- iPhone topik
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- DIGI Mobil
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagylaci32
tag
válasz tknof1871 #6298 üzenetére
Van már oldható tengelykapcsolós középmotor. Pl. ez a Mavic X-Tend: https://youtu.be/eDG8OmIbjlE
A kuplungnál is érdekesebb, hogy apró ciklohajtóművel oldják meg a fordulatszám illesztést, így nagyon kompakt lett a szerkezet és valószínűleg ezzel nagyobb hatásfokú is, mint a hagyományos, több fogaskerék áttételt használó középmotorok.[ Szerkesztve ]
-
nagylaci32
tag
Felvilágosítana valaki, hogy a hagyományos kerékpárt miért hívják "analóg"-nak? Ahogy én tudom, semmi köze nincs a hagyományos/mechanikus/emberi erővel hajtott jelentéshez.
-
nagylaci32
tag
válasz Somatom #6367 üzenetére
Ha mindenáron jelzőt akarunk tenni a normál bicikli elé, akkor szerintem a "mechanikus" a legjobb kifejezés. (A "hagyományos", "manuális" is megteszi.) De nem lenne jobb meghagyni a kerékpár szót a hagyományos jelentésében és a segédmotoros kerékpárokat megkülönböztetni tőlük? Rájuk lett kitalálva annak idején a "moped" kifejezés. (Aztán elkezdték összevissza használni mindenre, aminek már pedálja sincs. Később már a négykerekű is lehetett mopedautó...) De manapság az "ebike" és a "pedelec" kifejezés jól leírja a különbséget a normál kerékpártól.
Nem úgy mint az "analóg" kerékpár, aminek szerintem továbbra is annyi köze van a hagyományos bringa jelentéshez, mint az "akusztikus" biciklinek. Ezeknél szerintem értelmesebb lenne az, "unplugged"- és a "vezeték nélküli" bicikli kifejezések is. Szóval továbbra is érdekel, hogy ki miért (milyen értelemben) használja az "analóg"-ot. -
nagylaci32
tag
válasz Somatom #6377 üzenetére
Gyors utánajárással a slusszkulcs az a (gyújtás) vége kulcs. (forrás)
A defekt pedig jelentésszűküléssel létrejött szó: (levegő) hiány (az abroncsban). (forrás)
Tehát ezek a példák okkal és nem "mert csak" jöttek létre.
Illetve jelentős különbség még, hogy tapasztalatom szerint ezeket a szavakat a magyarul beszélők értik, míg az "analóg biciklit" egyelőre csak egy nagyon szűk réteg, a segédmotoros bringások használják. Egyelőre nem találkoztam olyannal, aki tudja is, hogy miért így hívja, de nagyon érdekel. -
nagylaci32
tag
válasz sebgutkopf #6431 üzenetére
Pedeleccel is mehetsz 25 km/h fölött, ha képes vagy saját erőből. Arra is 30 km/h a megengedett legnagyobb sebesség lakott területen kerékpárúton. Hogy miért csak 25 km/h-ig engedik, hogy besegítsen? Valószínűleg ez egy olyan kompromisszum, hogy ne legyen veszélyesen nagy különbség az átlag bringás átlagsebességétől. Emelkedőn a kerékpárosok közel sem mennek 30-cal, míg 250 W segítséggel a pedeleces valószínűleg tudna. A pedelec céljának inkább a kényelmesebb kerékpározást tekintették, nem pedig a gyorsaságot. Szerintem valami ilyesmi gondolatmenet volt a szabályozás kialakításánál.
-
nagylaci32
tag
válasz Runner_fxr #6502 üzenetére
"maga a villanymotor 250Nm nyomatékot és 2600W-ot tud"
Honnan van az infó? Hogy érted, hogy a villanymotor 250 Nm-t tud? A fogaskerék áttételek utáni nyomatékra gondolsz, igaz? -
nagylaci32
tag
A Connex gyártó ebike-hoz való láncait patentszemmel árulja.
-
nagylaci32
tag
válasz Runner_fxr #7193 üzenetére
"De ez attól is függ, hogy mekkora a testsúly. Egy 60 kilós ember nyilván messzebbre repül adott sebességről mint egy 90 kilós..."
Alapvetően a tömeg nem számít a röppályában. Ha figyelembe vesszük a légellenállást, akkor igen, de kerékpárnál szerintem ez elhanyagolható.
-
nagylaci32
tag
válasz trialboj #7592 üzenetére
Elméletben az a biztos légtelenítési megoldás, ha a teljes folyamat alatt túlnyomás van a rendszerben. Emiatt jobb inkább átnyomni az olajat, mint átszívni. Szíváskor a nyitott részeken levegő is bekerülhet. Valószínűleg ez történt.
Ha alulról felfelé átöblíted újra a teljes rendszert, miközben úgy forgatod a féket, hogy lentről felfelé mindig a legmagasabb ponton legyen a féknyergen, majd a fékkarban is a furatok, akkor nem tud majd sehol megrekedni a levegő. Érdemes lehet még a folyamat közben megmozgatni a dugattyúkat is.
Talán van ennek egyszerűbben elvégezhető, gyakorlatiasabb módszere is, de ez biztos működik. -
nagylaci32
tag
válasz pècsimunkás #7670 üzenetére
Pedig a hátsó agy pozíciója kihatással van a váltásra is. Biztos, hogy ugyanabban a pozícióba lett visszaszorítva a kerék? Nem lehet, hogy valami elgörbült? (pl. a tengely vagy a váltótartó fül)
Egyébként hogy lazult ki az a gyorszár? valami beleakadt és kinyitotta?
Új hozzászólás Aktív témák
- Linux - haladóknak
- Melyik tápegységet vegyem?
- BestBuy ruhás topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Wise (ex-TransferWise)
- Vicces képek
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...