- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
Snapdragon 8-as szériával várhatók a Honor 200-ak?
ma A Honor 200 állítólag a 8s Gen 3-at, a 200 Pro változat pedig a 8 Gen 3-at használja majd.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
Persze van nekünk is épp elég gondunk a cigányainkkal. Mondjuk ki nyugodtan, azért általában nem a fehér bőrű magyartól kell félned, hogy lerúg a bringádról egy gettóban vagy a környékén. És ebben semmi rasszizmus nincs, bár szeretnék ezt a liberálisok úgy beállítani, ezzel mentegetve a szerecsent.
Én nem tudok róla, hogy lenne a széria pedelecben valami lopásgátló berendezés. A kulcsával az akkut tudod levenni a bringáról, de ez is inkább a könnyebb tölthetőség érdekében van így. Itt is a hagyományos láncok, lakatok vannak. Illetve utólag persze lehet venni gps-es nyomkövetőt és különböző lopásgátló termékeket.
Sajnos ez tényleg valós probléma, én sem szívesen lakatolom le a drága bringám bárhol, sőt egyáltalán nem lakatolom le sehol. Erre a célra van egy olcsóbb, sima városi kerékpárom, ami nem elektromos. -
Runner_fxr
Ármester
Itt az a kérdés, hogy mekkora szintet és mekkora távot akarsz menni egy feltöltéssel? Sík úton nyilván nem kell akkora rásegítés, de a hegymenetben magasra kell kapcsolni, ha az a cél, hogy ne fáradj el.
Elég sokat tudnak ezek segíteni, meg fogsz lepődni, szó nincs arról, hogy az olcsóbb verzió nem tud eleget segíteni az emelkedőkön.
Nem kell milliós bringa, vannak átalakító szettek is, amihez már nagyobb akku van mint 300Wh, akár egy normál trekkinget is át lehet építeni költséghatékonyan 400-500Wh-s akkuval és kijön az egész 400 ezerből.Ez az ultimate terepezésre nem való, ha terepre nem viszed, teljesen jó lesz. Bár én inkább 28-as kerekű trekkingben gondolkoznék ha városi bringa kéne.
-
Runner_fxr
Ármester
Én eleve nem erőltetném ezt az össztelóst városba. A normális össztelós konstrukció, csapágyazott forgásponttal, és épkézláb taggal sokkal többe lesz. Létezik össztelós trekking, de igen ritka.
Egy kényelmes rugós nyereg szerintem elegendő, meg egy normális levegős, olajcsillapítású villa.
A gagyi össztelóval csak baj lesz.
Amit én megvennék össztelós városi pedelec gépbe az kb ez a szint:
[link]De ha olcsón akarsz jó hatótávot, akkor egy ilyen átalakítószett: [link]
És mellé veszel 150k körül egy minőségi trekkinget.Esetleg használt, abból meg Bosch rendszerű, arról teljes diagnosztikát tudnak csinálni az ebikeshop-ban, így minden kiderül a vásárlás előtt, a pontos össz megtett km, az akku állapota, és bármi egyéb elektronikai hiba.
Itt van 0km-es, Bosch rendszerrel: [link]
-
Runner_fxr
Ármester
Egy vicc az a kínai elektromos robogó, tipikusan olyan szerkezet ami miatt sokan gagyinak gondolták a normális minőségű pedelec kerékpárokat. Ezekről írtam a cikkben is.
Ez kb az a kategória, mint a tesco bringa, rémálmomban se jöjjön elő.Az ugratás közben a kormány elfordítás csak egy trükk, látványos, ennyi.
2018-tól. Szerintem brutálisan jó lesz ez a gép.
Mondraker e-Crusher RR+[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Szerintem olyan 8-10 ezer euró körül lesz.
Nem véletlenül építették meg az új Shimano E8000-el. Ha most vennék pedelec montit valószínűleg én is a Shimano rendszerét választanám a Bosch helyett. Annyira kompakt a motor, hogy baromi jó vázakat lehet gyártani hozzá. Gyakorlatilag ugyan olyan rövidek a láncvillák mint egy hagyományos monti esetében, ez pedig nagyon jót tesz az irányításnak.
Persze a Brose is elgondolkodtató, pl a Speci Turbo levo, de a Shimano-val még a Brose-nál is rövidebb láncvillákat lehet gyártani.
Elég esélyes, hogy ez lesz az új bringám jövőre: Merida eOne-Sixty 900E[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Utólagos építés az sajnos meg sem közelíthet egy gyárit. MTB-ban az agymotor egy zsákutca! Nem véletlenül nem csinál ma egy épkézláb gyártó sem ilyet. Amikor beleraksz egy 3-4 kilós agymotort egy bringa kerékbe, akkor ott már majdnem mindegy milyen a váz geometriád, a láncvilla hossz lesz a legkisebb bajod. Teljesen hazavágja az irányítást ha kicsit is csapatósabb terepre viszed. Itt csak a középmotoros megoldások az életképesek, utólagosan meg nincsenek jó minőségű középmotoros megoldások, csak a gyári kialakítás a jó. Amikor a vázat is speciálisan az adott középmotorhoz tervezik és gyártják le.
Az agymotor jól használható aszfalton és jó minőségű földutakon, kb ilyen cross trekking szintű felhasználásra még jó. Viszont a konkrét MTB felhasználás mellett már elvérzik.
Egyébként egy csomó olyan átalakító szett van, ahol az agymotor mellé kapsz olyan akkut amit a kulacstartó helyére kell felcsavarozni, ez megoldható, de ettől még fos lesz az irányításod terepen. És abban sem vagyok biztos, hogy a vázad hátulja túl sokáig fogja bírni a 3-4 kilós agymotort, ugyanis nem ehhez tervezték. Persze ez csak akkor probléma ha terepeznél vele, aszfalton bírni fogja.Ami az árakat illeti, valóban soknak tűnik 2-3 millió egy kerékpárért, de azért ezt érdemes úgy megvizsgálni, hogy az a fent linkelt Mondraker például az elérhető abszolút csúcstechnológia a kerékpárokon belül.
Ezért nem hasonlítanám a széria motorokhoz vagy autókhoz. Hasonlítsuk csúcskategóriás, verseny motorokhoz vagy autókhoz, akkor már mindjárt helyre billen az ár arány.
És azért nem feltétlenül kell 2-3 milliót kiadni egy bringára ha pedelec-re fáj a fogunk.
Néhány száz ezertől indulnak, az megint egy más kérdés ha az igényeink olyan magasak, hogy az elérhető abszolút csúcs technikát szeretnénk, ez esetben ne lepődjünk meg ha vastagon fog a ceruza a kasszánál. -
andrisbandi
őstag
Megdöbbentő hatótáv teszt elektromos kerékpárokon
"Amit tapasztaltam, az igazolta, hogy a hatótáv az igényelt rásegítéstől illetve a szintemelkedéstől nagyon erősen függ, és a valós hatótáv a gyakorlatban bizony sajnos nem olyan nagy a Bosch rendszer esetében (170 km), mint elsőre gondoljuk.
Ugyanis a Papp-rétre felérve (kb 450 m szintemelkedés) 25 km megtétele után már csak 5 km-es hatótávot írt ki a rendszer!"
- Elgondolkodtató egy cikk.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Runner_fxr
Ármester
Kevés? Ilyet aztán biztos nem írtam sehol, valamit nagyon félreolvashattál. 2 éve használok Bosch CX-et, pont ez van a linkelt Cube stereo-ban is.
Ez gyakorlatilag az egyik legerősebb szabvány pedelec motor, bivaly erős! Mondhatni túl erős, egyszer próbáld ki! A falon fölmegy kb.A hatótávot érdemes fenntartással kezelni, ugyan is nem mindegy a használt rásegítési fokozat és az útviszony sem. Sík úton bőven elmész 100 km felett is, terepen, sok emelkedővel meg lemerítheted akár 30km alatt is.
andrisbandi: Én abból tudok kiindulni amit én tapasztaltam, az előzőben 400Wh-s akku volt, a mostaniban 500-as. A 400-as akkuval durva terepen elmentem kb 50-60km-t 1400m szinttel, eco, Tour rásegítésben általában, néhol Sport és Turbo.
Az 500-as 70-80 körül tud, és 1600m körüli szintet.
Ha a tesztelő bedobta végig turbóba, akkor nyilván hamarabb is le lehet meríteni, de már az Eco-val is könnyeb hajtani mint egy normál bringát, Tour-ban már jóval könnyebb, a Turbo meg a legtöbb esetben feleslegesen erős. -
Runner_fxr
Ármester
Ez sem feltétlen igaz, mert amikor azt kezded érezni, hogy az 500-as akku kevés, akkor már az feltételez egy olyan edzettséget, ami eleve feleslegessé teszi a pedelec montit. Tehát azt mondanám, ha valaki azt érzi, hogy az 500Wh-s akku már neki kevés, és menne többet mint amit tud hatótávra, akkor talán érdemes lenne normál hajtásra visszaállni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Azon felül, hogy szerintem bűn ronda, a geometria is olyan, hogy kb használhatatlan mint mtb. Olyan hosszú mint egy csuklós busz! A panasonic rendszerhez még nem volt szerencsém, így erre se jót se rosszat nem tudok írni. Ezért a pénzért már bosch-al szerelteket is árulnak. Azzal biztos, hogy jobban jársz.
-
Örni
senior tag
Robogó azért nem jön szóba, mert az elektromos dolgok tetszenek Persze, hogy olcsóbb egy benzines Csak utálom a hangját, a füstjét, meg a benzint
Néztem ezeket a kínaiakat. Az ólom akku és a súlyuk nem tetszik, amúgy vannak szép darabok is köztük. De még sosem próbáltam óket
There's too many men, too many people, making too many problems!
-
sebgutkopf
őstag
Trecking, túra, vagy közlekedési célú felhasználásnál látom létjogosultságát egy átalakító szettnek. MTB vonalon nem igazán tud igazi egységgé összeállni, ami terepen is megállja a helyét.
Egy bringa súly terhelhetősége rendszer tömeget jelent, amibe a te és a bringa súlya is beleszámít, tehát a + elektromos rendszer is bele számít. Míg egy elektromos gép esetében ez a terhelhetőség magasabb.
Jobb gépek esetében egyébént az analóg és az azonos célra szánt elektromos gépek ára között alig, vagy már semmi különbség sincsen. Olcsóbb gépeknél válik láthatóvá az egyébként nem elhanyagolható elektronika ára, ami mint rendszer több mint 2000€.Ha az anyagi hatérértéked valós és nem érzelmi (egy bringa nem ér többet 1,5 millánál), akkor kimondottan a használt piac felé érdemes nézelődnöd. 1,5 m-ért lehet jó és kevés km-es használt gépeket venni, akár garisokat, már olyan évjáratot, amelyben a vázban van az akku és rendszer nem csak ráaggatva egy félig analóg gépre a külső akku. Most érdemi nézelődés nélkül csak a saját magad által linkelt hirdetés alatt ilyenek szerepelnek: [link] A két bringa nagyon nem ugyanaz a kávéház, amit én linkeltem az egy aktuális modell.
A 4 éves az egy 1. generációs elekromos a gyártó kínálatában, jelenleg a giant a 3. generációnál tart motor és elektromos rendszer tekintetében, plusz a váz fejlesztések. -
-
-
sebgutkopf
őstag
Egy infót megosztanéka Stance-ről, ami fontos lehet. Egyik súlyosabb rider esetében terhelésre a srácnak a hajtás (hajtókar) beleért az alsó támvillába (láncvilla). Valószínű, hogy nem jellemző, de érdemes megnézni mennyi hely van a kettő között.
Felszereltség tekintetében az előttem szóló E1-es felszereltségi fokkal értek egyet (főleg az akksi miatt).Ami még infó, hogy a Stance 2022-ben még nem került frissítésre még a 2. gen motor van benne, amiről a 70nm és a beépített motor formája és mérete. Ez a te felhasználási módodat nem valószínű, hogy zavarná, illetve a váz geo is pár éves (talán 2020?), ami szintén a célod szempontjából kevésbé releváns, cserében a keretedbe beférő új és garis gépről beszélünk.
-
Somatom
veterán
Sztem mindenképpen érdemes. Ingázó vagyok és nem értettem a kollégáimat, hogy egy kamionos miért bringatartóval jár külföldre melóba. Aztán kiderült, hogy kint vadásszák a hírdetéseket és viszik a bringákat haza eladni. Persze, ezek olcsóbb kategóriájú, analóg bringák, de villanyosból is nagyobb a választék, könnyebb kifogni jó vételt.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
kovacs65
senior tag
-
sebgutkopf
őstag
A link alapján 120mm-es villa van gyárilag a bringában. Azt 150mm-re emelni nagyon nagy különbség, változik a geó, a bringa terhelése és nem lesz a hátuljával kiegyensúlyozott a mozgása. 130mm-re fel lehet menni, ha konkrétan tudod, hogy miért kevés neked a 120.
Jó villát pedig ami árban is jó nézz szét az Roxkshox Pike (nem kell ultimate neked), hosszabb rugóútban lehet Lyrik.Kormány: nem kell új, a kormány végét méretre lehet vágni, be is vannak jelölve cm-enként ha lehúzod a markolatot. Szervizben megcsinálják akár alu, akár karbon kormányt is, ha magad nem tudod vagy nincs hozzá eszközöd. Viszon óvatosan, mert újra vágni lehet bármikor, de hozzátenni már nem.
Érdemes először a fékkart, váltót, beljebb tenni a kormányon és beljebb fogni. Úgy próbálgatni mi a kényelmes (ma azért jóval szélesebb kormányokat használunk mint 10 éve) és csak amikor biztos vagy benne, akkor vágatni belőle. Ma már xc-n se mennek 700mm alatti kormányokkal, fullikkal pedig 760-800mm magasság függvényében. -
TayRol
veterán
Szia,
Köszi a tippet. Nekem fully nem kell, nem használnám ki, de a motor/akksi páros szimpatikus.
Ennek a Bafang motornak utána kell olvasnom, hogy mit tud (ami a CTM-ben volt).sebgutkopf: a súly nálam és ebben az árkategóriában mondanám hogy másodlagos, amire nekem kell (hobbi szint) arra megfelelne. a cuccokra figyelek, amit mondtál az meggondolandó (elkopnak a cuccok az erős motortól).
-
sebgutkopf
őstag
Szélesebb kormánnyal a kormányzás "lassabb lesz" tehát pontosabban lehet irányítani a bringás és az egész stabilabb érzetet kelt. A kormányzás sebességét nem csak a kormány szélesség határozza meg, befolyásolja a kormányszár (stucni) hossza is. A mai bringákon viszont jóval rövidebb kormányszárak vannak mint a régieken, ezért hogy ne legyen ideges a kormányzás, rögtön hozza magával a szélesebb kormányt is.
Az ideális szélesség az függ a magasságodtól. A markolat és fékkarok pozíciójával pár hétig játszál nyugodtan beljebb tudod vinni és a széles kormányt is lehet szűkebben fogni, így némi idővel le tud tisztulni mi fog igazán beválni.
Gyárilag milyen széles kormánnyal szerelték a bringát? -
Somatom
veterán
Gyerekkoromban bringáztam, aztán jött 35 év motorozás. Tudtam, hogy nekem fully kell, méghozzá olyan, amit meg is lehet ereszteni, különben nem lesz élmény a bringázás. Az Istenhegyi úton lefelé símán gurulok az autókkal 60 - 70 -nel. Nekem az tök normál tempó, hiszen motorhoz vagyok szokva. Ehhez viszont kell fék, meg futómű. Eleinte aggódtam, hogy a Déli pu. -nál lilák a féktárcsák, de állítólag ez belefér.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Atos23
senior tag
Nekem volt Yamaha PW-ST motoros bringám, egy Baddog. A bringa ugyanaz volt, mint a Haibike Sduro széria belépő gépei. A Haibike-okra lehetett bluetooth app-al kapcsolódni, a Baddogra már nem, pedig koppra ugyanaz a technika volt, a motor - akku - kijelző is. Valószínűleg nálad is le van tiltva a BT szoftveresen, ha valami belépő bringára tették fel a szettet.
Szerk: Vagy félreértettem, és meg sem próbáltál egy youtube tutorialt megnézni?
[ Szerkesztve ]
-
coolabácsi
tag
PW-SE motornál működik a youtobe-os megoldás, de PW-ST-hez is írják hogy jó.A kilométeróra a valóságtól eltérő értéket fog mutatni.
Mobilos app-ról nem tudok, viszont a kijelzőről lehet indítani diagnosztikát,-szenzorokot kérdezi le, hibakódokat jeleníti meg.Akkunál is van szerviz mód, pl töltések száma 100as intervallumban tudja megjeleníteni, pontos számot nem ad.Kapacitást lehet lekérdezni, azt is csak 25% intervallumban tudja megadni.
-
Ijk
nagyúr
Sajnos nem értek annyire ezekhez a teleszkópokhoz, nem tudom mennyire indokolt MTB-be 400k-s teleszkóp a 30 ezres helyett. Nyilván hobbinál megjelennek az ún. prémium alkatrészek, amikor már indokolatlan az ára a terméknek, legjobb példa erre a hi-fi.
Én pl. azt sem értem mi kerül egy Kiox kijelző+vezérlőn 120k-ba, egy 500-as tube akkuban 300-ba, de autóknál is elkezdhetném sorolni./人◕ ‿‿ ◕人\
-
JoinR
senior tag
Mondjuk a BMW telóból legyártanak 3 nagyságrenddel többet, nyilván olcsóbb. Ha nézel egy valóban prémium (légrugós) vagy tuning (KW) futóművet, annyira már nem lesz olcsó. Egyébként a csillapítandó tömeg sokkal több, de a lengéscsillapító is a többszöröse, műszaki értelemben nem mondható, hogy a bringába nem kell anyag, vagy könnyebb lenne megvalósítani. És a hobbi felár, a biciklik magasabb haszonkulcsa nyilván még benne van és tényleg nagyon drágák. A karbantartásigényről meg ne is beszéljünk.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Nem értem az összehasonlítást. Egy bringa telója rugózik, tart, csillapít és állítható. Mindezt úgy, hogy még kicsinek és könnyűnek is kell lennie. Az autóban csak csillapít, mert a lengőkarok tartanak és külön rugó rugózik. Azért az nagyon más.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dugo_
veterán
Egy utcai autó lengéscsillapítója filléres anyagokból és technológiával készül, stancolt, préselt, mélyhúzott szénacél hegesztve, zömítve, gyakorlatilag a dugattyúszelepen, rúdon kívül semmi precízebben megmunkált alkatrésze nincsen. Egy jobb csillapítással, levegős rugózással rendelkező villában pedig van vagy két-három tucat esztergált, mart mütyűrke. Meg aztán méretgazdaságosság.
-
sebgutkopf
őstag
A kérdést talán túlzottan kihegyeztétek a felfüggesztésre, ha mint komplett terméktet nézzük mint 1 db autó kontra 1 db ebike, akkor abszolút igazad van és ezen aggályaimnak már több helyen hangot adtam.
Egy autó lényegesen több alkatrészből áll, jóval több tervezést (terméken kívül a gyártás és szervizelés tervezése), innovációt, komplexitást (mozgó alkatrészek és egzotikus anyagokat tartalmaz) úgy, hogy hosszabb élettartamot, futásteljesítményt kell elviselnie úgy, hogy közben a későbbi vevő a lehető leghosszabb szervizintervallumokkal legyen csak terhelve.
Ehhez képest a bringák alkatrész darabszáma nevetséges, tervezni kell, de közel se olyan komplexen, az egzotikus anyagok meg kimerülnek egyes modelleknél a karbonban és az ebike-ok esetében az akksik szokásos ritka fémeiben.Most ha félretesszük a hobbi témát, akkor pusztán a gyártást nézve viszont óriási a különbség. Az autókat szószerint gyártják modern és nagyon drága gépsorokon, amik magas robotizáltásági fokkal rendelkeznek, a szallagok mellett dolgozó emberek száma a megtermelt érékhez és darabszámhoz képest nagyon alacsony, tehát egy magas termelékenységű hatékony munkaerő felhasználás történik, amit Henry Ford óta jegyzünk, aki az igazi ipari szintű sorozatgyártással hatalmasat szakított.
Ehhez képest a kerékpárgyártás és összeszerelés nagyjából a középkorban van. Kézzel babrálják a karbon vázat, kézzel rakosgatnak fel minden alkatrészt és szerelik össze az egész bringát, 1 munkás 1 műszakban 6-7 bringát rak össze, ami félelmetesen gyenge kihozatal az autóiparhoz. Lényegében a kerékpár iparnak nagyon kéne egy Henry Ford.A felfüggesztés viszont tényleg kevésbé szerencsés példa volt, mert azt ha összeveted az említett X5-el, akkor előbb a bmw konfigurátorban ikszeld be az adapív légrugózást ami csak (+800 e HUF) és közben előtte az alap futómű sincs ingyen csak benne van az árban, majd amikor 7 év múlva elromlik (az már nem az első tulaj gondja), akkor pár milliócskát majd bele kell locsolni, vagy rögtön nem adaptívra cserélik.
Az autó csillapításához a bringán inkább a hátsó tag hasonlítható, de ebból is a spirál rugós verziókra, maga a teleszkópos villa komplexitása túlmutat, de inkább nagyon más tészta mint az autó felfüggesztése. Bringán mi kapunk magnézium lábakat, spéci anodizált és kashima bevonatú becsúszókat és olyan állítgatóságot, ami egy polgári autón nincsen, csak a versenysportban, amiről tudjuk, hogy árban fényévekre van a polgári autózástól és minden üzemórás. Egy lengéscsillapító pálca autónál nem csak meglepően vékony, de egyszerű is, mindaddig amíg nem mész el a versenysport (akár pálya, akár terep) irányba, ahol már szintén megvan a 4 féle állíthatóság (hi low rebound és hi low compression és ezen olajkörök átmeneteinek bonyolultsága - ilyen autcai autóban nincsen).
Azt viszont nagyon irígylem az utcai autókból, hogy az mobilitás kezdetén már megküzdöttek a lengéscsillapítás élettartamának a problémájával. A korai autókon a lengéscsillapítók kb 5 ezer km után mind elromlottak, elkoptak. Utána jött a nagy megoldás az önzsírzó és kenő rendszerek, amik miatt nem kell ezeket az élettartamuk során karbantartani és nagyon sokat elmennek. Ez versenysportra megint nem igaz és ebben egy keményen használatban lévő MTB élete inkább a versenyportra hasonlít. -
Friczy
senior tag
Elég sok olyan alkalom volt már, hogy a feleségemmel mentünk bringázni (ő ebike-kal), és bizony kellett a tartalék akku, pedig messze volt a táv a 280-tól. Egy Bp-Siófok távon (ami nekünk 130 km), többnyire már 100-110 km-nél cserélni vagy tölteni kell. (500-as akku) Amikor meg a Pilisbe mentünk, akkor a hatótáv kb. 80 volt. Ez azért nem túlzottan hosszú táv.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...