Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hcl

    titán

    LOGOUT blog

    válasz CPT.Pirk #135 üzenetére

    Ja, másik kedvenc infón. Fizika 1 : épületek tartószerkezetei. Fizika 2 : villamosságtan, de elektromos terek, Ohm törvény, minden egy félévben :D
    Ez azért volt jó, mert fizikából a többségnek fingja nem volt az ellenállás, áram, feszültség fogalmáról. A mechanikáról kicsit több, de az meg annak volt érdekes, aki másfél évvel később CAD szakirányra szakosodott. Hogy ennek miért kellett szerepelnie az szakosodás előtti anyagban?

    Az általános műveltségről meg annyit, hogy ha bárkinek meg merem említeni, hogy fizikából, matematikából bizony tanulta, mi az a szögperc, áram, feszültség, inch, stb., akkor én vagyok a bunkó mert mikor volt az már :D (Közben esetleg fiatalabb nálam :D )

    @JColee : Infós mérnökök (már végzettségileg) elég sok esetben dolgoznak ilyenben, de csak írtam pár munkakört. Egy villamosmérnök, ha fejlesztő lesz, akkor valószínű fog integrálni, neki nem haszontalan tudás.
    De oké, solutions architect leszel valahol, vagy IT manager. Vagy .net fejlesztő.

    Illetve! Egy igazi mérnök tudja az "alja" munkáját is a szakmának. Előző munkahelyemen a normálisabbjának (villamosmérnökök) nem esett ki a kezéből a dekopírfűrész sem, ha valamelyik gyártósoron olyan faragás kellett.

  • hcl

    titán

    LOGOUT blog

    válasz CPT.Pirk #135 üzenetére

    Nálunk is volt gép felépítése alapok, de olyan szinten nem volt az egész komolyan véve... Az egész szakon egy dolgot vettek komolyan, rendszermodellezés, és ehhez a matematika. Főleg, mert a tanszékvezető vegyész volt, és ehhez értett. Azóta ez változott, ahogy tudom, sokkal jobbak már a viszonyok. Mondjuk azt nem tudom, a robotos szakirányon látnak-e a hallgatók fizikailag robotot... mert nekünk nem volt.

    Ugyanakkor az adott egyetem egy másik informatikai szakán sem volt ez másképp. Elmélet, úgy ahogy, gyakorlat 0. ott a legtöbbet a Linux oktatás érte, mert azt elég keményen bevasalták. Meg a tanítási gyakorlat, mert ott tényleg oda kellett állni az általános iskolai osztály elé, és teljesíteni.

    És akkor ez csak infó. De ugyanezt az "ötletszerűen bizonyos területeket lesz**** másokat keményen visszakérünk" hozzáállást lehetett tapasztalni biológia, kémia, szociológia, nyelvszakok kapcsán.

    Van itt baj hallgatói és oktatói oldalon is.

    Amúgy nektek nagyon jó, ha tudjátok egy számítógép felépítését, mikrokontrollerekhez, stb. eléggé hasznos, ha van viszonyítási alap. Az tényleg gáz, ha ezt helyből nem tudja egy villanyosmérnök.

    @bambano : Engem is az zavar, hogy nincs egymásra épülés. Elmentem a PTE egyik karára tanulni, helyből nyakamba szakadtak a számterek, aritmetikák, algebra. Másik karon meg analízis.
    Egyiket sem tanítják középiskolában.
    És _semmilyen_ kapcsolat nem volt a középiskolai tananyagokkal. Nem hogy arra nem építettek, hogy egy infó szakon esetleg az emberek többsége amúgy is kocka, és azért tud ezt-azt, teljesen összeszedetlen, kaotikus tananyagot próbáltak ímmel-ámmal tanítani. Kivéve persze a hihetetlen fontos analízist, aminek mondjuk hatalmas hasznát látom, ha elmegyek webfejlesztőnek, vagy local supportnak, vagy szerveradminisztrátornak.

  • bambano

    titán

    válasz CPT.Pirk #130 üzenetére

    te még mindig félreérted. illetve nem is érted félre, csak az álláspontodat az üléspontod határozza meg.
    az egyetemen nem az az elvárás, hogy tudjon a diák deriválni. az egyetemen az az elvárás, hogy mikor elsősként első nap belép a kapunk, tudjon deriválni.

    az, hogy te meg egy-két fórumtársad olyan iskolába járt, ahol ezt nem tanították, minimálisan se jelent semmit abból a szempontból, hogy az egyetemi oktatáshoz ez előfeltételként kell.

    ilyen alapon bármit rásózhatnál, hogy tanítsa meg az egyetem, minek erőltetik az általánost meg a középiskolát. pl. tanítsanak az egyetemen olvasni, írni. ja, egyébként a valóságban gyakran ez megy, azért nem ér semmit a magyar egyetemi diploma, mert a 3.5 évre zsugorított képzésben gyakran a gimnáziumi tananyag zömét újra meg kell tanítani. láttam elsőéves egyetemistát, aki a 16/24-ed törtet nem tudta egyszerűsíteni.

  • bambano

    titán

    válasz CPT.Pirk #123 üzenetére

    "A 2014-es kerettantervben egy szó sem szerepel a deriválásról. Se a szakközepes, se a gimis tantervben": pontatlanul megfogalmazott állítás. az az állítás ugyanis, hogy egy szó sincs a deriválásról a |tantervben|, nem igaz. Ha azt akarod mondani, amit sejtésem szerint akartál, akkor azt kell írnod, hogy az alapszintű tárgyak tantervében nem szerepel, ugyanis az emelt matek tantervben egyértelműen és világosan benne van, több mondatot is vesztegetnek rá.

    Ebből azt lehet levonni, hogy aki nem emelt matekot tanult vagy nem volt matekfaktos, az ne menjen gépésznek, építésznek vagy melyik mérnöki ágról is van szó...

    és ez, szerintem, teljesen normális.

  • bambano

    titán

    válasz CPT.Pirk #109 üzenetére

    ha úgy érzed, hogy a lovon ülve nincs előtted fej, akkor valószínűleg fordítva ülsz rajta.
    ha ezek után a fejedhez közel földet is látsz, akkor duplán fordítva ülsz rajta, és akkor nagyon rossz napod lesz.

    a mérnöki tudományok nem úgy működnek, hogy a megtanulni valót diákosan tananyag volt, nem volt tananyag kategóriákba osztva lógják el, hanem kell a szakmához vagy nem.

    "Amúgy a fejpénz miatt nem akarnak nagyon beleszólni a felvettek dolgaiba": rossz válasz. nem arról beszéltem, hogy akiket már felvettek, azokkal mi lesz, hanem arról, hogy kiket vesznek fel. az, hogy csak érettségi van, nincs felvételi, egy ostoba húzása az akkori kormánynak, amelyik eldöntötte.

  • janeszgol

    félisten

    válasz CPT.Pirk #112 üzenetére

    A hatvanas években is az volt. :) Mindig is az volt és még ma is az. Csak nem tanítják nagyon sehol.

  • mrhitoshi

    veterán

    válasz CPT.Pirk #89 üzenetére

    Szerencsére ez már változott. Most már a tananyag része a deriválás, akár középfokon akár emelten matekozol. Ha valaki tanult koordinátageometriát, akkor kb egy hangyalépés a deriválás. Szóval helyes, hogy végre ezt elkezdték így. Az integrálás meg más tészta.

    (#84) bambano : Nyilván velem a gond, hogy ha a mindenki mögött bölcsészt is feltételezel. Mindegy. Felesleges a bizonyítás, még sok más helyen is, nem csak programozáson. Például nem leszek beljebb, ha tudom a Taylor sorbafejtés bizonyítását, de nem tudom alkalmazni egy hiperbolikus függvényre. Fordítva viszont nincs gond, maximum kiröhög egy matematikus. Az meg sose gond.

  • Jim Tonic

    nagyúr

    válasz CPT.Pirk #89 üzenetére

    Mi is halmazelmélettel kezdtünk anno, utána jöttek a komplex számok és a deriválás, de nekünk azért leadták. Igaz, túlzásba nagyon nem vitték, a követelményt viszont igen, de a matek mindig jó szűrőtárgy volt. Én is felkerestem egy tanárt, és kb. 5 óra alatt adta le az anyagot, azaz inkább lámpást gyújtott a fejemben a megértéséhez. Utána már nagyon könnyűnek tűnt.
    Aztán 30 felett nekifutottam újra az egyetemnek (MSc.), ahol 3 matek is volt (Analízis II, Diffegy, Sztocha). Addigra én kb. a trigonometriáig mentem vissza tudásban, és be is szedtem az első kettőből a kötelező karókat. Ezért rohadtul nekifeküdtem, és család, gyerek mellett végül újratanultam az alapokat, plusz rá az új anyagot, és végül hoztam őket (5+3). Nyilván azért felejtettem el az alapokat, mert annyira szükség volt rá az évek alatt.
    Ezért nehéz nekem megérteni, hogy annak, akinek nem meló és gyerek mellett kell teljesíteni a vizsgákat, miért tartja lehetetlennek a normális átlagot.

  • hcl

    titán

    LOGOUT blog

    válasz CPT.Pirk #89 üzenetére

    Hasonlóan vagyok én is, infósként baromi sokat deriválok, tényleg. Azt tanították, FTP szerver beállítást, AD ismereteket, Linux clusterezést, szerveralkalmazásokat, PHP-t, ilyen kevéssé fontos dolgokat meg nem. Ezért mondtam, hogy a követelmények mellett a tananyagon is lenne mit gyúrni.

  • buherton

    őstag

    válasz CPT.Pirk #89 üzenetére

    Én is úgy csináltam ahogy ő, és rajtam kívül még szinte mindenki más is. Nekem pl. az integrálással gyűlt meg a bajom. Otthon leültem és orrvérzésig gyakoroltam, de végül másodjára meg lett a kettes. Senki nem mondta, hogy könnyű lesz.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés