- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Milyen okostelefont vegyek?
- MWC 2024: Titkok, HMD, Barbie
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- DIGI Mobil
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
7Heads Drago
veterán
Viszont ha nem egymagad leszel a környéken aki ugyanígy gondolkozik hanem még lesztek 50-en lefog égni a trafó a terheléstől.
Pont ezért gondolom úgy hogy a hibridek a megoldások. Azoknál ha nem töltesz épp sincs gond mivel menet közben is termel. Illetve a kisebb akku miatt kevesebb a töltési idő nincs szükség nagy teljesítményű töltőre. És egy éjszaka így is feltölt. A belsőégésű motorokhoz képest kb feleződik a fogyasztás a jobb gyártóknál.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Somatom
veterán
Jó matek, amíg csak páran lógtok így a trafón. Egy lakóövezetben viszonylag kevesen sütnek éjszaka, tehát a sütő terhelése nem releváns. Korábban írtam példát a faluházról. Majdnem 900 lakás. Kerekítsünk 1000 autóra! Darabját 10 Amperrel számolva, 2300KW plusz terhelés a jelenlegihez képest. Mindez azonos időben. Szted erre fel van készülve a hálózat? És ez nem egy város, nem egy kerület, csak egy ház (igaz, jó nagy ház).
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
7Heads Drago
veterán
30 km-es használatra nekem sehogy se jön ki hogy éri meg 8-10 millát kidobni az ablakon. Magának az autónak a legyártásával is terhelik a környezetet. Én meg az autóm úgy vagyunk zöldek, hogy nem vesszek irreálisan drága másikat.
Ha használtat veszek se járok sokkal jobban. Ott már valszeg bele kell nyúlni az akkuba, illetve még kisebb a hatótáv a használtság miatt.
Az 50 autótól nem, de ha hozzáveszed a normál fogyasztást is. Illetve egy 220v hálózatnál ha te éjszaka töltesz akkor ne indíthatsz semmi mást. Pl nálunk mehet a mosogatógép és a mosógép is. Vagy mi van ha nappal kell rátölteni mert úgy alakul? Nem eszik a család mert épp tölt az autó? Főzőlapok, sütők is 3-4 kw-osak kb.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
bambano
titán
van egy 25 amperes kismegszakítóm. egész nap ezt nyúzom.
ha erre rádugok egy 1500 amper közötti fogyasztású töltőt, akkor az egész elszáll a p--ba. utána leolvad. majd felrobbannak a trafóállomások. stb.
pláne, ha ez egy nagyobb sűrűségben lakott terület.szerk: az összehasonlítás kedvéért, hogy azok is érzékeljék, akik eddig nem gondoltak bele: egy "tank üzemanyag" egy tesla p85-be egy átlag lakás több, mint egy heti fogyasztása. mégegyszer: több, mint egy heti.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
WiZARD
addikt
Lehet, hogy 10 év alatt nem romlik el, de nem mindenki ma köti, van akinek már most 5-10 éves az inverter.
Hogy a gyártó változtat-e a modellnéven az idővel kiderül... Ha nem akkor még mindig léphet a szolgáltató.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
dabadab
titán
Nem vagyok kepben: a jovedeki ado nem azert van, mert egy elfogyo termeszeti kincsrol beszelunk?
Hány éves vagy, királyfi?
Nem, a jövedéki adó azért van, mert az autósok hagyományosan jól lehúzható társadalmi réteg volt, aztán már így maradt most is, amikor már kb. bárkinek van (lehet) autója.
DRM is theft
-
#06658560
törölt tag
Vagy nem adtak, olyan is létezik, nem evidens a kártya megléte. Vagy nem tudják az emberek otthon tölteni. Nem olyan egyszerű már parkolóhelyet sem találni városokban, nem hogy mindig ugyanazt. Aki nem kertes házban lakik, annak még jó sokáig nem lesz alternatíva az elektromos autó a töltési gondok miatt. Pláne ha elkezdjük az akkukat csökkenteni méretre.
-
Somatom
veterán
Én havonta X Euró értékű Shell kártyát kapok a német munkaadómtól utazási támogatásként. Kétlem, hogy e-autó töltésére fel tudnám használni.
Noukoum:
Ez nem törvényszerű. Két olyan autóm volt egymás után, amik olcsóak voltak, megbízhatóak és nem kellett a gatyámat rájuk költeni. Most is tudok egy 2012 -es Kia Ceed 1.4 kombiról, amiben 16 ezer Km van (meghalt a szomszéd, övé volt). Rongyrázásra viszont egyik sem alkalmas.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#06658560
törölt tag
Az alkohol, a cigaretta elfogyó természeti kincs? Az akku ára ugyan mitöl javulna? Sajnos nagyságrendi javulásra lenne szükség, nem feleződésre. És másik oldalon a fajlagos kapacitás terén is e kéne, amit már húsz éve hallgatunk évi legalább három, tíz éven belül sorozatgyártásra érett termék esetében. Linuxéve, fúziós erőmű stb.
" De pl. nekunk csak az autok miatt lett napelem a hazra, tehat az e-autoval egyutt az energiamixet is javitottuk amit elhasznalunk."
Megint, saját házzal rendelkező tehetős réteg. A harmadikra napelemet pont olyan nehéz tenni, mint ott az elektromos autót tölteni. -
8th
addikt
Mire a "tíz perces" elektromos autókat használtan meg tudja venni a bérből fizetésből élő panelproli is az mától számolva minimum húsz év. Lévén, hogy az aksi technológia jelen állás szerint teljesen alkalmatlan erre lehet, hogy még több is. Tehát kijelenthető, hogy amiről a kolléga beszélt a nem öt év hanem a nagyon nagyon távoli jövő.
[ Szerkesztve ]
-
titán
Normál Sport Hegyi Tart, és ebből a "Hegyi" üzemmódban zár a kuplung, máskor nem. Nagyon érezni, és nagyon kellemetlen a villanyautóhoz szokott seggemnek, mikor a benzinmotor hajtása is kijut a tengelyre, és rezonál a kasztni. Minden más esetben csak REX-es (tehát a benzinmotor egy generátort hajt).
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Somatom
veterán
De, mint kiderült, az akkupakk mérete nem csak a hatótávot befolyásolja, hanem a töltés teljesítményét is. Kisebb akkupakkot nem lehet akkora teljesítménnyel tölteni, mint egy nagyot.
Nekem tök mindegy, hogy mi hajtja az autót. De, az egész palettából nincs olyan, ami nekem praktikus lenne. Amíg nem mutatnak a többség számára reális, villanyautós alternatívát, addig ez a villanyautózás halott ügy. Arról nem is szólva, hogy még arról is meg kéne győzni az embereket, hogy ez valóban zöld. Látva, hogy pl. a 80 millió lakosú Németország hogyan állítja elő az áramot, bevallom, engem sem sikerült meggyőzni arról a zöldségről.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Rolly
veterán
nálunk sajnos kint alszik a e208... indulásnál ma eldobott (első 1 km-en) 20 km hatótávot majd mire hazaértem visszajöt 4 belőle és megtettem 6ot ... hideget nem szereti sajnos a e208 de amúgy nem fogyaszt rosszul, sőt a rossz fogyasztása 27 kWh 130nál -1 fokon is ennyi ha bemelegedett az akku
-
titán
Én 40 évesen is még kenyérhajtású pedálossal jártam dolgozni, aztán mikor majdnem kinyiffantam (saját hiba oké), abbahagytam, nekem ez nem ér ennyit. A pedelec hajtás pedig nem véd meg a környező nagyvasaktól, inkább a még nagyobb sebességtől garantáltan megöl. Egy hiba. Minden tökéletes embernek ajánlom a nagyvárosi kerékpározást, a többieknek nagyon nem.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Somatom
veterán
Ez érdekes. Én a városban lakom és ezért nem kell oda/vissza közlekednem ahhoz, hogy bemenjek a városba. Igaz, hogy nem tudnék egy e-autót otthon tölteni, viszont nincs is szükségem arra, hogy azzal közlekedjek a városba és haza. Akkor most melyikünk a ződebb? Bár, való igaz, hogy én még fiatal és életerős vagyok, még csak 51 múltam.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
senior tag
Az attól függ, hova tárolod el. Ha van saját házi akku rendszered, akkor oké. A szaldó rendszerrel viszont nem tárolsz semmit sehova. Eladsz napenergiát dotált áron, utána meg veszel adott pillanatban rendelkezésre álló energiamixet. Pl. egy ködös, szélcsendes, téli napon zömmel fosszilis energiát.
dabadab #770: Ólom akksira. E-autó akkumulátorra nincs. Legalábbis mindenhol ezt olvasom. Vannak kísérleti technikák, amik részleges (50-70%-os) reciklálást biztosítanak (pl. közönséges fémeket kinyernek), egy csomó mindent elégetnek, a maradékot meg deponálják. Van esetleg valami referenciád?
[ Szerkesztve ]
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
senior tag
Bocsánat, figyelmetlenül olvastam.
A másodfelhasználást értem. És van is benne ráció: ne dobjunk ki egy 70%-os dolgot, ha még jó valamire. Engem az aggaszt hogy mi lesz, amikor már 0%-os lesz. Amúgy az autógyárak részéről ez zseniális húzás: ők megtettek mindent, visszagyűjtötték a leselejtezett aksikat, szépen újracsomagolták és értékesítették. Hogy az új tulaj mit kezd velük, ha tönkremennek, az már nem az ő problémájuk. És amúgy is a probléma csak 10-20-30 év múlva lesz akut. (Végül is a nagyszüleinknek, szüleinknek is igazuk volt: ők lelkiismeret furdalás nélkül használták a benzin/dízel autóikat, hiszen tudták, hogy az unokáik, gyermekeik majd megoldják a globális felmelegedést, meg a levegőszennyezést, ha eljön az ideje. És nekünk sem kellene kevésbé bízni a saját gyermekeinkben és unokáinkban.)
Az háztáji akkumulátor rendszer (amit nappal töltünk napelemről, éjszaka meg arról megy a ház, meg az autó töltés) nem tudom, hogy mennyire fenntartható. Jelenleg nem tűnik annak, mert még több akkumulátor gyártást tesz szükségessé, és az a jelenlegi technológia mellett nem fenntartható. De hátha egyszer még az lesz.
[Az offnál is offabb]
"Amugy meg szaldoban is pont "annyiert" adom el amennyit beszed erte utana a szomszedomtol a szolgaltato."A Tojásbolt 20 Ft-ért veszi nagy tételben a tojás darabját a tojásgyárból, és 50 Ft-ért árulja a vevőknek. De törvény kötelezi arra is, hogy ha beesik hozzá egy őstermelő 10 db tojással, azt köteles tőle 50 Ft-os darabáron megvenni. (Ha nagyon sok őstermelő esik be, akkor is.) Ez az őstermelők szempontjából végül is teljesen igazságos. Csak a nem őstermelők akadékoskodnak, hogy miért van, hogy egyre lepusztultabb az üzlet, és igaz-e hogy a tojásbolt tulajdonosai csődközelben vannak, és ha tényleg bezár a bolt, akkor mi lesz? (A példát loptam, de hátha valaki még nem ismerte...)
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
senior tag
"csak a haztaji tarolas miatt nem csinalnak tobb akkut"
Tehát pl. a Tesla Powerwall nem új akku lenne? Most, amikor háztáji napelem tulajok tömegei fognak háztáji aksit rendelni , azt fogják nekik mondani, hogy "Igényét előjegyeztük, várható szállítás 2035. Ha sokallja, vegyen ön is elektromos autót, és használja sokat, hogy legyen elegendő másodlagos felhasználásra alkalmas leselejtezett autó akkumulátor, és így előbb sorra kerülhet.""ne allitsuk mar be ugy, hogy veszit is mikor nekem ingyen adja"
Tehát miután Magyarországon minden háztartás (és cég) átállt saját napelemre, és mindenkinek nullás lesz az éves villanyszámlája, az áramszolgáltatók még akkor is bőven a pénzüknél lesznek.''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
Elf
aktív tag
"legkozelebbi bkv 10-15 perc seta"
Hogy mennyire mások a fogalmaink.
A séta az kb. 4km/h. 15 perc alatt az 1km távolság. Illetve pont hogy nem távolság.
Ennyiért a bringát nem veszem elő nemhogy kocsit vásároljak.A gyerek most 10. Még 4 évig ide jár, eleve ez volt a terv.A kisebbik most 8. Szóval nem "2-4 evig jar valahova" hanem összesen 16 évig járnak. Utána önjáróak lesznek. Nem fogom reggelente szállítani semelyiket kocsival.
Persze ha 15 éve mégiscsak megvettük volna Vácon a kertes házat és onnét járnák be Budapestre teljesen más logisztikánk lenne. Akkor az lenne a tökéletes hiszen okkal döntöttünk a mellett.Mindegy, csak azt akartam vázolni hogy van ezer lehetőség amiből 997-et alapból elvetünk mert nekünk az nem pálya majd az ember a maradék háromra meg azt hazudja hogy csak abból lehet választani. Aztán megy az értetlenkedés hogy miért mondja a másik hogy csináljam máshogy hiszen csak EZ A HÁROM lehetőségem van?!?!
Ja és a 3 közül 1 és csak 1 a helyes! Aki máshogy döntött az rosszul döntött.
É akkor írok 180 kommentet hogy a másik miért döntött rosszul, há lássa má be!!
(nem rólad szól mielőtt félreérted ) -
Elf
aktív tag
Oké, oké, értelek meg egyet értek, csak amit kiemeletem ahhoz fűztem hozzá a mondanómat mert ahhoz van mit. A többihez nincs mert egyet értek.
A lényeg hogy ha aki olyan helyen lakik ahonnét csak kocsival megfelelő neki közlekedni akkor azzal fog.
Csak ne tegyünk úgy mintha a körülmények áldozata lenne. Ez egy döntési folyamat eredménye amit önszántából hoz meg valaki. -
Somatom
veterán
Valami nem stimmel a matekodban. Ha 1:1 a koregyensúly, akkor hogyan lehetünk egyre többen? Világos, hogy a gyerekek irányába tolódik a koregyensúly. Csak pechünkre (vagy, a Föld szerencséjére?) nem ott, ahol élünk. Viszont, a mi társadalmunk sokkal jobban pazarol, mint az, ahol nagyobb a népességszaporulat. Hogyan lehetséges az, hogy egyre kevesebben vagyunk, mégis nálunk egyre hamarabb van a túlfogyasztás napja? Sztem tök logikus lépés a pazarló helyek szaporulatának korlátozása. Ha pl. kihal az EU és az USA népessége, akkor eltolódik a túlfogyasztás napja. Mindezt úgy, hogy globálisan nem borul fel a koregyensúly.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Rolly
veterán
Mindenkinek joga van eldönteni, hogy hány gyereket akar. Nyugdíj kérdésben ha az ember nem vállal gyereket akkor abból a pénzből amiből más gyereket nevel meglesz a nyugdíja. Várhatóan a technológiai fejlődés miatt pedig kevesebb ember fog tudni ellátni többet tehát nem kell az általad leírt 1-1 arány (robot taxi, robot fuvarozás, diagnosztikai eszközök fejlődése, automata és önkiszolgálós pénztárgépek, robot raktárak...)
Mi is szeretnénk 1 vagy 2 gyereket de ezzel csak a népesség számot tartjuk fenn ennél több gyerek szerintünk felelőtlenség. Újra megjegyzem mindenkinek joga van máshogy gondolni, de mi szeretnénk, ha a gyermekünknek normális életet lenne amire a túlnépesedés is vonatkozik (nyugati túlfogyasztási értelemben vett túlnépesedés)
-
#16820480
törölt tag
Részben igaz az, hogy azért vállal egy család kevesebb gyereket, mert fejlett országokban már nem hal meg ötből három, meg nem kell a megélhetéshez a földeken kapáló minél több gyerek, de a másik fele meg az, hogy azért is vállalnak kevesebb (esetleg nulla) gyereket, mert akkora anyagi vonzata van már egyet is felnevelni. Plusz idő, energia, pénz. Illetve ha már választás és nem kényszer a gyerekvállalás, ott jön ki, hogy mennyire sokaknak nem ez a prioritás/életcél, hogy utódja legyen.
schawo: Szóval pont úgy, mint az audiofilek?
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
a gyereknél nem a pénz számít. ezt onnan is látni lehet, hogy a statisztikák szerint a gazdagabbaknál kevesebb a gyerek, a szegényebbeknél több.
a gyereknél a saját életének a zavartalansága számít. amelyik felnőtt a saját kényelmét veszi előbbre, annak nem lesz gyereke.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Somatom
veterán
Ne legyen már hős valaki azért, mert elvégez egy olyan melót, amire senki sem kényszerítette. Az meg milyen már, hogy vki ezt hozza fel indoknak a környezetszennyezésre és elvárja, hogy ezt tolerálják. Épp Te írtad, hogy nem engeded magad elé a belsőégésűt. Honnan tudod, hogy ő nem azért kénytelen ilyennel járni, mert több gyereket vállalt? Vagy, ez olyankor nem számít, amikor a Te orrod alá büdösít?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Mármint, hogy szted én profitálok a gyerekeidből és ezért köszönettel tartozom? Te valamit nagyon benéztél. Jelenleg ott tartunk, hogy kiköltöztél a városból, és autóval gerjeszted a dugót a városban a bejárkálással, ahol én tömegközlekedek, meg bringázok, pedig van autóm. Úgyhogy inkább ne feszegessük, hogy ki, kinek és miért kéne köszönetet mondjon!
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
titán
Ha full villanyosra akarunk állni, akkor bizony szükség lesz mindenhol a minimum 16A, de inkább 25A folyamatos töltésre. Amíg a városi futrinkák vannak többségben, addig nincs ezzel gond, de minden nap 10A-ről nem töltesz fel egy 50kW-os autót. Márpedig a minden autóban benne vannak a nagy távolságot utazók is. Abból azért van sok.
Össze lehet adni, hogy Budapesten hány autó van, és mennyi villamos teljesítmény megy be (távvezeték és helyi termelés). Tényleg, komolyan, nem jön ki a matek, egyelőre. Egyszerűbben: még ha 10A-rel számolok, akkor is gáz, ha az utca/háztömb minden lakásában egyszerre megy 12 órán keresztül a villanyrezsó teljes teljesítményen (=félig(!) töltött aksi).
Szóval a villanyautózásnak nem a zöldség vagy nem zöldség a problémája (igen sok zöldség az itt volt ebben a topikban), hanem az elektromos infrastruktúra hiányosságai a probléma. Nem annyira az erőművi kapacitás, mert az tényleg megoldható akár egyre zöldebb kiserőművekkel, hanem eljuttatni az energiát a végfelhasználóhoz. Ahhoz szinte a világ minden naf-köf és köf-kif trafóját le kell cserélni.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Depression
veterán
-
dabadab
titán
-
titán