Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Somatom

    veterán

    válasz Elf #134 üzenetére

    Tengernyi ilyen példát tudnék mondani. Pl. egyik exem egy áruházlánc beszerzési részlegén dolgozott. Mesélte, hogy Skandináviából szállították nekik a Jászberényben gyártott hűtőket.
    Sztem egyetlen ilyen logisztikai anomália kiküszöbölésével többet lehetne tenni a környezetért, mint az összes hazai villanyautó akkujának optimalizálásával.

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • #26097408

    törölt tag

    válasz Elf #150 üzenetére

    Nem mert nincs annyi penzem.
    A mostani autom annyiba kerult ujonnan mint egy uj eUP. Viszont a ketto kozt oriasi minsegbeli difi van. Egy muanyaghalomba meg nem ulok be. Ha ezen a szinten akarnek maradni akkor a legolcsobb a Corsa, Zoe es 208 johetne csak szoba azokra meg nem futja.
    Amugy meg benzines-dizelessel is lehet ertelmesen vezetni. Tudok ugy is menni hogy havonta ketszer tankoljak es evente csereljek gumit meg fekbetetet. En nem igy vezetek. Meg ugye sajat igenyeimnek megfelelo meretu autot hasznalok. Nem vettem feleslegesen egy SUV-ot ha ugysem hasznalnam ki.

    Ezekiel: Felso-kozeposztaly kihalasban van sot a kozep is mindenhol. A gazdagok egyre gazdagok lesznek a kozep meg csuszik le mig a szegenyek egyre szegenyebbek lesznek. Eleg csak megnezni az ingatlan piacot. Gazdag negyed mellete nyomor. Valahol eleg csak par utcaval alrebb menni es elesen latszik a kulonbseg.

    [ Szerkesztve ]

  • Somatom

    veterán

    válasz Elf #518 üzenetére

    Ez csak egy elméleti számolás volt, mert a példában szereplő háznál egyetlen autót sem lehetne otthoni árammal tölteni. A ház aljában nincsenek garázsok, vagy erre alkalmas helyek. Üres átjárók voltak azért, hogy a hegy felől érkező szél át tudjon rajtuk haladni és kipucolni a Flórián teret. Ezeket később beépítették és üzlethelységeket alakítottak ki.

    [ Szerkesztve ]

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Somatom

    veterán

    válasz Elf #711 üzenetére

    A többség számára (értsd: olyan tömeg, aminek a platformváltása hibahatár fölötti változást hozna) most sem alternatíva a villanyautó. De, a bringa az lenne. Ha mindenki bringával járna, aki tehetné, az azonnal mérhető változást okozna. Nem kell a zöldüléshez villanyautó, Tesla meg pláne nem.

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Noukoum

    veterán

    válasz Elf #980 üzenetére

    Mert ha tudnál garázsban/otthon/munkahelyen/helyi töltőoszlopnál tölteni akkor megvennéd?

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • axioma

    veterán

    válasz Elf #982 üzenetére

    En irtam a 35-50-t. Es a csaladi logisztika ezen felul 1-2 km plusz, a tobbi a melohely (egyikunk oda-vissza 35, masikunk oda-vissza 50, igy kell erteni, gyerekek szallitasa eseten par plusz km, de azert mert 2-4 evig jar valahova, nem fogunk koltozni... 3-4 eve egy autoval tulajdonkeppen egy vonal menten az 50-es korrel megvolt mindenki, mindenki tudott ugyanakkor indulni. Most az egyik fel 8-ra, masik fel 9-re jar, nekem se olyan rugalmas a 9 ora, epp szerencse hogy nem kell bejarni.)
    Ugy kezdodott hogy Bekasrol jartunk Nyugati+Zuglo vasutallomas, itt nem votl auto, de kikoltozott az egyetem a Lagymanyosi melle legkozelebbi bkv 10-15 perc seta, na akkor lett. Aztan mi Pomazra (epitkezes), az most az 50km. A 35-t valoban en valasztottam, elotte volt egy 10 ev amikor innen 9km oda-vissza, de az a melohely (bar eredetileg maradtam volna barmeddig) a vezetoseg jelentos cserelgetese miatt szamomra (es anyagilag is) tarthatatlan maradt. Es hat innen az Arpad-hidnal kozelebb nem sok van (max. ha a Graphisoft-parkban lenne a ceg) ami kozelebb van.
    Majd nezd meg a mostani szuper kozlekedesedet akkor, amikor nem a legkozelebbi alt.suliba kell jarni, hanem mondjuk 8 oszt. gimibe es pont nem abba ahova eljut 10 evesen normalis idoben. Van ismeros, Bp teruleten bar peremkeruletben lakik, neki me'g autoval se esik utba ahova a gyerek akart jarni... igy ket atszallas majd egy ora egy iranyban. Kozben a szuloknek is lehet hogy melohelyet kell valtani, nyilvan figyelembe veszed a lakohelyet, de nem egyertelmu hogy az az elsodleges.
    Szoval ez egy evolucio, es itt ertuk el azt a pontot hogy ha mar auto akkor legyen arambol ezeket a tavokat megtevo.

  • axioma

    veterán

    válasz Elf #1008 üzenetére

    Varj, kiragadtal egy reszletet, ami me'g csak koszonoviszonyban sincs az alapvetessel [munkahely Nyugati mellol Lagymanyosra koltozott, ami nem csak tolunk, hanem bkv-tol _is_ messzebb van].
    A valosagban Pomaz, 1.7km a hev. Azzal max Margit-hid v Batthyany 30-35 perc [mar persze 5-10 perc varakozas utan]. Majd atszallas, fonodoval nem probaltam, de ujabb 30-35 perc zotykolodes, na _onnan_ 10-15 perc a Duna partjan [amig az 1-es nem ment at, folott]. Ha otthonrol lehet idoben indulni, visszafele ugye kiszamithatalanabb, este 20-30 percenkent jon ugy hev h nem csak Bekasig, akkor kozelebb a 2 orahoz. Mindezt a szukseges felszerelessel, nagy notebook-kal, zh-kkal stb. es amikor egyidoben kell akkor a gyereknek is a feleig [neki kvazi-fix 1 ora + felsetalni az 1.7-t: nincs kozelebb matspec]. Eletszerubb a 1.5 ora utazas a 25-40 perc villanybol autozassal szemben? [Nekem tobbet er h a parom +2 orat itthon van.]
    Gyereket nem 'kell' vinni, de en 10 evesen se a helyi suliba [kontraszelektalt] se egyedul sotetben lofralni nem orultem volna [plane amelyiket 3-4 evvel tippelte'k idosebbnek lany...]

  • bambano

    titán

    válasz Elf #1134 üzenetére

    a subthread a szemét exportálására volt kihegyezve. ha én belsőégésűvel járok Pesten, akkor a saját levegőmet is rontom, mert nem szoktam palackban levegőt vinni magammal.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • tha_answer

    őstag

    válasz Elf #1135 üzenetére

    "belvarosba villanyossal megyek" ben implicit benne van. de nembaj. :DD

  • bambano

    titán

    válasz Elf #1148 üzenetére

    most az a kérdés, hogy mennyire mocskosság vagy mennyire mocsokság?

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Rolly

    veterán

    válasz Elf #1152 üzenetére

    És továbbra is városban a co2 a legkisebb rossz ami egy autóból kijöhet...

  • 8th

    addikt

    válasz Elf #1153 üzenetére

    Ennek semmi köze a mocsoksághoz ez szimplán csak pénz kérdése. Állj eléjük és mond azt egy lakáshitelt nyögő többgyerekes párnak, hogy dobják már ki a szar környezetszennyező egymilliós autójukat és vegyenek helyette egy villanyautót. Amikor egy élhető használt villanyautó minimum ötször annyiba kerül használtan mint amiben jelenleg ülnek szerinted mennyire fognak kiröhögni? Úgy beszéltek itt páran mint ha emberek tömegei direkt járkálnának 15éves autókkal. Egy fenét. Nincs pénzük elektromosra.

  • bambano

    titán

    válasz Elf #1213 üzenetére

    "Háromszor kérdeztem meg de sajnos nem jött rá válasz.": tökmindegy, hányszor kérdezed meg, mert te nem abban az al-vitában akarsz részt venni, amit én indítottam, hanem sajátot indítottál. az meg a te dolgod, engem nem izgat.
    én arról beszéltem, hogy a szemetet más orra alá exportálni mocsokság. ha én Pesten járok a saját autómmal, akkor nem exportálom a szerepet.

    pontosan addig várj a válaszomra, amíg rá nem érzel a különbségre.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • axioma

    veterán

    válasz Elf #1216 üzenetére

    Multkor mondtam egy ismerosnek, hogy a zold rendszamost mindig magam ele engedem, olyankor is amikor mast ugyanabban a szituban nem biztos. Azt hitte azert mert osszetarto kozosseg, egy ivasuak segitese, stb. Hat nem - egyszeruen mert akkor nem pofog az orrom ala! Es a kettovel elottem pofogo jellemzoen mar nalam nem suru.

  • bambano

    titán

    válasz Elf #1221 üzenetére

    mögöttem soha nem lakik egy óra se...
    bármilyen kérdésre tudok arcvesztés nélkül válaszolni, ez nem az a hely, ahol érdekelne az arcom. pláne nem anonim módon...

    azt kellene érteni, hogyha én Pestre megyek, akkor azért megyek oda, mert ott van dolgom. tehát érintett helyen pöfögök. ugyanígy, ha pesti ide jön, akkor meg ő pöfög az én orrom alá. erről a fontos momentumról ne feledkezz el. sőt, ha Jürgen autót akar venni (hírek szerint villanyautót), akkor az is az én orrom alá fog pöfögni. sőtsőt ha te i3-at vagy az utódját akarod venni, az is az én orrom alá fog pöfögni.

    de ettől egy teljesen különböző történet, hogy exportálod a szemetet. ezt kellene a pesti felsőbbrendűségi tudattal áthatva megérteni. ha te pesten pöfögsz, a mátraaljai lakos teljesen outsider a történetben, mégis ő kapja az arcába a te szemetedet.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Somatom

    veterán

    válasz Elf #1224 üzenetére

    Na, ez a megközelítés már közelebb áll a valós probléma kezeléséhez, mint a villanyautós kamuzöldség.

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • bambano

    titán

    válasz Elf #1237 üzenetére

    azt jelenti a szemét exportálása, hogy nem ott termelődik az energia termelése közbeni szennyezés, ahol felhasználják vagy amihez köze van. Te Pesten azzal az árammal fogod tölteni az autódat és fogsz kisebb helyi szennyezéssel utazni, amit a Mátraalján termeltek meg, és Gyöngyöst borította be füstfelhővel. És azt mondod/mondjátok, hogy helyes, hogy nem Pesten pöfögik ki és közben szemérmesen hallgatsz arról, hogy az helyes, hogy máshol?

    Ha téged nem sújt a közlekedés negatív oldala, akkor nem is tesz érdekeltté abban, hogy takarékoskodj vele. Mást sújt, az meg nem izgat téged.

    De mindezt leírtam már többször, csak nem akarod érteni.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Elf #1273 üzenetére

    parádés félrebeszélő vagy.
    a hajszárító az mindenhol egyforma. és senki nem mondja, hogy ne használj benzinmotoros meghajtású, lánggal melegített hajszárítót a szennyezése miatt, mert nincs olyan, hogy benzinmotoros hajszárító. másrészt a fogyasztás sem ugyanannyi, egy tesla teletankolva több mint egyheti fogyasztásunkat viszi el.

    "Hallgatok róla mert nem ez volt a téma": de, ez volt a téma.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Rolly

    veterán

    válasz Elf #1387 üzenetére

    De pedig itt pár ember szerint így van :) de ha még köztes akku tárolót is nézünk (ami nyáron nem nagyon kell) akkor is szerintem még előrébb vagyunk ... össz hatékonyságot nézve. De lényegtelen én most beülök a garázsban álló autóba - elektromos - és magamra indítom :D

  • schawo

    titán

    válasz Elf #1391 üzenetére

    Kamion meghajtására is elégséges. Kamionban van bőven hely akkura, és a tömeg sem számít komolyan. Hamarosan jönnek a 1000km+-os kamionok. A kötelező pihenőidőben pedig gyorstöltéssel feltölthetők a következő menetre. 5 év és általános jelenség lesz a MW-os nagyfesz kamiontöltő, és a villanykamion.

    [ Szerkesztve ]

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • bambano

    titán

    válasz Elf #1387 üzenetére

    a villanyáram termelésnek autózás szintjén ugyanúgy nincs meg az alapja, mint a mesterséges üzemanyagnak. mindkettő gyerekcipőben jár. ebben a pontban döntetlen a verseny.
    a villanyáram előállításának és terjesztésének nincs meg az alapja, a mesterséges benzinnek megvan.
    a villanyáram felhasználásának autózás szintjén nincs meg az alapja, a mesterséges benzinnek igen.
    mindkét technológia környezetsemleges.

    tehát a mesterséges benzin két pontban jobb, mint a villany, kettőben döntetlen. én meg azt nem hiszem el, hogy többszáz millió autót kicserélni olcsóbb.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • schawo

    titán

    válasz Elf #1410 üzenetére

    Az meg hogy a már kiépített és működő elektromos hálózat végén a villásdugaljból hova folyik az áram töknyóc. Inverteres klímába? Gamer PC-be? Nissan Leaf-be? Villanytűzhelybe? Mindegy. Működik. On/Off.

    :( Ez nem ilyen egyszerű. Az infrastruktúra nincs kész egy teljes átállásra. A mai hálózat nem bírná el. A nagyfeszültségű távvezetékhálózat még igen, de az utolsó kilométeres 20kV és 400V már nem. Nincs elég, és elegendő teljesítményű trafó. Nagyon nagy küzdelem (bár ez 2020-ban még csak üzletpolitikai) most is elegendő delejt szerezni a drót végébe, több hónapos közelharc az áramszolgáltatóval.

    A számításaink szerint a teljes átállás a mai 20kV-os és főleg 400V-os hálózattal nem kivitelezhető. Komoly infrastruktúra fejlesztés szükséges ehhez is. És akkor még a termelésről nem is beszéltünk. Ha lesz elég drót, akkor az még kevés, ha nem jön ki rajta elegendő energia, mert a drót túlsó végén füstöl az összes generátor a túlterheléstől.

    [ Szerkesztve ]

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • schawo

    titán

    válasz Elf #1411 üzenetére

    Még lejjebb: burkolatba épített indukciós-áramszedős ötlet. Végtelen beruházási költség.

    [ Szerkesztve ]

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • bambano

    titán

    válasz Elf #1410 üzenetére

    jaja, bedugod a dugót a hálózatba, ami 230v 25 amperre van méretezve.
    két eset van:
    1. kijön belőle ez a nagyjából 5.7 kW és pont
    2. kihúzod belőle azt a 600 kW-nyi teljesítményt, amire a modern gyorstöltők képesek, és kettő tized másodperc alatt leég az egész a p...ba.

    tudjunk már különbséget tenni a háztartási fogyasztás között, ami mondjuk 400 kWh per HÓNAP és a gyorstöltés között, ami 800 kWh per ÓRA. ismétlem: óra. egyiknél a kismegszakító 25 ampernél korlátoz és kb. sose használod ki, a másiknál 1500 ampernél.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Elf #1444 üzenetére

    keress rá a neten az overbook kifejezésre, és értelmezd.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • schawo

    titán

    válasz Elf #1448 üzenetére

    most még igen. A mai infrastruktúra még a zöldövezetben is alkalmatlan arra, hogy mindenki otthon töltsön akár 16A-rel csak.

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • bambano

    titán

    válasz Elf #1448 üzenetére

    "Sajnos nem tudom értelmezni.": akkor nem tudod értelmezni a problémát sem.
    jelenleg nincs meg a töltéshez használandó villanyáram terjesztésének az alapja.

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Rolly

    veterán

    válasz Elf #1443 üzenetére

    jelenleg nincs annyi elektromos, hogy ez gond legyen ha meg lesz több elektromos lesz több töltő... mikor a lovaskocsikat leváltották akkor se volt mindenhol benzinkút :) ...

  • bambano

    titán

    válasz Elf #1457 üzenetére

    az alap az lenne, hogy akárhány elektromos autó töltését elviseli egyszerre. jelenleg arról van szó, hogy a háztartási fogyasztás mellett van annyi tartalék benne, hogy hébe-hóba egy-két autót fel lehet tölteni, de ez messze van a szolgáltatás szintű töltéstől.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • tha_answer

    őstag

    válasz Elf #1603 üzenetére

    "Professzor Koch, hogyan jellemezné a szakemberekből álló csoport elképzeléseit ez Euro7-es norma kapcsán?

    A most kommunikált előterjesztés nem a szakemberek előterjesztése. A technikához értő szakemberek teljesen ki lettek hagyva ebből, illetve egyáltalán nem lettek meghallgatva. A csoportban három elképzelés lett kidolgozva, és már a B megoldás is közel volt a gyakorlatban megvalósíthatatlanhoz. Az EU illetékesei azonban a még szigorúbb C megoldáshoz folyamodtak, és még ezt is tovább szigorították. Ebben a folyamatban a szakirányú tudással rendelkező mérnökök teljesen ki lettek hagyva a döntésekből, azonban a neveiket felhasználták a dolgozat kapcsán. Most egyébként úgy tűnik, hogy az EU-bizottság egy kicsit visszavesz, ami egy jó fejlemény.

    Minden szigorítást ellenez?

    Egyáltalán nem. Üdvözlöm az általános átdolgozását és finomítását az Euro-6d-normának, amely ugyan már most is kiváló, de egy két gyengeségét még ki lehet iktatni. Ezek közé tartozik, hogy elsőként fel kellene venni két további emissziós komponenst, a kéjgázt és az ammóniát, azért, hogy egy még átfogóbb képet lehessen nézni. Másodsorban a tesztek folyamatát le kellene egyszerűsíteni. Ezek ma már túlzottan összetettek és nehezen nyomon követhetőek. Harmadikként a folyamatos fejlődés jegyében az általános emissziós normákat folyamatosan szigorítani kell, a technika fejlődésével egyetemben, de hangsúlyozom, hogy a károsanyag szintek már most is nagyon alacsonyan vannak. Ezzel együtt hasznos és lehetséges a további javulás.

    Mi akkor a probléma?

    Nem az a kihívás, hogy egyes követelmények szigorodásának megfeleljünk. Jó is, hogy további eredményeket érünk el, még akkor is, ha ezek homeopatikus szinteken vannak. A tervek azonban arról szólnak, hogy többszörösen egymásra ható, lehető legextrémebb és legszigorúbb feltételeknek feleljünk meg, anélkül, hogy releváns haszna legyen mindennek a városi levegőre nézve. Ez szeszélyesség.

    Mit jelent ez a gyakorlatban?

    Vegyünk a híres nitrogén-oxidot. Euro-6d-temp autóknak valós mérési körülmények között kilométerenként 168 milligrammos reálértéket kell teljesíteniük, 3 fokos külső hőmérsékletnél. Euro-6d-final autóknak 114 milligram/kilométert kell tudniuk, nulla foknál, mínusz 7 foknál 183 gramm/kilométer a megengedett. A kihívás ezen a szinten az volt, hogy minden autó ezt 160 000 kilométer után is tudja, az autó történetétől függetlenül, ami alapvetően nagyon üdvözlendő kitétel. A nagy számok törvénye azonban nagyon nagy kihívás. A biztonság kedvéért tehát a normális keretek között az autók már most is 5 és 30 milligramm között vannak kilométerenként.

    A mostani tervek szerint innentől az lenne az elvárás, hogy az egymilliomodik autó is, 197 000 kilométer után, télen, teljes terhelésnél, lakókocsit húzva is 30mg/km-et tudjon tartani. Egy olyan értéket, ami alacsonyabb, mint az ismert mérési toleranciája a műszereknek, amivel ezeket mérik. Ez nem kivitelezhető. Plug-in hibridekkel sem.

    Tehát az tisztán elektromos autókra megy ki a játék?

    Az elektromobilitás hozzá tud, és hozzá fog járulni részlegesen a hajtási mix optimalizálásához. Az azonban elég önkényes hozzáállás, hogy a belső égésű technikánál nullára húzzuk a kibocsátási értékhatárt. A német energia mixnél a nitrogén-oxid értéke egy elektromos autónak 80-100 milligramm per kilométernél van, a legmodernebb dízelek jelentősen ez alatt az érték alatt vannak. Annyira alacsonyak ezek az értékek, hogy nagyon forgalmas utak mentén is az összmisszió 1 mikrogramm/légköbméter alatt marad. Ez homeopátia! Az EU illetékesei be is ismerték, hogy nem a levegő minőségéről szól a dolog, hanem arról, hogy a belső égésűnél "zéró" legyen az elv. Ha azonban a nitrogén-oxid szintet valóban nullára akarnánk hozni, akkor az elektromos flottát azonnal be kellene tiltani, ami természetesen szinten nem ésszerű.

    Van megoldása?

    A nitrogén-oxid kibocsátásban a modern belső égésű a mai elektromos autóhoz képest (ha normál német energiamixet nézünk) egyértelmű előnyben van. Végre az elmúlt években intenzíven foglalkozunk a CO2 kérdésével is. Itt minden technológiának, ami elektrifikációval foglalkozik, – üzemanyagcella, akkus elektromos autó, különböző hibridek –, kihívásokkal kell szembenéznie. Ezek a kihívások a gyártás, élettartam és újrafelhasználás kapcsán jönnek elő. Természetesen hatalmas lehetőségek, hatalmas potenciál is rejlik ezekben a technológiákban, amelyet ki kell használni. VW nemrég hangsúlyozta, hogy a nagy akkuknak a nagy hatótávok kapcsán nem jelentenek ésszerű megoldást. A belső égésűeknél hosszú távon a CO2 emissziók nulla közelébe hozhatóak, a probléma ma a fosszilis alapú üzemanyag, amit lépésről lépésre helyettesíteni kell biogén és szintetikus üzemanyagokkal. Nagyon sok minden történik ezen a téren Európában, amit pont a Német Környezetvédelmi Hivatal blokkol, gátolva ezzel a környezetvédelem ügyét. Teszi mindezt elcsépelt indoklásokkal.

    Például?

    A megújuló energiákkal kapcsolatos irányelvvel kapcsolatosan a környezetvédelmi hivatal 14 százalékos beszámolhatóságot enged meg szintetikus üzemanyagok kapcsán a CO2 kibocsátásnál. Miért nem megyünk ambiciózusabb tervekkel neki a 2030-as évnek, ahogy azt a "Jövő mobilitásáért Platform" javasolja? Ha valóban CO2 csökkentés a cél, ezt nem lehet kengyeltartónak használni arra, hogy egyoldalúan favorizáljunk egy technológiát, és ezzel ártsunk minden egyéb megoldásnak és technológiának. Sajnos ma nem ismerik el regeneratív szintetikus üzemanyagok, mint például R33-üzemanyagok CO2 spórolási potenciálját. A 13 éves kísérleti Passatunk tökéletesen problémamentesen működik vele.

    Miért blokkolják ezeket?

    Már beismerték nekem, hogy félnek tőle, hogy az akkumulátoros elektromos autók kifogynak az érvekből, ha ezek elterjedésével egyidőben megjelennének a szintetikus üzemanyagok. Ezért most minden erővel azon vannak, hogy a Re-fuel-ok az individuális mobilitásból ki legyenek zárva közép és hosszútávon. Egy mélységesen ideologikus vitában, ami időközben egy vallási háborúhoz hasonlít, minden trükkel dolgoznak azon, hogy a belső égésű motor mindenképpen meghaljon. Az ésszerű érvelés, ami arról szól, hogy a használat függvényében különböző megoldások lehetnek jók, a legkeményebb módon támadva van.

    Az autógyártók eközben félnek attól, hogy az elektromobilitásba fektetett milliárdjaik nem jönnek vissza. Ezzel együtt kínosan ügyelnek arra, hogy politikailag korrekt módon nyilatkozzanak. Ha a fenntarthatóságot és a CO2 kérdését komolyan vesszük, akkor az egész technológiai diskurzust alapjaiban máshogyan kellene folytatnunk.

    Mennyibe kerülhetnének a szintetikus üzemanyagok? A rossz hatásfok nem egy erős ellenérv?

    Ami a költségeket illeti, az előállítás helyétől függően 90 cent és 1,30 euró közötti értékek lehetségesek. Kőolaj alapú üzemanyagok 60-70 cent közöttiek. Ne felejtse el, hogy az emberek a jó és bevált autóikat hosszútávon CO2 semlegesen vezethetik. Egy nem érvényes érv a Re-Fuel-ok ellen a hatásfok kérdése. A hatásfok először is azt adja meg, hogy a megtermelt elektromos energia mennyiséggel mennyit lehet menni, vagy közvetlenül az akkus elektromos autóba "töltve", vagy egy kitérővel, az energiával létrehozott szintetikus üzemanyaggal. A közvetlen úton az elektromos autóba került energia valóban első körben háromszor akkora távot enged meg. Az energiát azonban szél, víz, vagy nap segítségével nem Európában fogjuk előállítani, hanem erre sokkal alkalmasabb régiókban a világon. Kiindulási alapnak elektromos áram mellett csak a levegőben megtalálható egyes komponensek kellenek. Mivel azonban nincs elektromos kábel Ausztráliából vagy Dél-Amerikából Németországig, ezért az üzemanyag sem Európában lesz előállítva. Ezzel nem is lehet a hatékonyságot összehasonlítani. Az energia világszinten bőségesen jelen van. Energiatárolási problémánk van, ami ezen az úton meg is oldódna.

    Hogyan értékeli a diskurzust nemzetközi összehasonlításban?

    Ebben mi európaiak egy külön utat járunk. Gazdasági értelemben egyes európai országok az euro liga győztes Németországnak szívesebben ártanak, mint hogy a világkupa győztes Kína ellen tegyenek valamit. Ázsia, mint a világ legnagyobb gazdasági térsége sok egyéb mellett továbbra is nagyon erősen számít a belső égésű technológiára, mert ott az ökológia-ökonómiai képet egységében nézik. Észak-Amerikában, de különösen Dél-Amerikában és Afrikában még nagyon sokáig velünk lesz a belső égésű motor. Majdnem az egész világon fontos része a mobilitási stratégiának ez a technológia. Ha mi mindenképpen tiltani akarunk, akkor annak következményei lesznek a társadalmunkra nézve.

    A munkahelyek megszűnésére gondol?

    Egy technológiát csak a munkahelyek miatt megtartani természetesen hibás lenne és hosszútávon drága szubvenciókhoz vezetne. A belső égésűnél azonban az ellenkezője a helyzet. Sok politikus harcával a belső égésű motorok ellen valami mást tapasztalhatunk: Az évszázados álma az emberiségnek, az individuális, automobilis – azaz önmagát mozgató – mobilitás, ami mindenki számára elérhető, titokban most számolódik fel. Az ideológiailag feltöltött vita egy törést fog okozni a társadalomban, amint az emberek észlelni fogják, hogy a "hatótáv mobilitás" csak a gazdagok számára lesz elérhető. Természetesen lehet valakinek az a véleménye, hogy az individuális mobilitást masszívan korlátozni vagy tiltani kellene, de akkor ezt szabadon és tisztán ki kell mondania annak, aki ezt képviseli, ahhoz, hogy erről tényeken alapuló társadalmi vitát lehessen folytatni."

  • doooo

    veterán

    válasz Elf #1603 üzenetére

    "Úgy tűnik nagyon kemény küzdesz valakikek akik nincsenek itt. :F"

    Igen... valakinek nagyon próbálja tolni a szekeret... de csak nem sikerül elferdíteni a valóságot.

  • zseko

    veterán

    válasz Elf #1639 üzenetére

    "A többiektől is repkednek ezek a napi 15-40km-es számok amire autó KELL. Holott naponta ennyit sima bringával is örömködve lehet megoldani nemhogy e-bike-al."

    Bringázzál te át vidékről a szomszéd városba hajnal fél ötkor, aztán gyalogoljál még másik három kilométert, hogy le tudd tenni a bringát normális helyre, mert nem arra jár a céges busz :P ;] Vagy este tizenegykor haza. Esőben, hóban, hidegben, mert olyan faszául kiszámítható az időjárás. Aztán majd rájössz mi a különbség a 'KELL' és a nincs más között :U Városi kényelemből könnyű megoldani más dolgát. Ha tehetném megoldanám, amíg máshol dolgoztam, megoldottam a helyközi járattal és rollerrel vagy görkorival, de ez itt már nem működik. Van munkatársam aki képes bejárni biciklivel 20km-ről, de még ő is meggondolja mikor.

    [ Szerkesztve ]

    HR24.hu

  • mjani1172

    addikt

    válasz Elf #1639 üzenetére

    A többiektől is repkednek ezek a napi 15-40km-es számok amire autó KELL. Holott naponta ennyit sima bringával is örömködve lehet megoldani nemhogy e-bike-al.
    De autó. És értem. Kényelmes. Megtehetjük.
    Először megrökönyödtem ezen mekkora hülyeség már..... . Aztán átgondoltam, rájöttem, hogy igaz, tényleg jó lenne, több szempontból is, csak kényelmetlen, (hideg, eső) meg azért több dolognak változnia kéne, (utak, hol hagyod bicajt, ahol 5 perc múlva is ott van) de ez egy járható út.

  • bambano

    titán

    válasz Elf #1762 üzenetére

    csak a villanyautó fanoknak szabad vitát torzító felvetéseket tenni?
    minden összehasonlítás, amit a villanyautó fanok hoztak, városról szól. engem az pont nem érdekel, ha nagyritkán városba megyek, nem piszlicsáré 120 lóerős villanyossal megyek, hanem rendes, megawattossal (kettes villamos, Debrecen).

    engem kizárólag a vidékre járás érdekel, és feltételezem, hogy akiknek a kényelme az én munkámtól függ, azokat is az izgatja, hogy amikor miattuk megyek, akkor hogy érek oda.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • mjani1172

    addikt

    válasz Elf #1831 üzenetére

    Valamiért úgy gondolom bármilyen számot (sőt továbbmegyek, bármit) írok úgysem fogod elfogadni, kötekedés lesz, de legyen.
    Nekem nem tetszik az a fajta mentalitás, amikor pl. egyedül ül valaki (pláne, ha akkora mint egy kutya ülve) egy feleslegesen nagytestű szarban, egyszerűen irritál a pazarlás.(nem csak ez a fajta)
    Ennyi.

    [ Szerkesztve ]

  • axioma

    veterán

    válasz Elf #1834 üzenetére

    Nezopont kerdese. Ha nem lenne a pazarlo urhajozas nem ismerned a tepozarat...
    Amugy szerintem az 1 auto - 1 ember (nem utas, hanem akkor ugye sofor) allapot azert van, mert egyreszt szar a tomegkozlekedes, masreszt nem ugyanakkor tartunk ugyanoda. Az egyik volt kozeli munkatarsam pl. itt lakik tolunk par utcanyira, elvileg ugyanakkor (munkaido) ugyanoda mentunk. A gyakorlatban 2 ev alatt mintegy 10-20 alkalommal hoztam haza, mert maskor nem jott ossze hogy egyszerre induljunk es mindketten kozvetlen haza.

  • mjani1172

    addikt

    válasz Elf #1834 üzenetére

    Én olvastam a bringás ötleted.Tetszik is, és egyet is értek. De én is lusta vagyok sajnos, ezért autóval közlekedem.(Nem vagyok rá büszke). :((
    De egy kis fogyasztású autóval teszem, (és ha lehet akkor bringa vagy gyalog).
    Én úgy gondolom közlekedni azért kell és jó dolog is, amíg az ember nem akar ebből presztízst kovácsolni.
    Van olyan ismerősöm akinek a felesége is kötelezőnek érzi, hogy egy Lincoln Navigatorral jöjjön menjen a városban.Valószínűleg a személyeskedő kollégának is az a természetes ha beülnek az utolsó filléren vett "nagy mergába" ezért volt a gúnyos megjegyzés.Nekem ez a mentalitás nem tetszik, én általában úgy gondolom (nem csak az autóról) legyen jó, megbízható, de ne túlzó,pazarló és feleslegesen magamutogató.

    [ Szerkesztve ]

  • mjani1172

    addikt

    válasz Elf #1842 üzenetére

    Azért a Lincoln és Corsa között ha csak fogyasztást nézzük több mint háromszoros különbség van, sarkítva háromszor annyi időre lenne elég a kőolajkészlet, ez mellé háromszor annyira szennyez, és kétszer annyi helyet foglal.
    Ott ahol start stopp- ot erőltetnek, meg adblue-t és egyéb hülyeséget,minden egyes grammért,szerintem ez azért nem elhanyagolható.

    [ Szerkesztve ]

  • mjani1172

    addikt

    válasz Elf #1847 üzenetére

    Bár a dolgot nem hiszem, hogy nekünk kéne megoldani, de legyen.
    Ne súly alapján osztályozzunk, hanem mondjuk hosszméret és teljesítmény.
    1.Kategória: Corsa méretig, 2: Astra méretig,( ez már érezhető legyen anyagilag), felette meg legyen kifejezetten húzós.
    Japánban is megoldották. Dél olaszországban voltam tavaly, az Astram volt a legnagyobb autó a városban.(nemhogy szo szerint vegye valaki) de tényleg szinte csak kis autók voltak.(500-as,smart,twingo, panda)

    [ Szerkesztve ]

  • Mr K

    senior tag

    válasz Elf #1847 üzenetére

    Korábban már volt róla szó (kereső). Franciák 1,4-et terveztek, 1,8 lett belőle, és jövőre vezetik be a "súlyadót". Olaszok is kacérkodnak a gondolattal. (Nem aggódni, elektromosak lehetnek 5 tonnásak is, ők felette állnak a köznépnek.)

    [ Szerkesztve ]

    ''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

  • bambano

    titán

    válasz Elf #1847 üzenetére

    persze, remek ötlet.
    például az 1.2t fölötti személyautó kategória kitiltásával az áruterítésre használt autók elsöprő többségét kitiltanád. mekkora szuper lenne, hogy lemész reggel a pékedhez, és üresek a polcok.
    például ismerek orvosokat, akik városban laknak, de vidéken is vállalnak háziorvosi szolgálatot, és ezért "tiltásra érdemes" autójuk van, hogy oda tudjanak menni rossz időben is. ráadásul van olyan, hogy hirtelen sietni kell, mert pl. a néninek elfogyott az inzulinja és nincs más, aki megoldja.
    például azok az alvállalkozók, akik távközlési cégeknek dolgoznak, rendszeresen járnak a dzsindzsába. ismerek olyat, aki azért jár nagycsirkével, mert a helyszíneik sok esetben rosszul megközelíthető helyen vannak, és sok a felszerelés (például az alpin cuccok, de ha fel kell rakni egy másfél méteres parabolát, az se fér be akármibe). és ezen emberek miatt van nálad internet.
    sorolhatnám még hosszasan.

    másik irányú ellenérvek:
    aki arra van szakosodva, hogy folyton kikerülje a szabályokat, az két másodperc alatt szerez vidéki lakcímet, és akkor ennek az egész marhaságnak lőttek egy pukkantósat.

    szóval ki lehet találni orbitális marhaságokat, de azok maradjanak meg ilyen fotel-közlekedésszervezők szintjén, mert ha valaki komolyan veszi, abból nagy balhé lesz.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Somatom

    veterán

    válasz Elf #1865 üzenetére

    Azért vannak más élethelyzetek is. Én egy home office -ba kényszerült, nagycsaládos házaspártól vettem az autót. Állam bácsi támogatja a nagycsaládosokat, hogy ne fogyjon a nemzet. Mégis, milyen autót vegyen egy nagycsaládos, amiben van 3-5 Isofix ülés? Az biztos, hogy nagy autó lesz.

    [ Szerkesztve ]

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Somatom

    veterán

    válasz Elf #1868 üzenetére

    Fordítsuk meg a dolgot! Tegyük kötelezővé, hogy legalább 4 méter és 1,5 tonna legyen az autó! A város beáll, mint a szög és mindenki rémülten bringát, meg bérletet vesz. :DDD Saját példámból indultam ki. Ha tehetem, akkor inkább nem megyek be az autómmal a városba.

    [ Szerkesztve ]

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • HThomas

    senior tag

    LOGOUT blog (1)

    válasz Elf #1867 üzenetére

    Szerintem sem oldana meg semmit a tiltsuk ki / adóztassuk szarrá az X7 tulajt mert csak hozzáállás... ha az emberek nagy része azzal, vagy Lincoln Navigatorral járna, akkor lenne hatása, de azért akkora jólét nincs itthon :)

    Városban, ahol ez problémás, ott a teljes tiltás (sétálóutca) vagy valamiféle dugódíj működhet. Az utóbbi mértékét lehet környezetvédelmi besoroláshoz kötni, ahogy pl az egyéb adóterheket/díjakat is. Nyilván ezt meg kell csinálni értelmesre, hogy ne legyenek rajta hibrid X7 méretű kiskapuk. Aztán meg tolni kell az autógyárakat afelé, hogy gyártsanak kevésbé szennyező autókat, ahogy ezzel próbálkoznak is... az, hogy mennyire hatékonyan, az más kérdés. Viszont ez mind összetettebb probléma annál, mint hogy pár anyuka SUV-val viszi a gyerekét az oviba ezzel végpusztulásba döntvén a Földet.

    Amit még érdemes, hogy próbálni trendivé tenni és népszerűsíteni az alternatív és valóban környezetkímélő közlekedési formákat, hogy kevesebb legyen az autó, és akinek valóban felesleges, az váltson. De közben nem kéne szivatni azt, aki okkal ül kocsiba.

  • axioma

    veterán

    válasz Elf #1867 üzenetére

    A legnagyobb baj hogy azert is van aki nagyobb autot vesz mint ami kell neki mert nem gyartanak kisebbet. Ion nem egeszen 3.5m, Zoe mar 4 meter feletti, mint jelenleg altalam ismert legkisebb kategoria, 5 ev mulva nem tudok ennel kisebb hasznaltat venni. Vagy van valami e-auto ami ma kaphato es kisebb? (Mini talan, megneztem, 3.85, kispolszki 3 m volt:), jo, tudom biztonsagi megfeleles miatt is novekszenek, de inkabb a pszichologia miatt - sajnos a kisebb autot eladhatatlanabbnak tartjak, "miert ne venne mindenki majdnem ugyanannyiert a nagyobbat" elv alapjan.)

  • axioma

    veterán

    válasz Elf #1902 üzenetére

    Minel nagyobb, adott helyen annal kevesebb fer el. 3.5-rol 4.5-re novekedet szgk atlag hossz 20%-kal kevesebb auto allva, 10% felett folyamatos forgalomban is, adott feluleten.
    [A suly novekedese meg gyartasi, megmozgatashoz es lefekezeshez szukseges energia ill. egyeb kornyezeti hatas.]

  • axioma

    veterán

    válasz Elf #1928 üzenetére

    Igen, en hiszem hogy jobb lenne ha kisebb autok lennenek. Ugyanannyi ember kisebb helyen elfer. Es en nem hiszem, hogy annyira sokkal tobb ember engedhetne ettol meg maganak hogy autokazzon. [Egyebkent ma mar azzal is gond van, hogy a regen szabvanyos parkolohely-meretekbe nem fernek be a mai kocsik; hasonloan ha egy keresztezodesben megepitettek 5 auto szamara kanyarodo savot, ma mar csak 4 fer oda... szoval ez nem kicsinyites csak visszarendezes lenne. Ha lenne. Es ne mondjatok hogy minden meretnoveles a biztonsag miatt kellett.]

    Nemreg kitoltottem egy "mekkora a labnyomod" kerdoivet. Volt rajta egy kerdes, vettem-e az elmult x idoben nagymeretu butort. Igen. Semmi mas lehetoseg nincs arnyalni, hogy egy 15 eveset ami mar nem csak csunya volt hanem nyikorgott is, csereltem le egy masik hasznaltra... (Mondjuk autora mar benne volt az az opcio, hogy ezt elektromos uzemmodban teszem meg!) Igy nekem - covid-nelkuli idokre toltottem ki - 1.3 fold elhasznalasa jott ki, de a magyar atlag is joval tobb, nemhogy a nyugati.

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Elf #1928 üzenetére

    "Sőt: Hogy ha több autó fér el az biztos jobb?"

    Nő az utak áteresztő képessége, csökkennek a torlódások és a dugók.
    A személyautók többségében egyedül utazik a vezető. Esetleg mellette ül valaki. Ritka az, ha minden ülés foglalt.
    További előny, hogy a kisebb jármű egyben könnyebb is, kevesebb energia szükséges a gyorsításokhoz. A kevesebb Nm és lóerő mellett, nem csökken a vezetés élménye. Már amennyire a városi közlekedés az élményről szól.
    Parkolni is jobb kisebb autóval. kevesebbet kell parkolóhelyet keresni. A kicsi helyek is kihasználhatóak.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Mr K

    senior tag

    válasz Elf #1902 üzenetére

    Franciáknál a nehéz autók megadóztatását egyértelműen környezetvédelmi szempontokkal indokolták. (A nehéz autóba több anyag kell gyártáskor, több hulladék keletkezik az életciklusa végén, több üzemanyagot fogyaszt, több aszfaltot, gumit és féket koptat, stb.) A cél egy évtizede az lett volna, hogy a személyautók egyre könnyebbek legyenek, ehelyett elindult egyfajta (biológiából ismert) fegyverkezési verseny (mindenki a többieknél nagyobb autót szeretne), ami viszont környezetvédelmi szempontból előbb utóbb katasztrófához vezet.

    ''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

  • Somatom

    veterán

    válasz Elf #1942 üzenetére

    Pirosnál áll egy 50 méteres sor. Zöldre vált a lámpa. Mi jut át rajta gyorsabban? 12db. 3 méteres autó, vagy 8 db 5 méteres? Persze, számolhatjuk úgy is, hogy ugyanannyi autónál az 5 méteresekből hosszabb a sor, de az én tapasztalatom az, hogy a reakcióidő többet lassít, mint az autó hossza és akkor még nem kalkuláltam a Facebook-késéssel :W . Szvsz. ha kisebbek lennének az autók, az önmagában nem gyorsítana a városi közlekedésen.

    [ Szerkesztve ]

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

Új hozzászólás Aktív témák