- Telekom mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Netfone
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Yettel topik
- Felújított okostelefonokat kínál a Rejoy
- MIUI / HyperOS topik
Hirdetés
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1262 üzenetére
Én Meridát ajánlanék, Shimano motorral. Nekem ilyen van, ennél jobb ár/érték arányút nem tudnék most mutatni a piacon: Merida eOne Sixty 800.
Ha nem kellenek ekkora rugóutak, akkor az eOne-Twenty 800-as is jó választás.Ha a Merida nem szimpatikus, akkor egy Commencal Meta Power is jó választás, hasonlóan jó áron.
Illetve ajánlanám még ezt is Canyon Spectral On
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1264 üzenetére
A hatótávra nincs egyértelmű válasz, mert függ a testsúlyodtól, a rásegítési fokozattól, a váltó használattól és az emelkedőktől (szinttől). Egy 500Wh-s akku kb 30-100km között tud, e között minden a felhasználás módján múlik.
Szerintem nem olcsóbb a külföldi beszerzés.
Mindegyik hekkelhető, de akkor bukod a garanciádat. -
big-J
őstag
válasz Somatom #1268 üzenetére
https://ebikeshop.hu/index.php?route=filter&filter=category|79/vazforma|28&sort=p.price&order=ASC
Ezt lapozd vegig, en a haibike-oknal nem is mennek tovabb.
-
sanzi89
addikt
válasz Somatom #1303 üzenetére
Mivel itt a fórumban senkinek nincs ilyen bringája, így konkrétumot senki nem tud mondani. Azonban a képeken látszódnak bizonyos árulkodó jelek, amik párhuzamba vonhatóak a jelenleg is kapható "kerékpárokkal".
Nem vagyok egy nagy bringa guru, de pár dolog.
Az első teleszkóp nagyon gagyi. A "szimmeringek" csak dísznek vannak, a kosz, eső bejut a teleszkóp szárakba, ott elkezd rohadni, korrodálódni. Emiatt nagyon hamar elveszti azt a kis maradék rugóútját, ami van neki gyárilag. Az illesztési pontatlanságokból adódóan pedig lötyög az egész például egy első fék használatkor.
Az összes csapágy a legolcsóbb általában az ilyen bringákba, hamar bemaródnak, nincsenek tömítéssel ellátva, gyenge anyagból készülnek.
A hajtómű ugyanez, már ránézésre látszik, hogy az 1.000 Ft-os polcról választottak. Akinek egy kicsit van szeme a dologhoz ránézésre látja, hogy ez így csak borzalmas lehet, mint bicikli. Az elektromos hajtást nem nézve ez egy Praktikerben/Tesco-ban 40e Ft-ért kapható kerékpár szintje.Milyen minőséget és odafigyelést lehet várni, ha a promó(!) videójukban is ilyen borzalmas a hátsó váltó bovdenezése?
És mindezt nagyjából 300-400e Ft-ért? Fizess egy bringához értő embernek egy tízest, hogy menjen el veled egy délután megnézni pár használt, de megbízható márka pedelec-ét, ennyiért (vagy egy picivel többért) már jókat lehet találni.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1301 üzenetére
Nézd, ez egy tesco színvonalú kerékpár, szerintem felesleges részletezni, hogy az miért nem jó. Ebben annyi a különbség, hogy rá van aggatva valami filléres kínai elektromos hajtás. Kerékpár szakmai szempontból ez nagy ívben kerülendő, de ha Te úgy gondolod, hogy szeretnél felülni egy szopórollerre, akkor hajrá! Ha bármi bajod lesz vele, normális kerékpár szervizből, kereszttel és fokhagymával fognak elkergetni, ha ezt meglátják. Ha az elektromos rendszerével lesz bajod, arra meg még annyi esélyed se lesz, hogy bármit kezdenek vele, mint a "kerékpár" egyéb alkatrészeivel. Ez pont használati tárgynak nem jó!
300-400 ezerért vagy néznék egy használt Bosch rendszerű gépet, Gen. 2-3 motorral.
Vagy elfogadnám, hogy újonnan kb 700 az alja. Esetleg átépítenék, valami megbízható átalakító szettel, ez akkor játszik, ha van egy alap, normális minőségű kerékpárod és a felhasználás is trekking jellegű.Cube Acid Hybrid One 400 Ez kb 560 ezer. Minőségi Bosch hajtással. Aki e helyett megvesz 300 ezerért egy tesco bringát, az meg is érdemli!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1315 üzenetére
Vannak megbízható átalakító szettek, sőt vannak olyanok amik teljesítményben bőven odavernek a Shimano-nak vagy a Bosch-nak, (persze ezeket nagyobb akkuval kell táplálni) tehát ez is egy járható út. Akkor nem javallott ha terepre kell, MTB felhasználásra, mert itt a súlyelosztással, kerékpár irányítással lehetnek gondok. Ebben nyilván sokkal jobbak a gyári építések. Viszont általános trekking, túra felhasználásra simán vállalható az átalakító szett.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1317 üzenetére
90-es évek óta foglalkozom kerékpárokkal, nagyjából 15 éve már a szakmában dolgozom, tudom jól, hogy mi miért fontos és hogy működik. Ha van egy alap, jó minőségű kerékpárod, ahhoz pont, hogy elég a motor meg az akku. Nem kell a kerékpárt nulláról megépítened. Vannak viszonylag könnyen beépíthető, komplett, agymotoros átalakító szettek. És nyilván nem arra gondoltam, hogy építsd be Te, ha fogalmad sincs hogyan kell. Kerékpár szervizben nagyjából 10-15 ezer ft-ért beépítik neked.
A cikkben is írtam erről, ami alatt egyáltalán itt beszélgetünk.
Egy ilyen szettre gondoltam: [link]Az építés onnantól válik bonyolulttá, amikor valaki nem egy szabvány pedelec-et/s-pedelec-et akar építeni, ami 250W-os és 25-45km/h-t tud pedálozással. Hanem mondjuk amikor akkora teljesítményű elektromos hajtást akarsz beépíteni ami egy nagymotor erejével vetekszik! Ez esetben már valóban nagyon át kell gondolni a kerékpár alapot, komoly elektronikai tudás is kell, az más kategória. Inkább már motor építés mint kerékpár.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1317 üzenetére
Ha meg megvan rá a della, akár a prémiumra is, akkor nem kell rajta sokat agonizálni, bemész egy kereskedőhöz és megveszel egy prémium pedelec kerékpárt, aztán le van a gond.
Én csak amiatt írtam az átalakító szettet, hogy amennyiben hétköznapi trekking felhasználásra kell a kerékpár, alternatíva lehet az átalakító szett is, (az átlag kerékpárosok 90%-nak ez kb elég) mert viszonylag alacsony áron lehet egy részben új, jó minőségű pedelec kerékpárod. Ha MTB felhasználásra is kell, tehát mennél az erdőbe is, akkor hagyni kell a fenébe az átalakító szettet és venni kell egy Bosch, Shimano, Brose stb, gyári építésű eMTB-ot.
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Somatom #1320 üzenetére
Én is motorozok mellette, de ez NEM motor,ezt tekerni kell, nincs gázkar, ezt ne felejtsük el, és hidd el szvsz bőven elég a 25kmh és a 75nm. Sok motornak nincs 75nm nyomatéka.
Míg a motorral az utat el nemhagyod addig a biciklivel egyszer a fűben mész,egysszer a járdán, utánna az úton, majd bent a köztéren, és mivel sokkal hamarabb képes vagy felgyorsítani mint egy rendes kerékpárral már nekem is volt hogy okozott meglepetést hogy bakker itt most kicsit gyorsan mentem, padka le,-fel, gyalogosok mellet 25-el, pillanatok alatt, szóval szerintem jól ki van ez találva.Itthon szvsz egészen addig nem derülne ki amíg valami nem történik esetleg, akkor viszont a létező legrosszabra számíthatsz.
A szabályzás szerintem teljesen jogos, hiába van jogsid, ha valakinek kárt okozol mert belementél 60-al mert tuning géped van ki fogja kifizetni az ő kárát? Kötelező nincs, ha akarsz össze vissza szabálytalankodsz, stb.
Teljesen rendben van ez így ahogy van.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Somatom #1324 üzenetére
Tehát akkor ezzel azt szeretnéd mondani hogy azért mert létezik egynéhány akár gagyibb minőségű "motor" is mint egy alap bicikli akkor hagy pakolhassunk már minden kerékpárra 100nm-ert meg 60kmh-es korlátozást?
Szerinted ez egy egészséges és jó irány a világban?"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1320 üzenetére
Épp ezért írtam a cikket pár éve, hogy a laikusok is nagyjából képbe kerüljenek. Azt hittem aki ide kommentel, veszi a fáradtságot és elolvassa nagyjából. Sok felesleges kérdést meg lehetne spórolni. Többek közt erről is írtam, hogy mik az előnyei hátrányai az agymotoroknak a középmotorral szemben.
Lehet középmotort is beépíteni utólag, pl a Bafangnak vannak ilyen szettjei: [link]
De ezek nem érik el egy gyári Shimano, Bosch, Yamaha, Brose minőségi szintjét, maga a motor nem rossz, de nyilván a motor váz kapcsolat közel sem lesz olyan stabil és merev egység, mint egy gyári építés esetében, ahol már a váz is a motorhoz készül. Ezért írtam azt, hogy trekking szintű felhasználáshoz jó az utólagos építés, mert ott nincs szükség arra merevségre ami egy MTB kerékpár esetében szükséges, terepezéskor. És az agymotor is nyilván bizonytalanabb terepen, mint a középmotor, mert a súly nem egy túl jó helyen összpontosul.
Neked először is azt kéne eldönteni, hogy pontosan milyen felhasználásra kell a bringa. Ha nem akarsz erdőben terepezni, akkor választhatod az átépítő szetteket is, jóval olcsóbban megúszod. De akár gyári építésű középmotoros pedelec-et is választhatsz az olcsóbb kategóriából, nem feltétlenül kell profi MTB, ha amúgy nem használod ki.
A másik meg az, hogy azt is el kéne döntened, hogy alapvetően kerékpározni vagy motorozni szeretnél? A szabvány pedelec kerékpáros rendszerek mint Bosch, Shimano, Yamaha, Brose, alapvetően kerékpárok, tehát ugyan úgy tekered a bicajt, csak van egy több fokozatban kapcsolható rásegítésed. Ezek ugye alapból 25-nél kikapcsolnak, de utólagos tuninggal, megoldható a 25-ös korlátozás kiiktatása, amivel 45-50-ig besegít a motor, de ezt akkor se úgy képzeld el, hogy úgy mész 50-et mint egy 50-es robogóval, erőbefektetés nélkül. Ehhez izomból pedálozni is kell! 30-35 inkább az a sebesség, amit egy ilyen korlátozás nélküli pedelec kerékpár tud, max rásegítésen, minimális erőbefektetéssel, ennél nagyobb tempóhoz már bele kell állni a pedálba. Tehát ha egy motor pótlékot keresel egy szabvány 25-ös vagy akár 45-ös pedelec kerékpárban, akkor annak valószínűleg csalódás lesz a vége. Persze erre is van megoldás, mert ugye ott vannak nagy teljesítményű e-bike kerékpárok, ahol pedálozni sem kell és akár 80-100-at is tud menni, de ezek hobbi járművek, a forgalomba nem használhatod őket, akár van jogsid, akár nincs. A szabályozás amúgy teljesen logikus, és érthető. 25-ig számít kerékpárnak, a 45-ös már segédmotor, ezzel mehetsz a forgalomban, de kell jogsi, biztosítás és motoros sisak is. A gyakorlatban én azt mondanám, ha tapasztalt bringás/motoros vagy, a 25-ös korlátozás kiiktatása nem ördögtől való dolog, lehet ezzel is ésszel, biztonságban közlekedni, persze a kerékpárod garanciáját bukod. De mondjuk egy átlag, kezdő, vagy idősebb kerékpáros kezében a 45-ös s-pedelec már veszélyes játékszer lehet. Teljesen jogos a korlátozása.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1329 üzenetére
A Simson tudtommal 50 köbcentis, ami segédmotor, tehát nem lehet nagymotor.
Ha szeretnéd, akkor a 25-ös pedelec-ből is ki tudod venni a korlátozást és levizsgáztathatod segédmotornak.
Nem értem a problémád. A kapcsolóval való állítás meg azért nem életszerű, mert úgy bárki átkapcsolhatja, akinek mondjuk nincs jogosítványa és biztosítása az adott kerékpárhoz (segédmotorhoz) -
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1352 üzenetére
Kicsit kezdem elveszíteni a fonalat. Lefelé nem tökmindegy? Nem kell ahhoz pedelec, hogy gurulj 60-al. Eleve az áttétel egy MTB-on 50-60-nál már kb el is fogy.
Amúgy meg ha már terep bringát szeretnél, akkor terepen lenne értelme próbálgatni, az aszfaltozáshoz a trekking is jó.Ezt a szabadonfutós dolgot sem teljesen értem. Konkrétan mi a baj egy Bosch vagy Shimano pedelec rendszerrel? Próbáltad már amúgy?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1356 üzenetére
A Theos váza egy vicc a Merida eOne Sixty-hez képest, de ha neked a színe a fontosabb egy 1,5 milliós bringánál, akkor hajrá! A kellys se szar, de a Merida 3 évig minden tesztet megnyert, kellys meg kb sehol nem volt. És ha megnézed a kábelek elvezetését egy kinagyított képen, érdekes a Kellys-en.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1367 üzenetére
Próbáld ki, biztos tetszeni fog, bár az elmondottak alapján neked Enduro felesleges, de ha ez tetszik, pénzed megvan rá, vedd meg, megbánni biztos nem fogod. Csak ne motorként tekints rá, ha úgy állsz neki, hogy egy hatékony kerékpárt szeretnél, akkor nem lesz csalódás.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1381 üzenetére
Hát azért maradjunk annyiban, hogy az Enduro felhasználás kicsi más. Egyébként amit választottál, az eOne-Twenty, nem Enduro, 120mm útja van elöl-hátul, Trail/AM kategória, az eOne-Sixty az Enduro, 160mm elöl-hátul. De amire neked kell arra bőven jó az eOne-Twenty.
A 25-27 persze, hogy karcsú, de egyébként ha megtanulod használni, és elmész terepezni, rá fogsz jönni, hogy ez terepen tulajdonképpen teljesen elég. Fölfelé ez elég brutál tempó, gyakorlatilag XC világkupa szint. Síkon és lefelé haladva pedig úgy is érdemes kikapcsolni a rendszert, hogy takarékoskodj az akkuval. Erdőben lefelé, kikapcsolt rásegítéssel is gurulok 50-60-at. De az tény, hogy egy tempósabb városi közlekedéshez ez a 25-ös korlát kicsit kevés. Az átlag bringás is inkább 30 körül teker. Én egyébként teljesen jól elvagyok a 25-ös korlátozással, mert gyakorlatilag csak akkor használom amikor megyek az erdőbe, itt meg nem igazán használnám ki azt, hogy kiveszem a korlátozást. Persze amikor jövök haza felé a terepezés után, városon keresztül, nem mondom, hogy nem hiányzik a kicsit nagyobb tempó, de ezek a rövid szakaszok nekem nem érnek meg egy garancia vesztést. Ha városi használatban lenne inkább, akkor biztos, hogy az csak korlátozás nélkül menne, de így erdőben teljesen oké ahogy van.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1383 üzenetére
Az eOne-Twenty 27,5"+ (27,5" x 2,80) kerékkel jön gyárilag, nem sima 27,5". Ennek a keréknek az átmérője, a gumi kerületén mérve, kb megegyezik egy normál 29"-es mérettel, ami mondjuk 29" X 2,225-2,35". Ha neked jobban tetszik a 29"-es, de vékonyabb külső, tehetsz bele ilyen kerekeket is, városba gyorsabb lesz valamivel.
Ez esetben semmit nem kell átkalibrálni.[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
válasz Somatom #1385 üzenetére
Semmit nem segitene rajta, 1-2%. Nezzel szet a sok kozul melyik modszerekkel lehet fel es leszerelni a chipet, hogy megmaradjon a garancia. Ha nem lehet megoldani, akkor vidd vissza.
Ha ~32-38-ot akarsz menni (az en epitett e-xc brinyomon is ugy szoktam, alatta minek az elektromos, plusz lusta vagyok 5 perccel elobb elindulni, igy mindig sietek ) es csak 25km-ot tudsz, akkor abbol problema lesz.[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
válasz Somatom #1389 üzenetére
Jol hangzik, ha tenyleg fontos lenne a fw verzio, es szervizelni vinned, meg kell mondanod nekik, hogy ne frissitsenek, mert imadjak csinalni, hogy kevesbe legyen gyanus talan legjobb lenne nem oda vinni ahol vetted igy szervizelni.
Itt azt irjak van valami penzvissza garancia, gondolom ha egybol kiderul hogy nem mukodik akkor csak a postat veszted.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Somatom #1426 üzenetére
Igen, ezt vágom, de én inkább valami olyasmi megoldásra gondoltam, h megtippeled az átlagos rásegítés mértékét (pl 50% Eco, 20% Tour...), és az app abból kalkulál valamit. Ez nyilván nem lesz pontos, de még mindig sokkal jobb mint így, h kiszámolja rásegítés nélkül. Én kerestem ilyet, de nem találtam.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
nagyúr
-
big-J
őstag
válasz Somatom #1413 üzenetére
Kozepmotornal, pl motorokban meg-meg oldjak a regent, (zero, ktm) de sokat nem adnak vissza %-ban, inkabb fek kimelesre jok, cangaval meg annal is kevesebbet adnanak.
Ugye ha regened van, akkor mindig forog a lanc, nincsen uresjaratod. Vagy gyorsulsz, vagy epp annyira nyomod a gazt hogy sebesseget tartasz, vagy lassulsz a motor magnesei miatt, amik ugyanugy dolgoznak aram nelkul is.
Szoval orokhajtos rendszerben allandoan megy el a mechanikai energiad, es minel konnyebb a szerelvenyed, annal kevesebb mozgasi energiat tudsz fekezessel vissza tolteni. Egy valtos regenes rendszernel orokhajtosban mar annyi minden vinne a az energiat, hogy kanyargos sik terepen, ahol sok hasznalt venned az uresjaratnak, orulsz, ha 0-ba kijosz.[ Szerkesztve ]
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Somatom #1454 üzenetére
Amúgy próbáltátok már egyáltalán a 25-ös korlátozással milyen?
Mert eleinte én is ezen voltam hogy így tuning úgy tuning, de szvsz a 25kmh bővenkirály mindenhova. Igaz, e-bike típus függő. Trekkingre nembiztos hogy elég. MTB-re bőven elég. Úgy kell közlekedni vele hogy elég legyen.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Somatom #1456 üzenetére
Ha MTB-d van miért az autók között tekersz?
Én ezen változtattam, és sokkal jobban élvezem az utat is és nem a kipufogógázt szívom..."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Somatom #1460 üzenetére
Nem tudom mik a lehetőségek arra, de én ilyesmire gondolok. (Mondjuk 3:10-től).
Én itt kerülöm az összes olyan utat ahol autók vannak, vagy nagy a forgalom és próbálok mindenen átvágni ami a legrövidebb. Próbálom úgy igazítani hogy gyalog merre mennék, és azt próbálom követni bringával. Így közben fejlesztem a tudásomat is, és nem a kipufogógázt szívom.
Ha nem is ilyen szinten mint a vidiben, de biztosan tudnál Te is egy jópár rövidítőt beiktatni amire nem is gondolsz.
Gondolj tekerés közben arra hogy gyalog merre mennél. Iktass be minél több betonmentes szakaszt már ahol lehet. Ne jelentsen problémát a padka le föl akár 3 x 100 méteren belül.Vicces, de alaból én is arra terveztem a bringát hogy városban közlekedek aztán néha eljutok terepre.
Amióta terepen voltam, folyamat oda vágyok és már legalább annyit megyek terepen mint városban közlekedve.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- World of Tanks - MMO
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Motoros topic
- Telekom mobilszolgáltatások
- Kupon kunyeráló
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- SkyShowtime
- További aktív témák...