- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Mobil flották
- Netfone
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Panelgarázs? Azt hogyan? Az általam ismert lakótelepeken nincsenek garázsok, vagy ha van is pár, azokba csak kihalásos alapon lehet beállni. Bár a mi környékünk nem panel, de emberek tizen éveket várnak arra, hogy kibérelhessenek egy felszabaduló garázst.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
bambano
titán
ha ezeket a számokat nézem, akkor:
55+110+55+110 az 330 rugó.
35+80+150 az 260 rugó.
nekem, mint valamiféle matematikusnak, ez rohadtul nem a fele.
ha a 250 ezres becslésedet veszem, akkor esetleg.de nézzük más szempontból.
volt itt egy link, ahol leírták, hogy elmentek egy villanyautóval temetőkörútra. 18 ezer forint töltési költségért (kis csúsztatással) mentek 650 kilométert. Azon az útvonalon én a saját benzintemetőmmel tudok hozni kb. 8l/100km-es átlagot, 52 liter, az belefér egy tankba. Megtankolom púposra indulás előtt valamelyik városon belüli kúton prémium benzinnel, 420 forintos áron, 21840 forint.vagyis tankoláson bukok 3840 forintot. Viszont én egy fenékkel végigtolom, nem üldögélek 3-4 órányi kényszerpihenőn elektronvadászaton. Ez mennyit ér? ezer forint/óra költségmegtakarításért dekkol mindenféle istenhátamögötti helyeken, kényszerből eszik. ráadásul ebben a konkrét esetben meg is szívja, mert a töltések miatt csak sötétben jut el az utolsó temetőjébe. mennyit ér, hogy nem kell sötétben botladozni a sírok között? ráadásul lehet, hogy az a 650 kilométer nem is annyi, mert mászkált a városban a töltő után, tehát lehet, hogy még 3840 forint sincs a különbség? miközben milliókkal olcsóbb az autó (oké, a benzintemető nem, de egy racionálisan kiválasztott autó igen). És ha nem 100-as benzint veszek, akkor megint nem ennyi a különbség, hanem kevesebb.
az tisztán látszik, hogy hosszabb távú utazásra a villanyautó totális anyagi csőd. ezzel ekvivalens állítás: tisztán látszik, hogy *számomra* az én felhasználási szokásaimhoz a villanyautó totális csőd. igaz, ha ritkán bemegyek a városba, akkor azt sofőrös "villanyautóval" teszem. ti villamosnak hívnátok
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
tehát szerinted az elektromos autóban, amiben sokszorosan komolyabb hűtés van, mint a benzinesben, nem lesz vízpumpa csere? meg nem lesz tárcsafék csere? meg nem fogod cserélni azt a két marék szenzort, amivel az egész kócerájt ellenőrzik? tévedsz...
most azokról az anomáliákról ne is beszéljünk, amikor a tesla nem bír beragasztani egy üveget... valami mindig pereg róluk. a többi villanyautóról is lehetne történeteket hozni, ha eléggé el lennének terjedve.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
senior tag
ha környezeti megtérülést nézzük (lengyel energiamixszel akkor soha) magyar / német energia mixszel 40-60e km-nél
Környezeti mérlegre lehet találni egészen sokféle számot, de ezek extrém módon kedvezőnek tűnnek, ennél azért sokkal magasabb számok szoktak elhangozni. Pl. google első két találat:
Benzines vagy elektro? A politika már döntött
Növeli a károsanyag-kibocsátást az elektromos mobilitásra való átállás erőltetése''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
batai15
félisten
Létezik automata is ,te lehet kilősz ,meg én is (automatám van ) de sokan még normálisan sem tudnak elindulni.
Ezek szerint nem jött át,de ha nem te vagy az első a lámpánál ,vagy kereszteződésben ,akkor lényegtelen hogy te gyorsabban indulsz el ha az előtted lévő még nem tud .
A sebesség határok irrelevánsak ,mert ha a megengedett legnagyobbat nézed , általában nem használják ki , ez által meg feltartanak ,meg lassításra kényszerítik a forgalomba lévő többi résztvevőt.
Lehet te dimakusan haladsz az elektromossal ,de a nagy többség nem.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Nekem egy Merida E-One 120/800 (2018) -asom van, de ezzel nyilván túllőttem a célon. Városi közlekedésre a trekking az ideális és abból van olyan, amit a támogatás keretein belül meg lehet venni.
Leírtam, hogy a dízel batár hogy lehet zöld. Úgy, hogy otthon marad és a bringát használom. Ha vki az év 9 hónapjában bringázik a városban és a maradék háromban benzinest használ arra a 15-30Km -re, akkor zöldebb, mint az, aki egész évben villanyautózik.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Ribi
nagyúr
Csak nagyon vicces, ahogy egymásnak ellentmondó adatokkal dobálózol és ha a benzines / dízel 100+ LE akkor már jön a farokméregetés, de ha a zellektromos akkor az nem. Meg te mondod mindig, hogy mennyivel jobban gyorsul mint egy benzines. Ja de melyik? Eléggé egyoldalúan sarkítva hozod a témát, csak ez zavar. "párjuk" de miben? Árban? Kötve hiszem, max méretben. Ott egy fiesta ST is hasonló, csak jobb értékeket tud.
[ Szerkesztve ]
-
"... a dieselnek mennyire jó ismerős diesele fél évet bírt mert csak pesten használta (katalizátor kezdet "köhögni"...")
Lehúzás. A katalizátornak nem ehet baja. A részecskeszűrő mögött helyezkedik el, más érzékelők társaságában. A részecskeszűrő telik meg, azt kell tisztítani.
A városi forgalomnak kettő hátránya van.
A folyamatos gyorsítás ismétlődés megemeli a korom képződés mennyiségét.
A rövid utakon, főleg télen, nem melegszik fel annyira a részecskeszűrő, hogy beindulhasson az öntisztulás. Ha mégis, akkor már nincs idő a tisztulásra, meg áll a jármű.
amúgy is érdekes fejlesztés a DPF. A felgyülemlett kormot nem eltávolítani kell, hanem elégetni. Teljesen feleslegesen van szabadon engedve, szén-dioxidként.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
bambano
titán
a villanyautó teljesen jó azoknak, akiknek az kell, mindaddig, amíg nem jönnek a süket dumák, hogy minden villanyos lenyom minden benzinest, gombokért fenn lehet tartani.
én el tudom fogadni, ha egyébként a történet a realitások talaján áll.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
batai15
félisten
Persze a csendnek is megvan a maga bája ,nem tagadom,de sosem tagadtam azt sem hogy nekem bejönnek az elektromos autók,jelenlegi felhasználással például egy amperat 2 naponta kellene tölteni . Hosszúba viszont az 1.4 benzin gyenge.
Viszont öregszik, szóval mire odakerülök már nem lesz kedvem szívni vele ,most meg nem sokkal olcsóbb mint egy új autó , és nem is vagyok olyan vastag hogy legyen egy olcsón fenntartható meg élmény autóm.
Na hátha a jövőben. -
Ribi
nagyúr
Másik dolog, hogy engem pont nem érdekel a 0-50-re gyorsítás, kő unalmasan vezetek, viszont annál jobban érdekel a 90-120-ról való gyorsítás városon kívül/ótópályán.
Sajnos most egy alap villanyos autó eszetlenül drága mint autó. Főleg úgy, hogy 2x annyi mint egy "sima autó". Többségnek 136LE sem kell, elvannak 60-70LE autókkal is. Elég sokáig volt F astránk 60 paci, mindenre is elég volt.
Ma amíg nem lehet olcsó elektromos autót venni, addig ez a gazdagok/"eltökéltek" kiváltsága. Ahogy régen a mobil telefonja is annak volt aki megengedhette magának. Csak épp most az elektromos autót rákényszerítik az emberekre. Lassan nincs választásod. Mobiltelóra nem voltál rákényszerítve.
Én lennék a legboldogabb ha elektromos autóval szaladgálhatnék, mert bőven elég lenne, de túl drága. Emellet politikusok meg tolják a kótákat felfele, lassan csakahibrid. Habár minden második autó baszom nehéz terepjáró, de háááátt azzzz nembaaaaj. (ahogy látom ez másnak is túlságosan feltűnik) Köze sincs sajnos az egésznek a környezettudatossághoz. Szimpla bisznisz az egész zöldbe csomagolva.[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
-
WiZARD
addikt
Nekem most épül a házam és nagyon bizonytalan vagyok még, hogy melyikkel járok jobban.
A támogatás nélküli az nagy eséllyel mehetne a ház részeként 5% áfával, szóval azon eleve nyerek 20%-ot, így a támogatás már csak +10-20% lehet, ami viszont pár év szaldós elszámolással összejöhet...Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
thx
Jelenleg 1 elektromos autó, később még1 van tervben, hőszivattyús hűtés/fűtés, plusz a többi...
A tetőre elférő maximális napelemmel tervezek, ez 9-11 kWp körül lesz, ha minden igaz.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Yahhher
aktív tag
Szia.
Az nem úgy van az inverterekkel, hogy te hiába gondolsz a jövőre, és szeretnél a rendszeredhez képest 2-3szor akkora teljesítményű invertert felrakatni, azt nem lehet?
Nemsokára én is napelemeket rakatok "fel", és sztem ilyen15-20%-nál nagyobb invertert nem tudsz, mint ami a rendszerhez való ( rendszerillesztés talán a kifejezés), mert egysterűen lesznek esetek, amikor nem fog működni az inverter, ha "túl nagy"
Ha tévedek, akkor elnézést.Üdv B.
-
Somatom
veterán
Csak drága. Hazamész aludni, kell egy embert fizetni, aki közben elviszi az autót tankolni, ott elidőzik, mire visszaér, fogyott a hatótávból, plusz a tankolást is ki kell fizetni, stb., stb. Ragozhatnánk, de a lényeg az, hogy hiába próbálja meg a cikk másképp beállítani, az emberek annyira nem hülyék. Ha jobb nekik a villanyautó, akkor azt vesznek. Ha jobb nekik a rövidebb hatótávú elektromos, akkor olyat vesznek. Ha nem teszik, akkor sztem a legutolsó ok az, hogy hülyék.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Sztem a muszájból "bármilyen" autó, minden egyéb esetben kerékpár zöldebb, mint az elektromos autó. A muszáj az pedig mindenkinek lelkiismerete szerint. Akik féltéglával verik a mellüket a zöldüléstől, azok közül soknak az elektromos autója állna kihasználatlanul, ha valóban a zöld környezet lenne számukra a fontos. Nekem senki se magyarázza meg, hogy a zöldséghez Tesla kell. Sztem senki sem vitatja, hogy a Tesla egy luxusautó. A Wiki definíciója a "luxus" szóra. Az öko-lábnyom csökkentése nem éppen a luxusról szól.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
jbcs
tag
Lehet, hogy keveset kapcsolna be, de pont a hatótáv az emberek nagy szazalékának az ellenérve az elektromos autóval szemben es ezert nem vesznek sokan. Én tutira olyat választanék, amelybe van hatótávnövelő, még ha ritkán lenni is rá szükségem, hogy ne kelljen amiatt aggódnom, hogy a 150 km-es hatótáv, tényleg elég lesz-e 120 km-re pl. Szerintem tutira lenne rá igény, különösen addig míg a technika, infrastuktúra nem forrja ki teljesen magát. Nyilván fölösleges lesz a plusz motor, ha elérik az 5-600 km.-es hatótávot az autók és minden sarkon lesz töltő.
-
axioma
veterán
Igen de rogton nagyobb a valoszinusege (tudom, minden az eppen aktualis megszolalo a legjobb sofor aki a masik hulyeseget is kivedi) de ha a balesetnel egyertelmu hogy 130 felett mentel akkor mar egybol te vetkesebb vagy ennyivel. Szoval en inkabb ugy tartom be a 130-at, hogy gps szerint 130 korul maradjon.
[ Szerkesztve ]
-
titán
a legkisebb fogyasztású elektromos autó a Hyundai Ioniq
Az új ioniq hosszú távon nem fogyaszt jobban, mint a Tesla. Autópályatempónál többet eszik. Használtam ioniqot.
Nagy akkussal számoltam, az van itthon. A kicsi nem igazán jó távolsági használatra. A Leafek jelenleg Mo-n csak 45kW-tal tudnak tölteni, de épp most telepítünk 3 olyan töltőt, ahol végre kihasználható lesz a a nagy Leaf gyorsabb töltése (72kW körül lesz a felvétel, 35%-kal kevesebb időt kell majd töltőn tölteni).
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
-
senior tag
"Tehát kijelenthetjük, hogy magyar árammix alapján 40-60e km után fele CO2 kibocsátása van egy elektromos autónak."
Azért ennyire zöldeket (sic) ne jelentsünk már ki. Kb. 40e km után akkor van pariban a belsőégésűvel, ha kizárólagmegújulózéró kibocsátású forrásból(*)tankolodtöltöd. Forrás. Magyar mixre nincs forrásom, de 70-80e km rémlik, azaz ezután lesz "zöldebb", mint egy belsőégésű.Fenti listádból nagyvonalúan kihagytad a reciklálás energia/káros anyag/co2 stb. mérlegét. (Igaz, jelenleg nem is lehet tudni, hogy mi lesz a kivénhedt autó aksikkal.)
"az áram lehet zöldebb és várhatóan zöldebb lesz?"
Közmegegyezés szerint lehet zöldebb és várhatóan zöldebb is lesz. Apróbb légy a levesben, hogy várhatóan az elektromos autók gyorsabban terjednek, mint ahogy a zöld áram termelés bővül, így legalább pár évtizedig új fosszilis erőművekkel lehet csak kielégíteni a növekvő áramigényt. (És persze vannak a sötétzöldek, akik a vizi-, szél-, nap-, árapály-, nullponti-, stb. erőműveknek is csak az árnyoldalait látják.)"mi van ha teljesen megújuló áramról töltöm?"
Hát, ha van a kert végében vizi- vagy szél- vagy naperőműved, és direkt arról töltöd, akkor részedről megtetted amit lehet. (Ha eltekintünk attól, hogy egyáltalán nem kellett volna autót venned.) Ha van napelem a tetőn, de éjszaka vagy télen konnektorról töltöd, akkor nem."Ja és továbbra is csak a CO2-ről beszélünk a többi káros anyagról nem"
Én beszélek, csak senki sem hallgat rám. Pl.
- A zéró kibocsátás mítosza
- Az energetikai váltás biztosíthatja számunkra a fenntartható fejlődést? (14-29. oldal)
- stb.(*) Ebbe belefér az atom is. (És anélkül bajosan lenne pozitív a kép.)
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
bambano
titán
"azért ne a döntéshozók legyenek a hibásak, hogy megfelelő normákat várnak el az új autóktól": ha megfelelő normákat várnak el, akkor nem hibásak. de hol vagyunk ettől...
az új benzinmotor azért kokszosodik, mert nincs, ami letakarítsa a koszt. egyébként szerintem koszos kipufogógázt visszatolni a motorba az egy baromság. úgyhogy egy példa, hogy hol vagyunk ettől.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
8th
addikt
Miért? Ki a hibás ha nem ők? Ők a hibásak. Mert korruptak és idióták. Idióták mert önmaguknál is nagyobb idiótákat alkalmaznak tanácsadónak és korruptak mert az autógyártókkal cinkosan összekacsintva évtizedeken át szemet hunytak a nyilvánvalóan elcsalt teszteredmények felett. Jó ideig senkit sem érdekelt mi mennyit szennyez pedig egy újszülött számára is nyilvánvaló volt, hogy az összes autógyártó a legpofátlanabb módon sorban csalja el a teszteket. Az illetékesek meg félre néztek addig.
Az LPG egy kifejezetten jó alternatíva lehetett volna és lehetne ma is amivel érdemi előrelépést lehetne elérni. Egy gázüzemű autónak remek emissziós tulajdonságai vannak egy benzines pláne egy dízelüzemű autóhoz képest.Jó ideje nyílt titok, hogy egyik másik közvetlen befecskendezésű benzines motor a modernebb dízeleket megszégyenítő mennyiségű szilárd részecskét köp az orrunk alá mégis csak a közelmúltban világosodtak meg az illetékes elvtársak, hogy talán nem ártana azokon is valamilyen hatékony kipufogógáz utánkezelést alkalmazni. Emellett eddig idővel szinte minden hangyapöcs turbós motorról kiderült valami szarság. vw ford psa mindnek van valami nyűgje. Nagy barátjuk voltam egy időben de már úgy vagyok vele, hogy kéne a fenének.
(#830) tha_answer: Még kaphatóak. A kérdés, hogy meddig...
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
a jelenlegi helyzet kiválóan mutatja, hogy a fogyasztás miért rossz mérőszám. a kibocsátással meg az a baj, hogy melyik kibocsátás? neked melyik dízel a jobb? amelyik úgy kormol, mint egy gyárkémény (=látod a kormot, tehát nagyméretű részecske, tehát az orrod ki tudja szűrni) vagy amelyiken nem látszik semmi (=tehát mikroméretű kormot tol, ami lemegy a tüdődbe és rákot okoz)?
de az is kérdés, hogy megelégszel a szívó benzinessel, ami több co2-t tol, cserébe egyáltalán nem termel nox-ot, vagy kell neked a modern turbós benzines, amiből dől a nox, cserébe kevesebbet fogyaszt?
az eu-s döntéshozók ugyanúgy nem értik ezeket a dolgokat, ahogy te se.
egyébként meg azt az alapvető tényt nem kellene elfelejteni, hogy a fogyasztás elsősorban jobb láb méret, másodsorban autó méret/tömeg függvénye. tehát hiába erőlködsz jobb motoron, ha a hülye vásárló miatt az opportunista gyár 5 méteres kéttonnás autókat készít.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
tha_answer
őstag
hat persze, meg ahogy azt moricka elkepzeli, foleg ha szennel van az aram generalva
linkeltem egy metaanalizist fentebb regebben, eletciklusra veve legkevesbe a szintetikus uzemenyagokkal hajtott jarmu terheli a kornyezetet. persze ha lesz fuzios eromu, mas lesz a keplet.megsugom, a legzoldebbek akkor vagyunk ha mindekeppen autozni akarunk ha veszunk egy lada samarat
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
"akárhogy nézzük kevesebb lesz mint egy 800-900 kg-os nem elektromos autóé"
Nem is tudom, elektromos autója válogatja, vannak gyártók, akik kevésbé biztosak magukban: Why Mazda thinks a smaller battery is just fine for the MX-30 (Zanza: azért kell kisebb akku pakk, mert nagyobbal már nem tudná emisszióban megverni a dízel változatot.)Persze csak viccelek, nem kell nekem ugrani. Viszont a cikk véletlenül passzol a jelen dühöngő alapját képező ITcafé cikkhez, remélem nem lesz belőle baj...
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
Tewe013
őstag
Én egy szóval sem mondtam, hogy a belsőégésű motorral szerelt autók hibátlanok. Az megint más dolog, hogy most mit írnak rá, h mennyi ciklust bír, majd az idő eldönti mekkorát hazudtak. Most én azokat tudom megnézni amik már használatban vannak és azt látom, h azok nem teljesítenek túl fényesen. Az összes 90ezer körül futott Leaf 60% körüli akksival szaladgál ami számomra kicsit kiábrándító, de kíváncsian várom, h mit hoz a jövő.
[ Szerkesztve ]
-
Tewe013
őstag
Ezek tények, nem is vitatkozom egyikkel sem, talán annyi, h azért az elektromos autóknál is jönnek még a CO2-höz dolgok. De akkor maradjunk az 50%-nál ami igazából nagyon jó lenne, ha belátható időn belül a járműpark nagy része elektromos lenne, de a jelenlegi helyzetben nem sokmindenre elég szerintem.
-
bambano
titán
1. valóban van euro besorolás, nullát ér. jól láthatóan össze-vissza döntöttek a kérdésben az eu vezetői
2. másodszor mondom: nox ellen nem hat a részecskeszűrő.
3. a kibocsátott korom méretének eloszlása a befecskendezési nyomástól, illetve attól függ, hogy milyen kicsire porlasztják a gázolajat. tehát alapvetően zömében azonos méretű korom jön ki egy dízel autóból.
ne aggódj, ha én lennék a főnök, rendet csinálnék egy hét alatt
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
axioma
veterán
A 80-100Ft-os kwh-nkenti _varosi_ toltessel az a gond, hogy a phev-nek ott mar nem dragabb de egyszerubb benzint toltenie, mint aramot (vagy e-auto masodiknal inkabb a benzinessel indulni). Es aki Bp kozepso reszen tolt, az velhetoen arrafele fogja elhasznalni is. Raadasul ott az infrastruktura is jobban megvan, mint kivul, szoval ott erdemes lenne olcsobban adni. Nyilvan Mo-on nincs tul sok olyan nagy varos, aminek a terulete miatt ez hasonloan ervenyes lenne, de ahol surun van sok szmog ott mindennel egyutt szamitva megerheti a kedvezmeny.
fyi, mielott sajat erdekemet emlegetne valaki: szinte sose toltok kozteruleten (2 ev alatt talan 5 alkalom, ebbol egyszer csak tesztelni), es a belvarosi toltok nekem messze is vannak.[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
Amúgy itthon a 2,5 milliós támogatás 11 milliós értéknél az álamnak 162e ftjába kerül
Ezt kár volt ideírnod, teljesen vállalhatatlan számmágia.
Norvégiában talán nincs már támogatás elektromos autóra, ott büntetés van a diesel/benzinre ha jól tudom kibocsátás alapján (de ez nem 100%)
Norvégiában bődületes adó van az autókon, ebből engedtek az elektromos autóknál, emiatt azok simán versenyképesek lettek árban a belsőégésűekkel, ráadásul elég gazdagok ahhoz, hogy a Model S tényleg majdhogynem népautóvá váljon náluk. A kedvezményeket lassan kezdik elengedni, de még mindig elég sok van.
DRM is theft