Hirdetés
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Gray Zone Warfare - Napokon belül kiderül, hogy mikor indul a korai hozzáférés
gp A jelentések szerint a zárt tesztek sikeresek voltak, hamarosan még többen belevethetik magukat a programba.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
StLui
veterán
válasz coolabácsi #2719 üzenetére
ha nincs nagy szintkülömbség, vagy eü gondod, akkor erre ne vegyél e-bike-ot, 25 a max amit tudnak, aszfalton, síkon az nem nagy tempó, nincs sok értelme
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
sheep
addikt
válasz coolabácsi #2719 üzenetére
Egyik sem olcsó sajnos. Próbáltad már valamelyiket, van elképzelésed hogy milyen motorral szeretnéd? 400k elég kevés sajnos, bár lehet ennyiért újat is kapni, én valami használtat néznék inkább.
Amúgy szerintem simán vehetsz ilyen felhasználásra is ebájkot, csak előtte próbálj ki párat hogy legyen összehasonlítási alapod. Én próbáltam már mindenfélét és nagyjából meg is van hogy milyet akarok. Javaslom hogy menj el te is az ebike shopba vagy más üzeltbe ahol ki lehet próbálni őket.MSI MPG Z390M GAMING EDGE AC, I7 9700K, INNO3D GEFORCE RTX 4090 X3 OC , G.Skill Aegis 32gb 3200 DDR4, HP Reverb G2 VR
-
big-J
őstag
válasz coolabácsi #2901 üzenetére
Mire akarod hasznalni?
Geared motor az jobb emelkedokre, de tobb benne a mozgo alkatresz, igy tobb amivel bajod lehet.
A bafang az amugy jo, valamilyen markasat/elterjedtet erdemes venni, mert ahhoz vannak potalkatreszek.
-
big-J
őstag
válasz coolabácsi #2903 üzenetére
A bafang csinal direkt hajtasosat is
Az ara amugy korrekt annak amit irtal
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
válasz coolabácsi #2924 üzenetére
Nem muszaj elinduljon, a magnesek lehetnek pl egy iranyba lassan csokkeno erosseguek, majd egy lepesben visszaerosodok es igy tudja hogy merre tekered (cyc megoldasa). De ha szabadonfuto mogott van akkor mindegy, mert csak akkor akarsz rasegiteni, amikor porog az elso fogaskerek, hatrafele tekerve meg nem porog (bafang megoldasa).
[ Szerkesztve ]
-
janakbacsi
őstag
válasz coolabácsi #3005 üzenetére
itt vettem, de úgy látom, hogy a spanyol raktáruk már kiürült. csak kínából rendelhető most.
május 20-án rendeltem, és május 27-én már meg is kaptam.
[link]"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."
-
big-J
őstag
válasz coolabácsi #3171 üzenetére
A tsdz kisebb es konnyebb egy bbs02 bafangnal, de eroben 2/3-a. Viszont van benne nyomatekszenzor. A 500w es 750w valtozat, valoszinuleg csak programozasban, de lehet csak beallitasban kulonbozik, de ugyanannyi az ara igy semmi ertelme a gyengebbet venni, akksi elbirja. A gyari ebike-ok csinaltak 550-700w -ot mar par eve, annal nem akarsz gyengebbet.
Amugy van erre a motorra nyilt forraskodu kozosseg alapu szoftver, azzal kezelni tud 52v-os akksikat is, meg viselkesesben is megjobban hasonlitani fog gyariakra. Mondjuk ahhoz 860c, 850c vagy sw102 kijelzot ajanlanak, az meg itt nincs a listaban.
[link][ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
válasz coolabácsi #3173 üzenetére
Mik azok a cso vegek, egy kicsit messzebbről jo lenne egy kep. Ezeket a bowdentartokat le lehet venni, es a hatrameno kábeleket mashova tenni.
A bb fal vastagsaga fog majd szamitani. Alubol van? -
big-J
őstag
válasz coolabácsi #3175 üzenetére
Szerintem befer, olyan 140 fokod van szabadon, ebbe a videoba jol lotyog amikor felteszi 3:55 nel.
Ha nem fer be kapasbol, minimalis reszeles kell, de annyi.
[link]Ezek a helyenkent lecsupaszitott bowdenek amugy sem menok mar, hazzal egyutt viszik vegig, azt meg mindegy hova rogzited.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz coolabácsi #3327 üzenetére
Egy fokkal szimpatikusabb, mint azok a vázbedobozolós megoldások.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
big-J
őstag
válasz coolabácsi #3327 üzenetére
Nekem pont igy volt, amig kulccsal lezarod, nem lesz gond, de ha egyszer elfelejted lekulcsolni, a legvaratlanabb pillanatban fog leszaltozni az akksid. A felso, lefogatatlan akksi resz es a vaz koze tegyel valami puha tavtarto anyagot, ugy kissebb fuggoleges kilengesei, rezgesei lesznek menetkozben.
Meg a masik, hogy pont ott ahol a zsinor kijon, be tud menni az eso. Ez ellen vegyel egy kis szilikon ragasztot(lehetoleg fekete) es csinald be hogy a kanoc jojjon ki a szilikonbol.
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
válasz coolabácsi #3333 üzenetére
Keresztmetszet, en igy csinalnam, a 3 csavarral lefogatott resze ures, csak az akku zsinor megy at rajta a kozepen. Ha fursz ket lyukat akkor igen szepen meg tudod csinalni. Lehet egy vagy ketto ebbol.
Kek=vaz/akku fogato panel felso resze.
Rozsaszin=nagy gyoskotozo, esetleg ujrahaszonsithato fajtabol.
Zold=vaz lakkot vedo reteg, ragsztoszalag, legjobb esetben nem csuszos tetetju. Ujrahasznosithato gyorskotozo eseten cserelni lehet idonkent.
Narancs=vastag, de osszenyomodo, anyag, belso gumi, vagy neopren jo, csomagolasi feher szivacs nem, az elveszti rugalmassagat.
Piros=szilikon ragaszto vagy hasonlo a furt lyukakba a kotozo kore hogy ne menjen be semmi.Az ures furatokba kereshetsz csavart, jo az ha nincsenek tatongo lyukak.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz coolabácsi #3343 üzenetére
Konkrétan belinkelhetnéd hogy te melyiket vetted, mert itt több verziót látok. Somatom belinkelt egy 31,6/34,9 mm - 120 mm-es nyeregcső adaptert, szóval nekem kimondottan 31.6mm-es verzió kellene a Suntour NCX-ből. Köszi.Itt fele árban van mint itthon. Szerintetek érdemes Aliról rendelni?
[ Szerkesztve ]
-
axlfsi
veterán
válasz coolabácsi #3463 üzenetére
Ott a pont! A sok-sok előnye mellett, sajnos egy nagy hátránya azért van a Bafangnak; méghozzá a nyomatékszenzor hiánya.
De a jó hír, hogy szokható és tanulható a használata, ami némi rutint igényel, de pár nap után, már fel sem tűnik.Mondom: én ezt a problémát úgy abszolválom, hogy amikor tudom, hogy meg fogok állni (pl. piros lámpa) akkor előtte közvetlenül (még haladásban) felváltok, hogy induláskor ne akarja a 750W120nm széttépni a láncot. Egy kis gyakorlás és mar rutinból, ösztönösen megy.
HA és amennyiben ez barmilyen okból kifolyólag mégsem jönne össze - van ilyen - hát uram bocsá', lekapcsolok a motorral nullába és magam erejéből indulok el (ha félted a rendszert a terheléstől).
[ Szerkesztve ]
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
Kroni1
veterán
válasz coolabácsi #3463 üzenetére
Lehet egy nyomatékszenzor is jó megoldás lenne, de mint tudjuk a bafang motorok egy része az csak speedsenzoros. Viszont fék és váltószenzor gondolom nem véletlen van az utólagos szettjeikhez, ezért gondoltam hátha ehhez is felrakható.
ttrap: Ja, amugy ez a motor van a bringámban...
[ Szerkesztve ]
-
szitaati
aktív tag
válasz coolabácsi #3940 üzenetére
Azért ezt ettől jóval olcsóbban is ki lehet hozni, itt 310-ből erősebbet és nagyobb akksit kapsz, mint amit te linkeltél 400-ért.
Hozzá új bringa (nem használt), _szinte_ ugyanolyan váltóval, fékkel, mint amit Runner_fxr linkelt elektromosban: ittSpóroltál majdnem 200ezret, erősebb a biciklid (igaz picit gyengébb az akksid, bár ha hozzáteszel még 30-40ezret akkor már a gyári bringát ezen téren is felülmúlhatod).
Nincs ez a nevetséges 25 km/órás sebességlimited, csak ha szeretnéd (beállítható).Ha nyomatékszenzoros kittet szeretnél az is van, még olcsóbban.
Persze vannak hátrányok: sose lesz olyan esztétikus, mint egy gyári bringa és Runner_fxr-nek is igaza van, hogy a gyári megoldások biztosan kiegyensúlyozottabbak, kezesebbek.
Mindenki döntse el, hogy neki mi a fontosabb:
- kezelhetőség, esztétikum, vagy
- olcsóbb kivitel, erősebb motor, no sebességlimit.Átépítő készletekből is van 250W-os sebességlimites gázkarmentes, EU-compatible verzió, ha valaki fél a rendőröktől.
Engem igazán a 25 km/ó limit zavar, azért vettem Bafangot a nyáron. (meg volt egy viszonylag jó bringám alapnak).big-J: "szerintem bafangot vagy hasonlo 1.5kw alattiakat epiteni igen ritkan van ertelme. Gyakrolatilag a gyari es az epitett hatranyait mind megkapod, es elonyod meg nem sok lesz."
Ezt nem értem, mire gondolsz?
[ Szerkesztve ]
"Lebegőpontos regiszterek vagyunk az átmeneti tárolók bizonytalan mágneses mezején"
-
szitaati
aktív tag
válasz coolabácsi #3947 üzenetére
Kinek pap, kinek a papné
big-J: no ja, a vízállóság valóban lehet szempont. Bár elég sok kép/videó van Bafanggal amin saraznak rendesen, de igazad lehet.
"Lebegőpontos regiszterek vagyunk az átmeneti tárolók bizonytalan mágneses mezején"
-
mistar
tag
válasz coolabácsi #4918 üzenetére
ITT a "Find My Size"-ra kattintva van segítség.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz coolabácsi #4918 üzenetére
A hossza (Reach) alapján az XL is jó lehetne egy 178cm-es embernek, de a nyeregvázcső már túl hosszú lesz. Én magamnak nem tudnék jó méretet választani a haibike fullseven-ből, mert az XL hossza is éppen jó, de a nyeregvázcső meg batár. Ha mindenképpen ez a modell kell, L-est vennék, az M az kb gyerek méret ebből a bringából.
[ Szerkesztve ]
-
motifator
senior tag
válasz coolabácsi #5183 üzenetére
Köszi az infót, a gépkönyv is ír 1mm-t, szóval elkönyvelem normális jelenségnek.
Funky + Jazz
-
Somatom
veterán
-
Somatom
veterán
válasz coolabácsi #5401 üzenetére
Nincs ebben semmi meglepő. Gyakran járok a Szilágyi Erzsébet fasoron és szoktam látni full face -ben srácokat csodaendurokkal, valamelyik pályára jövet-menet.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Szilágyi84
senior tag
válasz coolabácsi #5417 üzenetére
Teljesen újként nem nagy igényekkel kezdőként nem feltétlenül szükséges egyből a legjobbal kezdeni mivel amíg nem próbálja addig nem fog neki hiányozni és nem tudja milyen a különbség .
-
trialboj
őstag
válasz coolabácsi #5436 üzenetére
És az milyen bringa? Mikori modell? Én most úgy olajoztam hogy gyorskötegelővel hozzáfogtam a hajtókart az első tányérhoz és így lehetett visszafele tekerni, első alkalommal meg fejjel lefele állítottam a bringát, és simán csak tekertem vele előre, miközben olajoztam.
Kicsit irreálisnak tűnik nekem a 62km/800m turbo módban, persze lehet másképp van belőve a rásegítés de az 500-as aksi képes kitolni magából ennyit?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
wanted5
őstag
válasz coolabácsi #5546 üzenetére
Csak ugye van olyan kitétel is, hogy legalább 26" kell hogy legyen. Igaz azóta láttam olyat is nem sokkal drágábban.
Viszont végigolvasva a pályázatot, az hogy 2 éven túl is fenn kell tartani meg bármikor ellenőrizhetik nem túl szimpi, vagy az a rész az eladóra vonatkozik?
A 2 év, bikesafe meg a végén 'beszámoló' értem, azon túl van más?Nyilván azért veszi az ember, hogy használja, de manapság ki tudja mi lesz 3-4 év múlva.
-
kenand
veterán
válasz coolabácsi #5861 üzenetére
Extradrive 500 középmotor (én sem ismerem..)
De 5 év garanciát ír rá[ Szerkesztve ]
-
dugo_
veterán
válasz coolabácsi #6015 üzenetére
Bár a hivatalos leírás nem említi, több netes teszt/speckó szerint is internal tapered fejcsővel rendelkezik maga a váz, szóval bele kéne mennie.
A kormánycsapágy alsó kónusza a kérdéses, ha az két darabból áll, akkor ki kell venni a szűkítőt, ha egy darabból, akkor szerezni kell egy 1,5"-os kónuszt a kcs-nak megfelelő speckókkal (csapágy felfekvőfelületének kúpszöge, külső átmérője), ha létezik külön, legrosszabb esetben új kormánycsapágy kell szettként.Mivel nem ismerem az adott bringát, a többi keresést rád bízom, szerintem szedd szét előtte, úgy egyszerűbb tutira menni, a kcs élén rajta vannak ezek a jelölések.
https://bike.bikegremlin.com/3476/bicycle-headset-bearings-standards/Neked elvileg ilyen van most bent (4d táblázat):
és ez kéne a tapered villához:[ Szerkesztve ]
-
dugo_
veterán
válasz coolabácsi #6017 üzenetére
-
Maximum1
őstag
válasz coolabácsi #6481 üzenetére
"A gen4-es bosch speed-nél már ugyan azt a nyomatékot alkalmazzák mint a sima cx-nél, ez egy jobban kitalált, masszívabb motor. Nem sérülékenyebb, mert a speed motorok programozása okosan van kitalálva. Úgy szabályozza a nyomatékot, hogy a nagyobb tempó se tegyen kárt a motorban. A speed motor működése nem egyenlő egy tuningolt cx motor működésével. Ha egy 25-ös motorból csak simán kiveszed a korlátozást, akkor a nyomatéka folyamatosan a padlón van, mert becsapod a rendszert. A speed program nem ilyen, fokozatosan veszi vissza a nyomatékot amint közelítesz a 45km/h felé, hogy ne lépd azt túl. Épp ezért reklamáltak is páran akik 45-ös bosch bringát vettek, mert nem tudták kitekerni 45-re. Igen, mert ahhoz már oda is kell tenni magad, míg egy tuningolt gépet könnyebben kitekersz 40-45-re. Az viszont ténylegesen tudja amortizálni a motort. A gyári speed motortól nem kell félni."
Forrás: Runner_fxr -
arcitec
addikt
válasz coolabácsi #6487 üzenetére
Már ne haragudj a "szerintem" elmélet, egy szakértő - hozzáértővel szemben, kár a karakterekért ... Mielőtt még valaki el is hiszi ...
[ Szerkesztve ]
-
Friczy
senior tag
válasz coolabácsi #6487 üzenetére
Azt hagyod ki a gondolatmenetedből, hogy a nyomaték ugyan egyezik, de sokkal több ideig kell maximális nyomatékon üzemelnie a motornak. És minden mechanikai alkatrész kopik, előbb-utóbb elhasználódik. Ha a maximális nyomatékon kibír adott üzemórát, akkor ez hamarabb eltelik, ha többet dolgozik a motor.
-
Maximum1
őstag
válasz coolabácsi #6495 üzenetére
Szerintem a 32 az egy korlát és nem egy maximum parancs az elektronikának.
32 és 45 között még mindig brutál nagy a különbség. -
Runner_fxr
Ármester
válasz coolabácsi #6498 üzenetére
Ha valaki ésszel használja a tuningot, akkor valóban nem jelent számottevő kockázatot a normál 25-ös korláthoz képest, de ha állandóan hajtod 40-el, meg felette, akkor gyorsabban degradálódik az akku is és bizony a motor is. Ezek a motorok nem a sebesség korlát nélküli használatra lettek tervezve, hanem arra, hogy a szoftver kordában tartsa a működését, akár az S-Pedelec esetében is. A sebesség növekedésével nincs arányban például a fogyasztás. Ha mondjuk síkon mész 20-al vagy mész 40-el, akkor a fogyasztása a rendszernek nem kétszer annyi lesz, hanem inkább háromszor vagy négyszer annyi, a megnövekedett légellenállás miatt. Az akkuból ilyenkor nagyon gyorsan veszed ki az energiát ami gyorsabb elhasználódást fog eredményezni. Például emiatt nem terjedt el túlzottan a pedelec országúti bringában, mivel ott az átlagsebesség jóval magasabb mint egy montin és ezáltal a fogyasztás is sokkal nagyobb mint montin, hiába a virsli gumi. Akkora akku kéne egy outira, amekkora rá sem férne a bringára, legalább is esztétikusan. Ahhoz, hogy mondjuk menj 100-150km-t 35-40-es átlaggal. A motor is túlterhelhető, és hamarabb fingik ki a csapágy, kopnak el a belső fogaskerekek. Anno volt Nyon kijelzős Bosch pedelec bringám, ott nagyon szépen kirajzolta a nyomatékgörbét, állandóan padlón volt ha gyorsan mentem, kihasználva a tuningot. Korlátozott üzemmódban közel sem láttam olyan nyomatékgörbét a kijelzőn. 32-35 között van még a biztonságos tartomány, ezt tartósan elviseli a rendszer, különösebb gond nélkül. De ha állandóan 40 környékén megy valaki, meg felette, mondjuk egy városi ingázó, akkor biztosan számolhat a jóval gyorsabb elhasználódással.
[ Szerkesztve ]
-
Friczy
senior tag
válasz coolabácsi #6495 üzenetére
Nyilván kéne egy hosszú távú statisztika arról, hogy mennyi az élettartama a motornak Amerikában illetve Európában, akkor kiderülne, hogy van-e különbség. Szerintem kell lennie (lásd a fenti gondolatmenetet), az persze kérdés, hogy mennyi a különbség.
-
Vesa
veterán
válasz coolabácsi #6583 üzenetére
Kettő kommentet találram az PW-ST-ről, az egyik szerint tökéletesen működik, a másik szerint hazavágja a motort. Mondjuk úgy, nem egyértelmű a helyzet.
Együtt lehet élni a 25-ös korláttal, de jobban kiegyeznék egy 35-40-es maximummal. A VolSpeed V3 lenne az igazi, de 70k+szerelés azért nem kevés erre.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz coolabácsi #6585 üzenetére
Igen, én is ezért vacilálok rajta. Sebességkijelzés megoldható máshogy is, a többit pedig egyébként is telóval és smart watch-al oldom meg. Garit viszont nem kockáztatom, ezért egyelőre letettem a tuningról.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz coolabácsi #6741 üzenetére
Én csak hegynek felfelé tolom be maxra a rásegítést. Egyébként "auto" fokozaton van, sík terepen pedig a legalacsonyabb fokozaton. Így nem okoz gondot semmilyen helyzet, de az sincs, hogy kvázi nem kell erőt kifejteni. Pörög a szívem így is, de nem szakadok meg.
A tudomány a valóság költészete!
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Autós topik
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Futás, futópályák
- Le Mans Ultimate
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Dell notebook topic
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- További aktív témák...