- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Digitális detox a Nokiától
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi 12 - az izmos 12
Hirdetés
-
Nem fogod kitalálni, mire fókuszál a Dimensity 9300+
ma Spoiler: az AI-ra, ami májusban még az évszakot is megváltoztatja.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Xbox Game Pass [2024] - A májusi lista
gp Az elkövetkező időszakban többek között megkapjuk a Kona II Brume című játékot.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Noukoum
veterán
válasz tha_answer #193 üzenetére
Az a baj hogy semmit nem érsz el az energiasűrűséggel, a dízel ugyan úgy nagyobb környezeti terhelést okoz ma mint egy villanyautó. Akkor is ha kizárólag autópályán használod, pedig mint köztudott a villanyautó hatékonysága nagyobb sebességnél rohamosan csökken és visszatöltés sincs.
1,5 tonnánál nehezebb villanyautót meg majd adóztassák akkor, ha kitiltották az összes belsőégésűt, mindenhonnan. Majd után kell különbséget villany és villany között. Ezt is természetesen kizárólag környezetvédelmi szempontból nézve.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
axioma
veterán
válasz tha_answer #273 üzenetére
Es? En is matematikus vagyok, ossze tudok rakni 3 szambol egy negyediket ugy, hogy alatamasszon.
Aki sokat megy egy nap, az ne vegyen kis villanyautot, ebben eddig is mindenki egyetertett. Nekem meg anyagilag [is] megerte a befektetes. Es? Ez megfer egymas mellett. -
bambano
titán
válasz tha_answer #273 üzenetére
a cikkben szereplő számokkal a villanyos hosszú távú autózás az "inkább felgyújtom és belököm a szakadékba" kategória.
kösz, nagyot röhögtem így kora hajnalban...Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
7Heads Drago
veterán
válasz tha_answer #253 üzenetére
A szennyezes es az energiapazarlas legnagyobbresze a lakossagi futesnel kepzodik. Ezzel kell vmit kezdeni maganember szintjen.
Hát nekem vannak ez ügyben kétségeim. A legtöbb energia az iparban megy el. És ha nem a sz@rt gyártanák hanem a valóbban tartós használati cikkeket máris sokat tennének a földért. Illetve az olyan anyagok, gázok és folyadékok használatát kellene beszüntetni amik nagy mértékben szennyezik a környezetet. Sokkal jobban mint a kályhafüst. Illetve a magánemberben azt kell tudatosítani hogy műanyagot, gumit nem égetünk kályhában.
Persze az se ártana a ezen hulladékok nem egy nagy kupacban kötnének ki egy telepen hanem ténylegesen újra lennének hasznosítva.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
doooo
veterán
válasz tha_answer #461 üzenetére
Ezzel a "sötétzöldezéssel" abszolút semlegesíted a saját mondandódat, immár sokadszorra. Ja meg az ilyen "bizonyítékokkal" is, mint amit idelinkeltél egy korántsem független lobbi-csoportosulás oldaláról, akik 65 éve igyekeznek akadályozni a valódi fejlődést a kőolaj-, és az autóipar profitszerzése érdekében... Minek neveznéd ezeket (és magadat) a "sötétzöldekkel" szemben? Sötétszürkének?
-
bambano
titán
válasz tha_answer #461 üzenetére
de, hiába dpf-ezik, mert a nitrogénoxidok ellen a dpg nem hatásos.
a dpf a korom ellen hatásos.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
titán
válasz tha_answer #737 üzenetére
nem
Vannak, akik fejben még nem alkalmasak villanyos közlekedésre. Azoknak marad, hogy kivárják, míg az infrasturktúra megoldja, amit a fejük nem tud.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Noukoum
veterán
válasz tha_answer #737 üzenetére
Nem mert sosem szoktam lemerülni. Nem hogy autóval amivel sokkal nehezebb megcsinálni.
Ahogy benzinből sem fogytam ki sose.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
doooo
veterán
válasz tha_answer #731 üzenetére
És csak tovább folytatod ezt a veszélyes agymenést... Hitler, Kína, hatalmas összeesküvések, az elit, a fogyasztói társadalom... közben épp te bélyegzel meg másokat, és abszolút egyoldalúan, szélsőségesen egyoldalúan látod, és továbbítod (iróniára felkészülni:) az elit egy bizonyos csoportja által terjesztett dolgokat (magyarán olyan hiteltelen féligazságokat, és értelmetlen hazugságokat vagy csak hajlandó meghallgatni, amik illeszkednek a hibás előítéleteidbe, naiv elképzeléseidbe). A valóság persze nem így működik.
Egyébként tűkön ülve várunk végre valami konkrét megoldásokat is tőled, amikkel az olajlobbi, a gigavállalatok, a fél lábbal a sírban levő neo-liberalista gazdaságpolitika szájíze szerint "dekorbanizáljuk" a világot (mert az annyival jobb, ha ugyanazok a régi, tényleges "összeesküvők" dirigálnak, akik ide juttatták a világot). Szóval hajrá. Megtudtuk mi a probléma, megtudtuk mi a rossz irány, hogy ki az ellenség... halljuk a terveket. Mint kompetens szakértő, nyilván van pár a tarsolyodban. -
titán
válasz tha_answer #766 üzenetére
Nincs
50eres50-szeres energiasűrűség. Egy 4-500kg-nyi akkupakk az autó teljes élettartamának az összes energiáját képes eltárolni, míg a fosszilisbe tonnaszám öntöd a naftát ugyanannyi energiakivételhez. Minden csak nézőpont kérdése.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Atlantis
veterán
válasz tha_answer #811 üzenetére
Szerintem Leaf I van neki, csak nem meri bevallani... az idézett kijelentés más hajtásrendszer mellett nehezen elképzelhető.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
8th
addikt
válasz tha_answer #811 üzenetére
Rengeteg még nem közvetlen befecskendezéses szívó benzines autó van forgalomban amit teljes megelégedéssel használna a tulajdonosa az idők végezetéig. Sőt ha újonnan még kapható lenne ilyen motorral szerelt autó biztosan azt venne megint. De már nincs. Ezeket a motorokat ellehetetlenítették a döntéshozók a gyökér euro6 normákkal. Ha egy öreg euro4 szívóbenzinest elgázosítasz az gázzal hajtva kevesebb rákkeltő szart fog kiokádni magából mint egy közvetlen befecskendezésű euro6 downsizeing benzinmotor benzinnel. Egyetlen tollvonással kidobatták ezeket a motorokat az autógyárakkal ami hatalmas kibaszás a vásárlókra nézve.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
válasz tha_answer #811 üzenetére
oké, jogos a kritika, elírtam. széndioxidot bocsát ki, szénmonoxidot nem.
vectra, szívó benzines.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
titán
-
Rolly
veterán
válasz tha_answer #833 üzenetére
azért ez érdekes, akkor itt ezen a videón a január-februári kínai lockdown következtében leálló forgalom következtében csökkent no2 kimutatást meghekkelték a gyíkemberek
[link] -
#06658560
törölt tag
válasz tha_answer #845 üzenetére
Ilyenkor jönne jól, ha használnál ékezet. Mert nem mindegy hogy urdiesel, vagy űrdiesel.
-
titán
válasz tha_answer #852 üzenetére
Villanyosok fékkopása nullához közelít.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Rolly
veterán
válasz tha_answer #852 üzenetére
1,5 tonna szép határ csak egy kis 4 méteres elektromos is 1450 kg
-
Rolly
veterán
válasz tha_answer #856 üzenetére
attól mert ott van egy Model3-nál 400le nem kell még használni nálunk e208 ecoban 60le, normálban 80le míg sportban 136 le áll rendelkezésre (vagy hasonlóan pontos értékeket nem tudok) és máris nem kopik annyira a gumi...
sose értettem ezt a gumi koptatást... lehet koptatni a gumit és a fékeket ész nélkül és lehet ésszel használni. A korábbi kocsinkat fél évesen vettük akkor azt mondták 15e kmes szervíznél (7000-rel vettük) hogy a fékbetétek 80%-osak és hogy várhatóan ha így kopnak akkor 30e kmnél cserélni kell... 30nál nem cserélték. Most megyek 50e-s szervízre holnap kiderül, hogy cserélni fogják-e vagy sem -
titán
válasz tha_answer #856 üzenetére
Nyilván a gumit jobban terheli egy M3 vagy egy Leaf, mint egy Reanult Twingo. De annál kevésbé egy pedelec, de annál még kevésbé egy kemping bicikli, annál meg még kevésbé a cipőtalpam, de annál még kevésbé a bőr a lábamon. Meg is van a végső megoldás.
Ha kategóriákat nézünk, akkor egy azonos méretosztályú villanyos talán picit jobban fogyasztja a gumikat, de nagyon sokkal kevésbé eszi a fékbetétet. Teslákkal 250-500ekm simán meg szokott lenni a gyárival.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Rolly
veterán
válasz tha_answer #859 üzenetére
"főleg ha szénnel van az áram generálva" Európában 3-4 ország van aminél jelentős szén felhasználás és ők is mennek a gáz és megújulók irányába. Ezt kellene felfognod "móricka", hogy az áram egyre zöldebb lesz ahogy a technológiák robbanás szerűen fejlődnek. Az elmúlt 10 évben tizedére estek az akkuárak, az elmúlt 4 évben 20-30%-ka nőt a napelemek hatékonysága... Egyre kisebb állandó szélből tudunk kinyerni energiát... ez mind zöld és csak jobb lesz nem 10 év múlva lesz Kánaán és 0 CO2 áram, de 20-30 év múlva simán lehet teljesen CO2 mentes áram, ha meg jön az iter akkor meg itt a Kánaán.
Életciklusára tekintettel lehet már most gyártani autót emisszió mentesen ... Rengeteg energia kell az akkugyártáshoz, de lehet már most teljesen zölden megújulókkal csinálni.
Szintetikus üzemanyagok is jó megoldás, bár akkor is a városlakók szívják be a szintetikus üzemanyag káros anyagait amit az autó kipöfög... És hatalmas mennyiségű energia kell hozzá. Pont ezért személyautókba már most esélytelen a hidrogén, mert olcsóbb akkut rakni a kocsiba és oda tölteni az áramot és még jobb a hatékonyság is.
Egy Lada Samara 10 liter körül eszik (volt és szerettem is felüdülés volt az 1200-as Lada után), de ilyen hülyeséget leírni, hogy az zöldebb bárminél ami most kapható az abszurdum...
Attól, hogy néha jól jön az erő nem kell mindig használni. Ha ezt nem érted meg akkor hagyjuk. Attól, hogy az autó tud 150-nel menni 50nél még nem fogsz 150nel menni - ha normális vagy - viszont ha egy forgalmas kereszteződésben be kell kanyarodni két kocsi közé nem mindegy hogy hogy tud kikanyarodni... De szerintem előbb vigyél el egy körre egy elektromos autót és utána okoskodj.
És ha nem használunk motorolajat akkor nem kell előállítására kitermelésére finomítására semlegesítésére energiát és pénzt fordítani . A lítium akkukra már most van - német cég által fejlesztett - 95%-os újrahasznosítható lehetőség. Természetesen kérdés, hogy mennyi energiát és vegyi anyagot igényel. Ezt sajnos nem tudom, de energiát megint csak lehet megújulóból előállítani...
És egy pár egyszerű kérdés s szerintem a vergődést be is fejezheted (segítettem válaszokkal ha nem menne ) :
- egy ma legyártott diesel vagy benzines autó ma tudja tartani a CO2 kibocsátási értéket? (NEM)
- 5 -10 -15 év múlva fogja tudni? (NEM)
- legalább azt tudni fogja amit gyártáskor? (NEM)
- egy ma legyártott villanyautó 10 év múlva zöldebb energiával fog üzemelni? (IGEN) -
Ribi
nagyúr
válasz tha_answer #904 üzenetére
TC cikke is elég sokat elmond erről:
"Egy német szervezet kiszámolta, hogy a Leopard 2 harckocsi ugyanolyan környezetvédelmi címkét kapna, mint egy 1,4-es Golf, hála annak a tömegkorrekciós képletnek, ami alapján a CO2-osztályokat beállították, mivel a tank 62 tonnás. Csak sajnos a Fiat 500 meg nem. Szopó!"
Kiváncsi vagyok melyik autógyártó találja ki, hogy ballaszttal árulja a kocsit, hogy könnyebben átmenjenk ezen a fasságon. Otthon te meg szépen kiszedheted belőle és lesz egy könnyű autód.[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz tha_answer #904 üzenetére
Pont ez az érdekes, hogy egy hatalmas (2m széles), 800LE-s családi sportkocsi teljes életciklus kibocsátása kb. ugyanannyi, mint egy kis, városi benzines futrinkáé. A kis városi futrinka EV-ké meg nagyon kicsi.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Ck.
addikt
válasz tha_answer #904 üzenetére
Álomvilágban élsz, milyen mai ICE fog tudni 20 évet főelem csere nélkül? Néhány gyártónak a 2-3 évet is nehéz kihúzni lánc szakadás nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz tha_answer #919 üzenetére
Amióta új motor vagy a régi generálja szükséges.
-
Ck.
addikt
válasz tha_answer #923 üzenetére
Én itt most konkrétan a három betűs márkára gondolok, ahol hivatalosan nem kell cserélni, ellenben vékony mint a bicikli és szeret szakadni.
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz tha_answer #920 üzenetére
https://seekingalpha.com/article/4254995-teslas-long-range-model-3-heavier-co2-footprint-toyotas-camry-hybrid
seekingalpha
Jó, ha tudod, hogy az egy Tesla shortos befektető antiTesla blogja, amivel a célja, hogy beleállítsa a földbe a Tesla árfolyamát, és keressen rajta egy valag pénzt. Az elmúlt egy évben oltárit bukott, gatyája a földön.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz tha_answer #942 üzenetére
Tömeget töltesz bele? Áramnak nincs tömege.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Rolly
veterán
válasz tha_answer #942 üzenetére
most télen mikor nem süt egész európában a nap és nem fúj a szél ez kb semmit nem jelent nézd meg nyáron ősszel tavasszal ... akkor simán 300 alatti a német érték... szóval éves szinten 350 alatt vannak jóval (nyáron 200 körül is simán)
-
Somatom
veterán
válasz tha_answer #1014 üzenetére
Nyilván, mivel a villanyautó még nem tudja azt a komfortot nyújtani, mint a belsőégésű.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
titán
-
Noukoum
veterán
válasz tha_answer #1014 üzenetére
Semmit nem mond el. Én is tudok olyan felmérést csinálni ahol a megkérdezettek 100%-a azt mondja hogy itt nagyobb a jólét mint sógoréknál. Nem értem miért téma még ez, minden tényt elmondtunk. A többi már az embereken múlik.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Ezekiell
veterán
válasz tha_answer #1033 üzenetére
Nem mindenkinek kell EVt venni, nem mindenkinek praktikus - az vegyen EV-t, aki tudja otthon tölteni, ilyen egyszerű.
De mondjuk sehol nem is írtam körúton belüliekről, csak te próbálsz kötözködni szokásodhoz híven.
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
#16820480
törölt tag
válasz tha_answer #1033 üzenetére
Körúton belül rendkívül sok benzinkút is van legalább Meg parkolóhely, ha már ott tartunk. Belvárosban lakó számára benzines kocsi is nyűg, amikor a napi ingázást megduplázza a parkoló kereséssel a háztömb körül.
-
nagyúr
válasz tha_answer #1049 üzenetére
Höhöjjj!
A gázolaj 50 Kwh energiatartalmát milyen hatásfokkal használja egy autó?
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Somatom
veterán
válasz tha_answer #1049 üzenetére
Nekem már írták, hogy ne használtat hasonlíts újhoz!
Nem tudom, hogy mennyi lehet egy használt villanyautó. Ha három milla, akkor máris "csak" 2,6 milla mínuszban vagy, ami az autóban áll. Egy gtk -s eset után érdekelne, hogy mennyit csengetne a biztosító a három millás e-verdára.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
nagyúr
válasz tha_answer #1052 üzenetére
Oké, de akkor te is olvasd el még egyszer. Csak mert te a 50 kwh-t 100%-os hatásfokkal számoltad, így nagyon sok értelme nincsen az összehasonlításnak...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Ezekiell
veterán
válasz tha_answer #1052 üzenetére
Említésre sem méltó szeljegyzet a megújuló
Ilyen debilségeket miért írsz le? Az EU teljes áramfogyasztásának 18%át megújulók adják, és ez 10 év alatt duplázódott, 2030-ra pedig 32% a cél (amit tartanak is). Csak hitelteleníted magad ilyenekkel...Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
titán
válasz tha_answer #1019 üzenetére
felesleges attol barmit is varni, aki szerint az akksi egy elettartamra valo energiat el tud tarolni
Én sem várok attól semmit, aki ezt nem érti. Nem baj. Tényleg.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz tha_answer #1058 üzenetére
Pontosan. Végre. Nem az benzint kell összemérni az akkumulátorral, hanem az aksit a tankkal, vagy a benzint az elektronokkal.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Ezekiell
veterán
válasz tha_answer #1060 üzenetére
Első sor.....
De csak ezt nézd meg, ha már IEA-tól linkelsz: https://www.iea.org/reports/world-energy-balances-overview#oecd-countries
A megújuló energia a második, bőven előzi a szenet/atomenergiát/olajat.Szóval amit írtál, hogy "Említésre sem méltó szeljegyzet a megújuló" az irtózatos baromság. Már megint...
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
titán
-
Ezekiell
veterán
válasz tha_answer #1064 üzenetére
Na, csak megértetted, hogy nem csak szél és nap van. Jólvan, akkor tisztáztuk, miért írtál baromságot, örülök h segíthettem megérteni, a többi beszélgetésetek nem érdekel
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Somatom
veterán
válasz tha_answer #1065 üzenetére
Hááát.... A vízenergia általában nem annyira környezetbarát. A vízerőművek előtt van egy duzzasztó gát, ami területeket elárasztó tavakat eredményez. Plusz a megnövelt vízfelülettel nő az elpárolgó víz mennyisége is.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Rolly
veterán
válasz tha_answer #1077 üzenetére
Nagyon szánalmas a vergődésed. S alap dolgokat nem tudsz felfogni. Már ma az éves átlag magyar, német mixszel fele CO2 kibocsátása van egy elektromos autónak... (Francia, Norvég, Angol, Svéd áramra is bőven igaz...) Persze ahol csak szén erőmű van ott nem. De szerencsére az EU nagy része nem ide tartozik...
Az áram mixek jelentősen zöldülnek...
Hol könnyebb megfogni és szűrni vagy semlegesíteni a CO2 (és sok sok más káros anyagot? Minden autónál? Vagy pár erőmű modernizálásánál?)
Hol jobb a levegő minősége? Egy olyan városba ahol csak elektromos autók közlekednek vagy ahol csak belső égésű autók?
Melyik autóban ülnél inkább? Ami tele. 5 km múlva kezd el fűteni? Vagy ami egyből fűt? Mi lesz a mai Diesel és benzin motorokkal akik 5-15 km közötti utakon használják?
Ha a fenti kérdések alapján nem sikerül érdemben megvilágosodnod, akkor kérlek zárkózoz be az autoddal a garázsba és indítsd be... Én is azt fogom tenni - az enyém elektromos... :)
Mielőtt gigabuzizöldnek tartalnátok... Van 15eves dieselunk amit már nem használunk, van 3 éves Diesel autónk amit nem éri meg eladni így évi 3000-5000 kmt megyünk vele csak távoli utakra,amire való a Diesel... És van most elektromos autónk amivel 15-17e kmt fogunk menni. Ja és most veszünk majd kerékpárt és helyben azzal járunk (bár az nincs havi 20-30 km amit így ki tudunk váltani, mert munka miatt 30 kmerekre kell járnunk.
Tehát zöldnek tartom magam a szükséges autozasomra is megtermelem napelemmel az áramot, ahogy amit lehetett kiváltottam a házban is árammal (500-700m3 gázt)
-
Elf
aktív tag
válasz tha_answer #1052 üzenetére
A gázolaj banyaszatanak, finomításanak és logisztikajanak energiaigényének számításakor a felhasznált áram milyen forrásból jön? Megújuló vagy foszilis? Ha foszilis akor a szén banyaszatának és logisztikajanak energiaigényének számításakor a felhasznált áram milyen forrásból jön? Megújuló vagy foszilis? Mert ha... izé... vákicsit..
-
yodamester10
őstag
válasz tha_answer #1079 üzenetére
Látom te nagyon ellene vagy ennek az egésznek,javaslom húzd ki a számítógéped is mert az is árammal megy valamilyen módon
-
Rolly
veterán
válasz tha_answer #1089 üzenetére
Nem tudom,hogy milyen statisztikákrol és levegő minőségekrol és milyen kutatási eredmenyekrol beszélsz, de sok műholdkép van a tavaszi lockdownrol,hogy hogyan csökkent a levegő NOX tartalma európában és Kínában is. Természetesen a kibocsátások egy része fűtés és gyárak... Tehát nem csak az autó szennyez...
Mesterséges üzemanyagra és hidrogenre is szükség lesz a jövőben, csak nem a közutakon, hanem repulokon és hajókon. Elég hülye megoldás lenne a zöld árammal rossz hatékonyság mellett hidrogént vagy mesterséges üzemanyagot előállítani és azt rossz hatékonysággal elhasznalni egy autóban (mindent számolva itt valahol 80% körüli lehet a veszteség, de lehet még több mert csak a belső égésű motorban 60% körüli a veszteség és szállítani kell plusz előállítani) miközben az áramot lehet tárolni (akkuban) és szállítani kis veszteséggel (20% körüli).
Ezért mesterséges üzemanyagot csak ott érdemes használni, ahol az akkuk súlya vagy térfogata problémát okoz...
-
Rolly
veterán
válasz tha_answer #1091 üzenetére
Pénz lerakasa CO2, egy IT programozó home officeban saját eszközön napenergiával támogatva mivel rosszabb CO2 szempontból (amikor ennyi pénzt amennyibe egy elektromos autó kerül 1 év alatt meg tud keresni) mint egy gyári munkás napi 50 kmt autózva vagy buszozva 1 év keresetből vesz egy 4 milliós benzines daciat?