- iPhone topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Premier előzetesen a Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- Sweep the Board!
gp Elérhető lett Switch-re a játék, amely leginkább a Mario Party-hoz hasonlítható.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Két baj van az eszmefuttatással.
Az egyik, hogy az akku csak bizonyos számú töltést visel el, minél többször megy végbe a lemerül/feltölt ciklus, és minél jobban lemerül annál hamarabb tönkremegy. Ideális esetben 30-80% között használva a leghosszabb az élettartama, így használva sok-sok évig nem lesz gond. Ha viszont sokat töltjük nulláról 100%-ra, akkor pár ciklus alatt vége.
Na most ha egy 500 km-es hatótávú autót használunk úgy, hogy napi 50 km-t teszünk meg, akkor elég hetente egyszer tölteni, és vígan benne maradunk a 30-80%-ban. Ezzel szemben egy 150 km-es hatótávú autóval tesszük ugyanezt, akkor vagy minden nap töltjük, vagy jobban lemerítjük, lényeg, hogy sokkal hamarabb degradálódik az akksi.A másik, hogy szerencsére elég jó hatásfokú a fékenergia visszanyerés, szóval a nagyobb tömeg nem igazán számít a fogyasztásnál, nem úgy, mint egy benzines autónál...
Szóval bőven nem elég még a hatótáv a legtöbb elektromos autónál, van hová fejlődni.
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
De pont ez az, hogy nem használódik. Míg a kisebb akksi meg használódik.
Tegyük fel, hogy ideális körülmények között kibír 1000 töltést egy akksi (elvileg kibírhat sokkal többet meg sokkal kevesebbet is, használatfüggő, de a példa kedvéért vegyük 1000-nek). A 500 km-es autónál ez 20 évet jelent, a 150 km-esnél meg 3 évet. De mivel az 500 km-est tudod ideális körülmények között használni (a töltések zöme 30-80%-között történik, néha megy csak alá-fölé), a 150-est meg szinte mindig az ideális tartományon kívül használod, ezért még az 1000-et se bírja ki, ezért csak 2 év lesz. Vagyis a 3-4szer nagyobb akksit 10x addig használtad. Melyik a környezetszennyezőbb akkor?Persze aki kisebb hatótávú autót vesz, az valszeg kevesebbet is megy vele, stb. a fenti összehasonlítás csak egyforma használat esetén áll fenn, de a lényeg talán érthető.
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Egy nem igaz. Először a generátor üzem kapcsol be (brutál tud fékezni). Ha nem ugrik eléd valaki, vagyis nem vészfékezel, akkor gyakorlatilag a hidraulikus fékkörnek semmi dolga, max az utolsó pár méteren, amikor csak rögzíti már az autót, de akkor meg minimális a kopás. Egy elektromos autóban simán elmegy 100k km-t egy fékbetét garnitúra...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz #06658560 #517 üzenetére
Kb. 70-80 év alatt alakult ez ki, hogy kb. mekkora üzemanyagtartály kell egy autóba. Ez volt az igény, ez volt gazdaságos stb. ezért alakult így ki. De szvsz csak megszokás kérdése, régen a lovakat 50 km-enként legeltetni vagy etetni-itatni kellett, némileg hosszabb ideig, mint egy átlag tankolás, mégis túlélte az emberiség
Majd most is hozzászokunk, hogy 400 km-enként kell egy 20 perces szünet az autópályán...Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Okés, de neki konkrétan van egy Amperája, szóval kb. tujda mit fogyaszt, te meg olvastad facebookon, hogy mások mit írtak.
Szóval az egyik esetben előfordulhat, hogy helyes az adat, a te eseted viszont csak 3 dolgot bizonyít: 1. van interneted 2. tudsz olvasni 3. fenn vagy a facebookon.
Az összes többi nem túl elsőkézből származó infó...Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz Donki Hóte #1020 üzenetére
Szvsz arra gondol, hogy este felteszi a garázsban a töltőre, és reggel feltöltve várja.
Ez elég ritka eset a belsőégésűeknélNyilván nem mindenkinek és nem minden esetben opció, de azért a villanyautósok jó részénél valós előny...
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz Somatom #1023 üzenetére
Mármint a London-Isztambul táv napi kétszer?
Mert eddig az volt a baj, hogy nem elég hosszú a hatótáv és sűrűn kell megállni tölteni.
Ha valaki úgy használja a benzinest, hogy heti egyszer elég tankolnia, akkor neki nagyon nagyon megérné egy villanyos...Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz tha_answer #1049 üzenetére
Höhöjjj!
A gázolaj 50 Kwh energiatartalmát milyen hatásfokkal használja egy autó?
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz tha_answer #1052 üzenetére
Oké, de akkor te is olvasd el még egyszer. Csak mert te a 50 kwh-t 100%-os hatásfokkal számoltad, így nagyon sok értelme nincsen az összehasonlításnak...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz tha_answer #2413 üzenetére
Azt ugye tudod azért, hogy a villany teljesen másképp használja a féket? Ha nem vészfékezel, akkor gyakorlatilag nincs használva...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz tha_answer #2416 üzenetére
Ha viszont tudod, akkor miért írsz ilyen zöldségeket:
mivel a villanysuv joval nehezebb a simanal ezert amikor hasznalja a feket akkor jobban kopik.Aki él és nem boldog, az téved!
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Tanks - OFF topic
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- Politika
- LEGO klub
- iPhone topik
- Valami baja van a tápomnak
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Melyik hordozható audiolejátszót (DAP, MP3, stb.) vegyem?
- MW2 - MW3 játékosok baráti köre
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Amazfit GTS 2 új! (nem a mini)
- -62% HP EliteBook 845 G7 (840 G7):Ryzen 5 4650U,16GB,512GB SSD,vilI.MAGYAR bill.,Bang&Ol.,Win11ProHU
- Több db HP Thunderbolt dock 230W G2 230W -os töltővel MONITORCENTER
- Philips Evnia 42M2N8900 Gamer Oled Monitor!42"/4k/138hz/0,1ms/Freesync-Gsync/HDMI 2.1/TypeC/Ambiglow
- -56% HP EliteBook 840 G8:i7 1165G7,16GB RAM,512GB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.