- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sziasztok,
Németországban élünk, és az itteni kormányzat nagyon megtolta most a "bringával munkába" programot, páromnak is felajánlotta a munkáltató, hogy lízingelhet egy ebike-ot munkába járáshoz. Konstrukció nagyjából annyi, hogy a bringa árának kb a felét kell 36 hónap alatt kifizetni, utána vagy visszaadod, vagy megveszed maradványértéken, lízingdíj természetesen havonta fizetendő (munkabérből vonja a munkáltató, és ő fizeti), illetve adóalapból levonható, biztosítást, cascot is tartalmazza.
Párom napi munkába járása olyan 12,5 km, van benne jobb-rosszabb aszfalt, erdei döngölt földút, gravel, és egy-két nagyobbacska emelkedő is (5-10%, párszáz méteren keresztül). Mostanáig egy női vázas cross bike-kal járt (ennek az elődmodellje: [link]), maga a kategória bevált, szóval ezen a vonalon maradnánk. Van a hölgynek MTB-ja, illetve fitness bike-ja is, de azok nem igazán erre valók, trekking olyan nyanyás, city bike, meg túlzottan városra optimalizált, az út nagy része meg kerékpárúton, erdőben visz.
Váltóból 1x-es kéne (a jelenlegi 3x10-es Deore-t pont azért nem szereti, mert az emelkedőkön sokat kell gépészkedni), fék, teleszkóp gondolom ebben a kategóriában nemigen lehet problémás, nagy igények nincsenek, nem lesz neki csapatva. Ami a kérdés, hogy motorhoz, akkuhoz abszolút nem értek, itt van valami, amire figyelni kell? Töltés fűtött garázsban megoldható, munkahelyen is fedett, meleg helyen lesz tárolva a bringa (akár tölthető is, bár gondolom a töltő nem akkora, mint egy laptoptöltő, hogy vigye magával ), szóval hőmérséklet max útközben, vagy boltba beszaladva kérdés.
Vételár keret olyan 2000-2500 EUR, ha kell, kis tartalék van benne, illetve kiegészítőkre (lámpa, zár, sárhányó, pedál, ülés, csomagtartó, kiskosár, mittudomén) lehet még költeni a bringa árának 15%-át, ez hozzáadódik a lízingértékhez (zár pl kötelező is, minimum 49 eur értékben).
Elsőre a Canyonnál néztem szét, a Pathlite.ON neki is tetszik, bár az a suntour villa kicsit gáz ennyiért, de végülis nem dh-zni kell. Orbeának sajna nem találtam crossbike modelljét (a MTB-ja egy Alma, szóval előnyből indul a gyártó), a Keram már kicsit túllövés lenne, esetleg egy merev villás Vibe? Cube-nak van valami hasonló, de kimondottan csúnyák szegények azzal a babetta alsó csővel. Esetleg valamelyik Reaction? Ebből miért van 110 modellváltozat? Néztem még Specit, Focust, de azok méregdrágák, KTM, Dynamics, Pegasus, meg egyéb áruházi saját márkás valamiktől inkább távol maradnánk.
Nyilván megnézünk majd néhány partnerüzletet is (nagyobb üzletek részt vesznek a programban, de akárhol nem lehet vásárolni), és szinte biztos, hogy rendelni kell, szóval télen ebből nem nagyon lesz bicikli, de szívesen látok ötleteket, hogy merre induljunk (hátha megakad valamin a fehérnép szeme, aminek szép a színe ), illetve hogy motor/akku ügyben mire érdemes figyelni.
Előre is köszi,
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz lacos001 #4661 üzenetére
Az a Cube erre a célra nem rossz bringa. Én is egy nagyon hasonlóval járok, szintén 9 km-re (na jó, ez az év nem a biciklizésről szólt...). Te tudod, hogy mire van igényed, ha a szél rendszeres(en erős), és mindig szemből fúj, akkor érdemes lehet elgondolkozni a rásegítésen. Csodát ne várj tőle, nem 30-cal fogod megtenni a távot 17-20 helyett, de mondjuk 20-25 kmph-s átlag körülre feltolható a dolog, ha szorgalmasan pedálozol. Ugyanez a tempótartható lenne azzal a Cube-bal is, csak kicsit több energiát igényel tőled, szóval te döntöd el, mi a cél.
Nálunk két dolog miatt jött szóba a pedelec, egyrészt az emelkedők miatt (van 1-2 nagyobb is útközben), másrészt meg az, hogy egy hosszú munkanap végén tényleg csak laza átmozgatás legyen a haza bringázás, és ne kelljen már (annyi) erőt kifejteni.
Rollert én elvetném, 9 km azért sok ahhoz, meg szerintem kényelmetlen is. Ráadásul a kicsi kerekek azért elég nagy kompromisszumot jelentenek az útminőséget illetően. Párom rollerezett is egy jó ideig (néha még most is viszi, ha a városban valami elintéznivalója van), amíg vonattal járt be, de a mostani munkahelyénél tud parkolni is, így az autó is megoldható, és az röhejes módon olcsóbbra jön ki, mint a tömegközlekedés (nyilván az autó árát, meg a fenntartását nem számolva, csak útiköltség tekintetében), ráadásul a mostani úticéljához nagyon sok lenne az átszállás, meg a kerülő, az meg mind-mind késés-kockázat.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Nejem a rásegítés nélküli cross trekkinggel 18-22 kmph közti átlagokat megy a nagyon vegyes terepen, részben forgalomban (lámpák), és benne van az utolsó párszáz méteren neki olyan 40m szint is. És egy 50+pár kilós, 160 centis nőről beszélünk, ráadásul azért nem mai csirke. Persze a bicaj se 25 kilós alatta (cserébe nem is segít tekerni), de a cross gumikkal, meg ezzel a trekkinges geoval nem is az a nagyon haladós valami.
Szóval a rásegítés neki is igazából csak az emelkedőn, meg nagyobb ellenszélben kell, illetve amikor egy hosszabb nap után fáradtan tekerne haza.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Most őszintén: 2-4 barhoz hányat kell nyomni egy rendes műhelypumpán? 4-et? 5-öt? Többet meg ez se fog tudni, de legalább ahhoz, hogy mindig cipeld nagy, és nehéz, amikor kell, úgyse lesz nálad, vagy úgyis pont lemerült. De annyi szart megveszünk úgyis, végülis miért ne?
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Én egy prestára rácsavarható adaptert hordok mindig magamnál (az összes nyeregtáskában van egy, filléres vacak), azzal minden benzinkúti kompresszornál tudok fújni a gumiba, ha kell. Ezen kívül szinte mindig viszek magammal egy kis kézi pumpát (vagy mezzsebben, vagy az italtartó alá felcsavarozott bepattintós tartóban). De én minden bringázáshoz úgy készülök, hogy tudjak defektet szerelni, ha kell (gumileszedő, tartalék belső, multitool a nyeregtáskában). A kis hordozhatópumpához képest szerintem aránytalanul nagy, és nehéz, nekem nem jön ki a matek. De ha a neszeszerben/hátizsákban elfér, esetleg még power bankként is lehet használni, akkor végül is, miért ne…
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz Runner_fxr #4717 üzenetére
Amit én hallottam, felénk az akkukat lopkodják belőle. Meg a komplett bringát. Kolléga 2 percre hagyta a bolt előtt, drága lakattal lezárva. “Szerencsére” biztosítva volt neki. Ugyanő volt az, akinek korábban már akkuját is vitték. Amúgy sem gyakori látvány egy otthagyott pedelec, szerintem nem sokan merik kint hagyni a sokezer eurós bicajokat (ugyanígy drága fullikat, vagy karbon országútikat sem látni a tárolókban, nyilván). Ha mégis látni egyet-egyet, azok az olcsó, sajátmárkás áruházi trekkingek, vagy city bike-ok, de akkut abból is ki szokták kapni ilyenkor (vagy a tulaj, vagy már járt arra valaki ).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Németország, sry, magyar viszonyokat nem ismerem.
Amúgy az is a korábban említett lízingelt 'jobrad' volt, amit munkáltatón keresztül lehet intézni, eleve kötelező cascoval, lopásbiztosítással.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz parandroid #4658 üzenetére
Nos, elmentünk e-bike-ot nézni, párom kipróbálta, amit lehetett, sikerült a city bike kategóriáról, meg a noname gyártókról lebeszélni (annnnyira könnyű egy nőt egy szép színnel bevinni a bozótosba... ), pár modell fennakadt a szűrőn, kérhetnék egy rövid fikázást, hogy melyik miért szar?
Cube Nuride Hybrid Pro 625 Allroad
Deore, Suntour (ehh), 4gen Bosch motor, szín: elfogadható.Focus Planet2 5.9 - 625 Wh - 2021
Acera-Alivio, Suntour (de valami még gagyibb, ha jól látom), 3gen Bosch, szín: szép Nem is értem ezt a modellt, elvileg mindenben rosszabb, mint a Cube, de vagy 10%kal drágább.Haibike Trekking 7 - 630 Wh - 2021
Deore, Suntour, Yamaha középmotor, szín, forma: szép. Na, ez a Yamaha kilóg a sorból, ez milyen a Boschokhoz képest? Egyáltalán érdemes ezzel foglalkozni?+1
Orbea Vibe MID H30 EQ - 248 Wh - 2021
Sajna Orbea egy darab sem volt, csak online rendelhető náluk, így kipróbálni nem tudtuk. Deore, merev villa (yay!), hátsó motor (?), 248-as akku, cserébe gondolom könnyebb, de mindenképpen elegánsabb. Szín, forma: szép. Ez a hátsó motor teljesen új versenyző, kipróbálni sem tudtuk, meg fogalmam sincs, hogy hogyan működik a többihez képest.+2
Canyon Pathlite:ON 5
A sötét ló, ugye csak a Canyontól rendelhető közvetlenül, de elvileg ők is benne vannak a Jobrad programban. Deore, Suntour villa (valami jobbfajta legalább), Gen4 Bosch. Árban talán a legjobb, szín rendben van, forma kicsit MTB-s, de még szerethető.A fék az összes esetben ugyanaz a Shimano MT200, szerintem bőven elég lesz, nem száguldozásra kell. A fentiek közül van olyan, amit kizárnátok, vagy ami valami általam nem ismert szempont szerint kiemelkedik a mezőnyből?
Előre is köszi,
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Runner_fxr #4726 üzenetére
Köszi a választ itt is. Hasonló volt a következtetés nálam is, de nagyon laikus vagyok, ebike vonalon meg konkrétan fogalmatlan. Ha nem jön semmi más, akkor lehet, hogy lefoglalózzuk azt a Cube-ot, aztán elindítjuk a lízing-processzt.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
-
-
-
Én szoktam jóval 60 fölött lejtőzni, az a trükkje, hogy ezt a kérdést véletlenül sem szabad magadnak feltenni…
Pár éve a könyökömet amúgy egy 5 (öt, five, fünf, pjáty) kmph-s esésnél törtem el.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz kovacs65 #7311 üzenetére
Nejem 55 kilós, nem fogok neki 30+ kilós bringát venni.
Szerencsére van alternatíva.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Páromnak 3 szempontja volt, amikor pedelecet kerestünk neki:
1. Női vázas legyen
2. Minél kevésbé nézzen ki pedelecnek.
3. Legyen a lehető legkönnyebb.Eredetileg ugyanezt a bicajt szíjhajtással vettem volna neki, de mind a két verziót kipróbálta, és a láncos/váltós változatot jobban szerette.
Az akku gyenge benne, persze, de a csaj elég fit, minimális rásegítéssel használja, úgy simán megvan a 100 km, de akár több is, és a súlyból adódóan simán elmegy rásegítés nélkül is, ha spórolni kell, akkor csak emelkedőn kapcsolja be. Ha meg később kevésnek bizonyul a hatótáv, még mindig lehet duplázni egy gyári range extenderrel.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz yle_greg #7349 üzenetére
Első körben mondjuk felejtsd el az aliexpresst. Az a lakat, ami ér is valamit, drága. Cserébe ad némi esélyt, hogy megmarad a biciklid. Kivéve, ha kimondottan azt nézték ki maguknak, mert akkor úgyis elviszik. De random tolvaj nem egy abus fold-locknak, vagy U-lakatnak fog nekiállni, hanem a kínai szemetekkel lezárt vackoknak. És neki nem kell hozzá 3 perc, de 1,5 sem, hogy azokat a szarokat elvágja.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ami még kimaradt, az a biztosítás, ahol elérhető. No meg ha olyan bicikli, amire érdemes. Nyilván valami házi barkács bafang szörnyre nem éri meg. De ott meg az a tolvaj büntetése, hogy neki kell vele tovább szívnia.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz yle_greg #7394 üzenetére
1. A trail biking kimondottan durva, tempós haladás úttalan utakon, vagy éppen járható ösvényeken. Szerintem te nem ilyet csinálsz.
2. Hétköznapi használatban semmi teendőd nincs, lehetőleg száraz helyen tárold a biciklit. Ha tökig ért a sár, vagy átgázoltál patakokon, meg iylesmik,akkor kellhet egy komolyabb takarítás, szárítás.
3. Rossz a féked, nézesd meg szervízben. Valszeg levegős, vagy túl óvatos voltál, és elmelegítetted (ami szintén adódhat abból, hogy levegős).
4. Nem kell a fékkel foglalkozni, ami rozsda, szennyeződés kerül rá, az a fékezéssel le is kopik. Ugyanúgy, mint az autóknál. Ami problémás, ha a betét, vagy a tárcsa, olajos, zsíros lesz, olyankor veszít a fékerőből, olyankor a tárcsát speciális féktisztítóval kell mosni, a betét pedig többnyire kuka.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz Hopkins_001 #7573 üzenetére
Tehát ha ráköltöd az árát még egyszer, akkora következő meghibásodásig akár használható is lesz...
Az ilyen ipari hulladék ellen nem az a védekezés, hogy megtanulod használhatóra tákolni magad, mert jóérzésű szerelő nem nyúl hozzá, hanem az, hogy eleve olyat veszel, ami normális minőségű, normálisan szerelhető, és létező supportja, szervízháttere van. Lehet, hogy dupla annyiba kerül, de ez sem véletlen... Másrészt meg úgyis elköltesz ennyi pénzt a gagyira is, de a végén még mindig nem biztos, hogy működni fog, de ha igen, akkor legalább szarul.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz yle_greg #7612 üzenetére
Erre nem tudok mit mondani, speciális eset. Én is most épültem fel egy térdsérülésből, nekem a kerékpározás a rehabilitáció része lett. Sportorvossal, vagy fizioterapeutával kell beszélni, ha olyan szervi elváltozás, hogy nem terhelheted, akkor valszeg egyáltalán nem kéne erőltetni a tekerést, ha meg igen, akkor a motornak nincs sok értelme terápiás szempontból, inkább magas fordulaton, kis ellenállással (alacsony fokozatban) pörgetve lenne célszerű használni. No meg nem árt, ha a gép sem dögnehéz.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz yle_greg #7622 üzenetére
Yep, ahogy sejtettem. Ebben az esetben a magas fordulat, kis terehlés a megoldás. Tessék használni azt a váltót. Bicikli amúgy jobb a térdnek, mint a seta (futás). Már ha ésszel csinálod, és. em nagy ellenállással, erőből akarod tekerni. De ennek semmi köze a pedelechez, sőt a rásegítés ebből a szempontból éppen kontaproduktív (önkéntelenül lassabban tekersz, és hagyod a technikát dolgozni, ahelyett, hogy emelnéd a fordulatszámot).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz nagylaci32 #7671 üzenetére
Nagyobb ütéstől kinyílhat magától. Nekem is nyjlt már ki esésnél, meg másnál is láttam már. Az persze lehet, hogy ezekben az esetekben nem volt rendesen meghúzva, vagy már kilazult. A váltásra legit a tipp, ha odébb kerül, elállítódhat a váltás.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...