- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Milyen okostelefont vegyek?
- Ezek a Samsung Galaxy A35 és Galaxy A55 magyar árai
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- iPhone topik
- Érkezőben a Poco M6 4G
- Bluetooth-headsetekről általában
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Telekom mobilszolgáltatások
- Yettel topik
Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ezekiell
veterán
De ha neked kell a 700km mindig, folyamatosan mint range, és rendszeresen ki is használod ezt, akkor az elektromos autók nem neked vannak, nem is kell venned, nem is opciók neked, problem solved Eleve nem arra a problémára adnak megoldást (így vagy úgy, jól vagy rosszul), ami neked van.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Bog
HÁZIGAZDA
Mindenkit, aki retteg attól, hogy őneki le fog merülni az autója, pedig egyébként lenne rá kerete és lehetősége, hogy vegyen egy (most random mondok valamit) új Juke-ot (alapáron 6,3 m), miközben nem sokkal többért (vagy talán kevesebbért is, ha a támogatás úgy jön ki) kap Smart ForFourt, e-Up!-ot, Dacia Springet, de az MX-30 is támogatottan 8,5-ről indul úgy, hogy abban van minden földi jó.
A másik cél, hogy az e-autókat nem csak az alapján mérjük, hogy mennyit mennek el. Annyi egyéb tényező van...
És hát azért van egy olyan hátsó szándékunk is (nekem legalábbis volt), hogy az e-autók ellen fujjolók fejében hátha létrejön egy olyan áramkör, ami annyi megvilágosítást azért ad, hogy ha neki nem is, de másnak tényleg pont kiváló egy kis elektromos autó.
(Láttam a logout-on a BMW i3-ra váltó júzer cikkét, az is mit kapott azért, mert ő úgy döntött, hogy neki ez jó, mások pedig meg akarták neki mondani, hogy szar...)Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Bog
HÁZIGAZDA
És én ezzel újabban elkezdtem egyetérteni, miután keletkezett a családban egy plugin hibrid. Igazából a benzinmotor alig-alig jár napi használatban, csak akkor kezd mormogni, amikor elhagyjuk Tatát (Pestről indulva). A köztes időszakban nincs jobb opció, ha csak egyetlen autóról esik szó és nincs lehetőség második kocsira.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Ezekiell
veterán
A hibrid az más Van annak is hátránya (cipeled a rohadt nagy benzinmotort feleslegesen a városban + szervízelés nem lesz olcsóbb) - szóval plugin hibridet én csak nagyon ritkán tudnék jó szívvel ajánlani.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Elf
aktív tag
Teljesen igazad van, de a kettő között nincs közvetlen összefüggés.
Csökkenthetjük az akkuméretet ÉS csökkenthetjük szállításra használt kilométereket.
A kettő két külön dolog, két külön megoldás amit különböző szervek érhetnek el.Amúgy én agybajt kaptam amikor megtudtam hogy pl. az Olasz tészta Magyar tojásból és Lengyel lisztből készül amit Spanyol csomagolásba raknak és árulnak végül mondjuk Svédországba. Hát gratula.
-
Cefet
aktív tag
Egy motorkerékpárnál minden a súlycsökkentésre van kihegyezve, míg egy autónál ez nem így van. Egy hibrid kisautó motorja jóval nehezebb, mint egy motorkerékpáré, de még egy kisebb EV akku is több mint száz kiló, ez nem vitás. Ez a többletsúly azonban a villamos hajtás kiváló hatásfoka, és a regeneratív fékezés miatt nem jelent hátrányt városi körülmények között.
Ami viszont jelentős hátrány az általad leírt hibrid 30 km-es elektromos hatótávolságában, az az élettartam, és a macera! Ha nem mész többet naponta, akkor csak otthon kell bedugni, de a napi 0-100% közötti használat nem tesz jót az akkunak. Ha többet mész, vagy kímélni akarod, akkor meg minden megálláskor be kell dugni tölteni. Sajnos a tapasztalat azt mutatja hogy a PHEV tulajok kis százaléka ennyire környezettudatos.[ Szerkesztve ]
-
Cefet
aktív tag
Igen, vannak kritérium halmazok, amiknek nem mindig a kis villanyautó a metszete. De kérlek ne mindig azt próbáld indokolni, hogy kinek miért nem lenne jó. Ha az e-Up kapható lenne, beszédesek lennének az eladási számok.
#arnyek Igen, igazad van lehet csinálni szintetikus benyát. Csak egyszerübb, és hatékonyabb a rendelkezésre álló energiát egyből az EV akkujába tölteni.
-
Ezekiell
veterán
-
Ezekiell
veterán
Leaírtam, hogy szerintem mikor jó a plugin hibrid Szerintem is van létjogosultséga annak is, nem kell meggyőzni. De ahogy a full EV se egy mindent legyőző csodafegyver, a plugin hibid se az. Mindig egyénileg kell mérlegelni. Nekem (a családnak) pl egy 350 kmes hatótávú EV már bőven jó lenne fő autónak (csak előbb épüjön fel a házunk, utána lehet EVt venni max )
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Maximum :) És mivel fő autóról beszéltem, ezért a max igényeket néztem. De amúgy átlagban nyilván sokkal kevesebbet megyek egy nap.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Persze, tudom. Éppen ezért lenne a racionális egy kisebb EV, és egy második autó amit csak néha veszek elő ha tényleg kell a 300+ km. Ez is lesz vszeg. Ja és nem fővárosi vagyok, ez azért belejatszik.
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
veterán
-
#16820480
törölt tag
Ezt el lehetett mondani néhány évtizede a benzinről is. Honnan lesz benzinkút minden sarkon? Hogy jut el oda a benzin? Ki fizeti ki az infrastruktúrát? Aztán mégis valaki kifizette és kiépítette, mert most létezik. Ki gondolta volna 60-70-80 éve, hogy majd 5 kilométerenként lesz az út mellett benzinkút. Ugyanez lesz majd elektromossal is, ha jobban terjed. Hosszú távon történő szállításban egyelőre lehet, hogy hidrogén lesz a megoldás, rövidebb távon meg BEV.
Energiaellátásra meg valószínűleg nem 1-2 atomerőmű lesz az ország közepén, és onnan húzzák vezetéken mindenhova az áramot, hanem helyenként lesznek kisebb erőművek, akár megújulóra alapozva, és azt tárolják majd vagy akkumulátorokban, vagy például sűrített levegős tárolókban. Az egészben az a szép, hogy rengeteg megoldása van a problémának, és mindenhol úgy lehet alakítani, ahogy helyileg optimális. -
cinemazealot
addikt
Nem értünk egyet. Egy nagy ipari entitás sokkal nehezebben változtat stratégiát az egyszerű kisembernél, hiszen az sokkal többe kerül. Ráadásul amíg a kisember fogyaszt tőle, nem is érdeke változtatni. A kis egyén (először egy személyben, idővel pedig többed magával) viszont dönthet úgy, hogy elkezdi bojkottálni a nagy ipari entitást működtető piaci szegmenst, így az idővel rá fog kényszerülni a váltásra.
Például: a brazíliai őserdők felperzselése és olajpálmával való beültetése sosem fog abbamaradni, amíg Te vagy én megvesszük azt a számtalan olyan élelmiszeripari terméket, ami azt tartalmazza. Ha viszont Te is és én is, és még több millió embertársunk így dönt (ami nem nehéz, hiszen történetesen a pálmaolajra bőven vannak alternatívák), akkor az olajpálma ültetvényekből élők észre fogják venni, hogy a kereslet elapadt, váltaniuk kell.
ON példa: én inkább megjavíttatom a 19 éves motorikusan kiváló, de egyébként rohadó küszöbű autómat, mint eladjam (vagy leadjam a bontóba) és vegyek egy úja(bba)t, mert azzal azt a fogyasztói társadalmat pörgetném, aminek az iránya momentán rohadtul nem szimpatikus.
-
-
Noukoum
veterán
De, ha annyi villanyautó lenne, mint dízel, már más lenne a szitu. Honnan lesz hozzájuk áram ott, ahol tölteni kell?
Mert nyilván egyik napról a másikra áll át az összes belsőégésű autó villanyautóra. Melyik lesz ez a nap? 2022.06.09. ? Néha nem ártana gondolkodni mikor ilyennel érvelünk. Nem 1 napos az átállás, évtizedek vannak rá
Minden város mellett lesz egy atomerőmű, használt fűtőelem tárolóval?
Mert most minden város mellett van egy atomerőmű. Kabaré .
Németország leállítja az atomerőműveit. Honnan pótólja a kimaradó kapacitást?
Tudod Németroszágban hány darab atomerőmű van? Honnan pótolja? Mondjuk napelemparkal és modern és vagy átalakított szénerőművel. Utóbbit természetesen rövidtávon.
Hogyan lesz a közúti áruszállítás? És a tengeri?
Pont ahogy eddig.
A hajókat is tisztán áram hajtja majd?
Egy ideig biztosan nem. Ha fejlődik a hidrogén akkor az lesz, de ha nem akkor villany.
Honnan lesz elegendő akkumulátor és azokhoz alapanyag?
Ahonnan most van elég alapanyag az üzemanyag előállításához. Igény kérdése, mint minden ilyesmi.
Stb., stb.
Mondhatod nyugodtan, láthatod mindenre van válasz.#197WiZARD
Nem csökken villanyautó hatékonysága nagyobb sebességnél sem.
Persze nagyobb sebesség fenntartásához több energia kell, így többet fogyaszt.
Nagyobb sebességnél ugyanannyi energiával kevesebb hatóvot tudunk megtenni. Magyarul csökken a hatékonyáság. A dízel autó ellenben nagyobb sebességnél a hatékonyabb, hiszen nagyobb távot tud megtenni nagyobb sebességgel mintha azt kisebb sebességgel tenné meg.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
7Heads Drago
veterán
-
Ck.
addikt
-
arnyekxxx
veterán
Csatlakozási alapdíj fizetésére nem köteles:
Felhasználó, a felhasználási helyenként vételezés céljából egy csatlakozási pontra igényelt teljesítménynél, ha annak mértéke 32 Ampernél nem nagyobb -
danu23
csendes tag
Igen, erre a felhasználásra a mai villanyautók nem alkalmasak. Igazad van.
Én megyén belül használom, arra meg tökéletes.
Lehet fejlődik a technika, vagy majd a hidrogen hajtású üzemanyagcellás megoldás lehet ilyen esetben a jó.Mi a csapatmunka lényege? Mindig van kit hibáztatni!
-
axioma
veterán
Ok, akkor majd atallitom az orat. De nem jobb lenne ha ezt a szolgaltato szabalyozna' (vezerelt tarifa autokra)? Most vagy a 38Ft-ost hasznalod, vagy azt, akkor mar tenyleg nem foglalkozik vele az autosok tobbsege, nem erdeke.
Akarat kene szabalyozasi oldalrol [marmint rendeletalkotasi]. Muszakilag adott. De a [tul szocialis programu] jelenlegi vezereltre se kotheted ra a fali toltot sem, ez a jelen allapot, mert az autot tekintik a fogyasztonak, nem a toltoegyseget. -
axioma
veterán
Az mas. A cikk a toltok vezerleset akarna kozvetlenul befolyasolni [ami lehet hogy mar az amugy is epulo Steuerbox rendszerre epitene], de itthon nem merit ki [km-ben! ezt ugye a benzinesek kifelejtik, h az elektromos dugoban is km-ara'nyosan fogyaszt, nem a 7-10 liter kivaltasaval kell szamolni] az ingazok nagy resze az autot. A korlatozas amugy a fali toltokrol szolna, 3x32A az ami a 11kW-t kiadja, azzal viszont nem kell egesz ejjel tolteni. Itthon jellemzobb a hozza adott rofis toltovel csinalni, az 1x10A-re van korlatozva, nem mindegy... de azt me'g a cikk alapjan se akarja senki szabalyozni!
Amugy nekunk van 1x16A fali toltonk a haz kulso falan, de az az esetleges napkozbeni ujraelindulashoz kell, este a 10A-re van kotve [sot Ampera ha nem allitod at es nem szoktuk, 6A-esre default-ol]. Az akkunak is jobb. Egy elektromos suto hasznalata is van ilyen terheles... -
#16820480
törölt tag
Elméletben jól hangzik, csak a gyakorlati probléma az vele, hogy egy akku az rohadt nehéz, nem nagyon fogod tudni külön emelő nélkül megmozgatni (hacsak nincs ilyen 10-15 kilós darabokra bontva, de azt nem tudom megoldható lenne-e a szerkezete és az elemek összekapcsolása miatt hatékonyan). Ezért nem megy az a módszer sem, hogy nem töltőállomás van, hanem út közben kicseréled egy másik, feltöltöttre, amit az adott helyen töltenek, majd beteszik egy másik arra látogató kocsiba, stb.
A másik gond, amit látok, hogy mivel az akku az különösen gyúlékony a nagy tömege mellett, így stabilan és biztonságosan kell rögzíteni. Ez pedig elég nehéz lenne egy kivehető cuccnál. Nem hiába akarja a Tesla is az autók vázába integrálni a cellákat, mert így leghatékonyabb a beépítésük. A kivehető megoldásnak ugye betonstabilnak kell lennie, mert ha egy kicsit is elkezd lötyögni az a másfél tonnás telep a padlóban, akkor eléggé instabillá teheti az autót. Egy ilyen rögzítés meg jelentős súlyt és térfogatot adna az amúgy is nehéz BEV-hez. -
#16820480
törölt tag
Mondjuk tegyük fel, hogy meg lehet oldani így technikailag. Itt ugyanúgy bejön az is, hogy mennyire kényelmetlen, és hogy mondjuk egy lakótelepes, utcán parkoló ember hova tenni azt a plusz telepet, amikor éppen nem a kocsiban van. De még kert esetén sem biztos, hogy lenne hova tenni.
Ha mondjuk akkora lenne a plusz telep, mint amekkora akkuk egy mostani benzinesben vannak, az még működhetne, de annál jóval nagyobb és nehezebb dögökről van szó. -
axioma
veterán
Igen, ez a lenyeg. Nappal sutnek, megy a szamitogep-tv-mosogep, ejjel ezek minusz. Ha nappal birja a trafo, ejjel eddig volgy volt, most ejjel miert ne birna?
A faluhaz amugy iszonyu rossz pelda: egyreszt ott a fonodo villamos elotte ami suru es baromi sok mindenre 1 atszallasos elerest ad, masreszt ott elegge bent van mar, megy a car sharing amire esetleg sok atszallas vagy ritkabb hely eseten menni kellene esnem jo a sima bkk, ha varoson belul marad. Igy nem lesz 900 ingazo auto, mert minek is ott auto napi szinten? -
"A benzin/gázolaj árának nagyobb része adó. Vajon az állam majd egy vállrándítással lemond erről a bevételről? Ha nem, akkor vajon kiktől fogja behúzni?"
Költői kérdés, gondolom.
Az gondolom tiszta ügy, hogy a robbanómotorok kivezetésé röpke 25-30 éves folyamat.
Az adó kiesénél, kezdetben nagyobb kiadás az elektromos járművek elterjesztéséhez adott támogatás.
Az állam érdeke a kőolaj kiváltása. Korlátozott készleteink vannak kőolajból. több évtizede mondják, hogy 30 éven belül el fog fogyni a készlet. Egyszer be fog következni a jóslat. Addigra át kell rendezni a dolgainkat.
Az állam meg más adónemekkel fogja pótolni a bevétel kiesést. Nem ez a gond.A nagyvárosok energia ellátását újra kell tervezni és kiépíteni. Nincs olyan település, amelyik képes lenne elviselni a gyors átállás energia igény növekedését. Jelenleg nincs valós alternatívája az elektromos autózásnak. Üzemanyagcella. sokkal drágább és több helyet foglal. Meg kell nézni egy német tengeralattjáró energia termelését. A mai technikai szintünkön felejthető. Hidrogén hajtás. Vagy nagyon drága az előállítása vagy környezet szennyező is.Tárolni csak veszteséggel lehet. Az acéltartály falán is, bármely vastagságú meglép.Ütközéskor instant bomba egy tele hidrogén tank.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Depression
veterán
Miskolcon lakom, Arnóton dolgozom, Felsőzsolcán van boltunk, ahol a párom dolgozik. A 3 hely oda-vissza nem éri el a 15km-ert. Zsolcát, és Arnótot egy körforgalom választja el, a lakásunktól pedig 6km-re van mindkettő. Havi 15k-ért takolunk, ebben benne vannak a nagybevásárlások is. A bérlet egy személyre sokkal többe fájna.
Az, hogy a nagyfaluban havi 10k-ért egy megyényi területet bejárhatsz, az nem vígasztalja a magyarok 70-80%-át. A mi kocsink nem ér 200k-et se, ha eladnánk, de havi 10-20k-et spórolunk vele, hogy van.
Egy elektromos autó meg itt egy lakás árával vetekszik, és egy 40+ diplomás alkalmazottnak is elérhetetlen. Ezt az autót 6 éve vettük 400k-ért (peugeot 206). Ha bevezetik a kötelező elektromos autókat, akkor ebből veterán lesz, mert qrva élet, hogy nem veszek/veszünk itt a vadkeleten olyan használtautót, amibe csak egy akksicsere az autó értékének legalább 5x-ébe fáj.[ Szerkesztve ]
Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
Rolly
veterán
sehol nem írtam, hogy az vegyen elektromos autót aki nem tud otthon tölteni... ennek pont az a lényege, hogy nem kell benzinkútra járni évközben max évi 20 alkalommal töltünk útközben (évi 20e km-ből) amúgy pont azt számolom, hogy 200-250e ft-ot megére egy 3 fázisú töltő itthonra, hogy gyorsan tudjunk tölteni, de lehet kihagyjuk, mert heti 3 éjszakai töltéssel a sima töltővel fel tudjuk tölteni az autót. Ilyen sima konnektort társasházak garázsában ki lehet alakítani, ikerházban nem probléma ahogy családi házban sem...
régi panelben lehet gond, bár a mi gyári alap töltőnk 2300 W-os 1500-as hajszárítók és porszívók vannak (porszívók csak voltak ) tehát egy panel garázsban se megoldhatatlan (10 órás esti töltéssel 20-23 kWh áram cirka 100 km-t lehet beletölteni -
veterán
Nemcsak nálad nem jön ki a matek.
Amikor kettővel ezelőtt vettem új autót, akkor 30 perc számolással kijött, hogy bizony a turbódízel verzió bőven megéri a 800 ezer Ft-os felárát a hasonló teljesítményű és felszereltségű szívóbenzines verzióhoz képest.
Most számolgathatnék 30 napig is, de akkor se tudnám kihozni, hogy egy elektromos Suzuki megéri a 15 millió Ft-os vételárát (ami több mint duplája a hasonló benzines verzió árának).
Persze most úgy tűnik, hogy megvan a megoldás erre a problémára is, ha nem vesznek az emberek önkéntes döntés alapján tömegesen villanyautót, akkor adminisztratív eszközökkel rá kell erre kényszeríteni őket. Vagy villanyautót vesznek, vagy nem autóznak, ez lesz a választás
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
batai15
félisten
-
Az sem nagy biznisz, hogy telibe szennyezzük a környezetünket. Főleg a nagyvárosokat.
Az új belsőégésű járművek ára is emelkedőben van. Ráadásul az állam is besegíthet az átállásba, benzin adóemeléssel. Mintegy megelőlegezve a későbbi veszteségeinek kompenzációját.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Elf
aktív tag
1000 autónak kb. a fele meg sem mozdul napi szinten (saját megfigyelés lakótelepi parkolók alapján), amelyik megmozdul az 3-20km-t megy.
Ezzel leosztottuk egy kicsit a 2300KW-ot.
Ehhez jön még hozzá hogy mire mind az 1000 autó elektromos lesz kell vagy 15-20 éve.
Ha egyáltalán elektromos lesz. És 1000db.
Szóval meg lesz ez oldva simán. -
titán
Annál mindenképpen drágább lesz, mintha valaki a 230-ra dugja rá közvetlenül. A mosoly pedig azért lesz őszinte, mert így elérhető lesz széles körben a villanyautózás (jelenleg csak kertvárosi környezetben lehetséges), és átszámítva még mindig olcsóbb marad, mint akár egy priust használni városban.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
A mi utcánkban (Bp. kertváros, összesen 20 ház) jelenleg van: M3, i3, Leaf (2db), e-Golf, Volt, Outlader, 500, Kangoo Z.E., és kb. kétszer ennyi fosszilis. Nem állítom, hogy ugyanilyen arányok lesznek lakótelepen is, de a jelenlegi 0% jelentős bővülést hordoz magában. Lesznek, akiknek egy ideig nem lesz elérhető, de azért sokan csak azért nem gondolkodhatnak rajta, mert nincs töltési lehetőség.
evDirect villanyautós töltőhálózat
Új hozzászólás Aktív témák
- Nők, nőügyek (18+)
- Autós topik
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- EA Sports WRC '23
- Milyen okostelefont vegyek?
- Futás, futópályák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Háztartási gépek
- Ezek a Samsung Galaxy A35 és Galaxy A55 magyar árai
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5