Hirdetés
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Samsung Galaxy S20 FE - tényleg nem lite
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Google Pixel topik
- iPhone topik
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- MWC 2025: Előrendelhető a Nothing Phone (3a)
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
nem szép, tegnap telefonon meg nem ment a pdf letöltés, nem tudom, a manualok tartalmazták-e volna ezt az "aprócska" infót.
Eddig pár kört mentem az udvarunkban, illetve valami másik gépet egyszer parkolóban próbáltam, ennyi az össz tapasztalatom elektromos bringákkal, de ez az FSA elég okésnak tűnik, annyit érzek, hogy erősebb lettem.
#8969 trialboj : ez szerintem mindig is teljesen rossz érvelés volt, nem is értettem soha, hogy a rájderről leadott 1 kiló ugyanaz lenne, mint a gépről 1 kiló mínusz... almát almával, nem? szóval az X kilós rájder hasonlítsa a két gépet össze, ne az X kilós az X-1 kilóssal. Meg ha le tudok adni 1 kilót a nehezebb gépnél, akkor nem tudok leadni a könnyebnél? De. Hogy mennyit számít 1 (vagy több) kiló az más kérdés, de a 22 kilós bicikli az 22, nem 21, "és még fogyok egy kilót".
-
Kopogyi
csendes tag
Lehet, hogy velem van a baj és túl érzékeny vagyok. Elmentem és kipróbáltam egy közeli kerékpárboltban egy másik Bosch motoros kerékpárt. Ugyanúgy működött mint az enyém. A rásegítés elindulásakor van is kis klattyanás. Próbáltam Yamaha és Brose motorosat is, azoknál ez nem volt. Csak a Bosch-nál. Mondjuk együtt tudok vele élni, de finomabb működést vártam. Különösen egy kínai motor után.
Ezen kívül még tájékoztatott a boltos srác, hogy motort nem javítanak és igazából a Bosch Gen4-nél nincs is alkatrész, csak komplett motorcsere. De biztatott, hogy nagyon ritka a meghibásodás, ismernek 30.000 km futott Bosch motorokat is.
-
sebgutkopf
őstag
A hajtási veszteség valószínű csökkenti a különbséget, de a tendencia az ebben a rövid verzióban is látszik, hogy emelkedőn jóval kisebb a különbség. Lehet, ahogy az előzőben is a végén írom, nincs értelme tovább boncolni, mert túl bonyolult és van olyan faktor, amit nehéz képletbe helyezni.
-
sebgutkopf
őstag
Visszatértem
Nem ismerem a számításaid mélységét. Milyen hajtási veszteséggel számolsz mekkora a megtett szint? Egyáltalán a Wh-kat hogyan számolod?
Egy átlag bringás nem fog tudni 196W-ot kitekerni saját erőből 85km-en keresztül, sőt 30 percig se. Ennyi erővel nála a DNF lehetne ott a 30 perc helyett, míg 21 percet talán bír, de lehet azt se.
Tök jó személetesek a példák, viszont belekerülnek olyan vélelmezések, amelyek miatt a labor eredmény el fog térni a valóságtól és nem azért, mert hibás lenne a labor, hanem az emberi tényezőt nehéz beparaméterezni, az ember fárad és a végén akár annyira lelassulhat eco-ban, hogy az ideje akár a duplájára is nőhet. Ezt nagyon nehéz számolni.Gyakorlati oldalról. Tegnap végre 1 hónap kényszer hikagyás után végre bringáztam és tudtam, hogy nem leszek végig elég erős és biztosan kevesebbet tudok mászni mint szoktam. Nagy nehezen összehoztam 1000m emelkedőt a lejtőzések között, persze volt benne pihenő is bőven (1:36 mozgás 2 óra teljes eltelt idő). Ezt trail illetve a tekerés második felében a nagyon meredek részeken már boost-al csináltam meg. A végére maradt 41% akksim (ami vagy pontos vagy nem - 630Wh a teljes kapacitás, ami már nyilván nem annyi). Azt tudom, hogy legjobbra olyan 1500m szint körül tudok kihozni az akksiból, talán egyszer újkorában optimális hőmérsékletben, vízszintes tekerés nélkül hoztam ki 1600fölöttit. Ahol 20% technikás, köves emelkedő volt ott azt tapasztaltam fáradtan, hogy trail-ben 6,5-6,9kmh-val tudtam már csak vánszorogni és egyszerűen nem akart pörögni a lábam, szenvedtem úgy éreztem sose érek fel. Felkapcsoltam boost-ba és máris 11-12kmh-val mentem felfelé. Lehet többet tettem bele (W-ban és azonos nyomatékot) a jobb pedálfordulat miatt, amit a boost lehetővé tett, de érzésre könnyebb volt, míg az időbeli különsbég egészed drámai mennyivel kevesebbet töltöttem az emelkedőn. Közel kétszeres idő különbség.
Az okát se tudom megmagyarázni rendesen, ezt beképletezni lehetetlen. -
DigitXT
nagyúr
Csak én hiányolom, hogy a motor hatásfoka sehol nem jelenik meg a számításban?
Értem én, hogy 73Wh energiát rak bele a motor, de ha 90Wh körül vesz ki az akkuból... Nyilván ez majdnem minden esetben arányosan rontja a hatótávolságot, de azért nem teljesen független a motor fordulatszámától a mindenkori hatásfoka. Szvsz érdekes a téma, a vége az, hogy nem számít, ha lassabban mész, az energia igény ugyanaz. Már természetesen csak akkor, ha eltekintünk a légellenállástól (ami kis tempónál belefér).
Szerk: basszus elfelejtettem, hogy nem agymotor, hanem középmotor = pörgeti a user.
Akkor ez a fordulatszám kérdés kilőve. -
Íme az emelkedős számolás.
Ami fix: 625Wh-s akksi, 100kg bringa + bringás össztömeg, 10 km-es szakasz, szélcsend, jó minőségű aszfaltút, normál tartás.1. eset: 5%-os emelkedő, Eco módban 20km/h
Eco: 20km/h, 30:00 perc, 341W (motor: 146W) -> 73Wh, hatótáv 85km
Active: 27.9km/h, 21:30 perc, 537W (motor: 341W) -> 122Wh, hatótáv 51km
Active korlátozva: 24.5km/h, 24:29 perc, 446W (motor: 251W) -> 102Wh, hatótáv 61 km2. eset: 10%-os emelkedő, Eco módban 15km/h
Eco: 15km/h, 40:00 perc, 444W (motor: 190W) -> 127Wh, hatótáv 49km
Active: 22.4km/h, 26:47 perc, 697W (motor: 444W) -> 198Wh, hatótáv 31.5km3. eset: 10%-os emelkedő, Eco módban 10km/h
Eco: 10km/h, 60:00 perc, 289W (motor: 124W) -> 124Wh, hatótáv 50.5km
Active: 15.3km/h, 39:12 perc, 454W (motor: 289W) -> 189Wh, hatótáv 33kmSzóval míg síkon azonos befektetett energia mellett durván duplája a hatótáv Eco-ban, mint Active-ban, az emelkedő meredekségének növekedésével a várakozásoknak megfelelően zárul az olló. Viszont messze nem zárul be - a 10%-os lejtő + alacsony sebesség esetében még mindig 1.5x annyi km-t bír az Eco fokozat. 20%-os lejtő és 5km/h Eco sebességre is hasonló arány jön ki.
-
sebgutkopf
őstag
Jól látod a 2-es verziót pont az mtb felhasználásról szól tehát emelkedők. A hatótávot én nem km-ben, hanem a megtett szintkülönbségben mérem, nekem ez a fontos paraméter.
A síkra az 1-es példa amit be akartam mutatni. Síkon egyszerűen limiter felett megy, aki nem lusta és van kondija és akkor a motor csak a gyorsításokba segít be, azon kívül off. A sík verizóban az az egyszerűsítés, hogy illegálisan kiiktatott limiterrel számolsz az nem felel meg a valós falhasználásnak, tehát nem gyakorlat orientált a példa, egy elméleti számítás, ami így önmagában ugyan érdekes, de a gyakorlat tekintetében pont félrevezető következtetés levonását eredményezheti. A légellenállásból adódó hatékonyság veszteség a sebességgel brutális mértékben nő.
Síkon a fogyasztás a gyakorlott bringásoknak jórészt független lesz a rásegítés módtól, mert ahogy azt feltételezed, hogy 100W-nál motor nélkül is 23kmh a sebesség, ezért a 25 kmh-hoz pár wattot kell beletennie a motornak, amit már az eco is beletesz, illetve a tour se tud többet beletenni a limiter miatt. Ha pedig 100 W fölött tekersz akkor jó eséllyel 0 lesz a fogyasztás a gyorsítási időszakokon kívül.
A nyugdíjas verzió esetében, aki nem hajlandó, vagy tud saját erőből beletenni, ott már a számításod valóban működik és érdemi különbséget mutat.
-
pècsimunkás
addikt
Egyelőre a hátizsák nem gond. Idei èvet meglátom.
Univerzális csomagtartó mehetne fel, de akkor az fent is maradna, mert a kerekeket nem szeretnèm ki - be rakosgatni a csomagtartó leszedèse miatt.
Nèha jól jönne, de alapvetően nem tetszik.
Ès a hatizsákozás egyelőre jobb -
yle_greg
aktív tag
En a lakasban tarolom az akksit, mert tartok tole, hogy a minusz fokok kart tennenek benne. Amikor elindultam boltba, a szobameleg akksi jobban birta, de hazafele miutan a bolt elott teljesen kihult, az enelkedokon hamarabb eltuntek a picike pucukak a kijelzorol. Mondjuk nem is volt fullra toltve, direkt, mert most ritkabban megyek ki, ugyhogy sporolok az elettartammal, nagyjabol felig toltve tartom az akksikat.
-
meri
aktív tag
Nekem 10-es Deore van, és nekem is "csattog" néha váltáskor, de ilyenkor nem maga a váltó ad hangot (az tk. hangtalan), hanem a lánc, ahogy hirtelen leugrik (esetleg felugrik) és ráfeszül az új sebességnek megfelelő fogaskerékre, miközben terhelve van. Sajnos nyomatékérzékelő ide vagy oda, míg egy hagyományos bicajnál érzed, hogy rendesen "levetted-e" a nyomatékot a pedálról a váltás idejére, itt a motor néha simán meg tudja tolni váltás közben is, és ilyenkor csattan. Ezért (is) fogy hamarabb a lánc és a sor ebike-on, hiába az odafigyelés a megfelelő (kímélőbb) fokozatra gyorsításkor, stb.
-
arcitec
addikt
A fékbetét (láb/kéz függő).
Amúgy meg keress másik szervízt. Mert lehet nem is kopott el, a váltó csattogásra adott válaszból. Persze kérdés mikor váltasz, ha sima úton
rázkódás mentesen és terhelés nélkül, akkor annak mint a vaj úgy kellene váltani.
Persze ha minden rendben van vele.DE azt TE is tudhatod, hogy "null" km-en, hogy
működött.És igen, ha még mindig fennáll és esetleg a rossz út az ok, akkor a kuplungot kellene bekapcsolni.
-
arcitec
addikt
"Az a többségnek egyáltalán nem kevés, sőt." Ez meg a TE válaszod volt.
De az élet már csak ilyen, nem mindig sikerül, mindenkinek megfelelni.
Amúgy meg egyáltalán nem voltam savazó, ha meg nagyon érzékény vagy esetleg mimóza, akkor elnézést.
#8104Sirandrish : Nyilván valóan a mindent lehet a végtelenségig fokozni de nem kéne a végletekig tolni. Itt azért az a + 200eft azért nem az az eszement összeg ám és akár hogy is az szerintem talán annyival jobb is, pláne ha az eredeti árát nézzük.
De akinek megfele persze vegye meg, használja, mivel Bosch rendszer jó is lehet, de azért az továbbra is már egy régi technika ha már 600eft-ot ad érte valaki, de ismétlem ha csak annyi van akkor nincs mit tenni.
Amúgy meg elsőre csak azt írtam, hogy 56-os ami azért az nagy méret, nem átlagos user mérete. Nem véletlen a leárazás. ( és akkor ottannak az eredendő ár).
De azt meg állítom aki annyira mellette írt az tutira nem veszi meg egyikük sem és ezért kár itt a feszkót sértődést adni. -
arcitec
addikt
Kevés az akku, bár egy 100-120km talán benne lehet, nem tudom.
Tesztelni kellene, nincs súly, hatótáv megadva, nincs világítás, csomagtartó stb ..
Na meg egy régebbi konstrukció a GEN3, brutálisan nagy az a motor ott amúgy...
Próba cseresznye, nem ítélet volt a részemről, inkább első benyomás, nagyobb távokra túrákra szerintem kevés, minden másra jó lehet ... -
Sirandrish
legenda
Most megint nagyon elkapott a flow.
Alig bírok megülni a seggemen...valamit mindig csinálnom kell.
Még csak 10 óra de már végeztem egy 1.000 kalóriás gyilkos kardió/kézisúlyzós edzéssel, de már azon filózom hogy lehet még tekerni is kéne egyet
Nah és az ebike is ezt lenne hivatott segíteni. Mert azzal sokkal inkább nekiindulnék akár minden nap amikor itthon vagyok, és nem csak a szokásos 40-45K-es Tokaji karika lenne, hanem nekivághatnék akár 2szer olyan hosszú tekerésekre is -
Sirandrish
legenda
Hát az alföld már csak ilyen dimbes-dombos
19-20al a végére a combom azért szépen bedurran, de siman birhato. Viszont ebike-al sokkal kevésbé megterhelő.
Ahogy írtam analóg bringával egyelőre a 40-45km amit nem veszek fel...azt gyakorlatilag minden nap le bírnám tekerni, a 65ot a 3. nap már erősen meggondolnám -
Sirandrish
legenda
Hát ez egy jó kérdés..
"Számokban" nem hoz sokat...kérdés hogy mi számít soknak.
Itt van 3 Tiszató karika...
Analog kecó sok pihi:
Aztán van analog kecó kevesebb pihi:
És végül Ebike:
Van idei is, de azt már Garminnal mértem és nem kapcsoltam be az autopause-t, így ilyen 12-13km/h-s átlaggal megyek
Gyakorlatilag 3km/h-t és 30perc nyeregben eltöltött időt nyertem itt az Ebike-al, csak éppen sokkal kevésb fáradtam el, és sokkal jobban élveztem a kvázi "kirándulást".
Nem haltam bele analog bringával sem, de sokkal több energiám maradt a táj kukkolására pl..
Mondjuk a seggemnek mindegy, az meghal minden bringán -
Sirandrish
legenda
Hát annyikat szoktam itt a környéken menni, meg évente 3-4 alkalommal körbetekerem a Tiszatavat
Nem szoktam rohanni, kb 20km/h-s átlagot megyek, az olyan párommal dumcsizós tempó
A pedálszenzort már alapba nem preferálom...elég róla olvasnom. A Tiszatavon egyszer kipróbáltam egy KTM-et ami nyomatékszenzoros, és az tuti hogy olyat vennék. Ennek a 3as fokozaton 16km/-ig segítős akárminek nem látom értelmét..
A 25ig segít, csak a mértékét variálom az jobban fekszik -
Én az LD500E-t nézegettem pont (míg akcióban 520 volt, most már 600), a leírás alapján nyomatékszenzorosnak tűnik. Mindegy, hagytam elmenni, bár utólag bánom. Nem vagyok maximalista, egy használati tárgy kellett volna. Elhiszem hogy a milliós kategória jobb lett volna, de gondolom nem mindenkinek az van, és valószínűleg ezt is sokan használják elégedetten. Szerintem idénre már ráhagyom, nem hiszem hogy még egyszer lesz akcióban, a +80 ezer Ft-ot meg nem adom ki érte. Használt nem érdekel, talán jövő tavasszal meglátjuk mik lesznek akkor.
-
Hopkins_001
tag
Ouxi v8 az alap. Kb 300 ezer, akár EU raktárból.Gyárilag kb 40es tempó amit elbír folyamatosan.
Egyszercsak elkezdtem ezt is azt is cserélni és a végén ott már,hogy a váz meg az ülés eredeti.
Gyári 750w motort sajna kicsit megfőztem. Nem is a tekercs éget meg hanem a mágnesek estek le. Ez a bolygó mű rendszer borzalmas. Rengeteg csapágy, fogaskerék stb....
Pár napja jött meg hozzá egy direkt hajtásos motor, teljesen más. Halkabb gyorsabb ugyanazon terhelés mellett.
Mindent is raktam rá. Saját bekötésű index, lámpák stb.
Kb 2 éve építgetem, de sosincs kész.
Már nem merem számolni mennyit költöttem rá, de valahol 700 ezer körül járhat összesen.
Lőttem most friss képet,nincs kész úgy tessék nézni 😬
[kép] [kép] [kép]Specifikáció:
52v akksi
45a sabvoton vezérlő
1500w motor -
Köszi a részletes választ!
Amit eddig tudok az ebike-ok alapján, az alapján nyomatékszenzorosat szeretnék. A másik követelmény, hogy magas (férfi-) vázas legyen, de egyébként nem vagyok válogatós, és az átlagost jelentősen meghaladó testsúlyommal tudjon egy 60-80km-t (a problémám az, hogy nem tudok a csapattal nagyobb körökre menni, ezért kéne a rásegítés, illetve emelkedőkhöz).
Olyat szeretnék, amit valamilyen itthoni utolérhető nagyobb áruház árul, mert a szervizre és garanciára számítanék. Ezért néztem a Decathlont. Azt az 1m-s példányt nem azért próbáltam ki, mert reálisan megvenném, hanem mert érdekelt, de az minőségre és tudásra is csalódás volt. -
Sirandrish
legenda
En is jól el vagyok vele. Egyelőre én hamarabb megadom magam mint a bringa
Mivel kezdem egyre jobban megszeretni a bringázást, ezért gondolkodtam hogy lassan uppolni kéne.
Vagyonokat nincs kedvem bicajra költeni.
Az Igényeim nem túl magasak. Egy jobb fék, jobb váltó (mostaninál). Meg a kormány magassagat is jó lenne állítani (tudom, ezt egy stucnival is megoldhatom), mert néha kényelmes lenne egyenes háttal tekerni
Nem is feltétlenül kéne ebike (kerékpáros élmény fontos), de ha 3-350k-ert már azt is kapok hasonló felszereltséggel akkor miért ne? -
nagylaci32
tag
Gyanítom, hogy azért ennyivel olcsóbb az LD 920 E, mert ennek motorja sokkal olcsóbban gyártható, mint a Pinioné. Abban 10+ fém fogaskerék van, ebben (ha jól számolom) összesen van 5 fogaskerék, amiből 4 kompozit. Egyébként jóval olcsóbb szíjak, szíjtárcsák vannak benne és 1 helyett 2 motor.
Nekem nagyon szimpatikus ez a megoldás, szívesen kipróbálnám, hogy menni milyen vele. -
Dreamie
őstag
Közben megtaláltam.
https://support.bike-discount.de/en/support/solutions/articles/7000057549-guarantee-of-the-brands-radon-and-cube
https://support.bike-discount.de/en/support/solutions/articles/7000057554-what-warranty-do-i-have-
https://support.bike-discount.de/en/support/solutions/articles/7000008386-how-long-is-my-revocation-right- -
yle_greg
aktív tag
270 ezer forint koruli aron pedig ott van a PVY Z20 Pro, ami szinten 24 kilo cirka, de osszecsukhato, ami praktikus ha szemelyauto is szoba jon neha. Valamint 10Ah akku, 500 W motor, es 50 Nm nyomatek a 20 collos kereken, ergo kecskekent maszik a meredek uton, mikozben elol rugoval, hatul pedig csomagtartoval kenyeztet.
A "fedelzeti computer" gombjaival kivalaszthato, hogy torvenytisztelo 250 Wh es 25 km/h uzemmodban guruljon, vagy az extravaganza 500 Wh modban max 32 km/h -ig tolja a rasegitest. :-) -
yle_greg
aktív tag
A biztositast meg nem neztem, de ha ennyi, akkor siman megeri. A nyitott bukosisak mit jelent? Az a sima lukacsos sapkaszeru, amit foleg a biciklizo gyerekekre aggatnak?
Olyat meg sosem hordtam, fiatalkoromban ezek meg nem leteztek, ergo a hulyeseg nindig jelentos fajdalommal jart. Egy alkalommal a hatarban csapattuk, haver arkot ugratott, eltaknyolt, kartores. Mig bekisertuk a korhazba, (csomor es kerepes hataratol csak nehany km a Flor Ferenc) vegig sirt, felig a fajdalomtol, vegig a felelemtol, hogy az anyja eltiltja a biciklitol, ha megtudja, mi tortent. Atyaeg, de fura volt gyereknek lenni! :-)
Viszont most mar mashogy ulok a lovon, pedagogiai okokbol siman felveszem, hogy a gyerekeimnek peldat mutasak. -
yle_greg
aktív tag
Nem a teljes markolat fordul el, hanem csak egy széles gyűrű.
Ezen az oldalon: https://tweakers.net/productreview/313094/pvy-z20-pro-opvouwbare-e-bike-wit.html
Ez a kép mutatja: https://tweakers.net/i/mpEf4IP7MYuY2zOm84crmv7Capg=/620x/filters:strip_icc():strip_exif()/m/580143/1R6kkd6zAbq5lL6QkXuzLhqmRVRBbet24nzhXOkIoEtOZzE6sO.jpeg?f=620xauto
Nekem is ilyen "szárnyas" a markolatom, kényelmes, pont jól támasztja a tenyerem alját. Egy korábbi változatban még így nézett ki:A fotó lelőhelye: https://kiprobaltuk.blog.hu/2023/02/16/pvy_z20_pro_kerekpar_teszt_tapasztald_meg_500_watt_erejet
Ha jól tudom, a SMKP használatához jogsi kell és biztosított jármű. Jogsim van, biztosítás (még) nincs a biciklin. Még nem tudom, hogy fogom-e biztosítani. Ha más is kell a SMKP használatához, akkor bukta van, nem vagyok naprakész abban, hogy mennyire szegem éppen a törvényeket, de így legalább nyugodtan alszom. :-)
Szerintem, ha balesetet okozok, akkor simán elővesznek miatta, de amíg normálisan használom, nem bunkózom az utakon, és nem gyorsulom le a járőrkocsit fityiszt mutatva nekik, addig talán nem szívom meg.
Egyébként van egy cetli a vázon, hogy 250W és max 25km/h rásegítés, ez bár nem túl szép, de direkt nem vettem le róla, hogy ha a yard megállít, akkor legyen mire mutatnom, hátha nem akar velem sportolni.
-
KrAt
veterán
Erre jutottam én is, hogy a számok sokat nem mondanak, majd nézegetek review-kat.
Amire egyébként elterelődtem, az a Tongsheng nyomatékszenzoros motorja, 350 vagy 500W-ban, 48V-os feszültséggel (így jobb is, mert kisebb áramok szaladgálnak), szerintem ez marad az irány
Csak azt nem értem, miért olcsóbb, mint a Bafang pedálszenzoros ugyanilyenje. Pedig (szerintem) a nyomatékszenzor jobb. -
KrAt
veterán
Köszi a gondolatokat!
A legalitás fontos, de az út szélén félreállítva félek, teljesen mindegy, hogy 250 vagy 350W a motor
(illetve van kétkerekűm, amiben 80kW lakozik
)
Gázkar nem szükséges, valószínűleg fel sem rakom, nem robogót akarok csinálni belőle.
Ami jó lenne, az a 25 km/h feletti rásegítés, annyit önerőből is tekerek, nyilván nem akarok rallizni az úton a kocsik között, de jobb pillanataimban egyenes úton azért a 30-35km/h nem ártana
És itt el is értünk a legalitáshoz, tudom, ez nem szabályos (ez veszélyes!!), de talán itt ébred a gondolat a 250W feletti kérdéskörben. És itt vesztem el
-
yle_greg
aktív tag
-
parandroid
félisten
Páromnak 3 szempontja volt, amikor pedelecet kerestünk neki:
1. Női vázas legyen
2. Minél kevésbé nézzen ki pedelecnek.
3. Legyen a lehető legkönnyebb.Eredetileg ugyanezt a bicajt szíjhajtással vettem volna neki, de mind a két verziót kipróbálta, és a láncos/váltós változatot jobban szerette.
Az akku gyenge benne, persze, de a csaj elég fit, minimális rásegítéssel használja, úgy simán megvan a 100 km, de akár több is, és a súlyból adódóan simán elmegy rásegítés nélkül is, ha spórolni kell, akkor csak emelkedőn kapcsolja be. Ha meg később kevésnek bizonyul a hatótáv, még mindig lehet duplázni egy gyári range extenderrel.
p
-
Nálam 25 nél leveszi, gyári Bafangot nem tudom otthon meghackelni. 25 felett csak emberi erő, meg a lendület. De az eredeti 36Ts lánckerékkel nem menne, mivel mar 25 km felett is nagyon gyorsan kellene tekerni. Azért 20-30 km/h-val szoktam kerekezni, de azért időnként jó érzés egy picit száguldozni……. tény elesni nem lenne jó.50 km/h sebességnél
-
-
arcitec
addikt
A városi rollerek? AJAJ. Ment már(Óh, suhant) rolleres - tehát suhant már rolleres- el melletted, hangtalanul szinte súrolva? Mert mellettem még az állomáson is. Hadd ne mondjam mekkora volt a frász rajtam. Na és ráadásul volt vagy ötvenes. Az idiótája.
És ugyan ez kint is. Tisztelet a kivételnek. A lényeg itt nem csak a szabályozás hiányával van bibi, de ha lenne a betartásával is. Amikor a rendőr autó a 30-as táblánál 50-60-al repeszt......(nyilván jelzés nélkül) -
Ijk
nagyúr
Hülyeségnek tartom hogy nem mehetsz s-pedeleccel kerékpárúton. Onnantól kezdve hogy betartod a sebességet semmiben nem különbözik egy kerékpártól. És szvsz pontosan ezért nem foglalkoznak e-bike-al rendőrök mert nincs épkézláb szabályozás.
Ez hogy kerékpárúton meg úton mész elméletben működik. Legtöbbször ha véget ér akkor az út amire rámész nem arra vezet amerre mennél, de min. egy jó nagy kerülőt jelent. Magyar városok abszolút alkalmatlanok nagykönyv szerinti szabályos kerékpár közlekedésre szerintem. -
Ijk
nagyúr
Nem tudom ez a kerékpárút használat mennyire probléma gyakorlatban, erre sokszor robogókkal találkozom szembe. Bukósisak meg kellene a 32km/h-ra is, nem tudom mi az amit elfogadnak leginkább nyitottnak, én sima 25-ös bringára vettem egy Uvex sisakot, 32-re már olyat vennék ami az állkapcsom is védi, rohadt nagy különbséget érzek 25 és 32 között amikor lejtőn vagyok vagy kis hátszéllel megtekerem.
Járdán valóban nem kellene menni, de amíg itt is ilyen járdából induló, járdába vezető kerékpárút csonkok vannak a városban nem nagyon tudsz mit csinálni. Sokszor közös a kijelölt kerékpárút gyalogosokkal, ott még sokszor 20 is sok. -
Ijk
nagyúr
Jó az az S-pedelec. Azzal tudsz 32-vel menni a másikkal nem tudnál 40 felett.
Jó az a 25 limit is. Kicsit berobban itthon is az e-bike majd rájössz hogy még a 25 is sok amikor gyakorlatlnaok, mamikák repesztenek majd 25-el járdákon.
Azért ha van legalább 10km egybefüggő út vagy kerékpárút szakasz napi bejárásnál akkor bizony jó az a 40-45km/h. -
Az utóbbi hetekben több hosszú túrát is mentem, és bár továbbra is teljesen elégedett vagyok az s-pedelec-kel, felmerült bennem a kérdés, hogy mennyivel lenne kevesebb a sima elektromos bringa 32-re lenne korlátozva. Továbbgondoltam a nyárom írt 6-os előnylistámat:
1. Sebesség
Ez a legkinkább meglepő tapasztalat. Ha 30-32-re korlátozom magam, akkor közel 30-as átlagot tudok menni (külterület / városon kívül), míg ha 40 fölött erőltetem folyamatosan, akkor kb. 35-öt. Azaz 20%-kal tudok gyorsabb lenni, ami nem kevés, de nem is rettentően sok - viszont ehhez már nem elég a Tour fokozat, és a fogyasztás az akkuból 60-70%-kal több lesz. Ez rövidebb utakon jó (bár pont városi közlekedésben a 35-ös átlagnak közelébe sem érek), viszont egy hosszabb túrán értelmetlen.2. Humán hatótáv
Ahogy a sebességben, itt sem igazán jelentős már az előny. Főleg, hogy egy 50-60 km-es túrán a 35-ös sebesség tartása is kihívás, miközben érezhetően több a fogyasztás (továbbra is Tour), szóval az idő nagy részében alig megyek gyorsabban, mint amit a felvázolt elméleti megoldás tudna.3. Sport
Itt az s-pedelec előnyének egy része megmaradt - hosszabb távon a 30-as tempónak is van sportértéke, de amikor csak kiugrok egy 30-40 perces körre, hogy mozogjak, akkor aktívan használom a 30-40 közötti tartományt.4. Félig SMKP
Itt továbbra is az s-pedelec a nyerő.5. Buszsáv használat
És itt is.6. Biciklizés nyári melegben
Hőmérséklettől függ, nyilván a 35-40-es tempó magasabb hőmérsékletet tesz elviselhetővé, mint a 30-as. Szóval fél pont maradt.Summázva, ha valami csoda folytán az EU-ban átvennék az USA szabványt, és 25-ről 32-re emelnék az elektromos bringák sebességhatárát, akkor az hosszabb távú túrákon gyakorlatilag lenullázná az s-pedelec előnyeit. Rövid távokon, városban és nyáron továbbra is maradna az s-pedelecnek jelentősebb előnye.
-
Friczy
senior tag
A BuBa eredetiként jelölt útvonal értelmetlen, ha itt a rajzon a Lidlig eljön a kerékpárút, akkor a 62-est keresztezve a vasút mellett végig lehet menni az állomásig, majd a Horvát István útra (ott járdán vezetett kerékpárút van), és onnantól már jó a pirossal jelzett rész a Hosszúsétatéren át a vasút alatt. Ez rövidebb, mint bármelyik általad rajzolt út, és - eltekintve az állomás és a Horvát István/Széchenyi út kereszteződés közti nehezen követhető szakasztól - egyszerű is.
-
Vesa
veterán
De a reggel még egyszemélyes autó, estére a munkából hazafelé már adott esetben tele van a családdal, mert összeszeded őket innen-onnan, vagy ugye a legtöbb ember munka után megy bevásárolni ami szintén rengeteg csomag tud lenni (nyilván nem az apró tételekről beszélek, de nálunk pl. ilyen sincs, mert sokan vagyunk, ennyi emberre nem lehet olyan mennyiséget bevásárolni, amit egy bringával el lehetne hozni). Szóval ez sem ilyen fekete-fehér. Azt eddig sem vontam kétségbe, hogy egyetlen magányos embernek, aki pár km-en belül egyedül jár munkába, a bringa kiváló alternatíva. Nekik természetesen az. Családdal viszont nem az.
-
Ijk
nagyúr
Illetve állsz a dugóban, a 2 tonnát 5-10m mozdításokkal-fékezéssel viszed előre több száz métert, kerékpárral még nem araszoltam sokszor dugóban. De dugó sem kell, városi csúcsforgalomban állandóan fékezés-gyorsítás.
E-bike fogyaszt városban 0,8kWh-t 100km-en, elektromos autó kb 15-20x ennyit (benzinben meg 80-100x). -
Szerintem ezen különösebb aggódni való nincs, nehezen tudom elképzelni azt a szituációt, hogy egy max 25km/h-s, gázkaros bringával megbüntetnek. A bringa boltok sok mindent szeretnek a saját szájuk íze szerint mondani, nekem ami sokkal unszimpatikusabb, hogy eladnak több millió ft-os bringákat, de a karbantartás költségeiről, a fenntartási költségekről csak nagyon szűkszavúan nyilatkoznak. Nyilván nem akarják elijeszteni a potenciális vásárlókat, de ez így nagyon nem korrekt. Rengeteg olyan ügyfelem van, aki elhozza hozzám a komolyabb bringát, aztán amikor közlöm vele a szükséges karbantartásokat, fenntartási költségeket, lesápad.
Fogalmuk nincs, hogy mivel jár egy prémium bringa, azt hiszik, hogy ez azért drága, mert "bírja", nem kell vele különösebben foglalkozni.
-
Fogalmam nincs az milyen kategória, valahol olvastam, hogy jogsi csak ahhoz kell ami 25km/h felett tud közlekedni, és a gázkaroshoz nem kell, ha 25-nél nem megy gyorsabban.
#6955Vesa
Én most is KATA-s vagyok, nem szántották be.#6956DigitXT
Persze, hogy elavult. Azt sem értem, hogy akinek van B jogsija, az miért nem vezethet pl 125ccm-ig motort? Vagy legalább robogót? Egy 50-es gép sok esetben veszélyesebb mint a 125, mert letolnak vele az útról.Akkor Te egy üdítő kivétel vagy
, nagyon sokan használnak úgy e-rollert, hogy közük nincs a KRESZ-hez, se jogsi, se semmi, ez a probléma. És egy komolyabb roller sokkal durvábban megy mint az SMKP.
-
Vesa
veterán
Meg itt ugye akkor van gond, ha netán baleset részese lesz (ha okozója, az rosszabb, de elszenvedőként sem lesz rendben). Mert a kvázi illegálisan működtetett jármű rontani fog az ügyön. Engem is csak ez tart vissza egyelpre a tuningtól. Pedig nagyon idegesít már a 25-ös korlát. Kb. 35 lenne nekem ideális sebesség.
-
Vesa
veterán
Mehet, csak segédmotorkerékpárnak minősül, tehát ennek megfelelően a KRESZ szerint bizonyos feltételeknek meg kell felelnie a közúti közlekedéshez. Kell rá lámpa, irányjelző, duda, sisak a vezetőnek és ha jól emlékszem, jogosítvány is. Illetve nem mehet fel vele kerákpárútra sem.
-
Friczy
senior tag
Kíváncsiságból nézegettem átépítő kiteket, és pl. Bafang (nem nyomatékérzékelős) kit 250eFt környékén van, akku nélkül. 500W környéki akku kb. 200, plusz még dolgozol az átépítéssel, szóval együtt nagyjából 500e-ben van egy hagyományos bringa átalakítása. Szóval drágább, de nem annyival.
Az Amazon árát még korrigáld az áfával, származási hely szerint vámmal, én inkább itthoni árakat néztem. -
Friczy
senior tag
A beállt utazósebesség esetén a hajtáslánc kevesebb terhelést kell kapjon, mint a gyorsításkor. És az is nyilvánvaló, hogy egy pedelec a max. 25 km/h sebesség esetén jóvla kisebb terhelést jelent, mint egy s-pedelec a 30-40 közti tempónál (légellenállás, stb). Szóval az S-pedelec ha úgy nézzük, egy segédmotoros kerékpár, ami nagyjából kerékpár-alkatrészekkel van felszerelve, ilyen szempontból roppant módon alultervezett eszköz. Én viszont normál e-bike-kal járok, max 25-tel.
-
Friczy
senior tag
Lánc, hajtásrendszer kopása: nem szükségszerű, hogy annyival rövidebb legyen az élettartama, mint a hagyományos kerékpáron. A teljes súly a biciklissel, esetenként csomaggal együtt egy hagyományos bringán 80-90 kiló, ehhez képest 90-110 az e-bike összsúlya ugyanolyan feltételek esetén. Az már a bringáson múlik, hogy mennyire 'gyilkolja' a rendszert, ahogy a hagyományos kerékpáron is tudsz könnyebb áttételt választani, úgy az e-bike-on is, az egész csak rajtad múlik. Nekem szerencsére merevvázas az ebike-om, tehát még a teleszkóp szervizére sem lesz szükség, lévén nincs
-
Somatom
veterán
-
-
Kroni1
veterán
Sztem volt akkor 40C is árnyékban, a napon a hungária körúton meg jóval több.. Mondjuk hozzáteszem nem mindegy, hogy 2x3 sáv plusz villamospálya nulla árnyékkal mekkora hőt sugároz vissza az aszfalt, bringaúton és bringás sebességgel nyilván ilyenbe azért nem futunk bele..
-
Kroni1
veterán
Van nagy kánikulában amikor olyan durva a meleg, h a menetszél nem hűt ahogy gyorsabban mész, hanem egyre rosszabb lesz. Volt már pár éve h robogón lassitottam, mert égetett a meleg 50-60 felett..
Amugy ebike-ra váltásnál én is azt vettem észre mint ljk, nem izzadok le annyira nyáron mint a korábbi években sima bringával (15km-t szoktam tekerni melóba). A szezont viszont később kezdem és hamarabb vége, mert a simán már februárban sem fáztam reggel, ezen meg még áprilisban is nyakig be kell öltöznöm h ne fázzak.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
lo Bevezetés az e-bike-ok, a pedelec-ek, a tuning pedelec-ek és az S-pedelec-ek titkos világába.
- Garancia kérdés, fogyasztóvédelem
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Kingdom Come: Deliverance II teszt
- Milyen routert?
- Kerékpársportok
- Ukrajnai háború
- Synology NAS
- Nagyon zavarja a brit hatóságot az Apple Safari böngészője
- Samsung Galaxy S20 FE - tényleg nem lite
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest