dolgokkal, miközben néhol fontos szakmai ismeretek maradnak ki. Ez gáz.
-
bambano
titán
hogy a párodban bízhatsz-e, azt neked kell eldönteni, de:
az, hogy a mai diákok és/vagy a mai tanárok hogy érzik: mennyire vannak meghajtva a mai diákok, az szubjektív. Az én tapasztalatom az, hogy ez mítosz.nem tudom, a gimi, ahova jártam anno, akkoriban "elit gimi" volt-e. az oktv és a felvételi eredményekből gyúrt lista alapján rendszerint 2-3. volt az országos rangsorban. az egyetemi első féléves analízis tananyagot zömében tudtam. és egyáltalán nem gondolnám, hogy beleszakadtunk a gimnáziumi évekbe. A lányom gimije ugyanígy első tízben volt tavaly, és nem a végén.
ehhez jön az, hogy látom, a lányom mit tanul most a vik-en, hogy finoman fogalmazzak: annál azért lehet többet tanítani. Nekem az, hogy egy mérnök-egyetemen (tehát nem gittegyletben, meg vidéki zugegyetemen, hogy felkapjam azt a kifejezést, amit itt mondtak) úgy tanítanak matekot infós mérnöknek, hogy nemhogy nem kell bizonyítást tudni, el se mondják, az a vicc kategória.
másik, hogy láttam egy mezőgazdasági mérnöki bsc-t is, azért attól se állnék fejre. ugyanez nem igaz a mostani diákokra, ott bizony van, akinek ez sok.
szóval a "versenyló képzés" kifejezésedben érzek kis eufémizmust (meg miért is mondaná a párod, hogy gagyi munkát végeznek, vagy hogy azt más is meg tudná csinálni, nyilván nem fog ilyet mondani).
ezek alapján azt gondolom, hogy ennél a terhelésnél a diákok bírnának többet, feltételezve, hogy nem hülyébbek nálunk. igazából megalapozottan azt kellene feltételezni, hogy reál területeken okosabbak, mint mi voltunk anno.
"lehet azt se tudja, milyen anyagokat és feladatokat ad a diákoknak?": azt nyilván tudja, hogy mit ad. azt is minden bizonnyal tudja, hogy a többi gimi mostani szintjéhez képest ez hogy áll. azt viszont valószínűleg nem tudja, hogy régen hogy volt.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Mikor a Pollackra jelentkeztem 2007-ben villamosmérnöknek, akkor a végzős galeri átlaga 1.42 volt, pedig ez nem egy BME. Jó persze akkoriban még voltak szigorlatok meg minden nehezebb volt mint ma ugyanott, de az 1.42 végzős átlag akkor is mutat valamit.
-
malnabokor
senior tag
Van ilyen barátom, most Európa első egyetemén tanul fizikát. Egy ideig ő is egy ilyen elit gimnáziumba járt. És igen, egyetemi tananyagot tanult és nem, nem volt szabadideje. Szó szerint étkezések kivételével reggeltől estig tanult. Nyáron is, nem tartott nyári szünetet. Más kérdés, hogy ő ezt választotta, és rendben is van, elég csak ránézni, hogy hol tart most. Viszont nincs ezzel egyedül és ezt tőle és a szüleitől tudom, nem "mítosz".
-
válasz
Jim Tonic #49 üzenetére
Már vártam az első szokásosan arrogáns BME-s kommentet.
Óriási az igény mérnökökre.
Tévedés! Bizonyos mérnökökre nagy az igény. Mint ahogy bizonyos orvosokra, bölcsészekre, közgazdászokra, jogászokra is.
Ez vagy nem igaz, vagy nem a pályádon vagy.
IT-s elemző vagyok, de leginkább IT-s. Olyan szoftvereket használok, amelyeket egyik egyetemen sem tanítanak (Informatica Developer például). Az SQL-t az internetről tanultam meg. Korábban évekig foglalkoztam PHP-val, azt sem tanítják sehol. Az Excelt már középsuliban megtanultam, és egyébként sem kell itt expert szinten nyomni. Persze nem mondom, hogy az egyetem(ek) haszontalanok voltak, de közvetlenül nem használom az ott megszerzett tudást. Pont az IT az, ahol már egyetem közben vastagon dolgoznak az emberek, és egyébként is rengeteget kell foglalkozni vele. Nyilván könyvelő nem lesz senki autodidakta módon.
-
Én nem látom benne a csökkentést, inkább észszerűsítést. Szinte az összes egyetemen az ment a bolognai-rendszer bevezetése óta, hogy szinte senki nem végzett időben, és itt nem 1-2 plusz szemeszterről beszélünk, hanem 2x annyiról. Ha pedig nem fejezte be az iskolát 10 év heverészés után, akkor sem történt vele semmi. Azt is kétlem, hogy a megfelelően választott szakmával ne lehetne elhelyezkedni. Óriási az igény mérnökökre. Miért kellene rengeteg bölcsészt képeznünk?
a képzett szakemberek hiánya és ez a jövőben (tudásalapú társadalom, meg egyebek) biztosan nem lesz kisebb probléma Akkor ebből a szempontból még jobb, ha olyan pályára terelik az embereket, aminek van piaca, és nem kell attól félniük, hogy nem lesz munkájuk egyetem után.#44 Tapsi: Én mondjuk konkrétan az 1%-át sem. Ez vagy nem igaz, vagy nem a pályádon vagy. De még ha igaz is, ennek akkor sincs köze az átlaghoz. Én nem mondom, hogy mondjuk a villamosmérnökin csupa olyat adnak, amit használ az ember, de jó nagy részét igen. Legalábbis, ha utána villamosmérnökként dolgozik.
-
dabadab
titán
Egyébként létezik bármi olyan, komolyan vehető felmérés, ami az egyetemi átlagok és a valós életbeli teljesítmény között komoly korrelációt mutatna ki? Mert racionálisan nézve ennek kellene a nulladik lépésnek lennie.
-
MCGaiwer
addikt
igen, a szegények nehezebb helyzetben vannak. esélyegyenlőség sosem volt, sosem lesz. Viszont a különbség már olyan kicsi, hogy minimális extra munkával a szegény is elérheti azt, amit a gazdag. Akarat és elszántság kérdése.
Én meg még olyat nem láttam, hogy valaki egy nehezebb szakot dicsérettel elvégzett volna, mellette még 3 egyetem melletti foglalkozása volt a szakmában, és a végén kiderült, hogy nem ért a szakmához. Olyat viszont annál többet, hogy 2essel átverekedte magát a 6 féléves képzésen 11 félév alatt, és a végén azt sem tudta, mi a francot jelent egy alapfogalom...
-
Blindmouse
senior tag
Ezek jó javaslatok, legalább a diákok majd az utcára mennek, és jól rájukborítják az asztalt.
Egyszerűen képtelen vagyok elhinni, hogy még mindig nem fogták fel, hogy ez az a szavazóbázis, akivel nem lehet baszakodni. -
dabadab
titán
"#6: Fizessem mások oktatását, miközben nem tudom, visszakapom-e valahol?"
Magyarországon probléma a struktúrális munkanélküliség, a képzett szakemberek hiánya és ez a jövőben (tudásalapú társadalom, meg egyebek) biztosan nem lesz kisebb probléma. Ilyen környezetben azt feszegetni, hogy jó ötlet-e még tovább csökkenteni a felsőoktatásra szánt pénzt (mert ugye erről van szó)... hát, nem tűnik nagyon időszerűnek.
-
...viszont azért keményen meg is dolgozott
Ennél sokkal komplexebb a dolog, elég csak arra gondolni, hogy egy csóró mégis miből finanszírozza a nyelvtanfolyamát, a különórákat, stb? Arról nem is beszélve, hogy jó pár elitsuli kőkeményen fizetős, lásd: AKG., Waldorf, Lauder, stb.
mert szakembereket akarunk képezni, nem éppencsak-szakembereket.
Ennek mégis mi köze az érdemjegyekhez? Nem egy topic telt már meg itt is olyan hozzászólásokkal, amelyek arról szóltak, hogy az egyetemi tanagyag töredékét sem használja az ember a munkahelyén. Én mondjuk konkrétan az 1%-át sem. Emellett nyilván mindenkinek megvan a maga példája arról a stréber lányról az első padban, aki mindenből 5-ös volt végig, mégsem vitte többre valami gagyi hivatalnoki állásnál.
-
MCGaiwer
addikt
nem biztos, de téves az a nézet, hogy "aki elit gimnáziumból jön, az előnnyel indul..." mert bár tényleg azzal indul, viszont azért keményen meg is dolgozott, és a fiatalságának jelentős részét áldozta fel érte (és nem csak annyiból áll, hogy gazdag apuka befizette egy elit gimnáziumba, ahol munka nélkül besugározták a fejébe a tudást)
mert szakembereket akarunk képezni, nem éppencsak-szakembereket.
hát akkor megszűnt, viszont egész eddig így volt (meg akkor majd megint így lesz)
-
Azért ezt jónak tartom, hogy bizonyos eredmény alatt nem ingyenes. Amit már az én egyetemi éveim alatt is műveltek némely hallgatók, az kicsit kevés volt ahhoz, hogy az állam fizesse.
Ugyanakkor szükséges lenne az oktatás átalakítása is, mert jelenleg nagyon sok esetben olyan dolgokat is tanítanak a felsőoktatásban tanulóknak, amiknek az adott szaknak semmi köze. -
Ezeknek a tanulóknak jóformán az iskolán és a heti sporton kívül nincs életük. Cserébe jobban szerepelnek az egyetemen is.
Ez biztosan annyira fasza dolog?
Viszont az sem lehet cél, hogy kettes átlaggal teljesítse valaki az egyetemet.
Miért?
Egyébként pl Corvinuson jelenleg is 3as átlag kell a diplomához...
Ez már megszűnt, pont 2 hete kaptam róla értesítést.
-
MCGaiwer
addikt
válasz
Feketelaszlo #39 üzenetére
1. Párom tanár az országos első 5ben lévő gimnáziumban. Ott nem tanulás folyik, hanem versenylóképzés. Egyetemi anyagokat vesznek és tanulnak meg a középiskolás diákok. Szerinted milyen áldozatokat kell a diákoknak hozni? Nem csak azon múlik, hogy milyen az iskola, hanem hogy mennyit tesznek érte a diákok. Ezeknek a tanulóknak jóformán az iskolán és a heti sporton kívül nincs életük. Cserébe jobban szerepelnek az egyetemen is.
2. Az átlag valóban nem érdekel senkit. Viszont az sem lehet cél, hogy kettes átlaggal teljesítse valaki az egyetemet. Egyébként pl Corvinuson jelenleg is 3as átlag kell a diplomához, amennyiben nincs meg, nem adják ki, pedig még rendelet sincs.
3. a 3as átlagba simán belefér az, hogy bizonyos tantárgyak ugyan olyan nehezek maradjanak. egy kettes mellé kell két másik, könnyebb tárgyból egy 4est szerezni, és kész.
-
Feketelaszlo
senior tag
Lehet, hogy ma már szégyellnem kellene, de anno én sem tudtam volna kifizetni az önköltséges képzést, pedig ugye a magyar egyetemek híresen olcsók. S velem eggyütt a szak túlnyomó részének nem volt 3-as átlaga.
Csak pár kósza gondolat:
1. Egy fővárosi elitgimnáziumból érkezőnek nyílván könnyebb teljesíteni a hármas átlagot bekerülés után, mint egy elmaradottabb megye zug-iskolájából felvételiző hallgatónak. Nyílván vannak most is olyan ballasztok a rendszerben, amik ezt próbálják ellensúlyozni, de az sem cél, hogy túl erősen működjenek, viszont ezzel tán "túl nagyra nyílik az olló".
2. Nem sok olyan álláspályázatot láttam eddig, ahol érdekelt volna bárkit is, hogy milyen átlaga volt az illetőnek az egyetemen. Ellenben nagyon jó pluszpontokat jelent egy egyetemi csapatban való részvétel, HÖK-ös múlt vagy hosszabb ideig tartó szakmai gyakorlat, amik aktív művelése mellett nem nehéz rontani az átlagon vagy akár csúszni is a félévekkel.
3. Ha ez a rendelet élésedik, akkor úgy is lesz olyan "jószívű" oktató, aki szándékosan könnyít majd a követelményeken - ez pedig akárhogyis nézem, rontaná a színvonalat. Volt pár olyan tárgyam, ahol a 3-asssal jócskán lehetett dicsekedni és az előadó sem rejtette véka alá, hogy 4/5 csak annak szokott összejönni, aki már hosszabb munkatapasztalattal rendelkezik az adott szakterületen. Büszke is volt rá, hogy az ott szerzett tudást elismerik az egész országban, de ha esetleg könnyítene, akkor az eddig felépített renoméját rombolná le. Az felsőoktatási intézmény felé ez egy melyik kezemet harapjam le kérdés: a hallgatókat tartsuk meg vagy a színvonalat? Most is vannak olyan helyek, amikre csak diplomakiadóként tekintenek, nem kéne tovább növelni a számukat. -
válasz
[Prolixus] #10 üzenetére
régen (2000 körül vezették ki) volt az, hogy ha nem volt megfelelő az átlagod 4 (?) félév után, eltanácsoltak. nem véletlenül volt a schönherz koli beceneve sem öngyi kolesz.
valamint volt még az n*17 kredites szabály is, ahol az n a befejezett aktív félévek száma. plusz még ugye, hogy 20 félév után mindenképpen game over, ha addig nem végeztél. -
válasz
malnabokor #32 üzenetére
Itthon is kétfajta diákhitel van, azt veszed fel, amelyiket akarod. Egyik csak a tandíjat fizeti, másik másra is költhető. A szegény család gyerekének van lehetősége jól tanulni, akkor kap ösztöndíjat is, mellé mindent ingyen. Még diákhitelt sem kell felvennie, de felvehetné akár. Konkrét példám van erre.
Viszont azzal már annál inkább, hogy előre/közben fizesd ki. Ez máshol pont ugyanígy van.
És az angol vs magyar: itt akkor kell kezdened fizetni, ha eléred az évi £21000-ot, itthon pedig mikor megszűnik a hallgatói jogviszonyod. Kemény 2 v. 4%-ot. Ha nincs fizetésed, akkor ez kb. 5 e forint. Erre azért fel lehet készülni. Angliában viszont mindenki normálisan be van jelentve, itt még most sem. -
bambano
titán
válasz
malnabokor #32 üzenetére
ez a röghözkötés marhaság. lehet, hogy egy jobb jogász azt is megtalálná, hogy törvényellenes.
az alapkérdés az, mi a francnak fizetünk adót, ha úgy egyébként minden másért külön még egyszer befizetsz egy rakás adó jellegű hozzájárulást.a valódi probléma az, hogy az állam nem hatékonyan működik, ezért mindenféle ócska jogcímen további adókat vet ki, valamiféle igazságosság látszatának erőltetése mellett.
A bme viken a 11 félévnyi képzés díja költségtérítésen 3-4 misi között van, ha jól tudom. alsó hangon fizetsz 18% szja-t meg 27% áfát a jövedelmedből, ez valamivel kevesebb, mint 9 millió forintnyi bruttó személyi jövedelem adójából megvan. ez még három évnyi munka sincs és nem három évet dolgozol, hanem 42-44 között (most még) és nem ezt a két adónemet fizeted, hanem sokkal többet.
-
MCGaiwer
addikt
válasz
malnabokor #32 üzenetére
itthon a hallgatói jogviszony megszűnése után akkor kell kezdened fizetni, ha munkaviszonyt létesítettél, vagy 3 éve szűnt meg a jogviszonyod.
A szegény családoknak van szociális támogatás, amit az egyetemek adnak, ez mellet elsőbbséget élveznek a kollégiumban és még kedvezményt is kapnak. Ez mellet ha szorgalmas és tehetséges, akkor még az ingyenesség mellé ösztöndíjat is kap.
-
malnabokor
senior tag
válasz
Jim Tonic #17 üzenetére
Azzal nincs bajom, hogy utólag megtéríteni az államnak a képzés költségét akár időben (röghözkötés) vagy pénzben (külföldről visszafizetve a képzés költségét) mert az tényleg így fair.
Viszont azzal már annál inkább, hogy előre/közben fizesd ki. Ha nem tudod, ott a diákhitel, ahol a diákhitel 2-nél maximum az oktatás költségét lehet fedezni, kollégium/albérletet meg majd állják a szülők... Csakhogy vannak olyan családok ahol még ezt sem tudják biztosítani.
És az angol vs magyar: itt akkor kell kezdened fizetni, ha eléred az évi £21000-ot, itthon pedig mikor megszűnik a hallagtói jogviszonyod. Teljesen mindegy, hogy találtál-e munkát vagy sem. Kint a fizetésedtől függően kell törlesztened, és mindig a bruttó fizetésed 9%-a, itthon 4000001 ft felett a két évvel ezelőtti fizetésed 11%-a. A kinti 30 év után elévül, itt nem.
-
tomazin
veterán
Ezt gondolom egy orvosi és egy programtervezői szak elvégzése után mondod, ill. emellett most éppen biomérnöki szakon vagy, hiszen ha az előző 2 summa cumladével meglett, akkor mit neked egy 3. diploma.
Közben látom, hogy akinek volt egy csepp esze az le se állt veled/veletek vitatkozni, hiszen lerí rólatok, hogy egyetemre soha nem jártatok, hanem az "én adómból" égisze alatt kívántok önigazolást keresni.
Semmi gond nincs, majd amikor éppen Te vagy valamelyik szeretted éppen orvosi ellátásra szorul, mert amúgy meghalna, akkor hogyan fogsz csápolni, mert nincs orvos. Ha meg éppen lenne, akkor majd odaállok csápolni én is, hogy nehogy már "az én adómból" kelljen már életben tartani (bár ettől nem félek, mert már most is csodaszámba megy, hogy kompetens orvost találjon az ember, hiszen a legerősebb egyetem elvégzése után lehet nem havi 150 nettóval kéne kiszúrni a szemét). Ugye mennyi ész kell az acsarkodáshoz?
Ahhoz már egy iciripicirivel több kellene, hogy rájöjj, hogy éppen a felsőoktatás módszeres tönkretétele folyik és ez éppen egy sokadik lépcsőfok. -
MCGaiwer
addikt
hasonlítsd akkor az amerikai ösztöndíjrendszerhez. ha jól tanulsz, és aláírsz egy céghez, akkor kifizeti helyetted, ha pedig egyik sem, akkor fizethetsz. itthon ugyan ez, ha jó az átlagod, és aláírsz az államhoz, akkor kifizeti helyetted, egyébként nem.
nem tom, pl gépészmérnök, szoftver dev. (első hszben említett hegesztőmérnök)
-
Miért kell mindig felhozni usákiát? Teljesen más rendszer, sokkal alacsonyabb állami redisztribúcióval, ezáltal kisebb adóterheléssel. Nálunk az állam a bérköltséged felét behúzza ilyen-olyan indokokkal, ezek után hadd ne vágjunk már jó képet ahhoz, hogy van pofája még költségtérítést is fizettetni.
(#23) MCGaiwer
Milyen szakon keresel 1300-1600 dollárt? Miről beszélsz?
-
-
csasaKKP
senior tag
Én meg azt szeretném, hogy a laborok normálisan felszereltek legyenek, hogy ne őskövületen kelljen erőforrásigényes programokat futtatni, melyekkel tanulunk, és ezeket a programokat biztosítsa a diákok számára az egyetem. Mert az nem buli, hogy csak a gyakorlati órákon lehet csak gyakorolni, a diák meg le van "toszva", vagy beszerzi a szükséges programokat (LabView, Simatic Step7, Matlab, Emerson Delta V, stb.) a virágboltból, vagy megveszi több milkából, de a vizsgát ezekkel kell elvégezni.
Jim Tonic: Nem szeretném magam eladósítani, és gondolom mások sem, mikor még egy percet sem dolgoztam/dolgoztunk, és az állam sem garantálja a biztos elhelyezkedést (bár ezektől nekem nem kell annyira tartani, remélem...). Megint ki jár jól? A gazdag apuci, nem biztos, hogy okos csemetéje...
-
válasz
malnabokor #14 üzenetére
Fogalmam sincs, mi a problémád a magyar diákhitellel.
Konkrétan?
#16: Ahh, pardon. Igazából ebben sem látok kivetnivalót. Ha megfinanszírozza az állam/ polgár a tanulmányokat, ami egyetlen orvosnál is milliós nagyságrend, és utána egyetlen fillért sem lát belőle egyik sem, akkor miért olyan rettenetes, ha visszakérik? Főleg, hogy van 20 éved ledolgozni az előírt éveket. Tehát, ha 15 évet kint vagy, utána hazajössz, akkor is jó. Ha nem jössz haza, akkor külföldön ezt az összeget 20 alatt nagy kényelmesen megkeresed.
Ha egy cégnél dolgozol, ott is tanulmányi szerződést kötnek veled, fizetik a képzést, Te meg x évig maradsz. Ha nem maradsz, visszafizeted. Tök ua. -
-
MCGaiwer
addikt
nem kötelező magyar egyetemen tanulni. Ha vki külföldre akar menni, menjen, képeztesse magát külföldi egyetemen is. Azt meg ne mondja senki, hogy itthon nincs munka, amikor 3x annyi nyitott pozíció van a piacon, mint arra érdemes szakember. Persze ez nem vonatkozik a tömegszakokra, de hát választott volna jobban.
-
malnabokor
senior tag
Hát ez csodálatos lenne, azért megnézném, hogy a SOTE-n orvos-fogorvos képzésen a 4. félév végén, az anatómia-biokémia-élettan szigorlat trió után hányan kerülnének át fizetősre (kb harmada, fele).
Így is nyílt titok, hogy a német és angol nyelvű hallgatók tartják el az egyetemet (de például tavaly nem lehetett nyomtatni nemcsak a diákoknak, de az oktatóknak sem!)Mondjuk ha átteszik az orvostan hallgatókat fizetősre, akkor gondolom már a hallgatói szerződés sem tartja vissza, kimegy külföldre, és nevetve visszafizeti azt a pár félévet.
#13 Jim Tonic
Ott a probléma, hogy az említett országokban van normális diákhitel rendszer, így aki bejut a teljesítménye alapján egy jobb egyetemre, mert van olyan jó, hogy felveszik, akkor nem kell aggódnia külön a pénz miatt (nézz utánna az angold diákhiteleknek és hasonlítsd össze a magyar viccel).
-
válasz
[Prolixus] #10 üzenetére
Átlaghoz nincs kötve, de hozni kell a krediteket. Így rémlik.
(#11) Foglalt név: Persze. És akkor az USA, Ausztria, ill. megannyi európai állam is. Merthogy ott sincs ingyenes oktatás a jobb egyetemeken. A gyengébbeken meg lehet hozni a 3+ átlagot, rengeteg tanulással a jobbakon is. Most akkor hol a probléma?
-
Foglalt név
addikt
Ha nem szeretnél egy diktatórikus államformára törekedni, akkor röviden igen. Hosszabban, ha csóró vagy, akkor a saját gyereked taníttatásád sem fizeted be adóba, ergo tárgytalan a kérdésed, ha mocskos gazdag vagy, hogy a saját kölyködén felül még egy másikét is tudod okíttatni, akkor meg tedd is meg, hogy ne a származása predesztináljon senkit. Ha nincs gyereked, akkor meg vedd úgy, hogy az adóforintok arra mennek, hogy pár 10 év múlva legyen, akit kiküld az állam ápolni a saját csemeték helyett.
Btw. érdemes lenne egy adott problémára megoldást keresni és nem egy újabbat teremteni. Pl. nem tetszik az oktatás színvonala, akkor odahatni és nem pl. pénzt elvenni. Szerintem.Az újítás egyébként szerintem szépen összefekszik azzal a rendelkezéssel, miszerint megfelelő átlagot elérve átvesznek államilag finanszírozott képzésbe, ezzel pedig megteremtődik az út a másik irányba is, hagyva egy kis hiszterézist. A kevés teljesen támogatható változtatás egyikének tartom az utóbbi időben.
-
[Prolixus]
addikt
Na ja. És kötelező a 3-as átlag, de az egyetemet semmi nem kötelezi arra, hogy akkor vsizont már friss és releváns tudást adjon át? Vagy teljesíts a vizsgákon, de úgy, hogy pl. a laborok felszereltsége sokszor katasztrófa, szóval elméletben kell megtanulni azt is, amit amúgy érdemben csak gyakorlatokon lehetne?
Nagyon sok baj van a magyar felsőoktatással szerintem, de ez az intézkedés önmagában nem oldja meg őket. Sőt, pont az ellenkezője, szvsz.
Jim Tonic Ezt az új szerződéses mizériát már nem ismerem, de előtte szinte minden egyetemen úgy volt, hogy teljesített kredit alapján tettek csak fizetősre (általában egy évben 30-at kellett teljesíteni). Tanulmányi átlaghoz nem volt kötve a dolog. A tanulmányi átlaghoz (legyen az súlyozott vagy sima számtani) csak az ösztöndíj volt kötve.
-
csasaKKP
senior tag
Nálunk a gépész karon 3.0-ás ösztöndíjindex (értsd: 3.0-ás tanulmányi átlag a krediteket figyelembe véve) felett már tanulmányi ösztöndíj jár. Valahogy nem vagyunk sokan ösztöndíjasok, sőt... Pedig többségünk nem bulizni jár egyetemre. Mi lesz itt akkor?
-
Ez eddig is megvolt. Ha nem teljesítettél, áttettek fizetősre.
#6: Fizessem mások oktatását, miközben nem tudom, visszakapom-e valahol?
#7: Rég volt az, hogy a BME elvégezhetetlen jó átlaggal, és az is, hogy csak a BME nehéz. Megnéztem a statisztikákat, vannak 3 feletti szakirányok. Tehát nem lehetetlen.
-
bambano
titán
a diák kötelezze magát, hogy dolgozni fog, miközben senki nem garantálja, hogy lesz munkahelye?
-
Tyrel
őstag
Csak én látom bele ebbe hogy az amúgy teljesen ellenőrizetlen és "szabadon garázdálkodó" egyetemi tanároknak ez csak egy plusz fegyver lesz a kezében?
Nem általánosítani akarok, vannak nagyon jó tanárok is, komolyan. Deee van köztük sok Napóleon komplexusos kis zseb-Hitler is akik eddig is csak azt élvezték az egész "tanítás" dologban hogy korlátlanul visszaélhetnek a hallgatók feletti hatalmukkal... Nekik ez még nagyon kellett...
-
Totál korrekt.
#1: Lehet, hogy azért is többet tanult, mint ma bármelyik műszaki egyetemen kell.
-
satz18
őstag
Kíváncsi lennék, a döntéshozók közül mennyi végzett el egy ELTE vegyész, vagy valami hasonló színvonalú szakot.....Annó volt népszavazás az ő kezdeményezésükkel az ingyenes egyetemről. Lassan ott tartunk, hogy csak azokon a szakokon és csak azon tanulóknak ingyenes, akik nem léteznek.
-
Milgram1
aktív tag
"Az mno.hu felhívja arra is a figyelmet, hogy az „ingyen” tanuló hallgatóknak szerződésben kell vállalniuk, hogy meghatározott időn belül végeznek, valamint hogy a diplomaszerzést követően a támogatott félévekkel megegyező ideig Magyarországon dolgoznak, máskülönben vissza kell fizetniük a kapott támogatás egy részét vagy egészét."
Aha persze, es ha tobbet vissza sem jon valaki?
-
zdanee
őstag
A Pisták és Gézák a fotelban az átkosban szerzett hegesztő-mérnök diplomájukkal mélyen bólogatnak: "helyes, ez majd megleckézteti a kis porbafingó romkocsmák mélyén merengő kölköket!". Géza bácsi 19 évesen szerezte a "diplomáját", amikor össze tudott hegeszteni egy szőnyegporoló állványt a GANZ udvarán, utána 40 évig csinálta ugyanezt.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i7 8700K 6 mag 12 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Samsung SyncMaster 205BW Monitor
- Újszerű Apple Macbook Air 13 - M2 - 30 Ciklus - 100% Akkumulátor - 8GB/256GB SSD - MAGYAR - Éjfekete
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i3 10105F 16/32/64GB RAM RX 6600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 14 M4 MAX 36GB RAM 1TB SSD garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest