- iPhone topik
- Google Pixel topik
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Yettel topik
- Pontosabb, erősebb zajszűrést hoz a Sony kényelmesebb formában
Új hozzászólás Aktív témák
-
plömplöm
őstag
válasz
#06658560 #2026 üzenetére
és van is, aki törődik. ami szokott történni, amikor megjelennek a konkrét számok, az az, hogy: "de az élmény". amiben persze van is valami, én is szeretnék ilyenkor a házból kilépve beülni a kertben álló már meleg autóba, ház is van, kert is van, de rabszolgám nincs, hogy a merevre keményedett, adott esetben jégcsapos villanydrótot helyettem elrámolja, a kutyákat meg erre nem tudom beidomítani. ez csak egy példa volt. az élmény.
-
tha_answer
őstag
válasz
#06658560 #1934 üzenetére
barmifele rendszer leghatekonyabb valtozasat ugy lehet elerni ha oda nyulunk ahol az egysegnyi impakt a legnagyobb. a felso 1 szazaleknal van ez.
ertem en hogy a busmanhoz kepest egy videki tiefighter nagyon sok, de nagysagrendileg aranyaiban az ideodarepkedes, hajokazas, fastfashion, suvmania, sokkal de sokkal nagyobb.
szoval sem mernokileg, sem tarsadalmilag nem erdemes nem ott kezdeni ahol a leghatekonyabb, ami pedig legfelso 1 percent "luxusfogyasztasa" visszafogasa.
-
-
dabadab
titán
válasz
#06658560 #1627 üzenetére
Nem igazán látom, miért tudna nagyobb gyártott mennyiség olcsóbb lenni.
Ne már:
Fix költség (fejlesztés etcetera) / darab.
Nagyobb fejlesztési büdzsé, amiből már érdemes apróbb gyártási optimalizációkat is kihozni, mert a nagyobb volumen miatt megéri.
És még egy rakat más dolgot biztos te is hozzá tudsz tenni ehhez a listához. -
#16820480
törölt tag
válasz
#06658560 #1627 üzenetére
Már egyszer linkeltem, de tessék újra: [link]
Gázos nekem sem annyira kéne, akkor már inkább egy hibrid. Még ha legalább teljesen LPG üzemű lenne, de ahogy olvasom, ott is kell benzin, mert a motor bemelegedéséig azzal megy. Ezzel városi közlekedésben szinte semmit nem lehet akkor nyerni.
-
válasz
#06658560 #1390 üzenetére
nem mondtam, hogy jobb az akkutechnológia a dieselnél de azért elégetésnél kicsit máshogy hasznosul belőle az energia (tény sokkal rosszabb a végeredmény megtehető kmerben nézve mint a diesel, de co2 ben meg fele harmada)
Tehát pontosítanálak:
- egy diesel vagy benzines autó 1100-1200 kg
- egy elektromos modell 1450 kg, tehát a különbség 450-350 kg ami amúgy a kocsi aljában van ami miatt sokkal masszívabb jobb az úttartás de ezek lényegtelen paraméterek
- ebbe a 450-350 kg-os akkupakkba jelenleg már kocsiban lévő akkukban 50 kWh energiát vagyunk képesek tárolni. A mostani már bejelentett és gyártásba is került új technológiával kb 70 kWh-t tudunk tárolni
egy benzines / diesel autóban 45-55 literes tank van ami ami 5,7-es fogyasztással azért nem megy el 1000 km-t (elírtad fent 10000 lett de értem) inkább 800-900 km közötti a valós.
közben a mai technológiával akkuban 250-300 új technológiával 350-450 km-t tudunk megtenni 1 töltéssel.
egy 0-80 töltés tipikusan 30 perc gyorstöltőn. Egy tankolás pedig 5 perc (hát inkább 10 de mindegy is tény, hogy kevesebb idő - amúgy horvát tengerpartra mentünk 2 megállóval pisi-kaja-tankolás 40-50 perc volt mert annyian voltak, hogy mindenhol sorba kellett állnitehát ott már az elektromos is simán feltöltött volna)
az, hogy mennyire hátrány egy kis árú elektromos autó (tesla akkuméret, ár és gyorstöltés miatt más kategória minden szempontból ott már most 300-400 km körül kell megállni és 15-20 perc max a töltés) az csak a felhasználástól függ...
- mi évi 20.000 kmt megyünk
- ebből heti 300 km Budapest és agglomeráció úgy hogy heti 3 nap mozgunk (amúgy home officeból dolgozunk a párommal)
- így heti 1x töltjük az autót általában napközben mikor itthon vagyunk (reggel 8-tól este 5-ig kb ... így az adott napi áram termelés tulajdonképpen az autóba megy egyből a napelemből)
- évi 10-12 alkalommal megyünk apósomékhoz (180 km ahol tudunk 3 fázisról tölteni azaz míg megebédelünk és beszélgetünk feltölt annyit az autó, hogy vissza is tudunk jönni tankolás nélkül)
- szüleimhez évi 10 alkalommal megyünk ez 250 km ezt lassú tempóval (kb 90-nel) kibírná az autó de autópályán ahol lehet ott gyorsabban megyünk bár 110 a max mert 0-ás 4-es 44-es úton megyünk) így célszerű Szolnokon tölteni 20 percet. Ott szoktunk aludni éjszaka megint tele a tank áramról. Így visszafelé is max 20 perc töltés kell
- évi egyszer megyünk Horvát tengerpartra vagy esetleg valamilyen szigetre nyaralni (akkor repülő) ezeket elektromos autóval nehéz kivitelezni (bár Horvát tengerpart cirka 3x30 perc töltéssel elérhetőés annyit amúgy is megállunk)
- ezen kívül van még pár 150-200 km-es utunk fél napos egyeztetéssel az ország különböző pontjain ahol általában AC destination töltővel míg megbeszélek tudok annyit tölteni (3-4 órás egyeztetés kaja), hogy ne kelljen várnom a töltésre. (van egy elektromos rollerem ami befér a csomagtartóban ha a töltő a megbeszélés helyétől messzebb van.) Ha mégis út közben kell tölteni akkor abban a fél órában tudok dolgozni mobil neten így nem kidobott időHa ezt így megnézed akkor évi 20 (nagyon max 30) esetben kell pénzért töltenem és várni a töltésre egyéb időben nem kell.
Korábban átlag kéthetente kellett benzinkútra mennem ami (közel van hozzánk) + 2 km kitérő és így 26x-5-10 perc / év volt.
Persze aki állandóan nagy távokat megy az ne vegyen elektromost. Sehol nem írtam, hogy neki megfelelő. Sőt aki nem tud otthon tölteni azt is le szoktam beszélni róla...
-
Elf
aktív tag
válasz
#06658560 #1390 üzenetére
Attól hogy nagyságrendi lemaradásuk van nem jelenti azt hogy elégtelenek.
A rakatéhajtómű még jobb fajlagos mutatókat mutat. És?
Következik ebből bármi a belsőégésűre nézve? Nem.Ha a villanyos meghajtás paraméterei vagy elégségesek vagy elégtelenek. Ezt el lehet dönteni önmagában.
Látszik hogy kamion meghajtásra elégtelen. Ovijáratra elégséges. A kettő közöttieken meg lehet vitatkozni. -
válasz
#06658560 #1376 üzenetére
Akkuk fejlődéséről írtam amik azért jelenleg 5-6 évente duplazzak az energiasűrűséget... Jelenlegi technológiával egy 2 tonnás autó kb 150 kWh max akkut tudna hordozni ami nyáron 90 körüli tempóval 1000 km a 0-80 töltés pedig 40 perc körül van.
De a kisebb 1,5 tonna alatti autóknál most a 50kWh akkuk vannak a legújabb akkutechnologia ekkora kocsiba 70-75 kWh kapacitást tud belerakni. Ami meg akar 500 kmt iseg tud tenni
-
tha_answer
őstag
válasz
#06658560 #1376 üzenetére
Jaja. Megsugom a villanypajtiknak ha joltevedek meg az 1800as evek legvegen egy konnyufem illetve specialis otvozetu karosszerias (tungsten) elektromos hajtasu kocsi lepte at eloszor a 100 kmh-t. A szazadelon a porsche mar agymotoros elektromos kocsit csinalt. Mint mondtam varosi hasznalatra mar akkor jobbak voltak, a magnasasszonyok nemhiaba hasznaltak.
Igy van. Az icebe van meg potencial. Pl mahle tjet, vagy a legujabb kutatasok amik drasztikusan csokkentenek a kibocsatast es novelnek a hatekonysagot. Pl ultrahangos gyujtas.
-
válasz
#06658560 #917 üzenetére
Gondolom amikor világ végén faluban fogy el a delej és nincs a megyében sem gyorstöltő.
Mi az hogy "ott fogy el"?
Te használtál már bármit, ami akkumulátorral megy? Olyan nincs, hogy valami hirtelen, paff, elfogy. Ez olyan mint azt mondani, hogy szar a benzines, mert ha a világ végén fogy ki a benzin, akkor 20 km-t is kellhet gyalogolni a kannával a kútig.
Csak éppen nem REX volt, mert volt olyan üzemállapota, amikor a belsőégésű motor is tudta hajtani a kerekeket.
Van egy külön kapcsolható, speciális üzemállapota, amikor behúz egy kuplung, és akkor van kihajtás. Ha azt a "gombot" nem nyomod meg, akkor REX-ként működik.Régen úgy volt megadva, 50/90/130. Aztán lakott területen belül/-kívül/átlag.Csak jöttek a nem tudom kik, akik szerint csak egy szám kellett.
És azok is oltári kamu számok voltak.
Vagy nem. A Chebdo vagy melyik rendszerhez való kábelt rendszeresen csak feláras extraként lehet megvenni
Type 2 kábel. De az nem a gyorstöltő, amire a cikkíró írta, arra utalva, hogy anélkül még csak tölteni sem lehet. Az egy olyan lassú töltőhöz való, ami nélkül leélheted az egész életedet.Most még. Pár éve már volt jogszabály/rendelet alkotva rá, amely alapján a normál lakossági árnál drágább lett a töltés.
Erről kérnék linket, én nem tudok ilyenről.Mármint odamész, feltöltöd és utána akár Paypass-el kifizeted kártyával, nem kell egyáltalán telefon hozzá?
Nincs telefonod? Így kezdtem: "Kérem jelentkezzen, akinek nincs okostelefonja arra, hogy villanyos töltést fizessen." Szóval, kérem jelentkezzen.Ellenben Kínában, amint megszűnt az állami támogatás, azonnal földbe állt a dolog. Németeknél is most megtolta az állami szubvenció, anélkül kevesebb fogyott volna.
Földbe: [link]
De nem az egész országból, kontinensről.
Teljes kontinensről most sincs szó. Csak UK. Sőt, teljes kitiltásról sem, csak nem lehet majd forgalomba helyezni újonnan. Közlekedhet. -
-
válasz
#06658560 #843 üzenetére
Nyilván nem velük alkották meg csak épp hagyták, hogy az autógyárak kijátsszák az aktuális normákat egy a valóságtól teljes mértékben elszakadt, már a megalkotása pillanatában rég elavult mérési ciklussal, és a kifejezetten erre ráhangolt preparált tesztautóval. Az is egy vicc, hogy az eu-ban jelenleg akár 20-30% eltérés is simán előfordul néhány autónak a gyártó által megadott fogyasztási adatai és a valós fogyasztása között. Az a 20-30% +fogyasztás az a tulajnál 20-30%-al magasabb üzemeltetési költségként jelentkezik emellett ugyanennyivel rosszabb emissziót is jelent. És ez úgy látszik senkit nem zavar/érdekel. Ennyire nyíltan hülyének lehet nézni az embereket 2020-ban is.
Nyilván senki sem vette az lpg-s autót amikor a franciáknál (és nekem az rémlik, hogy az ezredforduló után a németeknél is) az alacsonyabb co2-ja miatt propagálták a dízel autók vásárlását. Xy évre rá meg értetlenül álltak a légzőszervi betegek magas számán. -
axioma
veterán
válasz
#06658560 #661 üzenetére
Ha ott elsz, akkor masok teljesen a korulmenyek (mind meglevo tolto infrastruktura, mind a kulonbozo uzemanyagarak, elektromos vetelezes, szokasos napi utak stb.), nem tul relevans a hazai kornyezetben.
Ha itthon elsz akkor viszont nem relevans hogy ott ki szamit tehetosnek. -
axioma
veterán
válasz
#06658560 #631 üzenetére
Az hogy tehetos, az viszonylagos. En jol keresek, de a ferjem meg az egyetemen tanit, kozepiskolai tanar fizuszintnek is hol alatta hol folotte, a Bp atlagot nem eri el. Itt inkabb attol vagyunk ilyen helyzetben, mert me'g 98-ban szalltunk be az elso ingatlanba (bekasi lakas) mielott az elso nagy arnovekedesi hullam volt, es utana meg epitkeztunk (akkor sok hitellel es befektetett energiaval, plusz kolcsonkeros evekkel, bolcsis-ovis gyerekekkel). Az itt irogatok kozul is gondolom nem egy fiatalnak vannak Bp teruleten kivul cs.hazban elo szulei [az inkabb a mi korosztalyunk], akkor ok most extran tehetosek? Csak hat mi eppen erre koltottunk es szamokkal alatamasztva befekteteskent, mig mas meg masra (persze hitelek, akkori szocpol stb.)
-
dabadab
titán
válasz
#06658560 #632 üzenetére
Jé, a Tesla pont ugyanazt csinálja, mint az autógyárak? Mi benne a jól kigondolt stratégia, amit normál gyárak nem csinálnak?
Nekem nem rémlik, hogy a nagy autógyárak a drága luxusautók felől próbálták volna megközelíteni az elektromos autózást, kezdve egy praktikusan kb. értelmezhetetlen roadsterrel (a benzines Elise-eket is elég gyakran utánfutón viszik ki a pályára - nem véletlenül), aztán egy értelmezhetetlenül erős nagy szedánnal, majd egy nagy SUV-vel és így szépen mendegélve lefele. Ehelyett voltak mindenféle kicsi, béna, gyenge de baromi drága elektromos kisautóik (már akinek volt egyáltalán, ugye).
-
válasz
#06658560 #632 üzenetére
Az akksik már most is nagyon gyorsan mennek lefelé. 3,2V 280Ah (0,9kWh) LiFePO4 akkumulátor cellák már 70 dollár körül hozzáférhetők. Nem véletlenül került a 2021-es M3 SR+-ba +10% kobaltmentes LiFePO4 a korábbi kobaltos Li-Ion helyett. Az Model 3 akkumulátor költsége 5ezer dollárt csökkent az elmúlt 3 évben, és így fordult át veszteségesből nyereségesbe a gyártás.
-
válasz
#06658560 #631 üzenetére
A 3. emelet problémája jelenleg nem a villanyautózás. Az övék majd 10 év múlva a 10 éves kocsik lesznek. Addig van 10 év, hogy kiépüljön a megfelelő töltő infrastruktúra. És nem kell aggódni, már a töltőüzemeltetők már készülnek a feladatra. Ahogy bővül a 3. fogadókészsége, úgy fognak bővülni a lakótelepi, olcsó, de lassú AC töltőpontok. De egy bármilyen autó üzemeltetésére bőven elég az 1x16A, 3,7kW. Egy könnyen hozzáférhető 3x32-es betápból 6-8 ilyet lehet telepíteni egy ütemben.
-
axioma
veterán
válasz
#06658560 #620 üzenetére
En csak olyan cikket olvastam a nemet phev-k kihasznalatlan toltojerol, ahol konkretan a benzint kifizettek (mind1 a penzugyi megoldas), a villanyt nem. Te tudsz masikrol is?
Igen, ma csak fix vegponti toltesen (vagy a ceg ahova naponta jar a user, vagy a lakohely) eri meg az elektromos. Bar a car-sharing e-autoit lehet hogy hozza kene csapni mint harmadik eset. -
axioma
veterán
válasz
#06658560 #596 üzenetére
Nem vagyok kepben: a jovedeki ado nem azert van, mert egy elfogyo termeszeti kincsrol beszelunk? Az utado az mas, azt nyilvan bele illene tenni. Meg jo kerdes, mi lesz pl. a benzinkutakon hasznalhato (altaluk kotelezoen ingyenes ha jol tudom) szolgaltatasokkal mint kereknyomas-ellenorzes es korrigalas.
Igen, ma me'g a mai akku a'rak mellett tamogataskent kapja a zold autos ezeket ingyen, meg mert nincs kritikus tomeg ami zavarna' oket. De az akku ara javulni fog, ha abba is beleraknak annyi munkaorat fejleszteskent (ha muszajbol, hat muszajbol) mint amennyit a mai "olcso" benzinmotor kifejlesztesebe beleraktak, es alltam nelkul is belathato kulonbsegre hozva a benzineshez kepest (varosi celra).
Ma en is azt mondom, hogy egy retegnek eri meg az e-auto csak, es akkor se uj autoval szamolva (de aki ujat vesz az ugyse a gazdasagilag megeri alapon dont...). De pl. nekunk csak az autok miatt lett napelem a hazra, tehat az e-autoval egyutt az energiamixet is javitottuk amit elhasznalunk. -
#16820480
törölt tag
válasz
#06658560 #595 üzenetére
Nem hiszem, hogy kinyírnák a kisautókat. Most még rossz az ár/érték arányuk, de pár éven belül lemehet ez olyan szintre, ami már elfogadható.
Méretben ott az id3, Leaf, Honda E, meg elvileg a Tesla is akart valami 25e$ alatti modellt hozni valamikor, ami gondolom kis méretű lenne. -
axioma
veterán
válasz
#06658560 #544 üzenetére
Ez szalmabab-erveles. A cegautohoz adtak benzinkartyat, nem erdekelte a usert hogy akarhol is toltse, plane otthon ahol neki penz, nem a cegnek.
Ellenpelda a sajat amperank, ami rendszeresen a tmk miatt inditja csak a benzinmotort (pre-covid is, minusz nyaralni megy a csalad esete). -
válasz
#06658560 #517 üzenetére
Kb. 70-80 év alatt alakult ez ki, hogy kb. mekkora üzemanyagtartály kell egy autóba. Ez volt az igény, ez volt gazdaságos stb. ezért alakult így ki. De szvsz csak megszokás kérdése, régen a lovakat 50 km-enként legeltetni vagy etetni-itatni kellett, némileg hosszabb ideig, mint egy átlag tankolás, mégis túlélte az emberiség
Majd most is hozzászokunk, hogy 400 km-enként kell egy 20 perces szünet az autópályán... -
Ck.
addikt
válasz
#06658560 #383 üzenetére
Mit jelent az, hogy elfogadható? Hatótáv vagy fizikai szükségletek szempontjából? Mert utóbbi esetben nem tartogatnám a család vizeletét és kábelfektetési igényét, kínoznám a kutyát, csak hogy előbb odaérjek. Nem véletlen van a hivatásos sofőröknek is 4.5 órában meghatározva a maximális egyhuzamban lenyomott vezetés, majd azt minimum 45 perc pihenőidő követ.
A mi esetükben közel 2000 km-rel van szó egy irányba, van aki pihenés nélkül egyben lenyomja, csak tankolni áll meg és a folyó ügyeket is csak akkor intézi el, kívánom hogy sose találkozzak össze ilyenekkel, rendkívül balesetveszélyes.
Mi helyette félúton megállunk egy éjszakára valamelyik hotelben, reggelivel, majd kipihenve kezdjük a második felét az útnak.
Új hozzászólás Aktív témák
ma Amíg nincs alapvető technológiai ugrás az energiatárolásban, addig egyszerűen fölösleges, hogy a napi ingázáshoz is állandóan cipeljük magunkkal a felesleges tonnákat, miközben a fenekünk alatt lévő, zömmel kihasználatlan telepből négy másik városi autót zöldebbé tehetnénk.
- GEFORCE RTX 4070 SUPER WOW EDITION (bontatlan)
- IPhone 14 Pro max 256GB kuriózum! 98% akku 2027.08.28. Jótállás
- IPhone 16e 128GB gyári független 2028.04.17.Apple jótállás
- Apple watch Series 10 46mm Rose Gold GPS bontatlan! 1 év Apple jótállás
- Intel Core i5 12400F / RTX 4060 / 32GB DDR4 RAM / 1TB SSD konfig eladó jó áron
- BESZÁMÍTÁS! Asus X570 R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB FRACTAL DESIGN Meshify 2 650W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 9 5900X 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T480s - i5-8GEN I 8GB I 256GB I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Apple iPhone 11 Pro Max 64GB Zöld / Normál állapotban / 100 % AKKUMULÁTORRAL / 12 hónap jótállással
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest