- Milyen okostelefont vegyek?
- Egy óra, két rendszer
- A Z Fold7, vagy a Magic V5 a vékonyabb valójában?
- Google Pixel topik
- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- iPhone topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
core i7
addikt
"396-os meghajtócsomagtól kezdve eltűnik pár quad-buffered sztereó funkciók is. Itt lényegében arról van szó, hogy az NVIDIA kiveszi az NVAPI szervizkönyvtárból a sztereó swapchain kreálásra vonatkozó funkciókat a DirectX 9 vagy újabb API-k esetében" Ez érint játékokat amelyek nem fognak elindulni?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#32839680 #189 üzenetére
Nézőpont kérdése. Linus átlátja, hogy pont azért nem tudják megvalósítani a megfelelő működést, mert a zárt csomagok szétfragmentálják a Linuxot. Az, hogy te ezt másképp látod abból adódik, hogy szimpla felhasználó vagy és nem látod, amit a Linux fejlesztői látnak gyakorlatilag napi szinten.
-
Cassi
őstag
A Linux köszöni szépen, jól van, még gaming vonalon is. Azt senki sem állította, hogy a desktop Linux disztribúciók tömegesen le fogják váltani a Windowst. De mostanában ez alig számít valamit. Az év játékipari eseménye leolvasható az aktuális japán konzolos játék-Top 10-ről.
2017.12.18 - 2017.12.24
[NSW] Super Mario Odyssey 209,630
[3DS] Yo-kai Watch Busters 2: Treasure Legend Banbaraya – Sword / Magnmum 184,739
[3DS] Pokemon Ultra Sun / Ultra Moon 176,789
[NSW] Splatoon 2 (Bundle Version Included) 137,607
[NSW] Mario Kart 8 Deluxe 100,205
[3DS] Kirby: Battle Royale 42,796
[NSW] The Legend of Zelda: Breath of the Wild 35,565
[NSW] Pokken Tournament DX 27,053
[NSW] Arms 25,285
[PS4] The Idolmaster: Stella Stage (Limited Edition Included) 23,772Ugye hogy durva? És ez nem csak a Switch vagy a Nintendo sikere, hanem általánosabban, a telefonos ökoszisztémára alapozó ARM alapú rendszerek piaci sikerét jelzi. Ami magával hozza az ezen a platformon széles körben elérhető API-k és programozási technikák előretörését. A csak Windowson működő eljárások jelentősége a nullához tart, egyszerűen mindegy, hogy mit tud vagy nem tud a WDDM 2.x.
Ha így megy tovább, jövő év végére a PS4 Japánban kb. oda jut, ahol a Wii U volt egy évvel ezelőtt. A japán piac fontos trendsetter, ami ott történik, az némi késéssel a nyugati piacokat is eléri.
A 10. helyen tanyázó, egyedüli PS4-es játék tudtommal PS4-exkluzív, de ránézésre technikailag egy az egyben tolható át Switchre. Le merném fogadni, hogy nagyon hamar drasztikusan megvágják a PS4-exkluzív fejlesztéseket a japán szoftvercégek. Az is biztos, hogy aggódó arccal figyelik a Sony HQ-n ezeket a chartokat, ez már olyan szint, amire a fejlesztőknek reagálniuk kell. Napról napra nő az esélye, hogy a PS5 is valamilyen ARM-alapú hibrid rendszer lesz, kitalálható, milyen alapú oprendszerrel.
-
hardwerturka
újonc
Sziasztok!
Remélem nem intézem nagyon rossz helyre a kérdésem igaz nem teljesen illik a 32 bites rendszertémához de nem találtam közelebbi topikot.
Kérdésem az lenne hogy egy uj géphez frissen telepített win 10 64 bites oprendszerhez érdemes a saját driverét letölteni és telepíteni? vagy csak részben kell esetleg feldriverelni? Azért merült fel bennem a kérdés mert így is fut a gép, igaz nem brutál játékok vannak még fent egy két játék kivételével... Történik látványos javulás? Mit tanácsoltok? -
zseko
veterán
válasz
#32839680 #191 üzenetére
Ósdinak hat, mert ósdi is
Én is alakítgattam rajta itt-ott, persze. De ott eleve egyszerű is volt.
A win10-el meg az a fő bajom, hogy túlerőltették az egyszerűsítést. Mobilon jól hat a csempézés, és a faékegyszerűségű beállítómenü, de egy pc-n, ne már... viccnek is rossz. Így ha már egyszer kíváncsiak voltak a 'felhasználói élményemre', írtam is nekik, hogy skinezhetőséget rakjanak már bele gyárilag, ne kelljen már mindenféle WindowBlinds féle third-party programokat feltenni, hogy nézzen ki valahogy, a felhasználók is nyernének vele, meg ők is, win-winA 7-es az nagyon tetszett.
-
zseko
veterán
válasz
#32839680 #172 üzenetére
Pedig szerintem minél előbb átállnak, annál kevésbé fog nekik fájni...
(#177) morgyi Nem a kinézetével van a legnagyobb gond. Nem tart semmiből átalakítani. Hanem az átlagfelhasználók átlaggépein való nem működéssel. Meg a félbehagyott fejlesztésekkel, hibajavításokkal. Hogy ~félévente jön valami 'újítás', ami miatt kukázva a régi, pedig még az sem működött jól - de legalább már nem is fog. A rettentő nagy széttagolódásról nem is beszélve. Még normális ablakkezelő sincs, csak azokból kismillió fajta van. 'Ésatöbbiésatöbbi'.
Egyébként nekem is a 9.04-es Ubuntu kinézete tetszik a legjobbanés a win10-et tartom az egyik legigénytelenebbnek. Ez nekem nem 'Modern' ui, hanem szimplán igénytelen. Nekem, persze.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#32839680 #187 üzenetére
Mindenki azt hibáztatja, aki éppen leginkább keresztbe tesz neki. Linusnak véletlenül pont az NV. Ez is része a problémának, mert nyilván nem jutottunk közelebb a megoldáshoz a híres "fuck you" után.
A Linux esetében azért a sértettség is nagyon közrejátszik, már annyira keresztbe tett majdnem mindenki majdnem mindenkinek, hogy előbb a tüskéket kellene kihúzni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
És mennyire működik ez a fajta support. Elvégre a Linux részesedése a gémerek körében szárnyal.
És az NV a bugot okozó csomag helyére rak egy alternatív zárt csomagot. Ebből a problémából nincs kiút, amíg a gyártók közül nem fűződik mindenkinek érdeke a Linux egységes fejlesztéséhez.
Ha az Intel és az AMD is elkezdi a csomagokat cserélgetni, akkor végképp elveszik a remény, hogy a Linuxból valaha is értékelhető consumer OS lesz. Már azt is eléggé problémásnak tartják sokan, hogy az AMD a driver egy részét zártan tartja. Olyan támogatást vár el a Linux közösség, amilyet az Intel biztosít, teljesen nyíltat.
De Caesar vissza se adta a hatalmat a szenátusnak.
A működését nem igazán befolyásolják. A wayland attól még wayland marad, de a kapcsolódó csomagok száma sok, és minél több ugyanarra a problémára a csomagalternatíva, annál több a hibalehetőség. Sajnos erre nagyon kevesen jöttek rá eddig. Ez a baja az Atarinak is, amiért nem indult meg az Ataribox gyűjtése. Rájöttek, hogy nagyon meg kell fogni és le kell csupaszítani a Linux disztribúciójukat, ha valamire akarják vinni, a Valve itt bénázta el.
-
core i7
addikt
Ami 396-os drivernél tünik el: "quad-buffered sztereó funkciók" Ez érint esetleg játékokat (régi címeket)?
-
leviske
veterán
Nem a linux minőségbiztosítására gondoltam, hanem a saját vásárlóiknak a felhasználói élményére. Ott meg a support szempontjából pont az az optimális, ha nem kétes minőségű nyílt csomagokra alapozok, hanem a saját kitesztelt megoldásaimra.
Driver szempontjából meg igazából, jobban belegondolva nem is az a megoldás, ha megtiltja a fejlesztő a zárt driver használatát. Elég szimplán közölni, hogy hivatalosan csak a Nouveau driver támogatott és minden más esetben a bugokkal forduljanak az nVidia-hoz. Ezek nem annyira megoldhatatlan dolgok. Linuxon meg azért nem lvl1 felhasználók vannak, akik nem tudják mérlegelni, hogy milyen hardvert érdemes vásárolni egy szoftver gondtalan működése érdekében.
Persze megint más kérdés, hogy fejlesztői oldalról, pláne Linux esetén az nVidia abszolút fölényben van pont a "fragmentációt okozó", kiszámítható működésű szoftveres környezete miatt. Ez ellen meg az AMD és Intel csak úgy tud fellépni, ha kínálnak jobbat, aminek meg költségvonzatai vannak.
"A Vulkan marhára nem diktatórikus módon született. [...] Emiatt fel sem merült semmilyen más alternatíva."
Ez ilyen ildemokratikus demokrácia? Amúgy nem negatív hangszínben említettem a diktatórikus bevetetést. A Római köztársaságban is hajlandóak voltak rövid időre lemondani a demokráciáról szükség esetén a gyorsabb döntéshozás érdekében.
Sajnos az olyan kritikus modulok esetében, amelyek minden disztribúciónak a részét képezik, muszáj elfogadni, hogy nem tudnak mindenkinek megfelelni. Bár nem tudom milyen csomagokat érint az nVidia drivere, ránézésre nem sok pont van a rendszerben, ami a wayland működését a kernel felől befolyásolná.
Azonban egyfajta (legegyszerűbb) kompromisszum lehetne akár az is, ha a Wayland megszabná a követelményeket eredeti és cserélt csomagok esetén. Ebben a koncepcióban tényleg egyszerűen visszavezethető lenne az nVidia-ra, ha valami gáz van, nem vinne el plusz erőforrást.
mod: vagy konkrétan a Wayland-ben cserél ki csomagokat?
-
Raysen623
addikt
válasz
s4hu|SyD^ #180 üzenetére
Ezt esetleg akkor írhatnád így le ha az lenne mint az előző generációnál, ahol nem igazán volt időközbeni fejlődése a hardvernek. Most van, mivel a 4K-val az elején nem számoltak (pedig kellett volna), így utólag jöttek ki erősebb gépek is. Tehát nem fognak azok vissza már semmit. PC piac van szét fregmentálódva mert nincs egy közös szabvány. Win10 lehetne egy jó irány, de be kellene állnia mögé a hw gyártóknak is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
És hogyan tudsz minőséget biztosítani, ha növeled a fragmentációt? Tényleg nem viccből mutatott be Linus nekik anno. Ha minden olyan fasza lenne, ahogy írod, akkor Linusnak minimum publikusan simogatnia kellene Jensen kobakját.
Igazából ezt csinálják. Vannak FOSS csomagok, és azt támogatja szinte mindenki. De ez nem sokat ér, ha csak egy cég is más utat jár, mert onnantól kezdve ott egy újabb zárt csomag, ami újabb szükségtelen bugokat eredményez, amire újabb hasznos humánerőforrás megy el.Ha csak a Nouveau driverekkel futnának a programok, akkor azzal a felhasználókat szopatná xy stúdió. Ugyanakkor nem ők a hibásak azért, mert xy cég nem akarja, hogy a Linux alternatíva legyen. Olyat az oviba volt szokás csinálni, hogy amiért Tomi mindig ver, azért én is megverem Janit.
A Vulkan marhára nem diktatórikus módon született. Egyszerűen csak az AMD azzal kezdett, hogy odaadják a Mantle-t. Emiatt fel sem merült semmilyen más alternatíva.
-
s4hu|SyD^
addikt
Az senkiben sem fogalmazódott meg amúgy, hogy a konzol az ami vissza szeretné fogni a nagy ütemben való fejlődést, akár legyen az grafikai téren is? Csak gondoljunk bele hány évig van ugyanaz a konzol piacon és mennyi pénzt termelnek. Mi érdekük lenne nekik az, hogy mondjuk évente haladjunk?
Elhiszem, hogy jó a konzol annak, aki nem PC-n nevelkedett, bekapcsolod, játszol, nincs operációs rendszer karbantartás, driverek keresgélése, titokzatos hibaüzenetek kiderításe stb. Magyarán a konzol egy nagyon jó kényelmi funció, ami manapság már ugye jó másra is mint játék. Viszont cserébe be kell érned butított grafikával és ha szerencséd van a stabil 30 fps-el, ami engem nagyon is zavar, mert PC-hez képes szaggat. Illetve nem bírom megszokni a kontrollert.
(és nem is akarom pedig van Xbox One, de 10 percnél nem játszottam vele többet)
Plusz a konzol valahogy kevésbé privát. PC ugye a Personal Computer.Windows 10 meg hát kinek mi, én is húztam a szám mikor XP-ről váltogatni kellett már, 7 meg 8.1 meg most a 10. Szerintem jó a 10 szokni kell, modern, teljesen más igényeket szolgál ki, mint a régi rendszerek. Előbb-utóbb mindenkinek váltania kell, ahogy mondják minél hamarabb váltasz annál hamarabb megszokod.
-
leviske
veterán
Ez a homokozós dolog számomra nem egy értelmezhető válasz.
Én a lépéseikből inkább azt vontam le, hogy minőségbiztosítási célok állnak a háttérben. Abban pedig igazából senki nem akadályozza meg a közösséget, hogy az AMD és Intel (esetleg még Qualcomm, ARM, Imagination, Google) kooperációjában lefektessenek egy szabványt és onnantól csak azt támogassák. Akkor az nVidia meg pisloghatna, ha a kártyáin hirtelen csak a Nouveau használatával "futnának" az alkalmazások. Szóval mint írtam, itt nem lehetetlen helyzetekről beszélünk, csak az iparági összefogás hiányáról és a közösségben uralkodó fejetlenségről. Néha kell egy kis diktatórikus gondolkozásmód, mint ahogy a Vulkan is született.
(#177) morgyi: A Linux szépsége, hogy olyanra faragod, amilyenre akarod. Igazából azoknak az igényeknek az alapja, amiket megfogalmaztál, már rendelkezésre áll a rendszeren a KDE és a Qt formájában. Csak használni kell őket.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért nem, mert ők nem úgy tekintenek a Linuxra mint egy Windows alternatívára, hanem mint egy homokozóra, amiben csak homokozni akarnak. Ha tényleg alternatívát látnának benne, akkor nem szopatnák a közösséget, és még a végén Linus se intene be nekik.
Ennyi pont elég ahhoz, hogy a Linux ne jusson semerre a consumer szinten, mert lesz egy rakás egymással inkompatibilis szoftverkörnyezet, amire egyedileg dolgozni kell. A Microsoft titka igazából nem a piaci magatartás. Már rég nem akadályozzák a Linuxot tisztességtelen eszközökkel. Ezért működik a Windows sokkal jobban, mert komponensek tekintetében csak egy megoldás van mindenre, és kikényszerítik a gyártóktól, hogy azt támogassák. A Linux esetében az humánerőforrások nagy részét már az ablakkezelők bugfixelése elviszi, mert van számos kompozitor, számos protokoll, ezek között több FOSS, de a zárt meghajtók belerondítanak a csomagcserékkel, és a kismillió lehetőségre biztosítani kell, hogy az ablakkezelők működjenek. És akkor még a kernel oldalon is sok a megoldatlan probléma.
Ha már csak azt sikerülne elérni, hogy a lehetséges szoftverkörnyezetek száma redukálódjon, akkor rengeteg humánerőforrás szabadulna fel, és nem bugfixelés zajlana egy csomó ember részéről, hanem valós fejlesztés. -
leviske
veterán
Miért ne akarnák, hogy a Linux 1% fölé jusson? Ha így lenne, megtehetnék, hogy csak a Quadro és Tesla kártyák kapnak támogatást alatta. Pláne nem törnék magukat, hogy Ők legyenek az legjobbak támogatás terén.
Nehezen hiszem el, hogy bármi érdekük fűződne a Windows piaci helyzetének fenntartásához.
Ráadásul, ha jól értem, akkor a fragmentáció annyiból áll, hogy a nVidia drivere lecserél pár csomagot saját fejlesztésűre, míg az AMD és Intel megoldása nem? Ennél azért nagyobb kihívásokkal is megtudnak küzdeni a fejlesztők, ha kell.
Abban már nem hiszek, hogy lesz Linux éve. Én magam is kiszerettem már belőle. Járható opciónak azonban nem lenne rossz arra az esetre, ha a Microsoft esetleg egy későbbi frissítésben már a pop-up reklámokat is a Windows 10 részévé teszi. (Jellemzően indulat linux-felhasználó vagyok, pár órás/napos jelenésekkel.
)
-
Raysen623
addikt
válasz
#32839680 #172 üzenetére
Én itt nem érzek platform váltási kényszert, inkább egy komolyabb verzió váltást. Egyszerű példával: mintha valaki XP-ről rögtön W10-re váltana és dob egy hátast a változásoktól. Senki nem mondta hogy azonnal kell megtenni, de azért a DX12 sem mai gyerek már. Hogyan akarja így behozni a szoftveripar a hardverfejlődést?! Nekem ne mondja senki, hogy a kedves hardvergyártók önszorgalomból fejlesztik ki a sok feature-t. Valaki azokat igényli és/vagy kérte. Azt el tudom fogani a PC piac erőviszonyai miatt, hogy ezen a platformon ez nem a fő csapásirány, na de konzolon ahol eleve több pénz mozog és sokkal komolyabb fejlesztések vannak állítólag, ott ezt meg lehetne csinálni. Ennek ellenére kivárás van. Legalábbis úgy tűnik. Aztán egyszer jön valaki és megcsinálja azt amit mások halogattak és nyer, a többi meg elsüllyed. Általában ez szokott lenni.
(#173) leviske : ok, ez így rendben van.
Köszi srácok, de én itt most befejezem mert sok az off.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mégis miféle kompromisszum? Az NV-nek pont jó úgy a Linux, ahogy van. Nem akarják, hogy legyen 1%-nál nagyobb részesedése. Ha akarnák, akkor nem szopatnák a közösséget a zárt cuccukkal, hanem segítenék megoldani a fragmentációs gondokat. Azt meg pláne nem értem, hogy milyen érdekekből kell engedni másnak. Más nem cserél FOSS csomagokat zártra a fragmentáció növelése érdekében. Más pont a fragmentáció csökkentéséért dolgozik. Persze a Linux esetében pont az a baj, hogy ennek semmi haszna addig, amíg nem akarja mindenki azt, hogy terjedjen a rendszer.
Abban egyébként lehet hinni, hogy majd mindig a következő év lesz a Linux éve, de ez addig nem fog megvalósulni, amíg x gyártónak a terjedés, míg y-nak a stagnálás az érdeke. -
leviske
veterán
válasz
Raysen623 #168 üzenetére
Itt most nem arról van szó, hogy a fejlesztőknek büdös a munka.
Egész egyszerűen ez a váltás most időigényesebb, ráadásul van egy olyan érzésem, hogy a többség a Vulkan stabil kiadására várt a bejelentés óta. 1 év alatt meg nem lehet csodát alkotni.
Miután a Bethesda már be merte vállalni egy "Vulkan only" játék kiadását, valószínű, hogy Ők lesznek az elsők, akik teljesen újragondolják a motort. De hogy pontosan mikor történik ez meg... Amennyiben az HBO-tól most kapnak egy rakás pénzt, akkor esélyes lehet, hogy több erőforrást tudnak ilyesmikre is szánni és feltudják pörgetni az eseményeket. Azonban az is lehet, hogy a Warner azért jobban megköti a stúdió kezét.
(#170) Abu85: Pont erre utaltam. Semmi nem zárja ki annak a lehetőségét, hogy idővel kompromisszumot tudjanak kötni az nVidia-val. Csak amíg az nVidia minőségileg egészen más színvonalat képvisel, mint a konkurensek, úgy gondolom nem csak az Ő dolguk engedni az érdekeikből.
-
Raysen623
addikt
válasz
#32839680 #169 üzenetére
Meg fogsz lepődni: állandóan ott dolgozom.
Mondandót egy része igaz, DE amennyiben a fejlesztés idő/pénz ráfordítás csökkenést hoz hosszútávon, akkor igenis költenek rá. Lehet azt mondani, hogy jó lesz neked a régi szar is, de általában rövid időn belül versenyképtelenné válik a cég a folyamatos változás és fejlődés miatt. Ismerősi körömből is több nagyobb cég sokat költ új hardverekre és oktatásra, pont a fenti okok miatt.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Teljesen lényegtelen itt az API. Nem ez a probléma. A fragmentáció jelenti az igazi gondot, és az, hogy a gyártók között nincs megegyezés. Az Intel próbálja helyretenni az egészet, az NV pedig jön és lecseréli az egyes felületeket a sajátjukkal, tehát hiába dolgozik az Intel, meg néha az AMD a fragmentáció felszámolásáért, ha a harmadik konkurens zárt csomagban szállítja vissza a fragmentációt. Ezért kapta meg Torvalds középső ujját az NV, mert Linus világosan látja, hogy mi akadályozza a Linux normális fejlesztését. A Vulkan API ezen semmit sem segít, ugyanolyan fragmentation hell marad az egész, amíg a gyártók nem ülnek le egymással, és nem ígérik meg egymásnak, hogy a működés szempontjából kritikus FOSS csomagokat nem váltják le a saját zárt szarjaikkal.
A Windows azért működik, mert a Microsoft nagyon keményen fogja a gyártókat, és kényszerítik őket az újításaik támogatására, akár úgy is, hogy az implementációs költségeket felvállalják. Lehet persze innoválni a Windowson, de mély rendszerkomponenst senki sem hozhat, ha valakinek valami igénye van, azt a Microsoft majd beépíti. Akinek ez nem tetszik, az takarodhat a fenébe a piacról.Rengeteg DX11-es funkció van, ami Windows 10-et igényel. Főleg grafikai extrákat vagy jelentős extra teljesítményt kínálók. Vulkan esetében például az új multi-GPU-nak az egyszerűen beépíthető módja kötődik a WDDM 2.0-hoz. Lényegében a Microsoft szabványos AFR-jét hívja meg. Ezek igazából működhetnének korábbi Windows operációs rendszeren is, ha a Microsoft visszaportolná az új DXGI-t és WDDM-et.
-
Igen, én is pont ettől tartok, hogy egy DX11-es program majd hirtelen nem fog működni, mert valami olyat szeretne, ami csak a Win10-ben van
Az már egyéni preferencia, hogy ki akarja a legjobb élményt, és ki éri be a tartalékossal.
Bizony, vannak igénytelen népek. Pedig van, hogy a legjobb élmény akár 2 vagy 3 FPS-sel is több. Az pedig... na az... na az aztán nem mindegy!
(#162) Gyuri27: nem akarok vallási vitát indítani Win10 kapcsán. Nekem nem tetszik a filozófiája, úgyhogy majd akkor váltok rá, amikor elkerülhetetlen lesz.
-
leviske
veterán
válasz
Raysen623 #159 üzenetére
Minek kellett volna? A korábbi verziók első sorban matek könyvtárakat cseréltek meg új shader modelleket vezettek be. Ezek csak bővítések és optimalizációk. Ráadásul nem volt kötelező ezeket használni egy DX10-es, majd DX11-es játékban. Nem úgy néz ki egy engine fejlesztése, hogy amennyiben elkezdted DX11-ben, akkor csak abban is írhatod az egészet. Sőt, a Windows 10 megjelenéséig a Microsoft se tett kimondottan semmit az ellen, hogy akár egy DX11-es játék is tele legyen pl. DX9-es matek függvényekkel (pedig ezek CPU oldalról felesleges többletterhelést okoznak).
Magyarán eddig az módosult, hogy hány tehened van és azok milyen színűek. Terelgetni ugyanúgy egyesével kellett őket az ól ajtón. Most meg az ólajtó lett sokkal szélesebb és át kell gondolni, hogy hányasával célszerű őket beterelni, hogy komplikációk se legyenek (pl egyesek szeretnek egymással együtt/után haladni és pánikba esnének, ha másképp lenne, meg fene tudja), de azért ki is használd, hogy nagyobb az ajtó.
(#160) Abu85: Elméletileg kompetitív API-nak se kellett volna az elkövetkező évtizedekben megjelennie Linux-ra. Ennek ellenére megtörtént. Minden csak iparági összefogás kérdése. Azért az nVidia sem maga az ősgonosz. Sőt, ha azt nézzük, hogy milyen drámai különbséggel verik a Radeonokat a GeForce-ok Vulkan alatt Linux használata esetén, nem feltétlen az nVidia hozzáállása a hibás.
(#164): A hülye kérdésért elnézést, de van olyan DX12/Vulkan funkció, ami igényelné a WDDM-et és nem szívatná meg a GeForce-okat? Mert a piac hozzáállása alapján kétlem, hogy ilyesmit az elkövetkező években bepróbálna bárki.
(#167) gbors: Szerintem ilyesmi már nem lesz. Vagyis felhasználói oldalról. A Windows 7 és 8 már a hardver támogatások hiányával lesz leépítve.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Csak a DX11 és a Vulkan esetében addig van hurrá, amíg az API nem nyúl valami olyan DXGI és WDDM funkcióhoz, ami csak a Windows 10 xyz frissítésében van benne. Az már egyéni preferencia, hogy ki akarja a legjobb élményt, és ki éri be a tartalékossal. A Microsoft számára az a lényeg, hogy innentől kezdve már a DX11 és a Vulkan esetében is a Windows 10 legújabb frissítése működik a legjobban.
-
Szerintem Te nem érted. Az emberek jelentős része sz**ik a legjobb élményre meg a legújabb frissítésekre, csak a játékokkal szeretne játszani. Ha DX12 only, akkor goto Win10. Ha van DX11 vagy Vulkan, akkor hurrá Win7/Win8. Kétélű a dolog, mert van, akit ezzel át lehet csábítani a 10-esre (hurrá MS), de van olyan is, aki nem veszi meg a játékot sem (pl. én és a Deus Ex Go). És már vissza is jutottunk a $$$$-hoz
-
Raysen623
addikt
Ezek alapján megkérdezném: amikor a korábbi DX verziók váltották egymást, akkor nem kellett redesign?!
Azoknál is volt bőven eltérés és fejlődés, ennek ellenére mégsem volt akkora ellenállás a fejlesztők részéről mint most, holott állítólag ők kérték a közvetlen elérést és a többit. Valaki nem mond igazat (nem rád gondolok) az egész történetben.
(#152) morgyi: érdekes mód most meg hogy ragaszkodik mindenki a Dx12-höz, amikor jönnek az új AAA címek PC-re akkor mindenki harsogja hogy Dx11-el jobban fut és inkább azt használja. Szóval engem nem érdekel a 80% ha ő bőven elvan a korábbi API-val és ennek még örül is. PC piac pedig nem a fejlesztők dédelgetett álma.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az UE4 eléggé speciális fejlődésen megy át az utóbbi időben. Nem valószínű, hogy az Epicet nagyon sokan fogják ilyen formában követni, mert az elmúlt egy év fejlődése, és ami még egyébként hátra van, rengeteg áldozattal is járt/jár, mármint anyagival ugye, és azt vissza kell majd termelni. Ráadásul az Epicnek a teljes gépparkot ki kellett cserélniük Radeonra, hogy fusson rajta a Radeon GPU profiler, amivel lényegében PC-n maradva profilozhatják a motort. Korábban ez sokkal bonyolultabb volt, mert minden fejlesztést párhuzamosan kellett végezni a konzolokkal, hogy a profilozást valamelyik konzolon lehessen elvégezni, hogy a végén az adott verzió befejezhető legyen PC-n. Hosszabb távon ezzel a változással nyernek, de rövidtávon azért nem volt olcsó befektetés teljesen felborítani a korábbi fejlesztési modelljüket.
-
leviske
veterán
Az a gond, hogy a Vulkan és a DX12 csak egy eszköz ahhoz, hogy a hardverek működéséhez közelebb eső motort építs fel. Az viszont már rád van bízva, hogy mit kezdesz ezzel a lehetőséggel.
Némi hasonlattal élve, egy terepjáróval csak a gond van (többet fogyaszt, drágább az alkatrész, nagyobb), amennyiben csak városi környezetben használod. Viszont komoly terepekre nem tudsz mással menni.
(#156) Abu85: Azért arra ne vegyünk mérget, hogy a Wayland idővel ne lenne képes felnőni a WDDM-hez.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem igazán értitek, hogy a Microsoft számára nincs különösebb jelentősége annak, hogy egy játék DirectX 11/12 vagy Vulkan API-t használ. Amióta szolgáltatásként fejlesztik a Windows operációs rendszert azóta a DirectX 11 is csak a legújabb frissítésekben kap fejlesztést, tehát mindenképpen arra lesz kényszerítve a játékos, hogy ha a legjobb élményt akarja, akkor Windows 10-et használjon, mert a DX11/12 és Vulkan frissítések egyes funkciói csak ezen az OS-en ezen belül is a legújabb frissítéseken fognak működni. A Microsoft számára végeredményben ez számít, és az aktuális modellel a WDDM-et úgy fejlesztik, hogy nem portolják vissza a régebbi frissítésekre. Ezért lettek olyan nagyon fejlesztőbarátok, mert találtak egy olyan modellt, amivel a Vulkan fejlődése is az érdekeiket erősíti.
-
scope2007
addikt
Ideje volt
-
-
válasz
#32839680 #152 üzenetére
Itt egyszer valaki hozzaertő elemezgette a dolgokat,lehet tévedek;de talán gbors volt,es az jott ki,hogy a TIER bekotesi modell az egy besorolasa a kartyaknak,de dx 12 felol lehet ezt a featurok oldalarol is megkozeliteni es abban NV elorebb tartott,mint az akkori AMD kartyak...
Mondjuk nem èrtem hogy tudtad ezt is NV re kigegyezni,elegge elborult vagy veluk szemben.
-
Ah, ne érts félre nem támadásnak tettem fel a kérdést, hanem tényleg érdekel a dolog, hogy ki hogy látja ezt a kérdést.. Szerintem se fűzte be a hozzá kötött reményeket, igazából előnyét nem látom én , mint felhasználó. de persze én nem is értek úgy hozzá, szóval mindig szívesen látom mások okfejtését erről a témáról.
Igazából csak azt látom, hogy Microsoft hatalmas cég és erre tette fel a Windows és az Xbox jövőjét, ami nem elhanyagolható szegmens, figyelembe véve, hogy egy Windows verzió se terjed el ilyen gyorsan , mint a Win 10 a Dx 12 vel.Én nem vagyok elhasalva Frostbite-től sem. Látom én , hogy szép ,meg nagy tereket rak ki, de arról volt szó, hogy ehhez nem kell majd erőmű, mert itt lesz a közvetlenebb elérés, a la dx 12. Ehhez képest kell alá vas rendesen és azért számomra nem egy lehengerlő az előrelépés.Ráadásául voltak ígéretek itt az AI játékokban való előrelépéséről meg a fizika valósághű beépítéséről, mert majd dx 12 alatt mennyi erőforrás felszabadul. Hát izé, ez is elmaradt.
Szóval én többre becsülöm azt, amit unreal 4 rak le az asztalra mert ott legalább ha számottevő előrelépés nincs is grafikailag ( persze azért van) de a hardverigény ( elég szépen )csökkent ,a kezelhetősége pedig nőtt.
nem vagyok ellene a Vlkannak sem, NV is elég jól foltozgatta a drivereket és még a 9xx sorozat is jelentősen lépett előre Vulkan alatt,a Volta meg , ha lehet hinni a Titan V 100 által előrevetített dolognak aratni fog az alatt.
AMD kártyatulajoknak meg Kánaán lenne a Vulkan. -
leviske
veterán
Tudnák? Mondanál egyetlen sikeres DX12 implementációt? Egy DX11-re tervezett motort különösebb gond nélkül megtudsz írni DX12-ben is. Amennyiben viszont szeretnéd, hogy a plusz fejlesztői óráknak foganatja is legyen, illetve a látványban tényleg érzékelhető legyen az új API, ahhoz egy teljesen új motorstruktúra kell. Erről szerintem nem tőlem hallasz először.
Egy saját motort használó kiadó esetében meg százmilliók forognak kockán egy ilyen redesign esetén, hiszen a motor SDK-ja, a dokumentációja is frissítésre szorul, amit a stúdiókkal le kell kommunikálni. Nem véletlen megy a csodavárás évről évre a Frostbite verzióknál is.
Ekkora projekteknél meg azt figyelmen kívül hagyni, hogy a Vulkan komolyabb gondok nélkül "portolható" Metal-ra, illetve ennél jobban multiplatform már nem lehet (Windows-ok, Linux-ok, macOS és iOS, Android), fatális hiba. Ez még az EA számára is szempont.
Az Xbox nagy hibája "lead platformként" meg az, hogy nincsenek komoly, a technológia határait feszegető exkluzív címek. Olyan címek nélkül meg, mint a HZD, az UC, TLoU, DG, D: BH és hasonlók, csak kullogni fog a PS4 után.
(#149) Raysen623: Ez szimplán nem igaz. Legalább Abu85-ra figyeljetek oda, ha másnak a véleménye nem elfogadható.
-
-
leviske
veterán
Ha azt nézzük, hogy mennyi szívás van az API-val és hogy még a MS is belement a SPIR-V hlsl támogatásába, szerintem a cég most csendben elfogadja, hogy a Khronosnál a labda. Vagyis én a helyükben a DX12-t magára hagynám. Azok a cégek, amik hajlandóak annyi időt és energiát rászánni a projektre, hogy ténylegesen átgondolják a motor működését, valószínűleg a Vulkan mellett teszik majd le a voksukat.
Ellenben a DX11-nek szerintem még bőven van jövője, szóval akár 11.valami, akár 13 néven, de abból az irányból várnék inkább új verziót, mégjobban hozzáigazítva az UWP-hez és a store-hoz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Lehetséges, de csakis tokozáson belül. Szimplán PCI Express kapcsolattal már nem. Viszont sokkal nagyobb az esélye a rendszerchipnek. Ezek sokkal hatékonyabbak ilyen környezetben. Alapvetően az egyedi dizájn miatt olyat tervezhetnek, amilyet akarnak, tehát érdemes a hatékonyságra menni. A PC az más. Ott azért a piacok meghatározzák, hogy miket érdemes tervezni.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Kinek mi a jó ár ugye. Elvégre az MS és a Sony egy beszállítójának sem fizetett olyan sokat a lapkákért, mint az AMD-nek most. Persze valószínűleg így sem elégedetlenek, mert a konzolok eladása jól alakul, de ha rosszul alakult volna, akkor nyilván átkoznák az OEM-féle konstrukciót...
-
Amit leírsz szerintem nem igaz meglátás., de Raysen623 leírta mi volt a probléma és szerintem maximálisan igaza van.
AMD kezébe van CPU -GPU APU míg Nv ebből a dedikált GPU-n kívül semmi mást nem tudott volna előállítani. Microsoft pedig átjárhatóságot kívánt a win- xbox-dx 12 szentháromság miatt.
NV azért szorult ki a piacról, mert nem tudott ilyen komplett csomagot biztosítani, ráadásul nem rendelkezi a szükséges engedélyekkel , szabványokkal,( se x86 se x64) amivel pl AMD vagy éppen IBM igen, ráadásul AMD ezt jó áron tudta biztosítani.EZ egyébként nem feltétlen baj, hogy a konzolok ilyen hardvert kaptak, sőt..És igen ebből a szempontból NV underdog, mert a konzolok felépítése és az azokra portolt játékok sokkal jobban fekszenek a hasonló felépítés miatt a Radeon vagy GCN kártyáknak.Ezt a vásárlóknak nem is kell tudniuk, elég ha a fejlesztők tudják.
Ezt igazán annál a pár játéknál tudod megnézni amik valóban kihasználják ezt, pl Forza, vagy éppen a Wolfenstein II: The New Colossus , ahol a Vega 56 lenyomja 1080 karit( + 10 % ) és a Vega 64 az 1080 Ti nyakán liheg.Mindegyik versenyző egy kategóriával feljebb játszik ezekben a játékokban. Igazából ezeknél jön elő az, amilyennek elképzelte AMD az egészet és ha eljön a dx 12 valóban akkor ez lesz a helyzet, csak az még saccra 2 kártyageneráció. És ennek a hiánya nem NV hibája újra leírva, még ha ez jól is hangzik több ember szemében,hanem annak köszönhető, hogy nem tudnak a stúdiók átállni , mert hatalmas tőkét igényel a dolog. Ami érdekes viszont , hogy több Radeon lassult a fent említett driver után ezekben a játékokban , régebbi GCN kártyák, változóan. -
Raysen623
addikt
" A konzoloknál az AMD isten igazából csak alkatrész beszállító, a többség azt se tudja, hogy ott van."
Azért az AMD nem ugyan az a brand méret mint az átlag hw beszállítók. Szóval Sony-MS-AMD-Nvidia kvadró az a cégcsoport, akik uralják a gamer piacot.
"Kezdjük azzal, hogy a konzolokban a döntések nem az AMD, hanem az adott konzol megrendelőjének kezében vannak. Ők döntenek a használandó API-król, beleszólnak a hardver kialakításába, driverébe.
Amint ezeket egy cég kiengedi a kezéből, már nem az övé a végtermék."Kissé árnyaltabb a kép szerintem. A gyártók részéről volt egy igény (Sony és MS), mely igényre az AMD-nek volt egy válasza vagy ajánlata. Ráadásul az egészet egy csomagban tudta ajánlani. Nv csak VGA oldalról tudott volna jó megoldást, Intel meg CPU fronton, de egyiküknek sem volt olyan SOC jellegű megoldása ami elég jó lett volna a megadott specifikációknak (pedig ez sem volt túl erős az elején). Valószínűleg a technológiával és az árral tudta megnyerni a konzol piacot. A többi már történelem. Nagyobb lehet a verseny a következő generációnál, ahol már min. 4K-ra kell majd lőni. Addigra akár Intel is képes lesz olyan architektúrát építeni ami kielégítheti az igényeket.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Win 10 dologhoz hozzászólva ... a játékosok nem csak a DX12-ből tudnak profitálni. Azzal a modellel, hogy a Microsoft a Windows operációs rendszerre már szolgáltatásként tekint nem kapnak többet szervizcsomagot a korábbi Windows-ok. Ezért is tették lehetővé sokáig az ingyenes frissítést. Ilyen formában már nem igazán a DX12 számít, mert az csak egy API. Sokkal inkább a WDDM 2.x a fontos, amit nem portoltak vissza Windows 7-re vagy 8.1-re. És ezzel hiába van Vulkan, vagy DirectX 11 API, ezeknél is bizonyos új funkciók a Windows 10-hez vannak kötve valamelyik frissítéshez. Ezért ajánlott például a Creators Update a Middle-earth: Shadow of Mordorhoz. Nem használ semmit a DX12-ből, de device5-ös erőforrást kreál DirectX 11-ben is, mert használ bizonyos funkciókat benne, amelyek jobb futtatást tesznek elérhetővé, mint a Windows 7-en kreálható device1-es erőforrás. Szóval önmagában az API az mindegy, a problémát a Microsoftnak az a modellje jelenti, hogy a Windows egy szolgáltatás, és innentől kezdve a régi Windows verziók nem kapnak funkciókra vonatkozó frissítést.
-
pengwin
addikt
Továbbra is azt mondom, hogy jelenleg az AMD a nagyobb gyártó és a nagyobb cég valamint jelentősen ő uralja jelenleg a gamer ipart.
Szerintem meg nagyon komoly ferdítés ez alapján underdognak beállítani az Nvidiát.
Kezdjük azzal, hogy a konzolokban a döntések nem az AMD, hanem az adott konzol megrendelőjének kezében vannak. Ők döntenek a használandó API-król, beleszólnak a hardver kialakításába, driverébe.
Amint ezeket egy cég kiengedi a kezéből, már nem az övé a végtermék.Az Nvidia pedig csak és kizárólag azért szorult ki a konzolokból, mert nem volt hajlandó megadni ezt a hozzáférést a partnereknek, és az Apple-nél is emiatt az üzletpolitika miatt kerültek el a húsosfazék mellől... pedig a termékeik lehet előnyösebbek lettek volna az adott piacon mondjuk a fogyasztásuk miatt.
A gémer piacot az a cég uralja, amiről az emberek tudják is, hogy használják a termékét. Vagyis szerintem sokkal helytállóbb az a megállapítás, hogy a Sony-Microsoft-Nvidia trió uralja ezt a piacot. A konzoloknál az AMD isten igazából csak alkatrész beszállító, a többség azt se tudja, hogy ott van. Pont, ahogy a laptopjában lévő Ethernet vagy WiFi vezérlő gyártóját sem tudná megmondani.
-
Armagedown
őstag
Végre ennek is eljött az ideje, remélem vége lesz a kizárólag 32 bites változatban megjelenő programok fejlesztésének is vége lesz.
-
válasz
#32839680 #124 üzenetére
Az AMD ezzel szemben mindenhova egy GPU-t tervez.
Többek között ez is a problémájuk. A multiprecíziós ALU-juk technikailag jó ötlet, középszerűen van kivitelezve, és piacilag hatalmas mellényúlás.
A többibe felesleges nagyon részletesen belemenni - mindegyik pontnak van valóságalapja, viszont a középső kettőre rá van építve tekintélyes mennyiségű legenda. Ha emiatt utálod az nVidiát, akkor szavazz a pénztárcáddal.
Az biztosan igaz, hogy konkurencia nélkül az nVidia szarabb világot csinált volna. És ez ugyanígy igaz az AMD-re is.(#130) zseko: kb. igen, ill. ld. fent. Ezzel a kivétellel:
A dx12-es játékok is (csak egy részben persze) azért nem fejlődnek, mert (tudomásom szerint legalábbis) nincs olyan nv kártya ami teljes mértékben dx12 lenne (bár mintha azóta jött volna ki egy)
A DX12 (és ugyanúgy a Vulkan) játékok azért nem szaporodnak gyorsan, mert embertelen mennyiségű erőforrást kell beleforgatni a motorok nulláról való újraírásába, és ezt sokan nem akarják megtenni, nem tudják megtenni, vagy nem engedhetik meg maguknak, hogy megtegyék. Ráadásul akik megtették, ott sem uniform látszik a dolog előnye.
-
zseko
veterán
Én is a normális vitát preferálom. Legtöbbször inkább be sem írok fórumokba. Mindig próbálok személyeskedés és részrehajlás nélkül írni, bár mindig rá kell jönnöm, hogy ennek ellenére túl nyersen fogalmazok.
A (#129)-el nagy vonalakban egyetértek, mondjuk én mindig jobban preferáltam a nyílt dolgokat, és az én szemszögemből az amd nyílt dolgokat (szoftvereket) készít, míg az nv zártakat. Ezért (is) kedvelem őket jobban. Meg úgy, mit tudom énPanasonic-ot is jobban kedvelem, mint a Sony-t.
A PhysX eredetileg egy különálló gyorsítókártya volt több mindenre használható tudással (mint amire jelenleg használva van), amit megvett az nv és beépített a GF-ba. Persze igen régen olvastam a cikket, remélem hogy jól emlékszem.
A 80%-ot a pc-s piacra értettem, azt az nv uralja, mind darabszámban, mind sebességben. Teljesen egyértelmű, hogy az nv jó kártyákat gyárt. Persze örülök az amd sikereinek a konzol részen, és annak, hogy ennek köszönhetően talán már nem összecsapott, esetenként silány konzolportokat fogunk kapni pc-re (és a játékosok szemébe hazudást, lásd Crysis 2), de persze nem örülnék, ha egyszereplős lenne a piac. -
Nincs habzószáj,csak figyelmeztettelek hogy te csinálod azt itt ,amit felvetettèl a másik oldalra,de normális vitára nyitott vagyok,személyeskedések nélkül.
Sok viz lefolyt a dunán már azóta.
2.reszében a kommentedben sok minden nem úgy van ,ahogy írtad PhysX et nem is ertem.
Gameworks nem kotelezo hasznalni.
G-syncben egyetèrtek,bár elméletileg ott a felár nem annyi lenne,mint amit a monitorgyartók rátesznek 20 K lenne kb.
Piac pedig nem NV hez fejleszt ,mert a PC sehol sincs a konzolokhoz kèpest.Mikor ezeket olvasom,úgy èrzem sok AMD fan megragadt 2008 ban.ezer èves,Dx10 játèkok amiben nv nyomult,meg azt gondolni manapság,hogy az nvidia meg tud szabni bármit ,mikor 10x annyi játèk fogy konzolokon,mint pc-n.Ez a piac 80% rèsze valójában kb 10%.
Nv kiszolgálja a fejlesztőket,mert reálissan látták,hogy sok év és pénz,mire szamottevoen at tudnak allni a stúdiók Dx 12 re.Ez mellett pedig a kartyaik nem szenvednek hatranyt akar dx 11 akár dx 12 alatt jelentősen.
Èn ezt így látom.
AMD pedig jo kartyakat csinalt,mind rx 400-500, Vega,de mindegyik szeriában van egy értelmetlen kártya,ami szinte ugyan azt nyújtja,mint a nagytestvèr. -
zseko
veterán
Nyugodjá' le, és próbáld értelmezni is mit írtam. Leírtam világosan, hogy csak összeolvastam dolgokat. Ebből te hol olvasol ki fikázást?! Az 'ezt állítom' és az 'ilyet olvastam' az NEM egyenlő, hanem kurva nagy kettő. És akkor most lehetne mondani, hogy melyikünknek habzik a szája a másik nézőpontja miatt. Főleg, hogy még csak le sem írtam, hogy mekkora szar az nv.
Amiket többek között olvastam, de már felsorolták:
Maffia II - az utolsó 1 pixeles emberre is kiszámoltatva a ruhamozgás, kisebb kártyákon persze szoftveresen, hogy úgy tűnjön erősebb kártya kell
Crysis 2 - város alatti tenger szimulálása és számoltatása, a legszarabb tesszeláció alkalmazása, fix értéken, ugyanazért mint fent
PhysX - tönkrevágták a kártyát, lebutították az egészet (ezt most lehet túl erősen fogalmazom így, jelenleg hajnal 1-kor nem jut máshogy eszembe)
Gameworks - 'majd mi megmondjuk mi jó neked' csomag a fejlesztőknek
G-Sync - ennél szimplán csak nem vagyok hajlandó plusz összeget fizetni ingyenes alternatíva mellett
Angol és német cikkeket olvastam, nem bedtime topikokat, pont az idióta felhasználók miatt.Az agyamra mennek már az állandó amd-s csodadriver várások is, meg a hisztik, 'jaj, ezt ígérték, aztán nem úgy lett', most komolyan hogy lehet valaki ennyire hülye?! Nem beszélve azokról, akik a kiadás előtt fél évvel már megmondják tutira, hogy így meg úgy fogja ennyivel meg annyival verni a nv-t, és körömszakadtáig hajtja. B+, még kint sincs a kártya, de ő már tutira tudja
Aztán meg jön a hiszti és az óbégatás, 'merszarazájemdé'! Talán nem kéne ekkora idiótának lenni b+, és irreális elvárásokat megfogalmazni. Szánalmas, komolyan.
AMD szimplán idióta, hogy ennyit bénázik.
(#123) gbors Még ha nem is kedvelem őket, de érthető, hogy maximalizálni akarják a hasznukat. Mindenki ez tenné. És mivel övék a piac nem is tudom pontosan mennyi, 75-80%-a, így persze hogy hozzájuk igazodva fejlesztenek, hülye lenne az aki nem tenné. Nekem ebből csak a kicsit tisztességtelen húzások nem tetszenek, a röghöz kötés. Ott van pl. a g-sync, támogathatná az nv a freesync-et is, hiszen ingyenes, és csupán a szoftveren kellene hozzá módosítani, semmibe nem kerülne, de nem. Én meg nem fogom a drágábbik monitort venni.
A dx12-es játékok is (csak egy részben persze) azért nem fejlődnek, mert (tudomásom szerint legalábbis) nincs olyan nv kártya ami teljes mértékben dx12 lenne (bár mintha azóta jött volna ki egy). A piac meg persze hogy ehhez fejleszt jobban amiből több van, nem a kisebbségben lévőhöz, ki tenne másként? Gonosznak nem tartom, de inkább gondolom azt a fentiek miatt, hogy akadályozza a haladást, mint azt, hogy segíti.
Ha a teljesítményt nézzük, az nv jobb termékeket gyárt egyértelmű, még ha az amd-s felé húzok inkább, akkor is igaznak gondolom, ha nem annyira örömmel is
Nálam, főleg az ezelőtti gépen, amiben gyengébb volt a proci, rengeteget hozott a Vulcan. A Doom játékban konkrétan +80-90%-ot. Valamint az működik linux alatt is (úgy olvastam, még nem próbáltam). Míg a DX12 az olyan semmilyen. Úgyhogy én szurkolok, hogy a Vulcan-t jobban támogassák a játékok, mint a DX12-tNem ennyire egyszerű persze mint ahogy leírtam, leírom, viszont felületesen ezt látni:
nvidia - zárt driverek, zárt cuccok,
amd - nyílt driverek, nyílt cuccok, bárki használhatja a fejlesztéseketpersze nem is tehet másként, másodhegedűsként...
-
Továbbra is azt mondom, hogy jelenleg az AMD a nagyobb gyártó és a nagyobb cég valamint jelentősen ő uralja jelenleg a gamer ipart. Lehet NV-t hibáztatni sok mindenért csak már észre kellene venni ezeknél a szajkózásoknál, hogy amíg Pc-re elmegy 1 milló COD amiből 800 ezer megy NV kártyás gépekbe kb. addig konzolra 12-14 millió .csak egy játék példának.
A fejlesztők le se szarják már a PC-t, pár játék kivételével konzol az elsődleges fejlesztési terület és NV csak PC-n érdekelt jelenleg.
AMD nek több száz millió konzolban van a hardverük és ha az ő irányukba menne a játékfejlesztő ipar lenne esélye valaha is más cégnek ebbe beleszólni? jelenleg AMD a GCN re tett fel mindet, de ez nem azt jelenti, hogy ez az egyetlen és helyes útirány.
Soha nem volt az megoldás és soha nem tett jót egyetlen iparnak sem, ha csak egy irányt vesz fel és egy irányba lát. Ha NV most azt mondja hogy ezentúl le se szarja a PC játék ipart ( mert megtehetné annyi lábon áll jelenleg) akkor szerinted mi lenne velünk?
harcolniuk kell ,ha talpon akarnak maradni itt is, nekünk meg érdekünk, hogy ezt tegye mindkét gyártó. Jelenleg NV ebből a szempontból kiszolgáltatottabb helyzetben van, Nincs se X86 licensz , se konzolok se semmi, előreláthatólag, amíg nem lesz újra dedikált GPU val konzol addig esélyük sem lesz belekerülni semmilyen ilyen jellegű masinába.
SWitch segít nekik ebben a tegrának köszönhetően,de az is egy kérdőjeles dolog, mit hoz a jövő, lesz a tegra 3 vagy ilyesmi, és hogy Nintendo a siker mellé kitart e mellettük.
Én nem hiszem el továbbra sem, hogy AMD támogatott címek nem kerülnek ki piacra , vagy olyan játékok amik nekik kedveznek. Voltak húzások NV részéről , csak ezen túl kell lépni mert évek óta kiszolgálják a vásárlóikat, azt kell megnézni mit tesznek le az asztalra, mert a kártyáik baromi jók, gyorsak és generációról generációra nagyot lépnek előre.
ha így működne a világ ahogy itt sokan elképzelik, hogy NV megvesz mindent és azzal éri el a céljukat akkor most dx 12 alatt fognánk a fejünket , hogy mit tettek,mert itt már elméletileg nincs akadály a technológiai előny kimutatására,de nem így van sőt...
Nincs akadály jelenleg AMD előtt , hogy bizonyítson és a VUlkan- dx 12 eljövetelével elméletileg kedvezni se lehet már nagyon egy cégnek sem, ha direkt ilyen címeket készítenek, legalább is jelentősen nem.
DE azért továbra is azt mondom, baljós előjel AMD re nézve, amit Titan V letett az asztalra Vulkan alatt....nem lesz könnyű itt már ráfogni senkire ,hogy mi miatt nem megy vagy hogy a gonosz zöld manók megvettek valakit, eljön a Low lvl api korszak beköszöntével az, hogy valóban jó vagy jobb e egy hardver egy egy játék alatt, mindenféle babrálás nélkül, mivel ott már nincs szerepe drivernek igazából.. -
pengwin
addikt
Ezek a dolgok Nvidia kártya használók szempontjából mi az ami negatívum?
Nem szeretem az állandó messiás-várást, amit a piros szemüveges tábor csinál, de ne adjuk már a hülyét...
Ha valaki nem látja, hogy mennyire károsak minden felhasználó számára az Nvidia gyártóhoz kötött, a konkurenciát ellehetetlenítő middleware-jei, akkor azon az emberen pont ugyanolyan vastag zöld szemüveg van, mint a fentebb említett fanatikus vöröseken.
Lehet itt kapálózni, hogy a felhasználót csak az érdekli, hogy melyik kártyán fut jobban a krájzisz, de attól még ezek a vásárlóterelő megoldások nagyon alattomosak és mindenki számára károsak (voltak) az NVidia részéről. Csinálják, mert megtehetik... engem nem érdekel, hogy csak profitot akarnak maximalizálni, vásárlóként engem a saját érdekeim mozgatnak.
Az Nvidia jelenlegi sikerében nyilván benne van az, hogy jó termékeket tettek le az asztalra, de nem csak ezek eredményezték a jelenlegi piaci helyzetet, hanem a fentebb emlíŧett alattomos húzások is.Na meg azt sem szabad elfelejteni, hogy a msotanra kialakult helyzethez nagyban hozzájárult az AMD elmúlt kb. 1-1,5 éves töketlenkedése is... az bizony az ő saruk, hogy nem lehetett RX 560-nál erősebb Radeont kapni akár csak megközelítőleg is versenyképes áron.
-
fuze
őstag
Lassan már internetezésre is kevés a 4gb ram.
-
válasz
#32839680 #124 üzenetére
Ezek a dolgok Nvidia kártya használók szempontjából mi az ami negatívum?Mi az oka annak hogy egy egy játék jobban fut egyik gyártó kártyáján mint a másikon?ha ez mondjuk radeon akkor az miatt mert ott NV nem kevert, de ha NV akkor meg azért mert bekevert ?
Az a gond, hogy direkt radeonra fejlesztett játékokban is ott vannak a zöld kártyák teljesítményben konkurenciát biztosítanak kellőképpen. Nézd meg a Vega 64-56 szereplését Vulkan alatt., összehasonlítva 1070 és az 1080-, 1080 TI párossal.Gameworksot adom, de az véleményed a miértjéről megint egy szubjektív meglátás amit az érzelmeid váltanak ki, mint minden egyes menüpont mögött a személyes megjegyzésed ami indulatokból fakad. Igazából azért fut mindenen szarul, mert zárt rendszer és nincs léehetőségük rendesen optimalizálni a motorhoz. EZ szívás, valóba,de nem terelés szerintem.
De ha megnézed ez azt a cél szolgálta volna, hogy a fejlesztők beépítsék és működjön mert kb szarnak az optimalizálásra és a fejlesztésre, pont az van amit gbors is leírt, hogy egyszerűbb kész bejáratott megoldásokkal szeretnek dolgozni. Lehetett volna ilyen a gameworks is, de nem lett az. Elcseszték, de ez NV hibájade annyit hozzátennék, hogy ha lehetőségük lenne se hoznák ki belőle amit ki lehet, tisztelet pár kivételnek.
Gsynchez annyit, hogy az elméletileg 20 K különbséget jelentene a freesynchez képest ,ami elfogadható lenne a jobb minőségű sync technológia és a beépített hardver miatt.ehhez képest a monitorgyártók 50-100 K különbségekkel dolgoznak azonos tulajdonságú, gyártmányú, képességű monitornál.
DE egyébként reménykedek benne, hogy még is meglépik a dolgot és támogatni fogják a dolgot.Én is most egy 144 Hz freesync monitort használok.Nekem is van ilyen listám, miért nem vennék másik oldalról kártyát, mehetne a köpködés, de az igazság az, hogy azért szeretem a zöld kártyákat, mert mindig azt kapom tőlük amit elvárok. Az a legfőbb oka, hogy szeretem őket és ezért nem lesz másik oldal, nem azért mert ott rosszak lennének a kártyák. Az AMD / radeon- marketing, beharangozó , megmondó majd koppanó hozzáállásával van problémám, de az megint másik téma.
t72killer : a PH teszten a VUlkan alatt az 1080 nal küzdött a 64 nem a TI vel. sima 1080 is csak 4 K alatt kapott 2-3 FPS-t. Vagy erre is gondoltál ?
-
Emlegetik sokan a Vulkan-t. Mennyivel is marad le a Vega64 árú* gtx 1080 ti Vulkan alatt? Na, épp ennyivel b@ssza át a játékosokat az Nv... LoL...
*nem hat meg, hogy V.István nagykorú egyszer valahonnan pult alól szerzett óccóér vega56-ot, amit 64-re moddolt. Az aktuális piacot nézzük, ahol a polcon effektíve nincs vega, csak 2-3 hét várakozási idővel, aranyáron.
-
Az nVidia próbálja a lehető legtöbb revenue-t kihúzni a játékosokból. Volt rá pár precedens, hogy ezt tisztességtelenül csinálták (Mafia II PhysX, 1-2 GW elem, stb.), de a legfőbb eszközük továbbra is az, hogy olyan termékeket csinálnak, amire van valódi kereslet, és erősek a végrehajtásban. Ezen a piacon az itt-és-most termékek népszerűbbek, és ebben az nVidia jobb. Az AMD kénytelen kísérletezni az innovatív irányokkal, és sajnos nem csinálják valami jól.
Ebből le lehet szűrni, hogy az nVidia a gonosz, aki mindent visszafog, de nem kevés elfogultság kell hozzá.A fejlesztőket meg inkább hagyjuk. Miért nincs tele a játékpiac Vulkan portokkal? Ha ezt ők tényleg akarták volna (és nem vitatom, hogy sokan hangosan követelőztek), akkor itt lett volna a kitűnő lehetőség, hogy megszabaduljanak az "elnyomástól". Csak úgy fest, pofázni könnyebb volt. Továbbra is: respect, aki foglalkozik vele, és nem illeti szemrehányás azt, akinek jó volt a DX11 és nem rinyált miatta.
(#119) morgyi: már egy ideje gondolkodom azon, hogy össze kellene rakni egy cikket a VGA-k fejlődéséről 2008-tól kezdve. A jelenlegi piaci helyzetnek ugyanis azontájt vannak a gyökerei, és nagyon tanulságos, hogy a két cég mit csinált azóta. Csak egy teaser: szó nincs arról, hogy az nVidia brutálisan energiahatékony lenne
-
és ilyet hol olvastál AMD bedtime story topikon kívül? fejlesztőket és az egész gamerséget... atyaúristen.. ember neked minden hozzászólásod Nv fika , csak érdekes , hogy pont te kifogásoltál feljebb olyan dolgot, ami nem volt az AMD-s cikknél de te itt minden hozzászólásodban ezt nyomod, azt csinálod itt amit kifogásoltál ( volna ha lett volna).
-
válasz
#32839680 #117 üzenetére
Az alapján a Pascal már nem igen szenved sok csorbát, maxwell még igen.
Itt azért vannak dolgok, amit pl neked is figyelembe kellene venned. Nem szegény kicsi NV re akarom kihegyezni a dolgot, mert úgy is megkapom, hogy fanboy duma , stb.de a konzolok az elsődleges fejlesztési platform, ami radeon, GCN.nagyjából.
Egyeduralkodónak számítana most a Radeon a kiépítésével PC gaming fronton is, ha nem lenne konkurencia, aki megpróbál más utakat is keresni a gyorsuláshoz és a fejlesztők kiszolgálásához. Igazából ha kicsit megpróbálod a másik oldalról is nézni a dolgokat más képet kaphatsz.
ha most minden fejlesztő azt mondaná, hogy csak a konzol és GCN Nv lehúzhatná a rolót játék oldalról de velük együtt nagyon sok súdió is. Éppen ezért próbál NV ott lenni ahol lehet és próbál könnyebb, a kiforrott Dx 11 kódokhoz szokott és azokat használó stúdiókat is kiszolgálni.Nem jótékonysági szervezet, egyszerű piaci érdek.
Nem lehet egyik napról a másikra kidobni egy évek óta használt rendszert és átképezni mindenkit és pár év alatt átállni, mert a stúdiók nagy része lehúzhatná a rolót.
EZ mellett egyébként nem látom azt , hogy direkt erre kihegyezett játékokban , akár Vulkan, akár Dx 12 akkora lemaradása lenne, inkább azt mondom, hogy így éri utol a konkurencia őket már ahol. 2x akkor GPU val és a többit tudjuk...Jelenleg egyébként, ha már szóba jött a low level elérés+ ha megemlítetted a Volta-t .A Titan V100 például 2x sebességet produkál Vulkan alatt a Vega 64 hez képest, pedig elméletileg az nem is játékra van alkotva, vannak anomáliák vele driver téren és a sebessége nagyrészt nem abban tornyosul ki, ugye a tensor magok miatt.
Szóval itt ha eljön a dx12 kánaán és low lvl api , vulkan, Unreal stb, és Nv megőrzi ezt az előnyt akkor nem igen lesz már mire hivatkoznia másik oldalon, de szerintem nem is kell.. -
válasz
#32839680 #117 üzenetére
Ezek programozási és optimalizálási best practice-ek, és szerintem elsősorban a DX11 kényelmi szolgáltatásait megszokottan használó fejlesztőket célozzák. Ugyanilyet lehet Radeonra is csinálni, egy csomó valószínűleg ugyanaz is lenne.
Persze van benne pár olyan "jótanács" is, ami az architektúrális gyengeségeket hivatott maszkolni, de a többség nem az. -
-
válasz
GodGamer5 #112 üzenetére
Az általad említett low levl api sem hoz annyit a konyhára, mint azt sokan, -köztük te is- gondolják.
Az exkluzív gameknél működhet ez a dolog, de amint egy egy játékot kiadnak akár csak két különböző platformra - legyen az 2 féle konzol- már a fejlesztők keze meg van kötve. Frostbite kihozza azt, amit lehet jelenleg a dx 12 ből és nem látom, hogy akkora megváltás lenne ez mind a konzoloknak mind a különböző grafikus kártyáknak . És igen mindegy hogy NV vagy AMD ,mert bizony reszelgettek rajt ezt azt, sikerült is kihozni kb 10 % előnyt azonos kártyák között, de ez bizony édes kevés ahhoz amit fel kellene , hogy tudjon mutatni egy low lvl elérés és dx 11 -12 közti különbség. Arrtól ne is beszéljünk, hogy sok effektet nem tudnak aktiválni és ez miatt előfordul, hogy egy egy játék dx 11 portja szebb, mint a dx 12.
Az ipar semmi másért nem erőltette ezt a dolgot, csak azért , hogy saját magának jót tegyen. Egyszerűbb átfordítani a kódokat, kevesebb munkával lehet portolni a platformok között a játékokat , tehát kevesebb munkával több felhasználót érnek el több lesz az értékesítés.Low lvl api ezen segít. Ennyi volt a sztori, amit meghintettek egy kis mesével, hogy könnyebb legyen letolni a "miért váltsanak az emberek Windowst " dolgot és VGA-t meg úgy általában az egész dolgot.Nem véletlenül csak pár tőke erős cég volt képes teljesen új grafikai motort alkotni ennek a kedvéért, akiknek ez meg is térül.
Én is például ezért támogatom az Új UE- grafikai motort mert ott a grafikai fejlődés abban nyilvánul meg, hogy gyengébb, akár mobil hardvereken is szép, 2017 be való látványt nyújtson.
VUlkan is azért mutat számottevő előrelépést, mert előtte a kártyádnak éppen szar volt az OGL támogatottsága és saját magához képest lépett előre. -
GodGamer5
addikt
-
Márton
nagyúr
"játék miatt Win10-et vegyenek"
Már rég rá vagyunk erre kényszerítve. Pl. Oculus Rift ASW támogatás legnagyobb bánatomra nincs win7 alatt, emiatt (igaz ingyen) de upgrade-elnem kellett 10-re. A mai napig nem tudtam megszokni
ezt a nagy malware-t... Ellenben ha win7-et bootolok, minden jó irányba változik, még a hangulatom is -
válasz
Lacccca87 #107 üzenetére
már nem örülnétek neki annyira hogy a kedves fejlesztők nem használják ki a lehetőségeket
Mutass már kérlek egy példát arra, hogy hol örülök a fentieknek
Amit írtam, az nem bagatellizálás, hanem a tények 2017 végén. Több, mint 2 éve van a piacon a DX12, és eddig 0, azaz nulla olyan játék jelent meg vele, ami megmutatta volna, milyen istencsászár az új API.
Az pedig külön jó, hogy a DX12 védelmében felhozol egy Vulkan példát (ami valóban jó, bár az általad mért különbségnek nem elhanyagolható része az AMD nem éppen fényes OGL támogatásából jön), amikor az egész téma onnan indult ki, hogy kell-e a Win7 / Win8.1 support, amiken a DOOM pont ugyanolyan szépen megy.A hasonló méretes mellényúlások elkerülése végett - teljesen jó dolognak tartom a low level API megközelítést, és nagyon tisztelem azokat a cégeket, akik hajlandóak pénzt és energiát ölni bele. Ettől még felhasználóként totálisan irrelevánsnak látom azt, ami eddig megjelent, főleg, ha DX12-re szorítkozunk. Majd ha lesz pár olyan játék, ami miatt érdemes lesz Win10-re váltani, akkor váltok. Addig viszont lehetőleg senki ne kényszerítsen rá mesterséges eszközökkel.
Uff. Boldog Karácsonyt!
-
Lacccca87
addikt
El lehet bagatellizálni a dolgokat, de ha megnézzük azt a pár példát ami megmutatja mit is tudnának a low level API-k akkor már nem örülnétek neki annyira hogy a kedves fejlesztők nem használják ki a lehetőségeket.
Legjobb példa a Doom Vulkan api-ja. Személy szerint tapasztaltam hogy 270X-el 35-40 Fps helyett 70-90 között mozgott az OGL hez képest, ami szerintem elég jó eredmény. -
válasz
GodGamer5 #103 üzenetére
A DX12 "díszségének" túl sok köze nincs a legacy rendszerek támogatásához. Sokkal inkább az a helyzet, hogy azok a fejlesztők, akik állítólag fennhangon követelték a low level API-t, most szarnak rá, akik meg mégis foglalkoznak vele, azok küzdenek, mint disznó a jégen. Az eddigi maroknyi nagyobb nevű DX12-es effort többsége azzal küzd, hogy legalább azon a szinten legyen, mint a lesajnált DX11-es változat. Tudsz mondani három olyan címet, ami hűdeodab***ott a DX12-vel? Én konkrétan egyet sem.
És akkor te most ezekre hivatkozva (konkrétumok mellőzésével) jól megszívatnád a Windows-t használó nVidia-tulajok 2/3-át. Komoly?
-
válasz
#06658560 #101 üzenetére
Jó, de akkor ki is van valójában átállásra kényszerítve? Az, aki kb 5év múlva nem tud egy ósdi Pascal quadro-t szerezni (a quadrókat tudtommal jóval tovább árulják egy adott generációból). A mostani utolsó 32bites driverkészlet win10 LTSB-t is simán kiszolgál.
Arra meg ne nagyon számítson egy piaci szereplő sem, hogy egy elavult technológiát 2117-ben is támogatni fognak. Gyárt alkatrészt a Merci a 60évvel ezelőtti motorjaihoz? Segítek: nem...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Dell Latitude 8-11. gen i5, i7, 2-in-1 szinte minden típus csalódásmentes, jó ár, garancia
- ÚJ Apple Macbook Air 15,3 M4 10C CPU/10C GPU/16GB/256GB - Ezüst -(2025) - 3 év gari - MAGYAR
- Lenovo ThinkPad T570, T580, P51s, P52s eredeti Lenovo, külső akkumulátor eladó
- 3DKRAFT.HU - 3D NYOMTATÁS - AZONNALI ÁRAJÁNLAT - GYORS KIVITELEZÉS - 480+ POZITÍV ÉRTÉKELÉS
- Csere-Beszámítás! MSI Gaming X RTX 4060Ti 16GB GDRR6 Videokártya!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest